dr.Orlok

dr.Orlok

Ondřej Kopřiva

okres Praha

homepage

31 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 17.5.2019  01:29

    Přehypeovaný fan-servis, který 2/3 stopáže nudí.

    • 28.3.2019  21:45

    Dan Nekonečný z Floridy. Neony, západy a východy slunce. Plechovka piva na stříbrném podnose. Kapitán Wacko, který miluje delfíny. "Panini" úprava vousů. Paranoia naopak. Poezie. "Is that all there is, is that all there is // If that's all there is my friends, then let's keep dancing // Let's break out the booze and have a ball."

    • 21.3.2019  23:26
    Nikdy neodvracej zrak (2018)
    odpad!

    Fotr je lotr:Nazi edition

    • 15.7.2017  16:54

    Lon Chaney vyrůstal v rodině s hluchoněmými rodiči, kdy jeho umírajíci matka nemohla kvůli revma používat znakovou řeč a musela tak komunikovat pouze výrazem tváře. Cynicky by šlo říct, že to pro budoucího herce němých filmů to byla ideální příprava. Proslavily ho expresivní herecké výkony, kdy si schválně vybíral excentrické role. Přezdívaný jako "Muž tisíce tváří" měl široký herecký rejstřík: zahrál Fantoma Opery, Quasimoda, asijské role, klauny, falešné mrzáky (viz. jediná zachovalá scéna z filmu Miracle man) nebo postavy bez končetin (bezruký vrhač nožů v The Unknown aka Alonzo, muž bez rukou nebo beznohý gangster v The Penalty). O make-up svých postav se staral sám, přičemž mu šlo o to, aby byl jednoduchý a působivý. Pravý opak toho, jak se v dnešních PR dokumentech o filmu maskéři "chlubí", kolik hodin musí herci strávit maskováním výrazných postav. Dokument, zároveň fungující i jako showreel jeho nejslavnějších rolí, zmiňuje i spojující téma jeho filmů neopětované lásky.

    • 15.7.2017  15:50
    Potvora (TV seriál) (2016)
    *****

    Fleabag vypadá jako kdyby Lena Dunham napsala Manchester by the Sea. Autorkou je ale Phoebe Waller-Bridge, která v něm výborně propojuje komedii s dramatem. A navíc exceluje i v titulní roli, kdy si užívá každé prolomení čtvrté stěny. Postačí jí výmluvný pohled do kamery jako u Franka Underwooda. Fleabag je skvěle napsaný a vystavěný seriál.

    • 14.12.2016  17:15
    Nejkrásnější portrét (amatérský film) (1988)
    *****

    Jiří Kára: Famu years

    • 26.10.2016  10:44
    Elle (2016)
    ****

    Verhoeven 2016 = Almodóvar 1993

    • 20.3.2016  23:13

    "Living my life is like playing Call of Duty on easy. I just walk around and fuck shit up."

    • 20.3.2016  23:10

    Korejské Na Hromnice o den více řízlé konverzační lehkostí Richarda Linklatera.

    • 15.11.2015  20:55
    Master of None (TV seriál) (2015)
    ****

    Ansari z velké části upravuje materiál ze svých stand-upových vystoupení do formátu tv seriálu. Přičemž problém není jen v recyklaci materiálu, ale také v tom, že to, co dobře funguje jako vyprávěná historka, nefunguje vždy dobře jako hraná scéna. Na druhou stranu ale dokáže přijít s něčím novým a vybroušeným jako je 9. epizoda "Mornings", omezená jen na prostor jednoho bytu, která zhustí vývoj ústředního vztahu do 30 minut.

    • 17.1.2015  19:08
    Televize vás vidí (TV seriál) (2013)
    ****

    Jednoduchý koncept, kde v televizi sledujeme pořad, ve kterém jiní lidé sledují TV, pro mnohé může sloužit, jako příklad úpadku TV. Ale oproti jiným reality-TV pořadům,s různými vykonstruovanými situacemi, zde sledujeme účastníky v jejich přirozeném prostředí, kde navíc o nic nesoutěží. Přestože televizní pořady, které sledují a o nichž mluví jsou zajímavé (časté porody, pořad o záchodcích v nočním klubu, diskuzní Sex Box, či soutěžní hra 'Vypusťte psi!' ) tak hlavním tématem jsou životy jejich diváků, které jsou postupně odkrývany skrz poznámky o televizi. Povedlo se vybrat divácky opravdu vděčné účastníky. Mezi nejzajímavější patří - Steph a Dominic - 'posh' pár, který tráví svůj čas před televizí, se neodmyslitelnou sklenkou v ruce jedné a rukou partnera v ruce druhé. Seniorský pár June a Leona doplňuje věčne pošťuchování Leona - od dvojsmyslných narážek po nevyslišené prosby o krekry. A dále pak věčně mlčenlivý Jay (od druhé sezóny) a nebo naopak hodně hlasité kamarádky z Brixtonu, Sandy a Sandra. Tvůrcům se navíc daří vybalancovat časté přepínání mezi sarkasmem a sentimentalitou.

    • 22.8.2014  10:39
    Bezmocná (1995)
    *****

    Prequel k Mean Girls - Postmoderní adaptace Jane Austen - 90's nostalgia - co víc člověk může chtít?

    • 11.4.2014  00:44

    Cédric Klapisch jako francouzský Richard Linklater uzavírá svou trilogii geografických idiomů (Španělská vesnice, Ruské panenky a nyní Čínská skládačka) ve které v průběhu let sledoval své hrdiny. Podobně jako on alibisticky používá hlavního hrdinu-spisovatele, aby reflektoval předchozí filmy/knihy, a také každý díl zasazuje do nového prostředí. Zatímco Linklater se sevřeněji soustředí na ustřední romantický pár, Klapisch se rozbíhá do těkajících epizodek, přičemž nikdy neztratí optimistický tón vyprávění. Chytře a hravě zde odkazuje na první díl trilogie (rozhovory s filozofy, lesbické balící gesto a zejména spojení dějových linií do nečekané návštevy bytu).

    • 16.2.2014  21:25
    Chlapectví (2014)
    *****

    Neokázale epické

    • 10.2.2014  23:01

    Černobílá kopie Stromu života

    • 9.12.2013  15:11

    Mindfuck. Až na DVD se vlastně naplňuje koncept režiséra, který zamýšlel, že film, složený z pěti kotoučů, se dá přehrát v jakkémkoliv pořadí.

    • 26.11.2013  22:33

    Nejnavštěvovanější norský film (v 5 milionovém Norsku měl návštěvnost 5.5 milionu), vrcholící perfektní 20 minutovou scénou ústředního závodu, kterou George Lucas kompletně okopíroval pro závody kluzáků v Epizodě I.

    • 19.11.2013  21:49

    Bad Grandpa, v titulu sice lákající na značku Jackass, čerpá v tomto celovečerním filmu mnohem z více z Boratovského přístupu, kdy jsou jednotlivé skeče zapojeny do zamýšleného scénáře. Narozdíl od něj se ale tvůrcům buď nepodařilo vyprovokovat nějaké zabavnější reakce od neherců (s několika výjimkami jako například maminka na dětské soutěži krásy která jako jediná z celého sálu začne tleskat, aby se po prvním tlesknutím zarazila, a se studem složila své ruce v klín), nebo scény ustřihli příliš brzo.

    • 3.8.2013  19:35

    Artová telenovela

    • 7.7.2013  16:11

    Kdyby se Jane Austenová narodila o dvě století později a místo psaní románů by točila filmy nejspíš by vypadaly přesně jako tento film.

    • 7.7.2013  15:59
    Cizí oběd (2013)
    ***

    Podobně jako jsou do Indie outsourcovány zákaznické linky velkých společností, tak působí i tento neurážejí snímek, z podžánru "dopisových filmů" alá Nicolas Sparks, jako standardní americký midcult outsourcovaný do Bombaje.

    • 1.6.2013  12:44

    Film, který umně kombinuje dva zdánlivě neslučitelné žánry: komedii a horror.

    • 25.5.2013  23:49

    Refn tvrdil, že film natáčel jako porno (jen místo explicitního sexu zobrazuje explicitní násilí) a kvalita scénáře tomu také odpovídá (tak líně nalinkovaný příběh pomsty tu od Djanga nebyl). Velké zklamání, které nezachrání ani skvělá Kristin Scott Thomas.

    • 16.4.2013  01:19
    K zázraku (2012)
    **

    Malick jako by se tímto filmem nedostal k zázraku, ale na hranici sebe-parodie.

    • 8.2.2013  00:05

    Z Silver Linings Playbook je jen klasická Hollywood cookbook

    • 30.12.2012  17:15

    Něžně nesentimentální nádhera

    • 29.12.2012  14:15
    Bídníci (2012)
    ****

    Docela úspěšný pokus o muzikálové Utrpení panny Orleánské, i když po druhé hodině už působí jen jako utrpení.

    • 10.12.2012  23:38
    Hollywood (TV seriál) (1980)
    *****

    Hollywood je televizní mini-série od Kevina Brownlowa a Davida Gila v produkci britské stanice Thames, která ve svých třinácti epizodách mapuje období němého filmu. Vznikla v Roce 1980, na sklonku období, kdy ještě část pamětníků žila a mohla vypovídat přímo na kameru. Bohužel v současné době, je kvůli právním problémům nemožné jej vydat na DVD. ____Epizoda 1: Pioneers *** První epizoda začíná tezí, že "Jazyk němého filmu byl zničen s příchodem zvuku" a doplňuje ji o několik náhodně vybraných historek z natáčení a velmi dlouhou ukázku z filmu The Wind. První polovina působí tak trochu jako materiál, který se tvůrcům nepodařilo začlenit do žádné z epizod tak jej využily zde. Teprve až v druhé polovině se dostáváme na začátek vývoje kinematografie. Jak naznačuje název epizody oním titulním průkopníkem byl D.W. Griffith (zmíněn je samozřejmě i Edwin S.Porter) a sledujeme jeho filmový růst a vznik prvního amerického velkofilmu - Zrození národa. ____Epizoda 2: In the Beginning **** Počátky kinematografického průmyslu byly v USA soustředěny u velkých měst, kde se natáčelo na střechách (někdy také na točnách, které dovolily využít slunce po celý den), kde podle různých anekdot mezi sebou jednotliví producenti bojovali poměrně nevybíravými prostředky (aneb když už jste si najali gangstery, aby pro vás ničily konkurenci není nic přirozenějšího než točit gangsterské filmy). V průběhu desátých let dochází k přesunu na západní pobřeží do Kalifornie, kde se dalo nalézt v dojezdové vzdálenosti hned několik lokací (poušť, hory, sníh...) a místní komunita z něj rozhodně nebyla nadšena (v inzerátech na pronájem se např. objevovala podmínka "no movies" – což znamenalo, že pokoje nebyl pronajímány lidem od filmu) ____Epizoda 3: Single Beds and Double Standards ***** Skandál okolo populárního komika Roscoe "Fatty" Arbuckla, kdy byla po jeho večírku hospitalizována jedna z dívek, jež pár dní poté zemřela. Roscoe byl obviněn ze znásilnění a vraždy a i když se nakonec nic neprokázalo, noviny informovaly o každém detailu procesu, takže ve výsledku sice nevinný, ale v očích veřejnosti pošpiněný natolik musel Arbuckle skončit s kariérou před kamerou, kam se sice po deseti letech, krátce před svou smrtí, nakrátko vrátil. Tato událost, jež obecně uškodila filmovému průmyslu, byla jedním z důvodů, proč producenti povolaly William H. Hayse, který měl dohlížet na "morální" stránku Hollywoodu. Kromě cenzury, kterou proslul, stál také za natočením propagačních videí o tom, jak se hvězdy chovají v soukromí - uklízí dům nebo si skládají puzzle a měl tak rozptýlit negativní obraz hereckých hvězd. V této epizodě se zmiňují i další nešťastné osudy, např. příběhy mladých dívek, které přicházely do Hollywoodu s vidinou úspěchu a neuspěly, odrazuje film Ella Cinders (jako "Cinderella" - Popelka). Smutný příběh Wallace Reida, slavného představitele milovníků, který se před koncem natáčení zranil, a jelikož bylo třeba film dokončit, tak mu bylo dáno morfium na utišení bolesti, aby mohl dále natáčet. Jenže Reid se stal na morfiu závislým a po čtyřech letech závislosti v pouhých 31 letech jí podlehl také proto, že tehdy neexistovala speciální sanatoria pro léčbu závislostí. ____Epizoda 4: Hollywood Goes to War ***** První světová válka, do jejíhož zapojení Amerika dlouho otálela, znamenala pro Hollywood v konečném důsledku dominanci na zahraničních trzích, kdy byla filmová produkce v Evropě z důvodu války mnohem skromnější. Zpravodajství z války se však většinou omezovaly na záběry pochodujících vojáků, protože nebylo v zájmu propagandy ukazovat umírající vojáky, když armáda potřebovala naverbovat další. D.W. Griffith natáčel v zákopech, avšak skutečná válka nebyla natolik zajímavá, takže velkou část filmu Hearts of the World inscenoval. Erich Von Stroheim, jiný slavný režisér, byl často obsazován do role německých oficírů a tuto zápornou polohu naplňoval tak skvěle, až dostal přízvisko "muž, kterého budete rádi nenávidět". Film Big Parade od King Vidora zažehl nový zájem o válečné filmy. Ač němý, tak při jedné scéně užívaly na place bubnování, aby se herci pohybovali do úderu bubnu. ____Epizoda 5: Hazard of the Game ****** O práci kaskadérů v tehdejším Hollywoodu, kdy kvůli tomu, že auta nesmykovala, tak se vozovka naolejovala, bylo normální střílet katapultem lidi a přesto, že většina hvězd tvrdila, že nepotřebují kaskadéry, protože všechno dělají sami. I jinak odvážní Douglas Fairbanks a Harold Lloyd jejich služeb rádi využili. Je svým způsobem úžasné vidět, že se mnozí z kaskadérů, kteří prováděli opravdu nebezpečné kousky, se dožili tak vysokého věku a zpětně o svých kouscích vyprávějí. Epizoda v závěru zmiňuje i tragické natáčení filmu Trail of 92, kdy v jedné scéně zahynuli čtyři lidé, přičemž těla dvou z nich ani nebyla nalezena. ____Epizoda 6: Swanson and Valentino **** Celá epizoda je věnována dvěma hereckým hvězdám, Glorii Swanson a Rudolphu Valentinovi. V první polovině sledujeme příběh Swansonové, o jejíž hereckých schopnostech mnozí pochybovali,ale o její sex-appealu nikoliv. Odchod od společnosti Paramount k United Artists, po kterém natočila jen několik filmů, než se z filmu po příchodu zvuku víceméně stáhla. Její comeback a nejznámější roli upomínající na její kariéru v němém filmu přišla až v roce 1950 ve filmu Sunset Boulevard, kde částečně hraje sebe samu. Příběh Rudolpha Valentina je mnohem smutnější, protože přesto, že poměrně brzy dosáhl slávy ve filmech Four Horsemen a The Sheik, nebyl s těmito "lacinými" filmy spokojen. Poté, co potkal lásku svého života rusku Natacha Rambova, která jej spíše využívala, natočil film, kde nehrál typického svůdce,ale spíše Fairbanksovského hrdinu. Publikum tuto jeho polohu nepřijalo. Nedařilo se mu finančně, trápil se nad útoky z tisku (byl považován za zženštilého) a jeho manželka od něj v roce odešla. Zemřel náhle roku 1926, kdy jeho pohřeb se stal na událostí, kterou doprovázel sto-tisícový dav truchlících fanynek. ____Epizoda 7: Autocrats **** Stejně jako předchozí epizoda vyprávěla o dvou hereckých hvězdách, tak tato se zaměřuje na dvě režisérské osobnosti, jež prosluly určitou nesmlouvavostí - Cecil B. DeMilla a Erich von Stroheima. Z divadelní rodiny pocházející DeMille, se proslavil filmy, na nichž byla jasně vidět "production value"- produkční hodnota, kde zvládal obrovské davy komparzistů, nebo uměl správně "prodat" luxusní styl interiérů a nákladné oblečení herců. Jeho přísné nároky na herce, kdy od nich požadoval spíše sílu a odvahu než herecké schopnosti."Přednášky", které dával hercům, je často dohnali k slzám. Později se našel ve specifickém žánru náboženského velkofilmu, kdy na základě závěrečného odsouzení, mohl nejdříve většinu filmu bohatě zobrazovat sex a násilí. Pokud byl DeMille příklad režiséra, jež pracuje s producentem, tak na opačném spektru se nachází Von Stroheim, jehož filmy měli časté problémy s producenty a financemi. Sám známý také jako úspěšný herec, představitel mnoha záporných rolí (nejčastěji německých nebo rakouských důstojníků) natočil Slepé manžele, ale při natáčení dalšího filmu - Bláhových žen neváhal postavit v Hollywoodu přesnou repliku Monte Carla, a poprvé mu byl film sestříhán producenti, kteří vysoké náklady uváděli v reklamní kampani upozorněním na fakt, že se jedná o první film, který stál milion dolarů. Při natáčení adaptace románu McTeague Franka Norrise, von Stroheim nejenže točil na skutečných lokacích, ve kterých se děj knihy odehrával (a to včetně pouště), ale rozhodl se zfilmovat knihu celou, se všemi příběhovými linkami (i vedlejší linii příběhu psa). Více než desetihodinovou verzi by nepromítalo žádné kino, takže byl film Závist sestříhán a jeho původní kopie je dodnes jeden z nejvíce žádaných ztracených filmů. Posledním jeho významným filmem byla Queen Kelly, ve kterém hrála mj. Glorie Swansonová. A právě ona způsobila, že ani tento film nedokončil Stroheim tak, jak si přál, když si stěžovala producentům na nevhodné scény (převážně tak utrpěla celá druhá polovina odehrávající v Africe) ____Epizoda 8: Comedy: A Serious Business *** Epizoda se soustředí na čtyři nejslavnější komiky němé éry: Charlieho Chaplina, Harolda Lloyda, Bustera Keatona a relativně neznámého Harryho Langdona, trpí až příliš dlouhými ukázkami. Na jednu stranu jde o hezkou kompilaci zábavných záběrů, ale trpí opravdu malou výpovědní hodnotou, doprovodné slovo je jen uvede nic víc. Harvey Parry tu představí tři základná typy pádů, které se musel člověk naučit, pokud chtěl v groteskách uspět. To, jak Mack Sennet využíval jakéhokoliv veřejného shromáždění nebo události k natáčení, vedle kterého pak vybudoval příběh, aby jej zapojil. Sympatické je zmínka o Maxi Linderovi, francouzském komikovi, který v mnohém inspiroval např. Charlieho Chaplina. Velmi netypickým komikem byl dětsky působící Langdon, jehož komika byla o mnohem pomalejší a méně "slapstickovitější", celkově jemnější a zaměřená na drobné detaily než u jeho kolegů. Dočkal se však pouze krátkodobého úspěchu. ____Epizoda 9: Out West **** Epizoda věnující se oblíbenému americkému žánru - westernu. Do role kovbojů byli nezřídka obsazováni skuteční kovbojové. Tak začínal i Tom Mix, který se stal i režisérem filmů plných kaskadérských kousků. Další westernovou hvězdou byl i Harry Carey, který měl své podpisové gesto, vyjadřující určitou zranitelnost – rukou si držel loket. John Wayne zde o něm mluví jako o svém vzoru a zmiňuje, jak mu vzdal poctu zopakováním jeho typického gesta v posledním záběrů Pátračů (Searchers) Johna Forda. S příchodem zvuku na nějaký čas vymizel tento žánr z kin, z důvodu komplikovaného natáčení zvuku v exteriéru. ____Epizoda 10: The Man with the Megaphone *** O postavě režiséra v raných filmech. Měl pouze tři základní povely – kamera, akce, stop. Na jeho pozici, která byla vysoce ceněna, ale neexistovala pro ně škola. Allan Dwan, který se jako většina tehdejších režisérů se jím stal náhodou. Režisér nosil klasické obutí a hlavně bekovku, kterou často nosíval kšiltem dozadu, aby mohl hledět do kukátka kamery. Muž s megafonem byl muž, který měl vše na starost. Někteří režiséři nechávali k scénám, kde se herci měli rozplakat, zahrát písně, přičemž na každého herce fungovala jiná. Závěr epizody je věnován Kingu Vidorovi a jeho práci na filmu The Crowd, kdy dokázal v rámci studia prosadit i tento civilní snímek. ____Epizoda 11: Trick of the Light **** Nejlepším přítelem hvězdy na place není režisér, ale kameraman. Epizoda sleduje významné kameramany např. Billy Bitzera a další. Popsán je přechod od natáčení v ateliérech pod širým nebem k uměle osvětleným studiím, kde však silné svícení ničilo hercům zrak. Vysvětleny jsou také některé kamerové triky jako dokreslovačky s důrazem na jejich využití při natáčení Ben-Hura. ____Epizoda 12: Star Treatment **** Epizoda o dvou hvězdách, které s příchodem zvuku ustoupily do pozadí či kariéru skončily. Clara Bow, která se neobjevila v Brownlovově knize z roku 1968, za což mu vyčinila jiná z hvězd Louise Brooksová, se stala symbolem tzv. "It- girl"(což byl tehdejší eufeminismus pro sex-appeal). Clara Bow byla jednou z komerčních jistot a jméno si udělal hrdinkami plných života tzv. flapperek – ženské hrdinky jazzového věku, která provokovala společnost přiléhavými klobouky a krátkými sestřihy a sukněmi a výstředními názory. Představitel mnoha milovníků John Gilbert, jehož vášeň na plátně musela být cenzurována. Příchod zvuku byl k němu nemilosrdný, neboť jeho hlas byl příliš vysoký a nedostál jeho vizuálnímu vzezření. ____Epizoda 13: End of an Era **** Rozloučení s érou němých filmů, která končí postupným nástupem zvuku, jehož masového rozšíření se dostalo až po uvedení Jazzového zpěváka z roku 1927. Označení „němý film“ vzniklo až zpětně, protože, jak bylo už dříve dokázáno, filmy vlastně nikdy nebyly němé. Navíc tehdy se nevědělo jestli nejde jen o přechodný stav, protože ozvučení kin se ukázalo jako velmi nákladné. Také, alespoň zpočátku, zvuk výrazně omezil stylové prostředky filmu. Někteří filmaři jako by s příchodem zvuku zapomněli na všechny postupy a v natáčení se vrátil o dekádu zpět. Herci začali navštěvovat nacvičování správné výslovnosti, aby mohli pracovat i ve zvukové éře.

    • 1.11.2012  13:41

    Jednu část filmu tvoří sledování jednotlivců snažících se na Comic-conu nějakým způsobem prosadit (a kde je jediná zajímavá linka o skupince vyrábějící si kostýmy podle Mass Effectu).V druhé nechává Spurlock různé celebrity sypat z rukávu vtipné historky o conu, neustále (se) utvrzující v tom, jak je dobré být geekem. Jen málokdy se film opravdu dotkne něčeho zajímavějšího, například toho, že Comic-con už v současnosti přestává být o komiksech.

    • 14.6.2012  17:26

    Dokument o ženě, jejíž rozkládající tělo bylo nalezeno tři roky po její smrti v jejím bytě na severu Londýna.Nejzajímavější na tomto dokumentu je jeho téma, které shrnuje mrazivý tagline filmu - "Chyběl by jste někomu?" Protože jak postupně vyplouvá na povrch Joyce (Carol) Vincent nebyla nějakým asociálním člověkem stránícím se společnosti. Většina filmu je složena z výpovědí jejích přátel a právě zde, kdy autorka dokumentu nic neupřednostňuje a nenábízí ani rámující komentář (i když kostra byla připravená - minimálně v podobě textových poznámek občas se objevujících ve filmu) působí trochu zmateně. I když vlastně odpovídá vyznění filmu, že žádného člověka vlastně dobře neznáme.

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace