vasosak

vasosak

Václav Havlík

Česko

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 2 následující >>
    • 7.9.2013  11:31

    Snímek obsahuje řadu nelogičností, ty jsou ale omluvitelné jeho crazy nádechem. Zbytek už je čistá sranda a erupce kreativních nápadů pánů Macourka a Poláka realizovaná fantastickými herci, hajlujícího papouška nevyjímaje. Sovák s Menšíkem coby agilní náckové z budoucnosti by si skutečně nějaký to nacistický vyznamenání zasloužili, třeba hákový kříž s dubovou ratolestí za kretény století. Scénu před raketou, kdy Sovák pronáší svá vizionářská resumé a Menšík ho netrpělivě koriguje si můžu pustit desetkrát za sebou a pořád se směju stejně jako při Sovákově "prezentaci" vodíkové bomby v Hitlerově bunkru. Zdvojené sexuální procitnutí Jana Bureše lítajícího z budoucnosti do minulosti a zpátky, jako by se nechumelilo, je pak příjemnou třešničkou na dortu, která musí každého (zejména) mužského diváka pohladit po duši.

    • 7.9.2013  10:59
    Dvanáct měsíčků (TV film) (2012)
    ****

    Maskér si trochu ulítl na prodlužování vlasů. Jsem přesvědčenej, že ani případná role inspektora Kojaka by se v tomhle filmu neobešla bez afrického číra. Každopádně mě ale tento snímek mile překvapil, a ačkoli je jen variací na již milionkrát použité téma, pobavil jsem se víc než u originálnějšího, ovšem umělého a překalkulovaného Šťastného smolaře, kterého jsem viděl o den později. Akorát mě mrzelo, že zlá macecha nepřidala ještě nějaký to nesmyslný přání, aby se 12 měsíčků dostalo víckrát na scénu. Všechno mi ale vynahradila závěrečná scéna, ve které měsíc duben v podání Oty Jiráka na dálku posunky radí Marušce a Karlovi, aby se políbili, a když je sladkobolnosti učiněno za dost, zavrátí znechuceně Říjen (Pavel Kříž) oči. Haha:)

    • 7.9.2013  10:07

    Yes! Chlapi zase jednou převálcovali ženy, který za to půjdou do vězení, supr:) Závěrečnej zvrat je skvělej, ovšem stojí na poněkud vratkých nohách, což je zřejmě způsobeno tím, že snímek chce být na konci dynamickej a nemůže všechno vysvětlit a ukázat.

    • 7.9.2013  09:56

    Čínská čtvrť jako symbol zákoutí života, kde to vždycky špatně dopadne. Symbol okamžiků, kterým bychom se raději vyhnuli, ale do nichž jsme tak či tak jednou nebo vícekrát za život vtaženi a s jejichž následky se musíme vyrovnat. Skvělý film.

    • 7.9.2013  09:45

    No ty bláho, dokážu sice porozumět zmatku a neuspořádanosti pocitů v Oliverově patnáctileté duši, ale jeho jednání a svět mi i tak přijdou natolik neortodoxní, až si říkám, jestli je vůbec slovo "divný" dostatečně výstižné. Pokud se něčí dospívání odehrává v podobném duchu jako to Oliverovo, má můj plný respekt, neskončí-li se smyčkou na krku. Jinak ok, zajímavej film. Ale divnej.

    • 7.9.2013  09:33

    Tak nevím, ale mám takový pocit, že se to celé tváří být o dost chytřejší, než to ve skutečnosti je. Zmar a otupělost jednoho života jsou sice vyobrazeny skutečně věrně, ale co jako? Nic. A to mě nebaví. Potěšili mě ale maličkosti typu karikatura italského showbyznysu (obzvlášť scéna předávání ocenění je vtipná) a potom Elle Fanning, hraje fakt dobře.

    • 7.9.2013  09:05

    Problematika chorobného přimknutí se k internetu je ze své podstaty látkou, kterou filmaři nestihli ještě tolik zpracovat, takže chválím režiséra Komasu za jisté novátorství. Doprovodné fantasy animace beru spíše jako metaforické vyobrazení virtuálního světa a pocitů, které Dominikovi přinášela účast na "životě" virtuální komunity a v tomto smyslu je velmi oceňuji. Vysoce hodnotím herecké výkony ústřední trojice (rodiče - syn), vynikající je například scéna, v níž oba manželé během rozhovoru s Dominikem v restauraci malicherně zápasí o pokrývkou hlavy. Je to krátká pasáž, během níž ovšem představitelé rodičů dokázali nenásilně podtrhnout celou patologii jimi ztvárňovaných postav - tedy jejich povrchnost, egoismus i fakt, že sami rovněž žiji odtrženi od reality, přičemž jejich zakletím není internet, ale odosobněné pracovní vztahy a orientace na výkon a úspěch. V některých fázích si ale myslím, že Komasa zbytečně hyperbolizuje a démonizuje, čímž filmu značně ubírá. Obzvlášť závěrečná scéna z klubu, kterou bych parafrázoval jako "Umíráš? Ok, já tě točím, aby rodiče měli památku" mi přijde hodně přitažená za emo patku. Škoda, jinak kvalita.

    • 7.9.2013  00:50
    Divoši (2012)
    ****

    Poučení Američani dobře vědí, co nejlépe platí na velkého a násobně silnějšího nepřítele, Ben a Chon nejsou výjimkou, a tak vyhlásí mexickému kartelu tajnou partyzánskou válku plnou intrik a terorizmu. Paráda. Škoda jen, že nejsem tak úplně příznivcem explicitního násilí a krutostí, kterých se ve filmu objeví více než dost. Jinak nelze než pochválit, má to vysokou úroveň a vtip s dvojitým závěrem mě fakt pobavil (zajímavostí je, že s něčím podobným se ve v Babovřeskách vytasil i Zdena Troška, ovšem s tím rozdílem, že tam to bylo trapný).

    • 7.9.2013  00:35

    Velmi syrové. Režisér Krejčík nasbíral nesmírně vzácný materiál, který je nejlepším dokladem obrovského veletoče, který naše společnost v daném období zaznamenala. Dosud nedotknutelní a všemocní najednou stojí v tělocvičně ostrakizováni přesilou "dětí" a podřízených. A ač to vše probíhá vesměs opatrně a korektně, je vám těch >>dosud nedotknutelných<< až líto. Hlavním sdělením celého dokumentu nakonec není, kdo je zlý a kdo hodný, ale to, že všechno je jinak. Konec pana, respektive soudruha, ředitele je pak rozpačitou, ovšem příznačnou tečkou

    • 6.9.2013  23:28
    Babovřesky (2013)
    *

    Rozhodně se neřadím mezi ty, kteří apriorně odsoudí každý film, čin či úmysl Zdeňka Trošky. Do kina jsem dokonce šel hlavně proto, že jsem ve skrytu duše věřil, že Babovřesky jsou ve skutečnosti srandovní řachanda, které všichni křivdí. Tak či tak jsem se z opatrnosti vybavil sedmičkou vína, ale bohužel se ukázalo, že bych se tomu nesmál ani zfetovanej. Je to fakt špatný a vtip s obrovským hovnem, který vypustí orel (možná to byl kondor, já nevím, znalec filmu odpustí) na starostovo auto, patří k tomu absolutně nejlepšímu, co film nabízí. *Za vrchol tvůrčí sebedůvěry považuji fakt, že hokejisti, kteří ve filmu hrají, se v něm objeví především proto, že se (dle slov Lucky Vondráčkové) přijeli podívat na natáčení a že pan režisér okamžitě a duchapřítomně zareagoval a přizpůsobil jim scénář tak, aby se ve filmu mohli taky mihnout. Byl jsem celkem zvědavej, co jim to tam pan režisér vymyslel za štěk, a ejhle, jaké bylo mé překvapení, když jsem zjistil, že kluci hokejističtí tvoří přímo pointu celého veledíla. Obrovsky smekám - točit film s tím, že za pochodu vymýšlím, jak to skončí, to je opravdovej majstrštyk a s přihlédnutím ke skutečnosti, že z toho ještě ke všemu byl kasovní trhák, tleskám ve stoje a uděluju jednu rudou hvězdu. Za drzost.

1 2 následující >>