xdutchx

xdutchx

okres Ústí nad Orlicí

7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 31.8.2020  21:17
    Tolkien (2019)
    *

    Sentimentální manýra.

    • 29.7.2020  22:13

    Tak z tohoto mi šla brada dolů. V tomto žánru to nejlepší. Děj není překombinovaný a ta forma... Autenticita, krásné kompozice v každém okénku, čas zahuštěn tak, že člověk zapomíná dýchat. Atmosféra dokonalá. Zvuk perfektní a emoceždímající. 100%.

    • 25.7.2020  06:24
    Lekce (2014)
    ***

    Úkol zněl jasně: ukázat na základě emocí a realistického zobrazení, že milosrdenství je víc než pravda, což je zadání dosti pochybné. Úkol byl splněn. Byl natočen realistický film směřující od dogmatické a na hodnotách dbalé učitelky, k učitelce namočené do "struktur zla", kdy se za milosrdenství pokládá to, že toleruje kleptomanii u svého žáka, neboť ona ví, že to je složitější. :-) Film je výborně "dardennovsky" natočen, role dobře zahrány a člověk to slupne jako jednohubku. Avšak to co bylo v polském morálním neklidu hledáno: pravda, tady dostává na frak. Stavět falešné milosrdenství proti pravdě je sice líbivé, avšak mylné. Pravda se vyjevuje milosrdenstvím, které se však neklaní chybě, ale chybu demaskuje (laskavě a citlivě).

    • 14.3.2020  23:14

    100% bez debat. Mistrovské dílo. Tarkovského Oběť přivedena k dokonalosti. Takhle vypadá Kristus nesoucí kříž. Film na celý život.

    • 30.12.2019  15:39

    Poměrně slušný film. Sice je zřejmé za koho se kope, ale co je chválihodné, že se na oba papeže hledí jako na slabé lidské bytosti, které po Bohu v hloubce své duše bytostně žízní. Role Františka byla pěkně propracovaná, avšak Benedikt byl trochu ve vykreslení postavy plošší. Co se týče rozhovorů, tak někdy trochu šustí papírem a vlastně Benedikt neřekne žádný velký argument, ač argumentačně a teologicky je v reálu mnohem vyspělejší. Moc hezké je to zhumanizování papežství, tím se boří falešné modly. V dnešní době je v oblibě blízkost Boží zamlžovat jako by Ho člověk ani nemohl nalézt a i velké mozky nám říkají, že je to ono. Není to ono. On se dokáže konkretně dotýkat a měnit vnímaní reality. Ale chápu že popík pro masy spíše žádá temnotu, která nemá nároky a zní to tak mysticky.

    • 29.12.2019  20:56
    Výletnice (2013)
    ***

    Návrat domů člověku ztrpčuje kdeco a kdekdo. Režisér se snažil využívat postupů mistrů, ono to však takto nefunguje, myslet si, že zkopíruji fragmenty a bude to fungovat je naivní. Ale co asi nejvíc ubližuje tomuto filmu je překrásná Bachova skladba, která je tak nadužívaná, že se z ní stává kýč. A přitom tak hezký film to mohl být, ovšem pokud by se rozhodl režisér pro neopulentnost a vydal se cestou prostoty.

    • 28.12.2019  11:57
    Joker (2019)
    *****

    Tak krutě nastavenou tvář zalykajícího se klauna v slzách bolesti a usměvavou grimasou, aby člověk pohledal. Joker povstal z hříchu, hříchem se stal a k zatracení směřuje. A my se bavíme, chechtáme a... jsme stejní. Joaquin Phoenix fantastický. Todd Phillips uhrančivý. Vše na správném místě, radost pohledět.

    • 20.10.2019  21:11

    Pohled pod pokličku totality. Proč lidé zbožňují své tyrany? Zkratkovité vyprávění o tom, jak dobrosrdečný a usměvavý Ivan ke spolupráci s ďáblem přišel. Banalita zla do každé rodiny. Aktuální pro všechny časy. A antidotum? Jen Bohu se budeš klanět a jemu sloužit, první přikázání desatera.

    • 10.3.2019  18:48
    Nebe (2002)
    ****

    Přístup k tomuto filmu není jednoduchý. Pokud člověk během sledovaní nepřistoupí na obecnější rovinu vnímání, tak zde zůstává jen neuvěřitelný slepenec působící poněkud trapně. Pokud však intro bereme jako vstup do života na zemi a poslední scénu jako odchod z lidského pinožení, začínáme interpretačně být na stopě. Téma nemožnosti žít se zlem a dobrý úmysl, který nechtěně zaviní tragedii nevinných, člověka vžene do pasti svého bytí. Člověk ztrácí své já a není. A tady na zemi již toto já nenalezne. Člověk může zakoušet pocity, třebas i příjemné, avšak žádný Filippo mě již nezachrání. Jde se skutečně dvěma ztracencům lépe? Kieślowski se jim nesměje a Tykwer je neodsuzuje, oni s nimi spíše trpí. A já?

    • 6.3.2019  22:41

    Předloha velice slušná, ale takhle to vybrakovat je fakt barbarství. Nic podstatného nezbylo. Škoda. Jasně zřetelné proč číst a méně zírat. Scénář tohoto střihu by člověk sepsal za odpoledne.

    • 22.10.2018  21:46

    Potenciál filmu byl velký, silné téma, pěkně natočeno, kvalitní herecké výkony.. Problém spatřuji v tom, že vlastně pořádně nevidíme jak ve finále dojde ke zvratu. Celkově závěr je dost odfláklý a shazuje celý film do průměru, což je škoda. Ale přesto si myslím, že stojí za vidění, aby si člověk uvědomil, jak velké zranění je sexuální zneužívání a ještě od nejbližšího.

    • 18.9.2017  20:43

    Snad jediný druh komedie u které se směji do morku kosti. Kdyby Bresson točil komedie, možná by vypadaly právě takto.

    • 13.9.2017  08:27
    Anděl Páně 2 (2016)
    odpad!

    Kameňák 5. Pro mne nestravitelná záležitost.

    • 28.8.2017  20:19
    Křižáček (2017)
    **

    Spíše se mi tento snímek jeví jako diletantství. Rámování do 4:3 je mimo. Avšak několik záběrů stojí za to vidět a to teď nemyslím ty, které si režisér vypůjčil od jiných. Přechody scén jsou na vysoké úrovni. Celkově však je film spíše zbytečným cvičením než odhalováním něčeho bytostně důležitého.

    • 16.5.2016  10:52
    Rozhovory (TV film) (1969)
    *****

    "Ale váš strach je tak nutkavý, že vás neustále popohání k hledání zrcadla, v němž by se vaše svědomí opět očistilo."

    • 6.5.2016  10:42
    Oddělen (2011)
    ****

    Temná struna zahraná s bravurou, ale v realitě vidíme, že zní strun více a že ne vše směřuje do fatálního propadu. Film nadprůměrný a působící jako vytrčený prst odhalující slabiny humanismu bez transcendence a personalismu bez bratrství. Temný zvuk však doznívá v nitru dlouho, neboť vypovídá o něčem co ohrožuje.

    • 10.8.2015  21:20
    Temný případ (TV seriál) (2014)
    ****

    Velmi chytlavá záležitost. S01-90%, S02-90%. Morálně problematické, proto nemohu dát pět hvězd.

    • 5.8.2015  19:34
    Brána smrti (TV seriál) (2015)
    **

    Smrtelná patlanice, kde je každý tak vážně přesvědčen o svém názoru, až je to směšné. Avšak, když všichni mluví "bahenní" řečí, tak se může jevit, že mluví v podstatě jednotně. Když ale vezmeme jednotlivé výroky, tak zjistíme, že s ostatními nesouzní, a že se nejedná o mozaiku, ale o směs střepů, vnitřně se sebou nesouvisejících. Poltikovič se snaží spojovat nespojitelné. U všech mi chyběla úcta k transcendenci a jedno moc důležité slovo: nevím.

    • 18.7.2015  11:34
    Sedmikrásky (1966)
    *****

    Nekompromisní hříčka probublávající sirnými plyny lidských snad o zachycení celku v jednotlivých existenciálních výrocích, které v koláži složené "ženskou" logikou utvářejí bezčasí ležící v mléce, tázající se po vlastní identitě. No zkrátka je to neuvěřitelný úlet. :-)

    • 14.7.2015  11:52
    Pelíšky (1999)
    **

    Ano přesně tohle je esence propagandy a brainwashingu. A lidi se smějí, smějí, smějí, až se uchechtají k smrti. Svoji identitu vybudují "kodetovským" švihem holí a jeho výkřikem z okna. Na celonárodní kolaboraci málokdo vzpomene, protože by se musel stydět, lepší je se smát a obdivovat dobové reálie. Pozitivní na tom je, že je to takové mazlivé (nebo spíš mazlavé?).

    • 13.7.2015  18:22
    Kolja (1996)
    ***

    Film který nic neriskuje, jede na jistotu, hlavně nikoho nepohoršit, nikoho se nedotknout. Všechny hezky malebně vylíčit, abychom se mohli nimrat a kochat v tom, jak jsme všichni vlastně v posledku milí. Ovšem s realitou, potažmo uměním to opravdu má málo co společného. Ale pro pokochání dobrý film, jak vzpomínka na komunisty, ovšem pokud nám nezabili předky ...

    • 10.7.2015  22:58
    Nevěra (2000)
    *****

    I. B. sice moc nenahlédl do svátosti smíření, ale zcela jasně pochopil její důležitost pro pokojnou smrt, proto se vyznává a odhaluje to, čemu morální teologie říká struktury hříchu (zdroje neštěstí, neporozumění, samoty). Vyznané věci sice pálí a řežou, ale vnitřní projev uvědomění si slabosti a artikulování pro druhého, otevírá člověka naději. Naději, která touží po věčném spočinutí v odpuštění. Smrt za života je ono podlehnutí a nereflektování skutečnosti hříchu. I. B. byl schopen reflexe, jak vidno z jeho celé tvorby.

    • 9.7.2015  11:53

    V díle je více světla než se může zdát, doporučuji si přečíst scénář. Postavy zobrazují spíše typy lidí než jedince, proto ta strohost. Kdo z postav vyjevuje Boha nejpřesvědčivěji? To je otázka, která otázkou bez odpovědi musí znít, ne být halasně odpovídána. Bergmanova upřímnost kouše věřící v Boha, věřící v ne-boha i nevěřící. A sníh dopadá na stopy kol a přikrývá šlépěje tíže. Co je mírou utrpení? Jeden gram pravdy, jeden život, jeden strach? // "Po cestě se blíží nějaký děda. Vede za ohlávku velkého černého koně. Namáhavě se plahočí po rozbředlém návrší. Když jde kolem auta, děda pastora pozdraví".// Märta: "Ale ať mou lásku k tobě probudila náhoda, nebo Bůh, nebo mé biologické funkce, jsem za ni v každém případě hluboce vděčná". A na konci filmové povídky vychází z úst Märty:"Kéž ho mohu vyvést z prázdnoty a daleko od jeho vylhaného Boha. Kéž dosáhneme pocitu bezpečí, abychom se jeden druhému odvážili projevovat něhu. Kéž můžeme uvěřit nějaké pravdě ... Kéž uvěříme ..."

    • 2.7.2015  22:10
    Odysseus (TV film) (1997)
    *****

    Skvělá předloha a výborné zpracování, kde forma slouží obsahu, herecké výkony na vysoké úrovni a to i ve vedlejších rolích. Lépe tento materiál asi nikdo nenatočí.

    • 7.6.2015  19:46

    Výtečný prostý film, cesta k hlubokému dialogu prýští ze samoty a opuštěnosti. Poté se člověk probere ze sna a může volat s Andrejem Tarkovským "já mohu mluvit". Tady se z potence vyvádí akt - slovo, a přichází jistota - ty slyšíš ač uší nemáš, ty vidíš ač očí není. Bůh ne jako postulát, ale jako první princip, který obdařuje tělem, které může komunikovat, třeba zprvu velmi omezeně.

    • 31.5.2015  17:16

    Skvělé zobrazení nahnuté plochy, kdy cesta zpět je těžší a těžší. A cesta na níž stojím se mi hnusí a před sebou vidím jen "bezradostí". Film působí mírně schematicky, ale to celkovému vyznění neubírá na naléhavosti. Zločin a trest v českém prostředí. Poetiky zde méně, než jsme u Vláčila zvyklí i rámovaní obrazů má své limity.

    • 24.5.2015  16:40

    Cesta k lidství, vyprávěcí prostota mající průraznost až do hloubky srdce. Prostota slov, kde dr. Meluzín neřekne jediné zbytečné slovo, zbytečné, které by mohlo zbytečně zranit, které by nemohlo prospět něčemu dobrému - konkrétnímu člověku. Cesta do středu - kdy z okraje, který je tak barevný a tolik ohlušující se špičkový doktor vrací do středu svého života, do pole kde si zapaluje svůj ohníček na strništi a odkud odchází vyhnán, však neuražen. Plamének života je přenášen v prostotě bytí, kdy mé já slouží jako anděl všem kdo se se mnou setkají, neříká já jsem já, ale já tu jsem pro všechny. I já mám vrozenou vadu. Skvost české kinematografie, slova nestačí, kříže okenních rámů svědčí o zármutku a radosti života.

    • 17.5.2015  20:51
    Apocalypto (2006)
    **

    Pěkný mix Ramba a Predátora, avšak plochost a absence jakékoliv univerzálnější myšlenky činí kvanta mrtvolek naprosto zbytečnými. Ano, ano, Mayové byli zlí, zlí, zlí a krvelační a pak přišli slovutní kolonisté a mohla být vybudována velkohubá americká říše. Emmerich rulez.

    • 10.5.2015  15:19
    Vlasovci (TV film) (2014)
    *****

    Srozumitelný výklad vzniku a činnosti armády gen. Vlasova, která působila mezi dvěma žernovy (Hitlerem a Stalinem) a dopadlo to s nimi tak, jak by se dalo předpokládat, likvidace a gulagy jim byli odměnou za podporu Pražského povstání. A jak se zachovala americká armáda? Jak by se dalo předpokládat, pragmaticky - vydala je, jak Jidáš Ježíše.

    • 3.5.2015  20:59

    Vím, že to je místy přehnaná emocionální ždímačka, avšak pro kus autentického lidství, pro své pozitivní ladění celého snímku a také za morální aspekt, nemohu dát tomuto snímku, který pohladil, hodnocení menší než maximální.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6