Jasný odkaz Djanga a Keomi, jenže nám chybí Franco Nero. Hlavní představitel prostě nemá jeho charizma a i příběh je velmi klopotný, že ani sekyrky mezi očima nepůsobí tak silně jak by mohly. Co bych vyzdvihl je hudba, u ní jsem si jako milovník westernových melodií opravdu přišel na své.
Konečně jsem zase viděl film s upíry, který má smysl.
Přes dostatek krve, opravdu velmi milá, skoro až rodinná atmosféra, že chcete upírskou partičku navštívit osobně.
Nachytal jsem se, že jsem se smál doma nahlas.
Po technické stránce absolutně bravurní dílo. To by ovšem nesměli být američani takoví jací jsou.
Navíc pro mne totálně nesympatický hlavní hrdina, který si ví se vším rady, všechno zná a umí, z jeho vtípků a pozitiva mi bylo blivno .On film pro mne pohřbil a když ve finále dělá "Iron mana" měl jsem chuť fláknout do monitoru.
Aby toho nebylo málo, tak přijdou na pomoc soudruzi z Číny a už jsem se jenom modlil, aby byl konec ty vesmírné šarády, bez soudnosti a gravitace.
Jestli český film opravdu něco uměl, byla to komorní středověká dramata.
Macháček zde mírně zastíněn Martinem Růžkem, který je zde naprosto excelentní.
Že se za komunistů točilo o komunistech asi není zase extra překvápko. Komunista "klaďas" se díky svojí nepozornosti ocitne v kriminále a sklízí pošklebky a občas facku, za to že je "rudoch". Sekunduje mu,zde příšerný Lábus, který pořád nemá tabák.
Hodně vtipné je vedení věznice, které se chová "otcovsky" až je to totálně mimo.
Pohádka pro "dospělé komunisty", ale i my mladí nestranící si v tom dnešní šílené době najdeme svoje, jelikož filmy z dob minulých i když je to blábol jako zde, měly svoje kouzlo.
Čekal jsem jenom šeď a nudu a vida překvapení. Vršťala co by špion, který se spoléhá na kamaráda z mládí. Společně rozjedou vysílačku k "nelegálnímu" přenosu informací. Na stopě jim je pochopitelně duo fízlů od tajných. Na svojí dobu povedená věc.
Větrověc jako akční hrdina, který karááčo chmaty sundá důstojníka SS, řídí loď jednou rukou, všem šéfuje a kuje tajný odbojářský pikle.
Válečná road-movie po komoušsku.
Variace na Krále Šumavy. Důraz kladený na psy, se mi líbil, ale bohužel tvůrcům vůbec nevyšel.
Hajdučík je opravdu "herec" k popukání a jeho akční scéna je opravdu originální, to nevymyslíš.
Peterka a Lukavský zachraňují co se dají, jenže bolševický zfušovaný blábol by nezachránil ani Bílý Tesák.
Dávám jenom ** , ale to vůbec neznamená, že se u filmu nebudete bavit. Ono je to tak pitomý, až je to v určitých momentech mile zábavný. Statham nezklamal, ale ta hromada vedlejších postav, mne totálně znechutila a veškerý děj pohřbila po čínsku.
Ještě jsem neviděl se někoho prát tak strašně pomalinku a v křeči a přitom tak efektivně a líbivě.
Vince se tváří, sebevědomě a že si vždy poradí, ale je z něho cítit zoufalost a skličující beznaděj a to je zřejmě právě to, co povyšuje Blok 99 nad ostatní průměrné akčňáky.
Mezi "zlými" dobří, mezi "dobrými" zlí.
Ať si říká, kdo chce co chce za mne TOP.
Syrové a surové vyobrazení mi vyhovovalo a skvěle vykreslovalo těžkou dobu a mentalitu prazvláštních figur, kterých se opravdu objevuje veliká zásoba a já se vždy těšil, kdo příjde další. Děsila mne stopáž, nenudil jsem se ani minutu.
Nelíbil se mi hlavní protagonista, ale na dojem to nezanechalo vůbec žádný šrám, ba naopak. Knížku jsem nečetl, proto hodnotím jako samostatný filmový děj, bez porovnávání.
Besson vykradl sám sobě Nikitu a narval ji do špionského kabátu s větším zaměřením na akční scény, kterých není moc, ale zase jsou opravdu s velikou razancí a přehnané v dobrém slova smyslu. O hlavní hrdince sice moc nevíte co si myslet, vlastně o tom celém, trochu ty časové kličky mohli někoho mást, ale co, jde o špiónskou jízdu se vším co k ní patří.
Stockholmský syndrom plného autobusu rukojmích, policajtů a mafiánů. Pár mrtvých a zmrzačených vezme čert, hlavně ,že hlavní hrdina to myslel v dobrým, budiž mu odpuštěno a pomoženo. V USA je možný asi opravdu všechno.
Mám rád starý "pardály" co se mstí za minulost. Myšleno v nejlepším světle a se dvěma legendárními herci českého filmu.
Jenže, než se doslova "dohekáme a dokulháme" k nějakému rozuzlení, je to dlouhá a nudná cesta.
Zřejmě dost historicky mimo, ale zase nepřehnaně komorně a skvěle zachycen středověký "smrad potu a železa".
Je tu syrovost i surovost a skoro všechno "doopravdy", jak se točilo dříve. Herci, které zrovna nevyhledávám, se zde předvedli ve skvělé formě.
Souhlasím, že aby byl válečný film kvalitní, nemusí obsahovat krvavé steče s tisíci mrtvými.
Na druhou stranu nevím, proč tam zase museli narvat za každou cenu vojáky v turbanech a digitální krkavce.
Kulisy jsou opravdu skvostné a autentičnost povedená, to se musí uznat. Je tu však velké "ALE", protože mi na celku něco hodně vadilo a ani nevím pořádně vlastně co. Jeden z filmů, kde nevím co si myslet.
Už se zase vrátil. Tentokrát hraje trochu druhé housle a už je opravdu starý- ale né do šrotu. Návrat Lindy Hamilton byl docela povedený, stejně jako moderní neporazitelný stroj v mexické podobě. Akčních scén je tak akorát, jen jsou trochu nevyvážené...mne prostě lezla krkem ta odporná Grace. Jako celek zbytečně megalomanské a nepřesvědčivé, ale jako akční zábava pořád slušná jízda.
Ono si to myslí a tváří jak to není vtipný. Pokud by se jednalo pouze o satiru a vtípky, asi bych se možná i zasmál, ale film obsahuje velké množství scén, kde humor jde stranou, takže vlastně nevím co jsem si měl vybrat. Jasně nebylo to zrovna šťastné a veselé období, ale pak zase proč tolik recese, nehledě na to, že nechápu proč se pořád paroduje Hitler a omílá holocaust, už by si židi mohli vymyslet něco nového :)))
Jak sem již psal jinde Kachyňa byl geniální tvůrce, ale svým způsobem člověk s pedofilními sklony. I přesto se zde jedná opět o zajímavý počin, spíše pro mladší divačky, kterým už je dneska přes padesát. :)
Karel Kachyňa byl skvělý tvůrce, který uměl navodit osobitou atmosféru svých snímků, uměl vytvořit "smutnou legraci" a dokonale depresivní nálady. Zde se děj vrhá opět do období druhé světové a holocaustu. Nedokážu říct, co mi na filmu vadilo, ale nedokázal jsem do něho naplno vžít. Přitom se jedná o mistrovský kousek s originálním hereckým obsazením a myšlenkou. Otta Ševčík jako nacista jako vždy excelentní.
Kuba to dal opět dohromady s Hajným a za kibicování bolševickýho majora vyšetřuje případ přepadení poštovního auta. Je to případ komplikovanej a čert mu ho byl dlužnej, jelikož se zaplete s povětrnou ženuškou, která je úplně labilní. Celou dobu řeší dilema zda zůstane čestným příslušníkem a nebo se nechá oblbnout úplně. V mezi pauzách řešení dilematu jí klátí na ubytovně jejího fotra, který zase rád sází tickety. Všechno se všemožně zamotává a rozmotává a svým způsobem vytváří nenudící krimi zápletku.
Ač rozhodně nevykonávám tak vysokou funkci jako hlavní představitel, jsem se jako čerstvě "povýšený" ve filmu docela našel. Řešení banálních situací v práci, okolo zvláštní postavičky a nadřízení co si pletou pojmy-dojmy a jsou občas úplně mimo vaše chápaní a realitu. Inteligentní humor na úrovni s prvky satiry a příběh o ztrátě ideálů, skvělá kombinace.
Hvězdně obsazený mafiánský film s hvězdným režisérem, který brnká na starou strunu. Je tu velká podobnost s jinými filmy, ale jak hraje De Niro gangstera většinou nemůže zklamat. Al Pacino co by politický gangster byl trochu lepší, určitě i díky chování a cholerické povahy jeho postavy. Děsila mne abnormálně dlouhá stopáž, ale vůbec filmu z mého pohledu neublížila.
Horší je to ovšem s omlazováním herců, moc se nepovedlo a docela kazilo autentičnost hereckých výkonů i celkový dojem jako celek. Milá vzpomínka na staré časy však byla silnější.
Milé překvapení, které podrželo legendu nad vodou. Seriály vůbec nesleduji, ale zde jsem zkouknul jedním dechem. Občas trošičku zaváhání s dějovými zvraty, ale oproti novým filmům jsou to detaily. Korektnost pochopitelně dodržena, ale obsazena velmi sympaticky a ne bijící do očí jako jinde. Těším se na pokračování.
Skvělá retro krimi ze starý školy. Robert Shaw jako nelítostný padouch s gentlemanským chováním a smyslem pro absolutní dodržování příkazů nenápadně kraluje celému filmu. Opravdu ještě stará škola, protože když se cool afrouš pokusí o rádoby hustý a vtipný připomínky, dostane pažbou po hlavě se slovy "Drž hubu negře"...to už se dneska nenatočí :)
Ačkoli komiksový analfabet a všichni ti Temní rytíři a psycho šašci šli okolo mne, zde jsem byl naprosto vtažen do děje a unešený z hereckého podání hlavního "hrdiny". Vidět zase film, kde se klade důraz na herecké výkony místo trikových vymožeností, bylo velmi milé překvapení.
Moje komentáře
Mannaja (1977)
Jasný odkaz Djanga a Keomi, jenže nám chybí Franco Nero. Hlavní představitel prostě nemá jeho charizma a i příběh je velmi klopotný, že ani sekyrky mezi očima nepůsobí tak silně jak by mohly. Co bych vyzdvihl je hudba, u ní jsem si jako milovník westernových melodií opravdu přišel na své.
Co děláme v temnotách (2014)
Konečně jsem zase viděl film s upíry, který má smysl. Přes dostatek krve, opravdu velmi milá, skoro až rodinná atmosféra, že chcete upírskou partičku navštívit osobně. Nachytal jsem se, že jsem se smál doma nahlas.
Marťan (2015)
Po technické stránce absolutně bravurní dílo. To by ovšem nesměli být američani takoví jací jsou. Navíc pro mne totálně nesympatický hlavní hrdina, který si ví se vším rady, všechno zná a umí, z jeho vtípků a pozitiva mi bylo blivno .On film pro mne pohřbil a když ve finále dělá "Iron mana" měl jsem chuť fláknout do monitoru. Aby toho nebylo málo, tak přijdou na pomoc soudruzi z Číny a už jsem se jenom modlil, aby byl konec ty vesmírné šarády, bez soudnosti a gravitace.
Královský omyl (1968)
Jestli český film opravdu něco uměl, byla to komorní středověká dramata. Macháček zde mírně zastíněn Martinem Růžkem, který je zde naprosto excelentní.
Noc oranžových ohňů (1974)
Že se za komunistů točilo o komunistech asi není zase extra překvápko. Komunista "klaďas" se díky svojí nepozornosti ocitne v kriminále a sklízí pošklebky a občas facku, za to že je "rudoch". Sekunduje mu,zde příšerný Lábus, který pořád nemá tabák. Hodně vtipné je vedení věznice, které se chová "otcovsky" až je to totálně mimo. Pohádka pro "dospělé komunisty", ale i my mladí nestranící si v tom dnešní šílené době najdeme svoje, jelikož filmy z dob minulých i když je to blábol jako zde, měly svoje kouzlo.
Přežil jsem svou smrt (1960)
Role Františka Peterky, která zdaleka není profláknutá jako ty ostatní. A to je velká škoda. Dost opomíjený koncentrační klenot naší filmové tvorby.
Páté oddělení (1960)
Čekal jsem jenom šeď a nudu a vida překvapení. Vršťala co by špion, který se spoléhá na kamaráda z mládí. Společně rozjedou vysílačku k "nelegálnímu" přenosu informací. Na stopě jim je pochopitelně duo fízlů od tajných. Na svojí dobu povedená věc.
Mys Dobré naděje (1975)
Větrověc jako akční hrdina, který karááčo chmaty sundá důstojníka SS, řídí loď jednou rukou, všem šéfuje a kuje tajný odbojářský pikle. Válečná road-movie po komoušsku.
Černý vlk (1971)
Variace na Krále Šumavy. Důraz kladený na psy, se mi líbil, ale bohužel tvůrcům vůbec nevyšel. Hajdučík je opravdu "herec" k popukání a jeho akční scéna je opravdu originální, to nevymyslíš. Peterka a Lukavský zachraňují co se dají, jenže bolševický zfušovaný blábol by nezachránil ani Bílý Tesák.
MEG: Monstrum z hlubin (2018)
Dávám jenom ** , ale to vůbec neznamená, že se u filmu nebudete bavit. Ono je to tak pitomý, až je to v určitých momentech mile zábavný. Statham nezklamal, ale ta hromada vedlejších postav, mne totálně znechutila a veškerý děj pohřbila po čínsku.
Blok 99 (2017)
Ještě jsem neviděl se někoho prát tak strašně pomalinku a v křeči a přitom tak efektivně a líbivě. Vince se tváří, sebevědomě a že si vždy poradí, ale je z něho cítit zoufalost a skličující beznaděj a to je zřejmě právě to, co povyšuje Blok 99 nad ostatní průměrné akčňáky.
Nabarvené ptáče (2019)
Mezi "zlými" dobří, mezi "dobrými" zlí. Ať si říká, kdo chce co chce za mne TOP. Syrové a surové vyobrazení mi vyhovovalo a skvěle vykreslovalo těžkou dobu a mentalitu prazvláštních figur, kterých se opravdu objevuje veliká zásoba a já se vždy těšil, kdo příjde další. Děsila mne stopáž, nenudil jsem se ani minutu. Nelíbil se mi hlavní protagonista, ale na dojem to nezanechalo vůbec žádný šrám, ba naopak. Knížku jsem nečetl, proto hodnotím jako samostatný filmový děj, bez porovnávání.
Anna (2019)
Besson vykradl sám sobě Nikitu a narval ji do špionského kabátu s větším zaměřením na akční scény, kterých není moc, ale zase jsou opravdu s velikou razancí a přehnané v dobrém slova smyslu. O hlavní hrdince sice moc nevíte co si myslet, vlastně o tom celém, trochu ty časové kličky mohli někoho mást, ale co, jde o špiónskou jízdu se vším co k ní patří.
Linka č. 657 (2015)
Stockholmský syndrom plného autobusu rukojmích, policajtů a mafiánů. Pár mrtvých a zmrzačených vezme čert, hlavně ,že hlavní hrdina to myslel v dobrým, budiž mu odpuštěno a pomoženo. V USA je možný asi opravdu všechno.
Staříci (2019)
Mám rád starý "pardály" co se mstí za minulost. Myšleno v nejlepším světle a se dvěma legendárními herci českého filmu. Jenže, než se doslova "dohekáme a dokulháme" k nějakému rozuzlení, je to dlouhá a nudná cesta.
Král (2019)
Zřejmě dost historicky mimo, ale zase nepřehnaně komorně a skvěle zachycen středověký "smrad potu a železa". Je tu syrovost i surovost a skoro všechno "doopravdy", jak se točilo dříve. Herci, které zrovna nevyhledávám, se zde předvedli ve skvělé formě.
1917 (2019)
Souhlasím, že aby byl válečný film kvalitní, nemusí obsahovat krvavé steče s tisíci mrtvými. Na druhou stranu nevím, proč tam zase museli narvat za každou cenu vojáky v turbanech a digitální krkavce. Kulisy jsou opravdu skvostné a autentičnost povedená, to se musí uznat. Je tu však velké "ALE", protože mi na celku něco hodně vadilo a ani nevím pořádně vlastně co. Jeden z filmů, kde nevím co si myslet.
Terminátor: Temný osud (2019)
Už se zase vrátil. Tentokrát hraje trochu druhé housle a už je opravdu starý- ale né do šrotu. Návrat Lindy Hamilton byl docela povedený, stejně jako moderní neporazitelný stroj v mexické podobě. Akčních scén je tak akorát, jen jsou trochu nevyvážené...mne prostě lezla krkem ta odporná Grace. Jako celek zbytečně megalomanské a nepřesvědčivé, ale jako akční zábava pořád slušná jízda.
Králíček Jojo (2019)
Ono si to myslí a tváří jak to není vtipný. Pokud by se jednalo pouze o satiru a vtípky, asi bych se možná i zasmál, ale film obsahuje velké množství scén, kde humor jde stranou, takže vlastně nevím co jsem si měl vybrat. Jasně nebylo to zrovna šťastné a veselé období, ale pak zase proč tolik recese, nehledě na to, že nechápu proč se pořád paroduje Hitler a omílá holocaust, už by si židi mohli vymyslet něco nového :)))
Čekání na déšť (1978)
Jak sem již psal jinde Kachyňa byl geniální tvůrce, ale svým způsobem člověk s pedofilními sklony. I přesto se zde jedná opět o zajímavý počin, spíše pro mladší divačky, kterým už je dneska přes padesát. :)
Poslední motýl (1990)
Karel Kachyňa byl skvělý tvůrce, který uměl navodit osobitou atmosféru svých snímků, uměl vytvořit "smutnou legraci" a dokonale depresivní nálady. Zde se děj vrhá opět do období druhé světové a holocaustu. Nedokážu říct, co mi na filmu vadilo, ale nedokázal jsem do něho naplno vžít. Přitom se jedná o mistrovský kousek s originálním hereckým obsazením a myšlenkou. Otta Ševčík jako nacista jako vždy excelentní.
Sázka na třináctku (1977)
Kuba to dal opět dohromady s Hajným a za kibicování bolševickýho majora vyšetřuje případ přepadení poštovního auta. Je to případ komplikovanej a čert mu ho byl dlužnej, jelikož se zaplete s povětrnou ženuškou, která je úplně labilní. Celou dobu řeší dilema zda zůstane čestným příslušníkem a nebo se nechá oblbnout úplně. V mezi pauzách řešení dilematu jí klátí na ubytovně jejího fotra, který zase rád sází tickety. Všechno se všemožně zamotává a rozmotává a svým způsobem vytváří nenudící krimi zápletku.
Vážení přátelé, ano (1989)
Ač rozhodně nevykonávám tak vysokou funkci jako hlavní představitel, jsem se jako čerstvě "povýšený" ve filmu docela našel. Řešení banálních situací v práci, okolo zvláštní postavičky a nadřízení co si pletou pojmy-dojmy a jsou občas úplně mimo vaše chápaní a realitu. Inteligentní humor na úrovni s prvky satiry a příběh o ztrátě ideálů, skvělá kombinace.
Irčan (2019)
Hvězdně obsazený mafiánský film s hvězdným režisérem, který brnká na starou strunu. Je tu velká podobnost s jinými filmy, ale jak hraje De Niro gangstera většinou nemůže zklamat. Al Pacino co by politický gangster byl trochu lepší, určitě i díky chování a cholerické povahy jeho postavy. Děsila mne abnormálně dlouhá stopáž, ale vůbec filmu z mého pohledu neublížila. Horší je to ovšem s omlazováním herců, moc se nepovedlo a docela kazilo autentičnost hereckých výkonů i celkový dojem jako celek. Milá vzpomínka na staré časy však byla silnější.
The Mandalorian (TV seriál) (2019)
Milé překvapení, které podrželo legendu nad vodou. Seriály vůbec nesleduji, ale zde jsem zkouknul jedním dechem. Občas trošičku zaváhání s dějovými zvraty, ale oproti novým filmům jsou to detaily. Korektnost pochopitelně dodržena, ale obsazena velmi sympaticky a ne bijící do očí jako jinde. Těším se na pokračování.
Sobibor (2018)
Koncentrák, kterému dělá velitele Tarzan, asi nemůže fungovat na 100%. Docela povedený kousek se silnými scénami a záběry.
Přepadení vlaku z Pelhamu (1974)
Skvělá retro krimi ze starý školy. Robert Shaw jako nelítostný padouch s gentlemanským chováním a smyslem pro absolutní dodržování příkazů nenápadně kraluje celému filmu. Opravdu ještě stará škola, protože když se cool afrouš pokusí o rádoby hustý a vtipný připomínky, dostane pažbou po hlavě se slovy "Drž hubu negře"...to už se dneska nenatočí :)
Joker (2019)
Ačkoli komiksový analfabet a všichni ti Temní rytíři a psycho šašci šli okolo mne, zde jsem byl naprosto vtažen do děje a unešený z hereckého podání hlavního "hrdiny". Vidět zase film, kde se klade důraz na herecké výkony místo trikových vymožeností, bylo velmi milé překvapení.
Lví král (2019)
Nádherný návrat do dětství.
Harry Brown (2009)
Nasranej dědek s kvérem, kterýmu dojde trpělivost se společností ve svém okolí.