Gavin87

Gavin87

Oberon Felsach

okres Ostrava
pozér, podivín a pozounista

23 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9
    • 10.4.2021  09:18

    Tomu říkám učebnicová nízkorozpočtová studiovka, která si na nic nehraje. Jedny stejné dveře na kterých se jen mění cedulky (Šatna, Soudní síň,...), dveře do bytů mají kliky i z venku a výhled z okna bytu Vaška Sloupa je tak trochu papírový...naivní příběh bez náročné zápletky tomu taky moc nepřidal, natož pak Vítězslav Jandák, který bezpochyby studoval konzervatoř dálkově. Jednu hvězdu dávám pro Evu Hudečkovou a Jarmilu Roubíkovou v epizodní roli.

    • 4.4.2021  18:22

    Pro mě osobně nejpovedenější díl této trilogie. Jan Budař umí...Jen mi uniklo chování slečny - kamarádky na konci. Místo toho, aby zavolala policii, nebo pomoc na letišti, volá neznámému právníkovi, který ji dal vizitku, tedy scénář by to chtělo ještě trochu vyladit.

    • 3.4.2021  21:29

    Oceňuji originální a opravdu reálný námět, ale některé rozpory celý film vyloženě kazí. Autoři si na jednu stranu dali práci s takovým detailem, že například příslušný "archivář" hledajíce narození syna paní Stašové v matriční knize narozených, nahlíží do knihy, jejíž jednotlivé rubriky skutečně přesně odpovídají vzhledu matriční knihy z roku 1986, ale na druhou stranu jaksi pozapomněli, že matriční knihy narozených 1986 se skutečně nemohou nacházet v nějakém prachem oplývajícím suterénním archivu, v kterém se hrabe postarší archivář v modrém plášti....to opravdu ne! Nebo hned na začátku filmu je paní Stašová požádána, aby sdělila adresu svého syna, aby jí posléze tuto adresu sama soudkyně dala na schodech.....A podobných rozporů je zde více. Režie Filipa Renče je obecně něco, na co si mám problém zvyknout.

    • 28.3.2021  20:31
    Hříšníci (TV film) (1972)
    ***

    Pravda, o mentální vyspělosti některých postav by se dalo docela zapochybovat a scénář snad ani žádný neexistoval, ale je to televizní dílko, které dalo snad největší herecký prostor Jindřichu Narentovi v dějinách československého filmu. Za to si to dílko ty 3 hvězdy zaslouží!

    • 26.3.2021  21:28

    Musím říct, že mně se tato jednohubka z dílny Československé televize líbila :-)

    • 30.11.2020  23:13
    Někdo musí zemřít (TV seriál) (2020)
    *****

    Klerofašistický Francův režim 50. let je asi to nejméně vhodné prostředí na to mít svá tajemství. A tady jich má každý více než dost. Na tohle dílko jsem narazil naprostou náhodou a jsem za to rád, protože mě nadchlo nejen scénářem a hereckými výkony, ale také výpravou. Koncert na pokrytectví a předsudky.

    • 29.11.2020  17:33
    Osmy (TV film) (2014)
    ***

    Chápu pojem umělecká licence, ale přesto mám z tohoto filmu smíšené pocity. Především si naprosto nedokážu představit takový způsob podepisování Charty 77, stejně jako to, že následující ráno Svobodná Evropa hlásá do éteru, že Richard Touš něco takového udělal, aby hned to ráno o tom věděla polovina "ópébéhá". Rovněž si neumím představit, že by si jen tak někdo brázdil ulicemi Jaguarem XJ6. Chápu, že tohle všechno je ve filmu myšleno jen jako nadsázka navozující motiv "jednoho náročného dne obyčejného úředníčka" , ale přesto mi tohle všechno nedovolovalo užít si film naplno, který nepostrádal i pro mě vtipné momenty (viz např. sbírka Myslivců pana primáře). Celkově zkrátka autoři ohýbali fakta naprosto trestuhodným způsobem, aby získali efektní podívanou, které chybí opravdovost.

    • 27.11.2020  22:22
    Eli (2019)
    ****

    Mě osobně tento horor příjemně překvapil. Charlie Shotwell to opravdu na svůj věk zahrál velice dobře. Žádný prvoplánový film s předvídatelným dějem a koncem.

    • 26.11.2020  20:28

    Tento film snad oplývá všemi typickými klišé amerického hororového filmu posledních let. Ústřední hrdinkou je mladá běloška, která dokáže porazit zlo tím, že na něj vyzraje. K tomu jí dopomáhá poněkud extravagantní kněz s neortodoxními metodami, který v daném okamžiku přesně ví, co se má udělat a do které knihy v knihovně nahlédnout a abychom to měli kompletní, hlavní hrdinka se nám zamiluje do afroamerického fešáka, s kterým sdílí stejný osud (appku). USA je země neomezených možností. Jiné vysvětlení mi nedává smysl pro to, že si 60GB aplikaci všichni mládežníci do svých mobilů stahovali během několika vteřin.

    • 25.11.2020  22:41
    Jess & James (2015)
    ***

    Film, ve kterém se toho odehrálo mnohem více, než to zdánlivě působí. Celkem příjemný film o hledání své cesty v životě.

    • 21.11.2020  23:16
    Relic (2020)
    ***

    Přiznávám, že některé momenty byly celkem zajímavé, ale vesměs jsem moc nechápal, na co že se to přesně dívám. Myšlenka dobrá, výsledky nebyly dobré...

    • 19.11.2020  23:08
    Občan Havel (2007)
    *****

    Dokument hodnotím jako zdařilý, protože nám dává alespoň trochu nahlédnout do zákulisí formování České republiky v 90.letech a je tedy autentickým dokumentem tehdejší doby. Velice mě trápí, jak mnoho místních "recenzentů" nehodnotí film, ale využila prostor pro plivnutí si na osobu Václava Havla. Bohužel i zde se vyskytují ty stále dokola se opakující fráze a polopravdy, které si už žijí vlastním životem. Stále se dozvídáme, že pan Havel byl autorem výroku "humanitární bombardování" navzdory tomu, že si publicisté dali tu práci a dokázali, že tento výrok Havel nikdy nepronesl. Stále je mu vyčítáno pití alkoholu, ačkoliv jej nikdy nikdo opilého v médiích neviděl a navzdory tomu, že tehdejší československá společnost s prominutím chlastala celá a permanentně. Stále se Havlovi vyčítá, že nezakázal KSČ a nikoho nenapadlo položit si otázku, jak to měl ze své funkce prezidenta udělat? Zda se měl prohlásit neomezeným diktátorem a z okna Pražského hradu měl zvolat "Tímto zakazuji komunistickou stranu a má hradní stráž dohlédne na plnění mého příkazu". Bohužel i zde na ČSFD a v souvislosti s Havlem platí výrok Ferdinanda Peroutky, který kdysi pronesl na adresu Edvarda Beneše: "Člověku je vždycky snáze, jestliže si zjednoduší složité okolnosti a učiní někoho osobně odpovědným za krok dějin. Zdá se mu pak, že se lépe vyzná ve světě. Je to ulehčující pocit, můžeme-li věřit, že by stačilo zničit jednu postavu, aby bylo dobře."

    • 19.11.2020  22:07
    Konspirace 89 (TV film) (2019)
    ****

    Oceňuji, že Česká televize vůbec našla odvahu jít do takového projektu, a že tím alespoň trochu přispěla k tomu, že se lidé bažící po odpovědích na své otázky nemusí začíst do Analýzy pana Dolejšího a mohou si v tomto pořadu vyslechnout všechny alternativy a argumenty k tomu, co že se to vlastně tehdy u nás událo. Překvapením pro mě byl názorový posun pana Mejstříka na tyto události, nepřekvapením pak takřka naivní "bohumilný" výklad pana Pitharta. Celá naše společnost do dnešních dnů žije v určité trpkosti toho, co že se to tehdy vlastně přesně stalo a jaktože nebyli potrestáni viníci? Kdo ale ve společnosti, která se masově přizpůsobila podmínkám, v nichž žila, ve společnosti, v níž žádný odboj nebyl, ve které Charta neměla nikdy více než dva tisíce signatářů v patnáctimilionovém národě (a to část z nich ještě v emigraci) má mravní právo označit a rozdělit národ na viníky, které je třeba trestat, a na viníky, které není potřeba trestat?

    • 19.11.2020  17:33
    Havel (2020)
    ***

    Škoda, že autoři zdaleka nevyužili potenciál, který se nabízel. Oceňuji zejména snahu Václava Havla ukázat především jako člověka majícího své slabosti, chyby a dopouštějícího se omylů tak jako každý z nás. Aňu Geislerovou neřadím mezi své oblíbené herečky, ale tady ji musím vyseknout poklonu za její Olgu. Jiří Bartoška mi jako představitel prof. Patočky vůbec nevyhovoval, naštěstí hrál pouze epizodní roli. Stanislav Majer a jeho příšerný knír pod nosem by mi taky v tomto filmu nechyběl.

    • 28.10.2020  16:00
    Agentura Puzzle (TV seriál) (2004)
    ***

    Na můj vkus to bylo až příliš překombinované, jakoby si pan Viktorín Šulc nemohl vybrat jeden příběh z kriminalistického sborníku, a tak raději použil všechny a slepil je do jednoho. Režie byla opravdu strašná a chvílemi jsem nevěděl na kolik některé scény myslí režisér vážně a kde už jde o naprostou nadsázku a nádech humoru. Možná, že kdyby se režisér pustil do budování tíživé atmosféry se stejnou vervou, s jakou si dal záležet na všech kopulačních scénách, možná by to na mysterióznosti snímku mohlo hodně přidat. Bylo sympatické zase vidět Alici Šnirychovou a Hanu Seidlovou.

    • 26.10.2020  19:10
    Stín viny (TV film) (2003)
    ***

    Docela příjemná studiovka, ačkoliv na mě herecké výkony působily spíše dojmem oblastního divadla. Mé podezření, kdo je vrahem, se nakonec potvrdilo a nebylo to tudíž takové překvapení.

    • 25.10.2020  21:35

    Primář Sova coby stoický odstřelovač ? No proč ne! Dílko, které asi zapadlo do šedi průměru, ale které mě něčím zaujalo. Jako by se samotné postavy ani tak moc nebraly vážně a vše bylo pojato v určité nadsázce. Mě to celkem bavilo, takže 3 hvězdy jsou zasloužené. Vidět dnešního charismatického herce Martina Hubu jako "mladé ucho" stojí za to.

    • 7.10.2020  22:46

    V tomto počinu, který je snad kouzlem nechtěného parodií na sebe sama, je špatně úplně všechno. Karel Heřmánek už opravdu nemohl být přihloupější. Vedle takového Exnera v podání Jiřího Kodeta je Heřmánkův Exner s mrkví v ruce "večeřící lehce" opravdu žalostný.

    • 7.10.2020  18:33
    Případ s černým vzadu (TV film) (1992)
    *

    Typická kvalita pro Televizní studio Brno. Něco na pomezí ročníkového projektu na FAMU a amatérského filmu. Když prominu neustále se objevující mikrofon v záběru, tak herecké výkony už tolerovat nejdou. Ivan Vyskočil si držel svůj standard absolutní příšernosti. Ostatní mě opět utvrdili ve staré z generace na generaci herců předávané pravdě, že herectví je trojího druhu. Dobré, špatné a v Brně.

    • 6.10.2020  15:57
    Této noci v tomto vlaku (TV film) (1984)
    ***

    Oceňuji poněkud nezvyklé prostředí vlaku v kombinaci se zimou a hlavně sympatickou stopáž filmu. Potěšila mě manželská dvojice ve filmu i v životě Synková - Schmid. Trochu jsem čekal, že se v závěru dozvím, proč byl Karel Hlušička takový podivín. Jako kulisa na večer k jiné činnosti optimální film.

    • 6.10.2020  15:45

    Tento film mám rád především pro odlehčenost, kterou mu dodává suchý humor majora Kalaše v podání Jiřího Sováka. Ale ani u tohoto filmu se nemohu zbavit dojmu, že scénáristé šlápli trochu vedle. Totiž když vyšetřovatelé konečně zjistili identitu a adresu pobytu "pana Trojánka" a rozhodli se jej navštívit, tak teprve nyní zjistili, že je po smrti a seznámili se s čerstvou vdovou - Květou Fialovou. Když potom v závěru filmu potřebovali zjistit, zda se pan Bláha nepohyboval v bydlišti "pana Trojánka" - tedy pana Velena a Fialové, nechali si pustit film, který policisté "hlídající" Trojánkův dům natočili, aby zde viděli ze vchodu domu odcházet nejen pana Bláhu, ale rovněž posléze paní Fialovou, jak běží volat do budky VB. Jen je mi záhadnou jak předem mohl někdo dát pokyn natáčet před vchodem Trojánkových, když se okamžitě po zjištění jeho adresy za ním vydali a už byl po smrti....

    • 6.10.2020  15:38
    Vražda před večeří (TV film) (1972)
    **

    Zaujalo mě, že je v tomto dílku použit stejný hudební motiv jako u filmu Svědectví mrtvých očí. Jiřímu Šustovi se patrně nechtělo tvořit pro tento počin úplně něco nového. Jinak bych řekl, že tento televizní počin je "typický Háša" - jako kulisa výborné, jako hlavní zdroj zábavy na večer je to ovšem nedostatečné. Za pozornost stojí mladá Věra Vlčková. Nechci se mýlit, ale pro Václava Neužila představoval tento počin snad jedinou hlavní roli v jeho filmografii.

    • 16.4.2020  21:43

    Zvláštnost tohoto filmu začíná už v samotných prvních vteřinách, kdy se hned z první repliky dozvídáme, že na chodníku před domem leží učitelka ruštiny, která bydlela v pátém patře. Rozsvíceno (a vyšetřovatelé stírají otisky z parapetu) je však minimálně od oka tak v 8. patře. Možná je to hloupý detail, ale už tato malá nedotaženost scénáře demonstruje, co nás po dalších více než 80 minut stopáže bude očekávat. Film má mnoho scén a dialogů naprosto nedotažených do konce. Autoři se snad ani moc nenamáhali dát některým rozhovorům a činům ve filmu nějaké, pro diváka, logické zdůvodnění. Telefonát pana Šmídy, v kterém vysvětluje výskyt ruského emigranta Alexeje v Československu slovy "...kristepane, samozřejmě že utekl ještě před válkou" snad nemůže ponechat na pochybách žádného diváka, že je film napsán dostatečně sterilně a ideologicky dostatečně poučně, aby si v tom nikdo nemohl najít žádný jinotaj, z kterého by mohlo být posléze tvůrcům zatraceně horko. Přesto má film svou "šedesátkovou" atmosféru, za kterou si 3 hvězdy zaslouží.

    • 10.4.2020  19:48

    Tohle je rozhodně má nejoblíbenější československá kriminálka. Mám rád její ponurost, kterou skvěle podtrhuje hudba Pavla Blatného. Petr Schulhoff byl známý jako naprostý perfekcionista, který měl vše promyšleno do nejmenšího detailu. Proto mě v tomto filmu trochu udivuje malá dějová nelogičnost. Když kriminalista Kalaš poprvé navštíví starého Fojta, ptá se jej na jeho věk, načež mu Michal Kožuch alias starý Fojt odpovídá "V srpnu mi bude třiapadesát". V průběhu se dozvídáme, že vražda cikánského chlapce proběhla někdy bezprostředně po tancovačce v místním lokále. V závěru filmu při konfrontaci Kalaše s vrahem Kalaš pronáší výrok "No vidíte, sedmnáctého srpna jste jel do Dubí blahopřát (k narozeninám starého Fojta, pozn.) a osmnáctého v neděli byla tancovačka". Cikánský chlapec tedy musel být zavražděn někdy po 18. srpnu, přičemž byl nalezen (dle slov lékaře z místa činu) po cca 3 týdnech od smrti. To už se bezpečně dostáváme do měsíce září... takže pokud reálně na místo činu major Kalaš přijel začátkem září, nechápu, proč by mu následně starý Fojt při začátku vyšetřování řekl výrok "V srpnu mi bude třiapadesát". Ale to je detail, který rád tomuto mistrovskému dílu odpustím :-)

    • 4.4.2020  19:30
    Adam & Steve (2005)
    *

    Každou minutu, kdy jsem nevycházel z němého úžasu, jsem si říkal, že ještě vydržím jednu minutu, že tomu dám ještě šanci. Po 30 minutách jsem to už nadobro vzdal. Tohle opravdu není film pro mě. Jednu hvězdu dávám z milosti, ale spíše je to odpad.

    • 31.3.2020  19:26

    Musím ocenit poněkud nevšední námět. LGBT téma je většinou v žánru drama, nebo komedie, ale krimi a thriller málokdy. Za originalitu tedy 3 hvězdy, jinak se nejedná o nějak zvlášť propracovanou podívanou.

    • 28.3.2020  21:40
    Retake (2016)
    ****

    Velmi se mi líbil námět a scénář. Konečně trochu neotřelé téma, kterých je v queer kinematografii velmi poskrovnu. Ačkoliv jsem tajně doufal přece jen v trochu jiný závěr, jsem vlastně rád, že byl přesně takový, jaký byl. Kdyby film skončil jinak, asi by mě tak nenadchl.

    • 15.3.2020  15:05

    Film o improvizovaně nachystaném večírku na rozloučenou sám o sobě na mě působil značně improvizovaně, jako by snad herci hráli bez scénáře a režisér jen mlčky vyčkával, kam se jejich herecké improvizace dostanou. V době svého vzniku mohl být tento film snad v něčem zásadní, ale po 25 letech a v záplavě dalších, nových filmů na podobné téma už patrně veškerá vypovídací hodnota tohoto filmu expirovala.

    • 8.3.2020  17:12

    Musím se přiznat, že film mi přišel až příliš rozvláčný a místy nekonečně dlouhý. Některé dialogy a chování hlavních protagonistů jsem ne zcela pochopil, ale možná v tom byl nějaký hlubší jinotaj, který mi jen prostě nedošel. Je mi to líto, ale tento film bude patřit k těm, které ve mně hlubokou stopu nezanechaly.

    • 22.2.2020  23:17
    Ústava (2016)
    ****

    I takový je život...Édouard Lalo a jeho cellový koncert d moll jako stvořený pro tento příběh. Téma lidskosti neznající etnické ani sexuální jinakosti v balkánském duchu mě příjemně překvapilo.

<< předchozí 1 2 3 4 5 7 9