Tosim

Tosim

David Čuřík

okres Blansko
Jeden svět nestačí.

homepage

2269 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 26 52 77 102
    • 3.12.2018  15:09
    Rédl (TV seriál) (2018)
    ****

    Jan Hřebejk už prostě točí jinak, než "po pelíškovsku" i když samozřejmě má svoje silnější a slabší chvilky. Jde o to, zda se na něj někteří lidé nezlobí právě proto, leč stále stejně by točil pouze blbec. Nářky nad tím, že jsou věci neautentické (třeba kvůli závěsu v koupelně), nebo že seriál nezobrazuje pouze postarší heterosexuály, může člověk s mozkem klidně odložit ad acta a soustředit se na thrillerový přelom našich novodobých dějin, kdy mnozí z nás budou dělat podobné kompromisy, jako RR. A konečně to pořádně bolí, je to špinavé, dějí se u toho skutečné tragédie, protože každý porod je bolestivý. Gradace téměř ukázková, po prvním díle bych za seriál nedal téměř nic a po posledním jsem skoro nedýchal. 60-90%.

    • 3.12.2018  14:15

    Chvíli dobrodružství, chvíli filozofie, chvíli akce, chvíli ekologie, chvíli magie, co půlhodinu dějový zvrat nebo nějaká nová postava, ale kupodivu mě to bavilo víc, než jsem si myslel. Závěr byl vyloženě kouzelný. Anime není moje krevní skupina, ale základy by člověk znát měl.

    • 3.12.2018  14:00

    Od Spikea Leeho jsem neviděl dlouho nic a tenhle film s tak důležitou myšlenkou a přitom příjemně odsýpající, jsem si vysloveně užil. Dlouho jsem si říkal, že realitě dává na frak víc, než je zdrávo, totálně mě ale uzemnil závěr, složený z dokumentárních záběrů. 90%.

    • 29.11.2018  13:31
    Life on Mars (TV seriál) (2006)
    ****

    Konečně jsem poznal originál Života pod hlavou. Stylovka s typicky britským přízvukem a charaktery, které jsou tak ambivalentní, jak jen u policie mohou být. Škoda, stejně jako u české mutace, že poslední díl druhé řady je zbytečně hektický, chtělo to více času. Co se naopak od české verze liší, je hrdinův postoj k jeho druhému životu. Zíral jsem. 90%.

    • 29.11.2018  13:25

    Jana Pachla mám hodně rád, ale tohle je jedním slovem tragédie. Že bude někdo natáčet jako Marie Poledňáková, mě opravdu nenapadlo. Nepůvodní, nelogické, hysterické, spousta chyb (sněžení za dvěma třetinami okna atd), detektivní linie je jednoduchá tak, až detektivní vůbec není. Herci nevýrazní (Holubová), popřípadě trapní (Vaculík). Přemýšlím, co z toho je knižní předloha a kolik adaptace, ale je to tak nepovedený snímek, že je to vlastně jedno. Zatím dno letošní české kinematografie. 30%.

    • 22.11.2018  16:44

    Ajajaj, Rowlingová se nenaučila krátit a racionalizovat, spíš to vypadá, jako kdyby to, co se v prvním filmu relativně naučila, zase zapomněla. Vizuální bomba, ale marná sláva, když během filmu přemýšlíte, jak se vlastně jmenujete vy, když už vzdáte všechny ty příbuzné příbuzných a náhodně schválně se potkavších postav, je to špatně. Zajímavá myšlenka na konci snímku (zachraňujeme lidstvo před sebou samým), pak už moc nepomůže. Ale pořád lepší, než když Johnny Depp šaškoval jako pirát. No snad je tohle příprava před aspoň lehce nadprůměrným třetím dílem. Víc moc asi nečekám.

    • 22.11.2018  16:34

    Ano, u tohoto filmu je užita velmi podobná metoda, jako u Podfucku, takže je nás víc, kteří jsme viděli jako první ten a Sbal prachy už jsme víceméně odzívali. Klasika - pár zlodějíčků a podvodníčků, černý humor, peripetie, dějové linky se nějak protnou, něco se posere a hodně lidí umře.

    • 22.11.2018  16:27

    Jak už jsem napsal před patnácti lety u komentáře ke Svatému grálu, s filmy od Monty Pythonů mám problém ten, že je pokládám za víceméně nevtipné. Tady jsem se zasmál, no spíš uchechtl několikrát, nikdy to ale nebylo nad "sofistikovaností" humoru, který vyvěrá z náboženství, ale vždy, když se postavy častovaly nadávkami, nebo někdo někoho praštil a tak. Pár zajímavých scén by se našlo (dialog o tom, co Římané udělali dobrého, nápis o jejich odchodu po celé zdi), ale pro mě je to na vyšší hodnocení málo. Tenhle film že někoho tehdy dokázal naštvat? V tom případě jsme ušli velký kus cesty. Smysl života dám asi za dalších patnáct let, počítám.

    • 22.11.2018  15:11

    Ne černobílý, jak jsem se dřív bál, ale víceméně klasický snímek o rasismu - naštve vás nespravedlivé jednání postav a dojme lidská pospolitost. Začátek zářných kariér Emmy Stone a vynikající Jessicy Chastain (kterou jsem téměř nepoznal). 70%.

    • 8.11.2018  18:03
    Balada o pilotovi (TV film) (2018)
    ****

    Jiří Stránský zpracoval opět své osudové téma, tentokrát trošku jinak, ale pořád mě to baví. Prostě piloti a jejich osudy, tak zkoušené komunistickou mocí, se mi neomrzí nikdy, i v tomhle režijně trošku fádním snímku. Ján Sebechlebský si řemeslo na Ordinaci v růžové zahradě a jiných limonádách prostě příliš nevybrousil. 70%.

    • 8.11.2018  18:00

    Podruhé do stejné řeky nevkročíš, ale i tak je druhý Ant-Man důstojným pokračováním toho prvního, pořád má nápady, je roztomilej, vtipnej i napínavej. Chtěl jsem napsat něco podobného jako Cervenak - prostě zajímavý příběh se dá udělat i ze záchrany maminky. Ovšem konec mě navnadil na díl třetí, mohl by nést dost osudový nádech.

    • 8.11.2018  17:56

    Snímek neměl žádný drajv, tah na branku, natož na koš. Faktograficky zajímavě a režisérsky ne blbě zpracovaný příběh, který mě nechal emocionálně úplně chladným, vyjma jedné sekvence v poslední části, kdy se z toho stala taková trošku basketbalová Pouta (komouš Malý).

    • 23.10.2018  11:33
    Hovory s TGM (2018)
    ****

    VŽDYCKY SE DÁ UDĚLAT VÍC. Je jasné, že snímek je stylizovaný, komorní, má minimalistický až divadelní styl, ale přes to všechno je zábavný, napínavý, historicky cenný, herecky bravurní a důležitý. Díky Červenkově cílevědomosti a Kosatíkově erudici se dají odpustit případné chyby a otřesné české filmy letošního roku (Revizoři) mají svoji protiváhu. A zbytek taky nevypadá špatně! 90%.

    • 23.10.2018  11:21
    Rašín (TV film) (2018)
    ****

    Jiří Svoboda si tentokrát scénář napsal sám a bohužel nám ve filmu neukázal Rašínovo působení jakožto ministra, což je škoda. Dost se mi to líbilo, v historii nejsem zběhlý, ale jak technická stránka, tak herci na výbornou - Vetchý trochu patetický, což ale vzhledem k tématu nevadí, Donutil je jako Kramář, který překvapeně zjišťuje, kam se to dostal, přesný, Töpfer se v té roli slizkého vyšetřovatele přímo vyžívá. Národovecké a nekompromisní, občas je to potřeba. 70%.

    • 18.10.2018  16:55
    Labyrint - Série 3 (série) (2018)
    ***

    Fakt bych rád dal vyšší hodnocení, ale připadá mi to jako čaj potřetí ze stejného pytlíčku. Záhady, náboženství, vraždy, maska magora je spíš směšná. Různé logické (ale pořádné) chyby, třeba že alibi potencionálního pachatele je pár dílů neřešeno, jinak by jich nebylo tolik. Technicky na úrovni, ale to je asi tak všechno. Naopak herecké obsazení je dobře sehrané a rád jsem je viděl (Stach, Kratina) a potěšilo mě, že postava Miroslava Donutila vylezla z kanclu a přestala na chvíli se řvaním na podřízené a se strachem z politiků. :o) Ale teď vážně, Jirko, nechtělo by to zase na čas změnit žánr?

    • 18.10.2018  16:43

    Obávám se, že kdybych tolik nemiloval Sedm statečných, tenhle film by se mi líbil o dost méně. Takhle jsem si užíval styčných bodů s americkým remakem a oceňoval Kurosawovu snahu o exkurz do japonské společnosti. Japonskou kinematografii moc nemusím, Mijazaki ani kung-fu duchovna mi moc neříkají, ale tenhle tři a půl hodiny dlouhý snímek jsem kupodivu slupl jako malinu. 70%.

    • 18.10.2018  16:37

    V průběhu stopáže snímku jsem si říkal, proč se tvůrci tolik orientují na neúspěchy mise, až pozdě mi došlo, že úspěchy byly všechno ostatní a bylo jich víc. Damien Chazelle mě fascinuje, jak zvládl ukočírovat výpravnou, intimní i společenskou složku filmu a pomalu, ale jistě mě uchvacovat. A co předvedl Justin Hurwitz v hudbě, to je přímo esence energie i romantiky! 90%.

    • 11.10.2018  16:57
    Tlumočník (2018)
    ***

    S Herzem by tenhle film získal větší smysl. Všechno ve snímku působí polovičatě, Menzelova slovenština je strašná, například se nechce věřit tomu, že by syn nacistického pohlavára byl jeho skutky tak nepolíben. Nad filmem se zamyslíte, ale mohl by být mnohem, mnohem silnější.

    • 11.10.2018  16:52
    Na jezeře (TV seriál) (2013)
    ****

    Hlavně subtilní Elizabeth Moss dělá z tohohle seriálu nadprůměr, feministický to je, ale mám radši, když se tohle téma řeší méně násilně, tady křičí ze spousty záběrů. Ale jinak spokojenost, dobrý lokace a zajímavý zpracování. 70%.

    • 11.10.2018  16:49
    Branky, body, kokoti (TV pořad) (2018)
    ****

    Vtipný, aktuální, člověk se občas chytne za nos, aby nebyl jako kokot, blbý ovšem je, že tenhle pořad vzniká za přispění Blesku, který se téměř furt chová jako ti, z kterých si tvůrci pořadu dělají legraci.

    • 24.9.2018  16:25

    Člověk si často něco říká o "normalizačních pohádkách" a v některých případech mu z toho vyleze lehce nervní, ale stále vtipná komedie o obyčejné poctivosti v mezilidských vztazích, která je aplikovatelná na každou dobu. 70%.

    • 24.9.2018  16:20
    Únos (2017)
    ***

    Za Hanákovu slovenštinu bych naopak hvězdičku ubral, překvapením pro mě byl Maroš Kramár, s kamenným skichtem a zdviženým obočím odehrál hlavního polistopadového politického slovenského mafiána bravurně. Po obrazové stránce vynikající, ale dějově je ten film tak rozbředlý, že subjektivně má tak dvě a půl hodiny. Je pomalý, chtělo by to alespoň nějakou akci. A proč by vlastně nemohl mít 75 minut? Nebo z něj udělat minisérii.

    • 24.9.2018  16:04
    Čtverec (2017)
    ****

    Tak jako je život (či v presskitu zmiňovaná současná Evropa) často o všem a o ničem, je o tom i tenhle film. Snímek je nejenom obrazem doby, ale i výtvorem lidí, kteří v ní žijí. Östlund mě začal velice zajímat a to poslední dobou stíhám jen mainstream.

    • 17.9.2018  16:10

    Negativní reakce celkem nechápu. Dokument je jak tradiční (forma) tak netradiční (vybírá si důležité okamžiky s hercova života, místo, aby postupoval přísně chronologicky). Líbilo se mi, že Jiří Strach se nebránil nepříjemným tématům (Mjr. Zeman, anticharta), naopak je škoda, že se Františka Němce nezeptal, jaké to bylo, když ho Marie Poledňáková obsadila do víceméně opačného typu postavy, než jaké obvykle ztvárňoval. I když jsem s hercem občas polemizoval, tenhle citově pojatý dokument mě dostal. 90%.

    • 13.9.2018  16:42

    Už dlouho jsem neviděl český film, kde by obraz tak dobře spolupracoval se slovem, byl natočen zajímavě a zároveň účelně po vizuální stránce, ale zbytečně neexhiboval, herci (a neherci!!) byli tak přirození a z tohohle všeho ještě vykoukl nějaký (velmi nečekaný) společenský osten. A dojde čas i na snové výjevy. A k tomu všemu ten Adamov. U mě je to přesně naopak, čím víc mám od zhlédnutí filmu, tím kdykoliv, kdy si na něj vzpomenu, se mi dostává do paměti. Ne, snímek není žádná bomba, ani není uváděn s nějakou pompou, ale i tak je skvělej. Jen tak dál, pane Omerzu!

    • 3.9.2018  17:10
    Ostré předměty (TV seriál) (2018)
    *****

    Gillian Flynn to zase dokázala. Tak šest dílů seroš plyne sice neklidně, ale žádná zvláštní překvapení se nekonají a v posledních dvou částech vás všichni zúčastnění bijí šoky po palici. Jižanské maloměsto, nemocná hlavní hrdinka, amosférický vizuál se také počítá, ale konec tentokrát (bohužel?) přebíjí všechno ostatní. Jestli se někdy podívám znovu, nevím, ale dám vědět. 90%.

    • 3.9.2018  17:01
    Dubček (2018)
    ***

    Dubček je silný ve faktografii a Adrian Jastraban ho hraje skvěle, ale České století bylo zkrátka mnohem více emocionální a mělo téměř permanentní vnitřní napětí. Tady se události skládají za sebou jak v nějakém dokumentu a všechno to už (většinou?) známe. Třeba ta osudová jednání v Moskvě byla odbyta několika scénami a monologem o ohromném tlaku, který ovšem nebyl vidět. Chyba!

    • 3.9.2018  16:57
    Jan Palach (2018)
    ***

    Jan Palach, osoba stejně jako film, má svoji sílu a opodstatnění, jen ten film je tak životopisně klasický, že v ničem nevybočuje z ostatních podobně encyklopedických biografií. Že by to bylo Evou Kantůrkovou?

    • 20.8.2018  15:38
    Vlasy (1979)
    ***

    Zatím nejslabší film Miloše Formana. Jsem asi trošku předpojatý, protože hnutí hippies dlouhodobě nemusím. Rozhodně mají velkou zásluhu na zkvalitnění skupinového sexu, ale přelomové změny ve společnosti, které se v šedesátých letech děly všude na světě, probíhaly celkem jinde, než u hipíků, i když byli mnozí důležití - umělci, progresivní politici, feministky atd., na ně napojeni. Snímek jako takový je strašně jednoduchý. Písně jsou až na výjimky obyčejné, myšlenka vyprávění celkem jasná, až na některá tripová hudební čísla vás nic nepřekvapí. Kromě oceňovaného závěru se mnou pohla píseň černošské manželky, která trošku mířila do řad hippies - k čemu je boj proti systému, když za kecy o vesmírném napojení se skrývá pouze nechuť starat se o svou rodinu. A to, že válka ve Vietnamu byl průser, o kterém americká vláda neustále lhala, je jasné každému a vlasy k tomu také nepotřebujeme. Vážně nevím, co by u mě tenhle film mohlo zvednout z ranku průměrných.

    • 14.8.2018  14:26

    Nečekal jsem naprosto nic, proto teď možná mírně nadhodnocuji, ale zatím to tak zůstane. Tomáše Pavlíčka si budu muset začít všímat víc, protože to, co zde předvádí on se spoluscénáristkou, oba narození koncem osmdesátých let, je prostě neuvěřitelné. Naprosto reálné situace, věty, problémy, minulost souvisí se současností a nakonec se stejně nic nevyřeší... Kvituju zajímavý casting (Chýlková a Vávra), ječák Jany Synkové je zas po čtvrtstoletí využit v kvalitním filmu... Snesitelná stopáž, inteligentní humor... Pevně jsem doufal, že podzim bude letos v českém filmu kvalitní (Všechno bude, Domestik, Mars), ale že začne takhle jedinečně, bych si vůbec nepomyslel. 90%.

<< předchozí 1 2 3 4 26 52 77 102
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace