Beckett51

Beckett51

Jake Aengus

okres České Budějovice
Sarkastický a divácky (ne)náročný polo-šílenec, rádoby umělec, milovník hudby, označován jako skřítek, teplý kněz nebo sysel, mistr na filtrování

homepage

83 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 10 19 27 36
    • 16.5.2020  21:51
    Díra (2019)
    *****

    Uff, už si ani nepamatuju, kdy naposled mi bylo při sledování filmu takhle nepříjemně. Nemá to sice tolik vrstev jako Snowpiercer, nicméně to na mě díky tomu ve své "jednoduchosti" působilo o to více sugestivněji, než bych čekal. Výtky vůči závěru, na které v komentářích narážím, vnímám jako subjektivně pochopitelné, nicméně se s nimi nemohu ztotožnit a já si jen stěží dokážu představit lepší závěr (myšleno v dané stopáži... kdyby film měl 190 minut tak by se to celé dalo pojmout samozřejmě úplně jinak), který by lépe podtrhl to, o co se tvůrci ve filmu snažili. Když přičtu skvělý herecký výkony a naprosto špičkový hrátky se zvukem a hudbou, není nejmenší možnost, že bych mohl jít pod plnej počet... I přes to, že mi při mnoha scénách vůbec nebylo fyzicky a psychicky dobře.... na druhou stranu, u jedný scény jsem se málem udusil smíchem, takže je to hezky vyvážený.

    • 10.5.2020  16:20
    Dracula (1992)
    *****

    Spíše než filmovou adaptací bych to nazval filmovou interpretací, protože se ve svém jádru i obalu jedná spíše o umělecké dílo, než-li o klasický "zábavný" film. Neskutečně chytře si hraje s divadelní teatrálností, kvůli které předloha nebyla tak uvěřitelná, jak se býti snažila, a posouvá jí až do pro mnohé nestravitelných, svým způsobem až parodických výšin. Zajímavý je i zvýraznění motivů (především sexuálních), který byly v předloze pouze naznačený a tady je na nich veskrz postavenej celej příběh. Celkový vyznění díla je ovšem oproti knize poměrně odlišné, zvláště díky tomu, že Hart s Coppolou udělali z Draculy skutečnou postavu s motivacemi, protože jakési "dětské zvíře v pozadí" by v této vizi opravdu nedělalo dobrotu. Na úkor toho, že už se nejedná o příběh několika mužů bojujících proti nestvůře za záchranu své lásky (stručně řečeno), ale o jakýsi nadčasový romantický příběh o Draculovi a Mině, a samozřejmě i na úkor omezené stopáže, bohužel dost vyznívají do prázdna všechny ostatní postavy v čele s Renfieldem, Sewardem a Holmwoodem. Navzdory tomu se ale jedná o neskutečně vtahující film (pokud jste tím správným typem diváka) s neobyčejným vizuálem, skvělýma hereckýma výkonama (ať dělám co dělám, pod jménem Dracula se mi vždy vybaví Gary Oldman), mrazivou hudbou a několika absolutně nezapomenutelnýma scénama z nichž v mých očích bezesporu vévodí úvod a Mínin křest krví. Jsem asi jeden z mála lidí na planetě, ale vůbec by mi nevadilo, kdyby byl film klidně o hodinu delší.

    • 18.4.2020  21:05
    Maják (2019)
    *****

    Nejlepší adaptace Lovecraftovy povídky, kterou Lovecraft nikdy nenapsal. Mistrovsky děsivá kompozice alegorií a symbolů smíchaná s naprosto dokonalou formou a herectvím. Kdyby se mě někdo zeptal, co si představuji pod slovem "horor", odkázal bych ho přesně na filmy tohoto typu - filmy, kde největším děsem je právě lidská mysl (mnohdy spojená s něčím, co není s to obsáhnout) a kde tvoří film atmosféra, nikoliv (více či méně) laciné krátkodobé útoky na divákův obranný reflex.

    • 15.4.2020  18:22

    Hodně silný dokument, jehož hlavní myšlenka je stále velmi aktuální. Technicky není dokument nic menšího než dokonalostí - od skvělýho zvuku, střihu, parádního vyvážení záběrů a nebeskýho výběru hudby (Sugar Mountain od Neila Younga už zřejmě nikdy nebudu vnímat stejně).

    • 12.4.2020  20:48
    Dust Devil (1992)
    ***

    Skvělá hudba a ohromný potenciál ve scénáři uctivě bojuje s viditelně nízkým rozpočtem, který se podepsal hlavně na dost tragickým zvuku a ne úplně vhodným castingu. Úplně jsem si představoval, jak makabrózně nezapomenutelný by to mohlo bejt s větším rozpočtem.

    • 11.4.2020  20:39
    Království zombie (TV seriál) (2019)
    *****

    V některých směrech sice podivná (ne)návaznost a někdy zmatené skoky v prostoru, ale i tak nehorázně zábavná věc plná sympatických i správně nesympatických postav, skvělých soubojů, chytrýho scénáře, kterej se nebojí naprosto nevinně odkazovat na LOTRa nebo GoT, a oku lahodící výpravy. Utíká to jako voda. První série - 85% ... Druhá série - 90%

    • 7.4.2020  19:48
    Král (2019)
    *****

    Už si ani nepamatuju, kdy by mě nějakej historickej film takhle uchvátil kombinací neskutečnýho herectví a castingu (Timothée jako vždy božskej a Pattinson, na to, jak měl málo prostoru, mi v hlavě bude sedět nejspíš ještě hodně dlouho), neuveřitelně realistický výpravy, cílevědomý režie, parádní hudby a naprosto luxusního scénáře (dialogy!). Neznalost historie je v tomto případě spíše výhodou - nebo alespoň pro mě byla.

    • 10.3.2020  21:58
    Outsider (TV seriál) (2020)
    *****

    Mistrovský slowburn s typickým Kingovským antiklimatickým koncem - přesně jak to miluju. Navíc s totálně luxusním castingem (Ben a Cynthia rulez.)

    • 2.3.2020  21:36
    V síti (2020)
    *****

    Pár výhrad by bylo, hlavně v rámci toho, že se dokument snaží destigmatizovat nějakou problematiku, ale svým způsobem jí z jiný strany zase trochu stigmatizuje (ač nejspíš nevědomě = zaměřuje se jen na dívky - v dokumentu není vůbec zmíněné sexuální zneužívání chlapců, které je úplně stejně reálné - pouze lehce naznačené, ale bohužel ve špatné situaci, kdy to vyzní spíš vtipně a v rámci prevence by to tak u mladších ročníků či méně kriticky přemýšlejících lidí mohlo vyvolat dojem, že kluci v tomhle směru nejsou v ohrožení). V jiném směru nemám moc co vytknout. Skvěle skloubený scény u kterých se dělá člověku fyzicky špatně (hlavně díky mistrně budované hudbě, střihu a kameře) se scénama, kdy se člověk dusí smíchem, fantastická struktura dokumentu a parádní závěr. Pochválit musím i zmínku o tom, že nějakejch 95% oněch predátorů nejsou pedofilové, což v současné době v očích veřejnosti bohužel stále jakási reálná představa, která dělá neskutečnej bordel. Hodnotu v tomhle dokumentu vidím hlavně v tom, že se nejedná pouze o jakési poukázání na problematický fenomén moderní doby, ale i o jakýsi vhled do mysli, a přemýšlení, možná i lehce nakousnutou psychologickou sondu "těch" jedinců za obrazovkou.

    • 26.2.2020  15:57

    WTF? :)

    • 24.2.2020  07:35

    Bezpochyby jeden z TOP 5 filmů daného roku. Andersonovsky originální, vtipný, roztomilý, ale i těžce emotivní a silný. + Už dlouho jsem neviděl herecký obsazení ve filmu, kde by se VŠICHNI herci tak skvěle doplňovali a svoje role si zároveň tak užívali. Nádhera pohledět.

    • 18.2.2020  09:43
    Tomáš Klus - Je doma máma? (hudební videoklip) (2020)
    ****

    Ať můžu mít s Klusovým zpěváckým přednesem jakýkoliv problémy, vůbec nic to nemění na tom, že jako skutečnej umělec se vykašlal na to, co si budou myslet ostatní, nepokusil se ze všech sil zavděčit (jak to bývá v naší hudební mainstream kotlině téměř tradiční) a udělal to tak, jak cítil, že to být má. Hudebně poměrně jednoduchý, ale v rámci tématu a Klusákovo dokumentu trefný a klip samotnej dostatečně slizkej a tématicky správně cringe. Udivuje mě, že má tak nízký hodnocení - přijme mi, že většina lidí asi vůbec nepochopila, o co Klusovi a Klusákovi tím klipem šlo, anebo pochopila, ale prostě se nedokázala přenést přes svůj povrchní hejtrismus..

    • 14.2.2020  15:23

    Druhé shlédnutí po několika letech byla o dost jiná zkušenost, než jsem čekal, a o dost jinej zážitek, než jsem měl při prvním. Napoprvé jsem cca první hodinu filmu žral neskutečně a postupně mi to začalo připadat až moc dlouhý a v závěru už jsem byl poměrně dost unavenej (nikoliv znuděnej!). Teďka to na mě působilo ale přesně naopak. Začátek jsem vnímal tak nějak ospale a užíval jsem si spíš neskutečný kamerový obrazy a geniální hudbu. Potom se to ale nějak postupně přehouplo a čím víc se to blížilo k závěru, tím jsem byl napnutější, ikdyž už jsem věděl, jak to skončí. Byly se chvíle, kdy jsem z filmu cejtil podivnou uklidňující a smířlivou atmosféru, chvíle, kdy mi bušilo napětím srdce (scéna ve stodole a klíčová chvíle ve filmu) a chvíle, kdy jsem cítil podobnej pocit až transendence jako například u Aronofského Fontány. Opravdu zvláštní film v tom nejlepším slova smyslu.

    • 12.2.2020  08:52
    Syn temnoty (2019)
    **

    Moc nechápu celkový smysl filmu. Působí to jak nějakej 15 minutovej kraťák extrémně nuceně nataženej do celovečeráku, kterýmu, kromě slušnýmu gore a chvilkový fajn atmosféry, chybí úplně všechno to, co by ho mělo dělat dobrým filmem. Postavy nezajímavý a díky divnýmu scénáři absolutně žádný emoce... o "vývoji" postav ani nemluvím. Celý je to pak naprosto předvídatelný a už cca v polovině mi bylo jasný, jak to skončí. Škoda, docela jsem se na to těšil a fakt jsem od Gunnů nečekal, že to bude obsahově tak prázdný a odfláklý.

    • 11.2.2020  12:29
    Zámek a klíč (TV seriál) (2020)
    ****

    Fajnová a zábavná pohodovka, která přináší pár fajn nápadů a odkazuje či recykluje jiný nápady, v žánru už dávno existující (hlavně z dílny Stephena Kinga - inspirace otcem se holt nezapře). V některých chvílích podivně nelogický, ale v jiných zase skvěle promyšlený a sebejistý. Závěrečný kombinačky pak docela fajn, ale dle mýho se to dalo natočit ještě trochu líp v tom smyslu, že člověk nemusel tušit vůbec nic - takhle člověk prostě ví. Bóďa rulez.

    • 1.2.2020  13:10

    Brilantní konverzačka. To, že v tom někdo vidí "propagandu" nebo něco takovýho je dle mýho jen výraz nevyspělosti a neschopnosti pojmout základní poselství filmu - Stavte mosty, ne zdi.

    • 31.1.2020  18:32
    Suspiria (2018)
    *****

    Pomalý, silný, artový, brutální, znepokojující, vzrušující, nechutný, komplexní a hluboký. Přesně, jak jsem si to (ne)představoval.

    • 11.1.2020  17:22

    První Maleficent se mi líbila hlavně kvůli temné snaze nabourat běžná pohádková klišé a ukázat svět známé pohádky z trochu jiného pohledu. Pokračování ale (z nějakého mně neznámého důvodu) úplně obrací a my najednou sledujeme přehlídku těch největších novodobých pohádkových klišé, umocněnou nepříliš vnímavým střihačem, kde na sebe scény mnohdy logicky nenavazujou a počet obludek/lidí se mění ze scény na scénu dle potřeby. Vrcholem budiž absolutně podivně napsaný postavy, kdy hlavní postava najednou působí spíš jako jakási nesvéprávná loutka (i když Angelinou velmi dobře zahraná) a většina vedlejších postav jen tak bez většího smyslu přicmrndává. Abych ale jen nehanil, tak musím vyzdvihnout vizuální stránku filmu, která je opravdu barvitá, velkolepá a krásně pohádková - jinak řečeno, přesně taková jaká by měla být. Škoda jen, že vše ostatní je o třídu horší, než první díl.

    • 11.1.2020  16:42
    Good Boys (2019)
    ****

    Není to žádný žánrový přelom, nicméně to nic nemění na faktu, že je to neskutečně vtipná a nagagovaná záležitost, kde si herci neskutečně užívají svoje role (Tremblay je s každou rolí prostě lepší a sebejistější - což je vcelku mega, když vezmeme v potaz, jak neskutečnej výkon podal v Room) a je to na nich vidět. Scénář pak vcelku obyčejný "american musical-meets-stand by me" průměr, kterej ovšem vytahujou do silnýho nadprůměru vtipy, který zní z úst šesťáků poměrně nekorektně a neskutečně sednou a sotva si myslíte, že už nemůže přijít žádnej další, chytne vaše bránice další křeč (pokud samozřejmě holdujete podobnému typu humoru). Jediný, co tam chci lehce zkritizovat je hudba, která působí až moc sterilně a tvůrci očividně chtěli jít na jistotu, což zamrzí. Ale bavil jsem se... o dost víc, než jsem čekal.

    • 5.1.2020  14:03

    Quentinova alternativní historie s šíleně zábavným scénářem (ta tuna odkazů na všechno možný je neskutečná), božíma hercema, (jako vždy) skvělou kamerou a opět typicky vyvedeným hudebním doprovodem. Sice v mých očích asi nejméně divácky přístupná Tarantinovka, ale o to lahodnější je, když se vám podaří k ní prokousat.

    • 28.12.2019  18:28
    Zaklínač (TV seriál) (2019)
    *****

    Líbilo. A moč. Odvážný krok dodat seriálu úplně jinou atmosféru (kromě pár chvilek), než kterou jsem cítil z her a staršího seriálu, a někdy až skoro divadelní převážně interiérovou scénografii, se vyplatil. Všichni herci (ano i včetně Cavilla) na mě působili svěže, věrohodně a během pár chvil jsem se dokázal oprostit od nějakých svých nenaplnitelných představ a očekáváních. Scénáristicky moc pěkně a hravě udělaný (jednotlivý propojování dějovejch linií hlavně v posledních dílech je žůžo) a akční scény dostatečně "zaklínačský" a nikterak přehnaný. Největší plus jde ovšem k hudebnímu doprovodu, kterej je naprosto kuledrtící a dodává seriálu nejenom potřebný emoce (a někdy i nostalgii, když odkazujou na první díl herní série), ale i neskutečnou dynamiku (viz. poslední scény z Cintry). Jediný malinký mínus tak jde k vizuálním efektům, který občas trochu připomínaj Xenu, ale to zase vyvažujou tim, že když to jde, tak se snaží všechno řešit pomocí kostýmů a masek, pouze s CGI doplňkama (Striga byla mega). Těším se na další řadu. První série: 90% ...

    • 24.12.2019  21:41

    Horší tři. Po několika letech zase pohádka, která aspoň trochu svým technickým zpracováním připomíná profesionální film a né nahrávku několika okostýmovaných herců hrajících podle improvizovanýho scénáře v prostředí hradu/zámku, kde si mnohdy tvůrci nedaj ani práci s tim zakrejt hromosvody, antény a elektrický vedení. Tady s pár scénách sice taky člověk mohl najít nějaké artefakty z budoucnosti, které se tam nejspíše záhadně přenesly z mezidimenzionálního prostoru, ale mimoto jsem na vyloženě žádnej velkej problém nenarazil. Mělo to pěknou kameru, herci povětšinou hráli (i když v mnoha případech bohužel neměli moc co), hudba byla místama otravná a místama fajn, mělo to několik fajn nápadů a vtipnejch chvilek a jakýsi závan originality oproti ostatním novodobým českým pohádkám se taky objevil (je fajn vidět, že se tady inspirovali i v něčem jako je Shrek, což je úspěch, vzhledem k tomu, že většina Vánočních pohádek působí Troškovsky). Pořád je to ale vcelku neni žádnej zázrak a poslední půl hodinu už jsem se přistihl, že chci, aby to skončilo. Za snahu a nastavení laťky o dva malý schůdky vejš ale nadhodnotím.

    • 17.12.2019  19:35
    Watchmen (TV seriál) (2019)
    *****

    " Wounds need air."

    • 11.12.2019  15:17
    Ad Astra (2019)
    ****

    Scénáristicky občas divně pochybný a neúčelově vágní, ale i přes to krásně obrazově a psychologicky symbolický a neskutečně atmosférický. Několik scén zarytých do paměti mě utvrzujou v krásných čtyřech hvězdičkách, i když chápu, proč se mnozí uchýlili k hodnocení nižšímu. Hodně pocitová nosná myšlenka tak na někoho může působit hodně slabě a na někoho zase velmi silně. Spoko.

    • 1.12.2019  21:33

    Achjaj. Slabší čtyři. Hlavní problém filmu v mých očích je to, že se urputně snaží držet Kingovo reálií a twistů (za což chválím), na druhou stranu se ale vehementně snaží zavděčit co největšímu publiku a proto se tvůrci uchylují k popkornovým klišé a v mnoha případech naprosto se nehodícím a atmosféru ničícím vtipných vsuvkám a právě proto nezbyde čas na to, co je v Kingovo příbězích vždycky to nejdůležitější, a co bylo v prvním díle právě tak skvělé - psychologie postav a jejich vztahy. Místo toho dostáváme zbytečně dlouho bubací scény, které ač jsou natočeny sebekvalitněji, je jich prostě tolik, že se člověku během filmu doslova překrmí a samotné dějové linky (Bowers,...) se pak zdají podivně uspěchané a na sílu, i když měly v rámci příběhu mnohem větší potenciál. Další problém mám pak se samotným závěrem, který na mě, v důsledku menších změn a několika úplně vynechaných linek, skoro vůbec nezapůsobil. Samotná scéna se srdcem byla sice obrazově skvělá, ale v mých očích ani zdaleka nezachytila podstatu toho, jak na mě působil závěrečný souboj s Deadlights v knize, který byl prostě epičtější, osudovější a mnohem, mnohem symboličtější. Je ale dost věcí, co taky musím pochválit - skvělej casting a herecký výkony, spousta scén bylo fakt parádních a nápaditých, designy monster, odkazy na Kingům multiverse nebo samotné Mistrovo cameo, což byl jeden obrovskej easter egg sám o sobě. V závěru pro mě osobně, jakožto fanouška knihy a prvního dílu filmu, tedy poměrně zklamání, nicméně i přes to je to film, který bych rád znovu viděl - trochu prostříhaný, přestříhaný s novými scénami objasňujícími více mytologii příběhu a psychologii postav, spojený s prvním dílem a samozřejmě onou slavnou dekadentní scénou, která je ale právě jedna z těch nejdůležitějších, která dělá knihu tím, čím je a tím, čím druhý díl filmu bohužel není.

    • 26.11.2019  07:31
    Boj (2015)
    ***

    Na můj vkus až zbytečně moc dlouhá první "válečná" polovina. Kdyby se film většinu času zaměřoval na soudní proces a problémy v rámci etických a morálních dilemat souvisejících hlavně s Clausovo rodinou, sedlo by mi to mnohem víc. Stejně tak kdyby byla výraznější hudba a trošku méně "naturalistický" střih, který měl zřejmě dodat pocit autenticity a reálnosti, ale spíše mnohdy zabil veškeré emoce. Pochvala budiž směřována k hereckým výkonům a skvělé režii.

    • 15.11.2019  19:56

    Pravděpodobně jedna z nejlepších knižních adaptací, co jsem kdy viděl. Film, který ctí film, na který navazuje, ale zároveň skvěle převádí na plátno knihu, podle které je, a napravuje Kubrickovo "hříchy", které se Kingovi na první adaptaci Osvícení nelíbily. Skvělé obsazení (Rose, Danny, Crow a Grandpa Flick neskutečně skvělej casting), boží kamera, neskutečně vyřešenej zvuk a hudba (zase skvělý odkazy na knihu a Kubrickovo film), parádní změny ve scénáři, který rozhodně celej příběh nedegradujou, ale opět odkazujou jak na knihu, tak na Kubrickovo Osvícení a spousta dalších detailů, který mi jakožto Kingovo fanouška přiváděly miniorgasmy. Všechna poklona Miku Flanaganovi - dokázal totiž natočit film, který nejen že ctí Kingovo svět jako takový, ale především vychází vstříc jak fanouškům knihy, tak i fanouškům Kubrickovo hororu, který je bezpochyby skvělým filmem, ale velmi špatnou adaptací, a toho všeho si režisér a scénárista Doktora Spánka byl velmi vědom a dokázal z toho vytřískat i to, co jsem si nikdy neuvědomil, že by se dalo. Navíc je film natočený takovým způsobem, že i bez znalosti Osvícení (knihy i filmu) z toho může být plnohodnotný a hlavně srozumitelný filmový zážitek. A takový film jen tak někdo natočit nedokáže. Díky, Miku, a těším se na další Kingovku. ... “The world's just a hospice with fresh air.”

    • 23.10.2019  15:16

    Parádní režie, casting a kamera, je to pomalé, atmosférou strašidelné, napínavé a symbolická rovina příběhu skoro na úrovni Midsommaru. Chápu, že někoho to mohlo nudit - o to víc jsem však rád, že jsem v tom dokázal najít pro mnohé skrytý masterpiece.

    • 10.10.2019  16:34
    Premiér (TV seriál) (2019)
    odpad!

    Premiér Jaromíra Soukupa je tak revoluční dílo, že by si zasloužilo zařadit na PornHub pod zbrusu novou kategorii spadající do odvětví BDSM. S tím rozdílem, že BDSM by mělo přinášet určitou formu potěšení - Premiér přináší pouze tu bolest.

    • 9.10.2019  16:54

    "Most of us don't want to change. What we do want is sort of modifications on the original model. We keep on being ourselves, but hopefully better versions of ourselves. But what happens when an event occurs that is so catastrophic that we just change from one day to the next? We change from the known person to an unknown person, so that when you look at yourself in the mirror, do you recognize the person that you were, but the person inside the skin is a different person? So that when you go outside, the world its the same, but now you are a different person, and you have to re-negotiate your position in the world."

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 27 36