Recenze (1 167)
Křtiny (2010)
Skvěle natočený, ale velmi ošklivý film. Realisticky se dotýká mafiánské tématiky a nemilosrdně krade divákovi iluze o hrdinech, kteří v americkém filmu z jakékoliv lapálie uniknou.
Švejk v civilu (1927)
S klasickým Švejkem nemá film nic společného, leda tak postavu Švejka a herce, který ho hraje. Gustav se nechal volně inspirovat Haškovými romány o vojákovi Švejkovi, film je ale spíše romantické melodrama s trochu nelogickými akcemi hrdinů.
Raz, dva, tři (1961)
Aneb "Jak za 3 hodiny udělat z komunisty kapitalistu" - výborný film s pomalým rozjezdem, ale následným sledem událostí, které nenechají vaši bránici ani na vteřinu na pokoji. Film uběhne raz, dva a vy se pak budete ještě tři hodiny po skončení filmu chechtat a za břicho popadat.
Ústřicová princezna (1919)
Skvělá veselohra, kterou doplnil klavírní koncert Gerharda Grubera. Protivná a rázná princezna si jde za svým a ospalý tatínek ji při tom nechává. Komedie našlapaná vtipnými gagy a skvělými hereckými výkony.
Zločin a trest (1983)
Akiho film, který mě opět trochu nudil. Navíc jsem někdy po půlce zjistila, že jsem ten film už viděla - vidíte, ani mi neutkvěl v paměti, jak byl nijaký. Jako adaptace klasického příběhu Zločin a trest to bylo vcelku povedené, já však moc nezvládám Kaurismakiho pomalé tempo a nejak se mi nedaří vcítit se do pocitů a vnímání hrdinů.
Nechci být mužem (1918)
Toť mé první setkání s Německým Lubitschem, neboli 5. králem grotesky. Bylo to pro mě milé překvapení, že i v Německu se rodí grotesky a skutečně povedené a vtipné. Kupodivu se film dotýká témat transvestitismu a homosexuality, které by mohly být všelijak vysvětlovány, naštěstí je film milá a příjemná komedie.
Hamlet podniká (1987)
Kaurismakiho nejvtipnější film - samozřejmě hrdinové jako obvykle jen sedí a kouří a občas něco řeknou, ale občas se tam odehraje i nějaká akce a dokonce se i zasmějete. Výborná adaptace Hamleta.
Underground (1995)
Kusturicův temperament z filmu naprosto čiší, nečekaně se ale ve změti hudby, tance a střelených akcí hrdinů objevují i vážná témata, historické výpovědi, přesah do natáčení filmu, klonování hrdinů jako ve filmu Forrest Gump, válka, úniky jako ve filmu Kanály... prostě směs všech žánrů, témat a prostě všeho, zamíchané do Eintopfu, který zblajznete jako grepfruit a v ústech vám pak zůstane jen nahořklá chuť.
Homeless (2011) (amatérský film)
Smutný příběh o člověku na dně naší společnosti zároveň pohladí po duši a zahřeje u srdíčka zajímavou pointou příběhu. Homeless dobrodružství.
Harry Potter a Relikvie smrti - část 2 (2011)
Inu, bylo to trochu lepší, než 1. část. Ale už to nebyla ani zábavné a hravé, jako úplně první díl pro děti a s dětskými hrdiny, nebylo to už ani napínavé, jako další díly a už to nebylo ani dobře natočené, jak ty díly ke konci. Chvílema jsem si mysleal, ze se dívam na Colomba, jak se Harry pořád na něco vyptával. A ten konec? SPOILER On zabije nejhoršího padoucha, postracha všech kouzelníku a pak jde ulicí a nikdo si ho ani nevšimne? A co ty rodiny a děti?! Na konci jsemsi ublinkla, ale to asi spíš bylo tím, jak jsem se přežrala popcornem, brambůrkama a pendrekem, abych se aspoň trochu zabavila.