Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Dokumentární

Recenze (214)

plakát

K tabuli! (2022) (pořad) odpad!

Once upon a time v 7. třídě na ZŠ (horší než neznalost kravských žaludků): "Kdybyste byl prezident, co byste mohl udělat pro nás pro děti?" ___"Pro vás pro děti? No tak vy se musíte snažit, vy se musíte makat, vy se musíte učit, učte se jazyky. Musíte pracovat, můžete chodit FYZICKY PRACOVAŤ, můžetě si vydělať a musíte mít ty sny." ___... ___"Já jsem teda úplně nepochopil,  jak se tady Amálka ptala, co byste pro nás jako udělal, jako co bysme mohli udělat pro sebe..." ___"No však pro sebe musíš dělat. Však co já bych pro vás něco udělal." ___... ___Trefíte autora?

plakát

Pryč z EU (2019) odpad!

Nevyvážené blábolení několika pochybných individuí (hele, fakt mám věřit tomu, co někdo plácá, jenom protože je schopný to plácat do kamery? fakt?) plné brutální selekce toho, co se hodí do krámu. Až bizarně absurdní je proměna názvu spolku, který za tím stojí - od Czexit, přes Centrum nezávislosti až po "Národní střelecké centrum"... Tak snad to nemá ukazovat cestu

plakát

Hvězdičky - Hermína (2019) (epizoda) 

Roztomilý nápad plný faktografických chyb. Na druhou stranu i ta prasklá žárovka byla zmíněná.

plakát

Bubáci a Hastrmani (1999) (seriál) 

V první sérii se na kost dření osobní růst postav Bubáčka a Pulce. V druhé zase Bubáček s Pulcem tvoří rámování pro vyprávění ve vyprávění, vypráví se tu obskurní variace na tradiční pohádky. Ale je vskutku avantgardní vyprávěcí postup pohádku i s animací utnout, vrátit se do rámovacího narativu a zbytek pohádky odvyprávět voice-overem. Dvouletá dcera to zhodnotila slovem "kravina" a odešla...

plakát

Polosvět - Polosvět světských (2022) (epizoda) 

Dokument podepsaný Jaroslavem Kmentou, kterému prostě nejde odepřít atraktivitu a nasycenost informacemi, taky mu ale nejde upřít dost rozporuplné kvality. ___|Mezi prvním a druhým dílem je asi takový rozdíl mezi klasickou a uměleckou narací. První opakuje informace zprostředkované z různých zdrojů, použije (bez ohledu na její úroveň) hranou rekonstrukci  a snaží se ve valné většině zahlazovat informační mezery nebo na ně alespoň neupozorňovat. Druhý díl na to jde jinak - přeskakuje mezi tématy, časy a osobami bez očividné vnitřní koherence prezentovaného příběhu. Co je teda jednotící linkou dokumentu? Svět světských? Ale jaký? Jaký světský, když s kolotočem Běla nejezdil? Nebo to akorát v dokumentu nebylo? Jak mám sakra vědět, kdo byla Hanka, která poznala Šrytra? A co byla bomba, na kterou přišla zásahovka? atd. atd. atd. Tematicky rozbředlé do šířky. __| Kvůli všemu zmíněnému těžko říct, proč se jmenují díly polosvět světských a ne polosvět J. Běly, F. Mrázka a dalších__| Spousta nedovysvětlených věcí. A nejvíc bizarní jsou drobné zmínky, které odkazují na součást rozhovoru, která v díle není. Některé informace ale byly v díle předchozím.___| Jestli něco dokáže iritovat, tak jsou to naprosto WTF záběry z divných prostředí - je pěkné, že bývalý kriminalista je teď soukromý zemědělec, neznalý divák ale sleduje kohosi, kdo stojí na poli uprostřed balíků slámy. Po chvíli se stává otravným i způsob snímání respondentů - obzvlášť tedy, když sledujete Kmentovu knihovnu nebo zabordelený stůl ředitele muzea policie. __| Velkou část dílu sledujeme jen záběry na magnetofonové pásky, ze kterých se patrně přehrává zvukový záznam - z dokumentu je pak poměrně dlouhá rozhlasová hra. __| Je fascinující, jak se nakládá s pojmy loajalita a rodina, jakým způsobem vnímala paní Bělová vlastní život, jak mladý Běla reflektuje svého otce... Inu Kmotr...

plakát

Pat a Mat - Papírový servis (2014) (epizoda) 

Nechat děti koukat na některé večerníčky je vysloveně nebezpečné - zvlášť, když v nich P&M strkají papírové nádobí do myčky... co asi může dítě udělat.  Zatímco v dřívějších dobách P&M na začátku udělali nějakou ještě relativně uvěřitelnou chybu, která po sérii další kiksů vygradovala do absurdity, P&M na venkově začínají rovnou absurditě, která ale kvůli chybějící gradaci není zábavná, ale trochu obskurní a plná WTF momentů.

plakát

Mňam aneb Prima vařečka (1998) (pořad) odpad!

Pure 90's gastro - pan Mirek: "Uděláme si omáčku kvatro formádži. Na pánvi si rozehřejeme eidam s nivou, zasypeme parmezánem a protože nemáme čtvrtý sýr, tak nahradíme máslem..."

plakát

Čapajev s nami (1941) 

Odkazování na starší filmy a postavy v nich vystupující je zajímavým jevem sovětské meziválečné kinematografie. Už ve 30. letech můžeme vidět některé fiktivní postavy objevovat se i mimo své "mateřské" filmy - jako třeba Maxim ve Velikém občanovi (1937-1939). A nutno říct, že právě Čapajev s námi dnes působí dost lacině, po několika úvodních záběrech, ve kterých Čapajev unikne jisté smrti už vidíme jen patetický propagandistický projev snímaný převážně v detailech Čapajevovy tváře, na pozadí laciná zadní projekce, a všechno střídané s záběry na pěchotní vojsko, tanky a armádní letadla. Sověti i za války uměli jestli ne lepší tak alespoň zábavnější propagandu - jako segment Son v ruku z pásma Bojevoj kinosbornik 1 (1941), a to i přes skutečnost, že se ve filmu využívá natočený materiál převzatý z jiného filmu.

plakát

Proces s vedením protistátního spikleneckého centra (1952) (seriál) odpad!

Pod nekonečnou ubíjející monotónností dlouhých statických záběrů ze stále stejných úhlů pohledu doprovázených naučenými a prázdnými frázemi se schovává hnus a absurdita minulého režimu v raných padesátých. Na rovině explicitní tupé a patetické blábolení zúčastněných komentátorů a soudců o bandě vyvrhelů, trockisticko-titovských sionistických zrádcích, obhajoba zaměnitelná s obžalobou a odsouz... sorry obžalovanými bez emocí pronášené fráze s žádostí o trest nejvyšší. Ale propaganda se dělá pro cílovku vymezenou místem a dobou, u jiného diváckého segmentu pak podobné žvásty nemohou mít nějaký vážný účinek. V rovině implicitní pak materiál pro psychologickou studii o totálním rozkladu osobnosti u zúčastněných - veškerá gesta, mimika a způsob mluvy naprosto neživotné a sehrané. Ale paradoxně jak sám soudruh Slánský prohlásil na slavnostním zasedání ÚV KSČ k 30.výročí založení KSČ dne 17. května 1951 - „Odhalením a odstraněním záškodníků, nehodných a cizích živlů se strana vnitřně upevňuje, zvyšuje důvěru v širokých masách lidu, učí členy strany i široké vrstvy pracujícího lidu zvýšené revoluční bdělosti vůči třídnímu nepříteli." Zatímco u jiných propagandistických filmů můžete s odsuzovanými a dehonestovanými (proces s Horákovou, páter Toufar) sympatizovat a litovat je, u Slánského spikleneckého centra to tak úplně nejde. Absurdní horrorové drama viděno na webu Národního archivu ČR

plakát

Kufr (1992) (pořad) 

Vlastně těžko říct, jestli byla paměť tak milosrdná nebo se posunul standard toho, co je vtipné. Vtipy o znásilňování ani oplzlé poznámky Zedníčka směrem ke slečně (teda paní) asistence mi moc humorné nepřijdou.