noriaki

noriaki

okres Přerov

18 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 26 38 50
    • 9.7.2018  20:55

    Možná jsem to pochopil špatně, ale pro mě vrchol snímku proběhl při prvním závodu autíček. Když se na scéně objevil Tyrannosaurus, zalitoval jsem, že jsem na to nešel do kina. Když se objevil King Kong, připravil jsem se na filmový zážitek minimálně léta. Nadšení mi vydrželo další půl hodiny a pak mi definitivně došlo, že lepší už to nebude. Nejspíš nejsem přímo cílová skupina. Ovšem těžko říct, kdo do ní patří, protože tahle futuristická pocta pro pamětníky osmdesátých let je očividně určená těm mladším divákům. Taky v tom cítíte rozpor? Buď měl Spielberg natočit Ready Player One mnohem dřív, na což ovšem neměl technologii a nemohl by se spolehnout na tunu nostalgie, nebo musel doufat, že dnešní třicátnici a čtyřicátníci v sobě objeví své vnitřní dítě. Obvykle s tím problém nemám, bohužel tady se to nepovedlo. Takže u mě jen za mírný nadprůměr.

    • 8.7.2018  08:44
    Stroj času (1960)
    ****

    Ona všeprostupující naivita je paradoxně plus, protože relativně věrně zachovává ducha předlohy. Ta byla možná lehce temnější, s trochu jiným apelem, ovšem stejně tak schématická a podobně prostoduchá. Snímek klade větší důraz na protiválečnou rétoriku a zdá se mi, že Eloi jsou ještě nepoužitelnější než jak je vymyslel H.G. Wells. Výprava je neodolatelně kouzelná, ovšem herecké výkony jsou přinejlepším "roztomilé", stejně tak triky. Nebýt barvy a celkově čistého obrazu, klidně bych věřil, že film vnikl ve čtyřicátých nebo padesátých letech. Á propos, na jakých třech knihách byste budoucí civilizaci postavili vy?

    • 6.7.2018  14:00
    The Circle (2017)
    ***

    "Všechno budeme pozorovat, všechno budeme mít pod kontrolou. Všechno zaznamenáme a rozhodneme, zda je to správné, nebo není. Na naší strašně je morálka a tudíž i pravda. A pro toho kdo se nám vzepře, nebude v našem novém, lepším světě místo." Fakt by mě zajímalo, jak se na tenhle film dívají různí aktivisté a budovatelé světlých zítřků. Jestli v Circle vidí dystopii, nebo mu nadšeně tleskají. Já v něm vidím zajímavou paralelu s vynikajícím Truman Show. Od devadesátých let se časy bohužel dost změnily. Snímek sám o sobě za moc nestojí, i přes zajímavé téma. Možná by mu víc slušelo přepracování do nějaké z epizod Black Mirror. Pro Emmu Watson to neplatí, protože zahrála svůj vysoký standard. Bez ní by bídný scénář vynikl mnohem víc.

    • 1.7.2018  14:36

    I s odstupem téměř patnácti let, je Fucking Åmål pořád jeden z nejpřirozenějších romantických filmů, co jsem kdy viděl. Zároveň je jedním z nejsilnějších, protože i když si na nic nehraje a nepřináší nic nového, vypráví svůj příběh neskutečně chytlavě a sugestivně. Civilní herecké výkony a špičková režie jsou ve švédských snímcích téměř samozřejmostí a tenhle vyniká i mezi nimi. Fakt jsem jim věřil úplně všechno.

    • 29.6.2018  20:10
    Fargo - Série 1 (série) (2014)
    *****

    Mlčky jsem předpokládal, že ambice producentů byla roztáhnout mou nejoblíbenější Coenovku do deseti dílů a přiživit se na genialitě filmu. Naštěstí se s ním protne jen v jediném okamžiku a zbytek času vypráví svůj vlastní, svébytný příběh. A navzdory ujištění na začátku každé epizody, je postupem času stále více zřejmé, že tohle by život nikdy nevymyslel. S citem dávkovaný a občas až absurdní černý humor je ta správná ingredience, díky které tahle přehlídka nepravděpodobných situací a roztomile neschopných charakterů nepůsobí hloupě a překombinovaně, ale naopak rafinovaně a chytlavě. I díky předloze se zvolený postup zdá jako logická volba a sázka na jistotu, ale viděl jsem dost nepovedených snímků, abych mohl říct, že správně vše sladit se nepovede jen tak někomu. Naštěstí všichni zde zúčastnění předvedli mistrovský výkon. A tím myslím opravdu všichni, od herců, přes scenáristy, kameru, výpravu, režii a hudbu. I soundtrack je neskutečná paráda a s klidem by utáhl atmosféru úplně sám. Ne že by to byla potřeba.

    • 16.6.2018  07:36

    Z tří filmů patřících do cimrmanovského světa je tenhle zřejmě nejslabší. Doslovný opis slavných dialogů z Vraždy ze salónního kupé mu totiž spíš uškodilo než prospělo, protože originál nepřekonaly. Zbylé scének mi přišly kvalitnější, i když i ty se občas nehezky vlekly. Snímku chybí údernost divadelních her a přes zamotaný děj i jejich pověstná atmosféra. Nechybí jim výborní herci ve všech rolích. Jen u toho Brodského pořád nevím, jestli hraje schválně špatně, nebo mizerně od přírody.

    • 9.6.2018  13:55
    Tvář vody (2017)
    ***

    Přemýšlím, který oskarový film mě zklamal nejvíc. Loňský angažovaný Moonlight jsem z principu neviděl, takže to vypadá, že se o pořadí na stupních vítězů poperou Birdman, Titanic a Tvář vody. První s třetím mají společné excelentní herecké výkony, druhý s třetím luxusní výpravu a první s druhým výbornou režii. No a celá trojice to, že mě z nějakého důvodu rozčilovaly. Konkrétně tady to byl stupidní příběh plný logických děr a jednorozměrných postav. Jestli existuje nějaké klišé, tak je v tomhle filmu. Není v něm jediný charakter, který by nedefinovala škatulka, či nálepka. Pak si věřte nějakým mezilidským, nebo mezitvorovým vztahům. Aby toho nebylo málo, Guillermo del Toro si dal s vyprávěním na čas, takže se snímek úmorně vlekl. Výprava je doopravdy nádherná, ovšem i ona se omrzí. Jo, abych nezapomněl, vypnul jsem to deset minut před koncem, těsně po finální konfrontaci. Vím že by děj pokračoval dál a dokonce vím i jak. Troufám si ale tvrdit, že můj konec je lepší.

    • 5.6.2018  17:45
    Nexus (1994)
    odpad!

    To bylo tak hloupé, nudné a absurdní, a zároveň se to bralo tak zbytečné vážně, až jsem měl pocit, že se snad dívám na jednání Poslanecké sněmovny. Nexus je ukázkový příklad naprostého braku, na kterém je špatně úplně všechno. Ke slyšení jsou dialogy jako "Díváš na mě jako kdyby jsi nikdy neviděl ženu." "---" "Vážně? Tak to tedy neznáš co je to polibek." Scenárista zjevně lovil inspiraci mezi oblíbenými pornofilmy. Herecké výkony dojem nevylepšily. Obsazení se hemží známými tvářemi a každý jeden z nich působí jako úplné dřevo. Tak mizerného Kanyzu jsem ještě neviděl a Táborský hraje hůř než Michael Dudikoff. Děj je zmatený a tak hloupý, že jsem ho postupně úplně ignoroval. Přemýšlel jsem, že k hodnocení přihodím nějaké kladné body za pokus. Ovšem tohle je pokus ve stylu v jakém se Karius pokusil vychytat Real ve finále Ligy mistrů.

    • 5.6.2018  12:38
    Tomb Raider (2018)
    ****

    Přiznám se, že jsem čekal něco trochu jiného. Zklamaný ovšem nejsem. Úvodní civilní pasáž líbila víc, než akční zbytek filmu. Seznamování s Larou Croft je svižné, vtipné a prozradí o hrdince mnohé. Svůj účel splnilo a režiséři některých filmů (Síla se probouzí), by se mohli učit, jak vysvětlit motivace postav. Po příjezdu na ostrov, se děj ostře zlomil do lehce prostoduché, dobrodružné hopsačky. Protože film pokradmu napodobuje výpravy Indiana Jonese - a dělá to úspěšně, tak kvalita klesla jen zvolna. Za tohle může režisér poděkovat Alicii Vikander. Herečka je to excelentní, a i vyloženě hloupým scénám dává punc přirozenosti a především uvěřitelnosti. A že takových je. Kdybych je měl projít s jejím herním avatarem, potřeboval bych na to systémem save / load tak 8000 pokusů, patero myší a tři klávesnice. Ještě teď si pamatuju, jak se mi Lara nadšeně topila v každé trochu hlubší kaluži a přeskočit propast byl nepřekonatelný problém.

    • 3.6.2018  18:54

    Thor: Ragnarok pro černochy, tentokrát bez humoru, bez sympaťáků, ale zato úzkostlivě korektně. Což znamená, že je to v podstatě zbytečný film. A také to znamená, že to není nijak dobrý film. Tohle má bohužel společné s řadou snímků od Marvelu. Jeho úkolem bylo přidat do universa další postavu. Splnil to klopotně, nikterak objevně a ani samotný nový kamarád Avengers nijak nenadchne. Sympatický není, charismatický také ne. Jeho protivník je zajímavější. Má charisma, což není překvapivé, ale má i uvěřitelnou motivaci, a tohle v sérii rozhodně zvykem není. Fandit se mu bohužel nedá. Jeden je elitářský xenofob (ale ano, i černoši mohou být), ten druhý touží spasit svět pomocí hromadného vraždění, takže nic pro normálního člověka. Efekty jsou standardně sterilní, herci zapomenutelní. To neplatí pro výtečnou trojici Serkis, Freeman, Whitaker. Třetí hvězdičku přidávám jenom za ně. Jo a soundtrack je děs běs. Hip hop je hrůza sám o sobě. Ale tenhle je doslova ubíjející.

    • 3.6.2018  18:21
    Next (2007)
    ***

    S psanou předlohou má film společnou jen onu předzvěstnou schopnost, hlavního hrdinu který toho mnoho nenamluví a barevnou připomínku v podobě kožené bundy. Zbytek je škvár bez nápadu, vycucaný z prstu a postavený na vodě. Smysl nedává téměř nic. Tak třeba motivace teroristů - mluví francouzsky, ale muslimové to očividně nejsou, o peníze jim nejde a nijak je netrápí dosah bomby. Skálopevné přesvědčení zrzavé tajné agentky o zvláštních schopnostech nudného podivína je přinejlepším zvláštní. A o mimosmyslovém propojení s náhodnou ženou v kavárně se taky nedozvíte ani ň. Z námětu by mohl být super film a ty střípky z něho jdou občas vidět. Bohužel zůstalo jen u nich. Pochválím alespoň ženskou část herců. Nicolas Cage si mazácky odehrál svůj dvouhvězdičkový standard.

    • 1.6.2018  20:54
    Akta X - Série 11 (série) (2018)
    ****

    Jedenáctá série pokračuje v duchu desáté. Kvalita je nevyrovnaná a mytologické díly patří k těm nejhorším. Velkým pozitivem je vzestupná tendence. První díl je mizerný, druhý zajímavý, třetí starosvětsky skvělý (klidně by mohl patřit někam do prvních let seriálu), čtvrtý excelentní (v parodických epizodách jsou kupodivu Akta-X v dnešní době nejsilnější). Až u pátého dílu moje nadšení ochladlo. Stačilo ovšem na to, abych na setrvačnost dojel až do konce. Tenhle seriál má pořád co říct, i když se občas trochu zakoktá.

    • 25.5.2018  22:07
    Annihilation (2018)
    ***

    Budu stručný. To co jsem napsal k Ex Machina, bych klidně mohl překopírovat sem. Takže vizuálně je to paráda, myšlenkově zase tak ne. Scénář není mazaný, není ani chytrý, a dokonce není ani originální. Tím nemyslím, že je Anihilace natočená podle lehce podprůměrného prvního dílu knižní trilogie. Narážím na povídku Piknik u cesty od autorské dvojice bratrů Strugackých, zfilmovanou pod jménem Stalker. Což je mimochodem ve všech myslitelných parametrech - s výjimkou hudby a speciálních efektů, lepší snímek. Pointou ovšem navazuje spíše na dílo Stanislawa Lema. Pokud budete chtít vidět film o obtížném kontaktu s extrémně cizí a nekompatibilní civilizací, pusťte si raději Solaris. Klidně jakýkoliv. I ta zatracovaná Soderberghova verze se mi líbila víc, než tohle.

    • 21.5.2018  07:43

    Vhlídka na vraždu se může pochlubit spoustou nezapomenutelných scén. Za všechny zmíním bitku na Golden Gate, předávání Leninova řádu a jízdu hasičským autem. Christopher Walken zahrál svého psyhopatického megalomana výborně a Tanya Roberts je ozdobou každého záběru. Ale k čemu to všechno je, když se zbytek filmu topí v průměru. Roger Moore by byl i za ten průměr ze srdce vděčný, protože tentokrát jsem mu nevěřil ani akční scény, ani svádění - postelová scéná s Grace Jones je vyloženě úchylná. Nesebral bych mu jen licenci na zabíjení, ale i zbrojní pas a řidičák. Já vím že to opakuju poslední tři díly, ale měl to už dávno zabalit a vzít si sebou do důchodu i parodické prvky a rádobyvtipné scénky. Francouzské auto které se rozpadá při každém ťuknutí, ale zato stále jede, se výborně hodí do komedií s četníkem, nebo komisařem Clouseau, ovšem v bondovkách působí trochu nepatřičně.

    • 18.5.2018  19:50
    Hastrman (2018)
    ****

    Hastrman je hodně dobrý film. Stačilo málo a byl by skvělý. A jako jeden z mála českých z poslední doby, měl potenciál být vynikajícím. Aby postoupil o stupeň výše, musel by režisér napsat lepší scénář a lépe ukočírovat své herce. Všichni do jednoho totiž trpí stejným neduhem. Hrají výborně (až na výjimky), ovšem jen do doby než začnou mluvit. Dialogy znějí uměle a často jsem měl pocit, že postavy řečené neprožívají, jen z povinnosti recitují. Sebelepší výkon pak vypadá nepřirozeně. Dojmu nepomáhá ani nejasné chování aktérů, vyplývající z přílišné snahy o zhuštění děje. Některé reakce tak nedávají smysl, nebo působí přehnaně. Kdybych byl neskromný, požadoval bych i rafinovanější mlžení ohledně podstaty barona de Caus. Více paranoie a pochybností by atmosféře jen prospělo. Aby film postoupil o další stupeň výše, musel by Havelka opustit divadelní režii. Filmu chybí tempo, což vyplývá z rozčlenění do kapitol, i z umanuté snahy režiséra otrocky převést knihu a nevymýšlet nic navíc. Ukázkovým příkladem jeho bezradnosti je voiceover, který snad měl opodstatnění na začátku, ovšem později už šlo o zbytečnou berličku. Pochválím výpravu, a velmi slušnou kameru. Asi nejsem sám, komu se sem tam vybavila Kytice. Navzdory vší kritice se mi Hastrman opravdu líbil. O to víc mě zamrzelo spoustu nedokonalostí. Tenhle Twilight z doby Františka I. Rakouského šel natočit mnohem lépe.

    • 18.5.2018  19:40

    Druhý díl se mi líbil víc než první. Je dotaženější a především konečně vystihuje ducha knihy. Bohužel většina scén je slabších než ty z jedničky. Respektive jen málo jich je proslavených a výstižných hlášek tu také tolik není. Výjimkou je snad jen epizoda z četnické stanice, mohutně tažená výborným Jaroslavem Marvanem. Excelentní Hrušínský a napůl pohádková výprava je tu pořád, takže není co řešit a přidávám jednu hvězdičku.

    • 18.5.2018  19:36

    Mám rád tyhle inteligentní komedie, které si vystačí s dvěma místnostmi, pár výbornými herci a mazaným scénářem. Tenhle ani nijak mazaný není, ovšem vůbec to nevadilo. Hugo Haas, s menší pomocí Věry Ferbasové, utáhl všechno sám. Na salvy smíchu to bohužel není. Za závěrečnou omdlévací scénu, za perfektního Sašu Rašilova s "chorobou" a za odvážný námět ten plný počet dát musím.

    • 14.5.2018  19:32
    Chobotnička (1983)
    ***

    Ať zvedne ruku ten, kdo si stejně jako já myslel, že Chobotnička je název dílu s Karlem Strombergem, magnátem s ponornou základnou a megalomanskými plány. Omyl, zdejší protivník je nevýrazný, tuctový šílenec a s mořem nemá série společného vůbec nic. A ještě jedna drobná odlišnost by se našla. Zatímco desátý díl Agent, který mne miloval je podpořený výraznou ženskou postavou a patří k nejlepším v sérii, tenhle je jeden z těch průměrných a bond girls jsou jen do počtu. Kristina Wayborn se může pochlubit alespoň krásou, ovšem recyklovaná Maud Adams na mě neudělala dojem ani svým herectvím, ani svým zjevem. To samé platí i pro Rogera Moorea. Akční scény už nezvládá a odhadování kdy si musel vzít záskok, patřilo při sledování k mým oblíbeným kratochvílím. Chobotnička je zajímavá jen leteckými scénami - úvodní i závěrečnou. A také exotickým prostředím Indie. Kdybych byl sarkastický, dodal bych, že klaunským přestrojením toho o sobě Roger Moore řekl mnohé. Měl to už dávno zabalit a přenechat roli mladším.

    • 12.5.2018  12:29

    Connery se vrátil, aby všem ukázal, že na to pořád ještě má. Po předlouhých 134 minutách musím říct dvě věci. Už na to nemá. Ale horší než Roger Moore není. Problém není v akčních scénách, protože o třináct let později ve Skále je zahrál parádně. Za další tři roky ukázal, že vedle mladší ženy stále vypadá vcelku přirozeně. Problém je v tom, že Connery hraje Bonda jako rebela a rošťáka. Tak se to naučil a tak mu to dlouho šlo. Dokud nezestárl, neztratil uličnický úsměv a nezískal na úctyhodnosti. Šarm, charisma a smysl pro suchý humor mu naštěstí zůstaly, protože jinak by to byl úplný propadák. Scénář totiž k němu nebyl milosrdný a režie také ne. Irvin Kershner si udělal jméno na Star Wars, ale na další úspěšné sérii se nesvezl. Tahle podivná variace na Thunderball je bez atmosféry, bez specifického kouzla série a ve všem o dvě třídy horší než originál. Co se týče žen tak o tři třídy. Hudbu tentokrát nepochválím, protože ústřední melodie je vyloženě odporná.

    • 12.5.2018  08:14

    Vždycky jsem se divil, kde v tom všichni vidí komedii. Já jsem se nezasmál ani jednou, a to ani hořkým smíchem ne. Rodina Homolkových je u mě až za tou pomyslnou hranicí, za kterou se smích někomu mění na roztrpčení z někoho. Všichni jsou nesnesitelní a to včetně postavy dědy v podání výborného Šebánka. Dodnes nechápu, proč se navzájem neopustili, protože spolu určitě nejsou šťastní. První díl považuji za perfektně napsané, výborně natočené a ještě lépe zahrané sociální drama o modelových pražských buranech za nastupující normalizace. Ovšem na sondu do života české společnosti je film příliš jednorozměrný a karikaturující.

    • 10.5.2018  19:41
    The Terror (TV seriál) (2018)
    ***

    Knižní předloha je jedním slovem dokonalá. Pokud bych ji měl popsat více slovy, zmínil bych nejspíš, že disponuje tak hutnou atmosférou, až jsem se při jejím čtení v srpnových parnech třásl zimou. A to je přesně to, co seriál nemá. Právě v parádní disciplíně Simmonsova svazku nejvíce selhává. Část viny bych připsal nepřesvědčivé výpravě - pocit že se dívám na trochu luxusnější divadelní kulisy se mě držel od třetího do zhruba sedmého dílu. Za druhou třetinu viny mohou sterilní výkony herců. Své roztodivné charaktery zahráli vcelku slušně, ale spalující mráz a ubíjející beznaděj jsem jim zkrátka nevěřil. A ten zbytek má na triku sotva průměrná režie. Citelně chybí pocit plynutí času. Závěrečné tři díly by se klidně mohly odehrávat během týdnů, měsíců, nebo za prodloužený víkend. Slunce nevychází a nezapadá, ale dny se střídají dál, tak proč to nezdůraznit. Terror vynikajícím způsobem šlape na samém začátku, při četných retrospektivách a na vysilujícím konci. Všude jinde kulhá na obě nohy. Pokud chcete vidět vynikající dílo o skupince mužů odsouzených k smrti v mrazivém pekle, pusťte si Vilsmaierův Stalingrad. Pokud se chcete dozvědět něco o Franklinově výpravě, zajděte si do knihovny.

    • 10.5.2018  15:32

    Oceňuju snahu o vážnější tón a návrat k začátkům série. Co je to však platné, když film sklouzává do komedie. Směšných scén (zamýšleně i nezamýšleně) je víc, než těch napínavých a atmosférických. Poprava arcizloducha na kolečkovém křesle je jeden z příkladů. Horolezecká scéna další. Roger Moore na roli skotačícího agenta nemá věk a režisér nemá soudnost. I proto asi roli bond girl svěřil o třicet mladší dívce, navíc s vizáží sotva odrostlé puberťačky. Svádění v hotelovém pokoji není ani trochu erotické, jen lehce rozpačité. Náhradní kráska Carola Bouquet ovšem ke stárnoucímu 007 pasuje skvěle. Akční sekvence jsou relativně svižné a když v nich Bond nemusí běhat, bojovat, nebo lozit po skalách, tak i uvěřitelné. Tradiční plus dávám za krásnou píseň.

    • 10.5.2018  14:27

    Je načase přiznat si pravdu. Filmy s Vlastou Burianem mi nesedí. Možná mi vadí, že až příliš spoléhají na jeho pověstný smysl pro humor. Ten často stojí na relativně jednoduchých hříčkách s přeřeky, záměnami, nebo nedorozuměním. A to je málo. Jaroslava Marvana, nebo Hugo Haase mám mnohem radši.

    • 7.5.2018  10:04

    Zvláštní. Vždycky jsem věřil, že Škola základ života je z těch dvou gymnaziálních komedií o kousek kvalitnější, ovšem když jsem si ji znovu pustil, očekávané scény se nedostavily. Ze všech těch výborných jsem se dočkal jen třech. Nezapomenutelného přednesu básně Adolfa Heyduka, trefné charakteristiky učitelského sboru a hodiny němčiny s netušícím Ladislavem Peškem. Pomyslný souboj tedy v celku jasně vyhrála Cesta do hlubin študákovy duše.

    • 6.5.2018  09:32
    Moonraker (1979)
    ***

    Dobře, budu předstírat že na roli svůdného agenta Roger Moore pořád má. Budu lhát, že jsem nikdy neviděl Hvězdné války. A ještě ke všemu budu bez uzardění tvrdit, že mi nevadí komediální prvky. Takže co zbude? Necharismatický záporák s nejasnou motivací (stejně jako u marvelovských filmů, je tohle u posledních bondovek skoro trademark), zmatený a nijak napínavý scénář, a nakonec nevýrazná bondgirl. Kladů je jen málo a kdyby se neobjevil skvělý zabiják Jaws z minulého dílu, tak bych uvedl snad jen souboj o padáky. Tuším že není originální, ovšem určitě je parádně natočený. Á propos, ta scéna s ninjou se do filmu nedopatřením zatoulala z komisaře Clouseaua, nebo ji někdo myslel vážně?

    • 1.5.2018  08:37

    Asi neříkám nic objevného, když prohlásím, že jde o nejlepší Moorovu Bondovku. Nechybí jí vůbec nic, od megalomanského záporáka, přes lehce zvrhlého poskoka, perfektní akci, až po krásnou ženu v hlavní roli. Á propos, není to poprvé co si děj z Bonda lehce utahuje, ale tady jsem měl půl filmu pocit, že hraje druhé housle. Triple X je charismatičtější, schopnější a má za sebou minimálně srovnatelnou historii. Většinu soubojů pochopitelně odedře 007, ovšem bez ní by pátrání po zmizelých ponorkách uvázlo na mrtvém bodě. Abych mu nekřivdil, Moore vypiloval svou roli k dokonalosti a téměř se vyrovnal Connerymu. Bohužel jen na tenhle jeden díl. V tom dalším ho definitivně dohnal věk a nepodržel scénář. Tentokrát film nepochválím za úvodní píseň, ale za Barbaru Bach. Možná není ta první, která se mi vybaví když se řekne krásná bond girl, ale určitě je jedna z nejpozoruhodnějších v sérii.

    • 25.4.2018  08:42

    Šest dni po vpádu Třetí říše do Jugoslávie, v den kdy německá armáda obsadila Bělehrad, měla premiéru nenáročná veselohra Přednosta stanice s Jaroslavem Marvanem. V prosinci 1948, necelých deset měsíců po únorovém převratu si Marvan zahrál v další železničářské komedii. Asi nikdo by Přednostu stanice nezařadil mezi nacistickou propagandu, ovšem Železný dědek je umanutě označován jako budovatelský, i když postrádá všechny znaky typické pro tyto filmy. Bohužel také postrádá slušný scénář, střih a režii. Marvan všechno táhl sám a i když to nebyla úplně marná snaha, víc než horší průměr z toho nebude. Železný dědek je výjimečný jen díky kontrastu mezi protektorátní, i když první republiku připomínající kinematografií, a kinematografií poúnorovou, v tomto konkrétním případě však stále ještě nepolitickou.

    • 23.4.2018  10:19

    No, asi půjdu proti proudu, ale mně se mnohem zdaleka nejvíc líbila scéna v restauraci. Stěžejní pasáž na nádraží mi přišla zbytečně protahovaná a ne moc vtipná. Přitom Marvan zahrál výborně a Zita Kabátová taktéž. K mým nejoblíbenějším veselohrám ovšem Přednosta stanice patřit nebude. Snad jen ta písnička je nezapomenutelná.

    • 22.4.2018  09:54
    Lost in Space (TV seriál) (2018)
    ***

    "Mravenci jo? Tenhle rok jsme jich měli fůru na naší vinici. Řekl jsem Garfunkelovi aby přitáhl svůj kompresor, s ním jsme kolem domu vytvořili vakuum a pak jsme je vysáli hlavními dveřmi." Tož tak. Na ilustraci míry hlouposti scénáře snad postačí tahle věta ze Simpsonů. Kdyby ne, tak se stačí podívat na první epizodu a je jasno. Okamžitě mrznoucí voda, déšť při údajných šedesáti pod nulou, vznik komplexního života na planetě během nesmírně krátkého období. Množství situací kdy něco nesedělo, bylo snad nevyčerpatelné. Tady logika ani nehapruje, tady si vzala dovolenou a odjela do Chorvatska k moři. U dětského seriálu by to snad nevadilo, jenže tenhle má ambice být pro všechny. Respektive na přímočarou pohádkovou sci-fi klade až moc velký důraz na propletené vztahy mezi postavami a neustálé zpytování svědomí všech kdo ho mají, i nemají. Postavy jsou další velký zápor. Oblíbil jsem si dvě, s mírnými výhradami možná tři. Psychopatická doktorka (musí to tak být) nemá ani kousek charisma, a děj by se bez ní úplně obešel. Černoška z rodiny Robinsonů (kdyby tam nebyla, byl by to rasismus) má nejspíš prezentovat pevný morální postoj, ale v výsledku vystupuje jako arogantní přemoudřelý spratek. Rodiče jsou naopak super oba dva. Technické kategorie jsou kupodivu výborné. Vizuálně je seriál paráda, hudebně taky. O to víc mě zamrzel zmagořený scénář.

    • 17.4.2018  19:46

    Mohl bych se trápit se sofistikovaným komentářem, ale proč bych to dělal, když se nikdo netrápil se sofistikovaným scénářem. Takže, je to blbost. Málokdy vtipná, často trapná. Ocením alespoň přehršle epizodních roliček s speciálně Ivana Bartoše. Ten by jako herec ostudu určitě neudělal.

<< předchozí 1 2 3 4 13 26 38 50
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace