vurhor

vurhor

J. S. ml.

Česko
Milovník filmové hudby

30 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 7
    • 17.1.2019  21:34
    Roma (2018)
    *****

    Překrásný film. Ne nadarmo mám Cuaróna v kolonce nejoblíbenějších režisérů všech dob. Ten chlap prostě umí točit filmy. A řekl bych, že dokonce líp, než většina dnešních aktivních režisérů. Roma si na nic nehraje. Nic divákovi nevnucuje, nepatetizuje. Je to velice osobitý skromný snímek, který diváka okouzlí naprosto úchvatnou atmosférou, uvěřitelnými dialogy, plus podmanivým stylem vyprávění, který se člověku rychle dostane pod kůži. Snímek stojí za pozornost už jen pro jeho technickou preciznost. Vynikající kamera (Cuarón ty dlouhé záběry bez střihu prostě miluje, no bodéjť. Dyt je v nich mistrem.) a zvuk absolutně dominují, spolu s hudbou podkreslují citlivý a dojemný pohled na život v místě, kde není jednoduché žít. A fakt klobouk dolů, že diváka zcela levou zadní dostane po emocionální stránce, aniž by se musel uchýlit k nějakým přes příliš sentimentálním metodám. Kdyby tohle vyšlo pod americkou produkcí, převálcovalo by to na Oscarech jakýkoliv film minulého roku. Jednoznačně. Ale můžu být rád, že Roma bude nominovaná v kategorii nejlepší zahraniční film, o které jsem si víc než jistý, že na tuta vyhraje. Z tohoto snímku bude jednoho dne klasika. A naprosto zaslouženě. Průměrných 5*

    • 15.1.2019  20:07

    Sledování tohohle "zázraku" mi přesně připomnělo, proč moc nemusím hudební filmy. Protože se často snaží diváka ošálit hezkými tvářičkami, extrémním sentimentem a patosem, plus si myslí, že když divákovi naservírují pár "dojemných" písniček, bude plně v jejich moci. Star is Born je hotovým avatarem těchto hovadin. A to to ze začátku nevypadalo vůbec špatně. Chemie mezi Cooperem a Gagou byla uvěřitelná, plus první třetina byla v rámci romanťárny uspokojivá, ale pak jsem zjistil, že děj se vlastně nijak nehýbe kupředu a že se nudím, plus jsem začínal mít pocit, že znovu koukám na La La Land (takže jsem začínal mít nutkání si vypíchnout oči). Ale zatímco problém La La Landu spočíval v tom, že to byl film, co nevěděl, čím má přesně být, Star is Born je film, který ničím není. Je to jen sentimentální ničím výjimečná romantická slátanina, kterou jsem viděl už v tak v desítce jiných filmů, ničím nepřekvapí, ničím pořádně nepotěší, ničím nezaujme. Sorry. Coopera trochu omlouvá fakt, že se jedná o jeho první natočený film, ale radil bych mu, aby se spíše držel hraní, protože v tom je fakt dobrej. A Gaga taky umí hrát dobře, to se rozhodně musí nechat. Jestli tohle vyfoukne Bohemian Rhapsody Oscara za nejlepší film roku, vyhlásím proti Akademii Křížovou výpravu. Go team Bohemian Rhapsody! Těžce Průměrné 3*

    • 14.1.2019  23:05
    Apostle (2018)
    ***

    Grrrrrrr! Já mám vždycky kvůli těm promarněným příležitostem chuť zabíjet! Apostle v mnohém připomíná v létě mnou zhlédnutý snímek The Ritual, a to v opravdu hutné temné atmosféře, gradujícímu napětí, plus nadpřirozené hrůze, která má v první třetině v divákovi pěkně zatnuté drápky. Po první noční sekvenci na onom ostrově ovládaném tajemným kultem jsem si říkal, že jestli bude film i nadále pokračovat podobným stylem, Hereditary bude mít možná silného konkurenta na TOP horor roku 2018. Bohužel pak se ale autoři krapet utrhli ze řetězu, přičemž následně začíná divoká jízda na život a na smrt, která ne že by nebyla zábavná, ale tak nějak se do té hutné atmosféry prostě nehodila. Nemluvě o ne příliš logickém chování některých postav, například jednomu z vůdců kultu najednou natolik hrábne, že začne iracionálně vyvádět, podobně jako Michael Douglas ve Volným pádu (Akorát místo uziny má upilovanou). Kdyby si film zachoval ten hrozivý, plíživý a temný styl, který mi v jednu dobu připomínal skvělou Čarodějnici, bylo by to sakra dobrý. Ani takto to ale nebylo špatné, ovšem nemůžu se oprostit od toho, že to mohlo být o dost lepší, kdyby se tvůrci trochu drželi na uzdě. Lepší 3*

    • 13.1.2019  22:51
    Bird Box (2018)
    ****

    Bird Box je v podstatě takovou kombinací Shyamalanova The Happening a čerstvého trháku Tiché místo. Plus možná ještě s určitou dávkou Darabontovo Mlhy. I přestože většina postav jsou jedno velké chodící klišé, jejichž prototypy lze najít ve většině post apo filmů, plus poslední třetina opravdu dost polevila na tempu, je snímek i tak zábavný a vcelku napínavý. Dobře pracuje s onou neviděnou hrůzou, která nebohé přeživší likviduje, pokud se na ni podívají, plus jsem rád, že se film nesnažil vysvětlit, odkud se vlastně vzala. Jakby také ne, však to napsal stejný týpek, který měl na starosti i scénář k povedenému Příchozímu, tudíž podivuhodné emzáky už má evidentně v malíčku. Celkově zábavný a velmi hezky natočený snímek, jen asi musí člověk trochu polevit na svém očekávání, protože s napětím samotnými dějovými přechody pracovali pánové Shyamalan a Krasinski přeci jen trochu líp. Slabší 4*

    • 4.1.2019  13:46
    Kill Bill (2003)
    ****

    ,,Those of you lucky enough to have your lives, take them with you. However, leave the limbs you've lost. They belong to me now." Klišé neklišé, Kill Bill (beru v potaz oba dva díly) je mou absolutně nejoblíbenější tarantinovkou. Ne snad kvůli té žoviálně ujeté brutalitě a hroudě stylových bojových scén, ale protože Kill Bill se od ostatních Quentinovo filmů odlišuje svým velice osobním příběhem, hlavní hrdinkou, ke které si divák během její cesty vybuduje blízký vztah, plus ta samotná její cesta má hrdinský nádech. A to finále - učiněná skromná velkolepost. Navíc filmy o pomstě jsou prostě boží. Přehnaně vtipné zvukové efekty, skvělá práce s kamerou, plus ten soundtrack... Málokdo ví, že většina nezpívaných hudebních tracků obou filmů jsou převzaté soundtrackové pasáže z klasik 70. let, především z westernů, na kterých dělal Morricone. A Tarantino si s nimi zablbnul mistrovsky. Díky nim se mu podařilo vytvořit opravdu unikátní a jedinečnou atmosféru, kterou se mu od té doby už zatím nikdy nepodařilo napodobit. Už jen tou žánrovou odlišností obou dílů je Kill Bill zážitek, na který se prostě nezapomíná. Obzvlášť pak díl druhý, který je jeden z nejlepších snímků, co jsem kdy v životě viděl. Btw, Budd je nejlepší postava. Jeho scéna s Billem, kde s ním polemizuje o tom, že Nevěsta si svou pomstu zasluhuje, ale i přesto se od ní nenechá odkrouhnout, z něho rázem dělá jednoho z nejlidštějších a nejzajímavějších padouchů, co jsem kdy ve filmech viděl. Ale sráč to je tak jako tak, to je jasné. VOL. 1 -- Lepší 4* VOL. 2 -- Průměrných 5*

    • 4.1.2019  13:45
    Kill Bill 2 (2004)
    *****

    ,,Those of you lucky enough to have your lives, take them with you. However, leave the limbs you've lost. They belong to me now." Klišé neklišé, Kill Bill (beru v potaz oba dva díly) je mou absolutně nejoblíbenější tarantinovkou. Ne snad kvůli té žoviálně ujeté brutalitě a hroudě stylových bojových scén, ale protože Kill Bill se od ostatních Quentinovo filmů odlišuje svým velice osobním příběhem, hlavní hrdinkou, ke které si divák během její cesty vybuduje blízký vztah, plus ta samotná její cesta má hrdinský nádech. A to finále - učiněná skromná velkolepost. Navíc filmy o pomstě jsou prostě boží. Přehnaně vtipné zvukové efekty, skvělá práce s kamerou, plus ten soundtrack... Málokdo ví, že většina nezpívaných hudebních tracků obou filmů jsou převzaté soundtrackové pasáže z klasik 70. let, především z westernů, na kterých dělal Morricone. A Tarantino si s nimi zablbnul mistrovsky. Díky nim se mu podařilo vytvořit opravdu unikátní a jedinečnou atmosféru, kterou se mu od té doby už zatím nikdy nepodařilo napodobit. Už jen tou žánrovou odlišností obou dílů je Kill Bill zážitek, na který se prostě nezapomíná. Obzvlášť pak díl druhý, který je jeden z nejlepších snímků, co jsem kdy v životě viděl. Btw, Budd je nejlepší postava. Jeho scéna s Billem, kde s ním polemizuje o tom, že Nevěsta si svou pomstu zasluhuje, ale i přesto se od ní nenechá odkrouhnout, z něho rázem dělá jednoho z nejlidštějších a nejzajímavějších padouchů, co jsem kdy ve filmech viděl. Ale sráč to je tak jako tak, to je jasné. VOL. 1 -- Lepší 4* VOL. 2 -- Průměrných 5*

    • 29.12.2018  16:52

    No jo... ten Trier. To je prostě úplně jinej svět, jiná realita, jiná existence. A říct o něm, že to je psychopatickej úchyl by se dalo považovat jak za urážku, tak i kompliment. Jack staví dům je čistý manifest a glorifikace Chaotického Zla ve své největší kráse. Divák sleduje kroky vraždícího OCD jedince, proti kterému Dexter Morgan vypadá jako Mirek Dušín v jesličkách. Ovšem není to žádná bezduchá tupá krutost jako třeba v hovadinách typu Srbský film nebo Hostel, Trier je skvělý režisér, přičemž jeho práce s obrazem, dialogy a celkovým audiovizuálem, je prostě parádní. Ale byť to není tupé a bezduché, kruté to je opravdu dost. Člověka to nevydeptá jako třeba takový Antikrist, zneklidní ho to však zaručeně. Možná i protože film je ve spoustě částí docela dost dobře morbidně vtipný, až má člověk chvilkami pocit, že kouká na epizodu Farga. Trier navíc samozřejmě nevynechal svou typickou dávku bizarnosti, se kterou se chlubí především v dialogových sekvencí mezi Jackem a Vergem, se kterým v průběhu filmu řeší otázky ohledně života, smrti, významu umění, lásky a náboženství. To vše omotané kolem jeho vraždících činů, ze kterých především lovecká část s rodinou je zaručeně tou nejhrůznější. Bylo to ale zbytečně moc dlouhý, plus ta jeho utahanost je často záporem, který mi vadí i v jeho dalších filmech. Ale závěr parádní. Obzvlášť při naskočení závěrečných titulků a písničky jsem vyprskl smíchy. Slabší 4*

    • 27.12.2018  22:47

    Začalo to slibně. Pak se to ze sebe ale snažilo příliš moc dělat dvojče Fincherova filmu Zmizelá, čímž si pod sebou snímek trochu uřízl větev. A Simple Favor zprvu zaujme svými relativně dobře napsanými dialogy a docela dobrým skromným humorem, přičemž tomu napomáhá i sama Anna Kendrick, která teda fakt zraje jak víno. Ovšem očividně to psal někdo, kdo s krimoškami příliš zkušeností nemá, tudíž když se rozjede krapet složitější investigativní linka s pátráním po tajemné a charismatické kámošce hlavní protagonistky, nemá to úplně tu správnou šťávu. Je to škoda, protože co se týče humoru, dialogů, nebo hereckých výkonů, nevedl si film vůbec špatně. Ovšem v žánru, ve kterým se divákovi prezentuje, hodně zakolísal, díky čemuž se ze spousta pasáží staly jen takové slátaniny. Ale docela mě to bavilo. Celkem sympatické, obstojně natočené, herečky krásné... Jen to nemělo šmrnc. A škoda toho. Lepší 3*

    • 21.12.2018  22:24
    Outlaw King (2018)
    ****

    Už jen ta úvodní desetiminutová scéna bez jakéhokoliv střihu dá divákovi jasně najevo, že se nebude koukat na žádného retardovaného bratránka Statečného srdce, ale na úctyhodné pokračování odkazu, který Wallace po svém válčení ve Skotsku zanechal. Outlaw King je velice hezky natočená historická šermířina, která se však nesnaží působit dojmem nějaké epické podívané, onen skromný, ale zároveň podmanivý styl, se k celému snímku hodí. Nějaká přehnaná velkolepina by tomu spíše uškodila. A když už dojde na bitevní sekvence, je to radost pro oko (až teda na to umírání koní, ale to holt k tomu patřilo. Chjo...), byť bych možná ještě trochu víc pracoval s určitým napětím, obzvláště těsně před finální bitvou, která byla lepší než kterákoliv bitva ve Statečném srdci (Ano, řekl jsem to!). Plus Pineovi ty fousy sluší, ztrácí tak tím onen vzhled hezounského fešáčka, což je vždycky fajn. Lepší 4*

    • 16.12.2018  11:17

    Říkám si: ,,Jéžiš, to dělal režisér La La Landu? A jéje..." Ale film mi dal rázem facku a názorně mě pokáral, protože faktem bylo, že se jedná o snímek opravdu povedený, a já si mám strčit ty svoje předsudky někam. Což byla pravda. First Man velice skromnou, ale zároveň podmanivou formou divákovi servíruje hezký příběh Neila Armstronga, který dá divákovi jasně najevo, že pokud si někdo představuje práci astronauta jen jako skvělé a záviděníhodné dobrodružství, možná by si o té práci měl víc zjistit. Skvělý je, že na to jak je ten příběh hezký, velkolepý a dojemný, film na diváka nevalí žádné hroudy patosu a sentimentality. Nepřehání, zná přesně směr, kterým se má ubírat, nezaměřuje se pouze na (ne)úspěchy vesmírných misí, ale také na osobní život samotného Armstronga, díky čemuž se divák s jeho charakterem lépe sblíží. Gosling jako vždy skvělej. Už bych mu docela přál i nějakýho toho zlatýho plešouna. Scéna těsně před samotným přistáním na Měsíci, kdy se Armstrong a Aldrin snaží dostat se na samotný povrch, byla jedna z nejkrásnějších scén, co jsem tenhle rok viděl. Možná to ale bylo jen moc zbytečně dlouhý, v rámci čehož se některé scény zbytečně táhly, klidně bych to tak o půl hoďky zkrátil. I když patřím k 2% lidí, kterým se La La Land nelíbil, musím uznat, že Damien Chazelle je opravdu talentovaný a slibný mladý režisér. Průměrné 4*

    • 15.12.2018  12:59

    Ta já nevim, cywe. Buď ztrácím smysl pro humor, nebo jsem na tom filmu něco fakt nepochopil. Crazy Rich Asians je po všech koutech vychvalovaná americká... ehm... "komedie", která je unikátní svým zcela čistě asijským obsazením (což je rozhodně zajímavé, nicméně děj to nezachraňuje ani náhodou, ale možná proto tomu lidé v dnešní době dávají zelenou), o sympatické učitelce, která se jede seznámit s extrémně bohatou rodinou svého kluka do Singapuru. Během první poloviny jsem myslel, že chcípnu nudou. Po první hodině jsem měl pocit, že na to koukám už 56 let, usedá na mně prach a z mé kočky, co mi ležela na klíně, zbyla jen kostra. Děj se vůbec nehýbal, furt se tam jen mele, mele a mele. Pak dochází k nějakým vedlejším dějovým linkám, které hlavní zápletku nijak neovlivňují a člověk si říká, proč tam teda vůbec byly. A když už se konečně s dějem nějak pracuje, je to buď hloupé, nebo extrémně klišoidní. "Máma mého kluka si na mě nechala najmout soukromého detektiva. Proto budu nasraná na svého kluka, aby mě odprosil, protože fuck logic." Nezachraňovala to ani charismatická a skvělá Michelle Yeoh z daleko lepšího snímku Tygr a Drak. K dobru přičtu velice hezkou svatbu a pár scén s bratrem kluka hlavní hrdinky, který mě přinutil aspoň párkrát uchechtnout. Ale fakt jen párkrát. Těm vysokým hodnocením nerozumím. A to se považuju za docela přívětivého diváka. Lepší 2*

    • 14.12.2018  14:54
    Venom (2018)
    ***

    Musím říct, že vidět Toma Hardyho v jiné roli než hustýho tvrďáka, který se furt tváří jako kdyby mu spadly hračky do kanálu, bylo fakt poněkud zvláštní a nezvyklé. Ale potvrdilo mi to jednu věc - ten týpek prostě umí hrát, marný platný. Samotný Venom je však celkem generická a ne příliš poutavá akční jízda, která si půjčuje hodně věcí z mnohem lepšího snímku Upgrade, ovšem postrádá, podobně jako ten příšerný nový Predátor, nějaké to napětí a divácké sblížení se s postavami. Doufal jsem, že film nabídne více morálních roztržek mezi Hardyho charakterem a samotným Venomem, který, k mému zklamání, nebyl tak zlý, jak jsem si přál. Ti dva spolu ale po většinu času, byť to je celkem zábavné, spolupracují v relativním souladu. Jo, na fóry a pár akčních scén je to dobrý, ale film se tím podle mého názoru připravil o dost dobrou příležitost udělat ze sebe něco lepšího, v rámci onoho potenciálního morálního/etického konfliktu, než jen bezduchou a jednoduchou akční jízdu. Ve výsledku je Venom snadno zapomenutelná blbina, která rozhodně pobaví, ale za pár hodin člověk zapomene, že to vlastně vůbec viděl. Ani ten šikovný Hardy to bohužel moc nezachraňuje. Chjo... Průměrné 3*

    • 13.12.2018  09:05

    Jestli se někdy na tohle "umění" budete chtít podívat (jakože fakt nevidím důvod, proč byste to dělali), předem upozorňuji, že vás čeká více trapná komedie než napínavý akčňák. Nový Predátor je vyloženě ukázkovým vzorem toho, co je v dnešní době špatně s akčními filmy. Je tam plno charakterů, na kterým vám bude hovno záležet, protože pouze jen furt a neustále vtipkují, plus absolutně nelogický věci (Predátor samozřejmě všechny nepodstatné postavy okamžitě rozsekává a porcuje, ale jakmile dojde na nějakou důležitou postavu, spokojí se pouze s jejím odhozením, nemluvě o sexy doktorce, která evidentně podstoupila dodatečný vojenský výcvik v Izraeli, protože s bouchačkou to umí mistrovsky, plus kulky na Predátora fungují pouze a jedině tehdy, když to zápletka vyžaduje). Napětí je nulové. Doslova. Celý film. To i třetí Fifty Shades of Gray byl na svém konci víc napínavej, což už je teda opravdu ultimátní fail. Hlavní hrdina, naprosto klišoidní a nesympatický "drsný" voják, který se strašně snaží hláškovat po Arnoldově stylu, ale jde mu to asi tak stejně jako mně kreslit, je navíc naprosto nonšalantní blb. "Mého jediného syna unesla zlá korporace, plus po něm jde i tří metrový mimozemský monstrum. Pojďme o tom vtipkovat! Geniální nápad!" Nový Predátor je, podobně jako Terminator: Genisys, bezesporu nejhorším dílem ze série. Jediný moment, který přičtu k dobru, je snad autobusová scéna, kde Michael Key řekne jeden z nejlepších "mother jokes", co jsem kdy slyšel. Tím to ale asi končí. Sorry jako. Průměrné 2*

    • 5.12.2018  11:41
    Troja (2004)
    ***

    Řecké báje a pověsti zbožňuju. Sám si dodnes pamatuju své machrování na hodinách latiny, kdy jsem bez problému střílel odpovědi z reálií. (což bylo asi tak jediné, co jsem v latině ovládal nějak zručně.) Troja je docela slušný epický film, ale není to vůbec dobrá adaptace. Už zejména kvůli všem těm šíleným změnám, kvůli kterým jsem často pěnil. Dialogy jsou jeden velký bordel. Je to zejména kvůli těm změněným osudům a charakterům jednotlivých postav původní předlohy, přičemž scénáristé si s onou změnou příliš zdatně neporadili. Postavy proto často melou naprostý klišé, plus znalci předlohy budou hlasitě nadávat, až uvidí umírat sympatické jedince, kteří původně neměli umřít, nebo uvidí skvělé postavy, se kterými film naprosto odmítne nějak kvalitněji pracovat (Patroklos). Ovšem některé scény jsou pastva pro oči. Například příchod Řeků před hradby Troje, nebo souboj mezi Achillem a Hectorem, to je prostě něco, na co jsem se ještě na youtubu párkrát s chutí koukl. Předpokládám, že ona absence bohů je pokus o čistý realismus. Hmm. Super. Když se film chlubí svým působivým vizuálem a uchvacujícími souboji, je to zábavné. Jakmile se tam ale začne mluvit a pracovat s postavami, mám chuť jít podplatit Chárona, aby mě vzal do Hádu o něco dřív. A HLAVNĚ TEN PARIS!! 😠Jako sorry, ale mladej zmetek, který unese bloncku řeckého krále, protože jí chce hodit svou kotvu do přístavu, v rámci čehož vyvolá desetiletou válku, během které zahynou tisícovky statečných mužů, přičemž on sám ani nemá koule na to jít na bitevní pole, si prostě o ten Filoktétuv šíp říkal. Ve filmu žádný nepřiletěl. Hanba! Průměrné 3*

    • 29.11.2018  21:52

    Ne nadarmo mám bráchy Coeny zařazený na čsfd v kolonce "nejoblíbenější scénáristé." Ti chlapíci to prostě s perem umí naprosto parádně. Jejich nejnovější netflixový dílo si, onou typickou coenovskou podmanivostí, dělá srandu z klasických westernovek, přičemž diváka může překvapit i povídkové podání, který jsem třeba já vůbec nečekal. První půlka na jednoznačných pět hvězdiček. Škoda jen, že v druhé půlce tomu krapánek docházel dech. I tak ale hrozně příjemná, vtipná a skvěle natočená podívaná, která člověku dokáže, že Coen brothers neztrácí svůj talent ani po šedesátce. Lepší 4*

    • 27.11.2018  11:41

    Magický realismus já rád. Ještě když je vtipný, je to vyložená lahůdka. (ať žije Louis de Bernieres!) Sorry to bother you začíná jako velice slušná a milá komedie, která se ale později přetransformuje do ujeté a alegorické kritiky dnešního kapitalismu a buržoazie. A čím ujetější to je, tím víc film ztrácí na síle. Je to škoda, protože v průběhu filmu je mnoho momentů, kdy to je opravdu vtipný. (rapovací scéna, kdy hlavní hrdina zpívá jen ,,nigga shit!") Zároveň ale jako kdyby se filmu s každou další částí čím dál tím víc bortila určitá scénáristická stabilita, tím důvodem může být právě ono snažení se o vytvoření co největšího satirického bizáru, který by možná fungoval víc, kdyby ho tam nebylo tak šíleně moc. Říkám si, že kdyby film úplně vynechal tu nadpřirozenost, vedlo by se mu líp (hlavně s ohledem na ten humor), ovšem zároveň to je i něco, díky čemuž tak nějak vyčnívá. Kdo ví, třeba to na někoho bude působit lépe, za mě snímek trochu překročil míru a začal v tom mít trochu bordel, ovšem nemůžu říct, že by to nebylo docela zábavný. Lepší 3*

    • 18.11.2018  20:41

    Film, který působí, jako kdyby ho natočil sám ďábel s brkem trávy v puse. Mandy je jednoznačně jedna velká psycho jízda, která do sebe kombinuje prvky z filmů jako Evil Dead, Hellriser, Old Boy nebo jeden z Grindhousů. Rozhodně to není snímek pro každého. Je to divný, je to pomalý, je to nenápadně vtipný, plus v určitý moment dost krvavý. Ale nedá mi to. Bylo to zatraceně okouzlující. Ona vizuální stránka, která je přesycená samými filtry, plus tomu dopomáhá i velice slušná hudba, tvoří naprosto senzační temnou a pitoreskní atmosféru, jež sledování snímku mění v jeden velký bizár, zato ale podivně podmanivý. Ty dvě hoďky utekly jako voda, navíc je sakra fajn zase Nicolase Cage vidět v nějakým slušným snímku. I když poslední třetina je poněkud uspěchaná a ne příliš povedená, stejně musím říct, že Mandy je fakt povedená jízda. Jaké z filmu plyne ponaučení? LSD není jenom droga. Je to životní i úmrtní styl. Průměrné 4*

    • 16.11.2018  16:07
    Pátrání (2018)
    ****

    Jako kdybych koukal na nějakou epizodu Black Mirror. (Mínus teda následná deprese a úzkost.) Searching divákovi velice originální formou představí investigativní příběh ustaraného otce pátrající po své ztracené dceři, vyprávěný čistě skrze obrazovky notebooků, telefonů a kamer. To, co je na snímku opravdu působivé, je především fakt, že zvládá být ve stejný čas realistický, napínavý a nesmírně poutavý, což v rámci takového sofistikovaného pojetí musí být pěkně těžký. Film to ale zvládl působivě. Taktéž totiž jasně prezentuje, že sociální sítě mají nejen nesmírnou moc, ale taktéž dokážou být pěkně nebezpečným místem. Jasně, to není nic nového, nicméně právě ona podmanivá forma celého snímku diváka natolik zaujme, že ona stereotypní myšlenka mu vlastně ani vadit nebude. I přestože je samotné vyústění trochu přitažené za vlasy. Searching je rozhodně velice příjemným překvápkem letošního roku. A já už konečně vím, co je to tumbler, yeeeeey! Lepší 4*

    • 15.11.2018  07:43

    Rozporuplný pocity. Na jednu stranu se mi strašně líbí, že Rowlingová zase zajela do temnější atmosféry, což člověku dokáže hned počáteční sekvencí s vynikajícím Grindelwaldem. Ale zpomalila. Vo dost. Hlavně první třetina se táhne naprosto děsným tempem, ani sympatie hlavních postav to příliš nezachraňují. Plus opět tam cpe podle mého nejslabší článek předchozího filmu, což je problematický hoch Credence, zde s ním ještě rozjela linku, která je až přespříliš složitá, plus řekl bych, že i zbytečná. Musím ale říct, že Grindelwald je daleko DALEKO lepší záporák než Voldemort. Nevím jak vy, ale anarchista, který jde přes mrtvoly v domnění, že vlastně koná v zájmu většího dobra, je pro mě daleko zajímavější, než mocichtivý fašistický plešoun, který nemá rád absolutně nikoho. Plus scény z Bradavic... (ano, jsou tam). Nostalgie do mě vrazila silou jak Grond do Minas Tirithské brány. Obzvlášť se ale Rowlingové povedla postava Lety Lestrange, scéna s bubákem mi přinesla husinu. Celkově jsou Fantastická zvířata vcelku zábavným a příjemným snímkem, ovšem ten název je trošku zavádějící. Fantastická zvířata by se měla škrtnout. Na rozdíl od předchozího snímku si jich člověk zas až tolik neužije. Potěší pár pojítek s HP sérií, obzvlášť nečekaný výskyt jednoho charakteru, u kterého jsem vyvalil oči. (Ne, není to Brumbál, ten byl btw skvělej.) Celkově to působí, jako kdyby snímek byl pouze takovým mostem mezi prvním a nadcházejícím třetím dílem, kde to Brumbál Deppovi určitě natře. (No co, to víme všichni, ne?) Rád bych tomu dal 4* , protože prostě pro svět Harryho Pottera mám nesmírnou slabost. Ale nemůžu. Bavilo mě to, ale nic moc to ve mně nezanechalo. Průměrné 3*

    • 11.11.2018  17:38

    Pozérská mudrovina. A to jsem od scénáristy Taxikáře a Posledního pokušení Krista čekal něco lepšího. First Reformed je určitě pečlivě natočený snímek, jehož první třetina zaujme svou melancholickou a vtahující atmosférou, bizarním stylem vyprávění, plus i kvalitní formou dialogů. Schrader se ale evidentně do té své oblíbené pitoresknosti přespříliš zakoukal, výsledkem je pak úmorně nudný film, který na diváka chytračí svým těžkým poselstvím, ale velký efekt to věru nemá. Nebo alespoň na mě ne. Depresivní těžký filmy mi nevaděj. Ale hrome, nemůžu u toho usínat. Ani to poukazování na ekologickou problematiku nepůsobí nejvěrohodněji, to si raději pustím Princeznu Mononoke, kde s tím odvádějí daleko lepší práci. Hawke ale bezvadnej. Plus některé jeho sólo scény měly šťávu. Jinak ale nic moc. Pokud jste snímek viděli a nepochopili onen zvláštní konec, nevěště hlavu. Ne všechny věci, které jsou těžké na pochopení, musí být nutně chytré. Průměrné 3*

    • 6.11.2018  12:33

    Hudební filmy většinou moc nemusím, protože se často bojím, že se mě pokusí přespříliš okouzlit onou hudební složkou, ale na zbytek kvalit filmu se už tak nějak vyprdnou. Nutno dodat, že nejsem žádný velký znalec Queenů. Byť se mi vždycky ty písničky líbily, nikdy jsem neměl vyložené nutkání je jen tak poslouchat. Bryan Singer (a i jeho dvorní kameraman, který se ujal otěží režie několika sekvencí) však dokázal divákovi naservírovat podmanivou a vtahující podívanou, kterou ocení jak fanatičtí znalci, tak i naprostí neznabohové. Není to přehnaně sentimentální, udržuje si to dobrou rovnováhu mezi prezentací životopisného dramatu a hudebního manifestu, plus herci jsou výborně vybraní. Mercury (respektive jeho představitel) má naprosto okouzlující charisma, a to dokonce natolik, že při jakékoliv scéně na jevišti jsem si, i jako plně uvědomělý heterosexuál, říkal, že ten jeho performance je sakra sexy. Byl očividně podobně pitoreskním týpkem jako Morrison, ovšem velký plus za to, že měl evidentně rád kočky. Závěrečná scéna z koncertu Live Aid je navíc jedna z nejvíc epic scén, co jsem za posledních pár let viděl, až mě to téměř přinutilo tomu vrazit pětku. Pak jsem se ale přeci jenom vrátil do objektivnějších nálad, protože film se nevyhnul několika nudnějším sekvencím s určitou dávkou klišé (to hodnocení na čsfd je krapet ulítlý), ovšem vzhledem k mému vztahu k tomuto typu filmů musím říct, že Bohemian Rhapsody určitě patří k těm nejpovedenějším, co jsem viděl. Lepší 4*

    • 27.10.2018  21:06
    Alfa (2018)
    ***

    Je to hrozný kýč. Ale zase hezký. Po vizuální stránce učiněná lahůdka, navíc s velmi sympatickým hlavním hrdinou a pěknou hudbou. Po přečtení popisku k filmu už v podstatě budete znát dopředu 90% děje, nicméně i tak na diváka čeká podívaná, která je sice opravdu dost předvídatelná, ale stále dokáže být i vcelku podmanivá. Rozhodně lepší film než Emmerichovo "10 000 př.n.l.", není tak utržený ze řetězu, dává si na čas, plus člověk se do onoho jednoduchého příběhu hezky ponoří. Rozhodně to nepoloží na zadek, ale na klidný sobotní večer je to naprosto ideální příležitost. Lepší 3*

    • 26.10.2018  11:31

    Akční komedie, které předávám čestnou cenu za nejotravnějšího sidekicka za posledních několik let. Zlatej Jar Jar Binks. The Spy Who Dumped Me (neplést si s filmem The Spy Who Shagged Me (Špion, který mě vojel), to je jiná psina), do sebe kombinuje prvky akce, špionáže a komedie, přičemž v jedné z nich docela dost dobře exceluje, zatímco ve zbývajících dvou je na prd. Po stránce komediální je to zoufalství. Přehršle trapných fórů, kterým kraluje zejména nejlepší kámoška hlavní hrdinky, která připomíná extrémně afektovaného studenta činoherního herectví na DAMU. (Jeden z hlavních důvodů, proč si tam nikdy nepodám přihlášku.) Film ale opravdu velice překvapil svými akčními sekvencemi, které jsou popravdě na dost slušné úrovni. Ať už se jednalo o bitky či honičky, člověk má opravdu chvilku pocit, jako by se díval na nějakého Jasona Bourna nebo Mission:Impossoble. Kdyby film tolik netajtrdlíkoval, možná bych přidal i hvězdičku navíc. Plus kdyby nechal oddělat tu příšernou kámošku, možná bych mu i fláknul Dokonalých 5*. Takhle se ale jedná o celkem zábavný snímek, který se však člověku během pár dní naprosto vykouří z hlavy. Průměrné 3* P.S. Mínusové body za to, že film označil písničku "Mmm Mmm Mmm Mmm" od Crash Test Dummies za nehorší všech dob! 😠

    • 25.10.2018  18:05
    Eighth Grade (2018)
    ****

    Natočit originální teenange snímek ze školního prostředí je v dnešní době očividně už docela problém, protože spousta filmů se furt drží té jedné šablony, která už je opravdu dost okoukaná - hlavní hrdina je nesmělý, sociálně neohrabaný wallflower bez přátel, ke kterému ale divák přesto chová sympatie. Boooring. A i když se Eighth Grade řídí podobnou šablonou více méně taktéž, přesto je to v mnoha ohledech snímek originální. Ukazuje totiž, jakou sílu mají sociální sítě jako youtube, instáč, atd., na pochybné prezentování sebe sama. Hlavní poďobaná macatá hrdinka (výborně zahraná btw) instáčuje jak divá, fotí se s těmi debilními příšernými filtry, které z lidí dělají králička nebo pejska (za to bych trestal gilotinou), točí vlogy na youtubu o sebevědomí, o radách do života etc., nicméně v reálném životě je to opravdu jenom tichá stydlivka, která neví, jak pořádně komunikovat s lidmi. Navíc díky opravdu skvělému scénáři, kde obzvlášť ty dialogy jsou na prvotřídní úrovni, je to velmi zajímavá a pěkná podívaná, která mi přijde i na lepší úrovni než Lady Bird z minulého roku. Škoda jen, že filmu docházel během poslední třetiny dech. Už jen kvůli těm dialogům a pár skvěle natočených momentů však určitě stojí Osmá třída za zhlédnutí. Průměrné 4*

    • 20.10.2018  18:54

    Zhlédnuto na naléhání mých nových drahých spolužáků (lav jů <3 ), vycházející z faktu, že se podobám jedné z vedlejších postav. (Roztomilý ťuťu ňuňu vtípkař, to sedí. Ale že na konci sakra zabodoval s tou fešandou! Good job, mate!) První takový mind fuck je v samotném názvu: V anglickém originále se snímek nazývá "Step Up 2". Zato oficiální ...ehm... "český" název, je "Let´s Dance 2". O__O Počítám protože jakýkoliv překlad typu "Tančeme." nebo "Pojďme tančit" asi zní moc uhlazeně. Film sleduje osud holčiny, která fakt strašně úplně hrozně nadevše moc ráda ukazuje světu svůj pupík, přičemž v případě, že to zrovna není možné, tak aspoň vyvaluje kozy. Upřímně je film docela složité hodnotit. Má naprosto katastrofální scénář, příšerné dialogy, je tam jedno klišé za druhým, plus je to předvídatelný jak kráva. ALE nebudu vůbec lhát - na ty taneční sekvence se hrozně hezky koukalo. Mělo to švih, energii a náboj. A přesně na tohle se ty filmy soustředí. Nejde jim o budování dramatu, o práci s postavami atd. (teda jestli jo, tak tohle byl fakt epic fail), ale o soustředění se na předvedení oněch tanečních choreografií, které jsou hlavní sílou filmu. A to jim jde dobře. Alespoň v tomhle případě. Můžu říct, že snímek stál z filmového hlediska za hovno a fláknout mu jednu dvě hvězdičky, nicméně byť by to bylo pochopitelné, nemyslím si, že by to bylo úplně spravedlivé. Samozřejmě, že to není žádný Bergman nebo Kubrick. Ten film to ví. Chce se pouze zaměřit na jeden aspekt, který mu jde opravdu dobře. Tudíž to nechám na takovém pěkném průměru. A to jsem sakra hodnej! Průměrné 3*

    • 12.10.2018  21:28

    Předem upozorňuji, že tohle píšu jak člověk, který je milovník ABBY a prvnímu dílu dal s radostí 4 hvězdičky, to aby si někdo nemyslel, že si zase "nějakej chlap tupě stěžuje na ženský biják." Mamma Mia 2 v podstatě využívá podobnou strategii, kterou použil i La La Land, tedy překrývá divákovi zrak barevnou páskou, obsahující atraktivní a sympatický herce, parádní písničky a choreografie, která má zakrýt vážnější nedostatky filmu. Na rozdíl od La La Landu si ale Mamma Mia alespoň uvědomuje, jakým druhem filmu vlastně chce být. Snímek se navíc rozhodl pro pěkně odvážný krok, tedy že z popředí odstraní svůj nejsilnější článek z prvního dílu, což byla Meryl Streep. Fešanda Lily James však její mladší verzi ztvárnila poměrně dost obstojně. Bohužel to film příliš nezachraňuje od faktu, že až moc nostalgicky přičichuje ke "starým dobrým" časům prvního dílů, přičemž si zapomíná pěstovat vlastní osobnost. V rámci toho je děj takový... nijaký. Ano, krásně zpívají, jsou to sympaťáci, plus je to i docela vtipný, ale jen pár minut po zhlédnutí si člověk začne říkat, že to vlastně možná bylo i zbytečný. Ale musím uznat, že to ani zdaleka nebylo tak hrozné, jak jsem si myslel. (Btw, ta mladší verze Christine Baranski byla sakra kus!) Průměrné (ale víc inklinující k té lepší straně) 3*

    • 9.10.2018  21:59
    Beze stop (2018)
    ***

    Jelikož jsem líný a prašivý měšťák, jehož dny na skautském táboře byly vždy ztělesněním očistce (ráno rozcvička, dopoledne ruční práce, odpoledne fotbal, večer noční hlídka -peklo), představa života v lesích, s pouze několika základními věcmi z moderního světa, pro mě věru příliš podmanivá není. Leave No Trace je v podstatě takovou kombinací McCarthyho Cesty a snímku Tohle je náš svět. Film boduje především v milém vztahu mezi zarputilým melancholickým otcem a jeho zvědavou dcerou, která vypadá na dosud neobjevený talent. Bena Fostera mám rád. Je to takový zvláštní, ale zároveň sympatický typ, kterému by měla být věnována větší pozornost. I když pouto mezi hlavními charaktery a celkovou atmošku má film zvládnutý dobře, stejně se nelze příliš zbavit pocitu, že v mnoha částech je poněkud mdlý a utahaný, plus emočně diváka příliš nezasáhne. V podstatě k tomu mám podobný názor jako k tomu filmu s blonďatým Aragornem - nic extra, ale milé a dobře natočené to určitě je. Lepší 3*

    • 6.10.2018  21:38

    Ach, to je vždycky blaho najít neznámý a nepovšimnutý film, ze kterého se vyklube fakt pěkná podívaná. American Animals se zpočátku může zdát jako další klon Dannyho parťáků, nicméně na rozdíl od nudného Logan´s Lucky nebo Ocean´s 8 na to film jde chytřeji a zajímavěji - jde na to realisticky. Nesledujeme žádné génie, kteří vymyslí super úžasný a nadupaný plán loupeže, sledujeme pár mladých ňoumů, kteří se během akce budou chovat asi tak jako každý z nás, kdyby mu bylo řečeno, že musí ukrást knihy za milion doláčů. V rámci onoho realistického podání je tak celý děj napínavý, plus k samotným, uvěřitelně se chovajícím, postavám si divák najde rychle cestu. I když je film realistický, přesto si dovoluje mít určitý mystický nádech, což naprosto senzačně předvede ve své intro scéně, která fakt sakra zaujme. Netřeba proto říkat, že celý snímek je opravdu dost slušně natočený, zejména když jde o režisérský i scenáristický debut. Od Dannyho parťáků 3 nejlepší film o loupeži. A že to je sakra pochvala! Lepší 4*

    • 5.10.2018  12:03

    On ten chudák Ant-Man taky nevyšel v úplně nejlepší době - Sotva pár měsíců po třetích nadupaných Avengerech, plus kolikátý to je film v onom univerzu, dvacátý? To už se člověk musí setsakramentsky snažit, aby do něho vložil další neokoukanou originalitu, která bude diváka bavit a nepřinutí ho říkat kámošovi po levici něco jako: ,,Vole, to jsem už někde viděl." Pokračování Ant-Mana byla po audiovizuální stránce rozhodně lahůdka, dovolil bych si říct, že možná i překonávající jedničku. Ovšem nemastný neslaný scénář, s poněkud předvídatelným dějem, mravenčáka neposouvá do hladin oněch "opravdu kvalitních marvelovek", byť se musí uznat, že se dost snaží. Rozhodně ale musím ocenit, že se tvůrci pokusili vymanit ze známé marvel kletby, spočívající v dost bídné kvalitě záporáků. Jak se říká - nejlepší záporáci jsou takoví, kterým dokážeme porozumět, přičemž když místního padoucha porovnám s těmi ostatními, vůbec to není špatný, Marvel se od dob Černého pantera očividně poučil. Jako dobrý. Nejsem z toho kdovíjak odvařenej, ale bavil jsem se. Plus ta silniční honička byla dost cool, to jako jo. Lepší 3*

    • 30.9.2018  20:33
    matka! (2017)
    ***

    Takové to, když si Aronofsky začne trochu hrát na Lars von Triera. Už jen tahle informace napovídá, že diváka čeká ujetě pitoreskní "what the fuck" podívaná, na kterou někteří jedinci budou čumět asi jako na ohlášení, že Rozner se stal ministrem kultury. matka! je silně alegorický film, který když prokouknete hned v první třetině, zbytek filmu už vůbec nepůsobí moc zmateně nebo šíleně. A právě během té první třetiny, kdy mi hrdě stouplo ego asi o 65454632 levelů, protože jsem onu alegorii pochopil, říkal jsem si: ,,Tyvole, to zatím není vůbec špatný." Ovšem pak se nám Darrének trochu utrhne ze řetězu a začne na člověka valit extrémní klišé, přehnanou brutalitu a ujetost na takovém levelu, že ono bizarní kouzlo ze začátku filmu a jeho přirozené vyprávění, je totálně pohřbeno pod snahou co nejvíce diváka šokovat. Jako já chápu, co tím měl pan režisér na mysli, ale mohl se, hošan jeden, trochu krotit a zůstat spíše u onoho jemnějšího stylu. Takhle bude člověk jen obracet oči v sloup. Ve výsledku je matka! velice nadějně začínající snímek, který spadne do pěknýho bordelu. A je to škoda, protože Aronofsky je dobrý rejža, plus filmy podobného typu umí. Průměrné 3*

<< předchozí 1 2 3 4 6 7
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace