noriaki

noriaki

okres Přerov

19 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 13 24 36 47
    • 16.10.2017  15:58

    Na můj vkus má Fantom Morrisvillu až moc suchý a rafinovaný humor. Ne že bych vtipy nepoznal, jenže jsem se zasmál asi třikrát. Možná pro můj handikap v neznalosti brakových detektivek, možná protože jsem neocenil specifickou atmosféru. Protože film slušně odsýpá a scénář nedává moc prostoru na nudu, tak mi to nakonec ani nevadilo. Iritovaly mě jen Matuškovy pěvecké výstupy. Pokud chcete spolehlivě pohřbít jakékoliv napětí, dejte mu kytaru a tři minuty času. Jako herec byl ucházející, ale zbytek se do děje vůbec nehodil.

    • 15.10.2017  10:40

    Klidný, citlivý, romantický snímek. Takový který ve Vás probudí vnitřní cynismus. Alespoň ze mě přímo tryskal. Na tomhle filmu nefunguje nic. Příběh, atmosféra, dokonce ani fyzika. Samotný námět je lehce nelogický. Důvod proč se najednou může odehrát návrat na Zemi, je přinejmenším pochybný. Chování mladého génia až se tam dostane, je výsměch zdravému rozumu. A představa, že by asertivní holka od rány toužila po sociálně plachém podivínovi, je přímo WTF. To se prostě nestává. Vím to naprosto bezpečně. A to ještě opomíjím hlouposti typu komunikace nadsvětelnou rychlostí, dilatace času když se to hodí a podobně. Abych jenom nekafral, tak Britt Robertson hraje skvěle a Gary Oldman snad až zbytečně výborně. Jo a taková ta rádoby náladová hudba docela ujde. Zbytek je bída. The Space Between Us sice předstírá potenciál, jenže ve skutečnosti jde o naivní romantický brak, při kterém je lepší nepřemýšlet. A ideálně i usnout.

    • 8.10.2017  21:48

    Šíleně smutná princezna je příklad výborné pohádky okořeněné moderními prvky. A tady vidíte, jak vypadá nepovedený pokus. Když jsem si přečetl jak film vznikal, tak jsem zpětně pochopil schizofrenní scénář. Crazy komedie a snaha o lyrické drama opravdu nejde dohromady. Škoda toho, protože dojem z Lucifera - a nejen z něho, by mohl být ještě silnější. Csongor Kassai je spolu se Zdeňkem Suchým a překvapivě rozmařilou výpravou jediným skutečným kladem snímku. Herecky opravdu ční nad všemi o třídu. A je jen škoda, že se režisér celou dobu nemohl rozhodnout, jestli má být víc psychopat, nebo zženštilý metrosexuál.

    • 8.10.2017  09:35
    Láska rohatá (TV film) (2009)
    *

    Bál jsem se od začátku až do konce. Hlavně toho, jak hluboko klesla naše kinematografie. Tady selhalo úplně všechno. Hynek Bočan - ten nejpovolanější z režisérů co se týče čertovských pohádek, pochopitelně i scénář - tradiční slabina českých filmů, a až na výjimky zklamali i herci. Přidávám se k lynči na to hovado co vymyslelo, že k pohádkové atmosféře patří retardované postavy. Jiří Mádl je jen další oběť tohohle přístupu. Ovšem pochybuju, že by zvládl zahrát cokoliv složitějšího. Takže co zůstává? Pochopitelně čarokrásná Táňa Pauhofová, slušná Jiřina Bohdalová a zajímavý Miroslav Táborský. Ta první sice utrpěla pod taktovkou režiséra, ale odehrála si svoje a stačilo to. Ta druhá režiséra za ty roky režiséra ani nepotřebuje a ten třetí se do role byrokratických hnidopichů asi narodil. Zbytek je bída. Ano, i Zedníček.

    • 1.10.2017  18:20

    Co jsem čekal, to jsem dostal. Jurský svět je kupodivu téměř uměřený film. Obzvlášť to vynikne při srovnání s moderními blockbustery jako jsou Transformers, nebo nekonečné ságy s hrdiny v kostýmech. Scénář vsadil na nostalgii a jednoduchost, a zpětně řečeno to byla dobrá volba. Takže i když příběh obsahuje nevyhnutelné scény destrukce, a v rychlém tempu umírají bezejmenné postavy, atmosféra stojí na živočišném strachu z pravěkých monster. A to asi nikdy neselže. Herci jsou v dinosauřích filmech jen vedlejší role, Vincent D'Onofrio je ovšem záporák jak se patří. Chris Pratt je naopak sympaťák až za roh. Kdyby nějakou záhadou zklamaly efekty, věřím, že by film utáhl sám.

    • 1.10.2017  17:50

    Kouzelný měšec je ta lepší z našich porevolučních pohádek. Po Princezně ze mlejna se mi líbila asi nejvíc. A to navzdory handicapu spočívající ve scénáři, hercích i atmosféře. Ani jedna ze stěžejních kategorií sice není vyloženě tragická, ovšem ani bůhvíjak skvělá. Tina Ruland je alespoň krásná, takže dojem princezny budí už svým vzhledem. Toporné herectví králova představitele bohužel nespasilo nic. Naopak čeští herci zanechali velice slušný dojem. A takhle je to se vším. Dialogy jsou vesměs mizerné, ale příběh a záporné postavy jsou velkým kladem filmu. Zmíním ještě výborný hudební motiv. Díky němu mi nevadila ani zbytečně temná atmosféra.

    • 24.9.2017  17:35

    Tahle pohádka u mě roky balancuje na pomezí mezi skvělou a lehce nadprůměrnou. Pokud přepadne na jednu stranu, tak jen dočasně. Škodí ji nesympatický princ, laciná výprava a nanicovatý děj, který nevyužívá všechny postavy jak by měl. Na druhou stranu ji převažuje Vorlíčkova režie, slovní výměny mezi šaškem a králem a pochopitelně démonický Radoslav Brzobohatý. Z jeho Mrakomora jsem měl jako malý regulérní hrůzu. Když si vzpomenu jak krvácel tu vodu, brrr. Silných scén by se našlo víc. Strach jsem měl i ze setkání s žebráky a kupodivu mi v paměti utkvěla i ta zoufalá náhrada draka.

    • 24.9.2017  09:21
    Wonder Woman (2017)
    ****

    Možná je to tím že na režisérské židli seděla baba, ale tohle je jeden z mála komiksových filmů, ve kterém mě opravdu zajímaly vztahy mezi postavami a jejich charakter. A ještě jsou zajímavě převrácené, čili tady je to dívka která je silná a schopná. Chris Pine naopak přijal roli zachránitelného pohledného tvora. Ne že by se o sebe nedokázal postarat sám, ovšem. Jako bonus dává smysl motivace arcizloducha a to je v komiksárnách dnešních dob velká vzácnost. Casting se povedl na výbornou. Zmíním především Gal Gadot, která má přesně tu správnou kombinaci roztomilosti, sarkasmu, odhodlání a vyděšenosti. A jako další bonus můžete sledováním filmu bojovat proti nenávisti a xenofobii, protože kvůli ní byl film v několika muslimských zemích zakázán. Blbci neví o co přichází. Od Wonder Woman jsem čekal mírně trapnou ženskou napodobenina Supermana, ale díky zajímavé mytologii a slušnému scénáři mě příjemně překvapila. Pokud jsem to správně pochopil, tak Thora potkat nemůže, což je z několika důvodů opravdu škoda. Na jejich slovní výměny bych se těšil.

    • 21.9.2017  10:38
    Čertův švagr (TV film) (1984)
    ***

    Jedné z našich nejlepších pohádech se špatně konkuruje, to je dá rozum. Ale Čertův švagr by nebyl nic extra, i kdyby existoval jen sám o sobě. Na televizní adaptaci má slušnou výpravu a Vladimír Ráž odehrál výbornou roli. Tím výčet kladů končí. Strádá zejména scénář a herecké výkony. Tedy to, na čem by měla studiová pohádka stát v první řadě. Zapamatovatelných hlášek je naprosté minimum, písničky prakticky nejsou a o nějaké atmosféře si může tenhle chutý příbuzný Bočanova filmu nechat jenom zdát. Jediné plus je obsazení Dády Patrasové. Ta by se neztratila ani v S Čerty nejsou žerty.

    • 19.9.2017  21:51

    K téhle pohádce jsem si nikdy nenašel cestu. Přitom má jen málo opravdových záporů. Angažovanost opomíjím. Jako dítě jsem ji nevnímal vůbec a jako dospělý kvituji, že neruší a nekazí kouzelnou atmosféru. Tak proč nepatří k mým oblíbeným?

    • 15.9.2017  19:12
    Blood Drive (TV seriál) (2017)
    ****

    Ani nevím proč mě to baví. Béčkové horory rád nemám a gore tím tuplem ne. Pomáhají zajímavé postavy a až rozmařile komplexní svět, který sice nedává smysl ani v jednotlivostech, ani v celku, ale je tak krásně ujetý, že vždycky překvapí. A pochopitelně pomáhá to, že se seriál nebere ani trochu vážně. Občas probleskne stěžejní zápletka a vždy když se tak stane, ta braková atmosféra vyplivne trochu reality a osudovosti. Ani tohle kupodivu neruší. Asi jako všichni musím vyzdvihnout démonickéko Colina Cunninghama a přidám k němu i neméně skvělou Maramu Corlett. Na tomhle se muselo spoustu fanoušků žánru neskutečně vyřádit.

    • 15.9.2017  15:45

    Ve slovanské mytologii nejsou čerti vyloženě záporné postavy. Nejenže se dají všelijak přechytračit, ale člověk s nimi může často vyjít po dobrém. Spolupracují na potrestání zla a někdy jsou svým způsobem přátelští. Takhle sympatičtí pekelníci jako tady, se ovšem vidí jen málokdy. Kupodivu, i když v Hrátkách s čertem Peklo evokovalo vyšetřovnu Gestapa, a hrozilo mučením a zatracením, Bočanův film je daleko naturalističtější a v jistém ohledu mrazivější. Možná za to mohl vynikající hudební motiv Jaroslava Uhlíře a také celkový střih zvuku, nebo nepohádkové bezskrupulózní postavy, neštítící se žádné špatnosti. Každopádně atmosféra je vyloženě lahůdková, herci taktéž a některé hlášky patří k naprosté klasice. Karel Heřmánek snad neměl lepší roli.

    • 15.9.2017  14:32

    "Všechno se musí vysvětlit MacFarrellovi. Přiznáš se, poprosíš o prominutí, a když tě náhodou uškrtí, tak mu poděkuju. Jdeme." Typická Funesovka. Zábavná a zběsilá. Díky množství střídajících se prostředí se zdá ještě dynamičtější než ty ostatní. A kvůli prázdninové letní atmosféře má své specifické kouzlo, zvláště když ji sledujete v začínajícím sychravém podzimu. Ovšem jen v roce vzniku Louis fe Funés zahrál ve dvou mnohem lepších filmech. V díle mistra jde tedy o slabší průměr, což automaticky znamená, že je to špičková komedie.

    • 14.9.2017  21:29

    Souboj o druhé místo v závodě o mou nejoblíbenější pohádku je hodně těsné. Šíleně smutná princezna je na tom prvním zcela bezpečně. Možná díky výborným písničkám, nebo pro neodolatelnou atmosféru. Bořivoj Zeman zaplnil děj odkazy na moderní dobu, ovšem natolik dovedně, že mi to vůbec nevadilo. Přijal bych snad, i kdyby Václav Neckář pobíhal po zahradě v riflích. Hlavně aby zpíval a flirtoval s Helenou Vondráčkovou. Ergo, casting hlavních i vedlejších postav se povedl na výbornou a platí, že co slovo, to perla. Pět hvězd je málo.

    • 7.9.2017  14:16

    "George Lucas tvrdí, že Han Solo by nikdy nestřílel první." A tady klaďas střílí bez varování a do zad. Hvězdné války během dlouhé cesty od naivní pohádky k modernímu blockbusteru posbíraly několik charakteristik, jichž se asi nikdy úplně nezbaví, a zbavit nechtějí. Protože cesta stále trvá, a je pořádně klikatá, přiberou jich zřejmě ještě několik. Zhruba tohle je problém Rogue One. Atmosférou je rozpolcený mezi dětským dobrodružným příběhem a nekompromisním dramatem, přičemž touží být druhým a má mnohem blíže k tomu prvnímu. Důkazem toho je poslední pětiminutovka, která má drtivější dopad než předchozí dvě hodiny výborně nasnímané a parádně ozvučené akce. Takhle asi vypadal v představách režiséra celý film. Kdyby se mu tuhle vizi povedlo dostat na filmové plátno, byla by to fanouškovská extáze srovnatelná s Epizodou IV. Bohužel zůstalo jen u sympatického, nicméně mírně neuspokojivého snímku. Ten navíc s relativně plytkou a zmatenou Epizodou VII sdílí jednu velkou chybu. Postavy jsou ploché, a nebudí ani sympatie ani lítost. Alespoň jejich motivace už je srozumitelná. Potěšil mě Diego Luna a anti C-3PO, stírající droid. Felictiy Jones nezmiňuju, ta je skvělá vždy.

    • 2.9.2017  12:58
    Jackie (2016)
    **

    Svého času prý v Americe dokázal každý říct, kde byl když zabili Kennedyho. Chápu tedy jejich posedlost po prozkoumání tohohle národního traumatu ze všech stan. S jistým nadhledem bych přešel i jejich iluzi, že šlo o nejvýznamnější atentát v dějinách (Caesar a František Ferdinand d'Este prominou). Ovšem proč o něm musí pojednávat takhle prázdný a nudný film, to mi hlava nebere. Z nekonečné nicoty vyčnívá jen afektované herectví Natalie Portman a slušná, i když trochu necitlivě používaná hudba. Považuju ji za výbornou herečku, ale její přehrávaní mě iritovalo od úvodních po závěrečné titulky. Zbytek postav je kupodivu ztvárněn velice dobře. Billy Crudup zahrál dokonce skvěle. Možná jde dobře režírovaný špatný film, ovšem pořád jde o špatný film.

    • 24.8.2017  18:37

    Není to Obecná škola, není to Obecná škola, není to Obecná škola. Tohle si před začátkem promítání zopakujte a dojem při odchodu z kina bude mnohem lepší. Prequel dost možná nejlepšího filmu začátku devadesátých let budil takové očekávání, že je snad ani naplnit nemohl. Ani nebyl důvod. Po strništi bos je svébytným dílem, které nepotřebuje žádné srovnávání, nebo pomoc od svého staršího bratříčka. Má svůj vlastní příběh a svůj vlastní způsob vyprávění. Respektive jde spíše o střípky výrazných zážitků z dětství a obě silné dramatické linie se odehrávají v pozadí. Jak Druhá světová válka, tak postupné odhalování smutné historie Součkových se připomínají jen občas, a do popředí se proderou až ke konci. Většina scén je viděna subjektivním pohledem naivního dítěte, a je na divákovi, co si z nich vezme. Ovšem nejde o výlučný princip. Občas se děj přepne do klasického vyprávění z pohledu nezaujatého pozorovatele. Herecky se film svému předchůdci rovnat nemůže, i tak je úroveň vysoká. Ondřej Vetchý se do role bohužel moc nehodil, ale odehrál ji na výbornou. Líbil se mi Oldřich Kaiser a Petra Špalková, stejně tak Jan Tříska, a téměř všechny dětské postavy. Ovšem Zdeněk Svěrák je nechal všechny daleko za sebou. Jedinou velkou výtku mám k poetice. I když se na plátně střídaly krásně nasnímané obrazy, většinu času mi připadaly tak nějak umělé. Snímek mě zkrátka neokouzlil. A nebo jsem od něho taky očekával až příliš. Pochválím ještě historickou vyváženost. Bylo trochu zvláštní dívat se na rozjuchané náměstí vítající ruské tanky, zrovna když se v kalendáři psalo 21. srpna, ale i to patří k dějinám Evropy 20. století.

    • 19.8.2017  21:54

    "A do druhého dílu dáme dvakrát tolik vtipů, dvakrát víc akce a dvojnásobně sarkasmu." "Vhoááá, tohle určitě ještě nikdy nikoho nenapadlo. Takhle se točí dokonalé pokračování. Nechápu, proč to tak nedělají všichni." No, oni to dělají všichni, a taky to pravidelně dopadá mizerně. Guardians of the Galaxy je skvělý film, protože dovedně vyvážil osudovost a uvolněnost. Od první do poslední minuty šlo o nadupanou jízdu s perfektním soundtrackem, která se vůbec nebrala vážně. Ve dvojce z toho zbyl jen ten soundtrack a jízda. Zdánlivě se nezměnilo tolik, jde jen o míru. Pokusů o humor je až přespříliš. Scény jsou zoufale špatně pointované, a ať už psal dialogy kdokoliv, neodhadl moment, kdy se ze vtipu stává trapná situace. A kdy se ze sympatických darebáků stávají arogantní floutci bez empatie. Na začátku jsem si nalhával, že má film atmosféru prvního dílu. Ale někdy za polovinou jsem nerad musel uznat, že tohle se opravdu nepovedlo. Něco zachránily špičkové efekty a hodně nedokonalostí zakryla hudba. Jak už jsem předeslal, postavy bohužel tak sympatické nejsou. Koncept je ovšem výborný, takže i přes zkriplený scénář vznikl alespoň průměrný film. Ovšem mohlo (a rozhodně mělo) to být mnohem lepší.

    • 16.8.2017  15:14
    Život (2017)
    ****

    Vetřelce jsem v tom poznal, Gravitaci taky, občas se připomněla i Věc. Což neznamená, že jde o špatný film. Navzdory spoustě drobných nedostatků a jedné umanutě opakované chybě ve scénáři, to když postavy touží vyřešit každou ošemetnou situaci porušením karantény, jde o výborný sci-fi horor. Nešetří vyhrocenými situacemi ani atmosférou. Herci sice nepomáhají, ale jsou tak hodní, že jí ani nehází klacky pod nohy. Minulý film Daniela Espinosy potopil mizerný scénář a přestřelené ambice. Úplně stejné neduhy trápí i Život, ovšem ani jedna není tak fatální, aby zásadně pokazila dobrý dojem.

    • 16.8.2017  14:46
    Hospoda (TV seriál) (1996)
    ***

    Není to žádný zázrak, to bezpochyby. Spoustu vtipů je jen takové klábosení u piva, a kdyby nebylo skvělých herců a přátelské atmosféry, tak by bylo těch hluchých míst ještě víc. Speciálně Petr Nárožný dlouhými monology zachránil nespočet scén. Bronislav Ploczek svým nekonečně protahovaným vtipem na téma "Dneska budu pít jen zlehka, tak dvacet, třicet piv.", taktéž. Ani nevadilo, že je to neustálé omílání téhož. Plus dávám za sympatickou znělku. A za spoustu malých, ale zajímavých rolí.

    • 11.8.2017  09:27

    Byly by z toho dva výborné filmy. A nebo jeden excelentní, pokud bych přistoupil na hru pana režiséra. Bohužel se mi zdá, že je až příliš rozkročený mezi žánry a několika nekompatibilními přístupy. S historií toho moc společného nemá. Na place se promenádují sloni velikosti godzill, v příběhu z Británie pátého století se hromadí černošské postavy, některé fyzikální zákony zřejmě neexistují, zato magii se daří výtečně. Po deseti minutách bombastické akce se film překlopil do ukecané gangsterky, a pocit raného středověku definitivně zmizel. Což by nemuselo být nutně špatně. Ovšem Guy Ritchie dál experimentoval a do děje narouboval prvky vysoké fantasy a znatelně potemnil atmosféru. Tehdy jsem definitivně získal pocit, že neví co chce. Král Artuš je zvláštní mix pubertálního, dospělého, epického, sebeparodického guilty pleasure. Buď Vám sedne a budete nadšeni, nebo nesedne a pak pochopíte proč se jedná o finanční neúspěch. A nebo máte rádi starší režisérovy filmy, ale nemyslíte si že podle jeho univerzální šablony natočí každý žánr, a dáte mu alibistické tři hvězdičky. Což jsem udělal já.

    • 30.7.2017  13:24

    Velký význam mají pro mladého člověka brigády socialistické práce. Dostane-li se mladý člověk do socialistického kolektivu, nebo všimne-li si brigáda, že je v nevhodném prostředí, a vytáhne ho odtamtud, může si na své konto připsat velkou zásluhu. Vždyť uskutečňováním snu mladého člověka o úspěšném, plodném životě je obrovským současným i budoucím bohatstvím národa. časopis Vlasta, listopad 1975. Tohle byla teorie a tady vidíte praxi. Je zbytečné upozorňovat jak je film na svou dobu odvážný. A nebo že připomíná Vorlův Kouř. Nejen námětem, ale i mírně psychadelickým zvukem. Ovšem skvělý scénář a prapodivné amatérské herectví nevyrovnalo stěží průměrnou režii. Chápu proč tenhle film zmizel v zapomnění, ale je to opravdu škoda.

    • 23.7.2017  16:49

    Jako dítě jsem tenhle film nechápal jako satiru, ani jako pohádku. Vnímal jsem ji jako vynikající historickou veselohru. Po letech už tam lehké tepání a trefné narážky vidím. A i to budovatelské nadšení občas probleskne. Ovšem je to jeden z těch nemnoha případů kdy mi to nevadí. Martin Frič režíroval s takovou grácií a Jan Werich s Natašou Gollovou hráli s takovým elánem, že by byl hřích jim něco zazlívat. Koneckonců ona vrcholná scéna s agitační písní strhne i dnes.

    • 11.7.2017  16:03

    Možná se zeptám trochu hloupě, ale kde je v tom ta angažovanost? Tehdy jsem si žádné nevšiml a neviděl jsem ji tam ani dnes. Tahle pohádka na mě zapůsobila především nádhernou výpravou, skvěle obsazenými rolemi a vynikající hudbou. Díky exotickému orientálnímu motivu jsem si dlouho myslel, že jde o nějakou cizí, možná ruskou produkci. A nebo zapůsobila asociace s veršovaným Mrazíkem. Buď jak buď, rozhodně patří k české pohádkové klasice. Když už pro nic, tak pro nezapomenutelného kuchaře v podání Stanislava Neumanna a teutonského krále zahraného skvělým Martinem Růžkem, se vyplatí vidět.

    • 10.7.2017  16:27
    Kdo chce kam... (TV film) (1981)
    ***

    Nebýt trojice protagonistů, nešlo by ani o průměrnou komedii. Příběh je prostinký, předvídavý a nepůsobí přirozeně. Dialogy nejsou ani vtipné, ani duchaplné. Ovšem Menšíkovy role se to ani omylem netýká. Vypadá jako kdyby neustále improvizoval a hrchlí jednu perlu za druhou. Do komorního vyznění filmu se jeho postava nehodí, ale ještě že tam je. Scéna ve které popisuje zmatenému a lehce vyděšenému Hrstkovi plán na "spontánní" rande, je úplně skvělá.

    • 8.7.2017  18:29
    Svět podle Putina (TV seriál) (2017)
    ****

    Vladimír Putin je jeden z nejvýznamnějších politiků poslední dekády. A nejen kvůli obtížné čitelnosti ruského prezidenta, se o jeho skutečném pohledu na svět moc neví. Zdálo by se, že Rusko nemá Západu co nabídnout. Rusko sice může a bude vyvážet ideologii konzervativní politiky zaměřené na rodinu a tradiční hodnoty. Ovšem to je jen chiméra. Ruská společnost je propastně vzdálená ideálu, k němuž se upíná evropská pravice. V zemí bují obchod s drogami, korupce a zřejmě nevymýtitelný šlendrián. A i přes velké pokroky v růstu porodnosti, vypadá demografická situace stále špatně. Co ovšem Rusko nabídnout může, je styl politiky orientované na zájmy lidí, s jasnou vizi budoucnosti a s vůli k jejímu provedení. Tedy přesně to, co se evropským politikům nedostává. Ti se této idei brání jednoduše, odsoudí ji jako nebezpečný populismus. Ovšem to je jen odmítnutí poptávky, tu potom naplní někdo jiný. Má tedy smysl poslechnout si názory Vladimíra Putina? Už kvůli jeho významu pro světovou politiku určitě má. Má smysl si je poslechnout v tomhle dokumentu? Ne tak docela. Oliver Stone má svůj názor jasně daný. Nepodrobuje odpovědi kritickému myšlení, jen přejímá co slyší a souhlasně přikyvuje. Kdo je zvyklý na články českých novinářů hlásající neotřesitelnou pravdu - zdravím Oldřicha Mánerta, ten jeho dokument snese. Berte ho jako Palatovy články, nebo Votápkův seriál na téma "Nenávidím Rusko", jen ideově otočený. A nebo si o tématu přečtěte dobrou knihu. To je taková, která Vám neřekne co si máte myslet.

    • 7.7.2017  11:34
    Tažní ptáci (TV film) (1983)
    *****

    Ikarův pád jsem vychválil pro jeho syrovost. Tažní ptáci nepolevili, ale ještě přitvrdili. Dějově navazují na předchozí díl. A protože v životě alkoholika existuje jen cesta dolů, příběh je smutnější a atmosféra tísnivější. Herecky jsou taktéž zajímavější. Za všechny zmíním vynikajícího Vlastimila Brodského a skvělého Josefa Somra. Vladimíra Menšíka zmiňovat nemusím. Ten si zopakoval svůj brilantní výkon z minula a znovu ukázal, jaká chyba by byla považovat ho jen za bodrého představitele komických rolí.

    • 6.7.2017  21:56
    Rumburak (1984)
    ***

    Nižší kvalitu bych i odpustil. Pochybnou návaznost jsem taky neřešil. A dokonce mi nevadilo, že se příběh odehrává v překvapivě šedivé Praze, a o pohádkové říši je jen sem tam zmínka. Peněz asi nebylo nazbyt. Ale nápad udělat z Rumburaka kladnou postavu přejít nemůžu. Vychován skvělým seriálem o Arabele v něm vidím arcizloducha (což ostatně potvrdil i v pokračování), a žádné sympatie k němu necítím. Bohužel scénář ano a tak jsem mu se skřípěním zubů musel fandit. Snad i proto mě tenhle film nikdy neuchvátil.

    • 3.7.2017  21:12
    Arabela (TV seriál) (1980)
    ****

    Zvláštní, v mojí paměti byla Arabela mnohem epičtější a ambicióznější. A ona je to přitom jen taková dětská pohádka. Kdo by to byl řekl, že jo. Seriál ovšem není tak prostoduchý, jak by se mohlo zdát. Scénář chrlí spousty nápadů a bláznivý smysl pro humor, tak typický pro díla z pera Miloše Macourka. Proto v klidu zabaví i dospělého. A protože je zatížený minimem ideologie, prakticky nezestárl. Ty slovní výměny by zahanbily každý dnešní film a herecké výkony bohužel taky. Jiří Lábus si tady nejspíš zahrál svou nejlepší roli. Vlastimila Brodského, se vší úctou k plejádě jeho vynikajících postav, si budu pamatovat především odtud.

    • 1.7.2017  16:41

    Prý pohádka, pche. V dětském věku jsem tenhle film vnímal jako smutné drama. A to nejen kvůli hořkému konci, ale především pro celkové vyznění. Chudáci vodníci se přežili a v moderní společnosti pro ně není místo. Alespoň lidé kolem působí, jak kdyby se vyloupili z pravověrné pohádky. I když jsou konfrontování se sebenemožnější situací, nepřijde jim to vůbec divné. Po letech jsem docenil mazaně vymyšlený scénář, který sice nenabízí přehršel vtipných scén, ale zato obsahuje několik silných vypravěčských linií. A i toho humoru je v něm dost. Jakési pachuť filmu ovšem zůstala.

<< předchozí 1 2 3 4 13 24 36 47
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace