Recenze (992)
Byl jednou jeden... život (1987) (seriál)
Milé, poučné, zábavné a veľmi pútavo urobené. Myslím, že veľa z nás si možno ani neuvedomí, koľko informácií v nás ostalo práve s tohto seriáliku. Stále si pamätám zlé baktérie ako sa rozmnožujú delením, alebo priamo v napadnutej dobrej bunke...
Mlha (2007)
The Mist je jeden s tých filmov, ktoré človeka doslova prefackajú, keď si uvedomí akými úbohými a hlúpymi stvoreniami je veľká väčšina ľudí podliehajúcim rôznym vplyvom a ľahko strácajúcim vlastný úsudok pod vplyvom či už strachu alebo každej inej stresujúcej situacie. To bolo vlastne pre v tomto filme to najdôležitejšie. No a ten hrozný pocit, že sa deje niečo nepredstaviteľne strašné v tej hmle a nikto nevie čo a prečo.... Na samú myšlienku, že by sa niečo také mohlo stať mi prechadza mráz po chrbte. A samozrejme koniec filmu... V tomto je King majster sveta. Podobné pocity ako pri Shawshanku ale z úplne iných dôvodov. No a samozrejme atmosféra umocnená hudbou Dead Can Dance...
Království surikat (2005) (seriál)
No ja len čumím, čo všetko vedia surikatky, aký majú sociálny život, ako sa milujú a nenávidia. Tá ich hierarchia je neuveritelná. A klobúk dolu pred autormi a kameramanmi.
Rudá voda (2003) (TV film)
Skúšal som to pozerať, ale sa mi to nepodarilo... Úplná zbytočnosť s hlúpou zapletkou. A tak vlastne ani neviem ako sa to skočilo... Potreboval som ale marniť čas? Nie! Aj tak viem ako sa to skončilo. Zlý, slabý film.
Paříži, miluji Tě (2006)
Nepôjdem z poviedky na poviedku. Príbeh mímov: beriem, skvelé a jemnučky citlivé. Malý Jean-Claude (našťastie nie Van Damme). Dafoe ako cowboy a nešťastná matka Binoche: úžasný príbeh. Emigrantka a jej ukolísanka (snáď po portugalsky) pre dve deti spievaná s rovnakou láskou... tvrdé ale pravdivé. A úplne prvý príbeh o osamelom zatrpknutom parížanovi beriem kvôli parížskosti. Najviac približuje Paríž... môj milovaný, kde som mal to šťastie rok bývať :)
Mumie: Hrob Dračího císaře (2008)
Teeeeda, toto bolo oveľa, oveľa slabšie ako som čakal. Jet-Li, od ktorého som si veľa sľuboval sa tam premával vo valnej dĺžke filme len ako "kamenná tvár" alebo ako trojhlavý drak z princa Bajaju, takže vlastne nič moc. Yetti-ovia boli síce super, ale len v jednej scéne. Láska Ricka a Evelyn už je len odvar a mladý mi tam dosť málo pasoval. Takže tu film zachraňuje vlastne "strejček Jonatán z blinkající krávou". A to na dobrý dobrodružný film nestačí. Bojová scéna na konci hlinených hrncov z kostlivcami bola jednoznačne slabučká. Na konci je síce odkaz na eventuálnu dalšiu časť v Peru, ale ja si už asi neprosím...
Smrtonosná zbraň (1987)
Tak, tento film je fakt jazda, Gibson ako pološialený maniak bez škrupúl a z krédom "Ved aj tak nemam čo stratit" a pri nom sy,patický čierny policajt z rodinným zázemím. Taklý kontrast je ťažké aj vymyslieť.
Dvanáct rozhněvaných mužů (1957)
Bolo to síce už dávno, čo som túto skvelú drámu videl, ale tie momentky, psychologické zvraty a rozhodovanie 12 porotcov o vine alebo nevine človeka, ktorého ani nepoznajú mi ostalo v pamäti.
Dvojí obvinění (1999)
Dopozeral som to hlavne kvôli Ashley Judd. Tommy Lee Jones so svojou uz standartnou rolou "honiteľa-naháňača". A prirodzene happy-end ako vyšitý, kde chalanisko bez problémov spoznáva mamu ktorú 6 rokov nevidel, naposledy ked mal tuším 3-4... Priehľadné ako priesvitka.
Ples upírů (1967)
Skvelá horroro-komédia ktorá vždy pobaví. Sám Polanski sa obsadil do role nešikovného pomáhača neustrašeného staršieho profesora-upírobijcu.