Recenze (1 704)
Goldfinger (1964)
Velkolepější a bondovější než předchozí snímky, nicméně s odstupem času v kontrastu se syrovějším From Russia with Love působí bohužel lehce lacinějším dojmem.
Srdečné pozdravy z Ruska (1963)
Takřka víc proto-Jason Bourne thriller než "klasický" Bond, což není vůbec od věci. 75%
Dr. No (1962)
Exotické prostředí, napínavé a mysteriózní. Finální rozuzlení působí poněkud rozpačitě i přesto, že zbytek filmu si drží své nesporné kvality nehledě na zub času. 7/10
Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019)
V kině s Dolby Atmos to je slušný zážitek, ale po tom co se doma konečně nadechnete (při sledování vás, krom spousty facepalmových povzdechnutí, film nadechnout cíleně nenechá, neboť by jste si v nestřeženém okamžiku mohli všimnout tuny nevysvětlitelných nelogičností v každé druhé scéně) přetrvá pouze velmi hořká pachuť. Pustit se do nové SW trilogie úplně bez plánu a v epizodě 8 popřít celou epizodu 7 jen proto aby jste na záchranu povolali opět režiséra 7ky, který se inspiroval českou politickou scénou a stanovil si za cíl popřít vše (i to minimum dobrého) z epizody 8 bez toho aby přinesl něco kloudného na stůl. Co to sakra je? 7ky byl samozřejmě jen prázdný rehash 4ky, ale po tolika letech (a prequelech) to nebylo úplně od věci. Následující filmy díky absenci jakéhokoliv příběhového plánu nikam nevedly a točily se jen v kruzích. Nejzábavnější na tom všem bylo to až (ironicky?) okaté fuck you fanouškům Rose.
Maják (2019)
Oproti předchozímu počinu pana režiséra zde artová forma vítězí nad obsahem, ale s takovými hereckými výkony (obou!) pánů to příliš nevadí. Atmosféra by se dala krájet. 9-/10
Messner (2012)
Chápu, že o výkonech tohoto horolezce bylo natočeno a napsáno už tolik, že se tvůrci cíleně zaměřili na osobní resp. rodinný život se snahou odpovědět na to co ho k těmto nadlidským výkonům vedlo a přitom uvést na pravou míru mnohé kontroverze... jenže ono veškeré vyprávění bratrů je tak ukrutně zdlouhavé a nezajímavé... udělali by líp kdyby si ty rodinné rozbory strčili někam a raději nechali Messnera vyprávět o lezení a shrnutí jeho výkonů neodbili v několika minutách.
Eiger: Wall of Death (2010)
Shrnutí historie Eigeru nemá po naučné a inspirativní stránce chybu. Komentáře a veškeré záběry týkající se "současných" průvodců/lezců jsou z diváckého hlediska spíš otravné.
České himalájské dobrodružství (2003) (seriál)
První série je i přes pár slabších dílů dokonalým dokumentárním počinem přehledně a hlavně poutavě mapujícím to co slibuje název - české himalájské dobrodružství. Nesmírně chytlavé a ještě víc inspirativní. Druhá řada stojí už za bačkoru zejména díky zahořklosti většiny horolezeckých legend z toho, že jim pracháči lezou do jejich tajného klubu a trapné snaze posloužit jako návodná kuchařka jak správně vnímat jednak kulturu himálajských zemí a lezení obecně. Fuck that. První řada byla plná, z první ruky podávaných, svědectvích hrstky nadšených dobrodruhů a jejich nadlidských výkonů. Druhá řada je nesympatický změť postrádající jakoukoliv strukturu. Za první sérii si to pět hvězd stejně zaslouží.
Naneživo (2017)
Odvážný počin, který odmění trpělivé diváky. Proměna filmu je naprosto dokonalá a i když od začátku vzhledem ke komentářům tušíte, že se něco chystá, tak se určitě stejně netrefíte. Kouzelné.
Ad Astra (2019)
Apocalypse Now střižené se Sunshine/Gravity ve velkolepém hávu je v současném světě plném low-budget Netflix sci-fi nudy velmi sympatickým mixem s nádechem nostalgie. Filmu prominete i jistou schizofrenii mezi béčkovou akční jízdou a rádoby hlubokým psychologickým rozjímáním. Zásadní je, že se na to skvěle kouká a působí to od začátku do konce jako solidní dobrodružství.