Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Akční
  • Krimi

Recenze (254)

plakát

Mutant X (2001) (seriál) odpad!

Tak tento seriál je takové "rádoby" na 1.000 způsobů - rádoby akční, rádoby dramatický, rádoby dobrodružný, rádoby chytrý, rádoby efektní, rádoby smysluplný... rád bych dal aspoň jednu hvězdičku, ale zdravý rozum a soudnost mi to nedovolí. Shrnuto a podtrženo: Mišmaš všech možných tu více, tu méně koukatelných filmů.

plakát

Velké zvíře (2000) 

Nebudu se bránit - Krzysztof Kieslowski (1941 - 1996) je pro mě osobně pojem nejenom polské, ale (a to především) světové kinematografie. Pokud nám tento vynikající režisér již nemůže předkládat své kouzelné opusy, může se divák těšit z jeho odkazu alespoň v podobě jeho zpracovaných scénářů. Vedle výborného Tykwerova NEBE je tomu tak podobně i u snímku Jerzyho Stuhra VELKÉ ZVÍŘE. Typicky civilně podaný snímek s hlubokým a trpkým poselstvím... a s ohromnou mírou lidskosti. Lidskosti v tom nejlepším a (bohužel) i horším slova smyslu. Tentokrát nás příběh zavádí na maloměsto nedávné minulosti (předpokládám 80. léta) se všemi svými klady i zápory. Klid a pohoda versus "policajtství", závist, nepřejícnost, pseudopřátelské a pseudosousedské rady (samože míněné v tom nejlepším slova smyslu). Když je to navíc okořeněno neduhy institucionalizace (viz skvělé scény z jednání s úřady), tak není divu, že si mně tento snímek tolik získal. Vedle výše uvedeného předkládá taky zamyšlení nad naší svobodou a jejími omezeními (viz rozhovor Zygmunta s velbloudem o svobodě, která je limitována "jen" přiměřeným provázkem... který se však během filmu ukáže podstatně silnějším, než se zprvu zdá). Shrnuto a podtrženo: Obyčejný příběh s poselstvím hlubším více, než se nám může zpočátku zdát.

plakát

Siworae (2000) 

Krásné, sladké, dojemné. Romantický film s velkým R. Slaďoučký (ale naštěstí nepřeslazený) příběh, který zaujme myšlenkou i celkovým zpracováním. Věčné téma, které je originálně zpracováno; navíc výborně zahráno a nádherně natočeno. Extra mě zaujala práce s kamerou - výborná kompozice. V jednotlivých záběrech jde jasně vidět, že byly vybírány s citem. A co dělat s tím, že příběh (především) v závěru těžce tlačí na pilu (emoce)? Nic - odpusťte to tomuto filmu a nechte se prachobyčejně unášet; stojí to za to. Musím uznat, že tento film mne dostal. Já se nesmírně bavil. A co více - už jsou to 3 dny a příběh se mi furt potuluje v mozku. A nechce ten prevít ven. A já to vlastně taky nechci. Shrnuto a podtrženo: Jste už občas unaveni neustálým brouzdáním v ryze euro-amerických filmových vodách? Zkuste tento jihokorejský romantický kousek. Doporučuji sledovat s milou/milým.

plakát

Byl jsem při tom (1979) 

Něco tak poklidného, tichého a hlubokého jsem už dlouho neviděl. Krásný a tichý příběh o muži s poruchou autistického spektra. Imho lépe zvládnutý snímek o autismu, než daleko známější a populárnější RAIN MAN. Excelentní Peter Sellers, rozkošná Shirley MacLaine + milión dalších věcí dělá z tohoto filmu (minimálně mého) bezpečného člena Zlatého fondu světové kinematrografie. Navíc jde o vynikající zamyšlení nad naší konstrukcí reality - je s podivem, jak málo někdy stačí, abychom si o věcech udělali obrázek a na základě toho následně podnikali i vcelku zásadní kroky. Shrnuto a podtrženo: Krásný a hluboký... s noblesou, humorem a lehkostí podaný příběh. Filmový zážitek, který by neměl ujít nikomu s "druhovým" zatříděním homo cinematograficus.

plakát

Underworld: Everything Everything live (2000) (koncert) 

Genialita sama. Toto pro mně definuje škatulku GENIÁLNÍ ŽIVÁK. Prolínání skutečného záznamu s obrazovými sekvencemi, samply, kolážemi... výborný a bezchybný zvuk, skvělá "choreografie"... prostě, co si přát více? Jde vidět, že se hoši neživí pouze hudbou - viz jejich aktivity kolem Tomato. Shrnuto a podtrženo: Tento koncert patří k tomu nejlepšímu, co z koncertních záznamů znám. Totálně nabušené, dostatečně (nejen barevně) "barevné". A závěr v podobě stroboskopického nářezu (MOANER) je doslova odrovnávající...

plakát

Linkin Park: Live in Texas (2003) (koncert) 

Tak tento záznam koncertu má tu správnou šťávu. Rozkopávačky jak prase, skladby plné energie atd. Sice mám stále pocit, že LINKIN PARK hrají dokolečka jednu a tutéž skladbu, ale naštěstí se mi právě tato dost líbí. Dále: Už od jejich prvního alba se nedokážu v určitých pasážích zbavit pocitu, že jsou to nabušení Backstreet Boys, ale čert to vem. Především je to pro mně skvělé zkřížení rapu, našlápnutých kytar, scratchingu a dalších electro-postupů, přímočarosti, to vše bez imho nechutných sólíček - prostě tak, jak to mají mazlíčci rádi. Shrnuto a podtrženo: Celému záznamu k dokonalosti něco chybí, ale přesto je to nadprůměrná, energií nabušená zábava, která rozeskáče i chromého.

plakát

Dicksonův pozdrav (1891) 

Nechci zbytečně spoilerovat a tak raději z děje nic neprozradím. ;o) A použitá forma? Filmu nechybí spád, závěrečný dějový zvrat, flash-backy, prolínání různých časových rovin, bullet-time efekt, filmaři si taky dali záležet na výběru interiérů a exteriérů. Pokud by v té době existovalo udělování OSCARŮ, tak by se ani kostyméři nemuseli za svou práci stydět... ale dost těch bull-shitů. Všechno toto v roce 1891 světovou kinematografii teprve čekalo. Ale někde a nějak se začít muselo. Bylo to první dětské "Máma"... a je príma, že se nám ten klouček během let rozvykládal a vyrostl.

plakát

Lidská skvrna (2003) 

Jak charakterizovat tento snímek? Řečeno slovy jedné z postav Andersonova snímku MAGNOLIA (1999): "Minulost je za námi, ale stále se s námi vleče." Ale nedá se zůstat pouze u tohoto. Pro mě osobně jde především o další výborně zpracované zamyšlení nad pokryteckým a přitroublým pojetím "boje proti rasismu". Podobně mi vyzněl například snímek STORYTELLING (2001) - prostě popis toho, co rádi nazýváme rasismem... a ejhle, ono tomu vždy tak není. Na straně druhé pak přehlížení toho, co je znepokojující a se silným rasistickým podtextem. LIDSKÁ SKVRNA na to jde oproti STORYTELLING přímočařeji, jasněji a s větším aspektem pouze na tu první stránku. Navíc vše podáno v dobrém filmařském zpracování a s dobrými hereckými výkony. O to více mě pak tento snímek překvapil a potěšil. Shrnuto a podtrženo: Nenudil jsem se, film mě pohltil.

plakát

Kouř (1990) 

Fajný, fajnový... ba přímo geniální film. Zcela souhlasím s Marigoldem: není příliš mnoho filmů, které se tak perfektně zhostily "reflexe snad všech podstatných složek totality". A že snad Sklepáci příliš tlačili na pilu? Nemyslím si; stačí se jen podívat na některé propagační/propagandistické materiály z tehdejší doby. Sklepáci prostě né vždy přejímají chování ze skutečného života; mnohdy čerpají spíše z toho, co nám bylo tolik prezentováno. Mrazivá a temná (nelynčujte mně: ale přímo Lynchovská) atmosféra + atmosféra plná strachu + pocit, že můžu dělat cokoliv (chlastat, chodit na Arnoštkovy diskošky), hlavně prostě jen neprudit + vypořádávání se s chybami minulosti + apatie = to vše je pro mně lepší výpověď o předrevoluční době, než kopa jiných. Shrnuto a podtrženo: Nemůžu jinak... geniální film si zaslouží nejvyšší hodnocení.

plakát

Jiná láska (1999) 

Předně: zajímavé a pěkné téma. Se zpracováním a některými scénami je to již imho horší. Nechci se příliš zabývat tím, nakolik byly herecké výkony hlavních protagonistů trefné a reálné; mě neoslovily. Pokud je tento snímek pro někoho nemravokárný, pak já mám zcela opačný dojem. Na sílu mi pasíroval určité myšlenky a... nebylo mi to milé (viz například rozhovor Carly a její matky na golfovišti). Stejně tak mně zaskočily některé scény. Za všechny například ta ze zásnubního večírku. Studený pot, který mně oblel byl dílem právě probíhajícího trapasu... ale z největší části zpracováním této scény + přehráváním. Shrnuto a podtrženo: Co se Vám tu snažím říct? Mně tento snímek prostě nedostal. Nebyl špatný, ale nebyl taky extra dobrý. Průměr.