Recenze (922)
Luca (2021)
Film o kamarádství, Itálii a o tom, že být jiný není špatné - a to jak ve společnosti, tak i uvnitř vlastní rodiny. Dobře se na to koukalo a krásně se poslouchalo. Pátá hvězda je za Cinque Terre.
Liga spravedlnosti Zacka Snydera (2021)
Realisticky tak 70 % - pořád to není kdovíjak chytrý, oproti původní verzi ale notnej posun - dokonce i postavy jako Cyborg nebo Steppenwolf dávají větší smysl. Snyder natáčí scény, ve kterých není oddych, každý je over the top, každá je patetická a epická, i díky tomu ty 4 hodiny utečou jak voda (což je způsobeno i dělení do kapitol - v podstatě tak bingewatchingujete minisérii). Závěrečných epilogových dvacet minut bylo možná zbytečných, ale chápu to tak, že Snyder měl natočeno něco na pokračování, tak proč to nepoužít jako fan service materiál - alespoň dává nápovědu, jak chtěl svou temnou vizi budoucnosti uchopit. Bejt mi dvanáct (alespoň mentálně), je to film na pět hvězd. Každopádně nádherná ukázka síly fanouškovský základny.
Batman: Dying Is Easy (2021)
Mixed feelings počin. něčím je to super, na svoje rozpočty, ale něčím (jistá teatrálnost herců a taková klišovitost v dialozích) mě to děsně rozčiluje. Rozhodně lepší, než třeba Schumacherovy pokusy. Michael Madsen by byl skvělá volba pro Bullocka i v Áčkové adaptaci.
WandaVision (2021) (seriál)
Silný 4. Větší zábava, než naprostá většina filmového univerza.
Jouer sa vie (1982)
Dokument o šachistech a několika turnajích z počátku osmdesátých let, v době, kdy světu šachu ještě vládl Anatolij Karpov (posledních pár let, než na dlouhé roky nastoupilo jiné ruské "Káčko"), komunitou pořád otřásalo "zmizení" geniálního dítěte Bobbyho Fischera a nadšenci zkoušeli nabouchat první kombinace do počítačů, aniž někteří z nich tušili, že po dvou dekádách stroje člověka v šachu porazí. Trochu chaotické, těch sdělení je v dokumentu nakonec docela hodně (politické aspekty zápasu Karpov-Korčnoj) a tvůrci mezi nimi přeskakují poměrně rychle. Ale za vidění rozhodně stojí.
The Mandalorian - Season 2 (2020) (série)
2-3 díly byly jen slabší fillery, za zbytek velká spokojenost. A poslední je dezert.
Duše (2020)
Nemyslím si to často, ale tomuhle filmu by prospělo být o půlhodinu delší. Finále uteče až příliš rychle a plátce a nestihne mít ten správný emocionální dopad. Jinak je to snad první Pixar ryze pro dospělé.
Rose Island (2020)
Změnit svět. Nebo se o to alespoň pokusit. Feel-good film roku.
Až na Měsíc (2020)
A takhle to vypadá, když si vezmete ty lepší koláčky. Čínská psychedelická haluz s parádní animací a dynamikou, která poměrně dokáže zakrýt i mezery a slabší místa ve vyprávění. 7/10
Diova krev (2020) (seriál)
Naruto (případně si dosaďte jiné anime, kde si hlavní "rivalové" za jiných okolností mohli být dost blízcí) + Olymp + Castlevania styl a gore + parádní soundtrack = VSL. Přestože chyběla zábavnost postavy Belmonta, ve výsledku mě Diova krev bavila ještě víc.