Isherwood

Isherwood

Jiří Valášek

okres Praha
Kameraalitera.cz

homepage

Twitter: J_V_Isherwood

1803 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 12 23 34 45
    • 20.11.2017  10:20
    Příběh služebnice (TV seriál) (2017)
    *****

    Když teplá večeře, vychlazený lahváč a vyžehlená košile přestanou být denní samozřejmostí, protože dětského pláče a použitých plen začne podezřele ubývat, je potřeba sáhnout po prověřené sbírce Starého zákona a vykuchat z něj pár apokryfů, které se tak účelně neohýbaly ani za časů inkvizice. Té kritice, která se na to především zprava hodně snáší, úplně nerozumím. Ženský kvintet za kamerou na to jde velmi přízemně a citlivě. Společenská apokalypsa je vlastně až intimní záležitost, kdy se události kolem dějí jaksi mimochodem a divák se modlí za to, aby viděl víc, přičemž se ale bojí, že při globálnějším měřítku se to rozpadne. Z mého pohledu to ale neskutečnou vnitřní dynamiku bere především z toho, že žádná jiná dystopie, co pamatuju, nešla tolik na dřeň pokrytectví, které automaticky všechny totalitní systémy provází. Bublá to pod povrchem dokonale, ale návštěva Jezábel to definitivně vystřelí do pozice žánrové události, která si apokalypsu dovede představit i bez jaderného spadu.

    • 19.11.2017  17:46

    Bigger, stronger, faster. Šlape to bez větších zaváhání, ale vlastně chvílemi až příliš na jistotu. Ve třinácti uměla děcka svoje vztahy vyhrotit i v osmdesátkách, nepochybuji o tom a trochu mě mrzí to opatrné našlapování kolem. Každopádně, letos ještě o něco víc než před rokem je vidět, jak moc je to Dufferovic dítko, se kterým si rozumí nejlépe oni. To režijní drolení dost bije do očí a na plnou palbu se to vyšvihne až v úplném závěru. Koketoval jsem s tou myšlenkou už minule, ale tenhle nepřiznaný filmový portál do Black messa ocení devět doktorů Freemanů z deseti.

    • 30.10.2017  14:32

    Hele, žít Brno fakt není taková póza, jak se může lidem, kteří v něm jakože nihilisticky přežívají, zdát. Jasně, je to sranda i nějaké to mrzení, ale dokument to není ani zbla a na jakože filmovou rekonstrukci v tom zase ty dokumentární prvky hrozně prudí. To, co začíná jako osobitý vtip, ve kterém se dá opravdu bydlet (v mém případě 7 let), skončí jako neskutečně vychtěná zábava party kámošů, co si to chtějí vyříkat s ex-kamarádama i nekamarádama, přičemž se maskují za (sic!) silnou linku o páru v očekávání a nakládají tak především sami sebe a dokazují všem naokolo, že určitá míra urbanisticko-sociálního kretenismu může postihnout kdekoho. Brno, město, které není bez následků.

    • 13.10.2017  23:29
    Temná věž (2017)
    odpad!

    Budu nefér, ale co v dnešním světě je, že? Kingova sedmidílná sága je unikátní v tom, jak během víc jak dvou dekád prošla žánrovým i literárním vývojem, kdy Stephen stihnul napsat desítky dalších knih, vyznat se z lásky k westernům i popkultuře a zúčtovat z vlastní drogovou minulostí. Je to fascinující dávka opravdové epiky i bizarnosti, ale ten rok, který jsem strávil jejím čtením, byl pro mě po literární stránce výživný v tom nejlepším slova smyslu. Série nabízí asi dva tucty motivů, které by při troše tvůrčí péče vydali na řádnou blockbusterovou nadílku. Jenže tohle je ve všech ohledech ta nejhorší možná varianta. Tahle Temná věž totiž vyzobala pár nahodilých motivů, které se zrovna hodily, ale jsou poskládány do naprosto nesmyslného celku. Chybí tomu jakýkoliv dramatický oblouk. Skákání mezi lokacemi buší na dveře střižny a zoufale hledá zbytek filmového pásu. Postavy v lepším případě nemají šanci vyniknout, v tom horším jsou vám protivné. Elba sází na charisma, které pohltí i ty, pro něž je Roland Deschain stále modrookým blonďákem, ale McConaughey si střihnul asi nejdebilnější roli za poslední dekádu. Taylorův Jake Chambers je pak hotová tragédie. Tohle je tvůrčí fail na všech frontách, který se někdo na poslední chvíli pokoušel zachránit tak, že jej prodá jako akční béčko. Ale ani slušné triky nezachrání to, že ještě před první klapkou měl někdo rázně zařvat stop a převelet to k lidem z kabelovky, kteří by z toho vykřesali čtyři bohaté sezony po deseti dílech.

    • 2.10.2017  15:34
    Pasažéři (2016)
    ***

    Technologická hi-tech laskomina v područí rutinního melodramatu bez vášně, v němž si tvůrci usmysleli, že pokud neutáhnou filozofii ani opatrné tokání, spasí je v závěru trocha velkolepého ohně. Úvodních dvacet minut je z jiného světa, finále z dobře známého universa, kde to řičí hysterickým smíchem.

    • 1.10.2017  18:41
    Take me out (TV pořad) (2017)
    odpad!

    Genderové peklo, proseté neúspěšným castingem na porno, o kterém do konce semestru vznikne půl tuctu diplomových prací, přičemž ani jedna to neuchopí stejně. Tohle svádí k tak idiotským sociologickým interpretacím, až v tom upištěném tyjátru nad slzou testosteronu, která protekla skrze gel na vlasy a kreatinovou svalovinu, tuším škodolibé dramaturgy Primy, kteří řvou smíchy v zákulisí pokaždé, sotva někdo z přítomných promluví.

    • 1.10.2017  18:28

    Totální overkill hned v několika filmařských disciplínách, který nebyl sražen do prachu ani časem, ani křemíkem lépe vysoustruženými následovníky. Vše o tom bylo řečeno, ale ta nepsaná cameronovská poučka, že akční scény musí sloužit příběhu a nikoliv naopak, zraje s každým zbytečně vygenerovaným megabajtem dat jako víno a je až s podivem, že akčních blockbusterů, které by fungovaly na podobném principu, se za těch šestadvacet let moc neurodilo. Osobně dám vždy raději přednost nerovné zákopové válce na planetoidu LV-426, ale i tak plně rozumím tomu, proč tohle v žánrové bitvě i po sfouknutí všeho nostalgického nánosu plně obstojí i tomhle miléniu. Tohle přežije i žánrový den zúčtování, protože je to… (viz začátek komentáře).

    • 29.9.2017  09:29

    Možná o chlup uměřenější a ve výsledku ne tolik ubíjející jako čtyřka, ale pořád nejhorší film série, potažmo celé Bayovy výrobní linky. Všechno, co kdy dělalo jeho filmy špatnými, je zde znásobeno do obludných rozměrů. Vizuál je naleštěný jako prototyp Mercedesu a smyslný jako křivky doktorky z Oxfordu Laury Haddock. Každý (a jak mi po hodině došlo, tak opravdu každý!) záběr je přestylizovaný kýč, jemuž je podřízeno i to, že pokud mají hrdinové stát v protizáběru padajícího slunce, bude jeho západ trvat i celý den (kuk na hodinky při finále). A někde pod povrchem toho zvráceného fetiše se skrývá děj, který nedává ani kapku smyslu. Série nikdy neoplývala hlubokou inteligencí, ale vždy to vyvažovala určitou dávkou šílenosti a pokleslé zábavy (Devastatorovy koule). Tady se první hodinu děj nehne nikam a s přesunem do Anglie to ztratí i poslední zbytky běžného tvůrčího postupu o stavbě, vývoji, návaznosti a alespoň kapce logiky. Tady absentuje vše, a i když Anthony Hopkins cítí, že tohle je jeden velký tvůrčí přehmat, užívá si to s nedbalou elegancí. A tím to hasne. Michael Bay je posledním rytířem filmové zhovadilosti.

    • 19.9.2017  14:20
    To (2017)
    ****

    S několikadenním odstupem to dozrálo. Jako adaptace přebujelé Kingovy předlohy výborné, jako horor o klaunovi se zálibou v mordování malých dětí o chlup slabší. Muschietti knihu osekal o ty nejkošatější větve, ale to nejpodstatnější, tedy děti, které se přestaly bát, a vydaly se vstříc zlu, vystihl bravurně. Skvěle vedené obsazení si sedlo a i přes mnohá zjednodušení to funguje. Graduje to výborně a finální střetnutí jde dokonce za hranici pečlivě, ale jinak vlastně velmi přízemně a uctivě zfilmované knižní imaginace. Každopádně tam zásadně postrádám To, jako takové. (spoiler!) Tedy jako těžce uchopitelné zlo, které se vtěluje do hluboce zasunutých strachů. V tomhle ale paradoxně může mít zásadní výhodu druhá, dospělácká, část. Pak je možné, že vznikne horové kombo, které si neoddiskutovatelně najde cestičku do žánrových učebnic. 4 a ½.

    • 20.8.2017  00:20

    Je to jako vykuchat jádro Červeného trpaslíka, natáhnout jej na dvě hodiny, hodit do kouzelné krabičky, kde makají trikoví otroci a pak si nechat vygenerovat „film“. První půlka je ještě vcelku snesitelná, především Rocketovi se daří to, co v prvním díle nedovedl nikdo, tedy sázet osobité momenty a úderné hlášky, ale v momentě, kdy se definuje záporák, mi blesklo hlavou: „A je to v hajzlu!“, protože pak už jenom poctivě odškrtáváte všechny propriety standardního marveláckého menu. Dezert se nekoná, překvapení jakbysmet.

    • 2.8.2017  22:25

    Major Fawcett nebyl doktor Jones, ale teprve až ve druhé půli mi došlo, že sleduju netradiční „based on true story“, protože něco tak starosvětského, velmi strohého a přitom co do diváckého požitku výživného, by žádný soudný producent neschválil, i když to stálo prostých 30 milionů. Bohužel to nevydělalo ani třetinu, a protože Hollywoodu vládnou účetní, mám trochu strach o modrookého blonďáka Hunnama, který (v českých kinech) v rozmezí měsíce předvedl dva diametrálně odlišné charismatické výstupy. Je to škoda, už jenom pro tu potemnělou atmosféru, soustředěnou a pečlivou režii a velmi nevtíravé glosy dané doby, by si to zasloužilo silnější diváckou odezvu.

    • 22.7.2017  18:40

    Pane na nebi! Dark fantasy v kulervoucí vizuální palbě, kde je všechno tak strašně over the top, až plně rozumím divákům, kteří to pošlou do splašků. Tohle bere všemožné žánrové motivy a lepí je na oprýskanou historku s chutí, při které byl režisér naposledy před sedmnácti lety. U intra s gigantickými slony jsem ještě trochu váhal, ale pak v geniální střihovce Artuš dospěje a já věděl, že je to doma, protože dojde i na Ritchieho milovaný běh po schodišti s Pembertonovým úderným podkresem, přičemž to nezaostává ani při trikových orgiích, kdy všichni věděli, že se můžou urvat ze všech řetězů, včetně herců. Jude Law hraje záporáka ve stejném stylu jako Mladého papeže a je to naprosto dekadentní bomba. A Charlie Hunnam? Už v Pacific Rim mi přišlo, že na sladkého idola holek 20- má podezřele charismatu a tady ho úročí v nejlepší možné formě. Dost jsem nad cestou do kina váhal, trailerová kampaň byla hodně mdlá, ale když vidím, že při rozpočtu 175 milionů to má celosvětově vyděláno (2 měsíce po premiéře) cca 145 milionů celosvětově, je mi jasné, že to u Warnerů někdo kardinálně podělal. Nejlepší fantasy od Pána prstenů.

    • 22.7.2017  06:39
    Dunkerk (2017)
    ****

    Fascinující produkční pozadí a ukázka realizačních možností hollywoodského velkofilmu na maximu, ale emoce na nule. Jako ve válečném dokumentu, kde ale absentuje výrazný voiceover. Chápu, že to byl tvůrčí záměr, ale poprvé v životě jsem se s Nolanem minul a najednou se cítím, jak když vám po spokojených letech vztahu holka zahne. Časem tomu šanci ještě dám, ale bojím se, že bez asistence IMAX formátu se vše jen stvrdí.

    • 20.7.2017  09:43
    Uteč (2017)
    ****

    Výtečná scenáristická a především režijní práce, kde funguje podivné bílé panoptikum, řádně nasáklé rasistické myšlenkové podhoubí a především neodbytný pocit „co se to kur…?“. Ta intenzita, kdy se modlíte, až už se děj posune dál a vy se dozvíte zase o kus víc, funguje především proto, že si hrdina zachovává racionální přístup po celou dobu a děj mu ani jednou nedovolí sklouznout k žánrové berličce. Tu navíc skvěle karikuje postava nejlepšího přítele, který telefonickým komentováním nadcházejících událostí uvádí i rozbíjí tradiční tvůrčí postupy. Je to strašně jednoduché a přitom dokonale promyšlené a v detailech vyšperkované, autorská práce jak ze žurnálu. 4 a ½.

    • 19.7.2017  09:59

    Ta představa působí v krimi žánru strašně směsně a archetypálně. Plešatějící ranař v rozevláté košili a koktající uhlazený intelektuál v obleku pátrají po sadistickém vrahovi. Jenže Alfaro je i přes zbrklé pěsti charakterní dobrák a Velarde naopak lehký sociopat, kteří pracují v chvílemi až nepochopitelné symbióze. Málokdy se urodí tak skvostný scénář, který hraje na podle klasických not, přičemž ale všechny charaktery i situace řeší úplně jinak, než jak je běžný divák zvyklý. Především pak téma motivu vražd starých žen je vcelku neokoukané a režisér se nebojí koketovat s náznaky i s explicitním násilím, přičemž jedno i druhé servíruje přesně tehdy, když to čekáte naopak. Je v to v každém ohledu překvapivé, odvážné i trefně černohumorné. Od scény s opuštěným kotětem to pak nabere neskutečné grády, které s rozdáním karet tempo nejenom neztrácí, nýbrž násobí, protože zásadní dějové zlomy se odehrávají jaksi mimochodem. Vzniknout něco takového na druhé straně Atlantiku, okamžitě se to zaparkuje v pozici „instant classic“. Divím se, že Warneři ještě nevyřvávají do světa zvěsti o okamžitém remaku.

    • 18.7.2017  09:57

    Být scenáristou miliardové franšízy musí být řehole. Šňupat kokain ze zadků top štětek L. A. a vědět, že ať si na papíře dovolíte sebevětší zhovadilost, projde vám to a někdo to nakonec opravdu natočí. Nenechte se zmást dokonalým produkčním pozlátkem, to je hollywoodské bahno, ve kterém absentuje byť jen kousek soudnosti. Nevadí mi přepálené akční orgie, kdy jdou kaskadéři do plných a vše ladí trikaři, jimž někdo bohatě platil přesčasy. Vadí mi to, že se lítá po světě bez ukotvení v ději, že těch deus ex machina vstupuje do děje tolik, že by jim ani Olymp nestačil, přičemž i ta zombie má být omluvena tím, že rodina je nade vše. Předražený kýč, který trend nastolený pátým dílem nekarikuje, nýbrž degraduje.

    • 15.7.2017  09:11

    Smát se v ateistickém Česku katolíku Gibsonovi, že jde nadoraz v příběhu vojína, který odmítá zbraň z náboženských důvodů, mi přijde jako laciná póza. Stejně tak totiž, jako Gibson neslevuje z pozice oddaného křesťana, nebere ohledy ani filmařské kompromisy. První hodina by možná zasloužila ještě o chlup vyhrotit a nechat diváka nakouknout do hlavy těm, pro které je zbraň ve válce samozřejmostí, ale ta druhá je rambovská kafilérie, která svojí vytříbenou, kamerou, střihem a zvukem vycizelovanou estetikou mění válečné peklo v téměř až hypnoticky umělecký zážitek, který se naposledy povedl Ridleymu Scottovi na počátku nového milénia. Můžete z toho v průběhu mít jakékoliv pocity, ale když v závěru zafunguje i ten Garfieldův omezený herecký kukuč, změní se to v emocionální vodopád, za který mi pro jednou nebylo trapně. 4 a ½.

    • 13.7.2017  23:21

    Po lehkonohém Marťanovi jsem měl za to, že pro Scotta je věk jenom číslem, které vznikne odečtením cifry z občanky od té na kalendáři, takže na senilitu bych to nesváděl. Spíše (a to je horší) na tvůrčí neukázněnost a zbytnělé ego, které se stalo nádorem jedinečného tvůrčího umu, který nerespektuje ani kánon, ani nenabízí nový přístup. Úvod je zmatený, postavy nemají zázemí, takže sledujeme skupinu opravdu, ale opravdu hloupých kreténů, a děj je při vší vůli velmi průhledný, přičemž to banální (krvavá fašírka) dostává přednost před tím opravdu zajímavým – a z hlediska vývoje série – důležitějším (stvoření). Scott chce ohromovat, ale postava Davida by mohla suplovat Krytona v Červeném trpaslíku, takže namísto zatajeného dechu cedíte skrze zuby smích a nadávky. Vizuální pestrost, Scottova dlouholetá devíza, která zachránila jeho nejeden film, absentuje též, přičemž to mnohdy vypadá jako dražší epizoda Hvězdné brány, kam vlastně svojí kvalitou patří i celý zbytek filmu. PS: Kurzelovo audio je temná nervózní fantazie, které ten film není hoden.

    • 13.7.2017  14:16

    Zklamání z minula bylo tak velké, že jsem se u trojky s pocitem jejich zbytečnosti vyhnul i trailerům. Jenže Reevese buď drželi pod sedativy, nebo mu nějaký odvážný producent opravdu uvěřil, a já se stěží bráním nadšení z pravděpodobně nejodvážnějších letního blockbusteru za několik posledních let. Ta úvodní akce je ještě hodně nucená, ale když pak celou další hodinu stopují v pomalém, ale filmařsky precizním a promyšleném tempu čtyři opičáci, jejichž CGI render je dokonalosti se neodbytně blížící realita, skrze zasněženou krajinu vojenskou jednotku, přičemž jsou hnáni tím nejlepším možným kinematografickým motorem, tedy touhou po pomstě, bylo mi jasné, že vše bude odpuštěno a jen jsem se modlil, ať to takhle šlape i nadále, protože Michael Giacchino diriguje minimalistické retro noty a kamera koketuje s přelomem šesté a sedmé dekády minulého století. A ono nejenom to. Woody Harrelson variuje tu nejlepší možnou kreaci khaki šílenství, které vyhřezlo ze srdce temnoty a po famózním dialogu s Cézarem film naskočí na temnou vlnu nevyzpytatelnosti chtěného dobra a vábení nejednoznačného zla, aby to dotáhlo až k epickému konci, který i v těch kýčovitých prolínačkách a patosu hrdinského sebeobětování pořád drží pochmurný ksicht, který se opírá o hrdiny, jenž už dávno nejsou zábavnými lidoopy, kteří umí vtipné posunky, nýbrž pevnými figurami, u kterých není o jejich nastupující evoluční nadvládě radno pochybovat.

    • 6.7.2017  15:22

    Napadaji me vsemozne floskule, ale ta o tom, ze tolik prace a pritom takova blbost, se k tomu asi hodi nejvic. Kdyz zadate na YOUtube "movie mashup", vyjedou vam desitky zabavnejsich veci. Fakt me to mrzi, ale chtel jsem si to uzit vic, treba tim, ze by dej sahal dal, nez od prvni sedacky ke kinoplatnu. Ze nejaky film po pulhodine vzdala vic jak tretina salu, jsem nezazil ani na nejvic obskurnich festivalovkach

    • 5.7.2017  10:00

    I sebelepsi HLP-cko se dovede v neukaznene umelecke ambici (kamera cumi minutu do zdi a nekdo bokem vede dialog) inkarnovat v banalitu, ktera promeni v genocidu i dvouhodinove sezeni v pohodlne sedacce Thermalu.

    • 18.6.2017  07:39
    Rakka (2017)
    ****

    Blomkamp a vetřelci po x-té a zase jinak. Podle páně Scotta je jeho vysněná verze přímé návaznosti na Camerona mrtvá, ale i víra Sigourney Weaver v jeho talent mě nutí doufat, že tohle prostě jednou, na rozdíl od Half-Life 3, opravdu klapne. Kompromis je pro Blomkampa zapovězené slovo a tak hledá skuliny v systému, jak protlačit svoje vize k širokému publiku jinak. Digitální platformy jsou mocné, a i když bych tuhle neučesanou, špinavou a technicky velmi umně maskující chabý rozpočet podívanou nejraději viděl na velkém plátně, furt budu rád za to, že to vznikne někdy, než nikdy.

    • 9.6.2017  19:43
    Mělčiny (2016)
    **

    Blake je k zulíbání a racek rovnou na Oscara, ale celá ta historka, i přes sympatickou délku, je tak nějak matná a bez opravdového překvapení. Párkrát jsem obdivně dumal nad produkčním zázemím, kde asi končí hrátky s kamerou a začínají nenucené trikové kejkle, ale Serra přijímá do své řemeslně vycizelované dílny jenom velmi ledabylá scenáristická zadání. [Finále = humorný sebeparodický fail. Až mi bylo všeho toho předchozího snažení docela líto.]

    • 3.5.2017  10:15
    Děti úplňku (TV film) (2017)
    ****

    Je to síla! Nemusí to nutně tlačit na pilu a ždímat z vás slzy tklivými záběry. Je to přesně trefený obraz toho, že lidé, co mají doma autistu, mají nad hlavou kousek svatozáře, ale taky pořádnou dávku lidství. Účelem dokumentu je pohnout věcmi, které tady stagnují léta, ať už se jedná o celospolečenskou debatu a vnímání, tak i roli státu, který nejenom, že neumí s některými lidmi naložit, ale často odmítá podat i pomocnou ruku. Vyčítat tomu absenci konfrontace s kýmkoliv z „druhé strany“ nemá smysl. To bude až v případě, pokud tenhle vykopnutý balon někdo nepochopitelně zahraje do autu.

    • 20.4.2017  11:38
    13 Reasons Why (TV seriál) (2017)
    ****

    Bolavá středoškolská romance, tempovaná přesným soundtrackem, dokonale mapující pouť k sebevraždě cestami, které mnohdy zlehčujeme, anebo (ne)záměrně přehlížíme, o to víc pak zamrzí, že snaha o téměř až mysteriózní atmosféru se tříští o fakt, že důvod, proč si Clay neposlechne všech 13 nahrávek hned a naprosto nesmyslně to odkládá, prostě není racionálně jakkoliv obhajitelný, čímž ani závěr, který chce nechat vyniknout linku všeobjímajícího pokrytectví, tomu nemůže plně dostát; à propos Dylan Minnette je herecký autista, seriálovými tvůrci naprosto nesmyslně protěžovaný, oproti tomu Katherine Langford bude jednou velká hvězda. 4 a ½.

    • 14.4.2017  06:54
    Five Came Back (TV seriál) (2017)
    *****

    Tři hodiny informačně vyčerpávající retrospektivy, v níž jedna slavná pětka okomentuje jedno unikátní filmařské období další slavné pětky. Od propagandy k sentimentu z toho, že někomu po válce bylo v Hollywoodu dopřáno, jinému už zase ne. Hltal jsem každé slovo a zároveň vypisoval asi metrový seznam toho, co musím okamžitě vidět. Takže nejpříjemnější na tom bylo, že ty nejpodstatnější filmy Netflix zařadil hned do závěsu.

    • 14.4.2017  06:49

    Překvapení z dimenze, kde český film není esencí upachtěné trapnosti a tvůrčího diletantství, ale naopak žánrové trefy. Ta (ne)chtěná předzvěst letního klonu „české komedie století“ ale paradoxně funguje ve všech myslitelných polohách. Od přesného dětské castingu, který jede pohodu, tak i dospělého, který ten prvoplánový manželský humor trefuje se samozřejmostí běžného života. Jasně, má to občas tendence sklouzávat k prvoplánovitosti a třeba linie s namachrovanými vodáky by ještě potřebovala vyztužit, ale pořád je to v kategorii rodinného filmu o hlavu výš, než běžná produkce. Možná proto, že díkybohu nemá nic dalšího za lubem.

    • 7.4.2017  20:32

    Lobotomie vkusu a stimulant lítosti. Ta idiocie je vyhnaná do takového absurdna, že už vlastně nemá smysl se na ten film jakkoliv zlobit. Snahy o ikonické momenty (drak) vycházejí vniveč, a cokoliv, co se tváří jako děj, vám utahuje vývrtku do lebky. Očekávané odšpuntování se nepřekvapivě nekoná a tomu „Final“ nevěří snad ani ta nejtupější zombie. Mille už je přes čtyřicet a Avon nezabírá věčně, do čtyř let je v Mývalově reboot.

    • 4.4.2017  06:46
    Modrý kód (TV seriál) (2017)
    *

    Čisté dno, kde nejlépe hrajícím hercem je poloožralý Roman Skamene a nejméně odpuzující prvek celkově je sterilní inscenační kamera. Během pár minut mi ‚guilty-pleasure meter‘ vyběhl do červených, takže čtyři díly byly čistým potěšením z tvůrčí pokleslosti, ale v pozadí nenápadně stoupající míra retardace rozsvítila varovné kontrolky už v páté epizodě. Prát si to pravidelně rovnou do stehenní tepny asi nebudu, ale doufám v příjemná letmá setkání na hraně lobotomie. Místo hvězdičky si domyslete rozšafného bláznivého smajlíka.

    • 20.3.2017  12:35
    Westworld (1973)
    **

    Crichton je možná pisatelský mastermind ve vyvolávání skrytých hrozeb technologických hraček, ale vlastní výsledek práce za kamerou připomíná výtvory jeho vědců – polofunkční vehikl, který láká na originální pozlátko, které se ale při první dramatické kolizi zadře. Yul Brynner si sveřepě odkráčí osmaosmdesát minut, ale s odstupem času to působí spíše směsně, než hrozivě. Dvě dekády pak trvalo, než v podobném duchu jeden excentrický miliardář vylovil z komárů ještěry. PS: Ten nápad je i přes oprýskané zpracování tak silný, že vlastně potřebu Abramse a Nolana, vykřesat z toho celý seriál, plně chápu.

<< předchozí 1 2 3 4 12 23 34 45
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace