Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (224)

plakát

Prázdnota (2020) 

Pozoruhodný film. Co bych mu vytknul, je, že si sám sebe příliš neuvědomuje jako filozofickou fikci. Příklad: jako mantra se tam opakuje Gorgiovo nic není, bylo-li by, nepoznáme je, a kdybychom je poznali, nedokážeme je sdělit. Pravda je ta, že tahle slova mají smysl v dobovém sporu o jistou pozici v otázce vztahu řeči a světa, o pozici, kterou Gorgiás kritizuje tím způsobem, že ji přivádí k uvedenému absurdnímu důsledku. Protože vážně tvrdit, že nic není atd., je samozřejmě absurdní, nerozpakoval bych se napsat, že blbost. Ale má to svůj neoddiskutovalený estetický potenciál, který Prior šikovně využívá, byť ho podezřívám z toho, že zapomněl na to, že jde o fikci, kterou když začnete brát vážně, může se vám stát, že začnete plácat blbosti. Na druhou stranu mi přijde pokus o podobnou filozofující fikci hrozně super, jen bych to zkrátil a trošku víc se rozdivočel.

plakát

Nikdo (2021) 

Otravný malý film, který se za celou hodinu a půl nedokázal rozhodnout, jestli mi naservíruje divokou a drsnou akční jízdu, bude na mě pomrkávat anebo se tvářit vážně a kydat sentiment. Dvě* za film do první bitky, včetně, pak už to jen nudí a trapčí.

plakát

Boží mlýny - Provaz (2021) (epizoda) odpad!

Že má Hřebejkova kariéra další neprobádané dno, jsem tušil, ale říct jsem si nedal, a jako divák tak zase klesnul. A bylo to naposledy.

plakát

Godzilla vs. Kong (2021) 

Na jednu stranu je to kouzelný film. Protože jenom ve světě, kde existují a svádí spolu boj Godzilla a King Kong, platí konspirační teorie, jejich udavačští zastánci a šiřitelé jsou za hrdiny, stejně jako zneuznaní vědci a pohlavně i rasově nevyhranění geekové, a zlým korporátům jde o dominantní postavení lidstva ve světě. Jen je to zase odfláklé, bez postav, takřka bez zápletky, spíš audiovizuální atrakce než film.

plakát

Cesta do Ameriky 2 (2021) 

Nevím, čím si to Afrika zasloužila, že je ještě v duchovním světě člověka 21. století docela neobjeveným kouzelným kontinentem, na kterém si můžeme vysnívat země dle libosti, jako třeba Zamundu, Nextdoorii anebo takovou Wakandu. Žijí tam králové, princezny a princové, místo dvoření se jede rap battling a kalašnikovi slouží jen coby ozdoba tanečníků paramilitárních tanečních skupin. A nejsem si příliš jistý, jestli a nakolik byla tahle parodie uvědomělá, na to to silně čpělo sentimentem. Co vím ale jistě, je, že takoví Číňané mají k Africe vztah mnohem realističtější.

plakát

Sviňa (2020) 

Neznat alespoň povrchně nešťastné události, na které film odkazuje, hodnotím ho ještě hůř. Skutečnost mu holt dává pevný rámec a nějaký smysl (nemělo by to být naopak?). Jinak film prostě konstatuje fakt, že existuje korupce, a prstem ukazuje na viníky. Tvůrčí duo se látce nevěnovalo, SVIŇA má výpovědní hodnotu šokantního novinového titulku. Prázdné deklarace o všudypřítomnosti korupce jsou dobré leda tak jako slogan do programu politického hnutí, v hraném filmu nemají dle mého co dělat.

plakát

Život a doba soudce A. K. - Série 2 (2017) (série) 

Druhá série mi sedla víc. Snad prospěla ta koncepční změna. Už to není tak soustředěné na Adama Klose, do hry to vpouští více postav, žánrově to je velkorysé, aniž by se seriál tvůrcům rozpadal pod rukama. Pátou hvězdičkou hodnotím tvůrčí prozíravost, neobsadit už ani Norisovou, ani Čvančarovou.

plakát

Zločiny Velké Prahy - U zdi (2021) (epizoda) odpad!

Že je to připitoměle edukativní jako pro děti druhých stupňů ZŠ, je tak trošku trapas, protože na tenhle typ produkce má čétéčko přece kanál :Déčko. Připomínám v téhle souvislosti rozhovor Budíka s Nováčkem o zrušení šlechtických titulů, v němž muselo padnout i konkrétní datum dotyčného zákona. Chybělo ještě, aby přispěchal některý ze strážníků a doplnil, že v platnost ten zákon vešel 18. prosince, aby děti, pro které se ZLOČINY VELKÉ PRAHY na :Déčku nevysílají, měly úplnou informaci. Celý díl pak má vlastně představovat historickou naučnou sondu do religiozity, tradice, hodnot a vytříbených jatečních skillů našich prvorepublikových přapredků, informačně je to ale na úrovni referátu zapáleného čerstvého gymnazisty. Na takové úrovni je ostatně i zápletka dnešního dílu a upřímně, nepochopím, že na to někdo po přečtení scénáře věnoval úsilí, čas a finance (o mrhání talenty našich herců se ani nezmiňuju) a nestyděl se to lidem pustit.

plakát

Život a doba soudce A. K. - Série 1 (2014) (série) 

Vesměs dobré, rozhodně nadprůměr. Umí to nechat diváka pozastavit se nad citlivým mechanismem vynášení soudů, protože i když má k dispozici závěrečné rozsudky, netuší, stejně jako Švehlíkův soudce, jak to ve skutečnosti bylo. S jistotou ví vlastně jen to, že to bylo určitě trochu jinak. Seriál dává nakouknout za oponu soudnictví, není ale tak kriticky vyostřený jako třeba NA LAVICI OBŽALOVANÝCH JUSTICE. Soustředí se spíš na obecnější témata, na otázku vztahu pravdy a spravedlnosti, na nejednoznačnost našich rozhodnutí a naši bezmoc vůči důsledkům, které mohou vyvolat. Ukazuje soudcouvskou praxi jako velice delikátní záležitost, při níž více než jinde záleží na osobním nastavení toho, kdo ji vykonává, a která je už jenom tím náchylnější ke korupci. Ne všechny díly mi ale sedly, některé mi přišly docela samožerské a obsazení Norisové tvůrcům neodpouštím ani po druhém zhlédnutí. Švehlíkovu rozervanost mezi ní a Čvančarovou(!!!) mu nelze věřit, ale nezazlívám mu to. Něco takového by neuhrál nikdo.

plakát

Parallel (2018) 

Příliš mnoho Zajíců, myslivcova smrt. Má to sice spoustu působivých nápadů a otevírá si to zajímavé možnosti, kudy se ve vyprávění vydat, ale tvůrci si ze všech vybrali ty nejfádnější. Prvotní ohmatávání kouzelného zrcadla a paralelních časů, k nimž vede, snaha zjistit, jak to celé funguje, dvojsečnost téhle unfair advantage a konečně tragédie a snaha obsadit uprázdněné místo obyvatelem jednoho z vesmírů, které se od toho našeho obvykle liší jen v drobnostech. Film se ale bohužel soustředil na neblahé důsledky možnosti vytěžovat paralelní světy a v tom svém si díky tomu léčit mindráky. A odtud zbývá k přímočaré moralitce o nutnosti zůstat sám sebou už jen krůček. Z nápaditého scífka se stává okoukaná vztahovka, vyúsťující ve vybuchujících emocích, rvačkách a přestřelkách.

Reklama

Reklama