Peabody

Peabody

IT. N

Česko
osoba s láskou k filmu

0 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
    • 10.7.2018  21:02

    přijde mi to naprosto pitomě předvídatelné a čitelné, žádné napětí, postavy spolu nejdou, taková procházka hvězd po plátně. Nedrží pohromadě americky jednoduchá zápletka, vyhozené peníze - tedy z míého oosobního hlediska. Je to takovej McDonald, víš, co dosttaneš a taky to dostaneš, sterilně a nudně. A pochopitelně na konci něco zvratů, jak je v kraji zvykem. Philipa Glasse mám hodně rád, ale tohle je i hudebně skoro Pěst na oko.

    • 7.7.2018  08:22

    No ono je to těžký, jak má pan Krška točit lehce erotickou komedii žen rodiny Gromových, které dědičně otěhotní zamlada bez otce, když by ho zajímali leda tak ti mladí otcové. Scénář má docela slušné některé hlášky (/Přijeli soudruzi z Alžíru, Pohrobeček bude chodit na hrobeček), ale je to celé hystericky ukřičené a to nejen u paní Budínové, která na této své vyjímečné schopnosti postavila kus své kariéry, ale i u ostatních. Mladá Z Ondrouchová je docela pěkná, i když herectví asi nebylo její hlavní předností. Paní Budínová hraje ve svých 43 letech 33 letou, místy to úplně důvěryhodné není, ale jinak je výborná v rámci svého výše zmíněného stylu. Pan Lukavský jako snad vždycky je moc dobrý a taky odmítl tu hyteričnost, jeho civilní klidný projev stojí za vidění. V partě montérů nikdo moc nevyniká, je to taková sbírka béčkařů (jakkoli třeba pan Besser se mi líbil). Základní problém je ale v tom, že pan Krška dokázal točit docela solidně lyriku, ale čisté komedie mu nešly (Komedie s Klikou je snad ještě horší) a zjevně v šedesátých letech už nevěděl tak úplně co točit.

    • 7.7.2018  08:15

    Hrozný. Pan Krška se snažil ke konci své práce o komedie a moc mu to nešlo, zejména pokud se snažil o komedii rozjuchanou (podobně špatná je Dívka s třemi velbloudy). Paní Bohdalovou nezvládl, opravdu zde zmíněná neřízená střela, s panem Hogerem k sobě dokonale (myslím naprosto) neladí (což ale asi nemohl pan Krška cítit), Knožní předlohu jsme nikdy nepotkal, takže nemohu posoudit, ale postavit film na zápletce Klika a klika se mi zdá málo a tuto křečovitě komickou polohu paní Bohdalové (podobně Dáma na kolejích) mám hodně nerad. Tohle prostě není pro mne a ač pana Hogera mám rád moc, tafy to nezachrání.

    • 7.7.2018  07:44
    Konec agenta č. 312 (TV film) (1974)

    docela mne to zklamalo, spousta vynikajících herců a přehrávání, taková staropražskopodskalská šarže. F Filipovský si doslova zopakola svoje ano pane rado z Hříšných lidí, k tomu odporná (pro mne osobně) dechovka, To počáteční zatýkání nebezpečných řivlů ještě docela šlo, ale pak jak se to točí v anarchistickém kroužku, tak to jde dolů. A ani u pana Kemra nemám tuhle komickou polohu tak rád, pokud ji nic nevyvažuje.

    • 5.7.2018  11:05

    Pokud odhlédneme od jednostranného úhlu pohledu (který se dnes ototčil a dělá se propaganda zcela stejná - řekl bych na minus jedna), nené to zcela špatně udělané. Jádro problému je v castingu a pak kupodivu i ve střihu, kde místy vznikají naprosto nelogické skoky. BB je dobrá a pořád pěkná a její příběh je dobrý, i když motivaci z dnešního pohledu těžko pochopit, Pan Langmiller jako obvykle zvládá padouchy s nadhledem a slušně, Radovan Lukavský výborný jako skoro vždy. Příběh Charlese Kateka si zaslouží monografii a film, ale natočit se dá až tak za dvacet třicet let, až bude možné ukázat více než jeden pohled na jeho roli (dnes je zčásti vnímán jako padouch, zčásti jako hrdina, občas jako člověk, který zpravodajsky selhal spíše pro své osobnostníí rysy. Do historie let 46-48 se ale zapsal nikoli nepodstatně). Pan Zounar je jako obvykle hrozný, studený, nevýrazný, na pohled asi pěkný chlap, ale herecky smutenka. M Moravec mi až tolik nevadil, škoda že nejlepší herec z této strany souboje, František Němec, rychle mizí ze scény. Špatný je i Vladimír Ráž, který je herecky nevyrovnaný, v některých filmech slušný, tady v křeči. No a pár figurek. Dva žežiséři, oba v normalizaci velmi pilní a oba nic moc, proto asi pozvolné tempo na mnoha místech nudí a jak říkám, některé střihy jsou pro mne zcela vadné, ale nemám sílu si to pouštět podruhé, jestli jsem náhodou něco nepochopil mylně.

    • 5.7.2018  09:17
    Muži z Bombaje (TV film) (1982)
    *

    to se nepovedlo nikomu s jednou výjimkou. Scénář je anekdota natažená zbytečně na půl hodiny, Jan Faltýnek byl sice velmi zajímavý herec a ve Viole jsem ho viděl jako velmi charismatického zpěváka, ale na plátně a obrazovce byl obsazován jako figurkář a zdá se mi, že si na to tak zvykl, že to automaticky nasazoval. Takže je tady jen figurka komického rádobysvůdce. Pan Vala působí trochu unaveně, ovšem sestru má skutečně nádhernou, paní Bartošová se tady moc povedla a je to to jediné, proč má smysl se na to mrknout. JInak je to o nišem, souhlasím

    • 4.7.2018  22:10
    Brokovnice (TV film) (1992)
    **

    slabší adaptace, Panenka byla pro mne mnohem lepší, kombinace Vydry, Brodské, Kořínkové, Jandáka a Hrušky je naprosto smrtící koktejl. Škoda, protože ten zvrat po stránce detektivní je podle mne jeden z McBainových lepších.

    • 2.7.2018  10:50

    Hrozný. Kde začít? Casting jasně - hlavní hrdina je hrozný a byl jsem skoro v šoku, když jsem zjistil, že herectví vystudoval a živil se jím. Tady jsem měl pocit, že to jen nový partner pana režiséra (což byl asi taky a s herectvím že nic společného nemá). Křeč Terezy Bebarové, druhý pokus o návrat Edity Brychta do rodné země, opět tragický jako v Akumulátoru, Eva Holubová ve své nejhroší (překlep, ale docela vhodný, to chce opravdu silnou kůži a vůli hrát něco takového) šarži, baletní taneček Adély Gondíkové (ale kdo by to panu Langmajerovi odmítl, když je stejně jedno, kdo to bude za plátně ztělesňovat - hrát se nedá říci). Ta scéna se šviháním a baletem je nezapomenutelná, trapnost obtížně překonatelná. Slabší román pana Švandrlíka, ale proč si neudělat výlet do Afriky. Bože, tolik slušných herců a taková sračka

    • 2.7.2018  10:43

    Oba Svěráky mám velice rád, ale tohle podle mne není povedené ani ve scénáři - ta televize vysávající energii je opravdu prvoplánové výchovné téma a řekl bych, že snaha ZS vychovávat tady ujela trochu za hranu, přes spoustu kvalitních herců není casting dobrý a chápu sice, že dcera pana Jana Brychty si zahrát chtěla, ale je podle mne prostě špatná (uznávám, mladá Třisková byla v Nahotě na prodej ještě daleko horší). Škoda, poctivé scifi od Jana Svěráka bych někdy moc rád viděl.

    • 2.7.2018  10:38
    Ropáci (studentský film) (1988)
    *****

    Nádherná mystifikace, nenašel jsem chybičku snad,

    • 2.7.2018  10:34

    pejskokočičkovcký dort je docela dobré vyjádření problému. Pseudomagii rád nemám, adoraci amerického vývozu demokracie sice u emigranta chápu, ale přijde mi stejně hloupá, takhle prosté to opravdu není. Cítím i určité podbízení se vkusu US diváka, tedy zjednodušení, utajení, jakomystika a jakosymbolika. Hodně špatné. .

    • 2.7.2018  10:29
    Dopis psaný španělsky (TV film) (1980)
    ****

    i poslední díl trilogie je solidní řemeslná práce s dobrými hereckými výkony i režii, některé fidurky jsou na hraně,. ale počád to pan Filip ustál. Opět spíše 3,5, ale 3 málo.

    • 2.7.2018  10:27
    Otec nebo bratr (TV film) (1978)
    ****

    lehký nadprůměr zejména kvůli J Hanzlíkovi a Daneiele Koláčové, kteří si sedli sand kdekoli spolu hráli a Antonii Hegerlíkové. Zápletka je nic moc, i když není nemožná, je to poctivé řemeslo režijní, herecké i scénáristické. Slušná TV zábava, asi bych dal špíše 3,5, ale tři jsou zase na tu dobu vzniku pro mne málo.

    • 15.6.2018  13:13

    Moc nechápu, proč se vezme charakter, který je jasně definovaný a natočí se a konto jeho jména někdo zcela jiný. V jiné podobě je to zprasení Malevilu. Léta jsem si myslel, že tohle umí jen Hollywood, ale právě toto a Malevil je doklad toho, že i FGRancoouzi sami jsou schoponi sebeprznění vlastních autorů. Teď ještě aby natočili nově MOnte Christa a do hlavní role vzkjčísili Paola Villagia. A ta hvězdička je za Kristin Scott Thomas, mám ji rád.

    • 15.6.2018  13:09

    Neberu to, není to Bond, to je Jason Bourne nebo jiná akční perfektně udělaná zábava. A DC není Bond, protože nemá eleganci, je zpocený dělnický typ. A to prostě Fleming nenapsal (a četl jsem všechno) a předchozí filmy (a mám je všechny) respektovaly, někdy s trochou více humoru, nekdy více krutosti, ale vždy s určitým nadhledem. Tady je to doslovné a i když Mikkelsen je skvělý a karetní scény jsou výborné, a Eva Green je pěkná - prostě to není James Bond. Je mi líto

    • 10.6.2018  10:31

    Jedna z mých oblíbených komedií (teoreticky je to vážný příběh, ale tak to brát nelze, pokud vůbec kdy šlo). Dlouho jsem nechápal proč mne taková šílená agentská agitka baví. Pak jsem se podíval na scénáristy a pochopil jsem - mé souznění s Jiřím Brdečkou je na vině. Elegance, která mu byla vlastní, je prostě promítnuta i sem, postava a repliky Jiřího Sováka jsou k sežrání. Otomar Korbělář je sice starší, ale zcela důvěryhodný, mladá Alena vránová je k sežrání a má krásné oči a je dobově samostatná žena, Gustav Heverle je vcelku snesitelný dělnický duch. Otomar Krejča přehrává jako vždycky, tady ale funkčně a recituje příšerné fráze s pozdviženým koutkem. Hnusný agent Rudolf Deyl je pochopitelně od počátku pod očima bdělých přííííííslučníků a vyzvídá takové strašně věci, jako kdo nám prodává ze Západu tkaničky do bot, pomocí utajených dopisů (v jejichž dikci opět slyším, jak se J Brdečka pochechtává). Navíc Makovcova režie vcelku odsýpá, tempo je dobré, nezastavuje se nikde zbytečně. Miloš Kopecký, abych nezapomněl, jako ustrašený třetiodbojář, utrápená krásná Irena Kačírková, mladý (tedy jen věkem, mladý snad nikdy nevypadal) Josef Hlinomaz. No a abych nezapomněl, obsazení Jiřího Vrštaly, obvykle hnusného agenta jako naopak sqělého bojovníka a dokonce i toho, kdo zlikviduje v půdní přestřelce (mezi prádlem, tím se o něco později inspiroval :-) Richard Lester v souboji musketýrů) hlavního padoucha, aby hned poté, co ověří, že uspěl, zachraňuje malého sladkého chlapečka z nočníku, to je taky něco. Prostředí přístavu je přiměřeně nezvyklé, řeka pěkná, moc se tím bavím.

    • 4.6.2018  08:25
    Recept na milování (TV film) (1984)
    ***

    dobový průměr nezávazné zábavy, nejsou tu ani soudruzi, ani moc komunální satiry, pár přijatelných herců si vydělaává na chlepa. není to ostuda, ale taky nic na zapamatování. Kolářová se Zedníčkem spolu neladí tolik jako s J Hanzlíkem. Oba jsou dobří, ale tak nějak vedle sebe, ne spolu.

    • 3.6.2018  22:21

    Jeden z filmů, které nastavily komunikaci pro celou generaci a kdo ví, jestli jednu. Z malého skoro komunálněsatirního nápoadu s tím, že mnohdy zaplatit nebylo snadné (osobně jsem několikrát volným krokem odcházel z restaurace a ne vřdy mne vrchní polapil - doznávám se, MeToo. Abrhám výborný, krásné dámy a scéna v koupelně byla v tu dobu moc pěkná a chodili na ni pubertáci samostatně a stříhali z ní kinaři taky (to se tehdy muselo nůžkama). NJN konec není ono, ale taky kdo má vymyslet, jak to skončit jinak? Prostě zlatý fond.

    • 25.5.2018  22:02
    Mykolko - hop! (TV film) (1984)
    **

    no jediné kvůli čemu stojí za to to vidět, je SImona Vrbická, jinak je to nanic. Ale zase ona je hodně púěkná, i když nevím, jestli tomu říkat herecký výkon, to tady ani neměla možnost ukázat.

    • 25.5.2018  17:24
    Vybíjená (2015)
    *

    škoda. Podle mne jedna nejlepších věcí Michala Viewegha ve zpracování pana Nikolaeva je pro mne zabitá trojicí TELATTElat, kteří nehrají Jeffa, Skippyho a Toma. Jeff má býát kjrásnej chlap, Ondřej Sokol je studený čumák. Simona Krainová je krásná, ano, ale asi trochu jako Lída Baarová, jen ať se nepokouší "hrát". Co grimasa to trága. Vartecký má být chlap, ale mně typově Lukáš Vaculík, nesedí jakkoli se z něj stal herec (ale to je asi věc osobního vkusu). Postavy chodí kolem, sedí vedle sebe u stolu, recitují dialogy, vztahy mezi nimi skoro žádné, celé se to tak prokliká. Plus se připíše něco protirežimních narážek (v nize nejsou), že aby to bylo podle normy. Nepovedené a casting velmi slabý. A ty labutě u Vltavy u dojemných dialogů, ugh.

    • 24.5.2018  12:10

    filiprentsch jde jen o kousek dál než ve většině svých filmů, ale tady nedostal takovou zemanovsky podmíněnou/ vynucenou odměnu (nemluvě o zcela směšném vyznamenání) za svou práci pro něj od Fondu, Takže je to levnější i vzhledově. To, že je přesvědčen, že divák neudrží víc než dvouvtěřinový záběr a nůžky jsou pro něho základní nástoj, je pro něho typické (jeho milovníci tomu říkají dynamická narrace, myslím). Ta Halinina knížka je dost dobrá, ovšem tohle je vykuchaná primitivnost. Dívky má ale pěkné, to ano, asi producenti i slušně platí. Issová, Dvořák, Ruml jsou kvalitní herci, Pavel Kříž bývvááááááááával taky, po návratu je to smutenka. No a dámy na A jsou na koukání, proč ne.

    • 23.5.2018  19:19
    Máte slovo (TV pořad) (2008)
    odpad!

    Jako manipulace a porušování novinářské etiky je to perfektní ukázka. Taky by se dalo mluvit o podbízení davovým pudům a podobně, ale tolik slov si to ani nezaslouží.

    • 21.5.2018  14:28
    Každý milion dobrý (TV film) (2016)

    NO režijně docela velký výkon dokázat donutit Ondřeje Vetchého, aby byl špatný. Bravo Zelenka. Hrozný klišé

    • 8.5.2018  08:26

    když ona má tak krásné oči.

    • 3.5.2018  23:38
    Inspektor Max (TV seriál) (2018)
    odpad!

    Po prvním dílu jsem napsal toto Juraj Kukura nikdy nebyl komik, jestliže to zkouší v sedmdesáti letech, lze to sice pochopit, ale je to hrozné. Prostě to neumí, chybí timing, některé repliky jsou až hysterické, nesedí k předchozím větám partnerů a podobně. Pan Chlumský se mu to asi bál říci. Takže to je problém číslo jedna, hlavní postava. Pak je tam partner do dvojice, pro kterého je označení nemastný neslaný zcela adekvátní. Třeba v Poldovi dvojice skutečně má nějaké vztahy a jejich spory fungují, tady jsou jen vedle sebe. Bod číslo tři - zápletka. je tak na 12 minutový bakalářský příběh, okořeněný naprosto zprofanovanou Radkojohnovskou korupční mafiánskou polevou (ani kopnutí si do mrtvoly v podobě UV KSS nechybí :-)). No to jsme kdysi měli v 50., letech, kdy každý padouch musel být ex fabrikant nebo aspoň živnostník. NIc nového pod sluncem. Takže jeden špatný klaun, jedna leklá ryba, několik dam a dívek kolem toho klauna padajících na záda při každé jeho větě, ufff. Osobní vztahové problémy zakrývají pátrání (tedy pátrání tu taky žádné není, jen se tak pohybujeme vesmírem a občas se něco stane. Pak jsem si dal ještě poslední díl a vidím to takto - radkojohnovská mafiánská směšnost zůstala i zde, pár detektivů k sobě pořád nemá žádnou vazbu nebo vztah, pátráné je v tomto díle více a naní až tak děsné (sice všechno už tu bylo asi 159x, ale aspon zmizelo hysterické vtipkování, respektivě se omezilo. Skvělí hlídači gangstera, kteří puštějí kolem sebe podezřelé s golfovými holemi asi neviděli ani Někdo to rád horké. Sexuální buldozer zůstal, Karol Duchon byl postrachem už zaživa. Takže kdybych viděl jen tento díl, dal bych asi půl bodu - jeden za milou Lindu Rybovou minus půl za jako obvykle tragickou Terezu Brodskou. Celkově je to ale pořád strašně špatné.

    • 30.4.2018  17:07
    Metanol (TV film) (2018)
    ****

    tak paní režisérku sleduji delší dobu a třeba její - Kristova léta, dámy - považuji za jeden z absolutně nejlepších dokumentů jaký tady po revoluci vznikl. po podstatě a k věci a velice ženský a přitom ne šovinistický. Metanol je vynikající práce, dobré zvládání herců, emoce držené většinmou na uzdě (snad jen ta malá něžná holčička budící maminku na začátku druhé části mi přišla trochu vyděračská, jakkoli se to velmi pravděpodobně mohlo stát. Vaculíák výborný jako většinou v posledních letech, kriminalisté velice slušní, snad jen by stálo za to trochu ke konci omezit počet exponovaných postav a tím trochu gradovat - takhle třeba david Máj vypadl na delší dobu z děje, ačkoli v prvním byl klíčový, tady se vlastně nijak neukázalo, jak musel být vyděšený. Ale já scénárista nejsem, je to můj osobní názor. Taky je to jediný důvod, proč nedám 5, ale prostě se mi zdálo, že těch postav vyšetřovatelů je někdy moc a ztrácím přehled kdo je kdo a kde se vzal. Jako kdyby to byl 3díl nůžkama vzatý na 2díl. Ale moje úcta, moc pěkná reřijní a celkově super televizní práce. Takových věcí by měla dělat čt víc místo inšpektora Kokota Maxe a podobných blbin.

    • 18.4.2018  10:04
    Humr (2015)
    **

    Na začátku jsem byl velice spokojen, zvláštní konstrukce sociální sítě ve které se pohybují postavy je neotřelá a zaujala mne a s chutí jsem si zkoušel dekódovat c o se smí, nesmí, děje a neděje. Bohužel druhá polovina filmu jde krok za krokem pod kytičky, protože zvláštní vztahy v hotelu se posouvají do nečitelných vztahů v komunitě lesa, výlety do hotelu a města nedávají moc smysl, víc a víc se autoři soustřeďují jen na styčné body dvojic, film ztrácí tempo (poručuje i vlastní nastavená pravidla soužití, jejich porušení se někdy tolerují a někdy nikoli) a podle mne filům ztrácí i smysl. Konec jsem už sledoval jen z lehce zoufalé zvědavosti, kam to chtějí autoři dovést, za což jsem byl po zásluze potrestán.

    • 7.4.2018  17:33
    Sukňa lenže zelená (TV film) (1988)
    **

    Podle mne to komedie vůbec není, je to příběh ze života vojand /s občasnými řertovnými scénami, to ano, ale zápletka je zcela vážná). Kdyby byl ten příběh o klucích, bude to taková skoro bakalářská story, nijak odlišná od stovek jiných, nováček se těžce sžívá s kolektivem, rodiče nechápu, proč jde na vojnu, partnerský vztah naráží taky na problém že s vojákem z povolání bechce každý být, předsudky atd . Nakonec ale síla kolektivu zvítězí. Zajímavé je jenom to překlopení genderu. ubylo scén ze sprch a střeleb 'ty mi nechybí). Uvěřitelsnot Mahuleny Bočanové, Pavlíny Mourkové, Petry Vančíkové a dalších v uniformě se mi nezdá velká, ale kouká se na ně zase dobře. Takže je to takový naprosto rutinní vojenský příběh z té doby, jen s genderovou záměnou. Nadřízení jsou rutinně tolerantní a moudří, chybí stranická organizace, a někdo chápavý v rodině.

    • 30.3.2018  15:04
    Pretty Cool (2006)

    zajímal mne lehce sci fi motiv, ovšem asi jsem měl smůůlu, prootože snad druhá scéna, kterou jsem viděl, je situace, kdy hrdina začně mentálně ovládat tři pěkný holky v bikinách u bazénu. Co myslíte, že s nim udělá? Mentálně je donutí, aby začaly prdět. Tak jsem usoudil, že dál to vidět nemusím. Ale jistě si to někdo užije.

    • 5.3.2018  08:30

    Spokojenost, Vejdělkova jako skoro vždy bezchybná volba herců a práce s nimi, náznaky, gesta, mimika, velmi jemné vyjádření vztahů. Příbeh není tak jednoduchý, jak se zdá, skryté a docela temné tajemství se objeví sice očekávatelně, ale vůbec ne polopatisticky. Osobně bych trochu ubral krásných záběrů české krajiny a nechal herce a herečky zahrát ještě jednu scénu, ale to už je jen věc osobního vkusu. Velice doporučuji na kultivovaný nejen oddech, a určitě pro emocionální vtažení do děje. Říkat tomu žánrová nevyhraněnost je podle mne naprostá blbost, podle mne jde o vyváženou tragikomedii s využitím prvků road movie. Tomáši Hoffmanovi se cit pro filmy, které lidi potěší, opět potvrdil a pan Jiří Vejdělek je prostě spolehlivá volba jak bez (předstírané) artovosti, bez snahy cpát osobní výpovědi "jenom" poctivě a se špičkovým řemeslem sloužit tématu. Jděte se podívat

<< předchozí 1 2 3 4 8 11 14
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace