niethustra

niethustra

okres Cheb

91 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8
    • 25.4.2021  18:09

    Pozoruhodný film. Co bych mu vytknul, je, že si sám sebe příliš neuvědomuje jako filozofickou fikci. Příklad: jako mantra se tam opakuje Gorgiovo nic není, bylo-li by, nepoznáme je, a kdybychom je poznali, nedokážeme je sdělit. Pravda je ta, že tahle slova mají smysl v dobovém sporu o jistou pozici v otázce vztahu řeči a světa, o pozici, kterou Gorgiás kritizuje tím způsobem, že ji přivádí k uvedenému absurdnímu důsledku. Protože vážně tvrdit, že nic není atd., je samozřejmě absurdní, nerozpakoval bych se napsat, že blbost. Ale má to svůj neoddiskutovalený estetický potenciál, který Prior šikovně využívá, byť ho podezřívám z toho, že zapomněl na to, že jde o fikci, kterou když začnete brát vážně, může se vám stát, že začnete plácat blbosti. Na druhou stranu mi přijde pokus o podobnou filozofující fikci hrozně super, jen bych to zkrátil a trošku víc se rozdivočel.

    • 20.4.2021  00:19
    Nikdo (2021)
    **

    Otravný malý film, který se za celou hodinu a půl nedokázal rozhodnout, jestli mi naservíruje divokou a drsnou akční jízdu, bude na mě pomrkávat anebo se tvářit vážně a kydat sentiment. Dvě* za film do první bitky, včetně, pak už to jen nudí a trapčí.

    • 11.4.2021  22:06
    Boží mlýny - Provaz (E01) (epizoda) (2021)
    odpad!

    Že má Hřebejkova kariéra další neprobádané dno, jsem tušil, ale říct jsem si nedal, a jako divák tak zase klesnul. A bylo to naposledy.

    • 9.4.2021  13:14

    Na jednu stranu je to kouzelný film. Protože jenom ve světě, kde existují a svádí spolu boj Godzilla a King Kong, platí konspirační teorie, jejich udavačští zastánci a šiřitelé jsou za hrdiny, stejně jako zneuznaní vědci a pohlavně i rasově nevyhranění geekové, a zlým korporátům jde o dominantní postavení lidstva ve světě. Jen je to zase odfláklé, bez postav, takřka bez zápletky, spíš audiovizuální atrakce než film.

    • 9.4.2021  09:30

    Nevím, čím si to Afrika zasloužila, že je ještě v duchovním světě člověka 21. století docela neobjeveným kouzelným kontinentem, na kterém si můžeme vysnívat země dle libosti, jako třeba Zamundu, Nextdoorii anebo takovou Wakandu. Žijí tam králové, princezny a princové, místo dvoření se jede rap battling a kalašnikovi slouží jen coby ozdoba tanečníků paramilitárních tanečních skupin. A nejsem si příliš jistý, jestli a nakolik byla tahle parodie uvědomělá, na to to silně čpělo sentimentem. Co vím ale jistě, je, že takoví Číňané mají k Africe vztah mnohem realističtější.

    • 21.2.2021  10:44
    Sviňa (2020)
    **

    Neznat alespoň povrchně nešťastné události, na které film odkazuje, hodnotím ho ještě hůř. Skutečnost mu holt dává pevný rámec a nějaký smysl (nemělo by to být naopak?). Jinak film prostě konstatuje fakt, že existuje korupce, a prstem ukazuje na viníky. Tvůrčí duo se látce nevěnovalo, SVIŇA má výpovědní hodnotu šokantního novinového titulku. Prázdné deklarace o všudypřítomnosti korupce jsou dobré leda tak jako slogan do programu politického hnutí, v hraném filmu nemají dle mého co dělat.

    • 21.2.2021  10:02

    Druhá série mi sedla víc. Snad prospěla ta koncepční změna. Už to není tak soustředěné na Adama Klose, do hry to vpouští více postav, žánrově to je velkorysé, aniž by se seriál tvůrcům rozpadal pod rukama. Pátou hvězdičkou hodnotím tvůrčí prozíravost, neobsadit už ani Norisovou, ani Čvančarovou.

    • 21.2.2021  09:55
    Zločiny Velké Prahy - U zdi (E03) (epizoda) (2021)
    odpad!

    Že je to připitoměle edukativní jako pro děti druhých stupňů ZŠ, je tak trošku trapas, protože na tenhle typ produkce má čétéčko přece kanál :Déčko. Připomínám v téhle souvislosti rozhovor Budíka s Nováčkem o zrušení šlechtických titulů, v němž muselo padnout i konkrétní datum dotyčného zákona. Chybělo ještě, aby přispěchal některý ze strážníků a doplnil, že v platnost ten zákon vešel 18. prosince, aby děti, pro které se ZLOČINY VELKÉ PRAHY na :Déčku nevysílají, měly úplnou informaci. Celý díl pak má vlastně představovat historickou naučnou sondu do religiozity, tradice, hodnot a vytříbených jatečních skillů našich prvorepublikových přapredků, informačně je to ale na úrovni referátu zapáleného čerstvého gymnazisty. Na takové úrovni je ostatně i zápletka dnešního dílu a upřímně, nepochopím, že na to někdo po přečtení scénáře věnoval úsilí, čas a finance (o mrhání talenty našich herců se ani nezmiňuju) a nestyděl se to lidem pustit.

    • 15.2.2021  09:52

    Vesměs dobré, rozhodně nadprůměr. Umí to nechat diváka pozastavit se nad citlivým mechanismem vynášení soudů, protože i když má k dispozici závěrečné rozsudky, netuší, stejně jako Švehlíkův soudce, jak to ve skutečnosti bylo. S jistotou ví vlastně jen to, že to bylo určitě trochu jinak. Seriál dává nakouknout za oponu soudnictví, není ale tak kriticky vyostřený jako třeba NA LAVICI OBŽALOVANÝCH JUSTICE. Soustředí se spíš na obecnější témata, na otázku vztahu pravdy a spravedlnosti, na nejednoznačnost našich rozhodnutí a naši bezmoc vůči důsledkům, které mohou vyvolat. Ukazuje soudcouvskou praxi jako velice delikátní záležitost, při níž více než jinde záleží na osobním nastavení toho, kdo ji vykonává, a která je už jenom tím náchylnější ke korupci. Ne všechny díly mi ale sedly, některé mi přišly docela samožerské a obsazení Norisové tvůrcům neodpouštím ani po druhém zhlédnutí. Švehlíkovu rozervanost mezi ní a Čvančarovou(!!!) mu nelze věřit, ale nezazlívám mu to. Něco takového by neuhrál nikdo.

    • 25.1.2021  09:33
    Parallel (2018)
    **

    Příliš mnoho Zajíců, myslivcova smrt. Má to sice spoustu působivých nápadů a otevírá si to zajímavé možnosti, kudy se ve vyprávění vydat, ale tvůrci si ze všech vybrali ty nejfádnější. Prvotní ohmatávání kouzelného zrcadla a paralelních časů, k nimž vede, snaha zjistit, jak to celé funguje, dvojsečnost téhle unfair advantage a konečně tragédie a snaha obsadit uprázdněné místo obyvatelem jednoho z vesmírů, které se od toho našeho obvykle liší jen v drobnostech. Film se ale bohužel soustředil na neblahé důsledky možnosti vytěžovat paralelní světy a v tom svém si díky tomu léčit mindráky. A odtud zbývá k přímočaré moralitce o nutnosti zůstat sám sebou už jen krůček. Z nápaditého scífka se stává okoukaná vztahovka, vyúsťující ve vybuchujících emocích, rvačkách a přestřelkách.

    • 18.1.2021  08:57
    Kukačky - Epizoda 2 (E02) (epizoda) (2021)
    ****

    Snad je to tím, že se to motá kolem BOŽENY a HLAVY MEDÚZY, jejichž tvorbou a nasazením čétéčko očividně usiluje o to, zprotivit se ještě širší skupině koncesionářů a zničit kariéru několika obstojným hercům (být Isteník, zkopu Renče do břicha). KUKAČKY mi k srdci pravděpodobně nepřirostou, ale když to půjde takhle dál, když v ničem nepoleví ani naopak zbytečně nepřitlačí na pilu, když herce a herečky nezkroutí do nepřirozených poloh a nechají je být i nadále nenuceně vtipnými (povedená dvojka Benoni Ernest), ve svých postavách pohodlně zabydlenými, a když se jim podaří konflikt rozvíjet stejně zajímavě a uvěřitelně, jako se jim ho podařilo nastolit (zcela vzdor mým namyšleným očekáváním), může z toho docela dobře vzniknout pohodový seriál, který osloví širší skupinu diváků, již se k němu budou rádi při nedělním reprízách po OBJEKTIVu vracet. Chápu, že ne každý pokus se vydaří, ostatně neexistuje zaručený recept na dobrý televizní seriál (anebo přinejmenším nelze zaručit, že podle toho receptu bude vařit šikovný kuchař), ale KUKAČKY, pokud to s nimi dopadne dobře, by mohly představovat takový standard tvorby hraných televizních pořadů pro celou rodinu, které mají své místo v hlavním vysílacím čase zaslouženě. V záplavě parodií na "skutečné, obyčejné lidi," kteří by s vámi mohli bydlet v jedné ULICI, mají KUKAČKY potenciál poptávku po kvalitním seriálu o "obyčejných lidech s problémy, které můžou potkat i vás" (anebo vás už potkaly), uspokojit. Držím palečky, vaše Jarka.

    • 7.1.2021  09:41

    Na to, jaká je to slátanina, se to bere až neuvěřitelně vážně. A kdybych náhodou na hru o autistovi se superschopnostmi nechtěl (anebo prostě nemohl) přistoupit, začne se mi to vnucovat jako hlubokomyslné poselství o autismu a nastavovat mi tu správnou optiku, jakou mu rozumět. Což mi u filmu, jehož největší atrakcí je chirurgicky přesná a affleckovsky odosobněná likvidace padouchů, nepřijde moc vkusné a fér. A nic jiného ÚČETNÍ ani nenabízí: všechny postavy krom Wolffa jsou jen do počtu, a to i ty, u nichž víte, že by v příběhu měly sehrát zásadnější roli (Kendrick, bolestně nevyužití Bernthal a Lihgow), anebo suplují schopnost scenáristy odvyprávět příběh, ne jen ho s nohama na stole odříkat (Simmons). ZÚČTOVÁNÍ na mě prostě působí odflákle, zaseknuté na prvotním nápadu, který Dubuque s O´Connorem nijak nerozvinuli a nezúročili, a na svět místo toho potratili hrdinu, jehož superschopnostmi jsou tentokrát autismus a těžké dětství (chápete, jak by to mohlo být dobré?!).

    • 29.12.2020  11:30

    Fajn krimoška s příjemně teskným podtónem, nádavkem nevtíravě vtipná.

    • 29.12.2020  11:28

    Viděl jsem 53 minut. Nic se nedělo, takže jsem měl dost času na úvahy typu: v jaké to vlastně žijeme době, když herečku, o níž se veliká část diváků shodne, že neumí hrát, obsadí do hlavní role filmu s rozpočtem asi 200 milionů dolarů? Odkdy ve Státech funguje metro a jeho oblaka křižují vrtulová dopravní letadla? Achjo. I když jsem to nedokoukal, tuším, že to bylo celé špatně, a doufám, že to lidi v šoubyzu pohne k tomu, trochu se těm filmům a jejich divákům a divačkám věnovat, přece jen nejsme úplně prázdné nádoby.

    • 29.12.2020  10:52

    Velká špatná. Poznáte to třeba na tom, že herci a herečky, vesměs tuzemská špička, nemají prostor být vtipnými, ale tvůrkyně je nutí šaškovat a pitvořit se, aby tím aspoň trochu oživili nanicovatou vyprávěnku, která byla při svých 100 minutách docela úmorná. Rezignovalo se na vtip, nápaditost anebo tvorbu zapamatovatelných postav, takže životní zkušenost, kterou očividně chce HU jako každá pohádka předat, se k dítěti nakonec vůbec nedostane.

    • 29.12.2020  10:22
    Chlast (2020)
    *

    Dneska dostane prestižní ocenění taky každá pitomost. A že tohle byla pitomost.

    • 18.12.2020  07:43

    Čtvrtou příkuluju za přisprostlého vozíčkáře. Celkově pohodový, vtipný film, který se nevnucuje přehnanými ambicemi anebo leštěním morálních hran a při kterém jsem mimoděk zjistil, že Gondík není Gondík, ale Ployhar.

    • 10.12.2020  13:05
    Ex Drummer (2007)
    *****

    Druhé zhlédnutí lepší toho prvního. Snad proto, že už mi tolik nepřekážel závěr, zprvu mylně vnímaný jako nešikovně doslovný.

    • 10.12.2020  12:07

    Moje první bližší setkání s JP. Bohužel ale zprostředkované, takže pocity z něj mohou být zavádějící. Rozhodně nesouhlasím s komentem uživatele martina, tvůrkyně dokumentu Petersonovi nepodkuřovala, naopak se mi vůči němu zdála stále opatrnější a rezervovanější. Nebo mám nějakou přirozenou imunitu vůči propagandě, protože TRJP ve mně sympatie k Petersonovi nevyvolal, spíš naopak. Největší přínos dokumentu pro sebe spatřuji v tom, že mi zadal pár důvodů, mít všechny jeho protagonisty i s jejich postoji a problémy u zádele.

    • 3.12.2020  09:47
    Šarlatán (2020)
    ****

    Vypadalo to jako televizní film. Není to výtka, jen poznatek, se kterým nevím, jak naložit. Film si mě ale získal svou neuchopitelností. Jen si nejsem jistý, kdo se o ni skutečně postaral, jestli Hollandová, Epstein anebo Trojan. Asi ten Trojan.

    • 2.12.2020  09:55
    Tenet (2020)
    **

    Dvouhodinová pilotní epizoda seriálu, na který bych nekoukal, protože by DOCTORovi WHO (alespoň v jeho nejlepších letech) nesahal ani po kotníky. Když si vybavíte postavy jako River Song nebo Jack Harkness, možná to srovnání přestane tak nepříjemně skřípat.

    • 24.11.2020  09:28
    Boss Level (2020)
    ****

    Příjemně mě to překvapilo. S motivem uvíznutí v časové smyčce dokáže Carnahan pracovat skutečně vtipně, na rozdíl od tvůrců mnoha jiných podobných filmů. A že jsem jich moc neviděl! Humor navíc postupem filmu nevyprchává, naopak. Bohužel tomu nohy podkopává bezradný závěr, který prozrazuje, jak je BL děravý a nedomyšlený. Na skutečnosti, že to byla skvělá zábava, to ale toho moc nemění.

    • 23.11.2020  19:08
    Marionette (2020)
    *

    Chápu, že otázky, jakých se ten film dotýká, jsou všeobecné, a proto to jsou otázky, jimiž se mohou zabývat všichni a všelijakými způsoby si je klást (svoboda vůle a tak). Myslím, že to jsou otázky i vděčné, dá se kolem nich natočit nebo napsat cokoli, protože na ně nikdo nemá patent, neexistuje na ně nějaká jednoznačná nebo jednohlasně přijímaná odpověď. Mezi básničkou na jejich téma a sofistikovanou esejí není v tomhle směru rozdíl. Ale když už se do nich teda pouštím, tak ne takhle z prdeIe, kurva!

    • 23.11.2020  17:49
    Jiu Jitsu (2020)
    ***

    Obstojné béčko, zezačátku dokonce náramně zábavné. Tou radostí z akce, hračičkovstvím a ochotou si pořádně zablbnout by se mohli inspirovat tvůrci áčkových akcí, přijdou mi poslední dobou takoví zaprdlí, bez drajvu. Film ale ztroskotal na tom, že Dimitri Řečoklad očividně přecenil své schopnosti a pokusil se ho pojmout příliš epicky, aniž by to vyvážil nadhledem tvůrce vědomého si vlastních omezených možností. Končí to rozvláčností, což je to to poslední, co byste od takovéhleho filmu chtěli.

    • 23.11.2020  17:32
    Hour of Lead (2020)
    ***

    Pětadevadesát minut bylo moc. Asi v tom smyslu, že tu není tolik materiálu, aby se z něho dal uhňácat film. Na druhou stranu je třeba uznat, že Facinelli věděl, co točí, takže i herci a herečky věděli, co mají hrát, a zahráli to perfektně.

    • 18.11.2020  10:39
    Zlato (2016)
    ***

    Pointa to byla nečekaná, nevím ale, co jiného mi film vlastně poskytnul. Navíc mě od něj neustále odpoutávalo expresivní McConaugheyovo herectví. Tímhle zbytečně vzletným slovním spojením míním jeho neustálé ošívání, ksichtění, mávání rukama a koulení očima, což na mě za chvíli začalo působit jako do sebe zahleděné šaškování, ne jako snaha představit na plátně postavu Kennyho Wellse. Škoda, film je to nakonec docela krotký, protože příslibům divoké jízdy, o níž tak rád mluví, nedostává. Slabší průměr.

    • 9.11.2020  09:55
    Chvilky (2018)
    *

    Hvězdička za to, že se CHVILKY dostaly k nadhledu alespoň v závěrečné scéně.

    • 9.11.2020  09:47
    Havel (2020)
    ***

    Mně ten film sedl. Rozehrává téma Havlova strachu a sleduje, jak se s ním titulní postava vypořádává. Tímhle si mě HAVEL docela získal, navíc jde o dobře odvedenou práci, pohybuje se to v hranicích, které si to vytyčilo, takže se na to fajn kouká. Co by se tomu dalo vytknout, je, že tohle nemusel být první hraný film o Havlovi, ten bych si sám představoval poněkud jinak, méně intimní, rozkročený mezi Havla dramatika, disidenta (...), s větším důrazem na dobové souvislosti.

    • 4.11.2020  16:09
    Zrádci (TV seriál) (2020)
    **

    Vypadá to a chová se to úplně stejně jako VODNÍK a MODRÉ STÍNY. A podobně se to vypořádává i s kriminálním žánrem, na kterém to tak velkohubě buduje přesah: ten žánr prostě upozadí a vzniklou hlušinu vyplní prázdnou, otravnou manýrou. Zhruba sedmihodinová stopáž je neospravedlnitelná, stejně jako samoúčelné a ve výsledku bolestně neplodné využívání nespolehlivého vypravěče a bourání čtvrté stěny.

    • 4.11.2020  10:14

    Po nedávném THE THIRD DAY a dvou epizodách tohohle (a jiných minulých zkušenostech) zjišťuji, že HBO prostě ne. Dlouho jsem hledal slovo, kterým bych vystihl, jak na mě seriály z jeho produkce působí, až jsem je našel: snobárna. Prachprostá snobárna. A sledovat Kidmanku, jak si dobrovolně osekala herecký rejstřík na schopnost vytřeštit oči, je smutné.

<< předchozí 1 2 3 4 5 6 8