zdepapepa

zdepapepa

Josef Trejbal

okres Hradec Králové

homepage

24 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29
    • 18.11.2017  11:17

    (všechno spoilery) Je známým faktem, že M. Night Shyamalan není už dávno zárukou kvality, že měl pár svých hitů na přelomu tisíciletí a od té doby žádný zázrak. Tohle je ale výkon hodný Eda Wooda. Filmová adaptace, kde jsem musel postupovat s přestávkami po minutách, protože se prostě to prznění originálu fyzicky ani psychicky nedalo vydržet. Mám ten dojem jako kdyby pan režisér (a zároveň i pan scénárista a pan producent - což vysvětluje fakt, že si s předlohou dělal, co ho zrovna napadlo) jen četl synopsi děje seriálu na Wikipedii a o víc se nezajímal. Ale to jsou jen obecné řeči - pojďme se vrhnout přímo na film. Už od úvodu jsou hezké efekty živlů pokaženy divadelní produkcí ovládání živlů kompletně s pódiem, oponou a přehnanými pohyby (měl jsem tušit, že to nebude ojedinělý případ). Zcela nepochopitelně změněný úvodní monolog Katary, kde se prakticky nemluví o tom, že Fire Nation likviduje ostatní "národy" (ve filmu jsou "národy", v seriálu je národ pouze ohně). Z grafického popisu stavu světa se stal nicneříkající text crawl. Už v tuto chvíli je také jasné, jak velká chyba byla nepoužít hudbu Jeremy Zuckermana. Ne, M. Night Shyamalan si tam prostě musel dát svého kamaráda Jamese Newtona Howarda, takže z toho máme rázem generický filmový soundtrack zaměnitelný s milionem dalších. Už od úvodní scény pan režisér z obou ústředních členů Jižního Vodního Kmene vysál všechnu osobitost - z Katary udělal neschopnou water benderku (i na poměry Book 1), ze Sokky je pak vážná osoba bez smyslu pro humor a sloužící jen k říkání zřejmých věcí nebo věcí týkajících se děje (a to ani nepočítám ten "whitewashing"). Smysl dobrodružství se vytratil, když se pan režisér zbavil loďky a plujících ker a vše se odehrává na stojatém ledě. Proč bylo potřeba měnit jak se věci staly? Vždyť byl scénář naprosto v pořádku. Od probuzení Aanga (kde se začíná projevovat absolutní neschopnost dětských herců), které v seriálu bylo opepřeno hned několika emocemi (strach z neznámého - zářící avatar, smutek jestli žije, zábava, protože penguin sledding) a tady je vše mdlé, je taky vidět, jak se bude stříhat materiál, na který není čas. Změnu tetování bych ještě pochopil (stejně jako zmírnění jizvy Zuka). Naprostou 180° otočku pocitů Aanga ohledně útěku pryč a následném zamrznutí v ledu (viz díl The Storm) nepochopím asi nikdy. Pochopil bych tenhle typ příšerných dialogů v nějakém originálním filmu, ale když člověk může pracovat s adaptací, proč nepracovat s adaptací? Nulová invence s kamerou (dokola shot, reverse shot), bezemoční odříkávání replik (což je neskutečně ironické, protože kdo viděl segment 'Aang for a day' nebo blooper reel z filmu, tak pozná, že zejména herec Aanga je mimo kamery daleko víc Aang-ovitý než ve filmu. To samé Sokka, Iroh a jiní další herci a herečky - ironicky u těchto tří byla změněna výslovnost jmen, stejný neduh jako má česká verze seriálu) a opakování toho, co člověk vidí na obrazovce. A když ne to, tak infodump. Život a lore Jižního Vodního Kmene? Vystřiženo. Gran-Gran? Teď je to obyčejná grandma. Sokka a jeho bojovnická školka a obrana vesnice? Vystřiženo. A to máme za sebou teprve 10 minut filmu. Aang místo hrdinského příjezdu na tučňákovi a zábavného sejmutí Zuka je pouze nalezen, když se vůbec neskrývá. Všechno je jinak. Všechno je špatně. To byla jedna z kvalit původního seriálu - byl čas i na komické chvilky a ani "záporáci" (jestli se tak některé postavy vůbec dají nazvat) nebyli imunní vůči ponížení. Tady nic takového není. Místo toho máme Kataru, která má víc společného s Katarou z Ember Island Players a dialogy, které se nedají popsat jiným slovem než - cheesy a expositionary. Místo chytrých samostatných osob pan režisér diváky i Kataru a Sokku krmí informacemi pomocí jejich babičky. Aang příhodně ovládá všechny živly a o pár scén dál si stěžuje, že neovládá žádný další živel. Celkově ovládání živlů tady vypadá jak z Naruta nebo jiného anime - spoustu pohybů a téměř nic z toho (což je korunováno při návštěvě "koncentračního tábora", kde několik dospělých mužů zvedá jeden kámen o velikosti fotbalového míče, a to jsem štědrý). Už se mi text malinko natahuje, zbytek tedy jen ve zkratce, protože většina věcí, které jsem napsal, se opakuje napříč celým filmem - epizoda Imprisoned je naprosto komicky posazena do městečka, které je celé obklopeno zeminou. Monk Gyatso je zde hodný strýček (ale ne tak hodný, aby o Aanga pečoval a házel s ním dorty na lidi) a jeho Last Stand v místnosti plné vládců ohně posílených Sozinovou kometou je pryč. Fire Nation soldiers jen stojí a koukají a útočí pohodlně po jednom na Aanga a Modrého Ducha. Fire Lord Ozai (který v B1 téměř nebyl) ani Zhao nevypadají vůbec, že by někomu naháněli strach. Zároveň jejich motivace je úplně mimo. Appa i Momo jsou spíš jen rozptýlení než téměř postavy samy o sobě, jako tomu bylo v seriálu. Zukův do filmu bolestně naroubovaný backstory jde ruku v ruce s agónií zprněného backstory Aanga. Iroh s nulovou moudrostí a smyslem pro humor (až jsem se divil, že si M. Night Shyamalan vůbec vzpomněl, že Iroh pije/vaří čaj. Spirit World je cosi zcela jiného. A to jsem si myslel, že horší ztělesnění Spirit World než v The Legend of Korra být nemůže. Myslel jsem si spoustu věcí, než jsem viděl tenhle film. Kdo čte (jestli někdo kromě mě čte) mé texty na ČSFD, tak určitě ví, že mám tropy rád a vždy se snažím na filmu najít alespoň něco dobrého - dobrou hudbu, dobré exteriéry, dobré cokoliv. Tady dobré nebylo vůbec nic. Půlka filmu za námi - nedozvěděli jsme se skoro nic ze světa, jeho zvyků a filozofie, jen pár minut jsme viděli vztah Fire Nation a earthbenderů. Na zbytek země zpustošené válkou, a zejména co na to lidé, už nebyl čas. RIP válečnice Kyoshi, král Bumi, Roku a jeho drak, Jet a bojovníci za svobodu, rybáři naštvaní, že je avatar nechal ve štychu, otec Katary a Sokky, dezertér, skutečné obyvatelstvo Severního Vzdušného Chrámu. RIP také celkově skupinové putování krajinou a věci s tím spojenými (hledání potravy, tábořiště, atd.). Půlka filmu za námi, technicky vzato 18 epizoda ATLA. Říkám si - "časově to vychází hezky na dvě epizody ATLA, které zároveň z první knihy zbývají. Mno, spíš jsem si měl říkat slova jistého internetem oblíbeného sadisty: "If you think this has a happy ending, you haven't been paying attention." Celkově více toho samého - postavy mluví expospeakem, jsou neschopné, bez emocí, bez osobnosti, se zcela špatnými motivacemi, Spirit World stále vypadá komicky, Aang se v něm musí učit nezabíjet (vlastnost, kterou v seriálu už má, jelikož je to air nomad), soundtrack zcela nesedící k dění na obrazovce, nulová logika chování některých postav (zejména ti, co měli na starost zhasnutí všech plamenů), duch Oceánu má pak nulovou roli a film tak vrcholí komickým zastrašením lodí Národa Ohně velkou vlnou (která vypadá spíš jak něco, co patří do dovedností Book 3 Aanga) s generickou hudbou, nulovou výjimečností avatarského stavu. Ovšem scéna je bez vyústění, zůstane jen u zastrašení aneb 'Tak se vrátíme až Avatar odletí pryč.'. Graficky je to celé také jeden velký omyl. Nic není pastelově barevné, všechno je matné a temné (kromě noci, která standardně hollywoodsky bledě modrá s perfektní viditelností). Ironicky ale i s pastelovými barvami, bez krve, mrtvol (zde Jižní Vodní Chrám) a ukazování smrti (zde Zhao) nebo i mluvení o ní, byl seriál kolikrát daleko temnější a drsnější než celý tento film. Četl jsem nedávno větu, která podle mě hezky vystihovala rozdíl mezi ATLA a TLOK, která by se dala použít i na rozdíl mezi ATLA seriálem a ATLA filmem. Čím víc nad tím přemýšlím, tím nacházím víc vychytávek, promyšlených věcí, a celkově se zážitek ze sledování ještě zlepšuje. To je ATLA seriál, TLOK je někde mezi. Čím víc však přemýšlím nad tímhle filmem, tím víc nacházím děr v příběhu, nedomyšlených věcí, a celkově se zážitek ze sledování jenom zhoršuje. To je tento film. "Film". Vůbec se nedivím komunitě, že předstírá, že žádný ATLA film neexistuje. Protože žádný ATLA film přece neexistuje. Stejně jako neexistuje válka v Ba Sing Se.

    • 10.11.2017  16:11

    Jev, který jsem odpozoroval letos už u Emma Approved nebo u Baby Driver - občas se divím, že tyhle fiktivní "společnosti" vydržely takhle dlouho a jak to fungovalo předtím, že jsou tak populární a úspěšné, protože vždy, když na ně jsou namířeny kamery, tak jde hned všechno rychle k šípku. Taky jsem si připomněl klasické romanticko-komediální tropy. Učebnicová situační komedie. Na jednu stranu mi chyběly vizuální gagy, na druhou stranu možná lepší, protože by to snadno mohlo zabřednout do trapnosti. Poznal jsem ale i nové věci. Jako třeba co to znamená, když postavy mezi sebou mají nulovou chemii. Mezi sebou, ale i mezi mnou a nimi. A já se tak během filmu sám sebe několikrát ptal, proč se na to dívám, když je mi osud některých postav úplně putna. Co je na těch novomanželích speciálního, když sotva znám jejich jména? Co je speciálního zrovna na této firmě zařizující svatby? Říkejte mi, že jsem po bitvě generál, ale jakou logiku má zařídit svatbu na zámečku a ani se nestarat o to, jestli bude na vše dostatek elektrické energie? Byl to ale hezký film (i když by mu v mnoha scénách prospěla dieta - zkrácení scén), taková univerzální dramedie, která nezná státních hranic ani jazykových bariér.

    • 5.11.2017  21:12

    Trochu mi to připomíná film Don Jon, kde si zahrál hlavní roli Joseph Gordon-Levitt a zároveň si celý film sepsal i zrežíroval. A chytře si dal jako love interest Scarlett Johansson. Tady si pro změnu Brendan Bradley vymyslel film a jako love interest si dal Ashley Clements a jako příběh si dal dovolenou v Turecku. Nebo to klidně mohlo být naopak - domluvili si dovolenou a řekli si, že u toho rovnou natočí i film. Tak či onak z toho vylezla roztomilá, byť lehce naivní oddechovka, která funguje jako romantická komedie tak i jako cestopisná reklama na Turecko. Bál jsem se, že je to spíš koncept na nějaký krátký film, ale všech 83 minut s herci a herečkami Pemberly Digital i jinými uběhlo pěkně rychle. Nic světoborného to není, ale myslím si, že to nikdy nemělo zájem být.

    • 5.11.2017  16:05
    The Good Place (TV seriál) (2016)
    ****

    Kdo by čekal, že cosi, co je v základu obyčejná prastará morality play bude tak zábavné? Skvělý scénář a dialogy s minimem hluchých míst, že mám občas pocit, že co epizoda, to season premiere/finale, vynikající kulisy a efekty, které krásně evokují například Pushing Daisies nebo nedávné A Series of Unfortunate Events. Jen mě mrzí, že si tam Michael Schur dal zase Marca Evana Jacksona a Jasona Mantzoukase, kteří už byli i v Parks and Recreation a Brooklyn Nine-Nine v podobných rolích. Adam Scott byl fajn, protože hrál stejně dobře cosi, co rozhodně nebylo Ben Wyatt. Rovněž jsem dlouho neviděl, že by sitcom měl tolik teorií pro dění na obrazovce jako dvakrát tak dlouhé mystery seriály (Lost, Twin Peaks, The OA, ...) Tady sice 4 hvězdy. Uvidíme, jestli se to někdy vytáhne na těch 8 z 13. A já se jdu pomalu chystat do Bad Place.

    • 1.11.2017  22:01
    The 100 (TV seriál) (2014)
    **

    Chtěl jsem napsat, jak je tento seriál příšerný, ale poté, co jsem viděl začátek 8. řady Walking Dead (a těch srovnání bude asi víc), tak jsem musel změnit názor. The 100 je sice příšerný seriál, plný kýčovitých momentů a učebnicových dějových zvratů, ale vše je v mezích YA žánru, nehraje si to na druhé Game of Thrones. Navíc jelikož to bylo šílené a hloupé už od začátku, tak nemusím nostalgicky vzpomínat, jak seriál byl kdysi dobrý, jako tomu je pro mě u Walking Dead. Chtěl bych mít jejich kouzelné samoléčivé schopnosti. Chtěl bych mít jejich trvanlivé zbraně a jejich neomezený počet. Chtěl bych mít taky stealth matky Octavie, hlavně kvůli tomu jak své těhotenství utajila na Arše. Je to past. Ze začátku jsem byl u obrazovky, protože jsem chtěl vidět, jak moc to bude absurdní a kolik Clarke stihne udělat proslovů k lidem a jestli se Jahovi povede se zabít (a částečně taky proto, že jsem chtěl vidět zmutovanou planetu Zemi, protože Černobyl a S.T.A.L.K.E.R. a tak.), pozdější díly sice taky sleduji jen abych viděl, jestli to dokáže být ještě absurdnější (dokáže), ale už jsem se navzdory nulovým osobnostem postav naučil jejich jména (většiny) a některým dokonce fandím! Hloupé, ale velký potenciál pro guilty pleasure? Ha, už vím, kde jsem tento recept viděl předtím.

    • 21.10.2017  19:03

    Nejsem Američan a jsem za to rád. Jestli by se totiž někdy mimozemšťané dozvěděli o světové kinematografii, vyzkoumají fígle, čeho se vyvarovat a znovu zaútočí na Ameriku. Anebo v souladu s odporem USA se přesunou jinam - za to už tolik rád nejsem. Hypotetické situace stranou - akční letní blockbuster s kopcem hlášek, zajímavých momentů jak co do tajných služeb USA tak co do tajemných technologií mimozemských civilizací.

    • 21.10.2017  18:57
    Gladiátor (2000)
    ***

    Ridley Scott asi upsal duši ďáblu, aby mohl točit všelijaké blockbustery - tohle je jeden z nich. Tématika a doba Římanů mě nikdy přiliš nevábila a to se 100% promítlo i do mého hodnocení.

    • 21.10.2017  18:54

    Nechcete někdo vynalézt stroj času, teleportovat se do roku 1995 a říct panu Soukupovi, že jeden tento film bohatě stačí? Nebo snad čekal jiný osud než jaký stihl americkou Policejní Akademii - tj. několik nudných pokračování?

    • 21.10.2017  18:51
    Maska (1994)
    ***

    Meh, radši animovaný seriál. Přesto ale smekám nad touto adaptací, protože některé "cartoonové" efekty muselo být obtížné převést, ostatně jak vidím tak si film vysloužil i oscarovou nominaci právě za vizuální efekty. Já si však radši dám nostalgickou jízdu s kreslenou maskou anebo s nějakou lepší komediální rolí Jima Carreyho (a že jich má požehnaně).

    • 21.10.2017  18:48

    Dnes by tento film asi tolik neprošel s různými PC skupinami a cenzory, ale tehdy to šlo a fungovalo to krásně. Pro člověka, který viděl sem tam nějaký ten western s Eastwoodem a zejména Mayovky to byla sranda k popukání - důkaz toho, že Mel Brooks umí komedii, která nezná hranic - ani státních ani těch, která značí nějaká tabu.

    • 21.10.2017  18:45
    Podfu(c)k (2000)
    ****

    Nic, co bych si dal na podstavec jako ten nejlepší film, který jsem kdy viděl ale naprosto chápu hype a kultovnost tohoto filmu a zároveň i haló okolo Guye Ritchieho - ten chlap prostě umí tento žánr, jak ostatně ukázal už při Lock, Stock and Two Smoking Barrels.

    • 21.10.2017  18:42

    Jsem s komentářem bruceman7 - Rowan Atkinson je nejlepší jako pan Bean. Společnost ale má velké zalíbené ve špionech, protože pravých i parodických špionů stále přibývá a kvalitnější existují (Archer, Austin Powers, Eggsy z Kingsmana, atd.).

    • 21.10.2017  18:40

    TIL že režisér Ghostbusters a Ghostbusters II se narodil v Československu. Film netřeba sáhodlouze popisovat, když vyplodil další film a nedávno i jeden remake a stále se cituje v jiných filmových nebo televizních dílech. Mě však film svým lore příliš neučaroval, nevím jestli to je dobou nebo městem, ale citové pouto mi k němu prostě nevyrostlo.

    • 21.10.2017  18:36

    Funguje to jako několik epizod South Parku dohromady. Funguje to i jako muzikál. Funguje to zkrátka po všech směrech. I co se týče seriálu jako takového, protože tehdy většinou epizodické zápletky nebyly nic extra, tohle však bylo kvalitně meta a vtipné zároveň. Nesmrtelné stejně jako některé hlášky v něm a stejně jako Kenny.

    • 21.10.2017  18:31

    Více české než American Pie, ale taky horší než American Pie. Účel ale filmařům film splnil - zábava nebyla propadáková, do společnosti se probojovalo i pár kultovních hlášek (které už ale asi stihly vymřít), vydělaly se peníze na puberťácích a spoustu peněz z royalties za On My Head.

    • 21.10.2017  18:23

    Nevěděl jsem, že to je remake, ale ono by to asi bylo úplně jedno - slashery fungují vždy a všude. Zároveň nefungují ale nikdy a nikde, pokud se člověk bojí u něčeho trochu jiného. Takhle musím hodnotit jen objektivními třemi hvězdami, zvlášť s takovým vděčným, ale zároveň i hodně ohraným prostředím venkovské Ameriky.

    • 21.10.2017  18:20

    Těžko hledat klady na této zestárlé "veselohře", všeříkající o kariérní sebevraždě Jaroslava Soukupa z konce minulého století. Největším plusem je pro mě asi obsazení banky v mém rodném Hradci Králové.

    • 21.10.2017  18:15

    I Rusové mají smysl pro humor. Ne, že by to bylo nějaké tajemství, ale vím, že u mě v hodnocení převažuje anglofonní komediální tvorba.

    • 21.10.2017  18:11

    Show která mluví za vše - skeče pro všechny věkové skupiny s univerzálním humorem, který však nikdy nespadá do jednoduchosti. Bude to velmi smutný den, až nás opustí poslední z ústřední šestice. Napůl se na to ale i těším, protože zase přibude mnoho nových fanoušků, kteří o nich třeba do té doby ani nevěděli.

    • 21.10.2017  18:07

    Keanu Reeves je vděčný akční hrdina. Zahraje uvěřitelně neprotrénované zelenáče i časem otesané a ostřílené veterány. Jsem vděčný tomuto filmu minimálně za jednu věc - nejspíš byla hlavním činitelem ke vzniku tropy Die Hard on X - tj. verze Smrtonosné Pasti, která je někde jinde než v Nakatomi Plaza. V tomto případě v autobuse. Jsou ale i verze jiné, např. na hoře, v tunelu, v Bílém Domě, v Bílém Domě 2, v obchodním centru, na lodi, na jiné lodi, na kluzišti, ve vlaku, v letadle, v jiném letadle, v letadle Prezidenta Spojených Států Amerických, v letadle... s hady! nebo horší Smrtonosná past.. ZDROJ.

    • 21.10.2017  17:54
    Městečko South Park (TV seriál) (1997)
    ****

    Můžete se nad jejich díly znechucovat, můžete proti nim dokonce protestovat, můžete se je snažit zakázat, můžete je cenzurovat, můžete dělat cokoliv, faktem však zůstává, že Trey Parker a Matt Stone jen tak nezmizí. Zrcadlo společnosti (zejména ty novější díly) nastavují kvalitně už mnoho let, nedávno taky expandovali i na videoherní pole, kde se těší velké popularitě. Problémem však akorát zůstává do jaké míry jsou starší epizody znovusledovatelné - s množstvím odkazů na popkulturu to nejlépe funguje při premiérovém vysílání (díky ne příliš složité animaci můžou tvůrci reagovat na dění ve společnosti skoro ihned), ale řekne někomu za pár let něco jména jako Caitlin Jenner nebo Michael Brown?

    • 21.10.2017  17:45
    Sex ve městě (TV seriál) (1998)
    ***

    Seriál, který jsem nikdy nesledoval religionisticky, ale když jsem ho tehdy kdysi občas večer chytil a nebylo nic lepšího v televizi, podíval jsem se. Na internetu většinou vídám, že lidi nadávají na ústřední hrdiny HIMYM a Přátel (Ted a Ross), jak byli otravní a nudní, já toto měl s Carrie. Když nepočítám občasný zajímavý psací monolog, vždy byla zajímavější Miranda, Charlotte i Samantha.

    • 21.10.2017  17:39
    Redakce (TV seriál) (2004)
    ***

    Moje takové trochu guilty pleasure. Typická novácká dramedy, kde mi prostě jen sedlo do noty obsazení herců a hereček. Okem neznalým novinářské praxe beru s odstupem, jak moc je to věrné skutečnosti. Příběhově žádná díra do světa, byla to pro mě však stravitelnější podoba než Ordinace nebo Ulice.

    • 21.10.2017  17:36
    Já, robot (2004)
    ****

    Hezká filmová "studie" slavných 3 zákonů robotiky. Pomalu se nám blíží rok, do kterého je film posazen, tak jsem zvědavý, jestli to ještě k tomu dotáhneme. Co se ale týče Willa Smithe v budoucnosti, tak preferuji Legendu a ne Robota.

    • 21.10.2017  17:32

    Velmi sympatická sci-fárna s duší. Co se týče HJO, vždy jsem měl tento film radši než všude proklamovaný 6. smysl. Nikdy jsem se však nedokázal rozhodnout, kdy by mi nejvíce vyhovovalo, kdy by film měl skončit - rozhodně s koncem posazeným daleko do budoucnosti problém nemám.

    • 21.10.2017  17:27
    Trosečník (2000)
    ***

    Trochu menší oscar bait než Forrest Gump, ale trochu to tam je. Občasné "plot mandated" selhání jsou spíše otravné, stejně jako teorie o posledním nerozbaleném balíčku.

    • 21.10.2017  17:26
    Kill Bill 2 (2004)
    ***

    Quentin Tarantino má asijskou kinematografii zmáknutou a je to vidět. Přesto však daleko radši vzpomínám na nabitou jedničku. Ne, že by dvojka nebyla nabitá akcí, napětím nebo hudbou, ale někdy v té době u mě došlo k jakémusi vystřízlivění, kdy mě Tarantino už ničím nepřekvapoval a já neviděl důvod na jeho další filmy koukat.

    • 21.10.2017  17:23
    Kill Bill (2003)
    ****

    Typický Tarantino - akce krásná na pohled, hudba krásná na poslech, příběhově je to akorát. Film, co si na nic nehraje, nesnaží se vyhrát ceny, jen se snaží zabavit a to se mu daří na jedničku.

    • 21.10.2017  17:19

    Soucítím s fanoušky herní série Resident Evil, pořád je to ale lepší než co o pár let později potkalo Silent Hill (konkrétně mám na mysli Silent Hill: Revelation 3D). Milla Jovovich je ale dobrou akční hrdinku, stačí si vzpomenout na o pár let mladší Ultraviolet.

    • 21.10.2017  17:16

    Jestli mě tento film měl přesvědčit o tom, abych si zahrál hry, tak se mu to absolutně nepovedlo. Mé hodnocení proto berte na lehkou váhu, jelikož s originálem velké srovnání nemám, každopádně z toho mála co jsem viděl si tvůrci hlavně půjčili akci a první půlku fráze "survival horror", a na tu druhou už ve filmu zřejmě nezbyla stopáž.

<< předchozí 1 2 3 4 8 15 22 29
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace