Tosim

Tosim

David Čuřík

okres Blansko
Jeden svět nestačí.

homepage
ICQ: 213-069-374

2261 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 26 50 75 99
    • 13.11.2017  13:58

    Opravdu velká škoda. Zběsilé, umluvené, bez možnosti představit víc postavy, nebo se do nich vcítit. Barevné a veké, začátek v Jeruzalémě bych úplně vypustil a věnoval se hlavní lince. Nejemocionálnější Poirot s opět jiným přístupem k lidem ve vlaku, ale co je na tom, když lidé, kteří klasický film neviděli tolik, jako já (i snímek s Suchetem je famózní), budou po téhle jízdě nahoru a dolů říkat něco jako "Agáto, ty už to nehul." Chtělo jen trochu zpomalit a vše ve filmu by působilo opravdovějším dojmem.

    • 9.11.2017  16:14
    Kapitán Exner (TV seriál) (2017)
    ***

    Kpt. Exnera znám pohříchu jen z filmových adaptací (Poklad byzantského kupce je vynikající!), ale přesazenost do jiných let z toho seriálu kouká. Exner chodí pomalu, rozvážně, případy jsou natažené na dva díly, stylová hudba má jen dva, tři motivy. Ale kapitánovi kolegové jsou vtipní a Vicu nejde nemilovat. Na rozdíl od trapného Tofiho. Doufejme, že prima nebude zkoušet nějaké pokračování, které nemá z knihama nic společného, to by byl skutečný průšvih.

    • 9.11.2017  16:05
    Vyšší moc (2014)
    ****

    Tzv. malé filmy nestíhám už sledovat vůbec, tenhle tip od kolegy jsem ale zhlédl. Dočkal jsem se klasického filmu, se spoustou náznaků a delších, pro herce vděčnějších scén. Film má zajímavý výchozí námět a zpracovává selhání jednoho z páru v podstatě nadčasovým způsobem. Závěr ten, že nám mužům to jde spíše v davu, vám nemusí dojít hned, ale potěší. Aspoň něco.

    • 9.11.2017  15:42

    70%. Pomáhání je mému srdci bližší, než bezbřehé strašení vším a ze všeho, proto se zdráhám nazvat aktivisty fanatiky, ale je škoda, že režisérka zvolila "jen" metodu pozorovací, škoda, zajímal mě víc proces odmilování Češky a muslima. Každý si ale může udělat svůj obrázek sám, pro mě je například naprosto nepochopitelné, vystavět, jako Konvičkovci, veškerou svou aktivitu (je jedno, zda společenskou, kulturní, či politickou) pouze a pouze na strachu. Ale - zase to ale, je zajímavé sledovat, do jakých tristních hodnot hodnot se naše společnost za těch pár let dostala. Zrovna dnes pár fašounů přepadlo v pražské tramvaji černocha. Proč asi?

    • 9.11.2017  15:22
    Anthropoid (2016)
    ***

    Asi jsem stále v zajetí Sequensova Atentátu (i když jej rozhodně neadoruji) a ne, že by museli toto téma točit výhradně Češi, ale film mě do svých spárů nechytl dostatečně. Chvílemi vyvanulé, za Dornana to zachraňoval Murphy, i když ten ženský pohled na atentát se mi líbil. 70%, za závěr, jako u mnoho ostatních.

    • 23.10.2017  16:53
    Casino (1995)
    ****

    Další Scorseseho promyšlený exkurz do určitého uzavřeného světa. Spolu se scénáristou a romanopiscem Nicholasem Pileggim vyprávějí o lidech, kteří jsou ke konci svého honu za prachama a požitky už jen směšní. Dost mi to připomnělo Vlka z Wall Street. Tři hodiny opravdu nejsou skoro nic, paradoxně je snímek často tolik nabit dějem, že divák nestíhá sledovat vše. S tou psychologickou propracovaností bych si nebyl tak jist, tvůrci se moc nevěnovali tomu, jak události působily na Rothsteinovu dceru, což by mě dost zajímalo.

    • 23.10.2017  16:43
    Až tam nezbyl žádný (TV seriál) (2015)
    ****

    S Agathou to mám tak, že jsem minimum četl a většinu viděl. Ale o tomhle románu vím, jak dopadne, ačkoli jsem ho nikdy v ruce nedržel. Takže jsem jen celou dobu čekal, jestli dopadne fatálně anebo tak, jak ho autorka upravila pro svou divadelní hru. Nejdřív jsem dal absolutní hodnocení, ale pak jsem si uvědomil, že jsem během celého sledování kalkuloval s tím, že dám víc, když to dopadne podle mých představ, takže jsem pak musel slevit. Jinak by ale takhle měly vypadat všechny ty temné adaptace paní Christie - paranoia, zločin a trest, výlet do vzpomínek, osudovost, prvotřídní herci (Aidan Turner!), nesmlouvavost ve zpracování, ději i konci. 90%.

    • 23.10.2017  16:31

    Přiznejme si to na rovinu, to, co na filmu hlavně oceňujeme, je, že Marcel Bystroň dvacet let od TV Bomba stvořil něco, co má hlavu a patu, i když je to, jak poznali i ostatní, ehm, ehm, plagiát. Pan scénárista se dal poslední dobou na zakázky pro jiné režiséry, třeba je to cesta k tomu, že bude dělat klasické, občas vtipné, občas stereotypní filmy se současnými populárními herci. Ti se vyblbnou, diváci to ocení tím, že napíšou, že už viděli mnohem horší věci a everybody happy. 50%.

    • 23.10.2017  16:07

    Jasnej důkaz, že i reklama může být (v Česku) umění. Spousta žánrů, spousta příběhů, humor a po skončení máte chuť na nějaký ten filmový festival vyrazit osobně.

    • 23.10.2017  15:57

    Sám se tomu divím, ale Dezertér se mi líbil víc. Hlavně to bude lepším zacílením na dobu, ve které se druhý snímek odehrává a poté hlavním hercem. Jiří Macháček je výraznější a lepší, než Ondřej Sokol, který se téměř celý díl plaše díval na Aňu Geislerovou a kolem nich, tu očividněji, tu méně, proplouvala válka. Tady se doba v životě hrdinů odráží podstatněji, je přítomno více třecích ploch i více humoru. Obezřetných 70%.

    • 9.10.2017  16:21
    Sanitka (TV seriál) (1984)
    ***

    Jen mě tak napadá - úlitby komunistickému režimu nebyly zločiny proti divákově inteligenci? Jinak, chca nechca, musím hodnocení Sanitky lehce poupravit. Stále platí, že píseň je osmdeátkově hnusná, vyprávění plné patosu a zvláštností, na Hubače dost. Sanitka nemá žádný historický dějový oblouk, nastane v něm vývoj co se týče postav i modernizace samotné záchranné služby, jenže bez zasazení do konkrétních let je to k ničemu. Eva Hudečková a Josef Karlík dost přehrávají, nejhorší je asi pořád zápletka kolem doktora Mádra a to už jsme zpět u úliteb a inteligence. Po těch letech mě ale velmi potěšilo, jak je postava Jandery nejednoznačná - drzý i k tehdejším autoritám, dovolí si vyslovit myšlenku, že nikdo není jen černý, nebo bílý, divák si není jist, jestli je jeho vztah k bývalé milence pouhým přátelstvím a podobně. Na nervy vám jde možná jen jeho připitomělý úsměv, když z něj všichni lámají, proč vlastně k té záchrance chce, přitom i největšímu blbečkovi musí být jasné, že chce zkrátka být u první starosti o pacienta. Otázkou do diskuze je, jestli by se tehdy s touto povahou skutečně dostal tam, kam se dostal jako postava v seriálu. Jinak Režisér Jiří Adamec natočil dříve pár vynikajících věcí i spoustu blbostí (Dlouhá míle, Zkoušky z dospělosti), ale se současnými Cestami domů ze to opravdu nedá srovnat.

    • 9.10.2017  15:11
    Mumie (2017)
    ***

    Já, jako fanoušek Sommersovy novodobé Mumie, mám u těch dalších pocit, jako kdybych je už viděl. Buď tyhle filmy používají stále stejné vyprávěcí postupy, nebo variují rovnou postavy a situace. Taky mi nejde na rozum, proč všude pořád čtu, že tahle mumie má navazovat na tu ze třicátých let, když odkazuje spíš k devadesátkám, kdy si tvůrci stejně z klasické Mumie vzali základ a přidali vtip a akčno. Snímek s Cruisem šlape, lehce jsem se smál, trochu dojal nad milostnou linkou, Crowe mě potěšil (dlouho jsem ho nikde neviděl), ale jinak není pro další reboot vůbec důvod. Prachy, sorry, já zapomněl.

    • 9.10.2017  14:58
    Zádušní oběť (TV film) (2017)
    ***

    Jiří Svoboda, takže film na téma samá tragédie, tentokrát se přidal i Vladimír Körner, aby nám v tomto lehce napínavém, leč neoriginálním filmu přiblížili hrůzy válek, nesmyslnost antisemitismu a smrt Boha (spoluscénáristou byl zřejmě Friedrich Nietzsche). 50%, všudypřítomné otravné houslové sólo už ke konci trhalo uši.

    • 26.9.2017  10:49

    Poslední část filmu už byla střelená a nelogická až moc, do té doby to šlo. Film je natočen na motivy stejnojmenné divadelní hry Antonína Procházky, leč odklání se od ní (což se dá pochopit), zachovává si ale v mnoha ohledech divadelní dikci a ztřeštěnost, což ve filmu nefunguje. Navíc linku s režisérem, který chce točit opravdové umění, nežeru tvůrcům kvůli tomu, že nám v příběhu číslo dvě představují produkty, aby fungovaly i v příběhu číslo jedna. Tím sami sebe shazují a podceňují diváka. Škoda.

    • 26.9.2017  10:35

    Film v mnoha ohledech zajímavý. Celkovým přístupem ke složité látce, vizuálem, mnoha zrychlenými či vtipnými scénami, který ale v prostředku zpomalí a je nudný. Nic víc bych proti němu neměl, protože konec je opět našlapaný a já se (doslova) probudil. Škoda, (historické) ani fantasy filmy mě nijak zvlášť neberou a tady jsem si myslel, že mě král Artuš (zde v mnohém připomínající Robina Hooda, jen bohatým nebere a chudým nedává) chytne více.

    • 26.9.2017  10:03
    Uteč (2017)
    ****

    Horor podle klasické šablony, kdy "něco" tušíte a nevíte co. Až do určitého okamžiku. A horor s vážným podtextem, což není běžné. A s celkem obyčejným finále, které ale hrdina nekompromisně vyřeší, což je velice osvěžující. A navrch Catherine Keener v pro ní netypické roli.

    • 18.9.2017  14:34

    "A jak se vám spolupracuje s režisérem Svěrákem?" "No tak...ano, ale svůj příští film bych už raději dělal s někým jiným." Všude tam, kde jde o technickou stránku věci, Jan Svěrák věci zvládá levou zadní. Děj mi však nejvíce ze všeho připomínal variace. Samozřejmě na Obecnou školu (90% obsahu), cimrmanovský humor (vtip s dvěma bránami hřbitova), Tři bratry (stylizované pohádkové Edovy představy). Variace, které působí jako klasická práce dua Svěrákových, ale jsou už vyvanulé, neodtažené a mnohokrát viděné. Pro všechny zasvěcené, diváky nevyjímaje, by bylo dobré, kdyby dalším v řadě pro Jana byl Bellow a pro Zdeňka klidně ta současnost. I když ho podle jeho slov nebaví, kdysi mu šla (Na samotě u lesa, Vesničko má středisková). Odměnou pro diváky by bylo minimálně překvapení.

    • 11.9.2017  10:55
    To (2017)
    *****

    Na horory nijak zvlášť nejsem a mám raději psychologičtější strašení. Od Kinga jsem přečetl klasiku Nadaný žák, Tělo a z novějších Puls a zaujaly mě. Všechny zásadní filmové adaptace jsem viděl. Tohle mě ale dostalo. Začátek, nechutné i krvavé scény. Zajímavé bylo, jak snímek řešil dětské problémy a trable dětí s naprosto nedětskými starostmi. Viděli jsme spoustu klasických myšlenek, ale i přes to měl způsob, kterým parta strachu čelila, na diváka stoprocentní dopad. Za mě žádné námitky a zvědavost na druhý, "dospělý" díl, je nezměrná. Škoda, že budeme muset čekat tak dlouho.

    • 11.9.2017  10:36

    Když jsem viděl snímek v premiérách, nabyl jsem dojmu, že to něco pro děti... Už dlouho jsem neudělal takovou botu. Byl jsem zasažen přímo na solar plexus a hltal scény napínavé, vtipné a různé WTF momenty, u kterých jsem nevěděl, co je za hranou pro tvůrce, pro mě, zda si ze mě dělají legraci, anebo bych si srandu měl udělat ze sebe já sám. Jediná výtka - slyšet v každém filmu se špionskou tématikou hudbu, variující Barryho, je už poněkud otravné. 90%.

    • 29.8.2017  15:17
    Deadpool (2016)
    *****

    KONEČNĚ natočil někdo film z X-Menovského univerza, který má vtip, nebere se tolik vážně a překvapivě reaguje i sám na sebe. Je to opravdu oživení jak sviňa, přece jen, člověku dochází, že superhrdinové řeší tu více, tu méně obdobné věci. Mínus Deadpoola je bohužel ten, že přes jeho hláškování a fuckování si nejsme úplně jisti, jestli alespoň tu lásku myslí naprosto upřímně a vážnější momenty nemají takovou účinnost. Leč na dvojku už půjdu do kina!! 90%.

    • 29.8.2017  14:11

    Filozofické disputace, proloženě nějakým tím dějovějším prvkem, poněkud copollovského stylu. Chápu, někomu to sednout nemuselo, ale člověk až zíral, jak se tahle Planeta opic vrací k přemýšlivému tvaru původního snímku a téměř vše v ní v rámci naší civilizace souvisí se vším od minulost až někam za obzor. 90%.

    • 21.8.2017  14:44
    Prázdniny (TV seriál) (2017)
    odpad!

    Dobrá, tvůrci čerpají inspiraci všude možně. Když už takhle ukradli námět, měli vypilovat ten zbytek. Pokud se ale člověk dívá na díl seriálu, postavený na jednom nápadu, dvou vtípcích, třech mátožných dospělých hercích a bandě dětí, nefunguje to. Nepřiměřeně trhlé, takže i obyčejné situace řeší hrdinové jako blázni, pak člověk přemýšlí, jestli tvůrci zamýšleli seriál udělat pro rozumně, logicky uvažující neretardované lidi.

    • 21.8.2017  14:20
    Specialisté (TV seriál) (2017)
    ***

    Holt některé české detektivní seriály vypadají jako klonové... Stejní režiséři, podobný vizuál, stylová hudba. Zajímavé je, že tohle je předělávka patnáct let starého německého seriálu. Že to té nově stálo za to. Podle zdejší černoty jsem o ten seriál nechtěl ani zavadit, ale při práci lze poslouchat vše a tak jsem Specialisty (ten název je dost zavádějící) shledal naprosto průměrnými a fádními. 50%.

    • 15.8.2017  10:44

    No jo no, fanoušek Hvězdných válek nejsem a ke zhlédnutí Rogue One jsem se přinutil po doporučení fanouška, který mi řekl o dost fatálním konci filmu. Tohle je opravdu netradiční, leč ten zbytek jede v tak ohraných šablonách, že jsem se víc než dvě hodiny nehorázně nudil. A ano, děj je prostinký, o postavách se toho moc nedozvíme, přesně jak píší ostatní. Hlavní příběh Star Wars dám, ale vedlejší linky jsou mi jedno. No co, moje chyba, jednou a dost.

    • 15.8.2017  10:36
    Whiplash (2014)
    *****

    NÁHRADNÍCI, NECHCETE VYČISTIT BICÍ OD KRVE? Jsa naladěn La La Landem, řekl jsem si, že zkusím Whiplash, na který mám políčeno už déle a líbil se mi více. Ambivalentní vztah a všechno, co k němu patří, v netypickém podání (učitel a žák), s neodhadnutelnými dějovými zvraty a netradiční codou. Snímek je samozřejmě také trochu stylizovaný, takže po první půlhodině ani pak nikdo psychiatra nevolá. Potěšil Paul Reiser. Damiena Chazella se rozhodně vyplatí sledovat, samozřejmě kvůli budoucím i minulým projektům (Grand Piano). 90%!

    • 3.8.2017  09:08
    Westworld (TV seriál) (2016)
    ****

    "Život si vždycky najde cestu." Hutné sci-fi a společenské téma, klasický Crichton. Dlouze přemýšlíte, zda by taková atrakce byla vůbec legální a dostanete se tím k odvěkému tématu ovládání jedné skupiny skupinou jinou. Ed Harris, kterého jsme dlouho nikde neviděli a Anthony Hopkins, často démoničtější, než v Mlčení jehňátek. 90%.

    • 3.8.2017  09:05

    Nepůvodní, leč půvabné. Tlak na city nebyl tak velký, nechyběla komika a dva z nejtalentovanějších herců současnosti. Navíc se do filmu režiséru Havlíkovi nenásilně a dobře dostává společenské téma migrace v osobnější rovině. 70%.

    • 3.8.2017  09:02
    Dunkerk (2017)
    *****

    Nikdy bych si nemyslel, že Nolan si vybere zrovna takové téma, ovšem talentovaným lidem jde vše... Válečné filmy nejsou mé oblíbené, ale tady jsem písek, střely, vodu, radost i bolest z bojů cítil přímo fyzicky. Skvělé! 90%.

    • 3.8.2017  09:00
    Zralé víno (1981)
    ***

    Politiky je pořád stejně, aspoň, že tu kriminální část zastupuje šarmantní Miloš Kopecký a nejkomediálnější rovinu zase Jiří Sovák, ve své (přiznané?) parafrázi cholerického Humla. 50%.

    • 3.8.2017  08:58

    "Upozorňujeme, že megalaser ve skutečnosti nic nezapaluje." Trojky jsem se obzvlášť ke zdejšímu hodnocení bál, ale zbytečně. Nejlepší vtipy byly pro dospělé, různé citace z filmů jsem kolikrát ani nestačil sledovat. Nejvíc mi bylo líto Nemova otce. 70%.

<< předchozí 1 2 3 4 26 50 75 99
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace