neoBlast

neoBlast

David Huml

Belgie
Docužrout a proud hipster

homepage
Skype: humldavid
Twitter: neoBlast

18 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 12 22 33 43
    • 24.10.2017  16:01

    Nevidím tento dokument jako jakoukoliv sondu do českého zdravotnictví či nepotřebnou obžalobu. Porodnictví je zkrátka práce, sestry se baví mezi sebou, nejsou pravděpodobně placeni dostatečně, tatinci čekají dlouho... prostě normální "problémy," které vám snad nebudou novinkou. Dokument kde jsme tou pověstnou mouchou na zdi, a je to celkem nuda. Ale u posledního porodu se přehodíme do úplně jiného filmu. K intenzivního porodu, kde jde o drama, emoce, bezmoc. Vše je skvěle vygradované a dlouhé minuty kdy nastávající maminku nutí k podepsání nějakých dokumentů či doplnění informací do databází je nesnesitelných. Je to intenzivní, je tam krev. Kvůli posledním 20 minutám rozhodně doporučuji... pokud máte dostatečně silný žaludek. 50 %

    • 9.2.2017  21:44

    Přiznám, že ve filmu bylo celkem dost záběrů a scén, které já osobně prostě v dokumentu nedocením. Ale sakra, ten závěr má sílu a hypnotizován jsem sledoval "tvrdou realitu" až do konce, přestože chtěl hypnotizovaný mozek vypnout, srdce tomu nepovolilo. 70 %

    • 28.1.2017  00:09
    Kouzelníci (2013)
    ***

    Jak moc, mocinko se tady všichni snaží, aby vytvořili kultovku velikosti Zprávaře. Opravdu nemůžu snad ani spočítat kolikrát jsem si na Ferrellovu klasiku vzpomněl, ale všichno zde jede pouze na půl plynu, přerod arogantního Carella do hrdiny nefunguje a i kolem-sebranka je přinejlepším druhořadá proti Burgundyho týmu snů. Holt podruhé do stejné řeky nevztoupíš. 50 %

    • 24.1.2017  20:02

    [Asi čtvrté zhlédnutí] Nelehce se mi popisuje láska k tomuto filmu, protože vše co vidím jako přednost a důkaz geniality, může znít prostoduše či jako chvástání zamilovaného fanatika. A Bittersweet Life je až neuvěřitelně jednoduchý příběh o pomstě, stylovka jak sviňa držená tak jistými opratěmi kočího-režiséra kde božský Byeong-heon Lee srší charisma všemi póry těla. A tento komentář rozhodně nedostojí mým vlastním pocitům. Prostě srdcovka, kvůli které miluji ruské pistole, chci vypadat tak moc cool v černém obleku a bílé košili, mám přes deset let stejnou ikonku na čsfd... a Hollywood si našel svého token Asiata. 95 %

    • 9.1.2017  21:42

    [Druhé zhlédnutí] Stále Moorův nejsilnější film, vtipný, bezprostředný, jednostranný (pochopitelně). Zde Michael Moore uhodil hřebíček na hlavičku a je bohužel smutné, že i o patnáct let později je téma tolik aktuální a Spojené státy udělaly minimální/žádný progres k této problematice. 85 %

    • 8.1.2017  19:42

    Naopak od ostatních zdejších mě bavila (dlouhááááá) úvodní expozice, kde je nám ukázáno, že všichni ti vrtáci jsou machři a své práci rozumí (vlastně i ten zlý Malkovich). Možná je to mým obdivem a respektem nad těžkou mechanikou, které nerozumím. Druhá polovina je bohužel už jenom standardní katastrofický film se spoustou sterilních triků a přebytečných explozí. Takže vcelku fajn, nevěřil bych že se o potopení vrtné plošiny dá natočit celovečerní akční film (bez Seagala či Van Dammea), zmýlil jsem se, ale příště si zase raději vychutnám hypnotickou explozi vrtu v Až na krev nebo u jednoho staršího, ale stále výživného Herzoga. 60 %

    • 7.1.2017  21:55

    Jako úspěšný absolvent obchodní akademie mohu potvrdit, že film je založen na pravdě a věrně znázorňuje práci účetních. Na rozdíl od jisté italské komediální série. 40 %

    • 7.1.2017  09:31
    Angie Tribeca - Série 1 (série) (2016)
    ****

    [První série] Rozhodně bych se neodvážil říci, že Angie Tribeca je pro každého, styl humoru je v ní opravdu ujetý a ne náhodou dá vzpomenout na Police Squad! a vlastně i na celou zlatou éru tria Zucker-Abrahams-Zucker. Rashida Jones je zlatíčko a celá řada známých komiků ve vedlejších rolích je příjemným osvěžením. Osvěžení, to je to slovo, které se k seriálu hodí. Nedokáži si představit, že by Angie mohla nabídnout více v dalších řadách, ale vedle stabilně sterilního a stagnujícího Brooklyn Nine-Nine je více než milou alternativou a vzpomínkou na časy detektivních parodií. První sezóna 70 %

    • 5.1.2017  20:56
    La La Land (2016)
    *****

    Potřeboval jsem alespoň 24 hodin abych si utřídil myšlenky a odprostil se od milovaného Whiplashe (asi žádný jiný nový film jsem během roku a půl neviděl 4x). Srovnávat tyhle filmy vedle sebe je trochu škoda, protože La La Land přidává na Chazellovo plátno nové barvy - a že jich je. Nad audiovizuální vypiplaností nemá cenu debatovat a nedokáži si představit lépe stepující duo v hlavních rolích. Nemám rád muzikály klasického Hollywoodu a tohle je přesně ten, kterým se normálně vyhýbám - zpěv, step, choreografie, umělé kulisy (člověk si uvědomí, že snad všechny muzikály od Chicaga chtěly jít právě proti tomuto proudu). Můžete se u zpívaných pasáží nudit klidně jako já, ale jak do sebe tahle romance zapadá je naprosto obdivuhodné a nevídané. Chazelle je možná novým Shyamalan, protože bych se nezlobil, kdyby všechny jeho filmy finišovali trademarkově - takhle silně. Takže Whiplash si udržel mé rozervané, po úspěchu a kreativitě toužící srdce, La La Land má tu romantickou půlku - a ta není o nic menší. 90 %

    • 28.12.2016  20:06
    V Bruggách (2008)
    *****

    [Druhé zhlédnutí] No přiznávám, že návštěva tohoto pohádkového města ve vás zanechá následky. Přidávám hvězdičku, protože tohle je filmový stroj na hlášky a pokud nedáváte plnou nálož tak se vás musím zeptat: "It's a fairytale town, isn't it? How's a fairytale town not somebody's fucking thing? How can all those canals and bridges and cobbled streets and those churches, all that beautiful fucking fairytale stuff, how can that not be somebody's fucking thing, eh?" 85 %

    • 23.12.2016  09:57

    Sledovat The Beauty Inside je jako cestovat časem, do dob, kdy byla korejská kinematografie na úplném vrcholu svých sil. Jako před deseti lety jsem dostal ultimátní melodrama, červenou knihovnu pro všechny beznadějné romantiky, plochou a sotva vykreslenou krasavici, obvyklé dějové zákruty, vypilovanou vizuální stránku, exotická lokace... a přepálenou stopáž. Obdivuhodně zvládnutá premisa, zvláště v úvodu se scénárista/režisér zapotí, aby nenápadně odhalil, že ta nová tvář na plátně není zároveň novou postavou (a že si vystačí vlastně jenom se třemi). Pokud jste vždycky chtěli vidět nekomediální variaci "Na Hromnice o den více", neváhejte. 85 %

    • 24.11.2016  22:45

    Bill & Ted se mohou stydět, páč tohle je nejvíce v čase zamrzlý snímek, který jsem kdy viděl. Ale tak nějak roztomile, vlastně tím perfektně pasuje do filmografie strýčka Hughese, kam zapadá nejenom usazením do obligátního Chicaga, ale i hravostí a opětovnou dětskou naivitou. Uznávám, že vjemů bylo příliš a že tuhle jízdu musím, vlastně i chci, vidět znovu. 60 %

    • 5.11.2016  09:27

    Jako dokument dost zbytečná záležitost. Je smutné, že musíme stále dokola lidem vysvětlovat, že život v přebytku není dlouhodobě udržitelný, ale ušlechtilé poselství nedělá rázem dobrý film. To nejzajímavější na Je s námi konec? je ta masivní, dream-team hudební kolaborace. Sakra, podívejte se kdo je v titulcích za položkou "Original music by:". Rozhodně chci více než jednu závěrečnou, titulkovou skladbu. 35 %

    • 15.10.2016  00:30

    [Třetí zhlédnutí? To není možné! Nejméně po dlouhých deseti letech] K zakončení svého soukromého maratónu, kdy jsem před premiérou 20. sérií nakoukal znovu všechny epizody jež doslova formovaly mé mládí a charakter (přidejte k tomu Františka Fuku a asi máte představu co ze mě vyrostlo za kreatůru). Mimochodem tleskám, že byly všechny díly transferovány do HD a dokonce "dokreslené" aby původní 4:3 sezóny byly v lahodném širokoúhlém formátu. Žádný ořez! Ale zpět k filmu - tohle je klasika, nedoceněný skvost, který vůbec nezestárl a nabízí desítky stále aktuálních vtipů. Celkem jsem rád, že uvažované sequely se nikdy neuskutečnily (2016), Peklo na Zemi tak zůstává unikátem a tím nejodvážnějším animovaným muzikálem všech dob. 90 %

    • 14.10.2016  22:33

    Nejnovější film s Louisem Therouxem mi dává přesně to co se snažím v dokumentární tvorbě najít - nezvyklý rámec, nejen odměřený souhrn či zběsilý rant co o tématu vím, prohrabu se daty, finančními motivy a nechám "skandálně" vystoupit několik hlav. Tohle vše najdete, v ne vůbec špatném, Going Clear Alexe Gibneyho. Ale to není cílem My Scientology Movie. Louis využívá rámec, aby se dostal do hlavy hlavního aktéra tohoto dokumentu, Martymu Rathbunovi, dezertérovi církve. Rekonstruovat scény v dokumentech není nic nového (viz. Joshua Oppenheimer), ale ve filmu o kultu jež ovládá Hollywood dává naprostý smysl a katalyzují vztah Louise a Martyho jež má filmování konzultovat. Ostatní scény, kde vidíme pronásledování paranoidní církví jsou už jenom malým žánrovým zpestřením, kde Theroux jako ostřílený a klidný novinář hraje prim. To hlavní se však děje na place, ve studiu. 90 %

    • 13.10.2016  14:31

    Celkem zbytečný update na souvislosti které již předložil před šesti lety vynikající Gasland (vlastně dvakrát počítáme-li i sequel). Ano těžba plynu za pomoci frackingu je sviňárna za kterou tvrtě stojí jak mocenský, tak hlavně politický kapitál, ale tento dokument, kromě známého hlasu za mikrofonem, nevynáší žádné trumfy na stůl. 50 %

    • 13.10.2016  00:06

    Oh, lidičkové zodpovědní za Catfish v titulcích? Jo, už to všechno do sebe zapadá... Nerve je typický zástupce moderní teenage thrillerové vlny, který je celý vystavěn kolem jedinné, extrémně high-concept premisy (uniká mi výstižný český ekvivalent?). Ta je celkem zábavná, což o to... jediné čeho se musí divák rozhodně vyvarovat, a pro někoho to bude konečná, je přemýšlení nad jakoukoliv logistikou kolem hry, fungování filmového internetu, co za houbičky bral člověk zodpovědný za nasvícení scén a hlavně, že jsou všichni ti herci strašná, ale strašná polena. 65 %

    • 11.10.2016  11:42
    De Palma (2015)
    ***

    Myslím, že snad není diskuse či sporu nad přínosem Briana De Palmy světově kinematografii, ale formát tohoto dokumentu, jedno velké interview, mi prostě nesedí. Povrchní, příliš... snadný a nekomplikovaný a zrovna De Palma úplně vybízí k trochu odvážnějšímu dokumentárnímu rámci a hrátkám s divákem. Filmový nadšenec (např. já) vždy ocení podrobný rozhovor s režisérskou hvězdou viděl-li alespoň polovinu jeho filmografie, ale obávám se, že ti ostatní budou uvidí jenom lehce senilnějšího dědu, který vzpomíná na staré dobré časy. 60 %

    • 9.10.2016  14:28

    Jó, když je mým úplně nejoblíbenější filmem ten se scénou kde se hasí ropný vrt, neměl to Herzog zas až tak těžké mě získat dokumentem o následcích války v Kuvajtu. 80 %

    • 9.9.2016  20:40

    Dvě výrazné pochvaly: Samberg (opravdu výborný), dokumentární formát. Hlavně díky těmto dvěma ingrediencím je Popstar netuctovou komedií, která si zaslouží nezapadnout. I přesto (nebo právě proto), že je to vlastně celovečerní SNL Digital Short. 70 %

    • 20.6.2016  20:43
    Nebeské dny (1978)
    ****

    Film s nejkrásnější kamerou 70. let? Dost možná ano. Zajímavostí je mistr Ennio Morricone vykrádající/citující francouzského romantického skladatele Camillea Saint-Saënse jakoby se nechumelilo. 75 %

    • 20.6.2016  20:37
    Muž hledá ženu (TV seriál) (2015)
    *****

    [První dvě série] Pokud chodíte na čsfd tak často a pravidelně jako já, je snad i celkem pravděpodobné, že patříme do stejné kategorie - upřímně, mám problém s normálními vztahy, nad vším příliš přemýšlím a rozhodně se cítím na všechno sám. Podívejte se na Man Seeking Woman páč jsem netušil, že někdo (kromě občasného Apatowa) dokáže mladé genraci mluvit ze vztahové duše tak třefně jako právě tvůrci tohoto seriálu (sakra, vždyť já už dříve naivně razil "nice guy law"). Jo a také je to celkem vtipné a nikde jinde asi neuvidíte proslulého komika v roli penisové japonské chobotnice a ježíše v rozpětí několika mála epizod. První a druhá sezóna 90%

    • 29.5.2016  12:13
    Bod zlomu (2015)
    odpad!

    Ale takovej ten "dobrej" odpad! na kterém i série Rychle a zběsile začínala. Prostoru ke zlepšování je zde rozhodně na rozdávání...☺ 5 %

    • 24.5.2016  16:21

    [Druhé zhlédnutí] Malkovich nezestárl, je nadčasovou komedií a brilantní pohádkou, která je v roce 2016 snad ještě více aktuální než na konci devadesátek. Kaufman i Jonze na počátku a hned tak moc úspěšně. Děkuji, více. 90 %

    • 4.4.2016  00:15
    The Comedians (TV seriál) (2015)
    **

    [První série] Problémem The Comedians je zkrátka jednoduchý, ironií smrdící, fakt - chybí humor a vtip. V komediálním seriálu je to celkem problém, mockumentary rámec ze showbusiness prostředí je neuvěřitelně nevyužitý a nedostavuje se podpůrných vedlejších postav (snad kromě roztěkané produkční si nevybavuji nikoho jiného). Rozhodně nemusíte nad zrušením této zbytečné odbočky poplakávat. První sezóna 40 %

    • 30.3.2016  13:02
    Love (TV seriál) (2016)
    ****

    [První série] Musíme tvůrcům přiznat zásluhy, že Love rozhodně není nějakým dalším tuctovým romantickým sitcomem. Dvě hlavní postavy nemohou být více odlišné, ale v jednom jsou za jedno - jsou to úplní psychopati co se týká života a hlavně vztahů. V jejich srovnání se cítím tak "nadřazeně" a normálně, ale zároveň si uvědomuji jak tenká ta linie, kdy se přepadne na jejich stranu, je. Nefandím, nelíbí se mi jejich chování a rozhodování, ale zároveň se nemůžu dočkat každé další linky, jinak tuctového, příběhu s těmito podivíny. První sezóna 70 %

    • 28.3.2016  10:21
    Get a Job (2016)
    *

    S takovýmto obsazením je hřích stvořit tolik průměrný paskvil, který není ani vtipný a už vůbec ne dojemný či emocionální. Film byl právem u ledu, ale ani odsunutá premiéra a "zeslavnění" Milese Tellera ničemu nepomáhá. Příběh je naprosto banální a míří od počátku nikam, všechny postavy jsou nesympatické a rozhodně jsem neměl nejmenší chuť jim fandit. Hmmm... asi jsem nikdy neviděl takto dlouhý krátký film. Podprůměr až na půdu. 20 %

    • 27.3.2016  19:06

    Nepřišel mi tento dokument zase až tak moc objevný, myslím, že "úpadek kvality" a komercializaci můžeme sledovat i v ostatních kreativních řemeslech. Spíše mě zaujal fakt, že pouhých deset let od vydání snímku a pravidla hry se úplně změnily a převrátily naruby - digitální distribuce, streaming, nezávislá tvorba, sociální sítě... Éra velkých vydavatelských domů je dávno za námi, resp. jejich zásadní vliv je pryč a budou zanedlouho jenom jednou z překonaných epoch historie hudby. Z vizuálního či vypravěčského ohledu film nenabízí nic nového. 50 %

    • 27.3.2016  18:43
    Gauneři (1992)
    ****

    [Druhé zhlédnutí] Obdivuhodný debut, který je téměř bez chyb (ehm... kromě otevřené otázky - kdo sakra střelil Eddiho?), hlavně ale režisérsky a herecky skvěle zvládnutý.  Úderné dialogy, dusná atmosféra... Význam a vliv Tarantina na celou kinematografie hned jeho prvními snímky je nepopiratelný a je radost vidět, že i po dvaceti letech má ten první co nabídnout. 80 %

    • 24.3.2016  14:58

    Silně politická agitka, která se ani zdaleka nepřibližuje k fenomenálnímu předchůdci Zátoka, snímku který dokázal téměř překlenout mezeru mezi dokumentárním a fiktivním snímkem a bavit snad každého kdo se kolem nachomýtl. Oproti cílevědomé Zátoce je Zastavte vymírání jen snůžkou různých témat, náhodně k sobě poskládaných. Ta pověstná celistvost mi chyběla, nikdo jistě nepochybuje o dobrých úmyslech zachycených aktivistů, ale v takovémto (ne)filmovém podání mi jejich poselství přijde kontraproduktivní. Pokud hledáte sugestivní dokument o vztahu lidí a zvířat na této planetě, sáhněte raději po atmosférických Pozemšťanech, ale předem varuji, sám jsem je znechucením nedokoukal. 50 %

<< předchozí 1 2 3 4 12 22 33 43
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace