Tosim

Tosim

David Čuřík

okres Blansko
Jeden svět nestačí.

homepage

2273 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 26 52 77 102
    • 11.10.2018  16:57
    Tlumočník (2018)
    ***

    S Herzem by tenhle film získal větší smysl. Všechno ve snímku působí polovičatě, Menzelova slovenština je strašná, například se nechce věřit tomu, že by syn nacistického pohlavára byl jeho skutky tak nepolíben. Nad filmem se zamyslíte, ale mohl by být mnohem, mnohem silnější.

    • 11.10.2018  16:52
    Na jezeře (TV seriál) (2013)
    ****

    Hlavně subtilní Elizabeth Moss dělá z tohohle seriálu nadprůměr, feministický to je, ale mám radši, když se tohle téma řeší méně násilně, tady křičí ze spousty záběrů. Ale jinak spokojenost, dobrý lokace a zajímavý zpracování. 70%.

    • 11.10.2018  16:49
    Branky, body, kokoti (TV pořad) (2018)
    ****

    Vtipný, aktuální, člověk se občas chytne za nos, aby nebyl jako kokot, blbý ovšem je, že tenhle pořad vzniká za přispění Blesku, který se téměř furt chová jako ti, z kterých si tvůrci pořadu dělají legraci.

    • 24.9.2018  16:25

    Člověk si často něco říká o "normalizačních pohádkách" a v některých případech mu z toho vyleze lehce nervní, ale stále vtipná komedie o obyčejné poctivosti v mezilidských vztazích, která je aplikovatelná na každou dobu. 70%.

    • 24.9.2018  16:20
    Únos (2017)
    ***

    Za Hanákovu slovenštinu bych naopak hvězdičku ubral, překvapením pro mě byl Maroš Kramár, s kamenným skichtem a zdviženým obočím odehrál hlavního polistopadového politického slovenského mafiána bravurně. Po obrazové stránce vynikající, ale dějově je ten film tak rozbředlý, že subjektivně má tak dvě a půl hodiny. Je pomalý, chtělo by to alespoň nějakou akci. A proč by vlastně nemohl mít 75 minut? Nebo z něj udělat minisérii.

    • 24.9.2018  16:04
    Čtverec (2017)
    ****

    Tak jako je život (či v presskitu zmiňovaná současná Evropa) často o všem a o ničem, je o tom i tenhle film. Snímek je nejenom obrazem doby, ale i výtvorem lidí, kteří v ní žijí. Östlund mě začal velice zajímat a to poslední dobou stíhám jen mainstream.

    • 17.9.2018  16:10

    Negativní reakce celkem nechápu. Dokument je jak tradiční (forma) tak netradiční (vybírá si důležité okamžiky s hercova života, místo, aby postupoval přísně chronologicky). Líbilo se mi, že Jiří Strach se nebránil nepříjemným tématům (Mjr. Zeman, anticharta), naopak je škoda, že se Františka Němce nezeptal, jaké to bylo, když ho Marie Poledňáková obsadila do víceméně opačného typu postavy, než jaké obvykle ztvárňoval. I když jsem s hercem občas polemizoval, tenhle citově pojatý dokument mě dostal. 90%.

    • 13.9.2018  16:42

    Už dlouho jsem neviděl český film, kde by obraz tak dobře spolupracoval se slovem, byl natočen zajímavě a zároveň účelně po vizuální stránce, ale zbytečně neexhiboval, herci (a neherci!!) byli tak přirození a z tohohle všeho ještě vykoukl nějaký (velmi nečekaný) společenský osten. A dojde čas i na snové výjevy. A k tomu všemu ten Adamov. U mě je to přesně naopak, čím víc mám od zhlédnutí filmu, tím kdykoliv, kdy si na něj vzpomenu, se mi dostává do paměti. Ne, snímek není žádná bomba, ani není uváděn s nějakou pompou, ale i tak je skvělej. Jen tak dál, pane Omerzu!

    • 3.9.2018  17:10
    Ostré předměty (TV seriál) (2018)
    *****

    Gillian Flynn to zase dokázala. Tak šest dílů seroš plyne sice neklidně, ale žádná zvláštní překvapení se nekonají a v posledních dvou částech vás všichni zúčastnění bijí šoky po palici. Jižanské maloměsto, nemocná hlavní hrdinka, amosférický vizuál se také počítá, ale konec tentokrát (bohužel?) přebíjí všechno ostatní. Jestli se někdy podívám znovu, nevím, ale dám vědět. 90%.

    • 3.9.2018  17:01
    Dubček (2018)
    ***

    Dubček je silný ve faktografii a Adrian Jastraban ho hraje skvěle, ale České století bylo zkrátka mnohem více emocionální a mělo téměř permanentní vnitřní napětí. Tady se události skládají za sebou jak v nějakém dokumentu a všechno to už (většinou?) známe. Třeba ta osudová jednání v Moskvě byla odbyta několika scénami a monologem o ohromném tlaku, který ovšem nebyl vidět. Chyba!

    • 3.9.2018  16:57
    Jan Palach (2018)
    ***

    Jan Palach, osoba stejně jako film, má svoji sílu a opodstatnění, jen ten film je tak životopisně klasický, že v ničem nevybočuje z ostatních podobně encyklopedických biografií. Že by to bylo Evou Kantůrkovou?

    • 20.8.2018  15:38
    Vlasy (1979)
    ***

    Zatím nejslabší film Miloše Formana. Jsem asi trošku předpojatý, protože hnutí hippies dlouhodobě nemusím. Rozhodně mají velkou zásluhu na zkvalitnění skupinového sexu, ale přelomové změny ve společnosti, které se v šedesátých letech děly všude na světě, probíhaly celkem jinde, než u hipíků, i když byli mnozí důležití - umělci, progresivní politici, feministky atd., na ně napojeni. Snímek jako takový je strašně jednoduchý. Písně jsou až na výjimky obyčejné, myšlenka vyprávění celkem jasná, až na některá tripová hudební čísla vás nic nepřekvapí. Kromě oceňovaného závěru se mnou pohla píseň černošské manželky, která trošku mířila do řad hippies - k čemu je boj proti systému, když za kecy o vesmírném napojení se skrývá pouze nechuť starat se o svou rodinu. A to, že válka ve Vietnamu byl průser, o kterém americká vláda neustále lhala, je jasné každému a vlasy k tomu také nepotřebujeme. Vážně nevím, co by u mě tenhle film mohlo zvednout z ranku průměrných.

    • 14.8.2018  14:26

    Nečekal jsem naprosto nic, proto teď možná mírně nadhodnocuji, ale zatím to tak zůstane. Tomáše Pavlíčka si budu muset začít všímat víc, protože to, co zde předvádí on se spoluscénáristkou, oba narození koncem osmdesátých let, je prostě neuvěřitelné. Naprosto reálné situace, věty, problémy, minulost souvisí se současností a nakonec se stejně nic nevyřeší... Kvituju zajímavý casting (Chýlková a Vávra), ječák Jany Synkové je zas po čtvrtstoletí využit v kvalitním filmu... Snesitelná stopáž, inteligentní humor... Pevně jsem doufal, že podzim bude letos v českém filmu kvalitní (Všechno bude, Domestik, Mars), ale že začne takhle jedinečně, bych si vůbec nepomyslel. 90%.

    • 14.8.2018  14:03

    Už předchozí snímek měl slušně našlápnuto, ale to, co je převedeno v šestém MI, nemá obdoby. Tom Cruise je samozřejmě vynikající (i já mám problém s jeho soukromím), ale je potřeba říci, že za úspěchem jeho několika posledních projektů stojí jeden jediný režisér a scénárista. To on udělal Fallout tím, čím je. Svou akcí, osudovostí, důrazem na morální dilemata stojí a padá téměř výhradně na Christopherovi McQuarriem. Samozřejmě nesmíme zapomínat na nosnou romantickou linku (pro některé dámy a vlastně i pány), další členy týmu (Ving Rhames, Alec Baldwin), humor (Simon Pegg) a na protiváhu k Ethanu Huntovi (podmanivě úsporný Henry Cavill). U akčňáren to tvrdím málokdy (jenomže tohle vlastně není "jen" akčňárna), ale tohle je pro mě zatím film roku!!!

    • 6.8.2018  14:43

    To hodnocení mě vystrašilo, ale začátek filmu byl typický příběh o klucích outsiderech (civilní Judy Greer) a konec napínavý okamžik ve vlaku ( i když krátký) a poctivá slova o boji proti terorismu. Nejvíce nudí výlet, působí jako domácí video. Pravda, kdyby to nenatočil Clint Eastwood, který během minulých patnácti let téměř nešlápl vedle, taková slabota by to nebyla.

    • 6.8.2018  14:39

    Roztomilost je to, co se mi dere na rty, když vidím tuhle pohádku. Karel Smyczek byl na přelomu osmdesátých a devadesátých let na tvůrčím vrcholu a to by bylo, aby se nepotkal se Zdeňkem Svěrákem, i když trošku oklikou. Ten napsal příběh plný moudra i legrace a Jaroslav Uhlíř zase legendární písničky. A obsazení je z říše snů. Jedna z posledních pořádných pohádek před cca dvacetiletou pauzou, kde se něco povedenějšího objevilo jen tu a tam. 70%.

    • 6.8.2018  14:29
    Pěstírna (TV seriál) (2017)
    **

    Andy Fehu asi spoléhá na to, že když uzavře pár lidí kamsi do podzemí, kteří z toho samozřejmě vyšilují, napětí se dostaví samo. Bohužel, neděje se tak, téměř všechny interakce mě přišly vycucané z prstu a banda vietnamských neherců to nespraví, tím méně Martin Hub, kterej je sice namakanej a drsnej, ale to je asi tak všechno. Leccos se zlepšilo ke konci, kdy se otevřel prostor i vyprávění se trošku rozjelo a do ruky to vzali Judit Bárdos a Leoš Noha. 50%.

    • 6.8.2018  14:16
    Nikdys nebyl (2017)
    ***

    Lehce nad průměr vytáhne tenhle film o hnusném a špinavém světě intenzivní herecký výkon Jaquina Phoenixe a jeho kladivo.

    • 6.8.2018  14:13
    Single Lady (TV seriál) (2017)
    ***

    Nejde o to, že hrdinka je kráva, jde o to, že seriál je obyčejný a není moc vtipný. Navíc ten nechutný PP ohledně naší nejhorší hudební stanice tomu moc nepomáhá. A celá ta vážná dějová linka se "ztraceným" tatínkem je hodně snadno odhadnutelná a nudí. Sledovat i celou první řadu je zbytečně moc. 50%.

    • 6.8.2018  13:56
    Tvář vody (2017)
    ****

    Guillermo del Toro opět zvláštní, jen poněkud rozpolcený. Líbilo by se mi víc, kdyby si vybral, jestli chce točit monster movie anebo společenské drama z Ameriky o toleranci. Já vím, trochu to spolu souvisí, ale kdyby ubral trošku z toho nadpřirozeného faktoru, mohl by se víc věnovat důležitějším jevům. Jinak nemám větších námitek a děkuju za obsazení Richarda Jenkinse, dlouho jsem ho v tak dobré roli neviděl.

    • 6.8.2018  13:49
    Lajna (TV seriál) (2017)
    ***

    Tak nějak zjišťuju, že metoda, kdy se sportovci chovají jako magoři, přestává, alespoň na mě, fungovat. Prostě všechno ulítlé, od začátku až do konce, nebýt toho, že Langmajer je tak dobrý herec, nedopadlo by tak uspokojivě, když se jeho figura začala proměňovat z šaška v charakter (podobně jako v Neviditelných). Zajímavá byla pro mě účast chlapců z Pečeného sněhuláka. Petr Kolečko už by si mohl vzít od sportovních témat na chvíli tajmaut. Těším se na Most!

    • 6.8.2018  13:22
    Milada (2017)
    *

    Ten film nemá žádný náboj, plyne si a snad je i natočen "jen tak," důležité události ze života Horákové jsou zobrazeny hodně rychle, skrz zbytečně dramatickou hudbu a popsány dvěma, třemi slovy. Po únoru 1948 atmosféra trochu zhoustne (vynikající Jitka Smutná v roli Hodinové-Spurné!), ale jen na chvíli, spolu se soudem vidíme všichni to, co už známe a nic nás nepřekvapí. A takovým okamžikem nemůže být co, když dcera mučednice přijíždí po čtyřiceti letech do Prahy. Pokud chtěl Mrnka natočit tuhle mdlost a navíc na vývoz, měl v zahraničí doporučit dokument Proces H a raději se na to vykašlat. 30%.

    • 6.8.2018  13:16

    Skvělá filmařina, působiví herci, angažovanost. A Spielberg. Dokonalé spojení, vynikající film, naposledy jsem si takhle liboval u Mostu špiónů. Takovej biják prostě nelze nemilovat a nezamyslet se přitom nad tím, jestli někdy uvidíme podobný snímek například o tom, jak si někteří naši ústavní činitelé vytírají prdel ústavou. To by bylo! 90%.

    • 6.8.2018  13:09
    Noční recepční (TV seriál) (2016)
    ****

    John le Carré je prostě zárukou kvality. Nečetl jsem o něj nic, ale co jsem viděl zfilmované, se mi líbilo. Pomalé, hypnotické, reálné, od zaťatých postav až po úvahy, jak odpovědný je za určité události každý z nás. 90%.

    • 6.8.2018  12:55
    Single Man (TV seriál) (2017)
    ****

    -O VÍKENDU MUSÍM DOMŮ. -DO AFRIKY? -NE, DO BRNA. Dostatečně vtipné jednohubky s roztomile trhlým, klasickým Taclíkem, od autora blogů o partnerství, Dominika Landsmana. Režisér Karas také opouští pohádky, což je dobře. Téměř celou stopáž seriál klame tělem, o čem vlastně je, jen divák na konci přemýšlí, jestli se nedal, podobě jako hlavní hrdina, taky napálit. 70%.

    • 16.7.2018  13:06
    Sedmilhářky (TV seriál) (2017)
    ****

    Jé, kde se David E. Kelley tak dlouho schovával? Seriál se snovým obsazením (Reese Witherspoon nikdy nehrála lépe a od blbé blondýny urazila kus cesty), Valléeho režie je dost inovativní. Líbí se mi, že je seriál natočen podle knihy autorky, která sice píše ženskou literaturu, ale není to nic romanticky vyprázdněného. Prostě je to o ženách, ne jen pro ženy. Jen po konci poslední epizody jsem měl dojem, jestli tohle všechno netradiční náhodou nemá zakrýt klasický příběh o těžkém životě matek s poněkud tragickým koncem. 70%.

    • 2.7.2018  13:32
    Kvarteto (2017)
    ***

    Krobot se Smékalem pracují pořád stejně. Tenhle jejich počin nebyl ale naštěstí až tak nedivácký (ať už si pod tím každý představí něco trošku jiného), jako Díra. I s postavami se dalo lépe identifikovat, takže šlo snímek i přes opět pomalé tempo, ale rozumnou stopáž rozumně přežít.

    • 28.6.2018  15:13

    Po tak svěžím začátku rozhodně propad, ale nic moc víc. Jeff Goldblum jen na začátku a na konci, co se týče dalšího obsazení, dost dobří záporáci. Film je hodně komorní, první třetina na ostrově, další dvě v jednom domě. S pár nelogičnostmi se dá počítat, horší jsou ty pokusy o dějové zvraty (klonování). Dozvěděl jsem se zřejmě ne novinku, že od začátku bylo počítáno s trilogií, uvidíme, co bude v závěrečném díle. Co už je jasné teď, že tvůrcům vyjádření osudovosti člověk versus příroda jde ze všeho nejméně. Postupují příliš pateticky.

    • 11.6.2018  16:04
    Laputa (2015)
    *

    Jasně, kdyby ten film měl vývoj, dával by smysl, ale už by nebyl tak odzbrojujícím způsobem špatný, slova, slova a zase slova a houby z toho. O psychologii se radši nezmiňuju, všechny postavy mají problém, ale absolutně netušíme proč. Je zajímavé sledovat, že s ženskými postavami se hlavní hrdinka seznámí, mužské prostě jsou a hotovo. 30%.

    • 11.6.2018  15:52
    Zdivočelá země (TV seriál) (1997)
    ****

    Tak jsem si ZZ po letech oživil. Zatímco první řada je českou parafrázi westernu, druhá hutným průvodcem po komunistických lágrech. Třetí oživuje největší národní trauma ze socialismu (fascinuje mě na ní téma kompromisů, kdy už nešlo o život) a čtvrtá je již vcelku zbytečným dovětkem, i když porušuje pár klišé. Nyní už bych se za seriál tak nebil, ale stále je pro mě v podstatě historickou ságou určitého období našich dějin, které se daří reflektovat tu dobře, tu hůř, stejně jako ostatním (Četnické humoresky, Vyprávěj). Škoda pozdějšího televizního zpracování, oceňuju odstup některých řad od sebe tak, aby přirozeně stáli i herci. A souhlasím, že téměř všechny smrti hlavních postav seriálu jsou na hranici uvěřitelnosti.

<< předchozí 1 2 3 4 26 52 77 102
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace