vasosak

vasosak

Václav Havlík

Česko

0 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2
    • 18.10.2020  22:48
    Herec - Epizoda 2 (E02) (epizoda) (2020)
    *****

    Šílený příběh, který nevím nakolik beze zbytku odpovídá dobové realitě, ale princip jednání a psychologii současníků Gottwalda a Slánského ilustruje myslím skvěle. Vyvrcholení druhého dílu bylo opravdu mistrovské a mrazivé. Herci, scénář, hudba, všechno výborně funguje.

    • 21.8.2019  01:24

    Superzajímavej dokument. Už jen pro ty dobový záběry v barvě a vysokým rozlišení. To, že se mezi respondenty objeví i Karel Gott, Václav Havel, Jan Werich, kardinál Tomášek nebo Ota Šik, považuju za obzvlášť pozoruhodný. Obecně pak mám rád jakýkoli dokument, který na nás pohlíží zvenčí, očima cizinců. Za mě 5 hvězd. P.S. hodne mě zaujal taky výborně anglicky hovořící Igor Tomeš + při bližším zkoumání závěrečných titulků jsem objevil osobnost Rudolfa Vilema Periny. Pro mě osobně dalsi obohacení. Škoda, že oba pánové již od roku 2018 nejsou mezi námi.

    • 27.4.2017  16:43

    Perfektní dokument. Delegovat svědomí národa na herce a umělce jenom proto, že je "každej zná", je nesmysl. Jsou to taky jenom lidi se všemi slabostmi, problémy a zájmy, které lidi obyčejně mívají. I oni jsou zištní, vypočítaví, ambiciózní, ziskuchtiví, opatrní, bojácní a nevím jací ještě. Za minulého režimu měli navíc tu smůlu, že byli obzvlášť dobře vydíratelní. A byla to vlastně smůla nejen pro ně, ale i pro náš národ - nebo alespoň pro tu jeho část, která v důsledku "Anticharty" ztratila na několik příštích (zdánlivě nekonečných) socialistických let další ze zbytků nadějí a iluzí. Na druhou stranu myslím, že se dá souhlasit - alespoň částečně - s myšlenkou, že právě pocit viny "antichartistů" katalyzoval postup umělců v přelomovém roce 89. Inu, na všem zlém... Velice zajímavé je orámování dokumentu panem Pištěkem - to je tak vševypovídající, že se až nechce věřit, že se to fakt povedlo zachytit. Každopádně: *Smekám před Táňou Fischerovou a podobně odvážnými.* Tleskám Jiřímu Suchému, Jiřímu Krampolovi, "Janě Řeřické" a podobně švejkujícím.* Oceňuji Evu Pilarovou.* Chválím tvůrce.* A děkuju všem, kdo se kdysi podíleli na vzniku a distribuci dokumentu s názvem CHARTA 77.*

    • 13.11.2016  12:28
    S Pydlou v zádech (divadelní záznam) (1985)
    *****

    Být v tom lepší písničky, je to naprostá legenda českých divadelních komedií. To jediné chybí k dokonalosti.

    • 2.10.2016  14:27
    Zlatá Lýra (TV film) (2016)
    *****

    Super, to jsem rád, že jsem se o historii tohodle festivalu dozvěděl něco víc. Je to skvěle a pečlivě udělaný, jediný, co bych ještě uvítal je víc svědectví z druhé strany barikády. Takovej rozhovor s tím komunistou, co vypl v 89 Hoffmana, příp. s tím "nějakým Navrátilem", co brojil proti Semelkově vítězné písni, by byl totální bomba, ale chápu, že je to těžko proveditelný. To mi obecně chybí ve všech dokumentech mapujících období čs. komunismu - kdo jsou ti lidi (a nemám na mysli Husáka a Jakeše), kteří zajišťovali jeho běh, kteří aktivně šéfíkovali a sloužili režimu? Co dělají dnes a co si o tom všem zpětně myslí?

    • 11.9.2016  02:40
    Láska (1973)
    *****

    Občas to působí, jako by to bylo až moc prostříhané, ale celkově je to úžasně půvabné. Za což podle mě může nejen Kachyňa, Hofman a spol., ale taky nádherná Schallerová, jíž mimochodem jméno Andrea sluší víc než její vlastní:)

    • 10.9.2016  21:55

    Dietl a Frič, to je velmi zajímavá, ve výsledku vlastně skvělá kombinace. Sovák excelentní.

    • 1.8.2016  23:18
    Plán (2014)
    *****

    Občanská společnost v ČR se rozvíjí, čehož dokladem nejsou pouze aktivní lidé zachycení v dokumentu, ale i existence dokumentu jako takového. Já su tak šťastné.

    • 31.7.2016  21:57
    Polski film (2012)
    *****

    Je to jako fúze nějaké Zelenkovy mystifikace se Svěrákovým Trhákem obohacená o další rozměr. Vtipný, spontánní, absurdní, jednoduchý i složitý, plytký i hluboký, mnohovrstevnatý a celkově geniální.

    • 3.12.2015  13:17

    Klobouk dolů před Vítem Klusákem a jeho týmem, že se do něčeho takového vůbec pustili. Nářky typu, že se z toho dalo vytěžit víc a že to není úplné a podobně, neberu. Je to určitá výpověď o člověku a jeho záměrech viděna určitou optikou, v určité (pro film nezbytné) zkratce. Je to pouze kamínek do celkové mozaiky znázorňující osobnost a svět Andreje Babiše. Smekám i před Babišem, že se do takové věci nechal naverbovat - byť jeho pohnutky pro to mohly být zcela zištné - možná mu mediální poradcové (Anežka?) řekli, že z toho bude Triumf vůle II nebo že to prostě je práce pro "čétéčko" a že je nezbytný, aby to udělal, protože mu to pomůže s preferencema. Nevím. Každopádně ale vím, že si takhle představuju práci lidí z veřejnoprávního média (v tomto případě Klusák a spol.). Oni jsou jednou z brzd a protivah politiky, veřejný moci, oni mají jít přes hranici svýho komfortu a sbírat výpovědi o tom, jak žijeme, koho si volíme a kdo nám vládne. Jsem dalek toho, abych si na základě 72minutového dokumentu řekl cosi jako: "Babiš je hajzl, okradl zemědělce Radu a okradl všechny a je to zlej člověk a nikdy by neměl působit v politice." Jednoznačně se ale cítím kulturně i občansky obohacen. Dík za to.

    • 25.11.2015  22:35

    Výborný, chci to vidět znovu!

    • 21.11.2020  18:31
    Přes prsty (2019)
    ****

    V rámci volné soboty jsem viděl postupně tři "vztahovky": Špindl, Šťastný nový rok a na závěr Přes prsty. Od žádného z těch filmů jsem moc nečekal, nejméně od posledního z nich. A samozřejmě se mi líbil ze všech nejvíc.:) Má to promakanej scénář, je to vtipný a skvěle zahraný. Bolely mě sice úvodní volejbalový scény, některý flashbacky a druhá scéna v nóbl restauraci, ale jinak perfektní. Tři hudební leitmotivy od Abraxas, Burma Jones a Marcella perfektně dokreslovaly náladu filmu. Líbilo se mi to.

    • 29.10.2020  23:13
    Hovory s TGM (2018)
    ****

    Viděl jsem to spíš na půl oka, ale líbilo se mi to. Opakovaně mě to odtrhlo od práce, kterou jsem původně měl v plánu /namísto sledování televize/ vykonávat. Chci to vidět znovu. Pak budu případně revidovat. :)

    • 22.4.2019  13:11
    Toman (2018)
    ****

    O osobě Tomana jsem až do vzniku filmu neslyšel - za osvětu tohoto druhu tvůrcům v hodnocení lehce přidávám. Oceňuji, že někdo má snahu zpracovat i tato historická zákoutí a nepersonifikuje celé období do Gottwalda, Beneše a J. Masaryka. Na to jsou dějiny tvořeny příliš velkou mozaikou lidí a jejich příběhů. Když jsem se povznesl nad určité nedorazy, jimž vévodily zrezivělý letadla porostlý mechem, uznale jsem pokýval hlavou a udělil 4 hvězdy:)

    • 17.3.2019  20:13
    Premier - Hrobař (hudební videoklip) (1994)
    ****

    Nadčasová písnička - megahit z první poloviny devadesátek, má i nadčasovej videoklip. Přestože písničku znám už 25 let, videoklip jsem viděl až dnes a byl jsem překvapenej jeho úrovní. Hned jsem si na ČSFD dohledal bližší info, pokýval jsem hlavou, že chápu, a udělil čtyři hvězdy. :)

    • 19.1.2015  01:54

    Lozil po horách, spadl z Gerlachu, jebl se do hlavy, aby se stal knězem a pomáhal lidem z okraje společnosti. Zní to trochu divně, ale výsledky snažení faráře Mariána Kuffy jsou vynikající. Vzhledem k tomu, že to samé lze prohlásit i o způsobu, jakým režisérka Ševčíková Kuffovu dobročinnost zdokumentovala, uděluju čtyři hvězdy. Kuffa je obdivuhodný člověk, smekám klobouk. Mohl by sice být menší fanatik a nemít výhrady vůči homosexuálům, ale to už by asi byl opravdu nadpřirozenou bytostí. Stačí, že se narodil 24. prosince. Co se dokumentu týče, oceňuju, že se mu daří sdělit efektivně cosi závažnýho, a přitom nerozkládá divákovu psychiku na maděru.

    • 7.9.2013  11:31

    Snímek obsahuje řadu nelogičností, ty jsou ale omluvitelné jeho crazy nádechem. Zbytek už je čistá sranda a erupce kreativních nápadů pánů Macourka a Poláka realizovaná fantastickými herci, hajlujícího papouška nevyjímaje. Sovák s Menšíkem coby agilní náckové z budoucnosti by si skutečně nějaký to nacistický vyznamenání zasloužili, třeba hákový kříž s dubovou ratolestí za kretény století. Scénu před raketou, kdy Sovák pronáší svá vizionářská resumé a Menšík ho netrpělivě koriguje si můžu pustit desetkrát za sebou a pořád se směju stejně jako při Sovákově "prezentaci" vodíkové bomby v Hitlerově bunkru. Zdvojené sexuální procitnutí Jana Bureše lítajícího z budoucnosti do minulosti a zpátky, jako by se nechumelilo, je pak příjemnou třešničkou na dortu, která musí každého (zejména) mužského diváka pohladit po duši.

    • 7.9.2013  10:59
    Dvanáct měsíčků (TV film) (2012)
    ****

    Maskér si trochu ulítl na prodlužování vlasů. Jsem přesvědčenej, že ani případná role inspektora Kojaka by se v tomhle filmu neobešla bez afrického číra. Každopádně mě ale tento snímek mile překvapil, a ačkoli je jen variací na již milionkrát použité téma, pobavil jsem se víc než u originálnějšího, ovšem umělého a překalkulovaného Šťastného smolaře, kterého jsem viděl o den později. Akorát mě mrzelo, že zlá macecha nepřidala ještě nějaký to nesmyslný přání, aby se 12 měsíčků dostalo víckrát na scénu. Všechno mi ale vynahradila závěrečná scéna, ve které měsíc duben v podání Oty Jiráka na dálku posunky radí Marušce a Karlovi, aby se políbili, a když je sladkobolnosti učiněno za dost, zavrátí znechuceně Říjen (Pavel Kříž) oči. Haha:)

    • 7.9.2013  10:07

    Yes! Chlapi zase jednou převálcovali ženy, který za to půjdou do vězení, supr:) Závěrečnej zvrat je skvělej, ovšem stojí na poněkud vratkých nohách, což je zřejmě způsobeno tím, že snímek chce být na konci dynamickej a nemůže všechno vysvětlit a ukázat.

    • 7.9.2013  09:56

    Čínská čtvrť jako symbol zákoutí života, kde to vždycky špatně dopadne. Symbol okamžiků, kterým bychom se raději vyhnuli, ale do nichž jsme tak či tak jednou nebo vícekrát za život vtaženi a s jejichž následky se musíme vyrovnat. Skvělý film.

    • 7.9.2013  09:05

    Problematika chorobného přimknutí se k internetu je ze své podstaty látkou, kterou filmaři nestihli ještě tolik zpracovat, takže chválím režiséra Komasu za jisté novátorství. Doprovodné fantasy animace beru spíše jako metaforické vyobrazení virtuálního světa a pocitů, které Dominikovi přinášela účast na "životě" virtuální komunity a v tomto smyslu je velmi oceňuji. Vysoce hodnotím herecké výkony ústřední trojice (rodiče - syn), vynikající je například scéna, v níž oba manželé během rozhovoru s Dominikem v restauraci malicherně zápasí o pokrývkou hlavy. Je to krátká pasáž, během níž ovšem představitelé rodičů dokázali nenásilně podtrhnout celou patologii jimi ztvárňovaných postav - tedy jejich povrchnost, egoismus i fakt, že sami rovněž žiji odtrženi od reality, přičemž jejich zakletím není internet, ale odosobněné pracovní vztahy a orientace na výkon a úspěch. V některých fázích si ale myslím, že Komasa zbytečně hyperbolizuje a démonizuje, čímž filmu značně ubírá. Obzvlášť závěrečná scéna z klubu, kterou bych parafrázoval jako "Umíráš? Ok, já tě točím, aby rodiče měli památku" mi přijde hodně přitažená za emo patku. Škoda, jinak kvalita.

    • 7.9.2013  00:50
    Divoši (2012)
    ****

    Poučení Američani dobře vědí, co nejlépe platí na velkého a násobně silnějšího nepřítele, Ben a Chon nejsou výjimkou, a tak vyhlásí mexickému kartelu tajnou partyzánskou válku plnou intrik a terorizmu. Paráda. Škoda jen, že nejsem tak úplně příznivcem explicitního násilí a krutostí, kterých se ve filmu objeví více než dost. Jinak nelze než pochválit, má to vysokou úroveň a vtip s dvojitým závěrem mě fakt pobavil (zajímavostí je, že s něčím podobným se ve v Babovřeskách vytasil i Zdena Troška, ovšem s tím rozdílem, že tam to bylo trapný).

    • 7.9.2013  00:35

    Velmi syrové. Režisér Krejčík nasbíral nesmírně vzácný materiál, který je nejlepším dokladem obrovského veletoče, který naše společnost v daném období zaznamenala. Dosud nedotknutelní a všemocní najednou stojí v tělocvičně ostrakizováni přesilou "dětí" a podřízených. A ač to vše probíhá vesměs opatrně a korektně, je vám těch >>dosud nedotknutelných<< až líto. Hlavním sdělením celého dokumentu nakonec není, kdo je zlý a kdo hodný, ale to, že všechno je jinak. Konec pana, respektive soudruha, ředitele je pak rozpačitou, ovšem příznačnou tečkou

    • 27.10.2020  23:06
    Herec - Epizoda 3 (E03) (epizoda) (2020)
    ***

    Třetí díl se mi zdál nejslabší. Děj byl místy extrémně přestřelený. Proč chtěli probůh emigrovat v obrněném vozidle? Proč si při loupení na zámku svítí svícny? Proč si jednooký random generál nechá Láníka dovízt na komunistickou party, kde ho zavírá v sauně? Proč mu dělá poskoka kulturista, kterej je z fitka vysekanej způsobem, o kterým se v 50. letech 20. stol. nikomu ani nesnilo? Rádoby efektní, ale přitom těžko uvěřitelné výjevy tohoto typu mě jako diváka hodně rušily. Druhý díl mě nadchl, třetí bohužel lehce zklamal. I tak v součtu tleskám, velmi dobrý počin.

    • 14.4.2020  00:50
    Gambit (2012)
    ***

    Za 1) hned po úvodních titulcích a prvním záběru jsem mistrovsky odhadl, že film má na csfd 55 % (viděno 14.4.2020) Za 2) libilo se mi tak, ze bych dal i 70 % Za 3) oceňuji hlas Sabiny Laurinové v dabingu Cameron Diaz, moc se mi k ní hodil

    • 6.2.2017  16:47
    Paterson (2016)
    ***

    Když se po zhlédnutí filmu kamarádka zasnila a řekla: "to bylo nádherný, no jo, typickej Jarmusch...", tak jsem si říkal, že jsem asi spadl z nějaký jiný planety. Asi z Marsu. Tři hvězdy dávám s výhradou.

    • 2.11.2016  13:09

    Hm, vizuální efekty typu "velký vůz" mi celkem zkazily dojem (a jak tak čtu komentáře, tak asi nejen mně). Jinak to není špatný. Každopádně, na celým filmu mě nejvíc zaujalo to, že existují dvě verze provedení (barevná a černobílá, přičemž já bohužel viděl černobílou) a že v něm Milena Dvorská ukáže svoje dvě krásný překvapivě nevelký roztomilý však vy víte co. Neříkám, že to je málo, ale bůhvíco to taky není. Takže tři hvězdy a nazdar.

    • 2.11.2016  11:54
    Žert (1968)
    ***

    Nevím, zůstal jsem z toho takovej rozpačitej. Asi jako Somr po té fackovačce.

    • 17.9.2016  17:42
    Zlá noc (1973)
    ***

    Zmítat se mezi Carmen Mayerovou a Jaroslavou Schallerovou by mě taky bavilo <3 Hudba super, jináč nic úplně extrovního.

    • 3.8.2016  15:03

    Ne, jakkoli uznávám různé Zelenkovy počiny, toto mě neuchvátilo. Scénář jako takový je zajímavý, ke čtení by to bylo, ale filmové provedení mě neuspokojilo - na plátně tomu nevěřím. Být všechny příběhy jako ten s Holubovou a Hrušínským, dám klidně pět hvězd (obzvlášť přihlédnu-li k velmi nápaditému propojení všech povídek), takhle si ale vystačím se třema hvězdama, přičemž ta třetí je velmi hubená.

<< předchozí 1 2