Recenze (5 743)
Duna: Část druhá (2024)
čekání na druhou Dunu bylo úmorné, ale vyplatilo se. Oproti knize sice došlo (logicky) k mnoha změnám, přičemž některé jsou vyloženě kosmetické a některé naopak celkem výrazné (osobně mě nejvíc mrzí práce s Paulovou sestrou). Jádro příběhu, včetně nejednoznačnosti Paula, ovšem zůstalo zachováno a Villeneuve to zabalil do fantastického hřmotného a burácejícího audiovizuálu, který násobně předčil moje představy z knížky. Hlavně celá pasáž z Giedi Prima mě naprosto strhla a to nebyla zdaleka jediná. Asi by se dalo souhlasit s tím, že po stránce dialogů druhá Duna občas lehce pokulhává a sem tam je tu dost patrná jistá zkratkovitost, ale na příběh a jeho pochopení to nemá vůbec žádný vliv. A ač se mi jednička přeci jen líbila o něco více, dvojka má svoje místo v letošní topce jisté už teď a já se můžu jen těšit až si dám oba filmy hezky pohromadě...90% PS : málem bych zapomněl, ale Zendaya je královna a tady si maže všechny na chleba.
Neobyčejná - Série 2 (2024) (série)
druhá série plynule navázala na tu první se vším všudy. Jen se stále přijít na kloub tomu proč nemá schopnosti, Carrie s Kashem se snaží zjistit jaké to je být single a Jizzlord musí řešit novou rodinnou situaci. Stále je to správně ujeté, vtipné, dobře obsazené, nebojí se i vážnějších momentů a má to výborný soundtrack. Konec navíc otevřel dveře dokořán pro další sérii a já bych si jí dal klidně hned...80%
Panenky na útěku (2024)
dvě kamarádky se vydají na roadtrip a v půjčovně je jim omylem půjčeno auto, kterým měla původně místní mafie převážet záhadný kufřík. Když se to mafie dozví začne samozřejmě děvčata hledat. Tohle je velmi stručný náčrt příběhu, který by teoreticky mohl být správnou černohumornou coenovkou plnou mrtvol a omylů. Jenže ač na režijní židli seděl jeden z bratrů, tak je výsledek celkem rozpačitý a spíš než oddechovou coenovku připomínají Drive away doll nějaké zapomenuté béčko z devadesátých let, kde absentuje humor i akce a nad vodou to drží akorát sympatická Margaret Qualley. Vzhledem ke jménu režiséra/scénáristy dost zklamání,,,40%
Madam Web (2024)
na to, že komiksovky od Sony jsou samostatný žánr u kterého (vyjma Spidermanů) není úplně jasné kam tím Sony míří jsme si už tak nějak zvykli. Až do Madame Web se jim nicméně dařilo mít v každém filmu něco o co by se divák mohl opřít a bylo alespoň trochu zábavné. Madame Web tohle nemá. Vůbec. Ten film je od začátku extrémně nepovedený naprosto ve všech směrech. Příběh nedává smysl a nedrží vůbec pohromadě, akce je odfláknutá, záporák na hov*o, dialogy se zřejmě tvořily přes generátor náhodných slov a celé to zastřešují herecké výkony, kde část obsazení je úplně ztracená (nejvíc to je vidět na Sydney Sweeney) a druhá část je úplně mimo. Korunu všemu tomu zmaru pak nasazuje Dakota Johnson, která potvrzuje že topornější herečku s minimem charismatu by člověk v dnešní době hledal jen velmi těžko. To, že nakonec na ten film a svojí vlastní odfláknutou práci (do které jí nikdo nenutil) plive je jen taková třešnička. Velký špatný...20%
Sometimes I Think About Dying (2023)
klasické Sundance drama ve kterém se vlastně nic moc nestane a i když je Daisy Ridley jako uťápnutá Fran, která přemýšlí o umírání, celkem fajn, tak mi to vůbec nic nedalo. Pravda že ani nevzalo, ale počítám že odpoledne už nebudu vědět, že jsem na to koukal...40%
Supersex (2024) (seriál)
možnost nahlédnout do zákulisí porna je a bude vždycky lákavá (ať už se to někomu líbí nebo ne) a životopis nejznámějšího (vlastně jediného známého) pornoherce k tomu přímo vybízí. Jenže chyba lávky. Do zákulisí sice nahlédneme, ale je to tak nezajímavé a sterilní až je to nudné. A to samé vlastně platí i o Roccově životním příběhu. Tam se dozvíme že mu jeden bratr zemřel a druhý byl kokot a že Rocco přišel při bydlení v Paříži na to že má rád šu*ání a to je vlastně všechno. Teoreticky to mohlo fungovat i v téhle povrchní rovině, ale pak by bylo třeba znatelně prostříhat linku s Tomassem, který tu má až zbytečně moc prostoru na to jak nezajímavá postava to je a celé to patřičně zhutnit tak do tří epizod max. V téhle podobě to pro mě mělo zhruba stejnou přidanou hodnotu jako kdybych si pustil některé ze Siffrediho videí...40%
Žena ve zdi (2023) (seriál)
silný, místy až depresivní příběh líznutý detektivkou, který se opírá o existenci Magdaleniných prádelen. Těmi si v průběhu let prošly desítky tisíc dívek (nemusely být nutně pouze těhotné, stačilo jakkoliv nezapadat), které si v nich prožily peklo na Zemi. Prádelny přitom fungovaly ještě na začátku devadesátých let a nebýt náhody, kdy církev byla nucena prodat jeden z klášterů a u něj se následně našly masové hroby, zřejmě by fungovaly vesele do dneška. V případě Ženy ve zdi pak sledujeme příběh několika žen, kterým byly v prádelnách odebrány děti a většina z nich žije v domnění, že jejich děti již nežijí. Jediná, která věří, že její dítě někde žije je Lorna (skvělá Ruth Wilson) a když dojde k vraždě místního kněze, rozjede se soukolí vyšetřování, které postupně odhaluje co se v jinak ospalém Irském městečku (a nejen v něm) dělo. Překvapivě povedená, i když celkem nenápadná minisérie...80%
Jak přežít svého muže (2023)
není to neředěné peklo jako třeba Mužem i s mužem a neměl sem potřebu si v průběhu sledování vypíchnout oči, ale ani to nic nezmění na faktu, že je to jen další klasická česká romantická komedie, která ovšem není romantická a vtipná je asi jako vaření s Jirkou Babicou. Za celou hodinu a půl se tu vlastně nestane nic zásadního krom toho, že hlavní hrdinka sem tam s někým souloží (včetně bývalého partnera kterého nenávidí), stěžuje si kamarádkám na to jaká je kráva a rozjímá se svým vnitřním hlasem, který má čert ví proč tvář Ivany Chýlkové. Plusem pro někoho může být snad jen to, že Jana Bernášková je hezká a ukáže trochu víc než je u ní člověk zvyklý z televize...40% (pokud patříte do cílovky - což jsou asi ženy 30-40 - pak se možná na 50% dostanete)
True Blood: Pravá krev - Série 4 (2011) (série)
True Blood si i ve čtvrté sérii udrželo laťku zábavnosti dost vysoko a s prstem v nose obhájilo pozici mého v současnosti největšího gulity pleasure. Čarodějnická linka je fajn, tu a tam někde umře (v závěru přijde i jedna dost překvapivá smrt) a samozřejmě nechybí krev stejně jako občasná soulož. Suma sumárum je to všechno co sem od True Blood čekal a pořád to funguje a nakonec sem docela rád že sem TB tak dlouho odkládal, protože teď nemusím čekat rok na další sérii...70%
It's Always Sunny in Philadelphia - Season 16 (2023) (série)
po nepovedené patnácté sérii se ta zatím poslední vrátila alespoň do solidního průměru, který pobaví. Nejlepší epizoda rozhodně Dennis takes a mental health day...60%