Recenze (15)
Jeden život (2023)
Z kina, kde jsem film sledoval, si odnáším velký zážitek. Nejen kvůli filmu samotnému, ale také kvůli spolusledujícím. Ještě jsem nezažil, aby celé kino v naprostém tichu sledovalo běžící titulky. Bylo to skoro tak super jako tento film, jenž jen umocnil můj respekt a úctu k osobě Nicholase Wintona.
Indiana Jones a Poslední křížová výprava (1989)
Nepochopitelné, že mě tento film tak dlouho míjel (nebo já míjel jeho?). Skvělé spojení skvělých osobností (Spielberg, Ford, Connery).
Čistá duše (2001)
Nepochybně dobrý film, režie i scénář. Nicméně to, co předvedl Russell Crowe, bylo doslova excelentní.
Top Gun: Maverick (2022)
Snažil jsme se najít vhodná slova o tom, jak mě tento film pohltil a o jak povedený kousek se jedná. Všechno zbytečné, bude stačit jen PECKA! :)
Malý princ (2015)
Vydáváš se v nebezpečí, že budeš plakat, když se necháš ochočit...
Slova (2012)
O scénáři zřejmě nelze tvrdit, že patří k nejsilnějším, ale jeho ztvárnění se povedlo na výbornou. Obzvláště zdařilé jsou pak scény s Jeremy Ironsem, při nichž téměř mrazí. Pověstnou třešničku tomuto filmu dodává dle mého skvělá pointa ("What do you really want?").
Ratatouille (2007)
Zažil jsem něco nového. Vynikající film z velmi nečekaného zdroje. Tvrdit, že film a mistři z Pixar Animation Studios zbortili mé představy o kinematografickém umění by bylo hrubě nedostatečné. Prodělal jsem niterní otřes. V minulosti jsem se netajil svou nedůvěrou vůči animovaným filmům, ale teprve nyní si plně uvědomuji, že geniální film může vzejít odkudkoliv. Tento film je dle mého názoru nepopiratelně nejlepším animovaným filmem historie. Brzy se k němu opět vrátím... [komentář parafrázuje slova gastronomického kritika Antona Ega]
Naděje umírá poslední (2009) (studentský film)
Krátkometrážní filmy obecně nemohou díky své délce rozvíjet nijak velký příběh. Očekávám od nich tedy především nápad. To podle mého Jitka Svozilová bezezbytku naplinila. Zdařilá animace a vtipné situace umocněné povedenou pointou posunují tento film mezi nejlepší krátkometrážní (a studentské) kousky, které jsem kdy viděl.
Nezastavitelný (2010)
Nejrychlejších sto minut, které jsem u filmu prožil. Nezastavitelný letí dopředu bez zbytečných přestávek a odboček jako dráha. Akce střídá akci. Vysoké tempo nepolevuje, spíše se ještě stupňuje. Tony Scott dokonale předvádí, že výborný akční film lze natočit s minimem digitálních triků. V rámci žánru zřejmě dosud nepřekonaná Nebezpečná rychlost našla rovnocenného soupeře.
Lotrando a Zubejda (1996)
Na české poměry celkem netradiční pohádka natočená na motivy příběhů Karla Čapka. Už samotná jména Karel Smyczek (režisér), Zdeněk Svěrák (autor scénáře) a Jaroslav Uhlíř (autor hudby) slibují, že nudit tahle pohádka rozhodně nebude. Když k tomu přičteme povedené herecké výkony, kterým vévodí Jiří Strach společně s Miroslavem Táborským, je z toho jedna z nejlepších pohádek (ne-li nejlepší) devadesátých let minulého století.