noriaki

noriaki

okres Přerov

18 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 14 26 39 51
    • 22.1.2019  18:09

    Odmítám vzít na vědomí že lidé z Hvězdné flotily poslouchají na večírcích hip hop, nadávají, chovají se jako nezodpovědní fracci a jsou nekompetentní. Díry v kontinuitě jsou jedna věc, nesympatické obsazení druhá. To že mi posádka můstku připomíná obludárium a já ani po patnácti dílech neznám jejich jména, natož osobnosti nebo jakékoliv podrobnosti o jejich životě, je věc třetí. Ale to že autoři zahodili půl století let vývoje z okna, je úplně jiná liga. Kdo tohle napsal, Star Trek nikdy neviděl, nebo ho viděl a vůbec nepochopil. Jednu hvězdičku přidávám za efekty, Jasona Isaacse a z úcty k Rodenberrymu.

    • 17.1.2019  18:13
    Star Trek (2009)
    ***

    Režijně a efekty je to o třídu lepší než cokoliv z vesmíru Spojené Federace Planet, jenže nejde o Star Trek. Z něj si vzal jen formu a obsah dodal vlastní. Náhodným kolemjdoucím neobeznámeným s pečlivě budovaným universem to může být jedno a pravověrní fanoušci nejsou rozhodující kupní silou. Já jsem se s tímhle faktem srovnal relativně rychle, ovšem k posádce Enterprise z alternativní reality jsem si nenašel cestu nikdy. Ne že by byli jen jiní, oni jsou jednoduše špatní. Konkrétně psychopatický Spock je mizerně napsaná postava, která vulkánce připomíná jen vzhledem. I když pořád lepší, než aktivistické a politicky korektní Star Trek Discovery. Lepší tři hvězdičky.

    • 17.1.2019  18:06

    Tohle už není ani céčko, ale nějaké další písmenko z hloubi abecedy. Kvalitou se vyrovná nejhorším filmům Uwe Bolla, scénářem je snad i pod nimi. Na rozdíl od zmíněného samozvaného génia se ale nebere vážně a celou dobu dává hlasitě najevo, že slouží jako svérázná pocta osmdesátkovým legendárním, méně legendárním i jenom oblíbeným filmům. Osobně mám radši promyšlenější komedie typu Žhavé výstřely 2, jenže takové skvosty se už dnes netočí. Tak alespoň díky za Commando Ninja.

    • 15.1.2019  18:34

    Zatím asi to nejlepší co se může chlubit (???) značkou Star Trek Discovery. Díl s Harrym Muddem mi přišel nepravděpodobný a přepálený. Postava známého podvodníčka se vůbec nepodobala své předloze z TOS. Tady si na to autor dal pozor a napsal hravý příběh se špetkou humoru a vynikající pointou.

    • 15.1.2019  18:25

    Vydestilované problémy první série, vtěsnané do patnácti minut. Jenže tady není žádný Jason Isaacs, který by alespoň trochu spravil dojem.

    • 15.1.2019  18:21

    Kombinace TOS epizody Metamorphosis a části Odyssey sice vypadá patřičně ambiciózně, ovšem obávám se, že na rozvinutí uvěřitelné atmosféry je čtvrt hodina prostě málo. Tenhle námět měl být použit na luxusní bottle episode.

    • 11.1.2019  20:14

    Ani nevím proč jsem si film pustil. Když jsem viděl první tři minuty, trochu jsem toho zalitoval, ale nakonec jsem zklamaný nebyl. Beyond White Space je buď mírně podprůměrné béčko, nebo velice solidní céčko, a pochopitelně trpí všemi neduhy typickými pro jeho kategorie. Herci jsou dřeva, scénář sbírka klišé, a většina toho co se stane, nemá oporu logice a často ani v realitě. Příběh nemístně ambiciózně evokuje Bílou velrybu od Melvillea a přitom se pozoruhodně dovedně ubránil jakékoliv myšlenkové hloubce, nebo nedejbože morálnímu ponaučení, kterými oplývá originál. Ne že by mi to vadilo. Triky jsou relativně povedené, na brakovou produkci snad až vynikající a o to asi šlo především.

    • 27.12.2018  12:14
    Kouzelník Žito (TV film) (2018)
    odpad!

    Tak tady je špatně úplně všecko. A tím myslím úplně všecko. Od scénáře, přes herce, režii až po morální ponaučení. Proč si Zelenka myslí, že bych měl té drzé napodobenině Neckáře v hlavní roli držet palce, to mi hlava nebere. A proč bych ho měl vidět jako hrdinu se smyslem pro čest a spravedlnost, tak to je ještě větší záhada. Trestání bez soudu je špatné už z principu, a když se v něm někdo vyžívá, tak to nemůže být dobrý člověk. Tolik k ději. Napsal bych i víc, jenže nic dalšího se za tu hodinu a půl nestalo. Při sledování jsem získal pocit, že se Zelenka pokusil o jakýsi hybrid mezi Šíleně smutnou princeznou a S čerty nejsou žerty. Ovšem kromě toho, že zprznil dvě ze tří mých nejoblíbenějších pohádek, nedosáhl vůbec ničeho. Herci jsou jedním slovem tragédie, kromě nemehla v hlavní roli, který je dvěma slovy kolosální tragédie. Abych nekřivdil, Kostka byl docela slušný, Polívka mě mile překvapil a Vilhelmová své postavě vtiskla dokonce osobnost. Naopak Kříž působil jako karikatura a Liška jako debil. Jiřina Bohdalová ukazuje, jak hluboko Zelenka klesl od Návštěvy staré dámy. Pevně doufám, že mu už nikdo režii pohádek nesvěří, protože jeho další pokus by ve mě zabil ducha Vánoc zřejmě definitivně. Jediné pozitivum vidím v tom, že po téhle zhůvěřilosti ČT vysílala Tři oříšky pro Popelku, čímž mi náladu alespoň trochu spravila.

    • 25.12.2018  15:37
    Strašidla (2016)
    odpad!

    Sara Sandeva je fakt pěkná baba. Tím by mohl výčet kladů skončit, protože zbytek je bída kombinovaná s trapností. Děj šel naprosto mimo mě. Scény se postupně střídaly, objevovaly se mizerně napsané postavy a sem tam se scénář pokusil o cosi jako humor. Nebudu ale Troškovi křivdit. Možná to vůbec nebyla komedie. Možná to pitvoření a zoufalé přehrávání mělo nějaký specifický účel, na který jsem bohužel nepřišel. Pokud ne, tak je mi z herců - a nejen dospělých, ale hlavně dětských regulérně smutno. Jestli chcete vidět všechny neduhy české kinematografie na jednom místě, pustit si Strašidla je dobrý nápad. Vida, takže i druhý klad mají.

    • 11.12.2018  21:35

    To bylo TAK HLOUPÉ !!! Čekal jsem všelicos, dokonce jsem se v duchu připravil na hrůzu typu Aliens vs. Predator - Requiem, ale takovou bídu jsem teda nečekal. Na tomhle filmu je špatně úplně všechno. Je mizerný jako horor, jako thriller a ani ty tři povedené hlášky mě nedonutí přiznat, že přežívá alespoň jako komedie. Děj je mešuge, ale já budu milosrdný a radši řeknu že je nepodstatný. Postavy, ty už se okecat nedají. Shane Black si sice vydupal eRkovou kategorii, ovšem proč děj postavil kolem malého kluka, to ví asi jen on sám. To že jde o ten otravný, přemoudřelý typ dítěte, je jenom taková roztomilá drobnost. Další lahůdkou je doktorka, zdatná ve všem co si dokážete představit. Trochu mi připomněla Nea z prvního Matrixu, především tím, jak se během dvou sekund naučila střílet z těžkých zbraní, osvojila si akrobacii, pokročilý bojový trénink a komparativní xenobiologii. Záběr jak jí zmíněné dovednosti nahrávají do hlavy počítačovým vstupem ovšem chybí. Na konci filmu jsem čekal scénu, ve které jí Nick Fury nabídne vstup do Avengers. Zbytek zúčastněných je docela snesitelný, ovšem sympaťák není nikdo. Alespoň akce plus mínus nezklamala a možná protože jsem někde v polovině úplně rezignoval, zbytek děje mi až tak nevadil. Závěrem bych chtěl poděkovat Táně, že na to se mnou nešla do kina. Ještě dneska bych se musel stydět, na jakou kravinu jsem ji ukecal. Tohle je zklamání roku.

    • 4.12.2018  19:47
    Černovik (2018)
    ***

    Já jsem předlohu četl, takže mi děj nijak zmatený nepřišel. Netroufám si odhadnout, jestli je bez její znalosti příběh srozumitelný, protože mi většinu duševní kapacity zabralo vyrovnávání se se změnami a škrty. A že jejich tam požehnaně. Lukjaněnkovy knihy - mám na mysli Nanečisto a Načisto, sice předstírají prvoplánový akční příběh, ovšem najdou si čas i na poklidné momenty a trochu té psychologie. Ve filmu není na vysvětlování a hloubání čas. Scénář pádí dopředu a co si nezjistíte načtením originálu, dedukcí hodnou Sherlocka Holmese, nebo božím vnuknutím, to nemáte. Režisérovi musím přiznat, že jeho film vypadá vcelku slušně - na rozpočet skoro fantasticky. Ale co z toho, když jako svébytný snímek selhává. Pochválím ještě herce. Kirill je perfektně obsazený i zahraný, a ta blonďatá mrcha, která je v knížce jen protivná, je na obrazovce odporná až k nesnesení.

    • 16.11.2018  20:59
    Barbarella (1968)
    ***

    V mé pomyslné trilogii osobitých sci-fi natočených v různých desetiletích, čili Barbarella z šedesátek, Flash Gordon ze sedmdesátek a Masters of the Universe z osmdesátek, se film Rogera Vadima drží s přehledem na druhém místě. Ale jenom protože se na Jane Fondu dívá mnohem lépe než na Dolpha Lundgrena. Scenáristicky, herecky, režijně a v jakékoliv další myslitelné kategorii - kromě výpravy, je to brak. Děj má hodinu a půl, ale subjektivně trvá snad tři. Chudák Jane Fonda nemá co hrát a i když se před kamerou producíruje téměř polonahá - a někdy ani to ne, nevypadá zdaleka tak sexy jako v libovolném jiném filmu. Kromě ní a nezapomenutelné stylizace nemá snímek co nabídnout. Na videoklip by to stačilo, ale na celovečerní film je to málo.

    • 16.11.2018  13:22
    Alfa (2018)
    ***

    Mohl by mi prosím někdo prozradit, kde je v Evropě taková krajina? Mám rád monster movies. Nevadí mi jejich béčkovost, ani naivita. Bohužel tohle je sice béčkové a naivní, ale není to vůbec "monster". V téhle kategorii bylo Emrichovo nepochopené a vysmívané 10,000 BC mnohem ambicióznější. Alpha to bohužel nijak nekompenzuje. Děj není ani naturalistický, ani mazaně vymyšlený, takže jediné lákadlo je postupné spřátelení chlapce z vlkem. Pes svou roli zahrál slušně, ovšem o druhém členu dvojice si dovolím pochybovat. Působí na mě, jako kdyby propadl časem z hipsterské brooklynské kavárny. Příčí se mu lov, pohrdá jídlem a ochočil si psa dřív, než to bylo v módě. Předpokládám, že sní o genderové neutralitě a kdyby po cestě divočinou narazil na Starbucks, ze zásady by tam nešel. Režisérovi musím přiznat, že jeho film krásně vypadá a i když má blíž k hrané disneyovce než k realistickému filmu z divočiny, dobře se na něho dívalo.

    • 15.11.2018  18:44

    Čekal jsem epickou fantasy, jenže ona je to spíš pohádková komedie. Člověk zvyklý na hrůzy typu Řachanda, nebo na Saxánu a Lexikon kouzel asi mávne rukou, ovšem tahle kombinace se dá natočit dobře. Rusům to vyšlo tak na horší jedničku. Scénář celou dobu balancoval na hraně trapnosti a i když se občas povážlivě zapotácel, na špatnou stranu nikdy nepřepadl. Některé vtípky jsou opravdu výborné. Ty méně podařené jsou zase skvěle zahrané. Konstantin Lavroněnko mluví sám za sebe a kupodivu mi sedl i drzý floutek Viktor Choriňak. No a na východoevropskou Alicii Vikander je radost pohledět a rozhodně není bez talentu. Jak už kdosi zmínil, Poslední bohatýr opravdu připomíná Hvězdný prach. Nemá jeho vycizelovanou preciznost, ale je stejně nápaditý a osvěžující. Takových filmů není nikdy dost.

    • 15.11.2018  18:22

    Na tenhle díl jsem se těšil asi nejvíc, ale nakonec mě vcelku zklamal. Chybí mu výrazná osobnost o níž by se děj opřel, nebo silná scéna jež by ho definovala. Vyjednávání, respektive "domlouvání" v Moskvě nic takového nenabízí. Každá ze stran mluví svým vlastním jazykem, což je sice krásná alegorie na probíhající situaci, ovšem po čase mi to přišlo hloupé a lehce absurdní. Debaty mi připomínaly slovní výměny mezi Hanem Solem a Chewbaccou, což byl pochopitelně hrob pro atmosféru a napětí.

    • 8.11.2018  19:21

    Kdybych byl ještě daleko větší cynik než jsem, tak bych napsal, že tahle vypadají důsledky oné bájné sjednocené společnosti, po níž teskní všichni dnešní novináři a spousta politických komentátorů. Princip "ať si zvolíte koho chcete, vládnout budou stejně všichni a opozice neexistuje", je zvěrstvo a vede přinejlepším ke zkostnatění režimu. Když se navíc spojil se zákazem populárních Agrárníků, dá se o demokracii mluvit jen se sebezapřením. Třetí republika byla nemocná a v liberální demokracii v ní nevěřil nejspíš ani sám Beneš. Nakonec snad můžeme být rádi, že se Gottwaldovi podařila změna režimu téměř bez krveprolití. Naděje že by se ji bezradným nekomunistickým politikům podařilo zastavit, byla opravdu jen teoretická. Skepticky bych dodal, že by k ní dost možná i tak došlo. Buď pozvolně přirozeným procesem, nebo jedním rázem díky pomoci Sovětů.

    • 5.11.2018  12:34

    Epizoda je to parádní a místo abych se snažil vykreslit paranoidní atmosféru strachu, tak sem překopíruju text z hlubin internetu. Poměrně přesně vystihuje absurdní poměry v totalitním státe. "Jen co umřel Lenin, ukázalo se, že druhý muž ve straně, soudruh Trockij, je zrádce. Kameněv, Zinovjev, Bucharin a Stalin Trockého svrhli a vyhnali ho ze SSSR. Jenže za pár let se zjistilo, že Kameněv, Zinovjev a Bucharin jsou také nepřátelé a zrádci. A tak je udatný Genrich Jagoda zastřelil. A o něco později Ježov zastřelil zahraničního agenta Jagodu. Za další pár let se však ukázalo, že Ježov není soudruh, ale sprostý zrádce a zahraniční agent. Tak ho zastřelil Berija. Po smrti Stalina všichni pochopili, že Berija je taky zrádce. A tak Žukov svrhl a zastřelil Beriju. Ale Chruščov brzy pochopil, že Žukov je nepřítel a spiklenec. A poslal ho do penze. A o něco později se zjistilo, že dokonce i Stalin byl nepřítel, škůdce a zrádce. A spolu s ním i velká část politbyra. Takže Stalina vyšoupli z mauzolea a čestní straníci v čele s Chruščovem rozehnali politbyro i s Šepilovem. Uběhlo několik let a už nešlo nevidět, že Chruščov je voluntarista, bídák, avanturista a nepřítel. Tak ho Brežněv poslal do důchodu. Jen co Brežněv umřel, zjistilo se, že byl škůdce a překážka rozvoje. Pak přišli dva, jejichž jména si nikdo nepamatuje, protože padali jeden po druhém jak mouchy. Až se k moci dostal mladý a energický Gorbačov. A zjistilo se, že celá země je plná zrádců a nepřátel, ale on to prý spraví. A pak se SSSR rozpadl a zjistilo se, že Gorbačov je nepřítel a zrádce."

    • 5.11.2018  09:24

    Zatím nejhorší díl celé série. Není se co divit, protože když se režie zřekla možnosti popisovat přípravu, průběh a následky atentátu, tak reálně není o čem vyprávět. Beneš je schovaný v Anglii a ta ho nejdříve mlčky trpí, poté vlažně podporuje. Úmorné čekání na zázrak se vleče a projevy sympatií ze strany britské vlády jsou sice potěšující, ovšem do vyhrocených událostí Mnichova, nebo boje o vlastní stát mají daleko. Paradoxně navzdory tomu, že se také bojovalo o vznik, respektive restart Československa. Naštěstí je tu Trojan, který i z obyčejných a nezajímavých scén udělal thrillerovou záležitost. Ty nesmělé náznaky dramatu a atmosféry má na svědomí jen on.

    • 4.11.2018  08:59

    Historická věrnost dostala pořádně zabrat a osobnost Emanuela Moravce taktéž. Přesto si myslím, že obsadit přinejlepším podprůměrného Daniela Landu byl mistrovský tah. I když hraje především sám sebe, hraje to výborně a srdcem. A to atmosféře pomáhá víc, než sice historicky správný, ovšem suchopárně odrecitovaný text kterému herec nevěří. Martin Finger bohužel takový luxus neměl, ovšem dokáže řečené věrohodně předstírat, takže jejich finální konfrontace nevyznívá vůbec jednoznačně. Bohužel s Benešem by se souhlasilo mnohem snáz, kdyby se úplně stejně jako před Mnichovským diktátem nesklonil později před Stalinem a poté znovu před Gottwaldem.

    • 3.11.2018  14:57

    Skoro se nabízí prohlásit, že pro výborný film stačilo sestříhat kompilaci nejlepších koncertů Queen. Do jisté míry je to pravda, ovšem to bych podceňoval jak Rami Maleka, tak Bryana Singera. Jejich společné dílo je totiž mnohem víc, než jen generický Hollywoodský doják s famózním soundtrackem. Především prvně jmenovaný předvádí svou extratřídu a i když nedokážu posoudit, nakolik věrně Mercuryho vystihl, věřil jsem mu každé slovo a gesto. Za tohle musí dostat Oscara, i kdyby nebylo oné šílené LGBTQWERTZY mánie. Pochopitelně v tom nebyl sám. Skoro každý zúčastněný zahrál parádně. Jmenovitě se mi líbil Gwilym Lee, přeživší z Midsomeru, v roli Briana Maye (to je ten s kudrnatýma vlasama). I když jsem herce vychválil do nebe, nejsou nic proti atmosféře. Bohemian Rhapsody je neskutečně pohlcující celou dobu, ovšem trojnásobně to platí pro vystoupení Queen na Live Aid. Po letech bylo prohlášeno za nejlepší koncert všech dob a tady pochopíte proč. Top 10 za rok 2018. I po druhé projekci považuji Bohemian Rhapsody za šestihvězdičkový film se sedmihvězdičkovým prodlouženým finále.

    • 3.11.2018  13:47

    Jako děcko jsem pochopitelně žádné chyby neviděl, ale když jsem si dnes snímek ze zvědavosti pustil, trošku mě zklamal. Ne budovatelskou rétorikou, přece jen jsou to padesátá léta. Vadil mi lehce repetitivní děj, který sice má dost materiálu na onu necelou hodinu a půl, jenže ho neumí využít. Filmu by prospělo zkrácení, nebo víc nápadů. Líbila se mi Adamova píseň. Ještě víc než to proslavené "Milujte se a množte se".

    • 31.10.2018  18:20

    První epizodu jsem si pustil jako doplněk k nedávno viděným Hovorům s TGM a přestože není nijak oslnivě skvělá, nalákala mě k dalším dílům. Někdo vidí její vrchol v Masarykově dialogu s Lloydem Georgem, ovšem mě mnohem více zaujala slovní výměna s Českým místodržitelem Thunem. Tam padly nejdůležitější myšlenky, včetně té, že na pokračování Rakouska-Uherska neměli zájem už ani sami Rakušané. Zbytek je jen variace na to samé téma. Takže silný argument pro realistického a vizionářského britského premiéra měl znít, že Británie bude buď vyjednávat s deseti novými malými státy spolupracujícími proti Berlínu, nebo naopak s posíleným Německem ovládajícím vše mezi Rýnem, Dunajem a Dněprem. Vynikající Huba a Donutil, velice slušný Igor Bareš.

    • 29.10.2018  08:08
    Hovory s TGM (2018)
    ****

    Filmů o důležitých nebo zajímavých osobnostech českých dějin bylo v posledních pár letech natočeno vícero. A prakticky bez výjimky jsem měl na konci ambivalentní pocit. Na všech byl znát potenciál, každý měl něco výjimečného a vždycky jsem si byl jistý, že zážitku něco chybí, případně mohl být výsledek mnohem lepší. To neplatí o Lídě Baarové, ta je špatná celkově. Hovory mají perfektní námět, skvělou strukturu vyprávění a jakkoliv překvapivě se mi původně Budař do role nepozdával, i výborné herce. Tentokrát nemůžu zkritizovat ani scénář. Ano, konverzace občas působí podivně šroubovaně a na řadě míst je znát, že herci jen recitují naučený text a s řečeným se neztotožňují. Huba se s tím popral mnohem lépe, ale bohužel ani z něj jsem necítil prožitek. Na druhou stranu dialogy nepůsobí banálně a v jejich slovech je toho hodně k přemýšlení. Možná jsem od filmu čekal ostřejší konflikt, možná větší emoce, nebo větší přirozenost. Za shlédnutí film určitě stojí. Minimálně pro toho úplně jiného Masaryka. I když, kdo zná ho zná víc, než z názvu náměstí, pár soch, záběrů z Hledání ztraceného času či několika donekonečna opakovaných citátů a tradovaných historek?

    • 22.10.2018  19:42

    Natočeno na motivy skutečné události. Vesmírný závod je jedna z těch lepších kapitol Studené války. První triumf přišel tak nějak mimochodem. Sovětský svaz si zprvu ani neuvědomil jaký šok Sputnikem způsobí, a až na základě zděšené Americké reakce se rozhodl věc propagandisticky využít. Spojené státy ztratily iluzi o své technologické dominanci a ve snaze se vyšvihnout na vrchol, vložily do vesmírného výzkumu obrovské peníze a kredit. Počáteční velký triumf tedy bral soupeř, a to samé se stalo u prvního živého tvora ve vesmíru, prvního objektu co opustil oběžnou dráhu Země, prvního tvrdého přistání na Měsíci, první fotografie odvrácené strany Měsíce a prvního úspěšného návratu živého tvora na Zemi. Když USA prohrály i v závodu o druhý velký triumf, tedy prvního člověka ve vesmíru, vypadala pozice Sovětů téměř neotřesitelně. Brali i prvenství v průletu sondy kolem cizí planety, výstupu do volného prostoru, řízeného přistání na Měsíci a dopadu sondy na cizí planetu. Američané kontrovali úspěšným spojením dvou vesmírných lodí a obletem Měsíce s lidskou posádkou. Třetí velký mezník jim ovšem neunikl. Až při pohledu zpátky vyniklo, jak obrovský byl. Přistání člověka na Měsíci stále zůstává nejsložitějším projektem, o jaký se kdy lidstvo pokusilo. A jeho úspěšným zakončením USA dalece předběhly svou dobu. Kupříkladu stálá vesmírná stanice by byla logičtějším krokem. Koneckonců do kosmu se létá stále a bez satelitů by moderní společnost fungoval o hodně těžkopádněji. Na Měsíci ovšem čtyřicet šest let nikdo nebyl a pokud by se letělo nyní, technologie by se od Apolla 17 zase tolik nelišila. Velmoci se ještě pár let přetahovaly o vesmírná prvenství, až Vesmírný závod definitivně ukončila společná mise Sojuz-Apollo (nebo Apollo-Sojuz, podle toho na jaké straně železné opony jste se narodili). Jo a film je totální bomba, je zbytečné ho popisovat. Podívejte se na něj a pokud možno v kině, protože i když jsou intimní pasáže a herecké výkony strhující, akční scény vyniknou na velkém plátně a při špičkovém ozvučení. Top 10 za rok 2018.

    • 15.10.2018  12:46

    Film o jednom z menších ruských triumfů ve Vesmírném závodě jsem si pustil při čekání na film o největším americkém vítězství v tomtéž závodě. Přestože jsem jméno prvního člověka který vystoupil do volného prostoru pochopitelně znal, že to bylo až takové drama, jsem tedy netušil. To že o tom rusové natočí výborný film, jsem mohl očekávat. Tamní kinematografie jde už pár let nahoru a kupodivu se jí částečně daří držet distanc od hollywoodských klišé. Efekty a herecké výkony jsou ovšem od amerických blockbusterů nerozeznatelné. Konkrétně vizuální stránka je opravdu luxusní a přestože má snímek úctyhodné dvě hodiny a kousek, díky překrásným záběrům je na co se dívat, i když se zrovna nic převratného neděje. To stejně není často, protože atmosféra je parádní a zvraty nastávají bez předchozího upozornění.

    • 14.10.2018  15:34

    Výstižně vzhledem k názvu jsem Twice Upon a Time viděl dvakrát, protože jsem zapomněl, že jsem si ho už kdysi pustil. Nemyslel bych si, že se mi tohle u Doctora Who někdy stane. Až sem to Steven Moffat dopracoval. Dřív to byl bůh a ďábel scénáře, dnes píše tuctové příběhy, které mi nezůstaly v paměti ani půl roku. K ději se toho moc napsat nedá. Ční z něho nedostatek invence a lehký závan nostalgie. Zajímavý na něm je jen překvapivě starosvětský David Bradley jako První Doktor. Smutné, ale pohledu příznačné je pozorovat Dvanáctého Doctora, jak se stydí za sexistické a zastaralé názory svého staršího já. Ten který se odvážně postavil impérium Dáleků se bojí, že bude označen za politicky nekorektního. Zápletka je zvláštní jen tím, jak je banální. Seriál poslední tři sezóny přinejlepším přešlapuje na místě a tenhle díl mě nadějí nenaplnil. Jodie Whittaker je jedna z mých oblíbených hereček, ovšem jestli je její pohlaví ta jediná kvalifikace na nového Doktora, tak bude seriál chřadnout dál.

    • 7.10.2018  23:33
    Noční hra (2018)
    *****

    Já jsem od Game Night čekal jen Rachel McAdams a tam je. A úžasná, takže bych se spokojil i s mnohem horším filmem. Jako bonus jsem dostal svižně natočenou komedii, která se sice nemůže pochlubit konstantně vysokou úrovní vtipů, ovšem vynahrazuje to originálním námětem a velice sympatickými postavami. Navzdory počátečnímu zmatení není příběh nijak komplikovaný a některé ze scén se daly dopředu odhadnout. Naštěstí se pořád něco děje, takže na hledání chyb není čas. Pět hvězdiček je asi nezasloužených, jenže proč je nedat, zvlášť když jsem se tak dobře bavil.

    • 7.10.2018  14:00
    Final Space (TV seriál) (2018)
    ***

    Dobrá hudba, zajímavý děj a bohužel většinou rozpačitý humor. Hlavní hrdina není sympaťák a má zlozvyk komentovat cokoliv co se děje tím nejtrapnějším možným způsobem. Deset dílů nestačilo abych se ho naučil ignorovat, natož abych mohl doufat, že bych si alespoň trochu oblíbil. Ostatní na tom nejsou o moc lépe, takže jsem se smál jen při situačních vtípcích. Naštěstí jich je tam požehnaně.

    • 3.10.2018  20:46
    Memento (2000)
    *****

    Pro mě devadesátky definoval Jurský park případně Matrix, ovšem musím uznat, že Memento je spolu s neméně geniálním Pulp Fiction asi nejoriginálnější film dekády. Viděl jsem ho třikrát a nikdy od začátku. Až po letech jsem si ho pustil celý a nestačil zírat. Chybělo strašně málo a celý precizně vyladěný konstrukt se mohl rozpadnout na sled působivých scén bez atmosféry a napětí. To že se tak nestalo a to že navzdory směru vyprávění napětí postupně graduje, je asi to nejvíc fascinující na celém Mementu. Udržet se před sledem událostí je docela fuška a o to sladší je odměna v podobě drtivé pointy. Jako bonus se dá tahle matoucí detektivka sledovat několikrát dokola a i poté jsem si všímal nových indicií a logických návazností. Christopher Nolan začal kariéru klenotem, který by u jiných znamenal vrchol celoživotního díla. TOP 10 za rok 2000.

    • 30.9.2018  13:12

    Pokud chce Hollywood dál prznit životopisy slavných lidí, ať to prosím dělá takhle. Děkuji. Film si osud a charakter Johna Nashe natolik přizpůsobil svým potřebám, že by potřeboval dodatečný vysvětlující dokument. John Howard ho ovšem natočil tak výborně, že mi to vůbec nevadí. Russell Crow zahrál bravurně a ukázal, že víc než fyzická podobnost je důležitý výrazový rejstřík, gesta a schopnost vcítit se do postavy. Jennifer Connelly předvedla dost možná nejlepší výkon kariéry a Paula Bettanyho jsem zhodnotil nedávno a pořád to platí. Zmíním ještě excelentní hudbu a geniální ústřední motiv. Někteří říkají, že je tohle typický řemeslně natočený, ale nijak výjimečný oscarový film. Já říkám, kéž by i ostatní byly alespoň takové.

<< předchozí 1 2 3 4 14 26 39 51
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace