baribal

baribal

Jakub Frydrych

Česko

39 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 17 24 32
    • 22.7.2017  21:42
    Dunkerk (2017)
    *****

    Nolan je dnes největší mistr řemesla, to samé byl možná Spielberg v 90. letech a Kubrick po celý svůj život. Válečné filmy obecně se točí komplikovaněji než například scifi, protože příběh je předem většinou do detailu nalajnovaný skutečným příběhem (nepočítám Inglourious Basterds). Aby se Nolan vyhnul zaměnitelnosti, tak přišel několika prvky u kterých je třeba smeknout: 1) časový posun mezi třemi příběhovými rovinami je nejdříve matoucí, ale v závěru si vše krásně sedne.. 2) žádní němci, anonymní nepřítel, nezáleží na tom, že jako diváci vnímáme němce také jako lidi.. 3) hudba a záběry, těch epických není mnoho, ale když přijdou záběry na pláž nebo spitfiry, tak se tají dech.. 4) IMAX pro pražáka povinnost.. Bodů, proč je to tak super bych možná našel víc, ale tohle jsou ty hlavní.. zápor? možná je to trochu chladné a k postavám nepřístupné, ale jsem si jistý, že to tak Nolan chtěl. Zatím zážitek roku, těším se na druhou projekci.

    • 15.7.2017  21:46
    Baby Driver (2017)
    ***

    Už uvodní představení Babyho v autě když čeká na zbytek postav při vloupačce mi naznačil, že tohle bude trošku pozérský film u kterého nějaké motivace a příběh nebudou důležité. Pro mě je tohle prázdná nuda - tedy v případě, že se nejezdí rychle autem. Srovnání s Drive je podle mě mimo, Bejby driver je pro jiné publikum, v jiném tónu a s lepší hlavní postavou.. sorry jako.. Baby je postava, která mi byla absolutně volná. Edgar Wright je technicky očividně velmi schopný, ale vdechnout postavám a příběhu život by se fakt hodilo.

    • 15.7.2017  21:42

    Opičí série skončila a po jejím konci stojí za zmínku, že takovouto kvalitu si udržela málokterá série. Někdo dělí tento díl na poloviny, někdo na třetiny.. ale všem je naprosto zřejmé, že ze začátku to je prostě velmi dobré.. vtahující.. místy až dokumentárně pozorné k detailům. Druhá polovina se bohužel zacyklí ve schématičnosti postav, kdy každý dělá co předpokládáte že bude dělat.. vytratí se jakékoli překvapení a pozornost začne upadat. Je zřejmé, že ke konci mají výhrady v podstatě všichni.. i mě závěrečná bitva nestrhla.. nejspíš proto, že hlavní postavy jsou v ní pouze na vedlejší koleji. Druhý díl mě bavil o trochu více, nebyl tolik svázaný povinností zakončovat příběhy.. ale i tak je trojka zatím nejlepší blockbuster léta.. a to srovnávám s transformery, baby driverem..

    • 28.5.2017  00:49

    Pokračování ve zcela jiném duchu. Negativa? Není to zdaleka tak podvratné, spíš je to takové vzpomínání mixnuté zamyšlením, kam se po dvaceti letech postavy dostali - a odpověď je více méně nikam. Pozitiva? Boyle to natočil moc hezky, dobrá hudba a vyložené to nenudí.. jen to prostě nejede takový bomby jako před dvaceti lety.. ale nemyslím, že to byl i záměr. Na vzpomínání dobré, neurazí, ale vzpomínat na dvojku jako na jedničku se nebude.. nejsou tu kultovní scény nebo kultovní humor

    • 21.5.2017  11:44

    Neskutečná rychlost hlášek a tempo filmu.. možná trochu škoda, protože plno fórů prostě uteče, na druhé straně je to důvod proč se na Lego Batmana podívat znovu. Krátké srovnání s Lego příběhem: Příběh o něco slabší, takový mindfuck už v závěru nečekejte. Vtipy v lego batmanovi jsou více sofistikované, chce to znát hrané Batmany. Nenasmál jsem se tolik a filmu chybí písnička "everything is awesome", která mě do nálady dostala spolehlivě. Ve výsledku je to film o něco horší ve všech ohledech, ale to vůbec nevadí, abych se na Lego Batmana brzy podíval zase. Víc takových, trochu divácky náročnějších, animáků.

    • 19.5.2017  00:49

    Vyložené zklamání a problém bude nejspíš v názvu, očekávat díl série vetřelec je chyba, protože tohle je druhý Prometheus. V zásadě to je jedno, ale důležité to je kvůli vnímání kdo je hlavní (záporná) postava.. vetřelec to prostě není. Prometheus mě nějakým způsobem pořád baví - hudba a vizuál, kdy příběh mi nepřijde ještě tak dementní aby mi zkazil zbytek. V Covenantu už je té idiocie na mě přilíš a opravdu už místy vzbuzovala smích, těžko uvěřit kdo to celé zrežíroval. Covenant je velmi komorní, exteriér nevýrazný a většinou tmavý či deštivý a konzervativní, neboť opakuje příběh předchozích dílů. Zároveň je však brutální, brutálnější než jiné díly a celkem akční - navzdory tomu to však není horor, ale spíš thriller. To co vzbuzovalo dříve strach svojí tajemností se nyní stává výrazně odtajněným kvůli čemuž film ztrácí své hlavní kouzlo - já se nebál, já se smál.

    • 5.5.2017  20:49
    Uteč (2017)
    ****

    Zcela určitě nejlepší horor poslední doby, ne svojí děsivostí či krvavostí.. ale tím osvěžujícím přístupem Jordana Peelea, kdy Get Out se velmi podobná tomu jak horory dělal Sam Raimi v minulém tisíciletí. Málo co mě v poslední době bavilo jako tenhle mystery-comedy-horor, příběh je sice lehce předvídatelný a občas to chvilku přešlápne na místě, ale to vzápětí vynahradí hláška typu "do sklepa nechoď, je tam černá plíseň", nebo "černá je teď v módě". Jsem si téměř jistý, že tohle je záměrný humor a nikoliv repliky, které mají vyvolávat tísnivý pocit, že v pozadí příběh je cosi prohnilého. Je fakt, že konec si možná zasloužil něco "osvícenějšího", ale i tak ta krev tekoucí proudem je více než uspokojivá. Letošní nejzábavnější film.

    • 5.5.2017  20:39

    Do značné míry je to fajn.. vlastně dost fajn, pokud nebudete příliš nároční. Čím jednička oslnila, dvojka využívá dvojnásob - retro hlášky, songy, draxova výstřednost, grootova roztomilost, vzájemné špičkování, atd. Problémem je příběh, zhruba hodinu žádný není, a když se objeví, tak nějaké napětí zrovna nevyvolává. Strach o život postav tu absolutně chybí a v kombinaci s křečovitosti závěrečného souboje dělá z konce efektní, bohužel však nudnou podívanou. Rozhodně to není špatné, humor a styl zvládá unést celý film.. ale za jedničkou to prostě zaostává - více akce, horší příběh. Na jedničku bych po premiéře podruhé šel, na dvojku už ne.

    • 16.4.2017  22:34
    Lion (2016)
    ***

    Dev Patel ani jinak neumí, než se neustále někde ztrácet a pak pátrat ve vzpomínkách a na nich stavět děj. Bohužel tady staví kýčovitě, rozvlekle a především nudně. Průměr zachraňuje první část se ztraceným Sarooem, který je sympaticky bezprostřední a přirozený, tohle přesně po konci této části mizí - Dev Patel se vynoří a jde to do kopru. Nemůžu ale říci škoda, protože tohle evidentně dojit slzy a festivalové ceny chtělo za každou cenu a takové filmy nemám rád.

    • 9.4.2017  11:13

    V případě Konga se asi každý shodne na tom, že opičák a příšery jsou fajn až super (záporácké potvory mě moc nebrali, na T-Rexe prostě nemají), a že příběh kulhá na obě dvě nohy a že lidské postavy jsou velmi ploché. Ten vizuál 70. let na mě dost zabral, fakt jsem byl přesvědčen o tom, že půjdu na čtyři hvězdy, protože i přes tu stupiditu to baví a jde k nějakému požitkářskému finále.. ale bohužel.. kouknul jsem na hodiny a zjistil, že film za chvilku končí a že se nic moc vlastně nestalo a tak to bylo až do konce. S Jacksonovým kongem se srovnávat prostě nedá, ale bavilo mě to oboje zhruba stejně, tady však příběh jde ještě o něco dolů.. ale zábava rozhodně nadprůměrná.

    • 29.3.2017  23:44
    Rozpolcený (2016)
    ***

    No tak em-NOJT se pomalinku vrací do formy, ale furt tomu něco chybí.. tentokrát je to bohužel ukrutně dlouhé se slabou gradací.. ale zase tomu nechybí dobrej vizuál. Doufal jsem ve finále grande, ale bohužel nepřišlo.. tak snad příště!

    • 5.3.2017  20:46

    Logan zvedl rukavici brutality hozenou Deadpoolem téměř přesně před rokem.. a přidal k ní slušnou dávku emocí. Drama, které je tragickým příběhem věčně nasraného Logana je tak neskutečně jinde než vše z rodiny X-Men, že se mi ho chce uctívat jako samostatný film. Pravdou však zůstává, že ta síla je právě ukryta v těch předchozích filmech, kde Logan vystupuje jako více méně v pohodě týpek s doutníkem a nezničitelným skeletem, což z něj dělalo postavu, která byla cool, ale postrádala element vzbuzení obav o jeho život.. ve srovnání s Loganem, působí předchozích osm (aspon myslím) jako divadelní představení, kde Logan nosí masku nesmrtelnosti, která ve filmu Logan je pryč. A proto je to tak strašně dobré.. v mnoha okamžicích silně dojemné. Když Logan rozjede svoje drápy a ruce, nohy, hlavy začnou létat vzduchem, tak mu nezačnete fandit.. ale začne Vám ho být líto. Anger and pain, v každém záběru je to cítit. Akce úžasná, ale emoce strhnout ještě víc (i s Johnny Cashem v titulkách) .. proto má Logan pěti kvalt a titul nejdojemnější komiskový film.. ale je tohle ještě komiksový film?

    • 11.2.2017  17:56
    Paterson (2016)
    ****

    Pomalý a příjemný příběh o fajn týpkovi, který řídí bus a píše básničky, má krásnou holku s trochu tupym psem a kámoše barmana kam chodí každej večer na pivko.. takhle bych mohl střípky skládat téměř do nekonečna.. Paterson je krásná mozaika drobných emocí, která sice postrádá velkolepý dějový oblouk, ale za to se u ní dá dobře zrelaxovat. Možná na Patersona za pár týdnů zapomenete, to však neznamená, že by to nebyl příjemný zážitek, který dokáže vytrhnout z toho uspěchaného světa kolem nás.

    • 10.2.2017  12:38
    Jackie (2016)
    **

    I když je film studenej jak psí čumák, tak to nemusí být problém, pokud se v něm něco děje a má alespoň nějaký dějový "oblouk". No v Jackie děj vývoj prakticky není, nebo se mi nepodařilo jej odhalit (možná záměr?). Většinový dojem z Portmanky je, že se Jackie chovala jako kráva.. i když chápu proč třeba.. ale zase to je třeba jen můj chybný dojem. Takže z tohoto pohledu dost záleží jak Vám její chování přijde, pokud jí pochopíte, tak to bude hltat.. pokud ne, tak se Vám to bude "líbit" asi jako mně. Prvky typu: "podoba" Sarsgaarda s Bobbym, podivný přízvuk Portmanky, atd. mi zas tolik nevadí. Problém je, že to je nuda.. dejte mi film o klanu Kennedyů a ne o vdově chystající průvod, která hodinu a půl akorát tak zadržuje hysterii.

    • 6.2.2017  17:09

    Taková pocta z povinnosti. Hezky to vypadá, ale jen do chvíle, než kdokoli promluví, protože pak to je zralé na skřípání zubama. Takové směšné prvky jako Goebbels (jako wtf to nevědí jak vypadal???) a nebo strašně akční Riefenstahl, to spolu se zmíněným scénářem dost sráží. Škoda je, že závody nenesou žádné drama, výstřel - pár roztřesených záběrů na Owense - a vítěz. Emoci dokázaly vyvolat až staré záběry, ze kterých je něco cítit.. škoda, že se nepodařilo zprostředkovat ten neskutečný tlak, kterému Owen určitě čelil. Pocitově bych šel s hodnocením ještě níž, ale určité kvalitní řemeslo tam vidět je.. Jesse Owens by si však zasloužil víc a zároveň míň - tedy méně minut, tohle bylo moc dlouhé.

    • 5.2.2017  12:03

    Vadilo mi tisíc a jedna věc.. ale kupodivu to nikdy nespadne do nějaké klišoidní spirály. Pro přijetí filmu je naprosto zásadní pochopit postavu Nadine, která je prostě kráva skoro až do úplného konce.. otázkou je, jestli to je byl záměr nebo ne, protože občas to působí až příliš.. ale podle filmu bych řekl, že to byl záměr podat sedmnáctiletou holku v tomhle psychicky rozvrácenym stavu. Woody Harrelson v tom málo prostoru úžasně vtipnej, a neméně dobrá (i když v jiné rovině) je matka Nadine.. zbytek postav si myslím, že nemá moc co hrát. Nic nového, objevného.. ale dobře to vypadá, jde to kupředu, na hlavní hrdinku se dobře kouká (i když je to celkem blbka), občas je to vtipné.. a klišé je tam ve snesitelné míře.

    • 4.2.2017  19:25

    Jeden z vrcholů roku. Civilní, pomalé, kupodivu ne tolik slzopudné a uvěřitelné. Netradičně vystavěný filmový oblouk, kdy se důležité informace nevpálí divákovi až na konci ale v průběhu dvou hodin a patnácti minut. Postavy skvěle napsané, skvěle zahrané.. klidně to zopakuju, Casey Affleck je skvělej. Není to úplně sociální drama, jako obžaloba systému nebo kritika společnosti.. podstatou je smíření se s osudem a vyrovnáním se s pocitem viny.. který je ještě navíc doplněn o budování nějakého vztahu s dospívajícím synovcem. Výjimečný film.. spolu s Fences od Denzela Washingtona zatím to nejlepší (pozn.: zatím jsem z nominovaných filmů neviděl Lion a Hidden Figures, ale troufám si říci, že těmahle dvěma mástrpísům se nevyrovnají).

    • 2.2.2017  19:21
    Moonlight (2016)
    ***

    Někde tam v tom je skrytá silná výpověď, která má své místo.. černý šikanovaný gej, to tu mockrát nebylo a možná mělo být už dříve. Bohužel je to studené a neosobní, Chiron (neboli Little, neboli Black) toho moc nenamluví a najít si k němu cestu prostě nejde. V první etapě je příběh zdaleka nejzajímavější - hlavně díky Naomie Harris, Janelle Monae a Mahereashahahaha Alim (pro mě to je prostě Remy Danton z House of Cards) - ale tvůrci chtěli tepat dějovou linku orientace hlavního hrdiny a to se v případě dítěte dělá dost blbě. Čím starší je hlavní hrdina, tím nudnější to je, protože on pořád nemluví, což u dítěte pochopíte, ale už ne u dospělýho nabouchance. Moonlight jako celek napříč třemi epizodami života Chirona nic nerozvíjí, otevírá plno dějových linek, ale ty jen tak mizí i s jejich postavami. Jakoby se film chtěl dostat rychle na svůj konec, kde z Vás vydojí pár slz, což se mu ale fakt absolutně nedaří.

    • 1.2.2017  23:49
    Taboo (TV seriál) (2017)
    ***

    V půlce série je to vizuální pastva, obsahová nuda. Ačkoli první díl hodně navnadil tak následující tři díly děj posouvají hrozně málo a pokud ten vizuál fakt maximálně nepreferujete, tak se budete občas nudit. Nechybí tomu zajímavá místa, ale Hardy to mumláním, mručením, mrmláním a mektáním neutáhne.. jako ještě mu jde dobře ta chůze.. ale chce to víc.. snad to druhá polovina zvedne.

    • 29.1.2017  20:57
    Mlčení (2016)
    ****

    Ten milovník japonců Garfield je nejdřív odmítá na Hacksaw Ridge střílet a v Silence je ještě navíc učí Otčenáš!.. Dejte mu roli Bohuše Stejskala a ještě jim prodá cihelňu!.. Silence se těžko hodnotí, protože to není zábavný, strhující či jinak divácky vděčný film. V tomhle ohledu bylo sledování zhruba první poloviny neskutečně těžké.. pomalé tempo bez jakéhokoli příběhu.. naštěstí něco co se dá nazývat dějem se dostaví a pokud s pozorností vydržíte, tak nebudete litovat. Silence je především filosofické dílo, takže je nad tím potřeba hluboce přemýšlet.. jinak vám to nic neřekne.. prostor k dumání během filmu rozhodně dostanete. Scorsese je skvělý režisér a je to vidět, problém je že takovéhle filmy on netočí a jeho diváci nejsou zvyklí, že místo nahláškovaného Vlka z Wall Streetu dostanou filosofující misionáře. Na jeho Poslední pokušení to však nemá.

    • 27.1.2017  16:29

    Další film o smrti.. akorát jako v Arrivalu matka neztrácí dítě, ale dítě matku. Kombinace fantasy a dramatu celkem funguje, bez "monstra" by to tak zábavné určitě nebylo a zapadlo by to mezi filmy podobného stylu. Překvapivě více funguje druhá polovina a konec.. prostě ve chvíli kdy se máte dojmout se opravdu dojmete. Asi důležitá poznámka, kterou tu uvádí snad každý druhý.. pro děti to není, téma smrti v takhle depresivním podání by nemuselo být pro ně snadno stravitelné.

    • 25.1.2017  22:27

    Viděno před mnoha a mnoha lety.. ale nejde zapomenout na dikobraza a na PSI SOU PÁNI A KOČKY KMÁNI!!!

    • 25.1.2017  22:13
    Spojenci (2016)
    ****

    Nema to hloubku a buh vi jak promysleny dej. Na druhe strane to zase nestiha nudit, protoze BREEEED jede poradny bomby a Marion je porad krasna ve stylu ctyricatych let. Druha pulka slabsi, protoze ztraci ten styl Casablancy, ale dohromady to v ramci interniho vesmiru filmu funguje. PS: say aufwiedersehen to your nazi balls!!!

    • 24.1.2017  19:14
    Hitler a jeho závislosti (TV film) (2014)
    ****

    Konečně trošku pohled jiným směrem než normálně.. vztah Hitlera a jeho osobního lékaře. Čtení záznamů lékařských zpráv o zdravotním stavu Hitlera je poměrně svěžím vánkem v oblasti dokumentů na téma WWII.

    • 19.1.2017  12:44
    Ploty (2016)
    *****

    Komorní a pomalé drama o těžkém životě jedné rodiny. Vlastně je to strašně moc obyčejné, není zde moc co už by někde jinde nebylo, ale zároveň je to výjimečné.. Ačkoli Viola Davis sbírá ocenění za roli Rose (teda sebrala zatím jen Globe, ale Oscar si myslim, že také dorazí), tak podle mě ten vrchol dělá barevnost (jo fakt barevnost) Washingtonova charakteru.. chvílí to máte rádi, pak nenávidíte, pak je vám ho líto, za chvíli mu nerozumíte a tak pořád dokola a pak to celé nějak skončí. Mám dojem, že jsem z Oscarových hitů viděl vše a tohle je z prvních dojmů ve srovnání se zbytkem to nejlepší.. a to včetně hereckých výkonů.

    • 19.1.2017  00:21

    Trochu zklamání, ale nějak podvědomě si zase nemyslím, že by bylo tak velké. V poslední době je válečných velkofilmů pomálu a to možná žene hodnocení Hacksaw Ridge trochu výš. Ve stručnosti.. je to celkem přiblblé, plno situací nedává smysl a občas postavy říkají v určitých situacích neskutečné věci, hrdinské okamžiky z půlky působí neskutečně naivně (zpomalovačky, slzopudná hudba, atd).. jenomže ono to docela dobře vypadá, ta akce je strašně brutální a v několika momentech to dojmout dokázalo.. Navíc Vaughn, Worthington a Weaving do svých rolí parádně sedli, hlavně Vaughn.. Worthington ke konci padal do strašného patosu. Hacksaw Ridge Dosse nepokrytě zbožšťuje, ale nedělá to stylem, že by se to dalo brát nějak vážně, spíš si užijete pohodovou první půlku a létající končetiny v té druhé. IMHO bych si víc užil film o Weavingovi z první světový.

    • 8.1.2017  01:30
    Toni Erdmann (2016)
    *****

    Jestli se za mnoho mnoho let bude vzpomínat na nějaký film ze současnosti, tak by to rozhodně měl být Toni Erdmann.. a pokud nebude, tak by mělo být. Ten film ve mně pořád zraje a brzo ho budu muset vidět podruhé a jsem fakt zvědavý co s v něm najdu teď a na poprvé mi uniklo. Film plný s výjimečným závěrem, který představuje půl hodina něčeho co se slovy dá těžko popsat.. prostě takhle se píší dějiny filmu, je to otřepané, ale přinejmenším film roku.. nebo spíš film generace.

    • 28.12.2016  13:42

    Poměrně náročné, ale rozhodně stojí za pozornost. Postava Aarona byla pro mě dřív zcela neznámá a tenhle dokument ho skvěle představuje. Ohledně vyprávění nemám žádné výtky, vadilo mi ale silné tlačení na emoce hudbou v částech vzpomínání.

    • 24.12.2016  11:28

    Animace bere dech (voda, sníh, příroda, prostě všechno), určitě jeden z vrcholů roku. Bohužel když přijde řeč na příběh tak to začne být už docela nuda. Celá řada nepochopitelných zvratů (viz nepozná hlas vlastní matky), stupidních dialogů či monologů to dost sráží. Stojí za vidění, ale Inside Out nebo Zootopia to prostě není (obrazově ano, příběhově ani zdaleka - mysterioznost a nápaditost Miyazakiho to fakt nemá).

    • 13.12.2016  10:39
    Inferno (2016)
    *

    Tak tomuhle řikám redefinice Dantova pekla. Ačkoli byly první dva díly stupidní, ve srovnání s tímto dílem alespoň obsahovlai trochu toho Langdonovského symbologování.. tady mi přijde že není ani to. Rádoby ultraprovázaný příběh s dost velkým množstvím postav prostě nedává smysl.. jo jasně.. nevíte kdo s kym proti komu.. ale fakt mi chcete tvrdit že WHO funguje takhle? Chápu že knížka jako asi bude dost debilní, ale ve filmu si s tim mohli pohrát snad trochu víc. Chtělo by se říci "už nikdy víc", ale koukam že na 2018 je naplánován The Lost Symbol, takže utrpení lidstva se vrátí.

<< předchozí 1 2 3 4 9 17 24 32
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace