Hal_Moore

Hal_Moore

Martin Hon

okres Bruntál
válečník

183 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 9 18 26 34
    • 7.11.2019  22:28
    Černobyl - 1:23:45 (E01) (epizoda) (2019)
    *****

    K samotným epizodám komentáře téměř nepíši, zde však udělám výjimku. Ze sledování hodinové pilotní epizody mi bylo nepříjemně, dokonce až fyzicky zle. Přesný a hyperrealistický pohled na tuto katastrofickou událost je vlastně plusem. Tvůrci sázejí na to, že samotná katastrofa je to, proč na seriál koukat. Postavy jsou až na druhé koleji a je to tak dobře. Díky hudbě, kameře, efektům a v neposlední řadě díky výpravě jsem měl po celou dobu pocit, jako bych jen ze samotného sledování skrz obrazovku počítače dostával pravidelnou dávku vysokého rentgenového záření. Myslím, že cítím kov.

    • 11.2.2019  14:50

    Zdraví vás Gorila se od začátku tváří jako seriózní francouzská kriminálka. Nenechte se ale zmást, pod pokličkou totiž dříme mírně špionážní komedie - díky mnoha náznakům chtěná. Lino Ventura jako nadlidsky silná gorila ohýbá vězeňské mříže, otevírá zamčené dveře a lidští protivníci jsou pro něj hadroví panáci (doslovně). Tady Lino Ventura předvádí fyzičku a vzezření hromotluka spíše než herectví, ale přesně tohle postava Gorily potřebovala. Jako špionážní komedie film jakž takž obstojí, jako vážně míněný akční thriller nebo dokonce detektivka však nikoliv. "Gorily žijí v džungli, ne?"

    • 10.2.2019  14:31
    Vikingové (1958)
    ***

    Nejspíše nerealistický pohled do života vikingské "smetánky", kde je každý čistotným, o sebe pečujícím a vzdělaným zástupcem rodu. V šedesátých letech se však na realističnost moc nehrálo (když například Kirk Douglas opravdu neměl dvacet let a představitel jeho otce byl dokonce o měsíc mladší). V popředí byly spíše romantické a dobrodružné prvky, zaměření na příběh, na osudové souboje hlavních hrdinů a na naivní lásku na první pohled. Vikingové nedosahují kvalit a věhlasu jiných dobrodružných fláků své doby, ale i tak se zasadili o boom filmů s vikingskou tématikou, jde také o jeden z nejoblíbenějších filmů Johna Miliuse. A Kirk Douglas si splnil dětský sen, zahrát si Vikinga. "Hail Ragnar! And hail Ragnar's beard!"

    • 9.2.2019  13:58

    Rok 1958 neznamenal jen první hlavní roli pro Charlese Bronsona (Showdown at Boot Hill), ale také pro svalnatého kulturistu Steva Reevese, který se stal vzorem pro ostatní kulturisty, zejména pak pro samotného Arnolda Schwarzeneggera. Postava Herkula je pro podobné herce, jako Steve Reeves předurčen. Svalovec, který budí zdání, že dokáže pohnout zemí, přirozené charisma a čišící respekt, to vše Reeves splňuje na jedničku. Bohužel ve filmu, který si bere z mytologických bájí jen to, co se mu zrovna hodí a s pomocí pejska a kočičky vaří nemastný a neslaný dort s několika různými příchutěmi. Velice ošklivé triky výsledku také moc nepomohou (obzvláště mix Godzilly a tyranosaura na konci - zvuk monstra byl dokonce z japonské Godzilly okopírován). I přes všechny tyto nedostatky se film stal ve své době nejvýdělečnějším italským filmem a ve Spojených státech rozpoutal "sandálovou" mánii (tento film byl dokonce inspirací pro komiksového Hercula nakladatelství Marvel). "I can't stand being superior. Let me experience the real things, love or hate."

    • 8.2.2019  15:07

    Charlese beru jako prvního akčního hrdinu, i když Bronson se profiloval spíše jako westernová hvězda, westerny svým způsobem mezi akční filmy řadím. Tento červenobílý film se kromě zasazení do Divokého západu od kinematografie toho času moc neliší. Velice zaměnitelná hudba, pár velice vtipných scén, láska na první pohled a v neposlední řadě do očí bijící naivita. Bohužel film kromě faktu, že jde o první hlavní roli Charlese Bronsona, několika vtipných momentů a pár hereckých výkonů nezaujme vůbec ničím.

    • 15.7.2017  17:14

    Vcelku průměrný gastronomický dokument, který se snaží detektivní formou nalézt odpověď na otázku "Bylo tu dříve kuře General Tso, nebo vejce? A kde se vůbec vzalo?". Jelikož jsem předtím o žádném podobném pokrmu neslyšel, nedotklo se mě téma dokumentu asi tak, jak původně mělo. Do čínských a jim podobných bister zavítám pouze dvakrát či třikrát do roka, příště se však pokusím Generála Tso ochutnat. Jsem zvědav, zda je opravdu o co stát, aby si jediný pokrm vysloužil celý dokument.

    • 3.7.2017  23:37

    Pvní dva díly mi přijdou jako z úplně jiné série než díl třetí a čtvrtý, a to hlavně kvalitativně. Found footage aspekt evidentně tvůrcům sedí daleko lépe než klasická vyvražďovačka. To jediné, co na čtvrtém dílu mohlo fungovat (přitažlivost hlavní představitelky, s čímž nesrovnatelně úspěšněji pracuje díl předchozí) není vůbec využito a spíše se zde hraje na uzavření jakéhosi pokusu o soudržnou tetralogii, na rádoby komplexní příběh a jeho epické završení a herecké snažení. Já se také snažil - užít si alespoň napínavé scény, ale když už bych musel, tak příště raději sáhnu po trojce (o prvních dvou dílech ani nemluvě).

    • 7.4.2016  12:07

    Velice jednoduchá premisa, kterou mladší diváci jasně pochopí, ti starší si alespoň užijí adrenalinovou akci a překvapivě působivé záběry. Jako odnož AUT to není vůbec špatné a tato série začíná žít svým vlastním (téměř už AAA) životem. Děj se na chvíli nezastaví a pořád se něco děje. Navíc to všechno vypadá krásně. Jde o klasickou zábavu pro děti, kterou by dospělí tentokrát prospat neměli. Chce to ještě kousek, aby byly LETADLA opravdu hodny návštevy kina. Prozatím jsou však stále na úrovni (i když někde na horní polici) DVD filmů. Boat Reynolds.

    • 19.2.2016  13:27
    Ex Machina (2014)
    ****

    Jde o jeden z těch velmi chytrých hard science fiction filmů, které diváka nezahltí nepochopitelnými informacemi a neunudí ho nezáživným dějem. Naopak je jeho sledování velice provokativním zážitkem, který mě nejednou donutil k zamyšlení. Na EX MACHINA jsem se nehorázně těšil, jde o režijní debut Alexe Garlanda, který stojí za několika výbornými science fiction scénáři (SUNSHINE, 28 DNÍ POTÉ) a pod scénář se samozřejmě podepsal i nyní. Už od začátku jsem tudíž věděl, že jeho režijní prvotina bude nacpána chytrou originalitou. Ze zobrazených technologií mi přecházela hlava kolem. Všechno bylo do detailu vybroušené nejen na pohled, ale také na poslech. Vynikající dialogy mi připomněly tolik odlišného a přesto tolik podobného POZEMŠŤANA. Dialogy jsou navíc naprosto uvěřitelné a nesmrdí šustěním papíru. Tím si u mě EX MACHINA získala malé plus. Navíc ten perfektní konec.

    • 18.2.2016  15:13
    Brooklyn (2015)
    ***

    Brooklyn zmizí v paměti běžného diváka hodně rychle. Zůstat by tam mohl snad jen díky Oskarovým nominacím nebo díky naprosto odzrbojujícímu výkonu Saoirse Ronan. Ta je zatím mou favoritkou na zisk zlaté sošky (ještě mi zbývá dokoukat ROOM), ohrozit by ji mohla snad jen Cate Blanchett (CAROL). Zbytek obsazení se snaží s hlavní představitelkou držet krok a vcelku se jim to i daří. Pár scén má Brooklyn opravdu velmi krásných (italská večeře, slow motion záběry), ale většina jich je jen barevným ekvivalentem šedivého televizního šumu po skončení vysílání. Trošku nechápu nominaci za nejlepší adaptovaný scénář, dramatické emotivní vrcholy na mě (až na jediný případ) nefungovaly a spíše mi většinou přišly úsměvné.

    • 17.2.2016  14:18
    Carol (2015)
    ***

    Todd Haynes už natočil jeden velice podobný film (DALEKO DO NEBE) a ani jeho nejnovějšímu počinu nelze upřít jistou uhrančivost. Avšak zatímco DALEKO DO NEBE byl vynikajícím filmem, CAROL se superlativům přiblíží jen v několika málo aspektech. Režisér dokáže diváka opravdu přenést v čase zpět do padesátých let a zaslouženě jsou tak pěny ódy na výpravnou stránku filmu. Samotné jiskření mezi hlavními postavami je stejně jako atmosféra padesátých let také téměř hmatatelná. V poslední řadě nelze nezmínit herecké výkony, především pak téměř až panovačně působící zjev Cate Blanchett, které stačí jediný pohled a pro všechny přítomné se v tu chvíli zastaví čas. Na druhou stranu nezvykle minimalistický projev Rooney Mara přestane přibližně v polovině stopáže bavit a její odevzanost začne iritovat. Vztah mezi hlavními představitelkami místy obrazně přípomíná dominantní a submisivní milenecký vztah v samotném počátku. Výčet superlativů a pozitiv zde končí. K výbornému zážitku tak přece jen něco chybělo.

    • 17.2.2016  10:57
    Theeb (2014)
    **

    Mé první setkání s Jordánským filmem (nepočítám Wadjdu, kde bylo Jordánsko pouze jedním z koproducentů). Proti hrálo hned zpočátku několik faktorů - nevábný popisek, mírně nadprůměrné hodnocení, jednotvárně působící scény, téměř nuda prvních dvacet až pětadvacet minut. Očekával jsem tedy mizerný zážitek, avšak k tomu průměru se Theeb nakonec téměř dopracoval. Film je velice pomalý a jednotvárnost prostředí pocit roztahanosti jen umocňuje. Hlavní dětský představitel mě však donutil dokoukat snímek až do konce. Hlavně díky němu dávám alespoň 2 hvězdičky.

    • 9.2.2016  19:55
    45 let (2015)
    **

    Charlotte Rampling a Tom Courtenay jsou snad jediným párem důvodů, proč se na 45 let (místy mi to tak opravdu připadalo) dívat. Film je snad natočen podle artové šablony, kterak zaujmout akademiky a nejrůznější ceny rozdávající organizace. Zápletka je vyumělkovaná a u většiny zdejších filmových políček prostě nedostačující. Pokud by problém, na který dvojice narazí, byl spíše zmaterializován nežli jen vkládán do diváckých fantazií, šlo by možná o stravitelnější dílo. V divadle by to možná fungovalo, jako celovečerní film však ne. Nakonec snižuji ještě o hvězdičku. Jedna za každého hlavního představitele.

    • 22.9.2015  11:32
    Love song (2013)
    ****

    Hudební filmy mě téměř vždy donutí sehnat si soundtrack a Love song není výjimkou. Nejen výborné texty, ale hlavně melodie dodávají herectví dvou hlavních protagonistů a jejich časté improvizaci (místy nervózní Keiře Knightley i jako vždy pohodovému Marku Ruffalovi) ten punc něčeho navíc, dokonce mě donutily odhlížet od Danova alkoholismu a od jeho vztahu s dcerou a spíše si film užít jako koncert, než jako filmové dílo, což je trošku škoda. Emoce tak šly mírně stranou a zůstaly jen smysly a vjemy (sluch, zrak). Tohle je snad ten jediný (ale zato zásadní) důvod, proč nedávám plné hodnocení. Jinak jde o malinký film, vyrobený podle šablony z výrobní linky nezávislého amerického filmu, který vysoko nad průměr pozvedávají hlavní představitelé a hudba, stejně jako Dan pozvedl nenápadnou píseň z baru v možný obrovský hit. PS: Od scény s posloucháním playlistů z mobilních telefonů se se sluchátky na uších dívám na svět kolem sebe trochu jinak.

    • 11.5.2015  01:16
    Domek z karet (TV seriál) (2013)
    *****

    Před 30 lety si vzal vidlák z Gaffney Dallasanku z bohaté rodiny. Aniž bychom si toho všimli, zemská osa se toho dne pohnula. Máme tady ženu, která svůj svatební slib popisuje jako sebevražedné balancování na hraně mostu. A muže, který nosí snubní prsten jako znak hanby, protože jeho dívka si zasloužila víc. Ale co víc může chtít? Bez dědiců společně vládnou království. Jejich odkaz je jejich jediným dítětem.

    • 1.2.2015  17:53
    47 róninů (2013)
    ***

    Tolik času měli tvůrci na dokončení. Tolik peněz dal Universal na jejich snahu a úsilí a přes to všechno je výsledek unavený a působí, jakoby byl ušit horkou jehlou. Stejně tak na mě působil Keanu Reeves - unaveně a bez špetky zapálení. Fantasy Poslední samuraj se ke Zwickovu spektáklu vůbec nepřiblížil a zůstal s propíchnutými pneumatikami někde na půli cesty. Fantasy prvky mi tentokrát spíše vadily a dobrá polovina z nich mě přímo iritovala, doslova na zvracení mi pak bylo z anglicky mluvících samurajů. 47 róninů je ve všech ohledech průměr - polovina věcí mi chutnala, zatímco druhou polovinu jsem vyplivnul hned po ochutnání.

    • 21.1.2015  22:38

    Film o člověku, který se stal válečným hrdinou během čtyř turnusů v Iráku a který cítil, že nejdůležitější věcí v životě je být patriotem. Když si připočtu ještě Clinta Eastwooda na režijní sesli, míra očekávání v kvality snímku se v tu chvíli vyrovnávala s mírou očekávání patosu číhajícího na každém rohu. Díky bohu tomu tak není a Americký sniper se kvalitou v klidu může zařadit někde mezi poslední filmy z historie amerických Navy SEALs (Kapitán Phillips, Na život a na smrt). Bohužel není výsledek záživný jako knižní předloha, ale z té si scénárista velký příklad nebral a servíruje tak stejný příběh z trošku jiného pohledu. Musím mu i Clintovi navíc poděkovat, že se nesnaží Chrise Kylea propagovat jako nadčlověka, který si ve všem ví rady a nikdy nechybuje, ale ukazuje ho jako normálního člověka, který náhodou umí výborně střílet a umí si ve válečně vřavě poradit jako málokdo. Sice moc nechápu Bradleyho nominaci na cenu Akademie, ale budiž. Dostal se k silné postavě, vcelku věrohodně přivedl "Legendu" na filmové plátno a dokázal, že umí i něco jiného než blbnout na place a balit roštěnky.

    • 20.1.2015  15:09

    Sylvester Stallone v šestašedesáti a Robert De Niro v devětašedesáti? Proti sobě? V jednom ringu? Což o to, Sly si fyzičku a role akčních hrdinů udržuje stále, ale Bobbymu od Zuřícího býka poněkud narostlo něco jiného než svalová hmota. Očekával jsem tedy komedii, kde se sešlo pár přátel a všichni zavzpomínali na stará léta. Nostalgie se opravdu dostavila, ale tím nejlepším možným způsobem. Zpátky do ringu se naštěstí nebere vůbec vážně a všichni působí, že jsou strašně nad věcí a ve velké pohodě. Já měl po filmu úplně stejný pocit. Až jednou budu (pokud se toho vůbec některá z dnešních mladších generací dožije) v důchodu, budu si Zpátky do ringu pouštět alespoň jednou měsíčně, protože Kid i Razor dělají z důchodu fantastickou oddechovku (a i přesto je Alan Arkin hravě strčí do kapsy pokaždé, když se objeví na scéně).

    • 18.1.2015  22:04
    Nezlomný (2014)
    ***

    Většinu stopáže jsem se bavil. Scény v letadle nebo ve vězeňských táborech byly velmi intenzivní a profesionálně natočené. Dnes už se stejně nejspíš nedozvíme, zda-li se v japonských vězeňských táborech opravdu děly věci, kterým jsem byl posleních 140 minut "svědkem", prameny se různí (samozřejmě záleží na tom, zda-li jsou to prameny japonské, nebo ze zemí tehdejších spojenců). Naopak scény na moři, celý sportovní segment a rádoby dojímavý doslov (bez řádného zakončení příběhu) - to mě neoslovilo vůbec. Možná přítomnost až příliš velkého počtu hvězdných scénáristů udělalo Nezlomnému medvědí službu. Naopak po technické stránce (kamera, střih, hudba, zvuk) nelze nic vytknout a i herecky film obstál. První velký projekt Angeliny Jolie mě bavil o něco více než kniha, ale pro příště by to chtělo trochu vlastní invence. Obklopit se hvězdnou crew a talentovaným obsazením nestačí, Nezlomný je toho krásným důkazem.

    • 18.1.2015  02:23
    Zlatý Glóbus 2015 (TV pořad) (2015)
    **

    Plusy - část úvodního monologu (Bill Cosby), Ricky Gervais, glóby Jennifer Lopez, Clooney. Mínusy - Tina Fey, Amy Poehler, korejská novinářka. Plusy (výsledky) - Grandhotel Budapešť, Frank Underwood, Simmons, Keaton. Mínusy (výsledky) - Redmayne, Linklater, Chlapectví.

    • 13.1.2015  15:45

    Další z malých filmů, které se díky hereckým výkonům stávají filmy velkými. Bill Murray jako nevrlý stařík dostane nové sousedy - velmi bystrého, ale slabého klučinu a jeho snažící se matku, která však díky zaměstnání nemá na kluka čas, a tak se Vincent (Murray) s vidinou peněz za hlídání rozhodne, že ho bude každý den po škole hlídat. Brzy si spolu začnou rozumět, Vincent hocha zachrání před šikanou a hoch Vincenta před sebou samým. A tyto scény sbližování se dvou různých generací a dvou různých povah jsou (krom samotného Murrayova herectví) to nejlepší na celém filmu, pravým opakem je Naomi Watts, která si v poslední době myslí, že dokáže zahrát cokoliv, ale stejně jako Diana, tak ani ruská prostitutka nebudou role, na které budu časem vzpomínat. Ale jde jen o malou vadu na kráse.

    • 12.1.2015  14:39
    Whiplash (2014)
    ****

    Čerstvý student konzervatoře Andrew se snaží dostat do nejlepšího městského souboru. Cesta vede doslova skrz hudebního génia a lidského šílence Fletchera, jehož oblíbeným filmem musela být Olověná vesta. Vztah mentora a jeho chráněnce je tu zobrazen takovým způsobem, jakým jsem si ho doposud nedokázal ve filmu představit. Souboj těchto dvou odlišných a přesto tolik podobných povah trvá téměř od začátku do konce a jakkoli necitlivě to může vypadat, pokaždé, když se na scéně objevil J.K. Simmons jsem nedokázal vykouzlit jinou grimasu než spokojený úsměv. Fletcherova posedlost najít nejlepšího hudebníka nového milénia se krásně doplňuje s posedlostí Andrewa stát se tím nejlepším. Whiplash je plný sobeckosti, pokrytectví a tyranie a přesto jsem po závěrečných titulcích ten spokojený úsměv nemohl setřást. Navíc, ještě nikdy jsem při závěrečné pětiminutovce nebyl u filmu tak zpocený.

    • 11.1.2015  17:51
    Kód Enigmy (2014)
    *****

    Veliké překvapení. Pro mě. U Honu na lišku jsem předpokládal, že mě do sebe nevtáhne, a to se také stalo. U Teorie všeho (asi nejbližší možný příbuzný Kódu Enigmy) jsem rovněž předpokládal, že mě do sebe nevtáhne, a to se také stalo. Stejně tak i u Kódu Enigmy jsem předpokládal, že mě do sebe nevtáhne, ale šeredně jsem se spletl. V každé jednotlivé kategorii bych mohl hledat superlativy - má oblíbená Keira Knightley, Mark Strong, dynamická režie a scénář s přesně dávkovanými porcemi napětí, hudební doprovod, po kterém se Alexandre Desplat konečně dostal mezi mé nejoblíbenější skladatele (že mu to ale trvalo) a v neposlední řadě Benedict Cumberbatch, kterému jsem roli poprvé v jeho už tak uctyhodné filmografii sežral i s navijákem, bravo Benedicte. Kód Enigmy se u mě tím pádem dostal na průběžné první místo letošních Oscarových kandidátů (zdaleka jsem ještě neviděl všechny), hned před Grandhotel Budapešť (opět Desplat, náhoda?).

    • 10.1.2015  23:40

    Dříve se mi to skoro nikdy nestalo, ale když jsem věděl, jak to všechno dopadne, nepodařilo se mi sblížit se ani s jednou postavou. Vlastně se mi ani příběh nedostal pod kůži. Všechno působilo strašně odměřeně, až se mě to jakoby - jako diváka - snažilo od sledování odradit. Zápasení nepatří mezi mé nejoblíbenější sporty a tak jsem si, co se samotného sportu týče, užíval jen tréninkové scény. Ze samotných olympiád tu k vidění skoro nic není a tak se veškeré dění točí kolem vztahů ústřední trojice. To je v pořádku, maskéři i herci samotní odvedli kus práce, chemii mezi bratry i mezi miliardářem jsem jim věřil, ale zbytek filmu byla odfláknutá oskarová rutina, bohužel. Věřím, že minimálně Ruffalo nominován bude a jak ho mám velice rád, tentokrát bych mu sošku nedal. "Foxfighter" by u mě v žádné z kategorií nedostal ani bronzovou medaili.

    • 10.1.2015  13:35
    Mandarinky (2013)
    *****

    Podobně jako Kukuška nebo Země nikoho, i Mandarinky zařazuji mezi nejlepší malé velké válečné filmy. Gruzie, 90. léta a děda Ivo řeže dřevo na výrobu bedýnek na (granáty?) mandarinky, když tu u dveří stojí hladový Čečenec, dožadujíc se jídla na cestu. Zápletka houstne, když se Čečenec vrátí, tentokrát však ležící v plotě s dírou v hrudníku. Spolu s ním děda Ivo zachrání i jednoho z Gruzínců. Oba muže z opačných stran barikády tak dělí jen jedny zamčené dveře. Příběh, ve kterém se sbírají mandarinky, pije čaj, hoří domy a zpochybňují se schopnosti Gruzínců a Čečenců válčit nebo dělat dobré šašliky. Já osobně bych k žánrům přidal i komedii, i když humor je hodně černý (navíc míří vždy do černého). Vtipné situace se mísí se srdceryvnými v tom správném měřítku, nejednou jsem se od srdce zasmál. Jde však hlavně o válečné drama, strach o hrdiny je cítit z každého filmového políčka neboť válka se odehrává doslova za humny (a mnohdy i uvnitř domu, i když tam jde hlavně o přestřelky slovní). Estonský film příliš zmapovaný nemám, viděl jsem všehovšudy jediný film - tento. Ale jestli v Estonsku umí točit takové malé velké filmy, proč to neumíme u nás?

    • 9.1.2015  22:56
    Sobecký obr (2013)
    ***

    Neskutečně depresivní, bohužel tím špatným způsobem - vůbec mi nezáleželo ani na jedné z postav. Kluci to zahráli opravdu dobře, to se jim musí nechat. Jeden neskutečně iritující parchant, který věčně kašle na léky a na lidi kolem sebe, druhej neskutečně naivní měkkejš. Vývoj jejich postav tu načtrnutý je, ale stejně tak bych mohl sledovat ty jejich koníky, jak devadesát minut závodí někde na silnici, pronásledováni britskou chátrou nejhrubšího zrna u které platí, že co člověk, to extrémní příklad individua z pracovní třídy. Ale ne, byl jsem nucen sledovat devadesát minut sbírání kovu, hádek mezi puberťáky, hádek mezi rodinnými příslušníky, hádek mezi sběrači kovu.. A to i přes to, že díky jednomu přibližně třicetivteřinovému záběru asi ve dvacáté minutě každému vnímavému divákovi dojde, k čemu se tu schyluje. Jedinou emotivní scénou je ta úplně poslední, a to je bohužel pozdě.

    • 9.1.2015  19:27

    První díl byl pohádkou, kterou je i kniha. Šmakova dračí poušť (bleh) se však (zřejmě maximálně v rámci možností) přiblížila Pánovi prstenů. Hlavní zásluhu na tom má samozřejmě účast Orlanda 'Legolase' Blooma, který snad poprvé (štěk v Černém jestřábovi nepočítám) předvádí solidní herectví a božská Evangeline Lilly, kterou od nynějška prosím obsazovat do každého pátého filmu. Jejich souboje film pozvedly ještě o něco víc a teď můžu s klidným srdcem napsat, že lépe asi zpracovat kniha nešla. (Ale samozřejmě, že šla). Místy vizuál vypadá až moc počítačově (lití zlata, jízda Legolase na koni), ale jinak k efektům nemám výtky (perfektní Šmak a adrenalinová jízda podzimu - rafting v sudech). Jediným opravdovým mínusem je Howard Shore. Chvílemi je vidět, že se snaží najít ten správný ekvivalent k předchozím soundtrackům ze Středozemě, ale výsledkem je lotrovská-nelotrovská hatmatilka. Buď měl Pána prstenů vykrást se vším všudy (čti pokračovat se stejnými motivy), nebo vymyslet úplně něco zbrusu nového. Jediná kaňka ale s hodnocením dolů nehne.

    • 8.1.2015  11:45

    Pár nevychovaných fakanů přijede na exkurzi do 'dalšího' muzea. Chce to pořádnou kost, která to s děckama umí a temný příběh minimálně o třech vrstvách, aby se fakani uklidnili a začali se zajímat o trochu mexické kultury. Moc to jako animák pro nejmenší nevypadá. Nicméně je to bezpečně nejroztomilejší pocta mexické (latinskoamerické) kultuře. Býčí zápasy, posmrtný život, mariachi. Dokonce i prvky z telenovel (milostný trojúhelník). Tohle všechno bylo náramně poznat, stejně jako vliv Guillerma del Tora. Ten chlapík by se měl vykašlat na všechny Pacific Rimy a přinést třetího Hellboye nebo něco od Lovercrafta, tam by mi jeho vize seděla rozhodně lépe než u přetechnizovaných robotích válek. Doposud vše v pořádku, ale nesmírně mě rušil styl animace. Normálně s tím nemám vůbec žádný problém, ale přeplácanost a strkání nesmírného množství detailů tam, kam už se žádné nevejdou plus animace dvou hlavních soků a Šakala, to mi zážitek o hvězdičku znepříjemňovalo. Co pořád ti Mexikáni mají s tou smrtí?

    • 13.11.2014  15:05
    Chvění (2014)
    ***

    Brilantní Ben Whishaw, citlivě podaných melancholických téměř devadesát minut, výborná práce kameramana, ale přece jen mě to vůbec nechytilo. Junn a Richard narážejí na bariéry, vystavěné kulturním původem obou, které jim brání se lépe pochopit a ani jeden z nich není schopen se naladit na chápání toho druhého. Já se nebyl schopen naladit na celkovou atmosféru, a tak mě bohužel Chvění minulo obloukem, který byl dostatečně velký na to, abych už filmu nedal druhou šanci.

    • 12.11.2014  10:51
    Slepá (2014)
    ***

    Velmi netradiční hra s divákem na kočku a na myš. Originálně podaný příběh o vyrovnávání se člověka se slepotou. Studené, pestrých barev prosté obrázky jakoby zdůrazňovaly odosobnění od příběhu stejným způsobem, jako to provedla hlavní postava se svým vlastním vytvářeným příběhem. Místy je děj zbytečně komplikován, divák sice má jakýs takýs přehled, co se zrovna děje a proč se to zrovna děje, ale šlo to určitě natočit méně kostrbatě a s elánem, s jakým byla do filmu vložena pornografie, která mi zde poprvé přišla naprosto vhodně vložená a zbytečně nerušící.

<< předchozí 1 2 3 4 9 18 26 34