Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Dokumentární
  • Krimi
  • Krátkometrážní

Recenze (52)

plakát

Herec - Epizoda 3 (2020) (epizoda) 

Třetí díl se mi zdál nejslabší. Děj byl místy extrémně přestřelený. Proč chtěli probůh emigrovat v obrněném vozidle? Proč si při loupení na zámku svítí svícny? Proč si jednooký random generál nechá Láníka dovízt na komunistickou party, kde ho zavírá v sauně? Proč mu dělá poskoka kulturista, kterej je z fitka vysekanej způsobem, o kterým se v 50. letech 20. stol. nikomu ani nesnilo? Rádoby efektní, ale přitom těžko uvěřitelné výjevy tohoto typu mě jako diváka hodně rušily. Druhý díl mě nadchl, třetí bohužel lehce zklamal. I tak v součtu tleskám, velmi dobrý počin.

plakát

Přes prsty (2019) 

V rámci volné soboty jsem viděl postupně tři "vztahovky": Špindl, Šťastný nový rok a na závěr Přes prsty. Od žádného z těch filmů jsem moc nečekal, nejméně od posledního z nich. A samozřejmě se mi líbil ze všech nejvíc.:) Má to promakanej scénář, je to vtipný a skvěle zahraný. Bolely mě sice úvodní volejbalový scény, některý flashbacky a druhá scéna v nóbl restauraci, ale jinak perfektní. Tři hudební leitmotivy od Abraxas, Burma Jones a Marcella perfektně dokreslovaly náladu filmu. Líbilo se mi to.

plakát

Hovory s TGM (2018) 

Viděl jsem to spíš na půl oka, ale líbilo se mi to. Opakovaně mě to odtrhlo od práce, kterou jsem původně měl v plánu /namísto sledování televize/ vykonávat. Chci to vidět znovu. Pak budu případně revidovat. :)

plakát

Toman (2018) 

O osobě Tomana jsem až do vzniku filmu neslyšel - za osvětu tohoto druhu tvůrcům v hodnocení lehce přidávám. Oceňuji, že někdo má snahu zpracovat i tato historická zákoutí a nepersonifikuje celé období do Gottwalda, Beneše a J. Masaryka. Na to jsou dějiny tvořeny příliš velkou mozaikou lidí a jejich příběhů. Když se povznesu nad určité nedorazy typu zrezivělý letadla porostlý mechem, tak dávám 4 hvězdy:)

plakát

Anticharta, mechanismus loajality (2017) (TV film) 

Perfektní dokument. Delegovat svědomí národa na herce a umělce jenom proto, že je "každej zná", je nesmysl. Jsou to taky jenom lidi se všemi slabostmi, problémy a zájmy, které lidi obyčejně mívají. I oni jsou zištní, vypočítaví, ambiciózní, ziskuchtiví, opatrní, bojácní a nevím jací ještě. Za minulého režimu měli navíc tu smůlu, že byli obzvlášť dobře vydíratelní. A byla to vlastně smůla nejen pro ně, ale i pro náš národ - nebo alespoň pro tu jeho část, která v důsledku "Anticharty" ztratila na několik příštích (zdánlivě nekonečných) socialistických let další ze zbytků nadějí a iluzí. Na druhou stranu myslím, že se dá souhlasit - alespoň částečně - s myšlenkou, že právě pocit viny "antichartistů" katalyzoval postup umělců v přelomovém roce 89. Inu, na všem zlém... Velice zajímavé je orámování dokumentu panem Pištěkem - to je tak vševypovídající, že se až nechce věřit, že se to fakt povedlo zachytit. Každopádně: *Smekám před Táňou Fischerovou a podobně odvážnými.* Tleskám Jiřímu Suchému, Jiřímu Krampolovi, "Janě Řeřické" a podobně švejkujícím.* Oceňuji Evu Pilarovou.* Chválím tvůrce.* A děkuju všem, kdo se kdysi podíleli na vzniku a distribuci dokumentu s názvem CHARTA 77.*

plakát

Svět pod hlavou (2017) (seriál) 

Tenhle seriál mě uchvátil. Musel jsem ho stůj co stůj dokoukat dokonce, což mě stálo i jednu zcela probdělou noc. Byly tam momenty, které mě trošku vytrhly z ohromení, něco trochu nesedělo, něco trochu zahaprovalo, ale celkově to bylo fascinující.

plakát

Paterson (2016) 

Když se po zhlédnutí filmu kamarádka zasnila a řekla: "to bylo nádherný, no jo, typickej Jarmusch...", tak jsem si říkal, že jsem asi spadl z nějaký jiný planety. Asi z Marsu. Tři hvězdy dávám s výhradou.

plakát

Zlatá Lýra (2016) (TV film) 

Super, to jsem rád, že jsem se o historii tohodle festivalu dozvěděl něco víc. Je to skvěle a pečlivě udělaný, jediný, co bych ještě uvítal je víc svědectví z druhé strany barikády. Takovej rozhovor s tím komunistou, co vypl v 89 Hoffmana, příp. s tím "nějakým Navrátilem", co brojil proti Semelkově vítězné písni, by byl totální bomba, ale chápu, že je to těžko proveditelný. To mi obecně chybí ve všech dokumentech mapujících období čs. komunismu - kdo jsou ti lidi (a nemám na mysli Husáka a Jakeše), kteří zajišťovali jeho běh, kteří aktivně šéfíkovali a sloužili režimu? Co dělají dnes a co si o tom všem zpětně myslí?

plakát

Český žurnál - Matrix AB (2015) (epizoda) 

Klobouk dolů před Vítem Klusákem a jeho týmem, že se do něčeho takového vůbec pustili. Nářky typu, že se z toho dalo vytěžit víc a že to není úplné a podobně, neberu. Je to určitá výpověď o člověku a jeho záměrech viděna určitou optikou, v určité (pro film nezbytné) zkratce. Je to pouze kamínek do celkové mozaiky znázorňující osobnost a svět Andreje Babiše. Smekám i před Babišem, že se do takové věci nechal naverbovat - byť jeho pohnutky pro to mohly být zcela zištné - možná mu mediální poradcové (Anežka?) řekli, že z toho bude Triumf vůle II nebo že to prostě je práce pro "čétéčko" a že je nezbytný, aby to udělal, protože mu to pomůže s preferencema. Nevím. Každopádně ale vím, že si takhle představuju práci lidí z veřejnoprávního média (v tomto případě Klusák a spol.). Oni jsou jednou z brzd a protivah politiky, veřejný moci, oni mají jít přes hranici svýho komfortu a sbírat výpovědi o tom, jak žijeme, koho si volíme a kdo nám vládne. Jsem dalek toho, abych si na základě 72minutového dokumentu řekl cosi jako: "Babiš je hajzl, okradl zemědělce Radu a okradl všechny a je to zlej člověk a nikdy by neměl působit v politice." Jednoznačně se ale cítím kulturně i občansky obohacen. Dík za to.