Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Krimi
  • Akční
  • Dobrodružný

Recenze (944)

plakát

Guilty Bystander (1950) 

Docela přijatelný noir, sice plný klasických schémat, ale i s nečekanými zvraty a pěknou Angel. Alkoholický detektiv je pochopitelně klišé a Zachary Scott není Bogart, ale není to špatný výkon. Pro mi,ovníky Noiru to je zajímavá variace a i hodnocení ukazuje, že to zase není nuda a šeď.

plakát

The Rage of Paris (1938) 

hodně jsem se bavil, Danielle je moc pěkná, bylo jí 21 a měla za sebou přes dvacet pět rolí, ale tohle  je její hollywoodský debut, Fairbanks je taky pěkný, herecky je to prostě velmi kvalitní. Dobrý scénář, ve skvělém tempu, ten začátek jede jako expres, jeden z nejdynamičtějších co znám. Koster je špičkový profesionál, takže velice dobré, dávám to skoro na pět, musím se ještě podívat v klidu. Ale měl jsem pocit, že se to pak trochu rozplizlo

plakát

When Ladies Meet (1933) 

Myslím si, že je to v dobovém kontextu velmi dobré, ženy jsou krásné a šaty jim sluší, nevěra je normální a zejména obě hlavní dámy ve svých na tu dobu nesmírně dlouhých hovorech ukazují herecké schopnosti. Zápletka není špatná, Robert Montgomery je elegantní, není tu řádný vyloženě trapný komický prvek (pokud skousnete Alice Brady). Mezi 3-4 pro mne.

plakát

Madam Satan (1930) 

Je to Cecil B de Mille, jistě vychází z němé éry, ale kostýmy jsou některé  pěkné, ten Madam Satan je vysloveně krásný ,  a davové scény katastrofy vzducholodi , záchrany na padácích atd jsou podle mne na tu dobu velmi dobré. Ten manželský kus zápletky je ovšem hodně naivní, ano, ale je to 1930. Kritiky byly nevalní a film silně prodělal, jak se dnes píše spíše proto, že bylo až přemuzikálováno.

plakát

Streets of New York (1939) 

na mne je to až moc Dušínovské a americké. To plyne z četby toho, co bylo u babičky na půdě. Jednak Mladý hlasatel a Rychlé šípy a kromě Huttlové a detektivek taky malá knížka z první republiky Chudí hoši, kteří se proslavili. Krásná nalejvárna jak zbohatnout tvrdou prací a sbíráním drobných. A hlavně být čestný a věřit v Boha a americký sen- No ono je to zdá se trochu jinak, ale tento film je čistá dobová ilustrace.

plakát

Never Say Die (1939) 

Jak nemám moc rád Boba Hopa, tohle je docela slušné, vtípky jsou hezké a není tady tolik pitvoření. On také ještě nebyl slavný, ale víceméně začínal s hlavními rolemi. Zajímavá je shoda   a Fričovým Ať žije nebožtík z roku 1935, kde chudý Haas s bohatým strýčkem dostane falešnou diagnozu že umírá - taky jde o záměnu - a také pojme, jak myslí  naoko chudou ošetřovatelku Adinu Mandlovou.  Ale to je starší a sotva to od Haase, který psal i scénář, okoukali.

plakát

Search for Beauty (1934) 

Dobová romantické komedie se zpěvy a tanci s motivem tria podvodníků.  Zejména na začátku je hodně vtipných hlášek mezi komplici - Seděla jsem kvůli tvým naftovým vrtům 18 měsíců. No ale já nevěděl, že v těch vrtech není nafta. To možná ne, ale moc dobře jsi věděl, že tam nejsou řádné naftové vrty.  Ani ne 16 letá Ida Lupino ještě v blond přelivu rozhodně nevypadá nezletile a baví mne, že její nezletilou sestřenici hraje dívka o tři roky starší.  Pak je tu trocha nezvedeného života (brzy to Hays Code zarazí), nemravnosti jako nezletilá ve spodním prádle. I těch plavek je tu dost a při pochodech s vlajkami mně to lehce evokovalo filmy Leni Riefenstahl taky o olympiádě.

plakát

London Melody (1937) 

Pygmalion je klasické schéma, tady hezky zpracované s krásnou Annou Neagle, která tančí i zpívá na špičkové úrovni. Marius je také dobrý, hudba příjemná, zápletka je sice čitelná, ale co taky vymyslet? Audrey Hepdburn a Rex Harrison taky jeli ve stejných kolejích.    Jsou tu dobré hlášky, čestné převzetí odpovědnosti za podřízeného, prostě jak má být

plakát

Na kolejích čeká vrah (1970) 

Já to mám rád, už předloha, tedy Série C-L Eduarda Fikera je výborná detektivka s krásně popsaným pátráním, podle mne v té době kdy vyšla nejlepší co bylo. Tady to Marek hodně přepsal, nebudu ale spoilovat, nicméně hlavní pachatel je zcela jiný než v knize. Dlouho jsem si ani nevšiml,. že to je Kalašovká série, Hrušínský pojal podstavu zcela jinak, to jsou takové temné příběhy, tohle je odlehčená pátračka, v tom mi to připomíná Smrt za oponou, kde Horníček taky nehraje detektiva, ale sebe a Jaroslav Satoranský mu dělá podobného mladého Watsona jako tady Hanzlík Sovákovi.  Oba mám rád /tedy všechny čtyři zmíněné) a vyhovuje mi to i zde, humor J Sováka mi nevadí a oceňuji, že v normalizační době je film bez politiky.   Brzobohatý vymnikající jako většinou, Šmída tady nemá místo pro svou specifickou polohu a je to pro mne slabší postava, jako Pacínek v Pastýřce nebo ve 105 % alibi byl mnohem zábavnější. Daniela Koláčová je tady nádherná, je jí ale málo. Jede to poměrně lineárně, bez psychologizace, ale vyhovuje mi to.