noriaki

noriaki

okres Přerov

19 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 25 36 48
    • 20.2.2018  20:04

    Bondovky mají spoustu specifických znaků a nepsaných zákonů. Ale je jeden rys, který se mi na nich obzvláště líbí. A to je zasazení do jakéhosi téměř až paralelního světa, ve kterém si Velká Británie podržela status supervelmoci. Ten měla možná v době, kdy Ian Fleming psal své knížky, ale ani tehdy už nemohla hrát ve společnosti USA a SSSR jako rovný s rovným. Filmy o 007 tuto realitu buď mlčky ignorují, nebo přímo popírají. Poprvé je to výrazněji vidět právě zde. Pátý díl je akčnější a nápaditější než jeho bezprostřední předchůdce. Zaplatil za to ovšem velkou cenu. Není čas na budování atmosféry a ani hlášek už není tolik. Také spřátelené a znepřátelené dívky mě moc neoslnily. Exotické prostředí ovšem většinu nedokonalostí vykompenzovalo.

    • 20.2.2018  15:39

    Komentář obsahuje spoilery. Na Americkou krásu se dá podívat ze dvou různých úhlů. Z toho prvního pohledu jde o příběh tuctového chlápka s krizí středního věku. Lester si jednoho dne uvědomil, jak je jeho život banální a rozhodl se najít štěstí a smysl. Z toho druhého pohledu se jedná o sociologickou sondu jednoho typického amerického předměstí. To je vykreslené jako napovrch idylické, ovšem ve skutečnosti morálně prázdné. Hlavními zápornými postavami jsou despotický plukovník, sbírající nacistické memorábilie a bojující proti (své) homosexuální přirozenosti. A dále sobecká Lesterova manželka, odmítající ustupovat komukoliv. Oba jsou ochotní pro záchranu svého vidění světa zajít i k vraždě. Kladnou postavou je sám Lester, zavrhující honbu za konzumem a objevující radost v prostém životě. A pochopitelně Ricky, sice z pohledu většinové společnosti podivín, ovšem jeho otevřená mysl je schopná vnímat skrytou krásu okolního světa. Pokud vidíte film z prvního úhlu, prakticky nemá chybu. Ovšem pokud se na něj podíváte z toho druhého, z postav se stanou černobílé šablony, děj se smrskne na lehce manipulativní apel proti konzervativním hodnotám a vyznění ztratí polovinu síly a většinu hloubky. Kevin Spacey je ovšem perfektní, ať už se k tomu postavíte jakkoliv.

    • 15.2.2018  12:40
    Star Trek: Discovery (TV seriál) (2017)
    ***

    Dávno před vysíláním první epizody se v debatách řešily dvě otázky. Je to vůbec Star Trek? A je to dobrý seriál? Po první sezóně je odpověď na první otázku jednoduchá - NE. S tou druhou je to trochu složitější. Tak k té první. Co se mohlo změnit, to se taky změnilo. Klingoni, uniformy, design lodí, počítačové rozhraní. Lehce před-TOSovskou dobu připomíná jen Sarek, pár tónů znělky, politická situace, sem tam nějaký povědomý zvukový efekt a posledních deset sekund patnáctého dílu. Ovšem největší změna se udála v charakterech postav a zápletcích epizod. Klasické uměřené chování a sebekázeň zmizelo bůhvíkde. Morální poučení a etické dilemata na kterých stály všechny předchozí seriály, jsou buď jen lehce naznačené, nebo je scenáristé rovnou vynechali. Jak kdosi trefně napsal "Star Trek je o společnosti která vystoupala na vrchol a dokázala se na něm udržet." Z Discovery mám pocit, že lidé sklouzávají zpátky do průměru. Dobrá zpráva je, že navzdory původním obavám nejde o aktivistický seriál. Homosexuální postavy v ději jsou vyloženě samoúčelné. Zápletku nijak neobohacují, což není nic pozitivního, ale ani nic v zásadě negativního. Odstrašující příklad z Doctora Who se naštěstí neopakoval. Jak jsem říkal, odpověď na druhou otázku je složitější. Špičkovým seriálům posledních let Discovery konkurovat pochopitelně nemůže. Pokud ji srovnám se stejnou žánrovou a váhovou kategorií, tak mi The Orville vychází jako o kousek lepší. Nejvýraznější rozdíl je kupodivu v papírově největším trumfu Discovery. Tohle je Star Trek podle jména, Ale Orville má Star Trekovskou duši.

    • 11.2.2018  20:04
    Thunderball (1965)
    ****

    I přes spoustu nedokonalostí jde pořád o velice solidní film. V akčních scénách sice ztrácí dech a arciprotivník mě dvakrát neoslnil. Ovšem chytlavý příběh plný zajímavých lokací, překrásné ženy (Luciana Paluzzi !!!) a podvodní souboje mi všechno vynahradily. Tahle zvláštní bondovka, ve které jsou bůhvíproč všichni záporáci Italové, má své kouzlo. A agent Jejího veličenstva se konečně chová tak, jak si ho všichni pamatujeme.

    • 14.1.2018  11:37

    Kamera výborná, režie slušná a herci zajímaví. Tak proč je ten film tak špatný? Jako první důvod se nabízí mizerná výprava, v níž Amsterdam suplují tři zaměnitelné ulice, jedna hospoda a čtyři další místnosti. Druhý a hlavní důvod je scénář. I přes svůj název toho o Tulipánové horečce moc neříká. Děj se smrskl na tuctové romantické drama bez emocí, s tradičně skvělou Alicií Vikander a jejím nevýrazným milencem. Vztah mezi nimi jsem vůbec nepochopil a hlavně nepocítil. Dane DeHann doopravdy nový DiCaprio nebude. Nemá na to ani herecky, ani vzhledově, ani charismatem. Jeho předobraz sváděl ženy klukovským úsměvem, on je okouzluje výrazem věčné kocoviny. Když předvede svůj zamilovaný pohled, mám chuť udělat krok dozadu, aby mě náhodou nezeblil včerejším krabicákem. Casting se zkrátka nepovedl. A možnosti určitě byly, protože ve vedlejších rolích se mihne několik hodně zajímavých jmen a sám Christoph Waltz je zoufale nevyužitý. A časem mi ho bylo regulérně líto, protože až na jeho trochu netradiční sexuální představy to byl skvělý chlap. Bohužel s manželkou, co nevěděla roupama co dělat.

    • 13.1.2018  21:31

    Jiní už to napsali dříve a lépe. Za prvé, chybělo mi více prvků magického realismu a hypnotických vizí. A za druhé, postava Percyho Fawcetta je anachronismus nehodící se do doby začínajícího dvacátého století. Svými proslovy připomíná brooklynského kavárenského blogera, který pohrdá Západní civilizací a naopak chápe primitivní kultury jako idealizované společnosti bez hříchu a nedokonalostí. To byly jediné výrazné zápory filmu. Zbytek je přímo lahůdkový. Měl jsem dojem, že se podobné příběhy dnes už netočí. A ani jsem nevěděl, jak moc mi chyběly. Zapomeňte na zběsilou akci, odlehčený děj a přehršle hlášek. James Grey preferuje poklidné tempo vyprávění, důraz na charakter postav a zevrubný rozbor situace. Snímek evokuje dobrodružné filmy šedesátých, nebo padesátých let a je tak trochu poslední svého druhu. Ostatně podobně jako sám Percy Fawcett.

    • 8.1.2018  09:31

    Velká síla Epizody IV je, že jde ve své podstatě o pohádku, kterou si všichni pamatujeme z dětských let. Velká slabost Epizody I je, že jde ve své podstatě o pohádku a my jsme mezitím dospěli. Čímž chci říci, že ke Star Wars se musíte dostat v určitém věku, jinak vás nostalgie nezachrání před Jar Jarem, nebo Ewoky. A takhle je potřeba ke Skryté hrozbě přistupovat. Jako k novém dobrodružství pro novou generaci diváků. Z tohoto pohledu je druhá trilogie povedená a konzistentní. Motivace postav jsou jasné, zápletka dává smysl a scénář má svébytnou vizi. Tím se třetí trilogie bohužel pochlubit nemůže. Unikátním rysem dílu je poklidné, dalo by se říci až zkostnatělé prostředí Staré rebubliky. Všeobecně optimistická atmosféra však mnohé ještě více znechutila, protože všichni víme, že pravé Star Wars jsou o zoufalém a beznadějném boji v nemilosrdném a smrtonosném vesmíru.

    • 7.1.2018  16:49
    Red Nose Day Actually (TV film) (2017)
    *

    Zkuste si to pustit hned po skončení Love Actually a možná to pomůže. Mně to nepomohlo. S milosrdnosti přidávám jednu hvězdičku, aby to nevypadalo jako úplný průser. Což je.

    • 7.1.2018  15:36
    Prázdniny (2006)
    ****

    Ale jo. Přes pomalejší rozjezd si to nakonec sedlo. V posledních pár letech si z romantických filmů vybírám jen ty originální. Buď musí mít netradiční zápletku, nebo šáhlé postavy. Čím divnější, tím lépe. Prázdniny patří do těch klasických slaďáren které nepřekvapí. Až na zdvojenou linii se ničím neliší od mnoha svých bratříčků. A bohužel, jedna z hlavních kategorií žánru, čili chemie mezi zamilovanou dvojicí, potažmo sympatičnost jednoho z páru (v mém případě ženy), je tady spíš slabina. Z dvou blondýnek mě neoslnila ani jedna. A Kate Winslet se zoufale nešarmantním Jackem Blackem bych snad i oželel. Takže proč jsem nakonec spokojený? Možná pro tu skvělou hudbu, možná pro sympatické roztržité herectví Cameron Diaz. A možná proto, že je to nakonec fakt dobrý film.

    • 7.1.2018  09:32
    Lajna (TV seriál) (2017)
    ****

    Vůbec to není špatné. Lajna je, hlavně v prvních dílech, trochu nedotažená. O svém stylu ovšem nepochybuje. A věřím že i kdyby žádný neměla, tak by jí ho vtiskl Langmajer úplně sám. S tak skvěle napsanou postavou snad ani nemohl zklamat. Slušných herců se v seriálu sešlo povícero a to i v epizodních rolích. Hana Vágnerová mě potěšila a Štěpán Kozub hodně překvapil. Dokonce bych si dokázal představit druhou sezónu, což mi u takového Vyšehradu, který většinu času přešlapoval na místě a kloudně nenaplnil ani čím dál kratší díly, zní jako úplná blbost.

    • 2.1.2018  18:39
    Nebojsa (1988)
    ****

    Temná atmosféra je opravdu tak lahůdková jak se tvrdí. A ještě lepší než se na první pohled zdá. Unikátní je díky citlivé ruce režiséra a charakterům obou hrdinů. Dřevorubec Ondra s nadhledem a pragmatičností řeší jednu situaci za druhou, a tam kde by v hororu přišla lekací scéna, přijde v pohádce uvolňující moment. A když se nebojí hlavní hrdina, proč by se bál divák. Naopak podle někoho zbabělý, podle mě vrcholně praktický Ferka dodává potřebný humor. Vetchý možná trochu přehrával, a občas působil jako z úplně jiné a mnohem bezstarostnější pohádky, jenže do jeho role se to zkrátka hodí. Co se naopak nehodí do děje, je romantická linie. Princezna mi přišla tuctová, nezajímavá a celé citové vzplanutí křečovité a zkratkovitě podané. Chápu, že dřevorubec je celé dny v lese a tam asi o pořádnou ženskou nezavadí jak je rok dlouhý, ale ani tak by se nemusel upnout hned k té první co potká. Protivník byl také nevýrazný, bez charakteru a strach z něho nešel. Ondra ho měl porazit, dát princezně košem a vrátit se do své dědiny za místní pasačkou hus, kterou stejně vždycky chtěl.

    • 28.12.2017  20:31

    Takže si to vezmeme popořadě. Úvod do děje který chyběl v sedmičce, chybí i v osmičce. Prý "si to do sebe zapadne". No to nezapadlo. Mocná Nová republika se smrskla na pět lodiček, 400 uprchlíků a to je všechno. Zato přejmenované Impérium s novým císařem přímo vzkvétá. Jak se to stalo, bůhví. A jak se to změní, neví snad ani On. Papírové charaktery z minulého dílu žádnou hloubku nenabraly. Prý na to není čas. Dvě z nich prožívají vnitřní konflikt, jenže že by měl pro vývoj událostí nějaký význam, to se říct nedá. Takže děj zase táhnou honičky, přestřelky, vesmírné bitvy a devastující výbuchy. Vše pochopitelně špičkově natočené a sestříhané. A vše bez atmosféry. Mohlo z toho být výborné psychologické drama ve vesmírných kulisách. Mohla z toho být temná epická sci-fi. Ale je z toho jen uspěchaná moralizující hopsačka bez hloubky a emocí, jenž osudovost jen předstírá. Mark Hamill se předvedl jako slušný herec, což mě trochu překvapilo. A Benicio Del Toro zastínil všechny zúčastněné, což mě naopak vůbec nepřekvapilo.

    • 27.12.2017  20:30
    Konvoj (1978)
    ****

    V roce 1975 napsal C.W McCall písničku Convoy, která se udržela šest týdnů v čele žebříčku country hitparády, což překvapení nebylo, ovšem jeden týden zazářila i v čele hitparády pop music a to už úspěch byl. O dva roky si na ni vzpomněl Sam Peckinpah. Road movie byly zrovna populární a protože nutně potřeboval komerční úspěch, rozhodl se ji zfilmovat. Jak se ke své smůle přesvědčil, postavit scénář jen na jedné písni, jakkoliv chytlavé, není jen tak. Děj je mírně řečeno schématický a trochu nudný. Něco málo se stane na začátku, o něco víc ke konci. Zbytečných čtyřicet pět minut mezi tím režisér vyplnil jedoucími trucky a charismatickými záběry americké krajiny. Ne že by to nebyla krása, ale omrzí se to. V hluchých pasážích jsem hledal skryté významy. Convoy nabízí dost příležitostí, aby se dal chápat jako óda na nezávislost a nespoutanost. Ovšem aby šel trochu do hloubky, takové ambice scénář neměl. Alespoň jeden plus má. Kdo nechápe, o jakých USA Donald Trump sní, tak ať si ten film pustí. Tohle jsou Američané ze staré školy. Možná křupanští, trochu obhroublí a nekorektní. Občas udělají pořádný průser. Ale ví co je to odpovědnost, k problémům se staví čelem a své sračky si dokážou vyřešit.

    • 24.12.2017  20:25

    Brilantní. Kdyby takhle fungoval svět, to by se panečku politická korektnost měla.

    • 24.12.2017  13:38

    "Půjdu pro ni až na kraj světa, nasadím pro její záchranu svůj život. Miluju ji. Znám ji totiž už od včerejška." Na Tinu Ruland je radost pohledět, to všichni víme už z Kouzelného měštce. Ovšem i tak si měl Miloš Macourek dát se scénářem větší práci. Děj se řítí dopředu a protože ani Václav Vorlíček neodvedl zrovna prvotřídní výkon, na pohádkovou poetiku se zapomnělo. A nebo na ni nezbyl čas. Hodina a půl je na tak rozvětvené dobrodružství zkrátka málo. Herci jsou vesměs zklamání, ale vinit je z toho nemůžu. Buď ani neměli pořádně co hrát, nebo toho naopak bylo tolik, že sotva oddrmolili text a přišel střih. Plusem je povedený hudební motiv a parádní temná atmosféra.

    • 24.12.2017  09:27

    Důkladný psychologický rozbor zjevných a skrytých alegorií si pamatuju z hypnotického výkladu učitelky češtiny. Ale i kdybych o nich neměl ani tušení, tak by mi to vůbec nevadilo. Hrátky s čertem obstojí jako výborná pohádka, a to že jsou i výpověď doby, je tak trochu navíc. Příběh je nadčasový, poučný a lehce srozumitelný. A Josef Mach mu vtiskl tak krásnou poetiku, že vyvrátil později široce přijímanou pravdu o sterilitě studiových pohádek. Ony jdou natočit krásně a ne že ne. Jen se to musí umět. Pochopitelně na to nebyl sám. Bez těch výborně zahraných postav a především nezapomenutelných kulis by se mu to nejspíš nepovedlo. Nejvýraznější roli si pro sebe urval Josef Bek, jenže pro mě byli vždycky nejzajímavější čerti. Především fakt, že ti na nejnižším stupni vypadají děsivě, ale jsou přátelští. A čím výš, tím větší elegance a uhlazenější vystupování, ovšem s nádechem strachu a hrozby. Že by šlo o další Drdův jinotaj?

    • 21.12.2017  20:26
    Ikarie XB 1 (1963)
    *****

    Pravověrných sci-fi se v České, potažmo Československé kinematografii natočilo opravdu jen pár. Vzpomenu si na adaptace Čapkových, či Verneových děl, slušný Konec srpna v hotelu Ozon a unikátní Divokou planetu. A potom je tu Ikarie. Ta vyniká nad všemi a neudělala by ostudu ani mezi špičkovými sci-fi své doby. Papundeklové kulisy kompenzuje neopakovatelnou atmosférou, hereckými výkony a chytlavou zápletkou. Tu bohužel scénář vesměs promrhal. Z Lemovy předlohy se dalo napsat hutnější dobrodružství s ještě tísnivější atmosférou. Ikarie XB 1 je první a zatím jediná česká space opera, a proto je svým způsobem uchvacující. Že by byla bez chyb, to se ovšem říct nedá.

    • 20.12.2017  21:28
    To (2017)
    ****

    Andy Muschietti to má se mnou těžké. Původní adaptaci z devadesátých let mám docela rád a jeho film se od ní prakticky neliší. A to myslím doslova. Kdyby nebylo pokročilých efektů a Billa Skarsgårda, klidně bych přísahal, že se dívám na třicet let starou záležitost. A ještě ho tíží jeden handicap. Dětští hrdinové byli strašně nesympatičtí. Finn Wolfhard je král mezi zoufale nevtipnými puberťáky, ovšem dá se říci, že jsem nepřilnul k nikomu z chlapecké party. Nebýt výborné Sophie Lillis a občas zajímavého Jeremyho Taylora, osud všech by mi byl úplně ukradený. Postavy, a nejen ty hlavní, jsou velkou slabinou snímku. Chybí jim uvěřitelnost a přirozenost. Působí jako své vlastní karikatury, a to i když bych přijal (nikde nevyjádřenou) premisu, že divák vidí svět pokřiveným dětským pohledem. Speciálně charaktery party tyranů jsou vyhrocené ad absurdum, což mělo zřejmě pomáhat atmosféře, jenže pro mě ji to téměř pohřbilo. Takže co zůstává? Pár tísnivých lekaček, vynikající Pennywise, luxusní vzhled a už zmíněná výborná Sophia Lillis. Stačí to na solidní film, jenže já jsem doufal v mnohem víc.

    • 15.12.2017  22:44
    Dark (TV seriál) (2017)
    ****

    Tohle je německé Stranger Things asi tak, jako jsou Šmoulové belgická Včelka Mája. Kromě (částečného) zasazení do osmdesátých let a mysteriózní linie, nemají ty dva seriály společného prakticky nic. Dark na první i druhý pohled připomíná severskou kriminálku. Dojem posiluje sychravé počasí, mlčenlivé postavy a táhlé, atmosférou nasáklé záběry. Formou se vyrovná tomu nejlepšímu co je k mání. Kamera, střih a zvuk je ve světové špičce, a herci alespoň na výrazném nadprůměru. Škoda že s formou nedrží krok i obsah. Zápletka je sice parádně zamotaná, ovšem mírně rozředěná a ke konci lehce rozpačitá. Případná druhá, hutnější sezóna by dojem určitě napravila, protože potenciál je až neskutečný.

    • 5.12.2017  22:11
    Fargo - Série 3 (série) (2017)
    *****

    Navzdory hvězdným hercům, navzdory skvěle zvolené hudbě, navzdory možná nejmysterióznější zápletce je třetí série Farga subjektivně nejslabší. Což ani omylem neznamená, že je špatná. Po černohumorné kriminálce a temném westernu scenáristé napsali paranoidní thriller. A znovu si zasloužili plný počet hvězdiček. Jenže laťka je tak vysoko, že je z toho krásné třetí místo. Vynikající Ewan McGregor, kupodivu ne tak skvělá Carrie Coon. A Davida Thewlise v laciném obleku bych nikdy nechtěl potkat. A to ani ve dne ne.

    • 4.12.2017  20:22
    Stranger Things (TV seriál) (2016)
    ****

    Někde na internetu kolují videa, která porovnávají záběry ze Stranger Things se scénami z vynikajících filmů a seriálů. Režie by ani nemusela být tak doslovná, protože osmdesátky z toho i tak sálají na všechny strany. Od hudby, přes atmosféru, až po roztomilou naivitu a mírnou brakovost. První série je lehce předvídatelná, plná logických nesrovnalostí a laciných scenáristických triků. Stranger Things není moderní komplexní seriál zasazený do minulosti, ale pravověrné retro. Jestli je to slabina, nebo výhoda, to záleží od vkusu. Já jsem nijak přehnaně nadšený nebyl, jenže neodolatelná výprava a sestava výborných herců přesvědčila i mě. Druhá sezóna dojem ještě vylepšila. Scenáristé přidali na emocích, vzpomněli si že točí horor a uctili další várku kultovních filmů. Tempo zrychlilo a na hledání chyb není čas. Seriálu přístup prospěl a já jsem zvedl hodnocení o další hvězdičku.

    • 27.11.2017  20:55

    Chybí jim v tom dinosauři a vikingové. Jinak to mají komplet.

    • 24.11.2017  09:43
    American Horror Story (TV seriál) (2011)
    ***

    Nic pro mě. Největší problém jsem měl s uspěchaným nástupem. Seriál se nesnaží budovat atmosféru tajemna a strachu. Jde rovnou na věc. Snaha vyděsit a šokovat působí občas nuceně, občas hystericky. Uvěřitelného je na tom jen málo. A zajímavého skoro nic. Ani děj přeplácaný mysteriózními momenty a desítkami vyhrocených scén mě nezaujal. Postupem času jsem se začal nudit a o další vývoj událostí ztratil zájem. Na alespoň průměrné hodnocení seriál vytáhli herci. Jsou do jednoho výborní, a i když hrají nepravděpodobné a úplně mimózní postavy, poradili si s nimi s přehledem. Druhou sérii jsem ještě zvládl, ale třetí si nechám jako zálohu do důchodu.

    • 23.11.2017  14:38
    Galaxina (1980)
    *

    Milý deníčku. Promiň že jsem tě tak dlouho nepsal. Dnes jsem potkal budoucí matku mých dětí. Hned jak jsem zahlédl její kozy, uvědomil jsem si, že je to žena, kterou jsem hledal celý život. Teda, ta je má. Ta bude určitě hodná a chytrá. Zatím mě odmítá, ale než tahle mise skončí, určitě mi podlehne. A nebo všichni umřeme. Briefing jsem sice moc neposlouchal, ale vypadá to, že s tím všichni počítají. Už musím jít. Všechno tu červeně bliká a to na nás většinou někdo útočí. - Teda jak tohle může někdo považovat za kult, to mi hlava nebere. Film vyniká jen tím jak je nudný a dlouhý. Hodina a půl se nezdá moc, ale díky magii scénáristy a režiséra se to táhlo jako tříhodinový epos. I parodie výborných předloh by měla mít myšlenku a vtip. A nebo alespoň obsazení schopné tu bídu dobře zahrát.

    • 16.11.2017  22:02

    Existenci předlohy jsem zaregistroval teprve v momentě, kdy se ozvaly rasistické komentáře na volbu Scarlett Johansson do hlavní role, proto ji s filmem porovnat nemůžu. A proto je mi jedno, jestli bylo původní anime filosofičtější, komplexnější, nebo bytostně japonské. Ghost in the Shell je klasický cyberpunk, s mírným přesahem do psychologické sondy. Tenhle žánr neproslul hloubkou postav nebo děje a každý odklon od přímočaré zápletky je pro mě bonus navíc. I kdyby odbočkou měla být obligátní cesta do vlastního nitra. Příběh zdatně imituje mysteriózní detektivku a i když atmosférou neoplývá, díky vypiplaným efektům a nápadité akci určité napětí má. Stále je co sledovat, a to včetně samotné Scarlett, která odehrála svého pochybujícího robůtka vcelku slušně. Nic jsem nečekal a možná i proto jsem byl příjemně překvapený.

    • 14.11.2017  08:03

    Filmům ze série X-Men jsem vždy vyčítal infantilnost a morální plochost. Maskované postavičky snaživě naplňovaly své šablony, děj vršil jedno klišé za druhým a část krajiny při tom lehla popelem. Kupodivu Logan se jim téměř v ničem nepodobá. Akční scény, jakkoliv jsou působivé a dovedně nasnímané, nehrají ani první, ani druhou a možná ani třetí roli. A všem zúčastněným tentokrát jejich emoce věřím. Scénář je několikrát nechal sáhnout až na dno a z každého záběru je to cítit. Především Wolverine by mohl sloužit jako chodící definice pojmu "unaven životem". Stáří, nekončící boj a neustálý stres doženou každého. I ty nejsilnější. Od dob Watchenů jsem asi neviděl syrovější a více deziluzivní komiks. Zack Snyder tehdy naboural několik žánrových klišé, James Mangold vrátil do reality samotné superhrdiny. Tentokrát bez morální kocoviny, ale také s ohromujícím dopadem.

    • 14.11.2017  07:33

    Jupiter Ascending Luca Bessona. To bych napsal, kdyby v něm nebyly desítky menších i větších ukázek režisérovy imaginace a Cara Delevingne. Tyhle dva prvky vydělují film z kategorie "luxusně vypadajících, ale mizerných" a posunují ho do škatulky "zajímavých, ale nepovedených". Důvodů by se našlo víc a většina je viditelná na první pohled. Hrdina příběhu se do role nehodí. A i když bych mu odpustil vzhled předčasně zestárlého puberťáka po proflámované noci (každý není materiál na elitního vojáka), tak mě iritovalo jak svou postavu pojal. Dva nejvyšší velitele základny bych prohodil, a jestli měla nějaký význam dlouhá a nikam nevedoucí část se striptýzovým barem, tak mi ji prosím někdo vysvětlete. Děj je vůbec velká slabina snímku. Je dopředu odhadnutelný, tuctový a tak strašně pitomý, až jsem ho úplně přestal sledovat. Naštěstí se i tak bylo na co dívat. Pozitiv by se také pár našlo. Bohužel humor mezi ně napatří, ačkoliv ho scénář propagoval co to šlo. Tohle není nový Pátý element. A není to ani nijak dobrý film.

    • 13.11.2017  19:42

    S kategorickými soudy o nejlepším fantasy všech dob bych byl opatrný. Za prvé jsem byl vždy spíš na filmy typu Souboj Titánů nebo Barbar Conan. A za druhé jen v době vzniku Nekonečného příběhu byly natočeny dvě fantasy, které jsou subjektivně (Planeta Krull), nebo objektivně (Legenda) lepší. Ano Legenda, která je sice trochu slabší příběhem, ovšem když ne výpravou, tak herecky je úplně někde jinde. Což ovšem Petersenovu filmu na kvalitě neubírá. Uhranul mě kdysi dávno a bez problémů se dá sledovat i dnes. Jen už vidím těch několik drobných chybek.

    • 11.11.2017  14:08
    Sabotáž (2014)
    ***

    Někteří říkají, že na to Schwarzenegger už nemá. Někteří říkají, že na to nikdy neměl. Někteří říkají nasrat. Pochybnosti o talentu ho provázejí už od osmdesátých let. Je pravda že charakterní role nejsou jeho parketa, ovšem do těch se zrovna nehrne. Zbytek si vždycky odehrál a nezklamal ani tady. A to se s ním scénář rozhodně nemazlil. David Ayer ho nechal skotačit jako za mlada a napjal tím uvěřitelnost až do krajnosti. No a ty nelogičnosti a prapodivně šroubované dialogy, darmo mluvit. Alespoň jako režisér si napravil reputaci. Jeho filmy mám rád pro až neamerickou neučesanost a syrovost, a tady jsem si toho užil vrchovatě.

    • 11.11.2017  09:13

    Pokud se režisérovi dostane pocty natočit pokračování výborného filmu, správná cesta není překonat ho pomocí konstantní akce a lepších efektů, ale přijít s vlastní vizí. James Cameron to pochopil a dal světu Aliens. Denis Villeneuve to také pochopil a natočil Blade Runner 2049. Ten se od filmu Ridleyho Scotta liší na první, druhý i všechny ostatní pohledy. Občas se připomene známá scéna, nebo povědomá lokace, ovšem vždy je divák nekompromisně upozorněn, že sleduje jiný příběh. Nejviditelnější to pochopitelně je na výběru prostředí. Klaustrofobní a hemžící ulice přecpaného velkoměsta nahradila liduprázdná místa a otevřené prostory. A styl vyprávění se přesunul z neo-noirové etické vize do existencialistického rozjímání. Snímek už nerozebírá rozdíl mezi lidmi a replikanty. Debata je dál a dnes se řeší, co mají společné. Nedá mi abych nepřipomenul dvojici Prometheus a Covenant, která si podobným vývojem prošla také a rozpracovala ho přístupněji, ovšem zdaleka ne do takové hloubky. Pokud bych měl vyjmenovat alespoň jeden výraznější zápor, tak si vzpomenu na dva. Děj neobohacuje původní příběh, jen ho rozvíjí. A chybí mi tam závoj tajemství, typický pro Scottův snímek. 2049 nechává jen málo místa pro následné úvahy. Blade Runner zůstává nepřekonán. Ovšem Villeneuve moje očekávání nezklamal, což se samo o sobě blíží zázraku. Top 10 za rok 2017.

<< předchozí 1 2 3 4 13 25 36 48
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace