Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (145)

plakát

Pink (2016) 

Tak to je poprvý, co jsem svým hodnocením vytáhnul film do červených čísel :) Určitě se tady ale hodí říct, že si to bezesporu zaslouží. Na indických filmech začínám ujíždět podobně jako na indický kuchyni. Sice mi posledně při přípravě jejich jídla dost zásadně ujela ruka s chilli, takže ten zážitek nebyl úplně stoprocentní. Byla to spíš taková dezinfekce zevnitř :) Ale to jsem odbočil. Pink je klasický drama/thriller, který řeší až trochu neandrtálské sympatie mužů k ženám. V Indie se určitě jedná o několikanásobně palčivější otázku, než třeba v Evropě, protože staromilci tvrdí, že slušná Indka se nesměje, nebaví, nepije, nekouří atd. Nedej bože, kdyby se živila šlapáním. Film se dokonce obešel bez těch barevných tanečků, což samozřejmě dost přidalo na vážnosti. A to jsem si vážně myslel, že to dokážou nacpat do čehokoliv. O hlavním hrdinovi netřeba debatovat, jednoznačně to na něm stojí a jakmile vleze do soudní síně, už jen zaraženě sedíte, čučíte a ani nedutáte. Opět mi to nedá, ale pouhých 52 hodnocení je u takovéhoto filmu dost zarážejících.

plakát

Munna Michael (2017) 

Někomu Indie sedí, někomu nesedí. Já už za sebou pár filmů z tohoto světa mám, čili jakmile jsem zmerčil tenhle titul, okamžitě jsem po něm skočil, protože jsem si říkal, že tady by ty tanečky mohly být tak nějak součástí děje. Fakt ale nevím, proč si tohle dobrovolně pouští lidi, kterým Bombaj nesedí. Je to přehled naivity, nic moc herectví, strašně jednoduchého příběhu a celkem dlouhé stopáže (na poměry Indie spíše průměrné). Ale nevzpomenu si, kdy naposledy jsem si u filmu takhle odpočinul a užil si to. Parádní taneční kreace i hudba. No a páni si přijdou hodně na svý díky hlavní ženské roli :) TOP Bollywood!

plakát

Banik!!! (2018) (TV film) 

Chcete-li nahlédnout pod pokličku, běžte radši ke sporáku, tady se nic zajímavého nedozvíte. Dokument pouze pro obecenstvo z ostravského regionu. Pro zbytek lidí nemá absolutně žádnou hodnotu. Největším problémem je, že někdo považoval za nesmírně důležité nás provést historií tohoto klubu, která - ať se na mě Baníkovci nezlobí - není o nic víc výraznější než historie nějakého klubu z Horní Dolní. Kdyby se vzalo něco, co je alespoň trochu zajímavé, určitě by to prospělo i směrem k lehké dramaturgii. Já třeba čekal, že to bude více zaměřené na fanoušky, kteří v ČR nemají konkurenci ve všech ohledech nebo tedy třeba o té nejslavnější éře, ale tady jen sledujeme dobové záběry z 30. 40. 50. 60. 70. let ----- až po současnost, jak sem tam někdo kopne do balónu, tu nad hřištěm přejede lanovka s uhlím, tu se podíváme na chachary do dolů, tady zase někdo, jehož jméno jsem v životě neslyšel (v životě jsem neslyšel asi tak 80% z nich), pronese nějake razovite moudro. Prostě jedna velká NUDA!!!

plakát

Godless (2017) (seriál) 

Nemůžu si pomoct, ale tady se nevytěžilo všechno, co se vytěžit mělo. A to fanouška westernového žánru zamrzí dvojnásob, protože tohle mohlo skončit mezi legendárními kousky. Určitě nesouhlasím, že tohle je western ze staré školy. Na to je málo drsný a špinavý. Neříkám, že to je na škodu, ale je to tak na půl cesty. Hodně mi chybělo větší množství napínavých scén. Bylo jich tam jako šafránu, přitom příležitosti, prostor a hlavně herci na svých místech tam rozhodně byli. Když už došlo na nějakou tu skoro až Tarrantinovskou scénu (Jeff Daniels v hlavní roli), člověk ani nedýchal. Ale bylo jich po hříchu málo. Neustálé návraty v čase mě strašně rušily, protože dost často vůbec nic neřešily ani nepřicházely s novými poznatky (mohl se tomu věnovat třeba jeden díl, abychom pochopili ty nejzásadnější vzájemné vazby, ale jak tím byl každý díl prolezlý, začalo mi to vadit). Finální epic fight, jak ho někteří nazývají, mě uspokojil asi stejně jako obchůdek s bižuterií lovce perel (musím trochu mírnit zdejší nadšení, ať pak člověk z toho očekávání není zbytečně zklamaný). Určitě stojí za shlédnutí, ALE....

plakát

Tísňová linka (2013) 

Podle komentářů to nevypadá, že bych byl jediný, kdo je nespokojený se závěrem. Přitom to 85 minut neskutečně odsýpá, po celou dobu pětihvězdičkové šimrání a pocit, že sleduju něco hodně dobrýho, co už jsem v tomto žánru dlouho neviděl. Pak ale scénárista musel upadnout ve sprše a řádně se uhodit do hlavy, protože takhle zpaskvilovatět závěr, to se jen tak nevidí. Takhle to bohužel spadá pouze do lepšího průměru.

plakát

Dangal (2016) 

Takhle citově rozebrat člověka dokáží jedině v Indii. Když už i chlapovi se chce v některých momentech nahlas brečet, museli tvůrci odvést setsakramentsky dobrou práci. Film ale funguje i ve všech dalších aspektech, které vás napadnou. Já bych vypíchnul zápasení. Jeden by myslel, že to bude podobná blbost jako třeba Rocky, ale ono se to tak neskutečně blíží realitě, že jsem byl fakt dost zaskočen. To je hlavní ozdoba celého filmu. Co se týká samotného Bollywoodu, tak pro tentokrát ani nejsme svědky typických bollywoodských tanečků. Filmem pouze prostupuje pár songů, u kterých nikdo se nemůže cítit trapně. Jediný, co mi vrtá hlavou: Proč Aamir Khan podstupoval to martyrium se změnou své tělesné schránky kvůli třem minutám ve filmu, pokud nechtěl vydat příručku "Z McDonalda Mistrem Olympia"? Připomínám, že články uvádějí, že během 25 týdnů ztratil 25 kg tuků a nahradil je svaly... Ale to je jedno, podstatné je, že Dangal bude určitě patřit mezi mnou doporučované filmy. 179 hodnocení? Lidi!!! Přestaňte koukat na srance a pusťte si kvalitu.

plakát

Dunkerk (2017) 

Všechno, co na filmech miluju, je tady k dostání buď v tak strašném množství, že vás to začne po půl hodině nudit, protože to přede jako kolovrátek, anebo to tady není vůbec, což je v obou případech špatně. Nezastírám obdiv k Nolanovi, že si na paškál vzal zase úplně novou látku, nicméně jeho rukopis začíná být tak jedinečný, že se v těch davech konzumentů jeho filmů musí občas objevit někdo, komu jeho styl úplně nesedí. Musím jen souhlasit s těmi ne úplně pochvalnými komentáři. Je to studené jak psí čumák, neosobní jak štětka na parkovišti kamioňáků, bezemoční jak parta vylodivších se uprchlíků na jihu Itálie nebo prázdné jak lednička před výplatou. Je to takový dlouhý videoklip, ze kterého se nedozvíte vůbec nic ani z těch nejzásadnějších reálií. Článek na Wikipedii o 127 slovech vám dá daleko lepší rozhled. Příběh nula, neříkám, že je to špatné, jen mi Nolan poslední dobou vůbec nesedí, a tak musím jít proti davu (stejně jako u Interception a Interstellar). A to obsazení Hardyho to je taky celkem úlet, takhle mrhat jeho hereckým talentem.

plakát

Sedmilhářky (2017) (seriál) 

Všichni jsou afektovaný, všichni bydlí v haciendách za 20 miliard, všichni jezdí v super naleštěných kárách, ale v jednom kuse řeší nějaký kokotiny. Vyústění detektivní zápletky (to detektivní si dejte do hodně velkých uvozovek) není moc objevné. Takže místo toho, aby se člověk dozvěděl, co je zapotřebí k tomu, aby se dostal na takovéhle výsluní, je svědkem veledůležitých rozhodnutí typu "Jaké si dnes vezmu botičky? Kdopak to loupe perníček z chaloupky mojí dcery?" a podobný voloviny. Seriál postrádá jakoukoliv dramatičnost, tempo, dynamiku. Jediné co ho zachraňuje od podprůměru, je herecké složení a úvodní znělka. Je to těžce holčičkovské, věřím, že 10 dívek z 10 si tam najde jednu nebo i více postav ke ztotožnění. Chlapcům proto rozhodně nedoporučuji.

plakát

Moonlight (2016) 

Nebudeme se bavit o Oscarech, protože to byl letos totální úpadek, naprosté dno, kterého snad ani nešlo dosáhnout. Této instituci se to ale povedlo hodně brilantně a vyhlášením Moonlightu jako top filmu za rok 2016 pro mě Oscaři skončily. No nic, k filmu jsem přistupoval bez předsudků, ale vážně není dobrý. Selhává ve všech aspektech, na které si vzpomenete. Nemá dobrý scénář, neřeší nic zásadního (prostě lidi jsou narkomani a gayové a všechno možný a už mě otravuje, že se je do každého filmu snaží tvůrci nacpat stůj co stůj), je naprosto bezemoční, není v něm jediná zapamatovatelná scéna, už vůbec v něm nefigurují skvělé herecké výkony zralé na Oscary (Oscar za vedlejší roli za v součtu asi 6,5 minuty v záběru je taky celkem slušný úlet), hlavní postava je nesympatická ve všech životních etapách, děj nemá napětí, zápletku, je to prostě jen příběh jednoho možná homo černocha, jehož život není úplně zalitý sluncem. Pro mě ta látka ani není nikterak atraktivní, prostě v různých částech světa jsou různé problémy, ale dají se zobrazit rozhodně přitažlivěji, než to dokázala partička kolem Barryho Jenkinse. Pokud nechcete, aby ručička na vašich hodinách byla zhypnotizovaná a čas zobrazovala ve zrychleném režimu, filmu se vyhněte velkým obloukem.

plakát

Hra peněz (2016) 

Být v roli hlavního "padoucha" někdo výraznější, napětí by to výrazně prospělo. Tomu mladému klučinovi s britským přízvukem jsem to prostě nevěřil a ani na vteřinu jsem se o natáčecí štáb nebál. Přesto jsem i díky příjemné stopáži neodtrhl oči od obrazovky a tak by to u filmů tohoto ražení mělo být. Clooney, Roberts i Foster standard.