POMO

POMO

Martin Pomothy

okres Praha
profesionální neherec


Instagram: martin.pomothy

7285 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 18 35 52 69
    • 30.10.2018  15:48

    Nízkorozpočtová hříčka o pár hercích a dřevěné boudě v lese, která průběžně baví a zainteresovává, no nakonec nezodpoví klíčovou otázku “Proč se to všechno vlastně dělo?” a zůstane hříčkou zbytečnou a nesmyslnou.

    • 30.10.2018  15:47

    Film s tak lidskými postavami a hutným dramatickým obloukem jsem od Kosinskiho nečekal. A nic na tom nemění fakt, že jeho příběh napsal život. Only the Brave je doják jako kráva, ovšem bez laciného sentimentu, patetického hrdinství či pohřbu s vlajícíma US vlajkama. Ve vyprávění je chvílemi zajímavě zkratkovitý, aby se stihnul věnovat jen tomu podstatnému, čímž je pěčlivě sestavená charakterová skládačka, ustící do závěrečné emocionální rozbušky. Každý konflikt postav, ať již vnitřní (Teller) nebo partnerský (Brolin+Connelly) je živý, autentický a dobře zahraný. Oceňuji taky vysvětlení požárnických postupů hasení “bestií” až v poslední třetině, coby gradujícího prvku jak v zodpovídání otázek zvědavého diváka, tak v zobrazení profesní pokročilosti teamu postav. V klidu a vizuálně chytře vyprávěný film se srdcem.

    • 30.10.2018  15:44

    Zjednodušeně vyznívající vznik i průběh operace na to, o jak závažnou politicko-kriminální věc se jednalo. Zjednodušeně ve smyslu příliš žánrového, účelového vykreslení postav, aby se z námětu vyvedl divácky vděčný biják. Napínavý a mrazivý, jaký by měl být především, ale moc není. Náklonnost diváka si získává spíše formální uhlazeností a příjemným obsazením, než strhujícím dramatickým zážitkem. Highlightem filmu jsou komorní dialogy mezi Oscarem Isaacem a Benem Kingsleym, oběma dobře hrajícími, ale výraznější stopu na divákovi nezanechají ani oni. Přesto mě to sledovat bavilo, čekajíc, jestli se z toho nevyklube něco odvážnější a ráznější.

    • 30.10.2018  15:42
    22 July (2018)
    ***

    Útok je odbitej v první půlhodině a není tak strhující jak byste čekali, a zbytek filmu sleduje společnost, jak se s událostí vyrovnává. Přeživší klučina s traumatem a jeho rodina, Brejvikův právník a jeho rodina, samotnej Brejvik a soudní proces. Na mistra Greengrasse překvapivě mechanické, nezáživné vyprávění, které spoléhá na hloubku prožitku utrpení ztraumatizovaného kluka v kontrastu s vrahovym šokujícím klidem, podloženým jeho politickým přesvědčením. Nějakou tu myšlenku Greengrass načrtne a jako informační výpověď je film záslužnej, ale co do diváckého zážitku sprostředkování hrůzy z dané události jej konkurent Erik Poppe s jeho Utøya 22. juli přebíjí.

    • 30.10.2018  15:38

    Gerald’s Game byl obsahově hodně ambiciózní psychologický thriller, těžko zvládnutelný průměrným tvůrcem. Jak se pod taktovkou Flanagana slibně rozjede, tak je pak jeho většinová část s “imaginativními poradci” nešťastně, lacině televizní a naprosto nefungující. A jeho druhý, hlubší plán s vrahem a dětským traumatem bizardně nastavovaným a ve finále ve spolupráci s předešlým dějem skřípající. Samotný námět situace ženy v tak prekérní situaci je přitom skvělý. Rozpracovat jej důvtipně a třeba jenom minimalisticky, by byl luxusní tah na branku (třeba: od prvního záběru ona spoutaná na posteli a proč se tam ocitla, se dozvídáme z flashbacků, paralelně s retrospektivníma prostřihama do jejího dětství).

    • 30.10.2018  15:34

    Bitkářská řezničina. Dějová linka je zde jenom záminkou pro rozmístnění panáčků do mlátiček. A dalších panáčků (a panáčnic) do ještě dalších mlátiček. Vztahové drama o přátelství a zradě tu funguje asi jako bodnutí nožem do břicha - nůž se s pokřiveným xichtem vytáhne a už za pět minut, v další mlátičce, se o něm neví. Třeba takovej The Raid 2 byl kompozičně estetický, velkou roli v něm hráli barvy. To samé John Wick 2. Tohle jsou jenom ušpiněné, zašedlé jatka s delikátními “gore” střípkami. A ty jsem si užil náramně, ale na vyšší hodnocení nestačí.

    • 30.10.2018  10:42

    Emocemi a energií jiskřící oslava umělecké odevzdanosti, individualistické potrhlosti a důležitosti stát si za svým. Vtipné a svěží představování studiového vzniku hlavních hitovek tady odlehčuje procítěné vztahové linky budující hloubku postav, a současně je hudebním předjídlem k závěrečnému KONCERTU, který v úžasném technickém provedení sesumarizuje všechny rozebírané radosti, bolesti a životné hodnoty příběhu Mercuryho a jeho blízkých. Až se nechce věřit, že to bylo takto “filmově osudové” i doopravdy, že nejbližším člověkem pro něj byla vždy jeho exmanželka, přestože sexuálně ulítnul jinam. Úžasně sestříhaný, nasvícený a především zahraný film se spoustou hravých detailů, bez jediného tvůrčího zaváhání či slabého místa. Rami Malek se objeví před kamerou a okamžitě vás má. Jste tam, s ním a ujíždíte na jeho hereckém výkonu a zasazení unikátně vyobrazené postavy do soukolí přátelských, profesních a milostných interakcí. A obdivujete ho, fandíte mu a nakonec, u toho KONCERTU, je vám ho strašně líto. Cítíte, že svět s ním přišel o něco výjimečné. Nejlepší životopisní hudební film, co jsem viděl. Obří plátno a kvalitní zvuk nevyhnutností!

    • 21.10.2018  22:16

    Lesbická vztahovka s erotikou, které tvůrci přikládají stejnou váhu, jako dialogům. Propadnutí zasnoubené a vždy věrné heteráčky nečekané lesbické vášni holt musí být důvěryhodně vykreslené. Dialogy poznávání se a následných citových peripetií nejsou nijak objevně napsané, jsou realistické. Stejně jako vyústění příběhu, které nijak nepřekvapí, ale připomene pocity a trápení, univerzálně aplikovatelné na milostné vztahy všeobecně (nehledě na kombinaci pohlaví). Za mě malá a nenápadná, ale poctivá lovestory.

    • 21.10.2018  22:07

    Slušné revenge drama s gore zůčtováním, u kterého budete katce s kosou v ruce za to všechno, čím si prošla, nadšeně fandit. A v mysli zůčastněně kosit s ní. Dobře zvládnuté průběžné budování psychického tlaku na odlehlém mísťě, ze kterého není úniku. Ale rovina přátelství holek v tom vůbec nefunguje. A v nastavovaném závěru se ji film snaží marně dovysvětlit, dát jí význam.

    • 21.10.2018  22:05
    Amputace (2012)
    **

    Vhled do hodně osobité mysle pubertální středoškolačky, která nesnáší svojí školu, je posedlá krví a chce být chirurgičkou. A v hlavě má tak trochu bordel. Rejža ji zasazuje do hezké americké čtvrtě, jako neatraktivní asociální outsiderku, s vizuálně zajímavými představami a sny, které ale divák pro jejich bizarnost a odtažitost nemůže pochopit nebo v nich najít jakékoliv spojení. Film tak divákovi nevychází v pochopení postavy v ústřety a je spíše snůžkou dalších a dalších konfliktů mezi hlavní hrdinkou a mámou, učitelem, reverendem, spolužačkama atd. Minirole Malcolma McDowella a Johna Watersa potěší, ale film výše nezvednou. A závěr překvapí, ale nešokuje tak, jak by chtěl.

    • 21.10.2018  22:04
    Halloween 3 (1982)
    *

    Audiovizuálně slušný počin s parádním Carpenterovým soundtrackem, který je až do poslední třetiny dobře vystavěný taky scenáristicky (utajování tajemství kolem továrny). Rozpracování námětu do podoby, v jaké nakonec odkreje karty, a způsob, jakým hlavní hrdina situaci vyřeší, to ale všechno spolehlivě pohřbí. Vzejde z toho prudce pulpová béčkovina k smíchu. Stacey Nelkin vypadala jako Michael Jackson.

    • 21.10.2018  22:02
    Fascination (1979)
    ***

    Sympaticky svůdná magie krásných, do průhledných šatů oděných žen, na zámku na zamlženém jezeře - sem bych se za oněch tónů smyslné hudby určitě taky rád zatoulal. Jakmile ale dojde na “hororové” bodání dýkou a sekání kosou, jde to pro svojí naivitu do kytek. Spojit tady Rollinovu francouzskou poetiku erotična a ďábelské gore italských euro-trashařů, bylo by fajnšmekersky vymalováno.

    • 21.10.2018  21:59

    Rodinná pohoda s dospívající dcerou a děťátkem vs. aussie redneck hovada. Kruté drama nejprve o dvou časových rovinách, které paralelně gradujou k o to intenzivnější tragédii, a následně nepředvídatelně probíhající boj o přežití. Střihově promyšlené, audiovizuálně minimalistické. Z chladu a klidu, jakým je film vprávěn, jde o to větší mráz po zádech. Exploitation scén jsme ušetřeni, přesto se nám u jiné scény zastaví dech, jako už dlouho ne.

    • 21.10.2018  21:41
    The Escort (2015)
    ****

    Pretty Woman pro dnešní generaci, ze které se nestal kinohit, protože není hvězdně obsazena. Pričemž bych na jejím obsazení neměnil zhola nic. Ústřední dvojka sympatická (ona navíc nehorázně hezká), bohémský táta Bruce Campbell vtipný. Konverzační vztahovka se svěžími a trefnými dialogy, která si nebere servítky ale udržuje si decentnost. Ve stylu Judda Apatowa vkusně míchajíc komedii, drama i jemnou romantiku. Příjemné překvapení.

    • 20.10.2018  21:20

    Dokument, který se snaží diváka šokovat tím, jak dehonestující a amorální je internetový pornobiznis s mladými amatérkami. Spověděma a názorama těchto inženýrek, které do něj jdou dobrovolně, s radostí a často jej považují za svůj první karierní úspěch. Přesto že pak vedou doma dusné dialogy s rodičema, přítelama atd. Příliš dlouhé a repetitivní.

    • 14.10.2018  18:57
    Halloween (2018)
    ****

    Úvod je efektní ale v kontextu zbytku příliš moderní, závěr bych raději psychologicky komornější a temnější. Přesto to ale dopadlo možná nejlépe, jak mohlo. Protože to absolutně ctí originál a podařilo se tomu to nejdůležitější - stejnými kamerovými jízdami a hudbou mne vrátit do těch samých ulic, backyardů, chodeb a pokojů, na stejné místo s tou unikátní atmosférou, která kdysi dávno zadefinovala moji slabost pro tento úžasný filmový žánr. A to sakra potěší!

    • 14.10.2018  18:55
    Lust for Frankenstein (1998)
    odpad!

    Bezhodnotný VHS trash s nesmyslnými a opakujícími se záběry aby stopáž z nouze splácaného scénáře vydala na celovečerák, laciné filtry a směšně strojené herecké projevy. A nevhodně zvolená, neustále znějící backgroundová rocková hudba, která tomu má jakože dodávat drajv. Tohlé nemá se starší, “kultovní” atmosferickou sexy tvorbou Jesse Franca nic společné.

    • 13.10.2018  01:35
    The Wind (2018)
    ***

    Ženské (melo)drama s hrstkou starosvětsky decentních hororových prvků. Čekat hororový zážitek by ale byla chyba, The Wind je spíše o postupném odkrývání tragické události a jejím psychologickém vlyvu na hlavní postavu. Hezká filmařina: širokoúhlá pustá prérie, neustále znějící zvuk větru, slušný herecký výkon Caitlin Gerard. Čtyři ale nedám, ja ty flashbackové skládačky úplně nemusím, více mě baví směřování vpřed. [Sitges FF]

    • 13.10.2018  01:33
    Overlord (2018)
    **

    Geekovskejma laskominama a technickou dokonalostí fantasticky nabušená kravina. Proč zrovna takováhle taškařice musí mít luxusně nejvyhrocenější, do poslední kapky potenciálu vymlácený závěrečný fight, který do sytosti uspokojí i nejvyspeedovanějšího fandu žánru? Overlord připomene všechno možné od Sky Captain přes Dead Snow až po Rodriguezovu Planetu Teror. Je jakoby dražším, áčkově uhazenějším grind housem, který se ale (bohužel) na rozdíl od typických zástupců subžánru bere vážně, hraje si na velké hrdiny a dodržuje politické korektnosti. Vzniká tak protipólní mix dojmů, ohodnotitelný jakkoliv od jedné až po pět hvězd. Podle toho co od něj očekáváte a v jakém jste zrovna náladovém rozpoložení. [Sitges FF]

    • 12.10.2018  22:39
    El Ángel (2018)
    ***

    Vizuálně hezký a vyprávěním svižný (fajn retro hudba) portrét bezcharakterního adolescenta s andělskou tvářičkou a jeho kriminálního vyčínání. Film je zábavný, z loupeží ani vražd si nedělá těžkou hlavu, všechno vnímá ignorantsky bezstarostně jako hlavní postava. Vlastně je to pro oba taková nezávazná šou bez pravidel. Lorenzo Ferro v hlavní roli sedí vizáží a je správně flegmatický, ale je to jenom spratek, který neví co dělá, má spíše štěstí než um, a proto nevzbuzuje žádný respekt ani není nijakým způsobem cool. Kvůli čemu ani tento film není žádná scorseseovka. [Sitges FF]

    • 12.10.2018  22:36

    Napětí ani jakkoliv intenzivní zážitek v jakémkoliv směru zde přes nálepku “thriller” nečekejte. Nový učitel se pouze snaží pochopit neobvyklé chování a možná odhalit spiknutí skupinky nadprůměrně nadaných žáků základky. Ti ale v zásadě nikoho cizího neohrožují, pouze vnímají citlivěji ekologický průser naší planety a jsou chroničtí pesimisté. Sice s myšlenkou a jasným cílem, ale zároveň naprosto obyčejně natočené. Dvě a půl. [Sitges FF]

    • 12.10.2018  22:32
    Keepers (2018)
    ****

    Psychologické drama primárně o třech protagonistech na izolovaném ostrově, a o události, která jim zkomplikovala životy. Působivé lokací a její atmosférou, hereckými výkony i napínavými scénami boje o život, u kterých mrazí. Sílu dodává filmu také fakt, že je založený na skutečné události záhadného zmizení oněch strážců majáku (není spojler, dozvíme se hned v úvodu film). Velice mě potěšilo obsazení dvou nečekaných hostů. [Sitges FF]

    • 11.10.2018  22:05

    Nehezký film, těžký ke sledování, a ani se divákovi nijak neodvděčí. Nepohodlný a znepokojivý zážitek nevyústí vysvobozujícně, ani dostatečně smysluplně. Nezanechá dojem, hodný zapamatování. Což je na tak odvážné téma neúspěch. [Sitges FF]

    • 11.10.2018  12:34

    V průběhu ne moc záživné, mírně tajuplné drama, opatrně odkrývající charaktery environmentalistů, operujících v kolumbijském národním parku na záhadě hromadných úmrtí zvířat. Závěrečnou šokující, ale velmi komornou scénou dostanou všechny řečené existenciální myšlenky spojující a podtrhující impulz a film nabere silný myšlenkový rozměr. [Sitges FF]

    • 11.10.2018  12:30

    Téměř do poslední chvíle nevíme, co přesně a kým působeno se ve filmu děje. Což s postupně gradující závažností událostí a perfektně realisticky natočenými akčně-katastrofickými scénami, eskaluje napětí a obavy téměř k divákově spadlé sáňce. Zároveň je to promyšlené a detailní, a zároveň v tom dostatečně (ale ne dokonale) funguje citová linka vztahu hlavního hrdiny jak k životní lásce, tak k otci. Moc hezký závěr, berte si z něj, vy náctiletí, ponaučení. A my ostatní buďme v pozoru, tohle je nejrealističtější filmové zobrazení podobné hrozby, jak by mohla proběhnout v dnešní době. [Sitges FF]

    • 10.10.2018  17:05

    Procedurální rozbor jednoho (ne)policajního zákroku s dlouhou expozicí a nepředvídatelným vyvrcholením. Černá, krutá alternativa k milované mainstreamové Lethal Weapon, ve které se poručík Martin Riggs definitivně otočí systému a politické korektnosti zády, a po dirtyharryovsku namíří na sakra upgradovanou verzi nihilistických zm*dů z Big Lebowskiho. Na to, jak je film dlouhý, se toho v něm uděje málo. Jeho události bych přestříhal do prvních dvou hodin a pak teprve rozpoutal v poslední půlhodině absolutní inferno, které mu tak trochu chybí. Inferno s více rozpracovaným záporákem Thomasem Kretschmannem. Holt nás Zahler rozmlsal vybroušenějším, koulervoucně dokonalým Blokem 99. I přesto je ale Dragged Across Concerete pořád hodně cool jízda, která baví jinakostí a u které pěkně mrazí. A ve které Zahler sympaticky dohrává předešlý masterpiece, třeba postavou Jennifer Carpenter, která zde políbí nožičky svého batolátka. P.S.: Scénu v bance bych ukázal celou. [Sitges FF]

    • 10.10.2018  16:55
    Инволюция (2018)
    odpad!

    Uřvaný, hysterický sci-fi blábol hrající si na vizionářské filozofování. Špatný zvuk, otravné postavy, jedna nesmyslná scéna odehrávající se v nesmyslně naaranžovaném prostředí za druhou. [Sitges FF]

    • 10.10.2018  16:51
    Los últimos (2017)
    **

    Příběh dvou mladých lidí, kteří se snaží skrze válečnou Bolívii dostat na pobřeží a poprvé uvidět moře. Plus se setkat s otcem, který kdysi dávno beze slova odešel. Slabší, banálnější než to zní. Naivně, bez širšího kontextu vnímající válku. [Sitges FF]

    • 10.10.2018  12:32

    Nic nového pod měsícem na chatě u jezera, chtělo by se napsat. Ale tentokrát to příjemně dodržuje tradice klasických slasherů a je to dostatečně intenzivní na to, aby byly fandové subžánru spokojeni. V ohrožení matka s dcerkama a v baráku žádná střelní zbraň. Jenom kuchyňský nůž, versus novodobý Jason se sekyrou. Vidět to “v realitě” v Praze v úterý večer, nejspíš dám snobské tři. Na Sitges FF v záplavě současných hororů, ve kterých se jejich tvůrci neustále snaží o něco duchaplné a převratné (a vychází to jednomu z tisíce) dávám respectful 4*. [Sitges FF]

    • 10.10.2018  12:27
    Animal (2018)
    ***

    “You can’t always get, what you want.” Satirické drama s jemným humorem o jednoledvinovém otci rodiny, který si zaumíní vzdát se něčeho důležitého pro koupi zdravé druhé ledviny od asociálního páru, který čeká dítě (a nemá vlastní střechu nad hlavou). Chce si totiž v padesátce už konečně vychutnat i ten steak s vínem. Dobrý námět i herci, režijně ale dost umírněné na to, jaka jízda se z toho dala ukuchtit. Pod povrchem filmu je cítit bublání silného potenciálu. Třeba jej časem někdo efektivněji vyremakuje. [Sitges FF]

<< předchozí 1 2 3 4 18 35 52 69
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace