E-Fox

E-Fox

Eliška Hamáčková

okres Rokycany
student


3 body

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2
    • 20.4.2017  11:22
    Moonlight (2016)
    ****

    "Nejsem rasista, ALE je přece jasné, že film o teplym negrovi může bejt oceněnej jenom a jedině kvůli politický korektnosti a pozitivní diskriminaci." Jistě, všechno je to černošská lobby. Asi proto většinu cen shrábnul La La Land s nejbělejšími a nejheterosexuálnějšími postavami ever. Netvrdím, že je Moonlight nejlepší film roku, ale dobře natočené citlivé drama je určitě. Černoši nemůžou za váš blbej vkus.

    • 9.2.2017  09:20
    Teorie tygra (2016)
    odpad!

    Nejvíc děsivý filmový zážitek za dlouhou dobu. Jak muži tak ženy se tady chovají ve vztazích nedospěle a nemají ponětí, o čem by vlastně partnerství mělo být. Ale zatímco u mužů je to ukazováno jako romantizovaná vzpoura proti útlaku a klukovská rebélie, ženy jsou prostě jenom ty fúrie, co se snaží muže vykastrovat a svou neustálou péčí jim ničí životy. Přitom by se dalo polemizovat, jestli je horší přehnaná a dusivá ale v zárodku asi dobře míněná péče, nebo vymanění se z ní pomocí promyšleného předstírání vážné smrtelné nemoci, které přináší starosti celé rodině. Snímek zároveň kromě asi jednoho místa nijak nereflektuje, že na hru na přísného rodiče a vzpurné dítě musí být ve vztahu dva a že přítomnost zralé dospělé osoby na jakékoli straně by nikdy nenechala zajít vztah do takové podoby. Nejvíce alarmující mi potom přijde, že jeden z nejvýdělečnějších českých filmů loňského roku a zároveň film, který někteří berou jako ukázku jakési životní moudrosti, ukazuje stěžejní bod ve vývoji jedné z hlavních postav tak, že muž použije na svoji ženu nadávky a násilí (pravděpodobně to měla být vtipná scéna) a z ní se poté konečně stane ta tolerantní manželka, která už chápe, jak mají vztahy fungovat. Možná to měla být variace na Zkrocení zlé ženy, které mi sice vždycky přišlo jako poměrně zlý příběh o ponižování žen, ale omluvitelný vznikem v 16. stoletím. A v něm už nejsme.

    • 2.11.2016  10:24
    Švýcarák (2016)
    ****

    To, že je Harry Potter konečně mrtvej a k něčemu, mi stačí ke štěstí samo o sobě. Ty obří nálože Ronovo šmírácké sentimentality bych mít nemusela.

    • 18.6.2014  15:36

    Škoda poslední cca půl hodiny, která postrádala originalitu, napětí, a hlavně smysl.

    • 2.1.2014  13:26

    Ty jo, před pár lety jsem četla knížku od Tolkiena, co se shodou okolností jmenovala stejně, a nebyla špatná... A teď k filmu. Vizuální stránka fajn, děj víceméně o ničem. Nudila jsem se. Jako ženu mě totiž honění tolik nevzrušuje, obzvlášť když jde o stopadesátou honičku stejné bandy trpaslíků. Několikrát jsem koukala na hodiny a říkala si, že už to musí skončit. Chápu, že Jackson si rád dělá věci po svém, ale kdyby si místo druhého dílu Hobita vycucal z prstu druhý díl Braindead, potěšil by mě víc. I souložící zombie ve mě totiž probouzí víc emocí, než trpajzlík žvatlající o tom, že se mu jeho vyvolená agresivní elfka jenom zdá. Kéž by se i mně ten film jenom zdál!

    • 21.12.2013  00:26
    Magnolia (1999)
    *****

    Na začátku filmu jsem byla mírně ovíněná, na konci už celkem namazaná. Proto si začátek pamatuju lépe a konec hůře, ale vím, že se mi to celé hrozně moc líbilo. Z neznámého důvodu mě bavila hlavně linie Julianne Moore , ale největší překvapení bylo, že Tom Cruis tady místo hopsání z vrtulníku na střechu vlaku HRÁL. Hudba je velmi povedená a to je vše, co mě napadá, než to skouknu znova, což nebude dlouho trvat.

    • 13.2.2013  23:08
    Evita (1996)
    *****

    Z Webberových muzikálů si obvykle romatici oblíbí Fantoma a rockeři Jesuse. Já Evitu. Štěstí, že pro mě naprosto úžasná rocková opera byla i úžasně zfilmována. V komentářích se už určitě vystřídaly všechny možné repliky o hrající Madonně a zpívajícím Banderasovi . Já jsem byla nadšena oběma. Banderasův hlas je přitažlivý jako Banderas sám a považuju za chytrý nápad do role tak kontroverzní osobnosti jako byla Evita, obsadit někoho tak kontroverzního, jako je Madonna. Filmu prospělo také to, že si zachoval teatrální divadelní nádech, který mu dodává zvláštní kouzlo. Evitu jsem si mimo jiné tak moc oblíbila proto, že je neskutečně vtipná. Zatímco argentinský lid volá po dalších a dalších diktátorech, Evita se šplhá výš a výš po žebříku z postelí vlivných mužů a vše to kouzelně sarkasticky komentuje Che. Za celou dobu se prakticky nepromluví, jenom se zpívá, a tak jsou vtipné repliky a narážky přímo v textech. Při pohledu na nejznámější muzikály, co Webber s Ricem spolu vytvořili, vidím jako společný rys, že si rádi vybírají postavy, o kterých člověk neví, co si doopravdy myslet. Tak je to i s Evitou. Stokrát si můžu říct, že to byla prostě obrovská děvka, ale na konci mě to stejně vždycky hlodá... Co když to potom začala myslet vážně? A záleží vůbec na tom, jestli to myslela vážně, když to stejně byla snůška levičáckých bludů? Milovala Perona? A on jí?

    • 26.2.2012  21:26

    Jsem nadšená. Boj liberálního smýšlení proti ochranitelům morálky našich dětí je prostě moje téma. Právníček Edward Norton, který sám pornu nefandí a pouze obhajuje svobodnou volbu lidí, mi naprosto učaroval. A Forman se na mém osobním režisérském žebříčku vyplazil zase o kousek výš. Možná za tím vidím trochu moc, ale napadá mě, že to třeba zvládnul tak dobře kvůli vlastní naprdnutosti na režim, který si vyzkoušel. Podobný film by se asi dal natočit i o prohibici nebo kouření, ale je pravda, že porno-prostředí tomu dodává šťávu a Flyntův příběh je vyjímečně chytlavý. Lepší 4 hvězdy.

    • 31.10.2011  22:04
    Odpočívej v pokoji (TV seriál) (2001)
    *****

    Konec. Po posledním dílu (jehož poslední minuty byly opravdu jedinečné - asi bych se smála, kdyby mi bylo do smíchu) konečně můžu napsat: jeden z nejlepších seriálů, co jsem viděla, ne-li nejlepší. Scénář je opravdu bravurní. Čekala jsem upjaté pohřebáky a trochu černého humoru. Místo toho jsem dostala trochu vtipný, trochu depresivní seriál, který servíruje postavy a jejich příběhy beze všech parádiček a slovo "fuck" je častější než "death". Obnažené mrtvoly, obnažená těla, obnažené vztahy, sex, smrt, homesexuálové, úchylky, nemoci, drogy, psychické choroby. Každá postava je tak trochu magor, co leze v jednu chvíli na nervy a vzápětí jí divák drží palce. Žádná pohlazení na duši, žádné happy-endy. Žádné americké proslovy a vyznání, po kterých se všechno spraví, žádné problémy co mizí jako mávnutím kouzelného proutku. Kdokoli může kdykoli umřít... dnes, zítra, za dvacet let. Všechno co máme je čas do té doby. To je asi hlavní (ale nevnucující se) poselství seriálu a rozhodně neni třeba ho brát negativně. "Living in a house where a foot is available to be stolen is weird."

    • 29.8.2011  21:42
    Studio 60 (TV seriál) (2006)
    *****

    O Studiu 60 jsem nikdy od nikoho neslyšela a narazila jsem na něj spíš náhodou. A hned po pár minutách jsem si ho zamilovala a zbožnovala každý díl. Dvakrát. Chytlavý děj, skvělé vtipy. A tak sympatické postavy, jako jsou Matt, Danny a Jordan, asi hodně dlouho nikde v seriálu neuvidim, pokud vůbec. Nejlepší ze všech pro mě ale stejně bude vždycky Jack. A co se mi hrozně líbilo, jsou neskutečně zapamatovatelné postavy i ve vedlejších rolích. Oblíbila jsem si vážného komika Andyho ("Stay right there another minute" "Why?" "The metafore."), Suzanne, šerifa z Pahrumpu, číňáckýho komouše ("It's fun!"), černocha od armády a další. A samozřejmě nejvtipnější postava je hajlující Santa, tomu jsem se mnohokrát smála nahlas. Na konci první a jediné série jsem smutnila a zároveň byla trochu ráda, že už nebudou mít šanci mi ten skvělej dojem čimkoli pokazit. Takhle já si představuju seriál a budu bloudit televizním světem, dokud nenajdu další podobně kvalitní. (Se Sorkinovo Newsroomem už ten další mám.)

    • 29.8.2011  21:09

    Po pláni se řítí d(D)ivný chlápek na jakémsi motocyklu. Za ním žene na koních Zlý Chang-yi Park a jeho banda banditů, gang z Tržiště Duchů, Společnost za osvobození Koreje, džípy Japonské armády a ta parta chlápků s barevným oblečením, o kterých jsem za celou nepochopila, co jsou zač. Všichni jdou po mapě, kterou si veze Divný a také trochu střílí po sobě navzájem. A zezadu to do nich pere ještě Hodný Do-Won Park. Tedy, myslela jsem, že vím, do čeho jdu. Říkala jsem si, že Hodný, zlý a ošklivý je sice můj nejoblíbenější western, na druhou stranu jihokorejskou kinematografii mám prostě v oblibě, takže jsem očekávala velký souboj dvou westernů. Také jsem veděla, že Woo-sung Jung se mi bude v roli "hodného" sympaťáka líbit než Eastwood. Líbil, ale kromě toho jsem se ve všem sekla. Hodný, zlý a divný se Leoneho westernu téměř nepodobá. Zařadila bych ho spíše mezi akční filmy, děj je jiný, pokud se dá o ději mluvit, protože tenhle film je hlavně o akci. A to o opravdu úžasné akci, která mě pohltila, i když na akční kousky jinak moc nejsem. A to, co mu dává úroveň navíc, je styl a image. Což zní zvláštně, koneckonců mluvíme o jihokorejském westernu a ne o Sexu ve městě. Ale je to tak. Divný s divnou motorkářskou pokrývkou hlavy, Hodný v parádním kabátě s šálkou a prostřeleným kloboukem a Zlý jako by utekl z přehlídky od Prada. A ten chlápek s copama a velkou palicí. Musela jsem si říkat "cool" a bylo to jedno z těch "cool", co nejsou posměšný. Protože tenhle snímek má hromadu kvalit a ještě k tomu si dělá legraci sám ze sebe. A tak jsem se nakonec smířila i s tim, že občas nevim, o co vlastně všem jde. (Mimochodem ta "písnička z Kill Billa", o které se ledaskdo zmiňuje, vznikla v šedesátých letech a v sedmdesátých vytvořila tuhle verzi jako velký taneční hit kapela Santa Esmeralda. A co se týče filmu, tak dřív než Tarantino jí použili třeba ve filmu Dohola)

    • 29.8.2011  20:40

    Jackson je už asi prostě takový. Nemůže si pomoct. Musí Vám vyrazit dech. A je jedno, jestli úžasností Středozemě nebo nechutností toho, když se věci, co mají být uvnitř člověka, octnou venku. Asi ve dvacáté minutě si říkáte "tak tohle je vrchol, nic nechutnějšího jsem ještě ve filmu neviděl/a". A to si řikáte každých pět minut až do konce. Víte, možná, že i jiného tvůrce by napadlo nechat dvě rozkládající se zombie souložit. Ale jenom Jackson to udělá mnohonásobně, tak urputně a ještě je nechá si vysouložit zombie dítě, se kterým se hází v parku. Je to vlastně jedna velká přehlídka krve, slizu a tělních tekutin a orgánů. Kdyby Vám půl hodinky před koncem filmu z kanálů RGB přestaly fungovat G i B, ani byste si toho nevšimli.

    • 24.4.2011  15:02

    Nejvtipnější film z koncentráku, co jsem kdy viděla. A zároveň snímek, co mě neskutečně psychicky rozložil. Pět hvězd za naprostou úžasnost doprovází přání už to nikdy nevidět a nemuset znova projít tim emocionálnim peklem, co jsem u toho zažila.

    • 19.1.2011  00:32

    Možná to jednou přehodnotím a najdu víc kvality ve filmu tak, jak je natočen. Možná by to hodnocení vypadalo úplně jinak, kdyby předloha nebyla z mých nejoblíbenejších knih a nevadilo mi, že všechno, co mi na předloze přišlo podstatné a kouzelné, tady bylo otočeno naruby.

    • 5.1.2011  21:28

    Kdybych měla nováčkovi doporučit korejský film, doporučila bych asi právě Yeonae soseol. Není to snímek, u kterého by se člověk duševně složil ani není plný scén k popukání. Ale je tak příjemně korejsky citlivý. V příběhu o dvou dívkách a jednom chlapci totiž nenajdete nic z všednosti, kterou tohle téma nabízí. Je to svěží, jemně romantické, úsměv vyvolávající, plné lásky a dojemné. A neodnesete si z toho špatnou náladu, přestože to v součtu není příběh zrovna veselý. Já si odnesla překvapený pocit ze skvělého konce, kde jsem zjistila, že to všechno bylo trochu jinak a uspokojení, že jsem viděla zase jeden film, co mě chytnul za srdce.

    • 2.1.2011  00:36

    Konec byl až příliš dramatický a slzy ždímající. Tak a tím jsme vyčerpala výtky k tomuhle dílu. Nepřestane mě fascinovat, jak Korejci s klidem natočí něco, co je nejdřív bláznivá a trochu akční komedie (opravdu jsem se nasmála), pak se to postupně mění v romantickou tragédii a vyústí v (lehce fantasy) slzavé drama. A celou dobu to dokonale funguje. Definitivně jsem si zamilovala "drsňačku" Ji-hyeon Jeon. Stejně jako v Yeopgijeogin geunyeo jsem si hned zkraje její nesympatickou postavu oblíbila a prožívala pak odkrytí jejího jemnějšího nitra. A co se týče náznaků souvislosti děje právě s Yeopgijeogin geunyeo , ty mi přišly zajímavé, ale myslim, že není třeba je brát nějak vážně. Film je totiž krásný sám o sobě. S okamžitou platností je potvrzeno, že jsem ufňukaná bačkora vyžívající se v těch největších dojácích :-)

    • 28.12.2010  21:16
    Keullaeshik (2003)
    ****

    3,5 hvězdy jsem nakonec zaokrouhila nahoru. Ale když to srovnám s Yeopgijeogin geunyeo (což byly zase velmi silné čtyři hvězdy našlápnuté k pěti), tak to přece jenom pokulhává. Na mě to totiž bylo až příliš korejsky melodramatické. Tak nějak neřirozeně. Kde jsem například v Nae meori sogui jiugae ronila slzy spolu s postavami, tam jsem v Keulraesik jenom sledovala emoce hlavních hrdinů z povzdálí, neschopná se s nimi ztotožnit a nechat se dojmout. Cože tedy platí hlavně o konci ve "starším" příběhu Ju-hae, který mě zklamal o to víc, když jsem čekala po slibném začátku a středu příběhu silný závěr tak typický pro korejské filmy a pak jsem ho nedokázala prožít a něco jsem ani moc nechápala. Příběh Ji-hae mi naopak přišel vpodstě bezchybný, i když jako samostatný snímek by nejspíš neobstál. Ye-Jin Son běžící v lijáku se složeným deštíkem v ruce a obličejem otočeným k nebi byla prostě kouzelná.

    • 12.12.2010  23:06
    Prázdniny (2006)
    ***

    Film měl pěkné momenty. A taky neskutečně natahovaná, dlouhatánská, nudná období, která prodlužovala čekání na předem jasný konec. Kate Winslet byla skvělá a její v její části děje se opravdu aspoň něco dělo. I Jack Black byl milej a moc se mi jeho role líbila. Naopak linka s Cameron Diaz mi přišla vpodstatě celá o ničem. Nepřirozenost jejího herectví mě navíc přiváděla v úžas...ale zas ne takový úžas aby mě to bavilo. Jediné zábavné místo bylo na návštěve v Grahamově domě. Vážně jsem si docela často přála aby to všechno konečně skončilo. Přemýšlela jsem i nad jen dvouhvězdičkovým hodnocením, ale pak jsem si zase vzpomněla na druhou linku a řekla si "Copak by Kate, moje milá Kate, která je skvělá ve všech momentech, ať má zrovna hysterák, pečuje o starého pána nebo skáče po posteli, copak by tahle Kate hrála v míň než tříhvězdičkovym filmu?"

    • 12.12.2010  00:07

    "Jestli tě praští, předstírej, že to bolí. Pokud to opravdu bolí, dělej jako že ne. Na vaše výročí sta dnů jí přines růži během vyučování. To má moc ráda". Ze setkání přiopilého chlapce, který chce potkat lásku jako z romantických knih a mnohem, mnohem opilejší dívky s nemalým sklonem k násilí vznikne příběh, který se zdá nejdřív bláznivým, ale pocitově jednoduchým a dokonce trochu monotónním. Pak se ale komplikuje, zamotává, zvážňuje, zjemňuje a nakonec vygraduje v úžasný závěr.

    • 11.12.2010  22:29

    Tady je od začátku jasné, na jaké dva trumfy tvůrci vsadili. A setsakramentsky se vyplatily. Stejně tak se vyplatilo to,že pochopili jednoduchý fakt, že film o dvou dědcích čekajících na smrt nemá cenu protahovat tak dlouho, aby divák začal být nedočkavý (93 minut je velmi rozumná délka). A ačkoli má základ příběhu ty nejlepší předpoklady být pochválen a vzápětí zapomenut, nemohla jsem ho vynhat dlouho z hlavy. Námět je totiž zpracován jak vtipně, tak i citlivě, smíchu i slz bylo na plátně i před ním tak akorát. I odpočinková věc může být pětihvězdičková.

    • 6.9.2010  18:16
    Dost (2002)
    *

    "Bude to její slovo proti mému!" vyhrožuje zuřivý manžel třem svědkům, co si přišli vyzvednout jeho zmlácenou ženu. Musím sice přiznat, že veškeré moje znalosti o americkém právním systému pocházejí ze seriálu Ally McBealová, ale myslím, že kdyby hlavní hrdinka aspoň jednou za celej film podala trestní oznámení, ani John Cage by z toho manžílka nevysekal. To by pak ale nebylo o čem točit tenhle film, který má tak hloupou zápletku, že je neustále nutné chatrnou kostru děje podpírat sloupy nelogičnosti. Například ideální dobou pro útěk od manžela, který je většinu dne v práci nebo u jiný ženský je v noci, protože plížení okolo spícího chlapa je děsně efektní. A žena se musí neustále bát, že jí manžel v případě soudu obviní z drogové závislosti, protože krevní testy neexistujou. Tenhle film je blbej jako škopek a ani zábavnost závěrečné mlátičky ho nezachrání. Pokud si už nutně musíte udělat pěkný večer s filmem o manželovi třískajícím svojí ženu, zvolte radši Noci s nepřítelem, Julia Roberts je aspoň roztomilá a umí hrát.

    • 4.5.2010  21:20

    Můj komentář i hodnocení jsou stejné u všech tří dílů a hned vysvětlím proč. Viděla jsem Pána prstenů několikrát, viděla jsem ho v televizi, viděla jsem ho v kině a vždycky jsem si říkala: něco tomu, sakra, do pěti hvězd chybí! A to „něco“ konečně přišlo, když jsme se spolužáky odjeli na jednu z „movie nights“ a dali přes noc VŠECHNY TŘI DÍLY a navíc v PRODLOUŽENÉ VERZI. Těch 698 minut je pro mě ten jeden (ne tři) pravý Pán Prstenů, který mi konečně vyrazil dech a zařadil se vysoko mezi nejlepší filmy, co znám (a rozhodně nejlepší ve svém žánru). Ze zbytečně natahovaných knížek vzniknul krásný scénář a Jackson prostě přesně věděl, jak ho natočit. Z kamery, výpravy i hudby téměř slintám (ještě nikdy v historii filmu neměly větší promítací plocha a kvalitní zvukové vybavení takové uplatnění). Hlavní štáb by zasloužil náklaďák Oscarů. Obsazení a herecké výkony se také moc povedly, i když někteří herci mají občas svoje slabší chvilky. Nějak se mi chce vyzdvihnout Liv Tyler, přišla mi úžasně přesvědčivá, ale možná mám jen slabost pro tenhle typ rolí. Svoje postavy ale nadprůměrně dobře povznesli i Christopher Lee a Sean Astin. Velkým plusem je krásná harmonická atmosféra celého Tolkienova světa, nenarušovaná a nenarušující. Měla jsem dojem jako by ten svět tak nějak samozřejmě existoval a já ho znala, snadno se mi do něj dostávalo od prvních záběrů. Naopak jsem se z něj ještě několik dní nemohla dostat a měla jsem hlavou plnou elfů, entů a hobitů. Díky tomu všemu filmu odpouštím i Legolasovy supermanské kousky ala shielboarding a nekonečné variace na „chtěl bych tak ještě vidět kraj…hm, ale asi už ho neuvidíme“.

    • 4.5.2010  21:19

    Můj komentář i hodnocení jsou stejné u všech tří dílů a hned vysvětlím proč. Viděla jsem Pána prstenů několikrát, viděla jsem ho v televizi, viděla jsem ho v kině a vždycky jsem si říkala: něco tomu, sakra, do pěti hvězd chybí! A to „něco“ konečně přišlo, když jsme se spolužáky odjeli na jednu z „movie nights“ a dali přes noc VŠECHNY TŘI DÍLY a navíc v PRODLOUŽENÉ VERZI. Těch 698 minut je pro mě ten jeden (ne tři) pravý Pán Prstenů, který mi konečně vyrazil dech a zařadil se vysoko mezi nejlepší filmy, co znám (a rozhodně nejlepší ve svém žánru). Ze zbytečně natahovaných knížek vzniknul krásný scénář a Jackson prostě přesně věděl, jak ho natočit. Z kamery, výpravy i hudby téměř slintám (ještě nikdy v historii filmu neměly větší promítací plocha a kvalitní zvukové vybavení takové uplatnění). Hlavní štáb by zasloužil náklaďák Oscarů. Obsazení a herecké výkony se také moc povedly, i když někteří herci mají občas svoje slabší chvilky. Nějak se mi chce vyzdvihnout Liv Tyler, přišla mi úžasně přesvědčivá, ale možná mám jen slabost pro tenhle typ rolí. Svoje postavy ale nadprůměrně dobře povznesli i Christopher Lee a Sean Astin. Velkým plusem je krásná harmonická atmosféra celého Tolkienova světa, nenarušovaná a nenarušující. Měla jsem dojem jako by ten svět tak nějak samozřejmě existoval a já ho znala, snadno se mi do něj dostávalo od prvních záběrů. Naopak jsem se z něj ještě několik dní nemohla dostat a měla jsem hlavou plnou elfů, entů a hobitů. Díky tomu všemu filmu odpouštím i Legolasovy supermanské kousky ala shielboarding a nekonečné variace na „chtěl bych tak ještě vidět kraj…hm, ale asi už ho neuvidíme“.

    • 4.5.2010  21:19

    Můj komentář i hodnocení jsou stejné u všech tří dílů a hned vysvětlím proč. Viděla jsem Pána prstenů několikrát, viděla jsem ho v televizi, viděla jsem ho v kině a vždycky jsem si říkala: něco tomu, sakra, do pěti hvězd chybí! A to „něco“ konečně přišlo, když jsme se spolužáky odjeli na jednu z „movie nights“ a dali přes noc VŠECHNY TŘI DÍLY a navíc v PRODLOUŽENÉ VERZI. Těch 698 minut je pro mě ten jeden pravý Pán Prstenů, který mi konečně vyrazil dech a zařadil se vysoko mezi nejlepší filmy, co znám (a rozhodně nejlepší ve svém žánru). Ze zbytečně natahovaných knížek vzniknul krásný scénář a Jackson prostě přesně věděl, jak ho natočit. Z kamery, výpravy i hudby téměř slintám. Velkým plusem je krásná harmonická atmosféra celého Tolkienova světa, nenarušovaná a nenarušující. Měla jsem dojem jako by ten svět tak nějak samozřejmě existoval a já ho znala, snadno se mi do něj dostávalo od prvních záběrů. Naopak jsem se z něj ještě několik dní nemohla dostat a měla jsem hlavou plnou elfů, entů a hobitů. Díky tomu všemu filmu odpouštím i Legolasovy supermanské kousky ala shielboarding a nekonečné variace na „chtěl bych tak ještě vidět kraj…hm, ale asi už ho neuvidíme“.

    • 27.4.2010  21:13

    Ten film mě prostě bavil. Když romantická komedie, tak v tomhle stylu. Žádný dlouhý začáteční okecávání, hups rovnou do děje, kde jsou doopravdy vtipné vtipy (na rozdíl od mnoha filmů tohoto žánru) a navíc to má hlavu a patu. Hlavní představitelé jsou úžasní, člověk si je musí hned oblíbit, i když jsou to vlastně oba trochu protivové. Film frčí, není to plné suchých míst, jediné kde skvělý děj trošku povadl bylo po jejich sblížení, ale všechno před tím je prostě takové, že pět hvězd je jasná volba. Možná je to zbrklé, ale jaká romantická komedie je lepší? A předstíraný orgasmus Meg Ryanové ( "dám si to, co ona") je báječná scéna.

    • 26.4.2010  20:58

    Okomentovat tuto filmovou zácpu (ubíhá tak pomalu!) není tak snadné, jak by se mohlo zdát. Jistě, upíří puberťácká lovestory, řekne si člověk. Lovestory, vážně? Potom se totiž naskytnou hned dva problémy. První se slovem "story". To zní totiž dost ironicky pro snímek, který je založen v první řadě na spoustě rozhovorů, kde si pořád všichni navzájem PROMISE že se bodou PROTECT a nechtějí se HURT a vždycky při tom jde o něčí SOUL (s těmito výrazy v kombinaci se zájmeny "I" a "you" si vystačí dialogy ve většině filmu). Druhý zádrhel je potom s výrazem "love". Já jí totiž nějak nenašla. Zřejmě mají hlavní hrdinové prožívat nějvětší lásku v historii všech příběhů o upírech, vlkodlacích i lidech, ale buď jí nějak prožívat zapomněli nebo jí prostě neumí zahrát. Bella žádá Edwarda "kiss me" s tak roztouženým výrazem, jako by po něm chtěla sex v převlékací kabince (mimochodem, sex se ve filmu vůbec nevyskytuje, tak na co chtějí nalákat ty teenagery?) a po kýženém polibku (při kterém si oba trochu heknou - opět asociace kabinky) , se tváří, jako by jí její milý provedl něco vážně ošklivého. Edward zase činí v dramatickém okamžiku romantické vyznání "Jsi pro mně vším, Bello" s výrazem, který by se hodil spíše k "Ne, já už nechci kydat žádnej hnůj!". Jakékoli něžné city mezi dvojicí hlavních hrdinů byly značně nepřesvědčivé již v prvním díle, ale tady nepřesvědčivost ještě vygradovala (namísto děje). Jejich projev působí, jako by dva cizí lidi otravný režisér nutil pořád číst ze scénáře věty o tom jak se mají strašně rádi. Jacob zase v pauze mezi prvním a druhým dílem každé ráno snídal misku steroidů, aby mohl tričtvrtě filmu běhat s nahou hrudí (a odhalenou husťáckou kérkou na rameni), bez dlouhých vlasů (aby bylo vidět, že tak vypadá úplně stejně blbě jako s nima) a oslňovat děvčata, která se nějakou strašlivou vesmírnou chybou nezamilovala do Patizóna. Samozřejmě by bylo nefér tvrdit, že vygradovala pouze nepřesvědčivost herců a úplně tak opomenout mnohonásobně zvýšenou nelogičnost děje. Jacob chce, zdá se, chodit s Bellou (samozřejmě jí "promise", že jí bude "protect" a nikdy "hurt"), ale ve chvíli, kdy se zdá, že mu konečně přestane odolávat, je celej odmítavej (protože má strach, že by porušil to jak "promised" že jí bude "protect" a mohlo by se stát, že jí "hurt"). Upíří bossové chtějí Edwardovi urvat hlavu za to, že se jim nějak vzpírá, přestože ještě před chvílí byl moc cennej a nechtěli mu jí urvat ani když je o to prosil. Bellu chtějí zabít, protože je člověk a nevěří jí, že nepráskne ostatním lidem všechno o upírech. Zato jí pak ale hned uvěří, že se nechá co nejdřív dobrovolně zabít a přeměnit na upíra. Finální žebříček hrůzností tedy zní...tramtarara!: 1) Dialogy (jsou tak depresivně natahované a naprosto, NAPROSTO o ničem, že je problém tomu vůbec uvěřit) 2) Herecké výkony (neskutečná přehlídka herců, mezi kterými i 100% odpadní týpek jako je představitel Jacoba působí jako by Meryl Streepová hrála v Tak jde čas) 3) Logika děje (není).

    • 17.4.2010  22:58

    Pokud věříte, že má cenu šlapat třeba pěšky na kraj světa, aby člověk vypadnul z života, kterej neprožívá, práce, která ho nebaví a od sousedů, co vám nerozumí a jejich naškrobených čajových dýchánků, pak vás tenhle film zasáhne víc, než ostatní, kteří si možná jenom řeknou "O co tý ženský celej film jde? Má manžela co jí má rád a vydělává, má barák, má děti, tak co vyšiluje?". Ale pokud jako April cítíte potřebu vnímat život, jak proudí žilama a ne žít stejnej přidušenej příběh jako generace před váma, bude vás bolet to sevření, co je z filmu cítít. Ona má křídla a on je balvan na jejím kotníku. To je past, kde každý vymanění je jenom sen a každý malý vítězství se obrátí a promění v agónii beznaděje a stejně v hloubi duše víte, kam ten příběh musí nakonec nevyhnutelně dospět. Kate je tak neuvěřitelně úžasná herečka, že jsem celou dobu trpěla s ní.

    • 17.4.2010  19:51
    Kobra 11 (TV seriál) (1996)
    **

    Simír (a všichni jeho parťáci) je posedlej rozbíjením aut. Kde se rozbíjejí auta, tam je vždycky Simír. Kde je Simír, tam se vždycky rozbíjejí auta. I Simír je velmi rád rozbíjí. A německá auta navíc mají speciální regulátor rozbíjení, díky němuž můžete jednou autem přeskočit řeku a pak to zase rozjet dvoustovkou a podruhé při prvním škrtnutím auto masivně a velmi efektně exploduje. Totiž, kdyby auta tak pěkně neexplodovaly a nehořely, Kobra 11 by nikoho nezajímala.

    • 11.4.2010  21:19

    Povedených komedií není moc, tak buďme rádi za Trhák pana Bowfingera! Steve Martin ví, že všechny filmy stojí 2 184$ a přesně za tolik hodlá natočit ten svůj. A Eddie Murphy, slavný herec, který má hrůzu z mimozešťanů, v něm hraje, aniž by o tom věděl. A to všechno s úžasnou nadsázkou. Prostě "skvjééélýýýý skvjéééééélýýýýýýýý!!!"

    • 7.4.2010  13:18

    "Hele, já se nudim, co natočit nějakej film?" "Film? A nechceš se dívat na fotbal?" "Né, film bude hustej." "No dobře, ale tak musíme vymyslet nějakej scénář nejdřív." "Ále, neblázni, uděláme horor, dáme tam pěknou babu a vraha a zavřeme je do jednoho baráku a přidáme nějaký děti, aby se u toho ženský víc bály!" Sledovala jsem to při práci jednim okem a poslouchala jednim uchem a hodně bohatě to teda stačilo. Od začátku provází veškerý děj (jízdu autem za bílého dne) tajuplné zvuky a vyděšené výrazy, jako by se něco dělo. Když se konečně začne něco dít, tak se hlavní postava chová jako blbá. Opouští zabezpečený dům a děti, které má hlídat a jde se trochu proběhnout kamsi ven. Pak když se vrah objeví, ona neustále hledá a znovu schovává již schované děti, přestože vrah se o ně zjevně vůbec nezajímá a chce dostat jí, ale ona pořád běhá za nima a upozorňuje na ně jako by chtěla říct "hele, vrahu, tady jsou schovaný nějaký děti, nechceš je taky zabít?". A nejhorší zrada ale je, že film ve svojí špatnosti neni ani k smíchu.

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace