Recenze (143)
Za krále, za vlast (1964)
Nesouhlasím s popisem obsahu - je to někde jinde, myslím, že i dál. Dá se souhlasit s první částí věty, ale je to příliš zjednodušující popis. Film nutí diváka přemýšlet o věcech, o stavu věcí, ne je jen popisovat. Tento film je příliš konkrétní na pouhé zařazení do "takovéto kategorie filmů".
Ochranné zbarvení (1976)
Pořád přemýšlím, jakým způsobem na mě Zanussiho filmy působí, a jaké hodnocení vlastně dávat(obvykle váhám mezi 4 a 5 hvězdami). Jde o to, že se Zanussiho filmy nějakou dobu připravují. Čímž chci říci, že je film dlouho klidný, až zdánlivě kinematograficky nezajímavý. Dlouho jsem se nemohl přemluvit k tomu, že je to celé záměr. Teď už tomu věřím. Iluminace byla zřetelnější, u Ochranného zbarvení se čeká ještě o něco déle. K.Zanussi pak přesně ví, kdy realitu začít vytvářet, kdy diváka nechá vylézt na kopec, a pak ho z něj bez přípravy spustí. Není to ale jen uvědomění si toho, jací vlastně jsme, myslím, že Zanussi jde ještě dál.
Ingmar Bergman - 3 dokumentärer om film, teater, Fårö och livet av Marie Nyreröd (2004) (TV film)
Hodnotím jen část - ostrov.
Hombre (1967)
Film, který na mě působil svým klidem(díky P.Newmanovi). A skvěle napsané dialogy.
Dáma z Paříže (1923)
Na němou éru, velmi náročný scénář.
Kluk na kole (2011)
Chránit citlivost uprostřed reality. (v trochu jiné souvislosti to řekl M.Antonioni).
Chlapec a kolo (1965) (amatérský film)
Možná nejlepší film Ridleyho Scotta(tedy neviděl jsem všechny jeho filmy). Natočeno obvzláště vnímavým pohledem. Dnes musí mít film pro R.Scotta velkou cenu.
Teoréma (1968)
Přeji všem dojít s filmem až do jeho konce. Bolestný, nezapomenutelný závěr.
Místo zločinu (1986)
Velmi nepředvídatelný film. Stále nevím jestli čtyři nebo pět hvězdiček.
Jdi a dívej se (1985)
PS divákovi : "Odlož svou pýchu."