niethustra

niethustra

okres Cheb

90 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6
    • 2.6.2020  14:53
    Baekdusan (2019)
    ***

    Takové korejské vyřizování si zahraničně politických účtů a hledání svého místa na slunci. V úhledném balení a celkem zábavné. Bude to ještě mela.

    • 2.6.2020  14:48

    Další a pro mě poslední z Yenových motivačních videí. Jinak se na tom hezky ukazuje vzrůstající sebevědomí Číňanů, hlavně teda ve vztahu k Japoncům.

    • 26.5.2020  13:12

    A k tomu všemu by mě zajímalo, jaký je morál v tom, že kvůli jednomu nebezpečně přecitlivělému synátorovi drogového bosse padne půlka bangladéšské armády. Jinak to samozřejmě není film, jen se to tak tváří. Snad by to bylo lepší jako počítačová hra, ale i ty jsou daleko vymakanější.

    • 26.5.2020  09:36
    Outsider (TV seriál) (2020)
    **

    Slabounké, nerozpakuji se napsat, že ubohé. Desetidílná pohádka o bubákovi, ale protože jí předlohou stál sám velký King, je to pohádka o bubákovi s přesahem: jakmile si člověk připustí existenci bubáka, může si připustit i existenci života po životě a srovnat se se ztrátou druhých, s nimiž se po strastech světského života zase potká. Jsem rád, že jsem těmhle kingovským rádoby psychologizujícím a uslintaným panbíčkářským blábolům nikdy nevěnoval významnější kus svého času.

    • 12.5.2020  11:31
    Desatero hříchů (TV seriál) (2019)
    ***

    O podobách a smyslu odpuštění. Fajn. Jako obvykle ale stačil celovečerák, v tomhle případě docela citelně. Bylo by to sevřenější, některé motivy by se daly lépe vyostřit, a i kdyby to nakonec bylo ze slabšího soudku, zachránilo by to sympatické ústřední duo vyšetřovatelů. Jsem rád, že se při vybočování z "běžných žánrových(?), genderových či věkových(?) stereotypů", jak je avizuje obsah, moc netlačilo na pilu, podobná edukativní videa moc nemusím, stejně jako reakce na ně v podobě zděšeného a pohoršeného zjištění, že na světě existují teplouši a přerostlé nymfičky.

    • 12.5.2020  11:21
    Crown Vic (2019)
    ***

    Dobré to bylo, jen tomu nohy podkopává přepálená stopáž, byť to byl očividně tvůrčí záměr. Thomas Jane je jako vždy vynikající, škoda, že se v branži víc neprosadil, řadu svých slavnějších kolegů by totiž strčil hravě do kapsy.

    • 27.4.2020  15:19

    Čekal jsem peklo největší, protože Bierová. Ale nakonec se ukázalo, že se Susanne vlastně našla - v žánru sofistikovanější romantické komedie. Vaše zklamání vám při vší své zlomyslnosti přeju, zasloužíte si je. Já si s tou sviní taky vytrpěl svoje.

    • 27.4.2020  14:56
    Happy End (2017)
    ***

    Haneke. Už to začíná být nuda. A obávám se, že vposled nicneříkající.

    • 27.4.2020  09:34
    Vlastníci (2019)
    **

    Jak píše Aristes, film baví jen tím, že potvrzuje stereotypy, a zdá se, že mnoha divákům to ke štěstí bohatě stačí. VLASTNÍCI jsou nezvládnutí. Takhle formátovaná komedie totiž nemůže hned zezačátku vyložit všechny karty na stůl. Postavy a vztahy mezi nimi se nijak neproměňují, a když už, tak zcela předvídatelným způsobem. Žádný zvrat, žádná obnažovačka. Humory se točí na několika jednoduchých mechanismech, ať už jde o otravné byrokratické náležitosti nebo třeba o "já mám takovou firmičku", což by bylo fajn na ploše nějakého skeče. Nehledě na tu nehezkou vykrádačku se "špatnou komedií" (viděno již v PŘÍSNĚ TAJNÉ). Nejvíc mi na tom vadí, že ačkoli tvůrci vůbec nepochopili, co točí, resp. jak se mají takové věci psát a točit, tváří se u toho sebevědomě, suverénně, jako by šlo snad o nějaké umění, jízlivé odkládání masek. Voříšková, na rozdíl od ostatních, svou úlohu vůbec nezvládla: připomínala mi snaživou gymnaziální studentku na nějaké okresní recitační soutěži, která sice text odříkat dokáže, vůbec ale netuší, co že to vlastně recituje. Ale takhle je to s ní pořád.

    • 24.4.2020  12:19

    Lepší Burton. Především díky tomu, že vetřelci z vesmíru jsou skutečně zlí. Nechtějí nás zotročit, vysát naše zdroje, kolonizovat nás, lovit a dělat si z nás trofeje, jsou to sprostí vrazi a podvodníci a jejich jediným motivem se zdá být škodolibost. Pro hrdinství tu moc místa nezbývá a postavy padají jako mouchy, bez ohledu na to, který herec jim propůjčil ksicht. Jo, a Tom Jones je bůh.

    • 14.4.2020  14:08
    Ip Man (2008)
    odpad!

    Zkurvenej podvod a propagandistickej hnus. Celá filmová serie.

    • 14.4.2020  09:58

    Po dalším zhlédnutí jsem si to oblíbil i jako nevybíravou, a přece výrazově nijak zvlášť přepálenou, parodii na venkov (který se v naší kinematografii těší výjimečnému postavení), zabydlený svéráznými postavičkami, lidmi, kteří žijí v uzlech sítě pevnějších, laskavějších vztahů, navzájem si neodcizení ruchem a spěchem městského života. Je to ale jen takový postřeh, a když se mi film podařilo sledovat rovněž touhle optikou, přišel mi o to zábavnější (ne, že by jinak nebyl). Co mě ale i po opakovaném zhlédnutí nepřestalo v tom nejlepším smyslu slova udivovat, je Krobotova trefnost, jeho čuch na lidi a vztahy mezi nimi a v neposlední řadě i osobitost výrazu, která ale nijak nepřekáží tomu, být sdílný a nevnucovat se. Velikou zásluhu na tom mají samozřejmě i herci, bez výjimky. To vše jsem si ověřil i na Krobotově skvělém KVARTETU. EDIT: Strojený přízvuk většiny herců je odkazem na jinou klasiku československé komedie.

    • 9.4.2020  10:35
    Párty Hárd (2019)
    **

    SPOILER. Dvě hvězdičky za to, že mi přijde vcelku neotřelé, natočit hodinový vtip o tom, "jak jsem fotříka nedopatřením naložil do pozadí". Jinak jsem se moc nenasmál, jak už to ostatně u příliš dlouhých vtipů bývá. Další problém je ten, že i místa, kde jsem věděl, že bych se za jiných okolností smál, mě nachávala chladným, a nedokázaly mě z toho vytrhnout ani spíš neúspěšné pokusy šokovat mě nebo znechutit. Jasně, nenatočil to Řezník, ale Marty Pohl, a přece mi přijdou Tísňové linky, Pánové Auové nebo Penetrační touhy řádově a kvalitou někde úplně jinde. Nadšení, které tenhle film vyvolal, moc nechápu, navíc se mi postaralo o vcelku ošklivé zklamání, škoda. Na druhý příchod kulturního průkopnického mesiáše, který "vypučí nad bahna" tuzemského undergroundu, si ještě budeme muset počkat.

    • 7.4.2020  15:10

    Další z těch filmů, který sice stojí na zajímavém nápadu, ale nedokáže si s ním poradit. Do podobných experimentů by se měli pouštět spíš ostřílení a/nebo výjimečně nadaní tvůrci.

    • 31.3.2020  10:21
    Gentlemani (2019)
    ***

    Je to taková vyzrálejší, a proto vymydlenější, posh verze sebe sama. Obešel bych se bez ní, Ritchie už minimálně jeden takový film totiž natočil. Ne sice tak sebeuvědomělý, ale o to vtipnější, dravější a zábavnější. Snad se ale o mé rozčarování zapříčinilo na jedné straně otravné zrcadlení filmu ve filmu, na straně druhé stillthefuckingsame McConaughey, z něhož věk neúprosně stírá i poslední zbytečky charismatu. A bez něj už toho panu neherci moc nezbývá.

    • 27.3.2020  10:59
    Bloodshot (2020)
    ****

    Po řežbě v tunelu jsem si říkal, že takhle měl vypadat novej terminátor. Jinak moc fajn film, zdejším ohrnutejm nosům moc nerozumim. Ono to asi ale bude tím, že jsem skálopevně přesvědčený o tom, že BLOODSHOT do kapsy strčí celou sérii FF a na rozdíl od jiných a tolik oblíbených komiksových adaptací šlape a nezadýchává se kvůli zbytečně vysokým nárokům (na komplexnost svého světa, zašmodrchanost zápletky anebo chemii mezi postavami a mezi postavami a divákem).

    • 24.3.2020  09:38
    Zrádci - Den pravdy (E05) (epizoda) (2020)
    odpad!

    Tímhle dílem to kleslo na samotné dno. Bohužel i herecky. Ale to je vedlejší. U předposlední epizody se už mohu ohlédnout, položit si následující otázky a s čistým svědomím si na ně odpovědět: co mi ZRÁDCI ukázali nového anebo překvapivého o tuzemské produkci a kšeftu s drogami? Nic. Dali mi nahlédnout nějakým novým způsobem na práci kriminalistů z protidrogové jednotky? Ne. Mám díky sledování seriálu poučenější názor na účast vietnamské komunity v tomhle kšeftu? Ne (o upocených pokusech vystihnout postavení vietnamské komunity v Česku raději ani nemluvím). Podařilo se Taušovi proniknout za první plán kriminálního příběhu a oslovit mě tím, že jedním z největších nebezpečí je uvíznout ve vlastních představách o světě? Ne. A z toho přirozeně vyplývá následující, stěžejní otázka: opravdu na to Tauš potřeboval seriál o šesti hodinových epizodách?

    • 17.3.2020  11:28

    Krobotová a Novotný za pět čsfďáckých. Zbytek je jen nastavovaná kaše a prázdná manýra, a už teď je jasné, že stačil film.

    • 13.3.2020  11:50
    MOST! (TV seriál) (2019)
    ***

    Byl by to fajn komediální seriál, kdyby z něj ČT nechtěla mermomocí udělat fenomén. Protože jak už to s těmihle fenomény bývá, týden po odvysílání posledního dílu po něm neštěkl ani pes (natož aby se o tématech v seriálu nastolených začalo hovořit s nadhledem a v souvislostech). EDIT: Nejvtipnější a nejvýmluvnější je seriál až zpětně, při srážce s realitou, to jsem si fakt málem učůrnul...

    • 9.3.2020  13:15

    Je to sice neotřelé, Tauš si utváří nezaměnitelný rukopis a snad to i v rámci tuzemské televizní tvorby nějak vyčnívá (byť vedle takového ČESKÉHO STOLETÍ nebo SVĚTA POD HLAVOU zas tak výrazně ne), a přece: nic to se mnou nedělá. O ZRÁDCÍCH si od Tauše kdykoli rád něco poslechnu, má zajímavé postřehy, vlastně mě to baví víc než samotný seriál. A to bude asi ten problém.

    • 5.3.2020  09:35
    Počátek (2010)
    *

    Nolana je mi podobně líto, jako mi svého času bylo líto bráchů Wachowskich. Ti taky nechali Fishburna pětačtyřicet minut divákovi vysvětlovat, oč jde a jak to funguje, stejně jako onen svěřil tuhle úlohu DiCapriovi. A přece se objevili tací, a nebylo jich málo, kteří se v tom ztratili a nadšeně se v tom ztrácí dodnes. Vlastně jim závidím, při svém bloudění totiž ani nepostřehnou, jak nanicovatý tenhle film vlastně je. Osobně bych tuhle nanicovatost i přežil, Nolanovu neschopnost natočit skutečně šťavnatou akční scénu, aby mě INCEPTION navzdory všemu alespoň bavil, už ne.

    • 3.3.2020  18:18

    Je to sice odpad!, ale jedno se tomu upřít nedá: s takovou neuvědomělou autenticitou a zároveň tak křiklavými barvami by strach ze stáří a ze smrti nevyvedl ani Haneke.

    • 3.3.2020  13:17
    Donnie Darko (2001)
    **

    Abyste si nad tím ty hlavinky nepolámali.

    • 3.3.2020  11:28
    Oni žijí! (1988)
    ****

    Miluju Carpenterovu punkovou přímočarost.

    • 3.3.2020  09:35

    Což o to, našlápnuto to mělo docela dobře, ale nakonec se to celé hroutí na tom, že to vlastně neví, o čem to chce a má být. Závěr považuji za odfláknutý. Vinu samozřejmě nelze svalovat na jednoho z autorů předlohy. A přece se do filmu otisknulo to, čím Kingova tvorba trpí: jeho nápady mu přerůstají přes hlavu a je jich pro něj vlastně škoda.

    • 2.3.2020  12:03

    Zvenčí působí SICARIO sebevědomě, suverénně a dalek polopatičnosti, s citem pro konflikt různých světů, třeba toho mužského a ženského. Po opakovaném zhlédnutí je však za vnějším nátěrem cítit určitá prázdnota, nedotaženost, jako by povrch nějak absorboval všechen šťavnatý vnitřek. Podobně dutě mi zněly i filmy ARRIVAL a BLADE RUNNER, a k Villeneuvovi jsem tak začal přistupovat spíše rezervovaně.

    • 2.3.2020  09:31

    Začíná se to táhnout jako sopel. A to jde přitom teprve o druhý díl.

    • 26.2.2020  09:38

    Upozornil bych jen na jedno scenáristické klopýtnutí: fízlové se sotva budou pozastavovat nad tím, co je to sociální antropologie, když ta je jedním z předmětů vyučovaných na fízlácké akademii. Nehledě na to, že každý druhý fízl má "vychozenou" pajdu nebo katedru sociální práce, takže fízlácký přehled o oborech daleko obskurnějších sociální antropologie bude více než dobrý.

    • 24.2.2020  09:24

    Templáři sou nuda.

    • 21.2.2020  11:18

    Miluju tyhlencty věci! Jen tu hranou část bych oželel.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6