CiTrus007

CiTrus007

Petr Mánek

okres Praha
Nekonvenční ajťák, občasný jazz pianista a ukecaný milovník filmu

homepage
Twitter: petrmanek

45 bodů

Moje komentáře

1 3 6 7 8 9 10 následující >>
    • 7.7.2015  23:19
    Ztrácení (2014)
    ***

    Patologická studie známého psychologického fenoménu je zasazena do velmi příhodného prostředí. Kvůli neustálému přehlížení situace personálem puritánské dívčí školy se totiž z nudné zápletky rázem stává obrovitá záhada s rozpačitým začátkem, komickým průběhem a šíleným rozuzlením. Houstnoucí atmosféra se projevuje zejména v přírodních obrazech, kterými je snímek prokládán, a vrcholí v bleskových sekvencích, které prostřednictvím trefných analogií objektivizují emoce na plátně. I přes skvělé herectví Maisie Williams však musím konstatovat, že to mohlo být o dost lepší, kdyby film zbytečně nemátl diváka změnami tónu. V důsledku režisérka rozmělnila svůj výpravný styl do podivné amorfní směsi. 6/10 [KVIFF 2015]

    • 10.7.2014  23:40

    Zákaz kouření mi svým námětem připomněl Hru s Michaelem Douglasem. V tomto snímku se ovšem nad naším hrdinou nevznáší pouze temný stín polozločinecké organizace sledující každý jeho krok, do koktejlu je navíc přimíchána koňská dávka čistě kapitalistického ega, orientálního nadpřirozena a občasných bollywoodských tanečních výstupů. Abych to shrnul, první polovina filmu se mi moc líbila díky pečlivě načasované situační komice, nadhledu a originální expozici. V té druhé byl film na můj vkus příliš natažený a moc se zabýval odvykacím psychadelickým raušem, který ve spojení s kryptofašistickými tendencemi pana Kashyapa doslova "vyhladil" část pointy příběhu. Celou dobu se mi ale líbila technická forma, od progresivního střihu až po barevné hrátky a všemožné kontrasty mezi jednotlivými prostředími. 7/10 [KVIFF 2014]

    • 5.7.2011  07:29

    Jako historický film zajímavé, příběhově ale trochu roztahané... Ale myslím, že komukoliv sedne Fuller obecně, nepohrdne ani tímto dílkem... [KVIFF 11]

    • 24.11.2013  12:29
    jOBS (2013)
    ****

    Silně emotivní jOBS dokázal z osobnosti skutečného Jobse vytěžit to nejdůležitější – vizi, inspiraci a rebelování. Ukazuje jeho slavné garážové začátky, přerod malé improvizované firmičky do velké korporace a Jobsův následný několikaletý exil. Bohužel ale také vynechá celou řadu důležitých událostí jeho života a za horizont samotného Applu zajde pouze sporadicky. Kvůli tomu se z něj stává spíše celovečerní dokumentární reklama. Na druhou stranu, všichni herci včetně Kutchera předvádějí velmi kvalitní výkony a k technickému zpracování také nemám připomínek. Problémový je tedy pouze scénář. Ten je rozhodně nekompletní a podle některých i historicky nepřesný. Musím předem podotknout, že člověk bez hlubších znalostí jobsovské problematiky nepocítí ani jeden ze zmíněných nedostatků. Já ale četl životopis od Isaacsona, a tak si mohu rýpnout, že na spočítání věcí, které scénárista Whiteley přeskočil, mi obě ruce nestačí. Potom asi už nikoho nepřekvapí, jak skuteční žijící účastníci příběhu (Woz) mohou jít ještě dál a tvrdit, že se věci měly ve skutečnosti úplně jinak. I přesto je ale film velmi slušnou celovečerní zábavou a když si nebudete příliš lámat hlavu nad drobnostmi, stane se z něj poutavý a energický příběh o šílenci, který chtěl změnit svět. 8/10

    • 20.5.2013  22:41
    xXx (2002)
    **

    Byl jsem připraven na leccos, ale tedy na tohle zřejmě ne. Většina filmu vypadá takto: Vin Diesel se oblečený jako idiot prohání sem a tam po Praze v amerických autech a čas od času i někoho zastřelí. Interiéry vypadají buď superluxusně, jako kýčovitá goticko-středověká montáž nebo jako naplesnivělé opuštěné místnosti, ze kterých právě vyhnali bezdomovce. Jak jsem zmínil, většina filmu je točená v ČR, dokonce i v Praze, které ale asi moc dobrou reklamu nedělá, neboť jí vykresluje spíše jako Kyjev nebo Moskvu. Semler by se taky mohl naučit používat filtry, záběry vypadají barevně huř, než kdybych je točil já mobilem. A herci? Žádná sláva - Diesel hraje drsňáka jako z F&F a Jackson mu čas od času zahraje do noty, tím to ale končí. O herecké prkennosti Dannyho Treja pomlčím a rovnou se přesunu k nejhoršímu, a to výkonu českých herců, kteří v tomto snímku působí tak nepřirozeně, jak to jen jde. Proč to vždycky, když Američan přijedou do Prahy točit filmy o špionech, musí dopadnout takhle špatně? 2/10

    • 21.5.2013  21:42

    Mnohem lepší než jednička co do kamery i scénáře, stále však takové přeplácané béčko prošpikované špionskými klišé od začátku do konce. A to se vůbec nezmiňuji o předvídatelnosti zápletky a sérii naprosto nemožných triků, při kterých by se Ice Cube v reálu zabil dřív, než by řekl "xXx". Nemůžu si také odpustit, že mi určitá část připomíná stylem i "street race" pozadím filmy F&F, zejména pak první dva díly. V každém případě všechny atributy u tohoto filmu fungují. Ne příliš dobře, ale alespoň fungují (narozdíl od předchozího dílu). Takže stačí otevřít oči, vypnout mozek a užít si hodinu a půl béčkové akce. 5/10

    • 6.7.2015  23:25
    Údolí (2014)
    **

    Dlouhé, tiché, statické záběry, pohledy do prázdna, pomalu se pohybující postavy a absence dialogu - to je výrazivo, které divák snese pouze v omezeném časovém intervalu. Jakmile však vkročíme do Údolí, čas se zastaví a i pouhé dvě hodiny se mohou zdát jako věčnost. Neuvěřitelně nudný a roztahaný film se přitom snaží upoutat pozornost velmi jemnými náznaky, ze kterých vyvstane více otázek, než scénárista stihne zodpovědět. Jakási myšlenka se zde nachází, podle mého názoru však mohla být uvedena mnohem lepším způsobem. Z projekce jsem odcházel vyčerpán a zklamán. 3/10 [KVIFF 2015]

    • 17.7.2013  23:04

    Čekal jsem tisící recyklaci patetického patriotismu jako v Olympus Has Fallen – nikdy jsem se asi nemýlil více. Emmerich se tentokrát odvázal a po prvních 30 minutách nudné expozice odpálil bombu, která celý snímek přetavila do zvláštního koktejlu Die Hard, Policajta z Beverly Hills a guilty pleasure hraničícím s parodií sama sebe. Nacházíme tedy Channinga McClana, jak v usmoleném tílku prochází Bílý dům se samopalem v ruce společně s Barrackem Foxxem, který po rychlém vystřízlivění z vážnosti prezidentování obuje Jordans a hodí se do pohody. Společně se schovávají, utíkají, procházejí úžasně vybavenými místnostmi a hlavně drsně zabíjejí ikonické padouchy. Co víc si můžeme přát? Například malou přechytračelou Joey King a.k.a. Chloë Moretz 2., nerozhodnou a panikařící vládu, která jmenuje dva nové prezidenty v jedné hodině, nejtrapnější product placement všech dob, trapného hackera nebo nejkýčovitější únik kulce desetiletí. Tento film zkrátka nabízí vše, jen si nemůžete být jisti, jak moc vážně to s vámi Emmerich myslí. Když ale po tolika vtipných drsňárnách nechá vše zachránit malou holčičkou mávající prezidentskou vlajkou před rozbořeným Bílým domem ve slow motion, máte jasno.... – O třídu výš než Olympus Has Fallen a svým osobitým humorem neodolatelné. 9/10

    • 10.7.2015  01:03

    Vím, že Dekameronů už tu je hodně, toto však byl můj první a nemohu říci, že by se mi úplně nelíbil. Film sice režií a střihem vykazuje prvky silného amatérismu a hudební doprovod v určitých momentech působí velmi uboze, dobře zvládnutá dynamika filmu a ucházející herecké výkony však od těchto nedostatků lehce odpoutají pozornost. Jediná zbývající věc, která mě tedy vysloveně bije do očí, je výprava spolu s kostýmy, které spíše navozují dojem, že renesanční Florencie byla krásně čistá a barevná, ačkoli realita musela být často mnohem vybledlejší a umazanější. 5/10 [KVIFF 2015]

    • 29.10.2015  17:38
    ČTTV (TV pořad) (2015)
    ****

    Odkaz České sody znovu ožil!

    • 29.6.2015  13:34

    Ruch ulice, barvy zašlých grafitů, cizí telefonní rozhovory, rozostřené záběry do dálky skrze sklo a mříže – tyto vjemy rychle navodí ambientní, odosobněnou atmosféru. Nezískejte však pocit, že Time Out of Mind je pouze lyrickou sondou americké společnosti. To snad jen chtěl Moverman vyjádřit rozhořčení z civilní byrokracie, když nechal upovídaného bezdomovce bloumat po úřadech s kamarádem, jehož herectví bylo scénářem zredukováno na zamlklé pohledy. Možná postavil formu nad obsah, možná hledal poslání, v každém připadě mi jeho film přišel zdlouhavý a nepromyšlený. Za dvě hodiny jsem neobjevil žádný znatelný posun a měl jsem pocit, že vše skončilo stejně rozpačitě jako začalo. 5/10 [KVIFF 2015]

    • 7.6.2013  23:54

    Obstojný survival horor ve stylu Vetřelce s několika originálními obměnami. První polovina připomíná komunitními nesváry, pouští a pokusy o útěk Let fénixe, druhá je plnokrevnou noční hororovou vyvražďovačkou. Velmi zajímavá byla kamera, která vystřídala dost barevných režimů a několik druhů tmavých záběrů nasvícených z různých stran - poklona Eggbymu. Na druhou stranu jsem ale byl zklamán soundtrackem, který mohl dopadnout o dost lépe. Herecké ztvárnění bandy trosečníků nebylo ideální, ale uspokojivé - víc se mohla snažit hlavně Claudia Black a Cole Hauser. Obzvláště se ale povedl Dieselův Riddick. Snímek jako celek působí velmi stabilně, udrží diváka na nohou, příliš neunudí konverzačkami, ale ani neždímá nervy. Nic převratného, ale rozhodně nic tuctového. Zkrátka staré dobré béčko. (P.S. podle stylu jsem očekával rok výroby tak kolem roku 1980, tohle je ale z přelomu století - jsem příjemně překvapen...). 7/10

    • 8.3.2011  21:55

    Tak tento film mi naprosto vyrazil dech - musím říct, že kromě silných emocí a pocitů ve mně zanechal hodně potravy k přemýšlení.... Zajímavé

    • 4.7.2011  14:01

    Trochu mi to připomíná Limonádového Joe zbaveného veškerých prvků humoru a recese. Je to klasický western, který navíc vyniká tím, že se pod něj podepsal sám Fuller. To v praxi znamená jen to, že kamera je zvláštnější, mezi postavami dochází k tehdy dost nadčasově vtipným nebo sentimentálním chvilkám nebo zase na druhé straně střílí jeden druhého hlava nehlava. [KVIFF 11]

    • 23.1.2014  00:46

    Má očekávání se bohužel nenaplnila. Špinavý trik měl exkluzivní obsazení, dobrého režiséra, originální zápletku a tudíž i tu nejlepší vyhlídku stát se retro-variací na mé oblíbené Dannyho parťáky. Místo toho ale Russell upustil od akce a rozhodl se pro podstatně nudnější dvouhodinovou tlachárnu. Co naplat, že Christian Bale předvedl nejkvalitnější výkon, který jsem u něj doposud viděl. Jeho práce se společně s prací ostatních protagonistů ztratila v nekonečném víru dialogů a scén, který se zamotává sám do sebe, způsobuje zmatky a diváka udrží u plátna jen proto, že chvilkami vyvrhuje nějaký ten střípek dokonalosti. Je to obrovská škoda, hlavně kvůli všem těm jednotlivostem, které mi padly do oka a které mě potěšily. Předně jde o volbu dobově laděné hudby a velmi pečlivě dekorované prostředí, pak také všechny herecké výkony ústředních pěti protagonistů a velmi osobitý humor, který celou dvouhodinku příjemně okoření. 7/10

    • 19.11.2010  08:34
    Špion Garbo (2009)
    *****

    Velmi příjemný dokument, který vyniká hlavně zajímavým, místy až neuvěřitelným příběhem. Od prvních minut diváky usadí a udrží je v křeslech až do titulků. Zásluhu na tom má taky špionážní motiv, který Roch místy proplétá. [MFFKV 2010]

    • 8.7.2014  17:57

    Po smíšených pocitech z prvních nepříliš pozitivních kritik mě tento snímek vcelku příjemně překvapil. Jeho narace má spíše charakter obsáhlého rodinného alba, které procházíme stránku po stránce za doprovodu vyšinutého hlasu vypravěčky. Když se nakonec dobereme k její osobě a jejímu životnímu příběhu, odezní pocit skoku do neznáma a jednotlivé střípky rodinné historie, doposud zbytečné, začnou působit jako koherentní poselství. Po technické stránce je film zpracován kvalitně - animace má bezesporu svůj styl, který se vyznačuje originální kombinací stop-motion fotografie s prostou kresbou. Také mě zaujalo, jak film pracuje s barvami a stíny. 7/10 [KVIFF 2014]

    • 9.7.2016  17:15
    Švýcarák (2016)
    *****

    Bál jsem se, že filmová zábava postavená na plynatosti mě příliš neosloví. Dvojice režisérů však ústřední myšlenku snímku rozvinula natolik originálním a láskyplným způsobem, že jsem se celou dobu upřímně bavil. 9/10 [KVIFF 2016]

    • 6.6.2015  17:23

    Zatímco většina diváků nového Šíleného Maxe přijala s otevřenou náručí, já se konzervativně držím zpět. I když film opravdu dodal, co inzeroval – tedy dynamickou šílenou podívanou pro automobilové fetišisty spojenou s násilnými choutkami nejvyššího kalibru – vůbec jsem se při projekci nebavil. Hlavní potíž tkvěla nejspíš v tom, že mě ani tři scénáristé najednou nedovedli přinutit vcítit se do libovolné figury, a tak mi v průběhu filmu na nikom nezáleželo. To považuji za zásadní scénáristickou chybu, a nemohu proto na nového Maxe pět ódy a dožadovat se dalšího dílu. Uznávám, že Sealeho pouštní kamera, herecký výkon Charlize Theron a poskapokalyptické auto-serepetičky nejdou jen tak přejít a film mi i v některých chvílích vyloudil malý úsměv na rtech (nikdy nezapomenu na toho ohnivého kytaristu). To však samo o sobě nestačí. 4/10

    • 4.7.2013  16:25

    Další intimní zpověď bláznivé hysterky, která kdysi něco znamenala. Hodně procítěné, psychologicky silné a nevyrovnané. Umělecky ale ucházející. 6/10 [KVIFF 2013]

    • 13.2.2011  17:40

    Dokonalá parodie!!!

    • 13.2.2011  17:38

    Naprosto dokonalé - už dlouho jsem se takhle nezasmál. Vřele doporučuji všem vidět (během sledování doporučuji hru: kdo napočítá více filmů, které to paroduje)!

1 3 6 7 8 9 10 následující >>