POMO

POMO

Martin Pomothy

okres Praha
profesionální neherec


Instagram: martin.pomothy

7492 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 20 39 58 77
    • 18.5.2020  21:05
    Blood Freak (1972)
    odpad!

    Céčkový, takřka psychedelický horor, který sice má nějaký dějový koncept s pointou, ale filmařsky je po všech stránkách pod hranicí koukatelnosti. Toporné neherecké kreace, chybějící zvuky, špatně rámované a rozostřené záběry, neskutečný střih, nebo spíše nestřih. Tohle nedělali filmaři. Proč to vůbec komentuji?!

    • 18.5.2020  21:04

    Přesně to, co Johna Wicka povyšuje z prosté střílečky na promyšlený, atraktivní escape zážitek, Hotel Artemis zabíjí. Totiž vykreslení světa tajného hotelu pro kriminálníky, jeho stylové zobrazení jak vizuálně, tak vnitřními pravidly. Nemluvě o jeho postavách. Hotel Artemis je naprosto “disconnected” od diváckých potřeb a očekávání, od toho, co a jak chcem v podobném filmu vidět. Tedy kromě Sofie Boutella, v bordových šatech s vysokým bočním výstřihem vrhající nože do bandy záporáků. Ale na tu scénu čekáme více než hodinu. Jodie Foster tohle vzala dobrovolně, nebo protože jí už nikdo nic lepšího nenabízí?

    • 18.5.2020  21:03

    V době po 11. září 2001 získává sledování tohoto drahého béčka nový rozměr. Teroristické útoky v něm jsou natolik přímočaré, hrubé a zákeřné, až vzbuzují odpuzení. Dnes by jako akční zábava absolutně neprošel. I záporáci jsou v něm efektně obsazení a zahraní, z jejich nenávisti vůči USA, potěšení ze zabíjení bezstarostně žijících nevinných a odhodlání položit zemi na kolena, až mrazí. A na scénu vstupuje riflový Chuck, který z toho dělá parodii. Druhá polovina, poskládaná z útoků na civilisty, u kterých se Chuck náhodou objevuje aby civilisty zachránil a teroristy likvidoval (samozřemě v doprovodu vypečených hlášek) odhaluje fatální bezmozkost scénáře. A u vyvrcholení se cítíme až trapně. Trpí u něj i nejselštější rozum. Z expozice, kterou jsem ale pochválil, překvapila scéna s Billy Dragem. A úpřimně rozesmála scéna s červeným Cadillacem.

    • 18.5.2020  21:03

    Toliká estetika v blonďaté ženské kráse, andělsky bílých dámských kostýmech a melancholické poetice, připomínající takřka Polanskiho Hořký měsíc… zazděná tolika prázdnými a nevzrušivými dialogy. A taky nedokreslením charakterů postav, na kterých komorní interakci měl celý film stát, coby psychologický rozbor fascinace násilím, bezmocí a odevzdání se vyšším sílám. Ani nahota zde není využita účelově a dostatečně uspokojivě. Na tvář, účes, šaty a klidný, svůdný hlas Delphine Seyrig coby grófky Elizabeth Báthory ovšem jen tak nezapomenu.

    • 18.5.2020  21:02
    Pigs (1972)
    ***

    Překvapivě dobrý Troma bizár. Z explotation hororu o sedlákovi, který krmí své prasata lidskými mrtvolami, se vyklube vtahující psychologické drama. Holčina, která se mu ubytuje v baráku s cílem úkrytu a přívydělku v jeho kavárně, sebou nese tajemství, které vnese do příběhu nejedno překvapení. Béčkové vizuální zpracování a zdanlivá prvoplánovost námětu zde unikátně kontrastuje s nepředvídatelností scénáře, ve kterém nakonec všechno, včetně psychologické souhry postav, dává smysl. A přináší výživný, chce se říct až plnohodnotný divácký zážitek s líbivou pachutí trashařiny pro zvané. Sympatickou přidanou hodnotou filmu je fakt, že se jedná o autorský počin (scénář a režie) Marca Lawrencea, který si zároveň na tělo napsal a výborně zahral hlavní postavu chovce prasat Zambriniho. A že do role holky, která se uchýlí na jeho farmu, obsadil vlastní dceru. Právě vztah jejich postav ve filmu - kde ona, trpící traumatem z dětství a hledající svého tátu a on, starý samotář u kterého najde útočiště - je důležitou součástí příběhu.

    • 18.5.2020  21:01

    Hned od začátku to zavání okoukaností, ale potěší aspoň přítomnost hereckých tváří a hezky vykreslená vztahovka mezi nima. Po hororové stránce je to ale naprosto nefunkční. Alespoň nějaké thrillerové napětí se dostaví až ve finální scéně. Neoriginalitu, místama blbý střih a vůbec špatné režijní vedení to ale nezahrání. Nemluvě o hloupostech ve scénáři.

    • 18.5.2020  21:01

    Slušné krimi s temnými antihrdiny - nájemnými vrahy. Ale pořádně mě začalo bavit až v poslední lokalitě. Všechno předtím totiž stojí na chemii mezi Bronsonem a Michaelem-Vincentem, kterých oťukávající dialogy nejsou dostatečně zajímavé. Vincentova postava mladého frajírka je nedokvašená a nedůvěryhodná na to, aby ji profík Bronson vyhodnotil jako slibného rekruita. To už je zajímavější svět podsvětí, kterému Mechanik slouží. Ten je atmosferickým motorem filmu. Tři a půl hvězdy.

    • 18.5.2020  21:00

    Neúměrně dlouhý film na tak jednoduchou dějovou premisu. A na to, že jeho režisér neumí rozkrývat vnitro postav a probouzet emoce. Proto jsme tady jen vzdálenými pozorovateli událostí, kterých je na onu délku, a na to že víme kam směřují, zbytečně moc.

    • 18.5.2020  20:59

    Jediný díl ze série co jsem viděl, a další nechci. Komedie plná vtipů, u které jsem se dva krát sotva pousmál, a i to jenom “útěšně”, že aspoň něco přehlušilo tu infantilní křeč všeho kolem. Rowan Atkinson hraje blbce, ale je vtipný každým gestem, mimikou, tónem hlasu. Adam Sandler hraje blbce a je vtipnej přiznanou trapností, vědomím, že zas tak vtipnej není. Ale Mike Myers a jeho vtipy vtipné NEJSOU. Nevzbuzujou nic, jen údiv “co to má být?”. Dokonce i rádobyparodické vsuvky ze známých filmů jsou samoučelně použité, bez spojitosti s čímkoliv ve filmu.

    • 18.5.2020  20:59

    Kvalitní řemeslo. Jak film, tak samotný útěk ve filmu. O hluboké myšlenky tady nejde, ale napětí se dá krájet. Silně ho podporuje i temná hudba Jerryho Fieldinga. Eastwoodovi sedla role charismatického kriminálníka s vysokým IQ parádně, i vizáží se podobá na skutečného Franka Morrise.

    • 18.5.2020  20:58

    Svého času velký hollywoodský propadák. Vysokorozpočtová koprodukce Paramountu a Disneyho, s borcem Altmanem na režijní židli. Tvůrcům se obdivuhodně povedlo přetavit vizáž, mluvu i gestikulaci z animovaných postaviček do herců. Ale neudělalo je to sympatickými ani pohádkově hravými. Vizuálně i chováním jsou spíše nelíbiví. Stejně jako muzikálové písně. Možná to chtělo “rodinnějšího” režiséra jako Spielberg, tvůrce s citem pro pohádkové kouzlo a dětské vnímání světa. A možná by to nevylepšil ani on.

    • 8.5.2020  20:22
    Patriot (2000)
    ***

    Má se ke Statečnému srdci jen o něco hůř než Trója ke Gladiátorovi. Hollywoodský biják, řemeslná špička, ale není tolik dělaný “od srdce” a s rizikem, jestli ho (při tak obrovském rozpočtu) přijmou masy diváků. Patriota masy nemohli nepřijmout, protože obahuje absolútně všechny klišé válečných, hrdinských a romantických eposů, jaké si z historie kinematografie vybavíte. A míchá je v bohatém scénaří a s kvalitním hereckým obsazením. Akorát tedy Emmerich je přespřílišný kýčař - spousta kompozic je nerealisticky přearanžovaných a přebarvených (dokonce i do modra jenom kvůli Gibsonovym očím!), a patos servíruje v takové míře, až to filmu ubírá na vážnosti, kterou coby historická freska o skutečných událostech tolik potřebuje. Jako “disneyovka” pro deštivé nedělní odpoledne to ale ujde.

    • 8.5.2020  20:16
    Calibre (2018)
    ****

    Těžký kalibr. Psychologicky přesný, skvěle vyvážený. Jednoduchá dějová premisa, pozvolna, chytře budovaná z bezpečného neklidu, přes utahující se smyčku až do přísného rozhřešení.

    • 8.5.2020  20:10

    Produkce Darren Aronofsky? Proboha proč? Protože je to drama, kde všichni trpí? Ale teda na něj docela nevýrazné drama. A Arnoldova přítomnost v něm je bez debaty WTF roku 2017. Jakoby hrál místo Seana Penna ve 21 gramech. Ukažte mi jediného člověka alespoň trochu se věnujícímu filmům (ať již jako divák nebo tvůrce), kterému to nepřijde unreal. Jinak vyobrazení zodpovědnosti pracovníků v řídícím středisku letiště je zde neokoukané a silné, a Scoot McNairy hraje důstojně. Tak, jak bylo potřeba. Scenáristicky se příběh mohl vyvinout jinak, zajímavěji. Takhle film zapadá prachem, než skončí závěrečné titulky.

    • 8.5.2020  20:08

    Nesmyslnej mix všeho možného, na který se těžko napojuje. Jednotlivé fragmenty vyprávění, pocity a motivace postav jsou pochopitelné, ale slečna scenáristka/režisérka/střihačka se z nich snaží složit sofistikovanou, úmyslně matoucí skládačku na pomezí reality a představ, která má dát na konci smysl a takřka filozoficky se uzavřít. Již v průběhu vyprávění příběhu se ale zájem a důvěra diváka mění spíše v údiv a prohlubující odstup. Chování postav je přemrštěné, dělá z nich karikaturické idioty, a v (jinak divácky vděčných) sociálních motivech příběhu film fatálně zabloudí, jakoby v zapomění, co chtěl původně říct.

    • 8.5.2020  20:06
    Cesta (2014)
    ***

    Atmosférou australského outbacku, navíc v realistické (rozuměj ne-fantasy) postapo podobě s hodně bezútěšným společenským fungováním, parádně vtavující. Navíc mám tyto málomluvné opusy, kde postavám pronikáme pod kůži po malých krocích, velice rád. Ale čím rafinovaněji se Rover rozjede, tím marněji působí v některých rádoby filozofických dialozích, a tím více neuspokojivé je jeho zakončení. Jakoby sám ve výsledku přiznal (a považoval to za svoji silnou autorskou stránku), že v něm šlo o h*vno.

    • 8.5.2020  20:03
    Skin/head (2018)
    ***

    Motivace k přerodu z přesvědčeného skinheada v dobráka, který začne chápat i sebou páchané zlo, ve filmu není dostatečná. Stejně tak příliš rychle vzniklá potřeba ochraňovat svobodnou mámu s dětma, se kterou si začne románek. Chtělo by to ve scénáři silnější události, které ho k tomu vedli. Anebo hned od začátku zdůrazňovat jeho pochyby, a ne ho naopak hned v úvodní scéně nechat konat nenávistné fašistické zlo. První půlhodinu si až říkáte, proč na film s takovými postavami koukat. Jinak ale herci dobří, husina z tlupy nácků a jejich chování důvěryhodné, a filmu přidává i fakt, že jde o skutečné události.

    • 8.5.2020  19:56

    Nevýrazné drama o motorkářském gangu zlounů, versus tří motorkářských dobráků, versus skupinky hippies, mezi kterými se semele drama v odlehlém ghost townu. Vražda, křivé obvinění, šikana… Exploitation to není, na to jedny obnažená prsa nestačí, a jako drama o křivdě a zadostučinění pomstou a následném vykoupením to funguje pouze v primitivní rovině. Navíc je to kvalitou obrazu na hranici koukatelnosti (žádný remaster zřejmě ani neexistuje), v nočních scénách nerozeznáte tváře postav. A zrovna minimálně jedna klíčová scéna je prudce noční.

    • 8.5.2020  19:54
    Big Bad Mama (1974)
    ***

    Méně známá, béčková variace na Bonnie a Clyde z produkce Rogera Cormana. Bláznivá, prudce amorální. Angie Dickinson je TOP MILFka a Tomu Skerritovi se nejde divit, že dá nejdříve ji a později i obě její dcery (najednou). Taky bych jim naskočil do auta. Jako komedie je to docela infantilní, jako kriminálka spíše úsměvné. Vztahy naprosto ujeté, ne moc realistické. Ale ta Angie, sakra drát!

    • 8.5.2020  19:50

    Dějově našlapané dobrodružně-akční béčko s překvapivě vysokým rozpočtem! Připomene Battle Royale / Hard Target námět, ovšem ne jako plagiátor, ale jejich odvážný předchůdce. Násilné a drsné, v dnešní době až šokujícně nekorektní, a hlavně dobře obsazené. Bachaři věznice i její ředitel, lovci “návštěvníci” i každý z vězňů, kterým se film věnuje, skvěle zapadají do skládačky nenávistných či podporujících se vztahů, které se postupně vyhrocují a vybuchujou - obrazně i doslovně. Fakt dobře i napsané, s neočekávanými scénami i drobným překvapením. Jen ta režie, přestože dynamická, zavaní osmdesátkovou béčkovostí. Nejvíce u nerealistických a “slepých” přestřelek, kde postavy střílejí jak dementi do země místo na cíl.

    • 8.5.2020  19:48
    The Words (2012)
    ***

    Super námět s oscarovým potenciálem, možností vícevrstvé myšlenkovosti a velkou hereckou příležitostí pro zúčastněné. A nežeby se nevydařil. Jen se nevydařil natolik, jak by si zasloužil. Flashbacky, které měli diváka nechat procítit bolest postavy Jeremy Ironse jsou udělané kýčovitě, což oslabuje celý základ filmu. Rovina “v současnosti” je ale funkční, rozhodnutí Bradleyho Coopera v jeho situaci chápeme a dobře zahrál i následné pocity viny a snahu všechno napravit. Nadstavba s Dennisem Quaidem se snaží o sumarizaci myšlenek s odstupem času a dokonce o intelektuálně hravou relativizaci, ale přišla mi trochu zbytečná, alespoň z pohledu přínosnosti pro příběh.

    • 8.5.2020  19:46

    Hodně lampasácká filmařina, možná ovlyvněna mírou gandže v plicích nejenom herců, ale i štábu. Ze záběrů jízdy gangu na motorkách po pouštních cestách úplně cítit inspiraci Hopperovým Easy Riderem, tu road-tripovou pohodu. Zdejší osazenství je ovšem nevýrazná banda buranů s tahounem Adamem, který není žádný charismatický badass, ale jen neslaný nemastný ňouma s velkým egem. To i vedlejší postava indiána jménem Tarot je zajímavější, protože má intuici a jako jediný ve filmu přemýšlí. S vlkodlačím motivem se mělo vyhrát více, do děje vchází pozdě a rádoby hororové scény nemají ani špetku kouzla v jakémkoliv paramateru “hororovosti” (t.j. nejsou ani strašidelné, ani nechutné, ani formálně zajímavě udělané). Za pár týdnů si z filmu budu pamatovat asi jenom hezkou nahou motorkářku, tančící při okultním obřadu. A za pár měsíců nic.

    • 8.5.2020  19:40

    Tady někdo natočil nějaký matroš, a něco z něj sestříhal. Námět má hlavu a patu, je sympaticky bizardní a někdo v něm může vidět dokonce kritiku kapitalismu (machovství hlavního hrdiny a jeho kořeny z bohaté rodiny mu dávají pocit nadřazenosti, ostatní lidé jsou pro něj jen maso na hraní). Režijně jde ale o ryzí béčko a střihově takřka o edwoodovinu. Záběry na stovky mňaukajících koček ve velké kleci jsou prostříhané všudemožně do děje, když hlavní postava jenom lítá vrtulníkem nebo jeho sexy kořisti leží u svých bazénů. Jako prostřihy na v trávě skákající žáby v hororu Žáby. Ujetá a jistým způsobem kreativní fantazie tvůrců v kombinaci s trashy poetikou z toho ale dělají zábavnou a docela nepředvídatelnou obskurnost, která kdyby obsahovala i sexuální scény, drsnější vraždy (nikoliv jen uškrcení) a gore (rozsekání obětí před krmením koček), mohlo jít o referenční exploitation.

    • 8.5.2020  19:35

    E.T. Mimozemšťan nového milénia? Ani náhodou. Spíše průměrná epizoda Aktů X. Sice skvělé obsazená a dějově odsýpající, ale emocionálně plochá (pouze zkratkovité vykreslení postav), ne zrovna chytrá (klučina umí silou vůle shodit z oblohy družici, ale neumí zastavit auto, ve kterém ho unášejí dva dědci?!) a v práci s žánrem pouze opakující známé motivy bez nejmenšího updatu či překvapení. Finále se snaží o výpravnou velkolepost, ale nedosahuje ani na zlomek diváckého úžasu či myšlenkové hloubky podobně koncipovaných žánrových vyvrcholení (Abyss, Arrival, Annihilation). Pro Nicholse tohle musela být pouze rutinná studiová zakázka, nevěřím, že to dělal pro tvůrčí uspokojení. Dvě a půl.

    • 8.5.2020  19:29

    Až na dvě logické nedotaženosti, které v jinak slušně napsaném scénáři bijí hodně do očí (z vody vařené výhrůžky zahradníka / pravděpodobnost použití spreje), je to solidní thriller s precizní formou a dobře obsazenou hlavní postavou.

    • 25.4.2020  00:33

    Žádné béčko, a už vůbec ne euro-trash. Giorgio Ferroni zde rozehrává chytlavé drama členů prokleté rodiny, žijící na statku v jugoslávských lesích. Respektive drama ztraceného kolemdoucího, který je požádá o pomoc s opravou auta. Všechno - od obsazení a vykreslení postav, přes odhalování následků kletby, ke které jsme spolu s hlavním hrdinou zpočátku skeptičtí - tady funguje natolik dobře, až ty ryze hororové gore scény svojí přímočarostí vlastně překvapí. Ale příjemně - ve starých italských hororech, které na gore více méně stojí, je podobně kvalitní drama soukolí postav vzácné, neli výjimečné. Samozřejmostí je zde gotická atmosféra místa, krásné ženy a živočišnost, a taky jemný milostný motiv, který prohlubuje závěr filmu, takřka předznamenávající kultovní vyvrcholení některých kinematografických majstrštyků (nechci spoilovat). Holt kvalitní románová předloha.

    • 25.4.2020  00:29
    Hungry Wives (1972)
    ****

    Romero to měl zkrátka v malíku. Jinak by film o frustrované paničce s nepřítomným pohledem z předměstí nemohl být tak zajímavý. Tady ale funguje psychologie postav, jiskření mezi nima, pocit marnivosti a svůdné touhy něco ve svém životě konečně změnit, “přejít na druhou stranu” a být něčím výjimečný. A co jiné to pro takovou postavu - otloukánka fackovaného manželem a znuděného každodenní rutinou obrázkové americké rodiny může být, když ne post čarodějnice? Romero to napsal, nasnímal i sestříhal. A i po padesáti letech to těší citem pro kompozici a střih, a je to obsahově srozumitelné. Šikula.

    • 25.4.2020  00:26

    Jakobyste v reálném čase skrytými kamerami nasnímali autojízdu muže, řešícího telefonátama prekérní životní situtaci, která mu může během jediné noci obrátit úspěšný profesní i osobní život vzhůru nohama. Situaci, která ho zkouší jako koně v charakterní rovině, sformované jeho nelehkým dětstvím a zároveň v profesní rovině, v udržení si ctižádosti v odpovědnosti za úspěšnou realizaci významné společenské věci. A jakoby to byl charismatický muž, kterého emocím a dilematům rozumíte a soucítíte s ním. Pak to už jen stačí sestříhat do plynulých 85 minut a máte vtahující biják v podobě povahové studie skvělé zahrané filmové postavy. Ne každý jí bude rozumět, ne každý by se zachoval jako ona, proto je snímek zároveň zajímavým testem divákova žebříčku hodnot. Život umí být pes, ale na výborný film stačí pár šupů. Když se umí.

    • 25.4.2020  00:23
    Caged Heat (1974)
    **

    Cormanove béčko s obnaženýma prsama a akcí. Rejža Mlčení jehňátek Jonathan Demme se zde jako debutant posnažil o guilty-pleasure zábavu, ale na poměry poctivého grondhousu, ve kterého intencích to mohlo být zajímavé a který byste od toho i čekali, se příliš držel na uzdě (chybí znásilňování, gore, revenge motiv i snaha jakkoliv šokovat). A na decentní dobrodružný biják, který by šlo brát alespoň trochu vážně, je to trashařsky natočené, s lacinými prolínačkami a ještě lacinějším soundtrackem. A herci v tom komicky přehrávají. Bejkovina.

    • 25.4.2020  00:22

    Vztahově různorodé a komplexní, ve více motivech citlivě sladěné drama o životní lásce, hodnotách, přátelství, důvěře a následcích špatných rozhodnutí, které nás dříve nebo později vždy doženou. S uchopením McConaugheyho postavy možná budou mít někteří diváci problém, ale to ne ona je hlavním aktérem filmu. Je pouze aktérem příběhu, kterého svědkem a součástí se stává čtrnáctiletý kluk, aby na sklonku dospívání zažil dobrodružnou a obohacující životní skušenost. Vynikající scénář a povedená role Tye Sheridana, která ho prošťouchla až do Spielbergova Ready Player One.

<< předchozí 1 2 3 4 20 39 58 77