Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (2 151)

plakát

A máme, co jsme chtěli (2023) 

Určitě nečekejte nové Pelíšky, ačkoliv by to námět mohl evokovat. Ono té komedie tady moc není, jede se spíše v klasické konverzačně dramatické formě, kdy si tvůrci sice vystačí s jedním bytem a jednou rodinou, a taktéž významným mezníkem minulého století, ale tady podobnost s výše zmýněnými Pelíšky končí. Ne, že by tu nebyli chyby (podivně zvolené obsazení - Holubová tchýně Šiškový??? + matka Hajdu???...), ze začátku poměrně chaotické rozvržení postav, ale postupem času, jak začínají tajemství vyplouvat na povrch, tak se začnou obrušovat i charaktery a je to vlastně dost fajn. K tomu brutální sexice Kovalčíková (v aktuálním domácím pořadí jasná dvojka za Vicou), a divák může být spokojen.

plakát

Mladá dáma (2024) 

Tohle by asi líp vyniklo jako nějaká řadová epizoda libovolného devadesátkového fantasy seriálu, protože při délce klasické seriálové epizody by děj nebyl zbytečně tak repetitivní a možná by se taky v devadesátkách nikdo neodhodlával dělat z Millie Bobby Brown osudovou krásku. Trailer poměrně lhal, stejně tak celá kampaň evokovala, že nás čeká klasická akční rubačka, ale vlastně se tu skoro vůbec nebojuje. Je to takový fantasy boj o přežití v tísnivém prostředí, kdy v polovině scén klasicky není vic vidět, aby se zakrylo, že se většina scén natáčela ve studiu, kdy zelené pozadí zřejmě vytvářeli tvůrci Zaklínače 3 - O Víně a krvi, jinak by ta podobnost s Toussaintem byla pochopitelně čistě náhodná.....Ale vlastně to neni nikterak špatný, když se naladíte na tu správnou notu, tak si dovedu představit, že se vám to bude líbit v plné parádě. je fakt, že podobně laděné fantasy tu už delší dobu nebylo, a po všech těch super temných snahách je tahle místy rodinná, místy rádoby hororová podívaná fajn.

plakát

Svědek umírajícího času (1990) 

Nevim, co to měli na Slovensku za módu, ale tohle je po vzoru Jakubiskových děl další film, který původně vznikl jako seriál a postupem času byl přestříhám do filmové podoby. Podobně jako u jiných případů, tak i tento trpí na značnou zkratkovitost, kdy se hodně rychle skáče v čase, postavy přicházejí kvůli jedné scéně, aby následně zmizeli z děje. Atmosférou však velmi vydařené. Očekávám, že seriálové zpracování půjde více do hloubky a nabídne tak plnohodnotnější zážitek.

plakát

Na lovu: 30 let s Novou (2024) (pořad) 

Podobně jako díl na Silvestra, tak i tohle je vesměs klasický díl Na Lovu: Hvězdný speciál, akorát tématicky zaměřený na 30 let Novy. Bylo fajn, že dorazili hvězdy Novy z různých období, všichni dobře naladěníx, bez větší extravagance. A stejně tak, že dramaturgové dokázali pomocí otázek vhodně připomenout ty nejlepší momenty z historie Novy.

plakát

SILVESTR 1998 (1998) (pořad) 

Po pár letech vysílání se Nova rozhodla pořádně zainvestovat do Silvestrovského vysílání a přiznaně navázat na éru Silvestrů s Menšíkem s věčně upoceným Petrem Novotným (tady teda ani jednou nepoužil kapesník, to se museli maskérky o pauzách pěkně zapotit xDDDDDDDD). Obrovský projekt, dosahující neskutečné délky přes čtyři hodiny má pochopitelně slabší místa, všudypřitomné zlo jménem playback, ale na druhou stranu se pochopitelně našli i věci zlidovělé (Šíp - Bohdalová), či fajn připravené kabaretně-pěvecké vystoupení. Ve své době tohle prostě patřilo ke špičce televizní zábavy. Dneska už je to přežité, ale jako takové retro ohlédnutí, no proč ne.

plakát

Oui, šéfe! (2012) 

Díky tomu jídlu je tu taková fajn atmosféra, a u spousty pokrmů máte hned chuť si je někde objednat a taky ochutnat. Ale to je prostě tak vše. Pořád je to komedie, a tady těch vtipů, či vlastně i pokusů o ně je vážně minimum. Tvůrci spíš spoléhaj na to, že se naladíte na tu příjemnou kuchařskou notu a vezmete to jako čistou oddechovku, čemuž je přizpůsobena i délka, ale na lepší hodnocení to prostě nestačí.

plakát

Tisícročná včela (1983) 

Obdobně jako u jiných Jakubiskových věcí, tak i tady vidím prvně filmovou verzi, která má pořád dosti obsáhlou délku, a je to reálně film rozdělený na dvě poloviny, a jelikož obsahuje časově několik desítek let, tak krom jasně nosného děje v podobě znázornění Slovenského venkova a nátury přelomu století, tak obsahuje i spousty mikrozápletek vztahující se k dané době. Myslim, že tady si každý divák může to najít to své. Jak už je u Jakubiska zvykem, tak tu máme opět takový magický nádech, ale stejně tak i propracované charaktery. Dneska už se takovéto věci vážně moc netoší. Možná je to dobou vzniku, možná absencí tvůrčích charakterů, či absencí fantazie. Je ale fajn vidět, když někdo s hrdostí odvypráví příběh svého národa.

plakát

Pehavý Max a strašidlá (1987) 

Jak jsem pochopil, tak film je zkrácenou verzí seriálu, který jsem já zatím neviděl, a je to možná chyba, protože na filmu je vidět, že se rapidně stříhalo a spousta věcí působí značně zkratkovitě a postavy nedostávají moc prostoru. Ale je to škoda, protože je tu opět vidět ten správný záchvěv atmosféry, kterou od Jakubiska a Slovenské tvorby dané doby očekáváte, ale v téhle krátké podobě to nedokáže vyniknout. Uvidíme, jestli seriál bude lepší.

plakát

Hotel Portofino (2022) (seriál) 

Se seriálem končím po první řadě, jelikož se spousta jako jiných snaží být novým Panství Downton, ale reálně nenabízí absolutně nic nového a zajímavého, a bohužel se opět spoléhá na všemožná aktuální klišé, ať už je to postavení černochů v dané době, utajený gay pár, utlačovanou silnou ženu...Prostě když tohle vidíte X krát za rok v různé podobě, tak už vás to unaví, obzvlášť, když tady je vše tak nezajímavé a sterilní, od postav až po samotný děj. Velká nuda.

plakát

Vládcové nebes (2024) (seriál) 

Bylo opravdu bláhové si myslet, že ještě někdo natočí takový klenot, jako Bratstvo nehrožených, zvláště, když vezmeme v úvahu, že natočit film o paragánech, pohybující se valnou část mise na zemi, neni tak technicky náročné, jako natáčet o letcích, takže bylo asi dopředu jasné, i vzhledem k časovému odstupu od konce války, že mnoho scén bude komplet digitálních, a vesměs to ani nijak nevadí, některé scény jsou fajnově odfiltrovány tak, že působí skoro jako dobové dokumenty. Jen škoda, že tomu pak chybí nějaké to větší emoční srdíčko skrze postavy, protože když máte prostě tlupu borců v kuklách, tak ty rozeznávající schopnosti se prostě zmenšují. Ale produkční skupina okolo Spielberga pořád ví, jak na to, a pořád dokáže správně vytáhnout ty nejdůležitiější momenty do úplného kvalitativního maxima. Tak co za dalších deset let? Tankisté? Ponorky?