noriaki

noriaki

okres Přerov

16 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 16 31 45 60
    • 6.6.2020  14:49
    Metod (TV seriál) (2015)
    ****

    Kdyby postavu Sherlocka Holmese nevymyslel Artur Conan Doyle ve viktoránské Británii, ale někdo jiný v jelcinově Rusku, vypadal by slavný detektiv přesně takhle. Jako zpustlý alkoholik s rozpadajícím se zevnějškem a pravděpodobně ještě odpudivějším vnitřkem. Svou genialitu by ovšem neztratil. Rodion Meglin je svérázný i na velice benevolentní měřítka svých nadřízených, ale má výsledky, takže jsou ochotní mu lecos odpustit a zbytek radši nevidět. Metoda snoubí skvěle napsaný scénář s občas až brakovou režií a zbytečně lacinou kamerou. Naštěstí z dílů občas vykrystalizuje brilantně vyvážená myšlenková konstrukce, jaká bývá k vidění v Cumberbatchovu Sherlockovi. Ne často, ale stačí to.

    • 5.6.2020  21:01
    Sputnik (2020)
    ***

    To by mě fakt zajímalo co se tady pokazilo. Dovedně rozvíjený příběh, výborná kamera, úchvatné zvuky, režie není vůbec špatná a atmosféra je čistá nula. Ale úplně čistá. Takhle jalový horor jsem už dlouho neviděl. Psychologická linie funguje o trochu lépe, ale tu zase sráží nepravděpodobné postavy a z nich vyplývající kupa nelogičností. Film by si zasloužil pořádně prostříhat, vypustit celou tu rádoby love story a soustředit se na budování napětí.

    • 5.6.2020  19:09

    Rozhodně se nedá říct že se série nikam nevyvíjí. Od nadupaného, ale při zpětném pohledu téměř komorního prvního dílu ušla dlouhou cestu. Režisér Justin Lin se vypracoval na slušného rutinéra, který akci zvládá na lepší dvojku, dialogy na horší trojku a vývoj charakterů má za dostatečně. Ještě že to Vin Diesel utáhl charismatem a zbytek herců má v zádech minulé díly a trochu té nostalgie. Kousky Toretovy party se posunuly o další kousek směrem do nereálna a atmosféra lehce potemněla. Skvělou ukázkou je pasáž na dálnici, v níž mě z některých záběrů regulérně mrazilo. Stačí si domyslet jak vypadá osazenstvo nešťastných autíček a z pohodového blockbusteru se stal téměř thriller.

    • 31.5.2020  13:59

    Největší béčko devadesátých let. Skvělé postavy, ještě lepší akce a Steven Seagal zatím neztratil smysl pro realitu. Film má úplně všechno co je potřeba, od nezbytného podceňovaného hlavního hrdiny, po obří sál s mocnými muži kteří nikdy nic nevyřeší. A jako bonus Eriku Eleniak, do níž byl tehdy prchavě zamilovaný každý druhý. Herecké kvality se tady sice neřeší, ale přísahal bych, že Seagal se Tommy Lee Jonesovi na záda nedíval z nedostižné dálky. Tady poprvé a bohužel taky naposledy překonal sám sebe.

    • 31.5.2020  13:39

    Trvalo to dlouho než série přeskočila vlastní laťku. Pátý díl uspěl s často selhávajícím přístupem, že více je lépe. Místo jednoho charismatického svalovce jsou tam dva, hrdinové se neštítí zbraní a akcí se přímo plýtvá. Líbilo se mi, jak se film nebere vážně. Pečlivý, dlouho pilovaný plán je schopný v mžiku zahodit a přijít s improvizovanou a živelně vymyšlenou honičkou. Kupodivu mě neuráželo ani popírání fyzikálních zákonů, ani neustálé zmínky o rodině. K Fast & Furious to tak nějak patří. Logika ovšem opravdu ne.

    • 25.5.2020  12:22

    Čtyřka je stejná jako jednička, jen ve všem horší. Po rozpačitém druhém a mizerném třetím díle je to nicméně pokrok. Vin Diesel se vrátil a s ním se vrátilo charisma a silný odér chlapáctví. Bohužel ani to nestačí. To nejlepší si film vyplýtval hned na začátku a zbytek času marně doháněl ztracené tempo. Z příběhu šlo vytáhnout syrovější atmosféru a z akčních scén větší napětí. Potěšilo mě alespoň, že Torrettova parta má konečně auta, která nevypadají že se dodávají rovnou s přívěsem pro poníky.

    • 22.5.2020  08:51
    Swallow (2019)
    ***

    Skvělá Haley Bennett v prázdném filmu. Kdyby mě její osud vzal alespoň trochu za srdce, tak by na mě měl snímek větší dopad. Bohužel scénář se o to vůbec nesnažil a pomalá, meditativní - někdo by řekl uchcaná, režie spolehlivě zabila i zbytek mého zájmu. Dojem se proto smrskl na obdivování výhledu z domu a na okamžiky nepříjemých pocitů při scénách polykání roztodivných předmětů.

    • 22.5.2020  08:22

    Stejně jako ve Vesmírné odysee, je i tady nedílnou součástí zážitku design místností. Tyhle odosobněné prostory se spoustou výrazných tlačítek a blikajících diod mají svoje kouzlo. A není náhoda, že se hutná atmosféra strachu a beznaděje objevila až po vstupu do laboratoře. Samotný děj nijak nepřekvapí. Potýkání vědců s problémem působí věrohodně a hrozba až nepříjemně reálně. Bohužel zamýšleně mrazivý závěr mi přišel odfláknutý a jalový.

    • 21.5.2020  18:29

    Je úplně jedno co o tomhle filmu napíšu. Dokážu si představit, že z něho bude někdo nekriticky nadšený a dokážu si představit, že ho znuděně vypne po prvních dvaceti minutách. Jediné dvě konstanty jsou výborný John Lithgow a skvělá režie. U scény průchodu budovou jsem vrněl blahem. U zbytku jsem obracel oči v sloup.

    • 21.5.2020  17:11

    Jestli jsem o dvojce platí že je zbytečná, tak trojka neměla nikdy vzniknout. Na tomhle filmu je špatně téměř všechno. Hlavní hrdina je středoškolák, ale vypadá jako úchylný třicátník. Chybí mu charisma a ten jeho rádoby sympatický výraz je objektivně na pěst. Nesahá po kotníky nejen Vin Dieselovi, ale dokonce ani Paulu Walkerovi. Klidně tam mohli obsadit mě a to neumím ani řídit, ani hrát. Děj radši nebudu komentovat. Závody očividně řeší všechny problémy. Škoda že o tom neslyšela WHO, protože jsem mohli mít celou koronakrizi dávno za sebou. Ani ty závody nejsou co bývaly. V jedničce se jezdilo jen rovně, tady se zase jen zatáčí. Zajímavé to není a dechberoucí ani omylem.

    • 21.5.2020  08:54

    Divím se sám sobě, ale bavilo mě to. Kdybych měl ovšem vyjmenovat všechno co mi na filmu vadilo, seděl bych tady až do večera. A měl bych ve všem pravdu, protože druhý díl série je špatný, trapně pozérský a veskrze zbytečný. Chybí mu šmrnc, pořádný příběh a bolestně mu chybí Vin Diesel. Bez mlčenlivého svalovce ještě víc vyniklo, že se dívám na partičku plastikových panáčků jezdících v autech co by se hodily do setu s Barbie. Díky bohu alespoň za Cole Hausera. Ten jediný snesl přísnější měřítka.

    • 19.5.2020  12:20

    Nevím jestli jsem si přál zrovna takový konec, ale budiž. První díl ságy má slušné tempo a i když nenabízí víc než ploché charaktery a nadupaná auta, tak mi to úplně stačilo. Každý nějak začínal. Mimochodem, všimli jste si co parta krade? Televize se zabudovaným videem působí jako z pravěku, ale DVD bylo tehdy ještě příliš nové. Světu pořád vládly VHS, Válka proti terorismu byla tři měsíce daleko a série Die Hard měla jen tři díly. Krásná to doba.

    • 18.5.2020  12:10

    Precizně natočené, silné, ale úmorně pomalé je tohle historické memento. Richard Jewell je smutným hrdinou a jeho osud důkazem, že se média neštítí vůbec ničeho. Skvělý Paul Walter Hauser, snad ještě lepší Sam Rockwell a Olivii Wilde bych zliskal mokrou hadrou. Vím že to hrála, ale stejně.

    • 15.5.2020  09:36

    Kdyby se děj posunul padesát let do budoucnosti a do jiné hvězdné soustavy, neměl bych s filmem problém. Takhle jde fakt o velkou fantasmagorii, protože díky měření sondy Mariner 4 bylo jasné, že nechráněný člověk by na povrchu Marsu nikdy nepřežil. Respektive jasné to bylo mnohem dřív, ale od roku 1964 bylo směšné myslet si opak. Zbytek filmu je slušný a vystihuje vynalézavost člověka odhodlaného přežít i v krajně nepříznivých podmínkách. Tohle téma nikdy nezestárne. Když ho podpoří chytrý scénář a herec schopný ustát nepřetržitelnou pozornost kamery, výsledek snad ani nemůže dopadnout špatně.

    • 15.5.2020  09:10
    Proti všem (1956)
    ***

    První díl byl emotivní, druhý ideologický a třetí idealistický. Trilogie si prošla vývojem, ne nepodobným tomu historickému. Od počátečních nadějí zoufalých poddaných, přes boj za lepší svět, až po budování odkazu. To poslední symbolizuje postava Jana Žižky, který se snaží najít v lidech to lepší a ostře se vymezuje proti adamitům a jiným radikálním proudům. Otakar Vávra si uvědomoval, že jen s tímhle by film nenatočil a proto se znovu spolehl na bitvy. Je jich několik, a zvlášť ta na Vítkově je opravdu povedená.

    • 15.5.2020  08:41

    Tak nevím, je větší blázen Philippe Petit nebo Alex Honnold? Borci jsou to oba, ale Free Solo je určitě působivější film. Man on Wire ztrácí tím, že nešlo o oficiální, filmařsky dobře pokrytou akci. Režisér slepil co mohl, něco vyčaroval z fotek, něbo dotrikoval a zbytek utáhla hudba. Ta je mimochodem výborná a znatelně převyšuje kvalitu snímku.

    • 15.5.2020  08:33
    Únosci (2000)
    ****

    Podezírat scenáristu Obvyklých podezřelých že neumí psát příběhy, je tak trochu kacířství. Tady svou pověstí pořádně zatřásl a jen díky svému nepopiratelnému režisérkému talentu ji neztratil. The Way of the Gun je originální kriminálka. Někteří by ji označili za překombinovanou a měli by pravdu. Někteří by řekli, že je nudná a taky by měli pravdu. A někteří by jen zírali a litovali, že někdo nevysříhal zbytečných dvacet minut, protože zbytek je luxusní. Příběh se točí okolo zamýšleně triviálního únosu. Ale když místo jednoho člověka musíte sbalit dva, prolínají se tu zájmy hned několika stran a plánování není vaší silnou stránkou, dají se čekat problémy. Christopher McQuarrie si hraje s očekáváním diváka a vede děj nevyšlapanými, ale zajímavými cestami. A neštítí se ani krve, ani drsných scén.

    • 13.5.2020  21:51
    Star Trek (TV seriál) (1973)
    ****

    Animovanému Star Treku podráží nohy krátká stopáž epizod. Zápletka, postavy, poselství, všechno to tam je. V tomhle se seriál neliší od svého staršího hraného bratříčka. Ale zatímco v šedesátých letech dostala posádka Enteprise na podmanění diváka necelou hodinu, v sedmdesátkách se musela spokojit s necelou půlhodinou. A to je málo. Všechno se nutně odehrává v poklusu a tím trpí hlavně atmosféra a uvěřitelnost. Napětí se ani nestačí pořádně rozvinout a už je tu šťastný konec. Členové Hvězdné flotily jsou schopní, ale takhle rychle neřeší problémy ani oni.

    • 13.5.2020  20:05

    Dark Angel má všechno. Dokonce i prvky, bez nichž by se v klidu obešel. Připadalo mi to, jako kdybych se díval na filmový spin-off úspěšného sériálu. V příběhu se objevují postavy, které mají s hlavním hrdinou společnou historii a občas se připomene svérázný gang, příliš dobře propracovaný, než aby sloužil jen jako zdroj akčních scén. Díky tomuhle plasticky vykreslenému světu, svébytné atmosféře a skvělé hudbě Jana Hammera, přesahuje snímek svou béčkou kategorii. Dolph Lungren moc dobrých hlavních rolí neměl, ale tahle patří k jeho vůbec nejlepším.

    • 9.5.2020  09:01

    Připomíná mi to Hvězdné deníky Iljona Tichého od Stanislawa Lema, v nichž se také snoubí nekonečná imaginace s naivitou, a výsledek slouží jako reflexe lidské společnosti. Podivuhodná dobrodružství jsou ovšem přimočařejší a mnohem vstřícnější dětem. Protože se s realitou jen vzdáleně míjejí, prakticky nestárnou, čemuž pomáhá i jednoduchá, ale svým způsobem kouzelná animace.

    • 9.5.2020  07:37
    Oni žijí! (1988)
    ***

    Podobně paranoidních filmů vniklo víc než jen pár, ale žádný nikdy nikoho nevyburcoval. Je tedy otázka, co si od něho Carpenter sliboval. Jako společenská satira je to násilné a přepálené. Jako akční film naopak moc roztahané a místy nudné. Řemeslné kvality jsou nesporné a Roddy Piper není úplné dřevo, ovšem Carpenter má laťku úplně někde jinde. Zásluhu na mdlém dojmu má i nevýrazná hudba. To je snad poprvé, co se mi u jeho filmů nelíbila.

    • 8.5.2020  13:31
    Za stínem noci (TV seriál) (2020)
    **

    Skvělý námět, slušná atmosféra, ale ty postavy... V seriálu není nikdo, na koho by nepasovala škatulka nebo klišé. Prakticky bez výjimky platí, že čím ctnostněji se někdo cítí, tím opovrženíhodnější je a těm nejvíc nenáviděným je ve skutečnosti křivděno. Krásně je to vidět na postavě majora Terenzia, se kterým si scénář doslova vytřel, však víte co. Tahle pachuť pokřivené morálky sice seriálu neublížila, ale způsobila, že mi na skupince přeživších přestalo záležet.

    • 3.5.2020  09:47
    Věštec (1963)
    *****

    Brilantní jednohubka se skvělou pointou a ještě lepším Oldřichem Novým. Točit podle scénáře Zdeňka Jirotky je zkrátka radost.

    • 3.5.2020  09:38
    Země a krev (2020)
    ***

    Neserte chlápka, který ví že brzy umře. Francouzi točí drsné kriminálky a tahle je toho důkazem. Děj je strohý, s vysvětlováním si hlavu neláme a s úmrtností postav už vůbec ne. Všechno rámuje vizuál, který připomíná spíš Skandinávii než sladkou Francii. Bohužel i těch osmdesát minut se strašlivě táhne a akce, i když je špičková, zase není tolik.

    • 29.4.2020  07:53

    Když si pustím film co se jmenuje Dáma na kolejích, tak doufám, že bude točit okolo tramvají. A ono je to jakési vztahové drama s pološílenou Bohdalovou a bůhvíproč snaživým Brzobohatým. To bych možná i překousl, kdyby ovšem výprava nebylo to jediné, čím je opravdu zajímavý. V žánru je napsané muzikál a v průběhu se opravdu několikrát zpívalo, ale kdybyste mě zabili, tak si na žádnou písničku nevzpomínám. Rychman má cit pro stavbu scény a barevné cítění, ovšem autoři hudby ho nepodrželi a žádní další Starci na chmelu nevznikli. A nevznikl ani dobrý film.

    • 27.4.2020  12:12

    To víte že Údolí včel má jen hodinu a půl? Zdá se, jako by se děj táhl tři hodiny. Skleněná oblaka mají dvacet minut, ale přísahám Bohu, že jsem u nich strávil minimálně hodinu. To nemyslím jako kritiku, ale jako pochvalu. Vměstnat na tak malý rozsah tolik zážitků je kumšt. A natočit ho stylem, aby tenhle téměř nemluvný film plný poetiky nenudil ani mě, to už je skoro zázrak.

    • 27.4.2020  11:23

    No jo, stát je mizerný hospodář a komunistický stát je v podnikání břídil. Dnes můžeme vědoucně přikyvovat, v padesátých letech šel film do trezoru. Tahle lehce štiplavá, neprávem opomíjená veselohra se může pochlubit údernou pointou a impozantním obsazením. Zvlášť Kopecký je výborný a nebál bych se jeho výkon označit jako dvojroli.

    • 27.4.2020  10:13

    Prvních patnáct minut jsem byl nadšen, ale se v ději začaly hromadit surreální prvky, vyprávění se dostalo do zvláštní smyčky a nekomplikovanou satiru zaplevelila podobenství. Nepochybuji, že by se ve filmu dalo najít spousta vrstev a společených komentářů. A taktéž nepochybuji, že část z nich tam vůbec není. Pro feministky, amatérské psychology a milovníky všech možných alternativ to může být skvělý film. Já jsem se u něho nudil a to tam hrál Menšík.

    • 27.4.2020  10:03

    V dětství jsem film vnímal jako horor, ale ona je to spíš komedie při které strachy nikdo neumře. Sam Raimi se vzepřel tradiční logice sequelů a místo principu "více a hůře" použil postup "úplně jinak a taky výborně". Vznikla tak kultovní klasika, která už dnes bohužel nezaujme. Ovšem pokud jste ji kdysi dávno viděli na mnohokrát přehrávané VHS, užijete si ji stejně jako před lety.

    • 25.4.2020  10:10

    Pustil jsem si to jen kvůli Williamu Shatnerovi a byl jsem příjemně překvapen. Námět je vynikající a atmosféra hutná, podporovaná skvělou hudbou a úhly kamery. Richard Donner se ve své práci vyznal. Malou vadou na kráse je, že scénář zarytě ignoroval jednoduché řešení situace. Přitom se přímo nabízelo a postavy ho minimálně jednou zmínily.

<< předchozí 1 2 3 4 16 31 45 60