RobLord

RobLord

Rob Lord

okres Plzeň


7 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11
    • 4.3.2019  15:47
    Overlord (2018)
    **

    Při současném úpadku filmových hororů patří Overlord určitě k tomu lepšímu, co lze v rámci zmíněného žánru vidět. Přesto nepůjdu s hodnocením nad 40%. Mávnu rukou nad černošských seržantem (pár jsem jich vygoogloval). Smířil bych se i s nejhumánnějším černochem filmové historie, jak to zde trefil flanker.27. Ale co Overlordovi neodpustím, je malá dávka napětí a hrůzy. Z tématu nacistických experimentů šlo vytřískat určitě víc. Nejlépe ϟϟáckého Herberta Westa: Re-Animatora. No a Pilou Asbaek dokáže být mnohem působivější zloduch, jak ostatně předvedl v Game of Thrones. Ve výsledku funguje Overlord víc jako válečný akčňák - v tomto směru bych mu udělil nejméně o hvězdu navíc - než coby vědeckofantastický horor. Škoda. Přesto film doporučuji ke zhlédnutí. Jako večerní jednohubka pobaví nejednoho nenáročného diváka.

    • 3.3.2019  12:37
    Braid (2018)
    odpad!

    Film, při jehož sledování divák nechápe, oč v něm vlastně jde, je bez diskuzí ODPAD. Může obsahovat působivé obrazy a mohou v něm hrát hvězdy, ale ve výsledku diváka neuspokojuje. Horor? Nevzpomínám si na jedinou scénu, která by mě vyděsila. Thriller? Namísto napětí jsem se nudil. Mysteriózní? To ano. Pro mnoho diváků je Braid tajemný v tom smyslu, co tím chtěli tvůrci vlastně vyjádřit. Mitzi Peirone následuje trend současných hororových režisérů: závody v tom, kdo z nich je podivínštější magor. Kde jsou ty staré dobré časy, kdy byl děj hororů srozumitelný a atmosféra se budovala příslušnými atributy žánru! V současnosti je znát, že staří mistři zestárli nebo umřeli. Nezbývá nám, než se spoléhat na Jamese Wana, čekat zda se k hororům nevrátí Ram Raimi či Clive Barker, nebo sledovat seriály namísto filmů.

    • 13.2.2019  16:41

    Brilantní poklona Alfredu Hitchcockovi.

    • 9.2.2019  10:03

    V mnoha směrech zdařilejší než An American Crime. Nejde ani o to, že se The Girl Next Door drží Ketchumovy knižní předlohy (film je jiný druh vyprávění než kniha - film ukazuje), nýbrž o mnohem nápaditější režii. Na něco takového (hitchcockovského), jako je například umístění kamery pod vodní hladinu, režisér An American Crime nepřišel. Teta Ruth je mnohem nestvůrnější než Gertruda Baniszewská a Meg si projde daleko větším peklem než Sylvia.

    • 31.1.2019  08:12

    Klišoidní slasher s fádním vrahem a telecími oběťmi. Hell Fest není žádné filmové umění vytvořené s vášní, nýbrž produkt výrobní linky. Nehodí se na velká plátna kin, spíše do prodejen levných DVD coby zabiják času extrémně nenáročných diváků v pubertě. Rozdíl mezi Hell Festem a kvalitním hororem je podobný jako rozdíl mezi Lovecraftem a paperbacky z edice Stopy hrůzy. Režisér Gregory Plotkin si vybral neosobitý scénář, podle něhož natočil nevýrazný film, který se ani nesnažil nějak zachránit - herci žádnou cenu nedostanou, záběry režiséra neproslaví a dialogy tu existují jen proto, aby to byl zvukový biják. Divák nemá šanci pochopit motivy zabijáka a sympatizovat s nějakou postavou. Ačkoliv už nejsou oběti ve věku, kdy chlapcům začíná růst řídké chmíří na tvářích a děvčátkům v klíně (jsou to muži a ženy přes dvacet, přibližně ve věku Grace Kelly v Hitchcockově Rear Window), píše se a mluví o teenagerském hororu. Pochopitelně: telátka jdou na porážku v parku hrůzy, který je ještě větší helter-skelter než kinosál ve Scream 2. Od thrillerů očekáváme hlavně napětí. Kvalitní tvůrce umí napětí budovat: divák či čtenář je vtažen do situací, kdy se blíží střet událostí, které by se raději potkat neměly - postava například hledá nějaký předmět v bytě či domě záporáka, který se vrací domů. Hell Fest je v tomto směru značně vlažný.

    • 29.1.2019  09:40
    Trauma (2017)
    odpad!

    Nahota, zvrácenosti a krvavá jatka nedělají z filmu kvalitní thriller. Lucio A. Rojas není žádný talentovaný Hitchcock nebo Scorsese.

    • 3.1.2019  06:36

    Obsahuje spoilery! Nedávám 4 hvězdy, protože to bylo artové, trierovské nebo plné symboliky. Na takové kosočtvercoviny mě rozhodně neužije. Ty 4 hvězdy jsou o tom, že jsem se u filmu náramně bavil a smál nahlas. Scéna s káčátkem mě pak pěkně vyvedla z míry. Nutno dodat, že jsem Jacka dokoukal napotřetí: poprvé jsem usnul na konci 1. incidentu, podruhé jsem to při 2. incidentu vzdal. Napotřetí, jakmile Jack zapřáhl morbidní pytel za dodávku a déšť smyl krvavou stopu, to klaplo.

    • 16.12.2018  08:40
    Halloween (2018)
    **

    Stephen King by můj věk popsal tak, že jedu pátý gumy. Filmové horory tím pádem hltám od té doby, kdy pirátské kopie na VHS daboval v domácích podmínkách pokašlávající, popotahující a jiné hezitační zvuky vydávající amatér. Patřím tudíž k zapřísáhlým fanouškům staré klasiky, který si ze současných filmových hororů (nikoliv však seriálů) drží hlavu nešťastně v dlaních, protože brak střídá brak jak na běžícím pásu asijské montovny. Mezi obdivovatele původního Carpenterova Halloweenu se ovšem nepočítám. Co se slasherů s maskovaným zabijákem týče, vždycky na mě strašidelnějším dojmem působil Jason Voorhees a Pátky 13. Za Carpenterovy majstrštyky pak považuji spíš The Thing a In the Mouth of Madness. Počátkem 90. let mě na zaniklém tv kanálu OK3 pobavil 4. halloweenský díl The Return of Michael Myers, ovšem dostanu-li náladu na Myersovy vraždy, sáhnu rozhodně po remaku Roba Zombieho. Především je zábavnější a nápaditější než všechny Halloweeny dohromady, scénář obsahuje výrazné postavy a Michael pochází z dysfunkčního rodinného prostředí, které je pro sériové vrahy typické. Ale k věci, tedy k čerstvému halloweenskému zářezu do masa. Původní Carpenterův Halloween byl originální v tom, že divák sledoval krveprolití z pohledu vraha. Halloween 2018 není originální vůbec ničím, což mě vzhledem k letopočtu nijak nepřekvapuje. Scénář je tupý jak kuchyňský nůž z hollywoodské rekvizitárny, kterým se do zblbnutí bodalo a řezalo 40 let bez nabroušení. Postavy jsou mdlé; divák si k žádné z nich nenajde cestu, takže jen nostalgicky vzpomíná na hrdiny Zombieho celuloidu. SPOILER: Halloweenský vrah je převážen po x letech z jednoho zařízení do druhého ausgerechnet na konci října, po x-té uteče z havarovaného vozidla a po x-té vraždí na veřejných záchodcích a následně v haddonfieldských domech po způsobu nejprofláklejšího klišé, ze kterého se musí Alfred Hitchcock obracet v hrobě a Dario Argento zápasit s mrtvicí. Twist s psychiatrem, který je ve své vědecké posedlosti Michaelem Myersem vedle hellraiserovského doktora Channarda či re-animujícího Herberta Westa jen patetickým hříbátkem v závějích, rychle vyšumí do prázdna, ačkoliv z něj šlo vytěžit daleko víc. Dávám jednu hvězdičku za účast Jamie Lee Curtis. Rád jsem jí po čase znovu viděl (a slyšel křičet), nicméně vedle vyzrálosti věkem takové J. Lange v American Horror Story dcera slavné oběti z Psycha jaksi propadá. V titulkách si můžeme přečíst, že tuhle nudnou a zbytečnou vyvražďovačku bez nápadu dokonce produkovala. Druhou hvězdičku dávám za původní carpenterovský soundtrack, plus za to, že se to jmenuje Halloween, pár lidí v tom umře, je to barevné a hýbe se to.

    • 17.3.2018  15:18
    Annihilation (2018)
    odpad!

    Stejně jako LIVINGDEAD jsem usnul. Crappy movie.

    • 17.3.2018  13:00
    Britannia (TV seriál) (2018)
    *****

    Sledování 1. epizody jsem nejprve vzdal. "Další levná sra*ka, která nesahá Hře o trůny, Římu, Vikingům nebo Spartakovi ani po kotníky," myslel jsem si. Později jsem se ale k Britannii vrátil a začal se bavit. Hlavně díky druidům a jejich pohanským rituálům. Nic podobného jsem na své obrazovce doposud neviděl. Britannia mi zkrátka sedla do noty. Přestal jsem k ní přistupovat jako k historickému seriálu a bral to coby zábavnou fantasy. Po závěrečných titulkách jsem pocítil známé prázdno, kdy bych si dopřál něco podobného, ale ono to k dispozici není. Těším se tedy na druhou řadu.

    • 17.3.2018  12:51
    Requiem (TV seriál) (2018)
    ****

    Seriál funguje zhruba do poloviny. Jakmile se začne s nadpřirozenem, které mimochodem vyhledávám, jde to celé do kopru. Jako thriller by to bylo na 4 hvězdy, jako fantasy nebo horor to má sílu nedomrlého chcípáčka.

    • 8.2.2018  06:44

    Jméno Hellraiser kdysi znamenalo silný, vzrušující zážitek. Pro mě osobně pak nejlepší horory v dějinách kinematografie vedle Exorcisty nebo Evil Dead. Od dílu Bloodline začala kvalita série rapidně klesat. Objevily se lepší díly - Inferno a Deader, ale nikdy víc se nepodařilo Hellraiserům vrátit původní náboj a postavit se znovu na nohy. Naopak. Jedinečný Doug Bradley vzdal roli Pinheada a s dílem Revelations se filmování chytli ještě neschopnější tvůrci než ti předešlí. Revelations a Judgment hodnotím 20% pouze kvůli názvu. Jsou to brakové snímky, zasluhující odpad! Kéž by se k Hellraiserovi vrátil scénárista a režisér Clive Barker, herec Doug Bradley a skladatel Christopher Young v áčkové produkci!

    • 16.1.2018  15:06
    Spanish Movie (2009)
    odpad!

    Tuhle parodii, mnohem trapnější než dokáže Hollywood, jsem nebyl s to dokoukat. Odpad jak vyšitej!

    • 7.1.2018  07:08
    Pan Klein (1976)
    *****

    Pan Klein je dravec - starožitník, který bohatne díky pronásledování Židů. Poté, kdy koupí pod cenou obraz od Adriaena van Ostadeho, objevuje se druhý, tajemný pan Klein. Oba muži mají nejen stejné jméno, ale i postavu, účes nebo vkus na ženy. Holí si tvář stejnou břitvou. Klidně by to mohla být dvojčata. První Robert Klein pochází z katolické rodiny, druhý je Žid. A Všichni Židé musí zemřít...

    • 7.1.2018  06:22
    Neutečeš (2014)
    odpad!

    WTF! Víc než šourající se vyš*kaní démoni mě děsí a šokují vysoká hodnocení a pochvalné komentáře. Obávám se, že když si diváci oblíbí takovéhle shity, kvalitní horory zmizí nadobro.

    • 26.12.2017  07:01

    Další z té řady naprosto zbytečných remaků, které vůbec nemusely vzniknout.

    • 11.12.2017  08:27
    matka! (2017)
    **

    V knižních kurzech tvůrčího psaní se moudře píše, že by se měl autor vyvarovat těžkých metafor a jinotajů. Soudím, že ve filmu to platí rovněž. Darren Aronofsky je opačného názoru, a tak točí bizarní snímky, v nichž jeden wtf moment střídá druhý, třetí, čtvrtý... Filmoví pseudointelektuálové nadšeně tleskají. Divák, který se chce u filmu hlavně bavit, má zkažený večer. Co se týče Matky, tak daleko lépe by nápad fungoval coby hudební videoklip.

    • 11.12.2017  07:29
    La Noche del Virgen (2016)
    odpad!

    Pokud vás těší pohled na hnusné lidi, špínu, zvratky, sperma, menstruační krev nebo mužský anální porod, pak nad tímto filmem nadšením zatleskáte.

    • 7.11.2017  05:53
    Regresión (2015)
    ****

    Amenábarovo drama z období "Satanic Panic" v USA je v Čechách logicky nepochopeno, protože si Češi za Husáka ničím takovým neprošli a vlastně o tom ani nevědí.

    • 29.10.2017  05:01
    1922 (2017)
    *****

    "TO WHOM IT MAY CONCERN: My name is Wilfred Leland James, and this is my confession. In June of 1922 I murdered my wife, Arlette Christina Winters James, and hid her body by tupping it down an old well. My son, Henry Freeman James, aided me in this crime, although at 14 he was not responsible; I cozened him into it, playing upon his fears and beating down his quite normal objections over a period of 2 months. This is a thing I regret even more bitterly than the crime, for reasons this document will show." - Stephen King, 1922 (Full Dark, No Stars, 2010) Jednou za rok si zajdu do knihovny (tedy ne, že bych tam chodil tak málo, naopak) a půjčím si knížku Stephena Kinga Černočerná tma. V ní je totiž povídka, která se jmenuje 1922. A já ten příběh zkrátka zbožňuji. Vzpomínám si, když jsem 1922 četl úplně poprvé. Napnutý jsem byl jak špagát od šibenice a naskakovala mi husí kůže. Když jsem dočetl poslední slovo, musel jsem se zhluboka vydýchat. "Páni," říkal jsem si v duchu, "to by byl úžasný film." V průběhu let jsem sledoval, kterak filmaři zpracovávají Dokonalé manželství (neobratně) nebo Velkého řidiče (ten se jim povedl). A nyní došlo na tento majstrštyk. Podobně jako v případě filmu Big Driver to Stephen King takhle napsal. Tedy až na samotný konec, který je v povídce mnohem strašidelnější a znepokojivější. Ale vem to čert (nebo krysy, chcete-li). Já se budu k tomuto snímku vracet stejně tak, jako si skočím pro knihu. V rámci žánru jsem nic lepšího s letošním datem neviděl.

    • 26.10.2017  07:46

    Mladičký Renč, který ani neměl autoritu u filmového štábu, si ukousl příliš velké sousto, když jej napadlo, že napodobí Formanův Přelet nad kukaččím hnízdem. To se pochopitelně nepovedlo. Jednak se Marice v ústavu neděje nic tak drastického (třeba ve srovnání s experimenty CIA na nevinných dětech na psychiatrických klinikách v USA), aby šel otrlému divákovi mráz po zádech, a jednak je Renčův film vulgárním políčkem do tváří skutečného personálu ústavu v Měděnci. Ve skutečnosti ho nezapálila křehoučká zrzečka, ale agresivní romská lesba s celou řadou duševních problémů (později přeoperovaná na muže a končící sebevraždou). Impuls ke škrtnutí zápalkou dokonce nepřišel od zlých vychovatelek, nýbrž od té hodné, která v chovankyni pěstovala plané naděje. Josef Klíma, autor předlohy, kvůli své povídce trpí výčitkami svědomí. V pořadu 13. komnata říká: "Budu nadosmrti vědět, že tohle byl můj omyl, kterým jsem ublížil několika lidem." Vychovatelkám z Měděnce se omluvil. Závěrem dodám, že Renčův "majstrštyk" nevypadá jako kinofilm, nýbrž jako snímek pro televizi nebo průměrné video béčko. Nicméně se protekčnímu režisérovi, kterému bych nesvěřil ani natáčení reklamy na hajzlpapír, následně žádný film už takhle nepovedl. http://www.ceskatelevize.cz/porady/1186000189-13-komnata/209562210800040-13-komnata-josefa-klimy/

    • 25.10.2017  11:57

    Veliká škoda, že tvůrci nezfilmovali skutečný skandál kolem baltimorské kliniky Rosewood. http://www.slate.com/articles/health_and_science/medical_examiner/2014/03/baltimore_s_rosewood_scandal_wealthy_families_sprang_asylum_inmates_to_be.html

    • 6.8.2017  13:02
    Mlha v srpnu (2016)
    **

    Výborní herci v politicky korektní fikci.

    • 2.6.2017  19:16

    Jako exkurze do prostředí k-popu super, ale coby horor je 화이트: 저주의 멜로디 na jihokorejce slabota.

    • 30.5.2017  08:01
    Dak teol (2012)
    ****

    "Neuctivý děvky musí zmizet!"

    • 24.3.2017  16:25

    Je všeobecně známo, že tento snímek byl inspirovaný případem démonické posedlosti německého děvčete Anneliese Michel. To ale není, co se týče inspirace skutečnými událostmi, vše. V tomhle hororu použil režisér Derrickson možná víc pasáží z knihy Ralpha Sarchieho "Chraň nás od zlého" (2001) než ve stejnojmenném filmu z roku 2014. Otec Moore cituje detektiva Sarchieho například tehdy, když vysvětluje zvýšenou démonickou aktivitu o 3. hodině ranní. A tím to zdaleka nekončí. Svým způsobem je Exorcism of Emily Rose vlastně Beware the Night 1 a Deliver us from Evil pak Beware the Night 2. Bylo by zajímavé, kdyby se Scott Derrickson více přidržel Sarchieho knihy v podobě seriálu. Vznikl by takový nový Supernatural, který od nějaké 7. sezóny strašlivě upadá. Cituji ze Sarchieho knihy: "Ďábelská moc provádí své kousky v sérii tří, aby tak vyjádřila své pohrdání vůči svaté Trojici, a její nejhorší útoky se také často objevují ve tři hodiny ráno. Má to být další urážka Boha, jehož syn Ježíš Kristus zemřel na kříži ve tři hodiny odpoledne. Démoni dělají opak toho, co je svaté, proto rádi útočí v opačnou hodinu..."

    • 3.3.2017  08:18
    31 (2016)
    odpad!

    Tohle rozhodně nejsou The Devil's Rejects nebo Halloween. Tentokrát jsem Robovu buranskou vyvražďovačku nedokoukal. Zkrátka SHIT.

    • 23.2.2017  12:58

    Knihu Richarda Mathesona, jehož jméno mám spojené s dobrým hororem, jsem nedočtenou vrátil do knihovny; film jsem nedokoukal. Pánbíčkáři a naivní esoterikové chrochtají blahem.

    • 13.2.2017  05:42
    Bohéma (TV seriál) (2017)
    *

    Hvězdička za Vladimíra "Buriana" Javorského.

    • 3.12.2016  14:06

    Zajímavé povídky, které měly vyjít pouze knižně. V podobě seriálu je to při dnešní konkurenci bída. Diváka otráví už úvodní znělka.

<< předchozí 1 2 3 4 6 9 11