noriaki

noriaki

okres Přerov

18 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 26 38 50
    • 15.10.2018  12:46

    Film o jednom z menších ruských triumfů ve vesmírném závodě jsem si pustil při čekání na film o největším americkém vítězství v tomtéž závodě. Přestože jsem jméno prvního člověka který vystoupil do volného prostoru pochopitelně znal, že to bylo až takové drama, jsem tedy netušil. To že o tom rusové natočí výborný film, jsem mohl očekávat. Tamní kinematografie jde už pár let nahoru a kupodivu se jí částečně daří držet distanc od hollywoodských klišé. Efekty a herecké výkony jsou ovšem od amerických blockbusterů nerozeznatelné. Konkrétně vizuální stránka je opravdu luxusní a přestože má snímek úctyhodné dvě hodiny a kousek, díky překrásným záběrům je na co se dívat, i když se zrovna nic převratného neděje. To stejně není často, protože atmosféra je parádní a zvraty nastávají bez předchozího upozornění.

    • 14.10.2018  15:34

    Výstižně vzhledem k názvu jsem Twice Upon a Time viděl dvakrát, protože jsem zapomněl, že jsem si ho už kdysi pustil. Nemyslel bych si, že se mi tohle u Doctora Who někdy stane. Až sem to Steven Moffat dopracoval. Dřív to byl bůh a ďábel scénáře, dnes píše tuctové příběhy, které mi nezůstaly v paměti ani půl roku. K ději se toho moc napsat nedá. Ční z něho nedostatek invence a lehký závan nostalgie. Zajímavý na něm je jen sympaticky starosvětský David Bradley jako první Doktor. Zápletka je zvláštní jen tím, jak je banální. Seriál poslední tři sezóny přinejlepším přešlapuje na místě a tenhle díl mě nadějí nenaplnil. Jodie Whittaker je jedna z mých oblíbených hereček, ovšem jestli je její pohlaví ta jediná kvalifikace na nového Doktora, tak bude seriál chřadnout dál.

    • 7.10.2018  23:33
    Noční hra (2018)
    *****

    Já jsem od Game Night čekal jen Rachel McAdams a tam je. A úžasná, takže bych se spokojil i s mnohem horším filmem. Jako bonus jsem dostal svižně natočenou komedii, která se sice nemůže pochlubit konstantně vysokou úrovní vtipů, ovšem vynahrazuje to originálním námětem a velice sympatickými postavami. Navzdory počátečnímu zmatení není příběh nijak komplikovaný a některé ze scén se daly dopředu odhadnout. Naštěstí se pořád něco děje, takže na hledání chyb není čas. Pět hvězdiček je asi nezasloužených, jenže proč je nedat, zvlášť když jsem se tak dobře bavil.

    • 7.10.2018  14:00
    Final Space (TV seriál) (2018)
    ***

    Dobrá hudba, zajímavý děj a bohužel většinou rozpačitý humor. Hlavní hrdina není sympaťák a má zlozvyk komentovat cokoliv co se děje tím nejtrapnějším možným způsobem. Deset dílů nestačilo abych se ho naučil ignorovat, natož abych mohl doufat, že bych si alespoň trochu oblíbil. Ostatní na tom nejsou o moc lépe, takže jsem se smál jen při situačních vtípcích. Naštěstí jich je tam požehnaně.

    • 3.10.2018  20:46
    Memento (2000)
    *****

    Pro mě devadesátky definoval Jurský park nebo případně Forrest Gump, ovšem musím uznat, že Memento je spolu s neméně geniálním Pulp Fiction asi nejoriginálnější film dekády. Viděl jsem ho třikrát a nikdy od začátku. Až po letech jsem si ho pustil celý a nestačil zírat. Chybělo strašně málo a celý precizně vyladěný konstrukt se mohl rozpadnout na sled působivých scén bez atmosféry a napětí. To že se tak nestalo a to že navzdory směru vyprávění napětí postupně graduje, je asi to nejvíc fascinující na celém Mementu. Udržet se před sledem událostí je docela fuška a o to sladší je odměna v podobě drtivé pointy. Jako bonus se dá tahle matoucí detektivka sledovat několikrát dokola a i poté jsem si všímal nových indicií a logických návazností. Christopher Nolan začal kariéru klenotem, který by u jiných znamenal vrchol celoživotního díla. TOP 10 za rok 2000.

    • 30.9.2018  13:12

    Pokud chce Hollywood dál prznit životopisy slavných lidí, ať to prosím dělá takhle. Děkuji. Film si osud a charakter Johna Nashe natolik přizpůsobil svým potřebám, že by potřeboval dodatečný vysvětlující dokument. John Howard ho ovšem natočil tak výborně, že mi to vůbec nevadí. Russell Crow zahrál bravurně a ukázal, že víc než fyzická podobnost je důležitý výrazový rejstřík, gesta a schopnost vcítit se do postavy. Jennifer Connelly předvedla dost možná nejlepší výkon kariéry a Paula Bettanyho jsem zhodnotil nedávno a pořád to platí. Zmíním ještě excelentní hudbu a geniální ústřední motiv. Někteří říkají, že je tohle typický řemeslně natočený, ale nijak výjimečný oscarový film. Já říkám, kéž by i ostatní byly alespoň takové.

    • 29.9.2018  19:43

    Hitchcock byl génius a Cary Grant herecký titán. Teď neříkám nic objevného, ale pokud je potřeba to někdy zdůrazňovat, tak tady. Jen díky nim vypadá North by Northwest jako velice kvalitní film, přestože ze scénáře celou dobu křičí průměrnost, a ze spousty scén a koneckonců i z celé zápletky sálá naivita. Thornhill je vysoce nepravděpodobná postava a nepůsobí směšně, nebo naopak nevhodně profesionálně jen díky suverénnímu výkonu svého představitele. A ty výše zmíněné scény nebudí zasloužené kroucení hlavou, ale právem se zapsaly do dějin kinematografie. Ze všech Hitchcockových filmů je tenhle asi můj nejoblíbenější, ovšem Okno do dvora nebo Psycho jsou mnohem ucelenější a subjektivně (nejspíš i objektivně) kvalitnější.

    • 26.9.2018  09:30

    Ani jednička se mi moc nelíbila. Dvojka je ve všem rozmáchlejší, rozvernější, akčnější a pochopitelně i trochu horší. Naštěstí přidala pár zajímavých nápadů a Matthew Vaughn točit nezapomněl. Takže za mě je to pořád průměr. Zlatý kruh je trochu klopotný a občas vyloženě na pár facek, ale přesto chvílemi zábavný a občas chytlavě ulítlý. Jenom ten pubertální humor se k němu vůbec nehodí. Parodická příchuť naopak hodně.

    • 25.9.2018  21:46

    Po svěží a překvapivě inovativní jedničce to měla dvojka relativně snadné. Stačilo nezadusit slušné herce v hlavních rolích, využít těch pár nápadů z minulého dílu a pochopitelně se opřít o charismatické dinosaury. Nepovedlo se nic z toho. Akční scény jsou kompletně sterilní. Občas se v záběru objevil nějaký ještěr, zařval, něco zakousl a poté odkráčel do tmy. Po chvilce přišel jiný a udělal to samé. A takhle je to ve filmu se vším. Postavy o které by se měl divák bát jsou nesympatické a otravné, ten zbytek je kvůli potřebě příběhu nesmrtelný. Ekologický apel vývoj událostí zesměšnil a vylepšený dinosaurus vypadá vedle svého obřího předchůdce skromně. Scénář je zkrátka průser a i když se režisér snažil co mohl, nevyždímal z něho víc než rozpačitý film s promrhaným potenciálem.

    • 20.9.2018  19:04

    Co se mělo stát, to se stalo, občas skrz oslí můstky, občas přes prapodivné twisty. A to je tak všecko, co by se dalo říct k ději. Film nemá moc co nabídnout a vedle ambicióznějšího Rogue One vypadá skoro zbytečně. Zajímavější jsou postavy, protože mi většina z nich lezla na nervy. Představitel Hana Sola je tak trochu slizoun bez charismatu, Calrissiana sice hraje sympaťák, zato jeho postava je na pár facek. Povinně přítomný droid je jednoznačně nejotravnější z celé ságy, vedle něhož je i C-3PO vyrovnaná a racionální osobnost. Alespoň Qi'ra a Beckett jsou skvělí a jejich herci pochopitelně výborní. Paula Bettanyho stačí zmínit, jeho jméno mluví samo za sebe.

    • 20.9.2018  18:10
    Future Man (TV seriál) (2017)
    ****

    Future Man je trochu ambivalentní záležitost. Kombinuje zastydle pubertální fórky, konverzační humor, chytlavě napsané postavy a stovky odkazů na 80. a 90. léta. To první mi nesedlo vůbec, to druhé ano, to třetí moc a to čtvrté jak kdy. Seriál mi kupodivu přišel napínavější než vtipný. Chvilku se hledal, zhruba po třetím díle vynechal gore scény a přijal svůj osobitý styl. Zábavnost časem rostla a když zakolísala, podržely jí absurdní situace. Kupříkladu celá linie s posedlým detektivem Skarsgaardem je doslova lahůdková a není jediná. Díky nim se u mě hodnocení přehouplo přes průměr.

    • 19.9.2018  17:03

    Ambice nejsou sprosté slovo. Režisér by se ani nemusel moc snažit a mohl natočit luxusní paranoidní thriller. Námět měl k dispozici a atmosféru si vybudoval parádní. Bohužel se spokojil s klonem Resident Evilu, tupou vyvražďovačkou s pár zajímavými nápady smetenými lavinou blbosti. No a střihač mu do toho hodil vidle a předal zmatený mišmaš efektních záběrů a rozmazaných stínů. Pandorum zkouší všechno, ale neumí nic pořádně. Já jsem mu dal šanci, ignoroval co se mi nelíbilo a z toho co zbylo jsem si poskládal vlastní film. Má malou vadu na kráse, totiž že děj nedává smysl. Jenže stejnou chybu má i originál.

    • 18.9.2018  12:34
    Castle Rock (TV seriál) (2018)
    ***

    Asi nepřekvapím prohlášením, že jsem od Castle Cork čekal mnohem víc. A ti co vydrželi až do konce, se mnou asi budou souhlasit, že finále mělo být mnohem silnější, než předložený rozplizlý závěr. Měl jsem to možná předpokládat, protože kvalita kulminovala někdy kolem šestého dílu a pak přišel postupný pád, který nedospěl až do regulérní bídy jen kvůli malému počtu dílů. Těžko říct kde se stala chyba. Herci jsou slušní až skvělí, atmosféra je hororově temná a režie doslova luxusní. Už je prý ohlášená druhá sezóna, za kterou jsme asi zaplatili oním zmíněným rozpačitým koncem, takže zbývá jen doufat, že scenáristé zjistí kde udělali chybu. Promrhat takhle skvělý námět by byla škoda.

    • 16.9.2018  20:44
    Jan Palach (2018)
    ***

    Asi znovu mládnu nebo co, ale čekal jsem mnohem doslovnější a jednostrannější film. Jan Palach je překvapivě smířlivý a nekonfliktní. A kontraproduktivně ke snaze podat silnou výpověď snad až cynický. Záběry na okupační vojska nejsou stěžejní ani náležitě využité, rusky mluvící postavy jsou vykresleny jako pohodáři, vojáci jako lidé poslouchající rozkazy a přinejhorším indiferentní. Sám Palach má do hrdiny daleko a minimálně za dvě scény si sympatie diváků nezíská. U té první jen kvůli jejich přecitlivělosti, ale i s tím musí režisér počítat. Symptomatický je výrok, že o odstranění socialismu přece nikomu nešlo, který mlčky připomíná, že hlavním cílem celé snahy byla reforma KSČ. Co se týče pražského jara, tak zastávám hodně střízlivý pohled. Ovšem ten je vhodný do knih a dokumentů. Ve filmu chci vidět trochu subjektivity a vyhrocených situací. Zvolené téma si o to přímo říkalo, ovšem Sedláček jimi úzkostlivě šetřil a i tak jsou vesměs nenápadné. Kdyby scenáristka připsala nějakého krutého sovětského důstojníka neřešícího lidské životy, nebo nějaké lidské hovado využívající situace, tak by ji taky hanba fackovat nemusela. Ale očividně se normalizace tak nějak stala a všichni byli jen oběti, nikdo viník. Emoce ve mě vzbudila jen na efekt natočená závěrečná scéna a kupodivu excelentní titulky. Takovou sílu měl mít celý film.

    • 16.9.2018  20:23

    Dnes jsem s údivem zjistil, že jsem od Eastwooda viděl jen jeho obstarožní Vraždu na Eigeru a solidního, ale nijak skvělého Amerického Snipera. Abych si doplnil vzdělání, vybral jsem si Sullyho. Zpětně viděno, možná jsem si měl zvolit něco jiného. Ne, že by šlo o špatný film, to ani omylem. Eastwood odvedl výbornou práci. Natočil film bez patosu, bez přepjatých scén, bez citového vydírání. A bohužel také bez jakékoliv momentu, díky kterému bych si ho zapamatoval. Nebýt záporných vyšetřovatelů, bůhvíproč se snažících očernit čerstvého amerického hrdinu, byl by na zobrazované události snad až příliš poklidný.

    • 9.9.2018  11:52

    Takže i v dnešní době jde natočit film o rasismu který není patetický a samoúčelný. Pochopitelně i tenhle realitu lehce přizpůsobil a šikovně ohýbal. Jediné dvě alespoň částečně záporné postavy filmu - Vivian Mitchell a Paul Stafford v reálu neexistovaly a ani praxe v samotné NASA nebyla dle skutečné Katherine Johnson nijak dramatická. V NASA převládali pragmatičtí inženýři, neřešící ani vlastní vzhled, natož vzhled někoho jiného. Výtek bych měl více a kdyby je scenárista vyslyšel, tak by škrtl dvě zbytečné hlavní postavy, zaměřil se jen na Katherine a protáhl vyprávění dalších pár let do budoucnosti, až k programům Apollo a Space Shuttle. Protože takhle to opravdu vypadá, že ambice byla zmínit všechny tři černošské ženy které v NASA něco dokázaly a oslavit skutečnost, že Američané brali třetí místo v závodu dvou.

    • 7.9.2018  20:38

    Je to pořád lepší než nejnovější Transformers. A i než předchozí dva díly Bayovy série. Nebýt nudné první poloviny a zoufale hluchého smyslu pro humor, šlo by dokonce i o slušný film. Protože ačkoliv je ve všem horší než jednička, zachovává si její přímočarost a špetku atmosféry. Dokonce i nějakou invenci přidal, bohužel veskrze nevyužitou. K postavám jsem si hledal cestu a dá se říct, že nenašel. Zaujal mě jen Scott Eastwood. Takže nakonec jen průměr. Hodnocení pomohlo, že jsou tentokrát bitevní scény osvětlené a přehledné.

    • 1.9.2018  12:20

    Hádám, že nejsem jediný kdo měl problém s papndeklovým drakem. Vadil mi už v době když jsem viděl tuhle pohádku poprvé, takže nejde o rozežranost moderními CGI filmy. Drak má zkrátka nějak vypadat, budit strach a nebo alespoň respekt. Tenhle je jak retardovaný pes. Tak to jsem si zanadával a teď budu jen chválit, protože je co. Tahle pohádka je neprávem opomíjený klenot. Je skvěle napsaná a ještě lépe zahraná. Jiří Císler ztvárnil nezapomenutelnou roli a nebyl jediný. Líbily se mi písničky, i sympatické hledání krásy v prostých věcech. Jak říkám, pohádka je skvělá, jen ten drak, ten jí to kazí.

    • 25.8.2018  13:35
    Disenchantment (TV seriál) (2018)
    **

    Věřím, že pro lidi kteří nikdy žádný animák neviděli, tohle musí být jako zjevení. Zdá se mi, že Disenchantment navázal na mnohem slavnější Simpsonovi. Dvacet let zpátky by to bylo uznání nejvyšší kvality, ovšem dnes je to hořké konstatování bídy. Humor je rozpačitý, scénky buď postrádají pointu, ale ještě častěji jsou neúměrně protahované ve snaze vynutit si smích za každou cenu. Což je trochu trapné a zároveň se seriál zdá subjektivně delší. Tomu ještě napomáhá zvolená délka epizod. Osm minut navíc nevypadá moc, ale poznáte to. Postavy jsou ukázkou nevyužitého potenciálu. Sympatický není nikdo a když je někdo hloupý, tak takovým tím rozčilujícím způsobem. Možná se to v dalších sériích rozjede, ale to by se musel scénář komplet překopat a scenáristé komplet vyházet.

    • 19.8.2018  20:31
    Propast (1989)
    *****

    Prodloužená verze je opravdu úplně jiný film, protože i když jsem poprvé viděl Propast hodně dávno, pointa a vyznění bylo mnohem tuctovější. Takže k ději. Americká ponorka havaruje po setkání s neznámým objektem. USA pochopitelně obviní Rusko, Rusko netuší o čem je řeč a Američané to berou jako přiznání viny. Ale občas platí, že když Rusko řekne, že s něčím nemá nic společného, je to pravda, přestože Rusko tvrdí, že je to pravda. Obě strany se připravují na útok té druhé a Studená válka nejspíš přeroste v jadernou. V kino verzi byla ve scénáři jen první věta, zbytek je bonus navíc. A díky tomuto bonusu nejde jen o chudáky uvězněné pod hladinou, ale o nás všechny. Atmosféře to pochopitelně prospělo a síle myšlenky taktéž. Propast je film z osmdesátých let, což jsem si v musel několikrát připomínat, protože na efektech to poznat nejde. Ve snímku to prozrazují jen účesy postav a záběry z okolního světa. Podvodní scény jsou neskutečně působivé i po letech a hudba Alana Silvestriho je stále absolutní špička.

    • 13.8.2018  22:17
    Armageddon (1998)
    ***

    Že je Armageddon hodně hloupý a ne moc kvalitní film, to jsem si pochopitelně pamatoval. Ale myslel jsem si, že je to typ blockbusteru který zachrání nostalgie a atraktivní námět. Bohužel čas vše jenom zhoršil, protože efekty zestárly a díky Bayově režii vypadal film strašlivě prostoduše. Nad průměr se vyhrabali jen Bruce Willis, krása Liv Tyler a postava nesmrtelného ruského kosmonauta, v níž zazářil Peter Stormare. Zbytek je hrůza prokládaná zoufalostí, kombinovaná se špatně pointovaným humorem, okořeněná vypjatým patriotismem a bohatě zalitá tupostí. Ovšem když o tom tak přemýšlím, tak je to pořád asi nejkvalitnější katastrofický snímek o pádu asteroidu.

    • 4.8.2018  14:55

    Vcelku mě překvapilo, že se režisérům film nerozpadl na prvočinitele. Zástup hlavních rolí a několikero lokací na nichž se boj odehrával k tomu sváděl. Kupodivu od začátku až do konce držel pohromadě. Možná proto, že se celý točil okolo jediné, neustále opakované myšlenky, kterou však závěr výmluvně popřel. Víc děje ve scénáři nebylo. Celých dlouhých 149 minut je naplněné akcí, hláškami a odkazy na minulé díly. Přiznám se, že jsem se nejen neorientoval, ale dokonce jsem si ani nepamatoval, kde se některé postavy vzaly. Čert to vem, stejně se většina na obrazovce jenom mihla. Zaujal mě snad jen Thor a malthusiánským proroctvím posedlý Thanos. Marvelu se konečně podařilo stvořit charismatického protivníka s uvěřitelnou motivací. Pevně doufám, že příštím dílem nepopřou události z tohohle. Respektive, kdyby to neudělali a kdyby trochu zatlačili na emoce a hrdiny polidštili, mohli z toho pro fanoušky udělat dalšího Logana. Takhle ale bohužel.

    • 29.7.2018  21:24
    Hooten a Lady: Lovci pokladů (TV seriál) (2016)
    ***

    Tenhle seriál je jako relikt z devadesátých let. Kašle na rafinovanou zápletku a sofistikované postavy. Kromě postupného sbližování nesourodé dvojice se nikdo nevyvíjí, nedejbože aby měl vnitřní démony, nebo postranní motivy. A víte co? Vůbec mi to nevadilo. Epizody příjemně ubíhaly a možná protože se postupně profilovaly do komedie, krásně se mi u nich odpočívalo. Škoda že vzniklo jen osm dílů.

    • 24.7.2018  20:55
    Ponorka (1981)
    *****

    Já to říkám pořád. Co se týče filmů pojednávajících o nesmyslnosti, krutosti a nelidskosti války, tak je Německá kinematografie světová extratřída. Zkušenost nenahradíš, a ústup skrz Evropu a neuvěřitelná deziluze se někde musely projevit. Bohužel, ať je režisér sebelepší a před kamerou stojí kdokoliv, nikdy se nedokážu přinutit, abych s postavami soucítil. Tady se to téměř povedlo. Několikrát jsem si musel připomínat, že ti sympaťáci bojující o život pomáhali přinejmenším prodloužit válku o pár dalších týdnů. Až takovou atmosféru má Das Boot. Je to jediný film, ve kterém jsem držel palce ozbrojeným silám Velkoněmecké říše a jeden z nejlepších snímků vůbec, i mimo svou kategorii.

    • 9.7.2018  20:55

    Možná jsem to pochopil špatně, ale pro mě vrchol snímku proběhl při prvním závodu autíček. Když se na scéně objevil Tyrannosaurus, zalitoval jsem, že jsem na to nešel do kina. Když se objevil King Kong, připravil jsem se na filmový zážitek minimálně léta. Nadšení mi vydrželo další půl hodiny a pak mi definitivně došlo, že lepší už to nebude. Nejspíš nejsem přímo cílová skupina. Ovšem těžko říct, kdo do ní patří, protože tahle futuristická pocta pro pamětníky osmdesátých let je očividně určená těm mladším divákům. Taky v tom cítíte rozpor? Buď měl Spielberg natočit Ready Player One mnohem dřív, na což ovšem neměl technologii a nemohl by se spolehnout na tunu nostalgie, nebo musel doufat, že dnešní třicátnici a čtyřicátníci v sobě objeví své vnitřní dítě. Obvykle s tím problém nemám, bohužel tady se to nepovedlo. Takže u mě jen za mírný nadprůměr.

    • 8.7.2018  08:44
    Stroj času (1960)
    ****

    Ona všeprostupující naivita je paradoxně plus, protože relativně věrně zachovává ducha předlohy. Ta byla možná lehce temnější, s trochu jiným apelem, ovšem stejně tak schématická a podobně prostoduchá. Snímek klade větší důraz na protiválečnou rétoriku a zdá se mi, že Eloi jsou ještě nepoužitelnější než jak je vymyslel H.G. Wells. Výprava je neodolatelně kouzelná, ovšem herecké výkony jsou přinejlepším "roztomilé", stejně tak triky. Nebýt barvy a celkově čistého obrazu, klidně bych věřil, že film vnikl ve čtyřicátých nebo padesátých letech. Á propos, na jakých třech knihách byste budoucí civilizaci postavili vy?

    • 6.7.2018  14:00
    The Circle (2017)
    ***

    "Všechno budeme pozorovat, všechno budeme mít pod kontrolou. Všechno zaznamenáme a rozhodneme, zda je to správné, nebo není. Na naší strašně je morálka a tudíž i pravda. A pro toho kdo se nám vzepře, nebude v našem novém, lepším světě místo." Fakt by mě zajímalo, jak se na tenhle film dívají různí aktivisté a budovatelé světlých zítřků. Jestli v Circle vidí dystopii, nebo mu nadšeně tleskají. Já v něm vidím zajímavou paralelu s vynikajícím Truman Show. Od devadesátých let se časy bohužel dost změnily. Snímek sám o sobě za moc nestojí, i přes zajímavé téma. Možná by mu víc slušelo přepracování do nějaké z epizod Black Mirror. Pro Emmu Watson to neplatí, protože zahrála svůj vysoký standard. Bez ní by bídný scénář vynikl mnohem víc.

    • 1.7.2018  14:36

    I s odstupem téměř patnácti let, je Fucking Åmål pořád jeden z nejpřirozenějších romantických filmů, co jsem kdy viděl. Zároveň je jedním z nejsilnějších, protože i když si na nic nehraje a nepřináší nic nového, vypráví svůj příběh neskutečně chytlavě a sugestivně. Civilní herecké výkony a špičková režie jsou ve švédských snímcích téměř samozřejmostí a tenhle vyniká i mezi nimi. Fakt jsem jim věřil úplně všechno.

    • 29.6.2018  20:10
    Fargo - Série 1 (série) (2014)
    *****

    Mlčky jsem předpokládal, že ambice producentů byla roztáhnout mou nejoblíbenější Coenovku do deseti dílů a přiživit se na genialitě filmu. Naštěstí se s ním protne jen v jediném okamžiku a zbytek času vypráví svůj vlastní, svébytný příběh. A navzdory ujištění na začátku každé epizody, je postupem času stále více zřejmé, že tohle by život nikdy nevymyslel. S citem dávkovaný a občas až absurdní černý humor je ta správná ingredience, díky které tahle přehlídka nepravděpodobných situací a roztomile neschopných charakterů nepůsobí hloupě a překombinovaně, ale naopak rafinovaně a chytlavě. I díky předloze se zvolený postup zdá jako logická volba a sázka na jistotu, ale viděl jsem dost nepovedených snímků, abych mohl říct, že správně vše sladit se nepovede jen tak někomu. Naštěstí všichni zde zúčastnění předvedli mistrovský výkon. A tím myslím opravdu všichni, od herců, přes scenáristy, kameru, výpravu, režii a hudbu. I soundtrack je neskutečná paráda a s klidem by utáhl atmosféru úplně sám. Ne že by to byla potřeba.

    • 16.6.2018  07:36

    Z tří filmů patřících do cimrmanovského světa je tenhle zřejmě nejslabší. Doslovný opis slavných dialogů z Vraždy ze salónního kupé mu totiž spíš uškodilo než prospělo, protože originál nepřekonaly. Zbylé scének mi přišly kvalitnější, i když i ty se občas nehezky vlekly. Snímku chybí údernost divadelních her a přes zamotaný děj i jejich pověstná atmosféra. Nechybí jim výborní herci ve všech rolích. Jen u toho Brodského pořád nevím, jestli hraje schválně špatně, nebo mizerně od přírody.

<< předchozí 1 2 3 4 13 26 38 50
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace