Recenze (35)
Elitní jednotka 2: Vnitřní nepřítel (2010)
Drsný, politicky nekorektní a bohužel až příliš pravdivý obraz hnoje jménem korupce. V Brazílii krutá realita, u nás (a i jinde v Evropě) nedaleká budoucnost? Film pro všechny, kteří nejsou líní se dvě hodiny zamyslet... Jsem rád, že aspoň někde se najde odvážný člověk, který dokáže bez kompromisů vyjádřit nekonformní myšlenku. 9/10
Drtivá porážka (2009) (pořad)
O dost lepší než americká verze. Richard Hammond a britský humor vytáhli drtivou porážku na 70%.
10 položek a méně (2006)
Film, který se mi přesně trefil do nálady. Rozpočet minimální, Freeman bezkonkurenční, Vega krásná a soundtrack úžasný. Koncentrovaný optimismus neškodí v jakémkoli množství :) Závěrečné poselství sice není nic nového pod sluncem, ale je dobře podané a na mě sedí jako ulité.
Zkurvená noc (2003)
Lehce nadprůměrná mozaika, která v závěru ztrácí moment překvapení. Na 3,5 hvězdy to ale stačí.
Neodvolatelná mise (2000) (TV film)
Samostatně by to bylo na čtyři hvězdy, ale chtě nechtě musím srovnávat s originálem. Je to sice jeho skoro věrná kopie, ale remake je chudší o zajímavou kameru, Henryho Fondu a i ostatní herecké výkony mi přišly v originálu tak nějak opravdovější. Lepší 3*
Obchod (2006) (amatérský film)
Pobavil jsem se, některý "podprahový signály" byly opravdu zásadní :) a za peckovní titulky hvězda navíc.
Test (2003)
Začátek filmu byl hodně dobrý, pro někoho nudný a překombinovaný závěr mi přišel taky v pohodě, Al Pacino i Farrell zahráli perfektně, takže u mě spokojenost. Všechno je test . . .
Pravidla lži (2006)
Film, který se rozhodně vymyká standardní porevoluční české produkci. Oceňuju odvahu natočit film z prostředí terapeutické komunity, těžkou atmosféru, realističnost a hlavně super herecké výkony - Langmajer, Švehlík, Stránský, Budař, Issová... jediný mínus je opravdu nedotažená krimi pointa. I tak nemusím přivírat oči a s čistým svědomím dávám čtyři hvězdy.
Hodný, zlý a ošklivý (1966)
Podle mě nejlepší western všech dob. Smekám a hluboce se klaním před Ennio Morriconem, jehož filmová hudba se rovná absolutní dokonalosti, před Leoneho detailností a Eastwoodovým herectvím. Musím si ještě v tomhle žánru doplnit znalosti a skouknout některá významná díla, ale na prvním místě mého westernového žebříčku se asi nic měnit nebude. 100% "Když máš střílet, tak střílej a nekecej."
Wallander (2008) (seriál)
Tak tenhle švédsko-anglický mix mě fakt dostal. Od precizních úvodních titulků, přes pěknou kameru, nádherné švédské exteriéry, až po Kennetha Branagha, který snad roli inspektora Wallandera ani nehraje, ale přímo žije, až tak je jeho herectví uvěřitelné. Není to žádná nablýskaná CSI, ale syrová kriminálka ze severu. Naprosto banální scény, které by mě v jiných seriálech přišly jako zbytečná nudná vata (např. jízda autem, příchody domů), mě tady díky krásné kameře a skvělému Branaghovi skoro fascinují. Dál už se nebudu rozepisovat, protože StarsFan vystihla moje dojmy mnohem líp. Jasných 5, místo v mých top seriálech a modlím se za další pokračování.