Tosim

Tosim

David Čuřík

okres Blansko
Jeden svět nestačí.

homepage

2268 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 26 51 75 100
    • 16.4.2018  15:19
    Trojí život (TV film) (2018)
    *

    Neoriginální námět a přehlídka nepravděpodobných situací. Taky jsem čekal, že si užiju hovadinku, ale tohle bylo přepálené až na půdu. Všechno má své meze.

    • 16.4.2018  15:13
    Půlnoční slunce (TV seriál) (2016)
    ****

    ŽIVOT JE DRAHOCENNÝ. Ano, občas to bylo bizarní až moc a cca v půlce seriálu jsem se dost nudil, to, když vyšetřování ustoupilo sociálněkritickému líčení tamní společnosti. Ovšem od scény "medvěd na pobřeží" mě seriál chytl nejvíce a už nepustil. No co, klasická detektivka to není, každý žánr se přece vyvíjí. Půlnoční slunce bylo dost dlouho velmi bezútěšné, škoda, že v posledních minutách tvůrci nepřitlačili na pilu temnoty více (studna). Zde by mě to rozhodně nevadilo! 70%.

    • 16.4.2018  14:54
    Belmondo (TV film) (2015)
    ****

    Jeden z těch českých distribučních názvů je dost matoucí, protože Belmondo o sobě paradoxně řekne ze všech nejméně...ale také to působí jako skromnost hvězdy jeho kalibru. ;-) Dostačující, bilanční dokument, dělaný s láskou k lidem i řemeslu, který vás, tedy pokud nejste největším znalcem Belmonda na světě, plně uspokojí. Všechny superlativy o Jean-Paulovi jsou totiž pravda! 90%.

    • 5.4.2018  17:37
    Království (TV seriál) (1994)
    ****

    No nevím, k nepochopení toho v seriálu moc není. Spíš vás fascinuje, jak umně dokáže Lars von Trier spojit všechny ty žánry. Nerozpadly se mu pod rukama, divák vnímá tajemno, doktořinu i humor a nic nepřečnívá (zásluhu na tom má i rozumná stopáž). (Chtěný?) otevřený konec nenaštve a ten, komu by to bylo málo, má u závěrečných titulků možnost nechat si panem režisérem vše vysvětlit. 90%.

    • 5.4.2018  16:58

    Podle traileru jsem se těšil na ulítlé, antidisneyovské vyprávění a dostal klasickou rodinnou komedii o sbližování mužů, žen, přátel přírody, kariéristů a králíků s několika vynikajícími vtipy. Škoda. Jako že málo.

    • 5.4.2018  16:45

    Kdo jiný by měl natočit film, který čerpá z osmdesátých let, než jedna z jejích hlavních filmových ikon, Steven Spielberg. Navíc přizvat jako hudebního skladatele (i když můžeme přemýšlet, jak moc to byl záměr) Alana Silvestriho, je odkaz na druhou. Ze začátku mě snímek moc nebavil, ale postupně, jak se člověk pomalu ale jistě dostával do jeho světa, jsem byl čím dál víc pohlcen. DeLoreanem, King Kongem, Zemeckisovou kostkou, i mým nejoblíbenějším citátem ze Supermana, plakátem starosty Goldieho Wilsona, MechaGodzillou a tak. A to prosím osmdesátá léta nijak zvlášť nemusím! Co se týče obrázků, zažíval jsem po dlouhé době v kině opět tu fanouškovskou fascinaci filmem. Pokud si ale vybavím slova a situace, už to tak slavné není. Hrdina - outsider, hrdinka, která má co skrývat, génius, který je nespolečenský. Takovou tunu klišé by jiný film neunesl a v podstatě je s podivem, jak se to zde tvůrcům podařilo obstojně zvládnout. Pravda, osmdesátá léta byla hodně plytká, ale že se takto sofistikovaně bude obsah snímku odrážet v tom, o čem vypráví, se mi věřit nechce. A na mém hodnocení to musí být vidět. 90%.

    • 29.3.2018  17:24
    V pasti (TV seriál) (2016)
    ****

    VÁM ODPUŠTĚNO NEBUDE. Všechny atributy detektivního žánru byly splněny, skoro jako kdyby si je někdo odškrtával. Největší klady byly nesuperhrdinské postavy policajtů, všudypřítomní spekulanti a nejpřístupnější hudba nedávno zesnulého Johanna Jóhannsona. A fakt asi ten sníh. Brr! 70%.

    • 29.3.2018  17:15
    Dabing Street (TV seriál) (2018)
    ****

    Ze začátku vynikající zábava, která cca od půlky přecházela v dost velkej bizár, takže ke konci dostávala na frak realita, jež je, světe div se, občas potřeba i u sitkomu. Po dlouhé době hodnocení CSFD konvenuje s mým, díky za pár odhalených mladých hereček, na konci jsem, i kvůli smířlivosti tvůrců s postavami, málem slzičku uronil. Ať žijou Pichny a americké, italské a francouzské firmy! Ovšem radši v původním znění s titulky. 70%.

    • 29.3.2018  17:06
    Čára (2017)
    ****

    Bebjak je žánrový talent a některé části a dějinné okamžiky našich sousedů si o zfilmování říkají už dlouho, takže se s podobně laděnými filmy roztrhl pytel (Únos, Mečiar). Tenhle je sice často jen variací na úsloví "co se má posrat, se posere, a když se něco posere, posere se všechno," ale je to slovenský, na evropské úrovni natočený thriller, který přechází do vydařeného dramatu lehce, jak nůž do másla. Někdy doslova. 90%.

    • 13.3.2018  11:39
    Most - Série 4 (série) (2018)

    Most šel v posledních dvou řadách neuvěřitelně nahoru. Tvůrci vyměněním parťáka chytře přehodili výhybku z "mentor" na "partner." I když v onom zvláštním vztahu dvou, řekněme si to na rovinu, psychicky narušených jedinců. Dozvíme se více o psychice Sagy a její konec je naprosto jiný, než jaký jsem čekal. Ono i v severském seriálu je často víc optimismus, než temnota. Ke konci určitě 90%, možná i víc.

    • 13.3.2018  11:21
    Špína (2017)
    ****

    Bylo mi jasné, že Tereza Nvotová je talent, ale že až tak?! Konstantní tíseň a (příhodně pojmenovaný film) špína, co se na vás lepí. Některé argumenty proti snímku jsou rozcupovány statistikou (znásilnění v domě plném lidí, hlavní hrdinka se nesvěřuje), jiné bravurním zpracováním (absurdita psychiatrické léčebny). Občas se pousmějete nad některými jednoduchými metaforami (otec zamčený v paneláku), lehce litujete absence aktivnějších mužských postav. Ale jinak - síla. Mečiara povinně! 90%.

    • 1.3.2018  17:31
    Pračlověk (2018)
    ***

    Námět za všechny šašlíky, jen je prostě vtipu málo a příběh není dost nosný na takovou stopáž. Kdyby byl celý snímek jako závěrečný mač (kde bylo narážek na fotbal zdaleka nejvíc), šel bych bez problémů s hodnocením výš. Na Aardman slabý. :-(

    • 1.3.2018  17:28

    Vůbec ne špatná věc, u které jsem se ale těšil víc na všechny ty rasové a společenské interakce. Prostředí soudu mám rád, ale všechny ty procesní věci, než vůbec proces přišel, mě cca v půlce série dost nudily. Těšil jsem se na Cubu, ale marná sláva, po dvaceti letech ve sračkách hraje dost průměrně. Za to mě dost ohromili David Schwimmer a John Travolta. Tak nějak jsem přišel na to, že mě Ryan Murphy, jinak též eso amerických televizí, asi nikdy neohromí. :-) Ale pořád je to od doby, kdy jsem viděl Plastickou chirurgii, vzestup! 70%.

    • 1.3.2018  17:24

    No to mě poser. Seriál, který jako kdyby vypadl z patnáct let staré "janečkovské" ČT, kde Juraj Kukura v otřesném saku deklamuje, jakej je v sedmdesáti kanec a klátí jednu babu za druhou. Jo a pak se tam taky vyšetřuje nějakej zločin. Vtip, napětí, tempo neexistuje, vše je nepravděpodobné a naivní. Všichni herci jsou špatní a to jsem si nemyslel, že třeba někdy o Igorovi Barešovi řeknu. Další sledování jen na vlastní nebezpečí!

    • 1.3.2018  17:17

    Je opravdu srandovní, kolik neoriginálních až vykrádačských momentů první díl nabídne, aby vypadal jako tzv. "quality TV." Být to ironie, tak možná jo, ale ztrácet čas takovýmhle nudným mramoserovým seriálem nemá cenu. 30%.

    • 19.2.2018  16:24
    Sněhulák (2017)
    ****

    Já čumím jako blázen. Nestává se často, aby na mě film zapůsobil opačně, než na zbytek světa a tohle je po dlouhé době případ takového snímku. A v podstatě nevím, co mám napsat, aby jen nevyvracel negativní názory ostatních. Sněhulák prostě měl všechny atributy severské detektivky, tak, jak je mám rád, takže jsem neměl problém si ho užít, i když samozřejmě s některými výtkami souhlasím (zkratkovitost vyprávění, pachatel ve finále působí jako neschopák). A to si prosím myslím, že knižní Nesbø není nijak zvlášť úchvatný, četl jsem Netopýra a ten mi připadal jako samé klišé. Tady ale ne!

    • 19.2.2018  16:05
    Vzteklina (TV seriál) (2018)
    ****

    Tak to ne, přátelé, žádnou severskou záležitost to nepřipomíná, jen proto, že je to detektivní a občas se objeví ponurý záběr na přírodu. Tenhle seriál je veskrze český svým obsahem a na evropské úrovni formou. No a to je všechno, respektive, není to málo, zatím jde sice pořád o jednu z prvních vlaštovek, ale jsem tomu rád. Škoda, že vyprávění o vzteklině se tak očividně změní ve vyprávění o historii a současnosti Šumavy, nebylo by marné udělat seriál buď o jednom, nebo o druhém, anebo ty dvě linie lépe skloubit. Jinak ale nemám větších námitek.

    • 19.2.2018  15:30
    Dívka za zrcadlem (TV film) (2018)
    ***

    Andrea Sedláčková na cestě od složitých mezilidských vztahů k těm nejjednodušším. Myslím, že po deseti letech už nebylo třeba se k osudům Renáty Soukupové vracet. A zajímavější by bylo vidět ten snímek, který byl natáčen, vypadal mnohem osudověji a dramatičtěji, než tento. Škoda, že paní režisérce nevyšli ti Zbabělci a doufám, že v podobném duchu se neponese její román Každý něco tají, který se právě chystám číst.

    • 5.2.2018  16:59

    Žádná ze složek filmu vyloženě neskřípe, ale ani výrazně neuchvátí. Navíc nijaký konec, který jako by evokoval, že přijde další díl a bude pokračování, je dost mimo. Hájíčkovu psychologickému, hutnému stylu se snímek nepřiblížil ani náhodou. 50%.

    • 5.2.2018  16:55

    Některé narážky zestárnou a lidé jim za pár let nebudou rozumět, jiné přetrvají, protože jsou prostě obecnějšího rázu - například Miloš Zeman jistě není ani první, ani poslední, kdo vyznává "kreativní práci s ústavou." Problém celovečerních verzí seriálů je tradičně v tom, že divákovi připadne, že sleduje více slepených dílů za sebou, takže i Prezident Blaník by potřeboval zkrátit. Potěšující je, že hlavní trio postav bylo rozvedeno více do hloubky, i když pořád jen v tom komediálním rozměru. 90%.

    • 5.2.2018  16:22
    Podfu(c)k (2000)
    ****

    Ritchieho dva základní filmy jsem doteď neviděl, začal jsem Podfujkem. Je zajímavé zjistit, že Ritchie točí stále podobně - zrychlovačky, zpomalovačky, dějové zamotávačky, ať točí film o podvodníčcích, "adaptaci" AC Doylea, nebo anglickou legendu. Tohle je klasický gauneří snímek, než přijde na řadu humor, zvlášť scény se psem a černošskými neschopáky byly v tomto smyslu povedené. A závěru, kdy se všechny dějové linky střetnou, už není skoro co vyčíst. 90%, nakonec.

    • 5.2.2018  16:04

    Přestože je Kohák nyní zbytečně všude, tady mu to sedne, protože je umírněný a moc nemluví a když, jen v holých větách. I jinak je film strašně jednoduchý, je vám jasné, jak dopadne. Na druhé straně je ve filmu pár postav, které zmizí a když se na ně instalatér ptá, vyřeší se jejich osud otázkou "Ty to nevíš?" a ústy jiné postavy se divák dozví, co se jim stalo. Pořád je to ale stokrát lepší, než to, co Vorel předvedl ve filmu Ulovit miliardáře (Vejšku a Cestu domů jsem neviděl, protože jsem byl otřesen, ale chtěl bych je vidět, jelikož podle reakcí nedopadly tak špatně). 50%.

    • 25.1.2018  16:35

    No co no, dokud nás smrt nerozdělí, jak jednoduché. Jednoduché to není prožít, jednoduše to jde vyjádřit. Šest.

    • 25.1.2018  16:31

    Překvapení jako blázen. Nekřečovité, zábavné, navíc je potěšující vidět Vítězslava Jandáka po trapčení v politice v pořádné roli. Vizuálních nápadů jako blázen, což je možná škoda, bylo by lepší dělat věci z větším rozmyslem, ale aspoň to zakryje, jak je snímek dějově řídký. Plusy filmu doplňuje netradiční pár Čvančarová a Myšička, kteří si spolu normálně nezahrají. Opatrných 70%.

    • 25.1.2018  16:22
    Coco (2017)
    *****

    NEODPOUŠTĚJTE MU, ALE ZAVRHOVAT HO NEMUSÍTE. Je naprosto neskutečný, kolik modifikací může mít příběh o soudržnosti rodiny. A k tomu navíc výprava do mexického svátku, o kterém nemá mnoho -minimálně- středoevropanů ani potuchy. Dospělý příběh pro děti a dospělé. Pixar měl i bude mít slabé chvilky, ale tohle je přesně důvod, proč ho milovat. 90%.

    • 15.1.2018  13:06
    Můj strýček Archimedes (TV film) (2018)
    ***

    Velice dobrá záležitost, což jsem vzhledem ke zkušenostem režiséra Agathonikiadise s hranou tvorbou nečekal. Miroslav Donutil více civilní, jen je škoda rychlého konce a některých nepřítomných dramaturgických zásahů (padesátá léta - menší selanka, Karlova nepřítomnost by měla vyvolat nějaké reakce, trošku více se orientovat na osudy synovce). 70%.

    • 15.1.2018  12:53
    Čertoviny (2017)
    **

    TAKY JSEM KDYSI MĚLA RÁDA CHLAPCE, JAKO TADY JAN. Často dost falické (radost nad pořádným klackem, zpěv o dlouhé píšťaličce, Sara Sandeva v kratší sukýnce taktéž vybudí k lecčemu), jak je zvykem u Trošky, dost uřvané, ale pořád je to jeho nejlepší pohádka od Nejkrásnější hádanky. Nebýt písniček, které zdržovaly a pár folklórních lapsů (nářečí), uteče film i díky některým dobrým hercům (Navrátil, Nosek) dřív, než si stačíte uvědomit, že je dost blbě obšlehnutým příběhem snímku S čerty nejsou žerty a dalších. 30%.

    • 15.1.2018  12:34

    Maigreta mám zmáknutýho ze všech detektivů nejmíň (viděl jsem jednoho starého Gabina a pár dílů s Cremerem, nečetl jsem nic). Tady se jedná o pocitvou televizní práci, zaujme spíš postavami (Maigretova žena) a atmosférou, než detektivním pátráním, ale hlavně - Rowan Atklinson měl vážné role hrát už dávno, já to říkám pořád. 70%.

    • 15.1.2018  12:30
    Dekalog - Dekalog V (E05) (epizoda) (1988)
    *****

    Je to opravdu tak, interpretaci nechávají tvůrci na divákovi. Pro mě je tenhle díl zaručeně argumentem proti trestu smrti. Je rozhodně mnohem přísnějším trestem stárnout ve vězení, bez možnosti svobody. 90%.

    • 8.1.2018  15:03
    Mafiáni (1990)
    ***

    Ježišmarjá, další mafiáni, zločinci, gauneři! Upřímně, už mě některé historky z podsvětí o nich lezou krkem. Pozdější Casino jsem viděl dřív, přemýšlím, jak bych oba filmy hodnotil, kdyby tomu bylo naopak. Casino bylo podle mě víc propracované, ale v mnoha ohledech se Mafiánům podobá - kromě herců v téměř identických rolích (o tvůrcích nemluvě) pracuje s myšlenkou, že pracující lidé, co nezabíjí a nekradou, jsou ubožáci. Stejná věc byla zmíněna i ve Vlkovi z Wall Street. I já jsem v komentu u Casina psal o Vlkovi z Wall Street. Nejdřív se mafiánům vše daří, pak se to začne kurvit. I oni se začnou kurvit, jejich ženám se to nelíbí, nebo se začnou kurvit taky. Ten zabije toho, tamten zase onoho, nejdřív jsou spolu, pak už zase ne. Podle určitých pravidel můžou někteří nic, jiní jen něco a hrstka všechno, ale podle zase jiných pravidel můžou ti, co nemůžou nic, zabít ty, kteří můžou všechno, jenomže musí počítat se vším. Ne, vážně, čeho je moc, toho je příliš.

<< předchozí 1 2 3 4 26 51 75 100
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace