Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Krátkometrážní

Recenze (385)

plakát

Dexter - Série 4 (2009) (série) 

Čtvrtá série je seriálový fenomén. Tak skvělou kombinaci bravurní režisérské práce, scénáře, hereckých výkonů a opravdu mistrovského napětí se jen tak nevidí. Už hned od první epizody divák pozná, že ho čeká něco velkolepého. Největší hvězdou celé série je samozřejmě strašlivý Arthur Mitchell (Trinity Killer), nejděsivější a nejhrozivější protivník, jakému Dexter kdy čelil. I přestože je to ale záporák, série s ním skvěle pracuje jako s učitelem pro samotného Dextera, který se marně snaží najít rovnováhu mezi rodinným a pracovním životem. Nic však netrvá věčně, po nějaké době si oba půjdou zas po krku, díky čemuž se dočkáme jednoho z nejlepších a nejmrazivějších vrahounských bojů seriálu. Vada na kráse může být snad jen krapet mdlá pasáž někde veprostřed, sérii to ale nijak zvlášť neshazuje. Vrcholem série jsou ale poslední tři epizody. Dohromady je považuji za naprosto unikátní seriálový zážitek, který téměř nemá obdoby. Napětí je na nejvyšší úrovni, přičemž se diváka po celou dobu drží jako klíště. To vše zakončené jedním z největších šoků, co jsem při sledování nějakého seriálu kdy pocítil. Smrt Rity, charakteru, který divák vždy považoval za takové bezpečné útočiště před veškerými těmi hony na vrahy a další padouchy, je jedním z největších a nejpůsobivějších momentů celého seriálu. Geniálně (i když také smutně) zakončující nejen nejlepší sérii seriálu, ale i jednu z nejlepších sezón seriálové historie.

plakát

Dexter - Série 5 (2010) (série) 

Pátá série je ta, kterou mnozí fanoušci považují za jednu z těch nejslabších. Já si ovšem myslím, že je velice nedoceněná. Pátá série je jedinou, která okamžitě navazuje na události ze série předchozí. A jejím hlavním motivem je především vypořádání se se ztrátou blízkého. Šokující smrt Rity se s Dexterem táhne po celou dobu sezóny, člověk by si mohl myslet, že jeho následná pomoc sympaťačce Lumen s vypořádáním se s bandou násilníků je jen další slabý odvar, který si scenáristé vycucali z prstu. Ovšem já v tom vidím přeci jen něco víc. Dexter se cítí zodpovědný za Ritinu smrt. Je nešťastný z faktu, že místo toho, aby hrozivého vraha Trinityho zabil co nejdřív, ze sobeckých důvodů jeho vraždu odkládal. Klíčový je v tomto faktu jeho rozhovor s Astor na konci série, kde si Dexter uvědomí, že Lumen pomáhal mimo jiné i z toho důvodu, aby očistil svou mysl od viny, kterou cítil spojenou s Ritinou smrtí. Celá ta série je v podstatě o Dexterovo vykoupení. A to ji taky činí unikátní. Lumen hledá pomstu, Dexter zase klid. A vzhledem k tomu, co oba prožili a jací jsou, není divu, že to dali dohromady. Doplňuje to ještě dobrá dějová linka s Quinnem, který začne jít Dexterovi po krku. Velká škoda, že se k tomu budoucí série už nikdy nevrátily.

plakát

Dexter - Série 6 (2011) (série) 

Šestá série se může chlubit dlouhou řadou zajímavých nápadů. Jak v hlavní dějové linii, tak i v těch vedlejších. Bohužel Travis Marshall je asi úplně nejhorším velkým padouchem celého seriálu. Absence charismatu je především doplněná jeho nudnou osobností a naprosto nesmyslným chováním. Zejména v posledních dílech, kdy najednou z čista jasna přepne, přičemž rázem se z něho stane hrozně zlý a nemilosrdný lotr. Šestá série hezky pracuje s náboženskými motivy, ukazuje jejich stinnou stránku (Geller a Travis), ale zároveň i tu světlou v podobě Otce Sama, který je nejlepší novou postavou série. Ovšem něco si tvůrci mohli odpustit, například celý ten nápad s Debrou, která si uvědomí, že je do Dextera vlastně romanticky zamilovaná, mi přijde naprosto mimo mísu a bortí to onen fungující bratro-sesterský vztah, který mezi sebou měli. Finále je velkolepé, ovšem nemá už takové grády jako série předešlé. Celkově šestá série není špatnou, ale už na ní jsou viditelné určité praskliny v příběhu a postavách, které se pak bohužel v nadcházejících sezónách ještě rozšíří.

plakát

Dexter - Série 7 (2012) (série) 

Mnohými považována za sérii povedenou, což upřímně vůbec nechápu. Nejlepší věcí na celé sérii byl snad jen její velký padouch Isaac Sirko, který patří mezi nejlepší a nejcharismatičtější záporáky seriálu. Jinak ale sedmá série představuje mdlou a nudnou dějovou linku s minimem napětí a originálních nápadů. Výjimku možná tvoří hon na Spelcera, ale to je tak všechno. Doplněnou ještě často iracionálním chováním jednotlivých postav, které vůbec nepasují k jejich charakterům. To je zejména případ samotné Debry, která ostatně fakt, že její bratr je velký sériový vrah, přijala s daleko větším klidem než bych od ní očekával. Do toho se série snaží divákovi vnutit další romanci mezi Dexterem a Hanou McKey, která v téhle fázi seriálu snad už nemůže nikoho zajímat. Velice dobré ovšem bylo vyšetřování Laguerty a i její následný skon na konci série. Čekal jsem, že osmá série na to bude navazovat a že to bude jeden ze základních kamenů pro to, aby Dextera nakonec odhalili. Samozřejmě se tak nestalo. Osmá série se na to totálně vykašlala.

plakát

Dexter - Série 8 (2013) (série) 

Kde jen s tímhle bordelem začít. Jedna z nejhorších věcí celé finálové série spočívá především ve skutečnosti, že po valnou většinu děje vůbec neindikuje fakt, že se jedná o sérii poslední. Kromě vcelku zajímavého hroutícího se vztahu s Debrou je jinak osmá série přeplněná hrozně generickými a nezajímavými dějovými linkami. Díky tomu osmá série působí prostě jen jako další normální sezóna, ne jako očekávané finále, kde vše jednou provždy skončí. Čekali jste, že Dextera konečně odhalí a půjdou po něm jeho staří přátelé? Zapomeňte. Místo toho vám zase představíme dalšího stereotypního psychopatického vrahouna, se kterým Dexter bude muset změřit síly. Protože nic takového jsme v minulých sériích přeci ještě neviděli, že? To vše je zakončené rádoby poetickou smutnou pasáží, kdy Dexter předá svého syna do rukou bývalé vražedkyně a po absolutně zbytečné smrti své sestry sám nasimuluje svou smrt, přičemž se z něho pak stane dřevorubec v Oregonu. Kdyby aspoň ta série měla onu slušnost, že se se svými dlouholetými fanoušky řádně rozloučí, byl bych střídmější, ale zakončit to takovým náhlým lusknutím prstů, to jsme si věru nezasloužili. Ale je fajn vědět, že Masuka má dceru. Na tuto informaci jsem opravdu čekal od první série.

plakát

Díra (2019) 

Jako sorry, ale mě už ty antikapitalistický filmy trochu lezou krkem. I přestože snímek má poněkud zajímavý námět, který dobře udržuje divákovu pozornost, zabývá se těžce očividnou a poněkud lacinou metaforou, související s kritikou třídních rozdílů. Ti nahoře se mají jak prasata v žitě a ti dole bojují o holé přežití. No to je objev Ameriky, cywe. Do toho všeho se ještě film poněkud přehnaně snaží diváka šokovat některými krvavými a násilnými scénami, nicméně jejich implementace do samotného děje příliš věrohodná není. Navíc ještě film prudí velice otravnými (rádoby uměleckými) halucinogenními scénami hlavního hrdiny, které jsem obecně nesnášel snad úplně všude. Poslední třetina je ale celkem povedená, plus kdyby s jejím dějem tvůrci přišli o něco dřív, snad bych nebyl zas až tak kritický. Vlastně si říkám, zda by nebylo lepší, kdyby se ten film nebral zas až tolik vážně. Změna žánru k něčemu žoviálnějšímu by možná celému zážitku více prospěla, takhle to je jen další laciná káravá orwelovka, nad jejímž poselstvím člověk jen ledabyle protáčí oči v sloup. Slabší 3*

plakát

Dítě Bridget Jonesové (2016) 

Deník Bridget Jonesové byla vždycky jedna z mých nejoblíbenějších britských komedií. (Ano dámy, i chlap může mít rád film o roztržité mega-sympaťačce, která si po AdrianMoleovským způsobu řeší typicky ženské věci.) A musím říct, že ani po čtyřicítce neztratila Jonesová svoje kouzlo. Pravda, fóry už jí nejdou tak moc dobře jak před lety, ale přesto je hrozně fajn na ní koukat. Kouzelná! Stejně tak věčně sympatický Colin Firth, který mě svým výkonem donutil připravit si na zítřek Lásku nebeskou, kterou jsem neviděl už věčnost. Film je milý a hezký, nicméně stoprocentně nedosahuje kvalit dílu prvního, to především kvůli někdy až moc přestřelené sentimentalitě a málo vtipu. Ne že by mi nic nepřišlo vtipné, ale většinou to z mé strany bylo jen pouze takové uchechtnutí. A líbilo se mi to. Celkem. Charakter Jonesové je stále skvělý, její kamarádi stejní prdlí a Mark Dursley má furt ten připitoměle vtipný výraz. Ale ten Hugh Grant mi tam chyběl. Průměrné 3*

plakát

Divoká dámská jízda (2017) 

Tenhle film mě zaujal především tím, že na čsfd má 44%, ale na Rotten tomatoes se pohybuje kolem 85%. Tak jsem si řekl, že si o tom udělám vlastní názor... Nu, je to trapná podprůměrná komedie, jenž spoléhá na uřvanost, chlípné sexuální fóry a nudnou nadsázku. Jinými slovy - peklo. (Ještě k tomu při těch "haha" scénách často hraje hudba jak z porna kategorie "MILF Big tits humping") Ale! V poslední třetině se film krapánek polepšil přidáním zajímavého elementu dramatu mezi hl. protagonistkami, který mě přesvědčil, že to nakonec zas až taková hrůza není. Ale je to furt špatný. Nezasmál jsem se ani jednou. A co se toho vysokého hodnocení na RT týče - buď mají Američané hrozný smysl pro humor, nebo prostě musím být Američanem, abych ten humor ocenil. Lepší 2*

plakát

Dokonalá lež (2019) 

Přiznávám, že herecké duo Helen Mirren a Ian McKellen pro mě bylo dostatečným lákadlem k tomu, abych si tohle polo thrillerové drama pustil. Ale po zhlédnutí mi bylo hned jasný, že i kdybych to vynechal, nakonec by to zas až tak velká škoda nebyla. I přestože oba hlavní představitelé byli jaksepatří skvělí, tak první polovina se nejen extrémně táhne, ale zároveň se ji ani moc nedaří divákovi prodat nějakou ucelenou expozici, díky čemuž tak divák trochu tápe a může být zmatený. Nedopomáhá tomu ani fakt, že duch filmu se na mnohým místech nečekaně změní. Nejdřív to působí jako romantická komedie, pak zas jak kriminální thriller. V druhé polovině se to naštěstí zlepší, jelikož motivy postav jsou jasnější, jejich charaktery vykreslenější, tudíž to diváka i více chytne. Ale během té první jsem fakt víc myslel na to, proč naše kočka, která mi během sledování ležela na klíně, je tak rozmazlená a žere jen filé se žloutky. Samotný závěr je pak jak něco s Dannyho parťáků, ovšem postrádá to jejich švih, eleganci a vlastně i logiku. Ve výsledku dost průměrná podívaná, ale hodně ji zachraňuje jak Gandalf, tak i Morgana (holt ještě pár těch čárů umí). Plus i vlastně celá ta pointa by se mi víc líbila, kdyby byla konzistentnější s tempem celého snímku. Chjo. Lepší 3*

plakát

Dokonalá loupež (2018) 

Docela suchý, utahaný, ale i celkem dobře natočený krimi thriller, který si hodně bere inspiraci z Mannova Nelítostného souboje. Tedy příběh dvou drsných charismatických protivníků, jeden na straně zákona, druhý na straně zločinu, kteří jsi tak nějak jdou po krku. Butler v roli alfa poldy umí. Nicméně ani on nemůže filmu zažehnout tu výjimečnou jiskru, díky které byl Mannův snímek tak skvělý. Nechci říct, že by to byl špatný film, protože není. Natočený je pěkně, má atmosféru, plus ty postavy tam jsou docela kvalitní, ale je to strašně zbytečně natahované, ne příliš vtahující, plus autoři se pokusili o jeden plot twist, nad kterým jsem jen nadzvedl obočí. Celkově se mi to líbilo, jen mě to zanechalo hodně chladným. Marný platný. Lepší 3*