Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Horor

Recenze (1 035)

plakát

Nátlak (1959) 

Dva super inteligentní bohatí frajírci nabudou dojmu, že dokážou cokoliv. A cokoliv jim projde. I vražda. Tu ale neprovedou nijak chytře a policie nemá moc práce s jejich dopadením. A před soudem žádá provaz. Super bohatí rodiče těch dvou darebů to nenechají jen tak a najímají obhájce. Na scénu přichází tunový umaštěný Orson Welles, který razí heslo zabíjení bylo dost a s trestem smrti se nechce smířit. Compulsion je solidní krimi. V první polovině psychologicky noirové, v té druhé dramaticky soudní. Škoda rutinní Fleischerovi režie, kde obě části působí trochu uspěchaně a zasloužili by větší péči. Naštěstí to vyvažuje katarzní gradace a krom Wellese i casting dvou ústředních vrahounků (jedním z nich mladý Dean Stockwell).

plakát

Hell on Frisco Bay (1955) 

Neprávem obviněný polda co si odsedí pět let v San Quentinu na nějakou tu pomstu právo má. O to víc, když se mu v mezidobí manželka peleší s jiným. A navrch tuší kdo za jeho nedobrovolnou ´dovolenou´ v lochu může. Obtloustlý Alan Ladd nezúčastněně bloumající Friscem ale kdovíjaké peklo nenadělá. A démonický Edward Robinson k němu nemá dostatek prostoru. Škoda. Soustředíc se to víc na záporáky bylo by zaděláno na parádní noir. Takhle zůstala jen hezká kamera a poměrně střízlivá stopáž.

plakát

Lineup (1958) 

Zatraceně turbulentní expozice, která strhne a nepustí. Stylová dvojka zlotřilců: Dancer & Julien (psychicky labilní killer a jeho ´kouč´). Osobité mordy a tajemný The Man, mozek drogového syndikátu. Tlustí hlemýždí poldové batolící se v efektních kulisách San Franciska. Katarzní závěr. Jen pár propriet výborného pozdního noiru a Siegelova raného majstrštyku.

plakát

Chudáčci (2023) 

Furious jumping to the end of world (and back) in 2hours. Gilliam meets Zeman (and Gondry?). Zábavná hříčka. Neustále překvapující. Lidsky hřejivá, rodinná plna roztomilených nápadů. Jak formálních tak obsahových. Lanthimosovým fanouškem asi nikdy nebudu, ale je příjemné když artový režisér natočí něco takhle ´normálního´ :)

plakát

Zóna zájmu (2023) 

Monotónní dennodenní rutina jedné sterilně koexistující rodinky. Tu vzkvétající rajčátka, tam bazének se skluzavkou pro čiperná dítka. Paní domu si dokonce vydupala altánek, který chladí v horkých letních dnech a tatínek dostane fungl nový člun. Jak babička poznamená 'zemský ráj to na pohled'. A ten ošklivý plůtek časem zaroste břečťanem! Jonathan Glazer artový a hodně svůj. Měl by točit častěji (jeho práci s formou je radost sledovat). A i když přímo nestrhne, svou hrůznou tenzí rozhodně nenechá lhostejným.

plakát

Muž bez stínu (2000) 

Rewatch 2024: Hořkosladké vzpomínání. Na jedné straně škoda Paulova brzkého konce v Hollywoodu. Na straně druhé odešel stylově. Aspoň v mých očích. Muž bez stínu má všechny jeho tradiční specialitky a občas přihodí i drobnůstku navíc. Máme tu křesťanskou symboliku, lascivní erotično, ultra násilí nezřídka topící se v tratolištích krve, nebo silnou ženskou hrdinku. Pravda, scénář je z těch jednodušších a ke konci až imbecilnějších (Ježíšovské zmrtvýchvstání Joshe Brolina!). Ale triky obstojí i po dvaceti letech (!) tempo je správně překotné a hravě poťouchlá zvuková stopa Jerryho Goldsmitha se dá poslouchat i samostatně. Ach ano, zamáčknul jsem slzu ;)

plakát

RoboCop (1987) 

Rewatch 2024: Městem chodí RoboJežíšek a naděluje plné sběračky spravedlnosti. Svým hodně osobitým stylem, dlužno říct. Když pacifikuje násilníka, nestačí nasadit mu klepeta. Ustřelené koule jsou v ceně. Není se čemu divit když je dítkem -energii doplňuje dětskou výživou- šílené mysle Miguela Ferrera. V lítém korporátním boji s ještě šílenějším Ronny Coxem. A jako sekundanti krutě přehrávající Kurtwood Smith a Ray Wise. Tady trudnomyslnost nemá místo a pokud jo, dvojka věčně pozitivních TV moderátorů tomu udělá utrum. Atrakce od začátku do konce. Roztomilé stop-motion Phila Tippetta, masky Roba Bottina a Poledourisův ´bohatýrský´ soundtrack. Bavil jsem se snad ještě víc než v mých teenage (mutant ninja) letech :)

plakát

Znamení (2002) 

Rewatch 2024: Po letech mě to rodinné drámo pořád baví (a bavilo i tenkrát). Naopak cokoliv s emzákama zív zív (a tenkrát to taky byla bída). Časový úsek tenkrát je něco přes dvacet let (pane jo!). Po pravdě mě k opakovanému shlédnutí přiměl soundtrack Jamese Newtona Howarda. Už přes tejden poslouchám nádhernou kompilaci Night after Night a nemůžu hlavní motiv dostat z hlavy. A vlastně ani nechci ..tak co si stěžuju :)

plakát

The Gun Runners (1958) 

Příjemné malé drámo, co nezatěžuje zdlouhavými backstory ale jde rovnou na věc. Ztepilý (i opilý) jinoši a sličné děvy (necudných mravů). Gauneři, pašeráci, dobrodruzi a moře (to nesmí chybět). Siegela jsem v tom nepoznal. Naopak takový Hemingway je patrný v každém záběru. Plusové body za stopáž, která je více než vstřícná. I když dvojnásob delší, tematicky podobné Islands in the Streams mi kdysi sedlo víc.

plakát

Základní instinkt: Sex, smrt a Sharon (2020) (TV film) 

Zajímavé minimálně v tom směru jak Francouzi -kde o cinefila zakopneš na každém kroku- točí američtější dokumenty než Američané. S důrazem na bulvární. Zábavné maximálně když mluví Eszterhas, Verhoeven nebo Douglas. Se Sharon je to problematičtější, ale řekněme, že se ještě krotila :) Nakonec, je to dokument převážně o ní, takže stěžovat si, že nesleze ze záběru, by bylo poněkud od věci.