Recenze (115)
Všichni dobří rodáci (1968)
O tom, jak krutej a hloupej byl komunismus, že lidi umí být svině a sem tam nějaká silná osobnost to nezachrání. Film začíná pozvolna a ze začátku nevypadá moc slibně, ale s historií, kterou sleduje, se postupně dostává hloub a hloub..... Celá idea a slabiny komunismu a chabý charakter lidí jsou skvěle vykreslené jen pomocí několika osudů lidí jedné vesnice. Přesně to ve svém komentáři vystihl Lima: zanechává v divákovi pocit lítosti nad zmařenými životy a zničeným dílem několika generací sedláků.
Shaun the Sheep: A Woolly Good Time (2010)
Úvodní část věnovaná tomu, jak seriál Shaun the Sheep vzniká, má jen 5 minut, pak následuje několik dílů seriálu. Takže jenom za ***.
301 (2011)
Parodie na různé „historické velkofilmy“, všechny smíchány dohromady, na počítačové efekty peněz nezbylo (nebo spíš autoři měli dojem, že ani nestojí za to se obtěžovat ;-) ), ale za to si vyhráli s hláškama. Překvapivě vtipný i dobře zahraný. Podle zdejších měřítek už asi nejsem intelektuál, no :-)
Velký útěk (1963)
První dvě třetiny pohodový, kucí jsou děsný borci a kopou si tunel. Vyznívá to jak nějaká klukovská pohádka. Jakmile jím prolezou, film se mění na docela hezkou honičku. Honičky mohlo být víc a pohádky míň. Souhlas se všemi tříhvězdičkovými komentáři. ***-****
Harakiri (1962)
Mohlo to být o polovinu kratší. Samurajská čest není nic než pozlátko.
Threshold (2005) (seriál)
Protože scénárista nechal hlavní hrdinku - teoretičku, která jako jediná má plán, jak zachránit svět - běhat v první linii s pistolí za padouchama, nemohla jsem dát víc než dvě hvězdičky (za pokus a první díl, kterej ušel). A shlídnout jen tři díly.
Veselé Vánoce, pane Lawrenci (1983)
Zvláštní útržek ze zajateckého tábora, místy poetické (no místy - každá scéna s Davidem Bowiem), skoro rozvláčné, ale rozhodně jsem se nenudila. Film doplňuje neobvyklá hudba, která se z velké části podílí na celkovém dojmu. Ne tak, že film spoluvytváří, aniž si jí člověk všimne, ale naopak je často hodně v popředí. Film na mě působil jaksi neohraničeně, jako jakési zamyšlení, vytržené z něčeho - chci si přečíst knihu, podle které vznikl (Laurens van der Post: The seed and the sower). Zajímavost: hudbu složil Ryûichi Sakamoto, který hrál kapitána Yonoi.
Tenká červená linie (1998)
Nejlepší protiválečný film.
Auta 2 (2011)
Animace skvělá jako vždy, ale... tentokrát chybělo to pixarovské kouzlo.
Vincent (1987)
Vincentovy obrazy doprovázené úvahami z jeho vlastních dopisů. Byl prostě geniální. I proto, že sám svoji tvorbu vysvětlil a ulehčil tak práci budoucím historikům umění (případně jim sebral možnost vymýšlet vlastní teorie :-) Jako by hluboko v sobě měl vědomí, jak slavný jednou bude.