CiTrus007

CiTrus007

Petr Mánek

okres Praha
Nekonvenční ajťák, občasný jazz pianista a ukecaný milovník filmu

homepage
Twitter: petrmanek

45 bodů

Moje komentáře

    • 19.11.2010  09:35

    Oddechový akční film se 3 sexy hlavními postavami a zajímavým příběhem, čas od času přikořeněný typicky "nešikovným" humorem Billa Murraye.

    • 30.6.2017  23:44

    Hromada hlasitého francouzského křiku, nadávek a pohybu. Přes to vše snímek dovede působit empaticky a procítěně. 7/10 [KVIFF 2017]

    • 1.7.2013  22:05

    První film v mém životě, který mě donutil prchnout z kinosálu ještě před závěrečnými titulky. Gratuluji Acevedovi! 0/10 [KVIFF 2013]

    • 17.2.2011  20:14

    Moc hezký film s napínavým příběhem a hvězdným obsazením. Doporučuji shlédnout. Během celého příběhu mladý DiCaprio osvěžuje podkladový motiv hry na kočku a myš svým klukovským šarmem z Titaniku...

    • 4.7.2013  16:04
    Cizí oběd (2013)
    ****

    Po nevinně vyhlížející expozici se špetkou příjemného a osobitého jídlonosičového humoru byste ani neočekávali nějakou komplexní romantickou zápletku. Batra se ale směrem k závěrečným titulkům snaží klima zahustit směrem k realitě a celému snímku tím podle mě ubližuje. Přesto jsem ale rád, že Lunchbox nedopadl jako přepálený bollywoodský exkrement nebo pateticky omšelé "má mě ráda nebo ne?". Silné 4 hvězdičky. 8/10 [KVIFF 2013]

    • 13.2.2011  19:21
    Comeback (TV seriál) (2008)
    *****

    Výborný seriál! Tak trochu jde po stopách amerických sitcomů, ale zato v českém podání a se vším dobrým i špatným, co k tomu patří... První a druhá série je výborná, třetí už je trošku šroubovaná - čtvrtou teď někdy budou vysílat, uvidíme...

    • 19.11.2010  08:43

    Krásně vykonstruovaný příběh, loupež, postavy i dialogy. U tohoto filmu jsem se dokonale bavil.

    • 13.7.2014  20:01

    Cynicky láskyplná encyklopedie žárlivosti, vzteku a pomsty se skládá ze šesti dějově izolovaných epizod, které by mohly platit za samostatné krátkometrážní filmy. V každé z nich se Szifrón rozhodl mučit obyčejného člověka neuvěřitelně nešťastnými náhodami, dokud z něj nevyrobí zakomplexovanou a pomstychtivou bestii schopnou čehokoliv. Nutno říci, že co se stane potom, je vždy zobrazeno velmi syrovým a bezprostředním způsobem, kterému zároveň nechybí pořádná dávka humoru. Nejvíce se mi líbil procítěný příběh o Ing. Dynamitovi, nejméně ukecaná historka o mladém autovrahovi a dlouhé vyprávění o (ne)šťastné svatbě. 8/10 [KVIFF 2014]

    • 4.7.2015  17:34

    Kolik podivných náhod se musí sejít, abyste mohli podezírat vlastní matku, že není tím, za koho se vydává? A jak s ní potom naložíte? Tvůrci k oběma otázkám přistoupili vcelku nekonvenčně. Poetickou přírodní idylu dvou mladých bratrů na prázdninách prostupuje zprvu nepatrný pocit odcizení, který vlivem dalších pozoruhodných střetů získává na intenzitě i závažnosti. Toto mystérium je skvěle vybudováno a pečlivě udržováno. Ve spojení s přírodními obrazy a nevinnými hrami vytváří optimální klima strachu a úzkosti. Všechna podezření se utvrzují v závěrečné půlhodině, kdy napětí kulminuje formou zdlouhavě násilných, možná až naturalistických pasáží, které vedou k závěrečnému překvapení. Scénáristicky dobře promyšlený snímek mě zaujal zejména dobrou výpravou, hypnoticky saturovanou kamerou a dunivým doprovodem. 7/10 [KVIFF 2015]

    • 4.7.2014  20:45
    Doma (2014)
    ***

    Portrét bohatší řecké rodinky měl původně vyprávět o komplikovaných mezilidských vztazích. Místo toho však diváka hned od počátku zavalí přetahovaná přírodní lyrika prokládaná plochými hereckými výkony. Jediným kvalitním aspektem celého snímku tak zůstává epicky postavená kamera a rafinovaně vybarvené obrazy. 5/10 [KVIFF 2014]

    • 1.7.2013  22:17
    Doma (2011)
    **

    Meditativní rozplyzlost snoubená s germánskými krajinkami a městskou špinavostí. Zajímavá kamera, nezajímaví herci a netradiční zápletka. Konec je však nesrozumitelný a mě neuspokojil. 3/10 [KVIFF 2013]

    • 1.7.2012  23:18
    Domov (2011)
    ***

    Dom přináší zajímavý kontrast. Jednak nicneříkající mrtvou step, jednak skomírající ale početnou rodinku, která uprostřed ní přežívá desítky let, a v neposlední řadě nestabilní prvek mafie, který přitáhne syn - zločinec. Na pár místech pobaví lehkými a nevtíravými situačními gagy, jinde zase zaujme střetem osobností. V každém případě, konec stojí za to, a ačkoliv je Dom v tomto ohledu trochu zvláštní, mně se líbí. [KVIFF 2012]

    • 5.7.2016  19:00
    Domovina (2015)
    odpad!

    Snímek je nevýrazný, fádní a prázdný. Kamera je desaturovaná, kompozice zcela amorfní. Činy postav nevycházejí z jejich motivace ani povahy. A to celé prosím trvá hodinu a půl. Jestli se režisérka filmem snažila něco sdělit, tak mi to nejspíš ušlo. 0/10 [KVIFF 2016]

    • 17.10.2013  13:28
    Don Jon (2013)
    ****

    Joseph Gordon-Levitt mě neustále překvapuje. Jako Don Jon se ukázal nejen jako dobrý herec, ale i jako kvalitní režisér. Jeho snímek je upřímný, smělý, plný emocí a jemně sarkastického humoru. Synopse je šablonovitá, díky živé formě ale nepřestane bavit, ani když se děje přesně to, co jste očekávali. Po herecké stránce film nemá chybu. Scarlett Johansson si svojí roli vysloveně vychutnala a Julianne Moore mě příjemně překvapila. Technické řešení je bezchybné a minimalistické. Ukázáno je jen to nutné, forma nijak neruší obsah, na druhou stranu jej také skvěle doplňuje. Gordon-Levittova prvotina se zkrátka povedla. Je jen škoda, že jí na konci trochu necitelně utnul. 7/10

    • 28.4.2014  23:50
    Doupě (2014)
    ***

    Zdá se, že sociální tématika je v Hollywoodu poslední dobou čím dál populárnější. Tuto skutečnost potvrzuje i Bessonův scénář zasazený do reálně zbankrotovaného Detroitu. Přesto se však do popředí dostává hlavně akční sekvence s Paulem Walkerem a Davidem Bellem v hlavních rolích. Ze samotné akční složky filmu mám smíšené pocity. Bojové scény jsou kvalitní, honičkám dominuje free running a rychlá auta hezky odkazují na Walkerovu sérii Rychlých a zběsilých. Celé mi to přesto připadá trochu nerealistické, nadnesené a neuvěřitelné. Když ale odhlédnu od této závady, zbytek filmu do sebe zapadne bez větších problémů. Potíže nastanou až při vyvrcholení. Chápu, co se Besson snaží říci, podle mého vkusu to ale dělá příliš kostrbatě a šlo by to i elegantněji. K hereckým výkonům nemám připomínek, uchvátila mě snad jen barevná kompozice obrazu a zvukový doprovod, který vhodně dotváří atmosféru ghetta. Celkově tedy Doupě nepovažuji za propracovanou akci nebo film s velkou myšlenkou, nýbrž za místy úsměvnou lehkou akční zábavu a poslední kompletní film zesnulého Paula Walkera. 6/10

    • 19.11.2010  08:41
    Dr. House (TV seriál) (2004)
    *****

    Osobní show dokonalého Hugha Laurieho plná medicínských hádanek, cynického, škodolibého, černého, provokativního a hlavně inteligentního humoru. Na celém seriálu oceňuji lékařskou přesnost, rozmanitost a realismus, se kterým je každý díl natočen.

    • 1.7.2012  02:47

    Řemeslně dobře zpracovaný, upoutá vizuálem a hlavně krásnými protagonistkami Miny, Lucy a Tanyi. Lekačky i krvavé scény jsou podle očekávání vyváženě strašidelné a hlavně neočekávatelné (což je na dnešní dobu celkem vzácnost). Příběh ale kvůli kvalitní porci hrůzy vůbec nezůstává pozadu... V mém pohledu jeden z mála novějších Drákulů s velkým D. [KVIFF 2012]

    • 7.7.2015  16:56

    Dvě zcela oddělená dějství. První intimně sleduje denní rutinu nejnižších vrstev jižanské společnosti, druhé poodhaluje oponu jakési místní nacionalistické domobrany. Jelikož nám jsou prezentovány dva nesouvisející obrazy, dalo se očekávat spojení či alespoň paralela mezi nimi. K mému zklamání se však nedostavilo ani jedno, ba ani jakákoli jiná myšlenka na závěr. Druhá strana místo toho poskytuje ryzí, předsudky nezkreslenou výpověď, která díky delším sekvencím zabíraným ruční kamerou působí téměř dokumentárně. Bohužel také ovšem zdlouhavě a prostoduše. 4/10 [KVIFF 2015]

    • 9.7.2014  01:40

    Co film ve svém titulu inzeruje, to se mu i daří dodat. Miroslav Krobot zkrátka natočil frašku o nijakosti zapadákova, která diváka ukolébává pozvolným scénářem a ubíjí svým ryzím vidláctvím. Ačkoli je v ní humor na několika pečlivě izolovaných místech přítomen, není příliš propracován a bohužel má úrovní blíže k trilogii Slunce, seno, ... Po nadějně střižené upoutávce přiznávám, že jsem zklamán. 5/10 [KVIFF 2014]

    • 25.1.2015  12:15

    I přes pocit malé rezervy v podobě nevyužitého potenciálu Poeova díla mi Andersonovo zpracování celkově lahodilo. Hustotu atmosféry v povídce se filmařům podařilo napodobit tak dobře, že hrůza, kterou jsem při sledování první části zažil, nepůsobila ani trochu uměle. Bohužel v závěru filmu i tato musela být přebita hollywoodským akčním klišé a zejména poslední čtvrtina na mě působila jako podivná všehochuť, v níž se klasické Poeovy figury najednou přeměnily do stereotypů současných akčních filmů. Nutno však říci, že jsem neodcházel zklamán, neboť epilog tento nedostatek téměř dovedl napravit. Herecké obsazení mi přišlo znamenité. Ačkoli jsem se těšil, že bude dáno více prostoru například Michaelu Caineovi, kamera se soustředila hlavně na Kate Beckinsale a Jima Sturgesse. I tak však musím ocenit krásnou výpravu spojenou s příjemným hudebním doprovodem, které alespoň v úvodu dodaly filmu nádech 19. století. 7/10

    • 28.8.2013  23:39
    Elysium (2013)
    ****

    Originální námět obratně zabalený do vizuálně chutné sociální balady. Film táhne dopředu hlavně Matt Damon, který se na roli zřejmě pečlivě připravoval. Jeho protivníkem však ve skutečnosti není až tak Jodie Foster, ale neznámý Sharlto Copley z D9. Neill Blomkamp se při kompozici hodně soustředil na klíčový prvek kontrastu – uhlazený designový zámek Elysium vs. lidnaté zasmrádlé podzámčí. Hltat hezké interiéry a CGI dokáže každý, já si ale navíc cením realistické bídy budoucnosti, která nepůsobí příliš uměle či patetizovaně. Synopse samotná je zajímavá a asi i skutečnější než ledaskde, místy ale doplácí na krkolomnost a vyžaduje trochu filmovější dotek. Hlavním problémem je však vložená romance, která je prosta emocí a postrádá osobitost. Finále je epické i citlivé, rozuzlení je ale dalším učebnicovým příkladem syndromu zoufalého scrénáristy s mesiášským komplexem. Elysium je zkrátka hezká podívaná, která žel bohu trpí několika školáckými chybami. 7/10

    • 4.2.2014  01:51
    Enderova hra (2013)
    ****

    Gavin Hood svojí hru rozehrál velmi rafinovaně na několika frontách. Ve spolupráci s oddělením SFX obmazává ústa divákova pohádkovým sci-fi a fenomenálními vesmírnými záběry. Od prvního okamžiku se také zanořuje hluboko do Enderovy mysli a podrobně zkoumá jeho psychologii. Vzniká tím zajímavý kontrast, jenž požitek ze sledování obzvláštní a v závěru i dosti umocní. Samotné finále je dobře dotaženo a z původní předlohy přebírá silnou myšlenku. Doopravdy jsem si přál, aby z této kvalitativní úrovně nebylo sestoupeno, leč i tento snímek má své vady. První z nich je přílišná příběhová koncentrace na Enderův výcvik. Kvůli ní si místy připadám jako v typickém americkém středoškolském filmu. Jindy zase sklouzneme do druhého extrému, který připomíná militantní Spy Kids v univerzu Hvězdné pěchoty. Přes to všechno musím uznat, že Enderova role je dobře obsazená. Kdo mě však vysloveně zklamal, byli dospěláci Kingsley a Ford, kteří mi připadli absolutně nevyužití. Abych to shrnul, Enderovu hru považuji za jedinečný film, který však kvůli drobným jizvičkám a škrábancům musím s těžkým srdcem ohodnotit 8/10.

    • 25.9.2014  12:07
    Equalizer (2014)
    ***

    Snímek mě zabavil, při jeho sledování jsem se však nemohl ubránit pocitu, že nevyužil svůj plný potenciál a upadl do jakési stylové nerozhodnosti. Na jedné straně se Fuqua snaží naplnit formát obvyklého akčního béčka, film ale trochu spontánně inklinuje k civilnímu dramatu á la Bourne. Tento fenomén prostupuje celým filmem, nejmarkantnější však je ve chvílích, když se hlavního protagonisty umírající mafiáni vyptávají, co je on vlastně zač. Místo typické drsňácké hlášky, kterou byste od béčka čekali, tam McCall jen stojí a kouká, jakoby tu větu někdo těsně před natáčením vyškrtnul ze scénáře. Kromě této významné vady, která ovlivňuje především střih a dynamiku, však nemám moc dalších připomínek. Film je zajímavý hlavně hereckými výkony Denzela Washingtona a Chloë Grace Moretz, kterou jsem do závěrečné scény málem nepoznal. Potěšila mě také stínová kamera a velmi decentní hudba. 6/10

    • 21.12.2011  22:46
    Equilibrium (2002)
    ****

    Matrix + Orwell 1984 = Equilibrium (to je tak vše)

    • 5.7.2011  07:41

    Chybí tomu pořádný konec - takhle by se dal shrnout celý film. Jinak ale oceňuji zajímavý námět (i proč ho zakázali), humorné zpracování (hlavně dialogy) a vyšší princip... Rozhodně stojí za to vidět, už jen z nostalgie... [KVIFF 11]

    • 4.8.2014  23:19

    Do třetice bohužel žádná sláva, Postradatelným zkrátka došel dech. Ve třetí inkarnaci se Rockymu dostala pod ruku opět sehraná parta osvědčených bouchačů. Zdá se mi však, že pod taktovkou Patricka Hughese se nedaří vydojit tu kvalitu, které byl v předchozích dvou dílech přehršel. Část starých osvědčených postav odešla a zbytek je z naprosto neznámých důvodů zatlačen do kouta. Mezi nováčky je odzbrojující padouch Mel Gibson, ale i ukecaný a nanervyjdoucí cirkusák Antonio Banderas. A potom tu je ještě banda neznámých mlaďochů, kolem kterých se točí většina filmu a kteří i přesto nikoho nezaujmou. Scénář je napsán poněkud nesmyslně, což jen podtrhuje beznadějnost některých akčních scén. 5/10

    • 9.7.2014  23:23
    Fair Play (2014)
    ****

    Po delší době jsem narazil na další slušný kousek skomírajícího československého filmového průmyslu. Velmi se mi líbil původní námět, scénář však působí na můj vkus trochu přímočaře, zvláště pak ve spojení s poněkud průměrnými hereckými výkony. I přesto bych ale rád ocenil hlavní myšlenku a důležité morální dilema, které svým uměleckým počinem Andrea Sedláčková připomněla. Rád bych také vyzdvihl dokonalou realističnost celého příběhu, která jde ruku v ruce s velmi střízlivým a chladnokrevně objektivním vykreslením přidušených osmdesátých let a všudypřítomného totalitního režimu. To také souvisí s tmavou, kontrastní a studenou kamerou, která se v mých očích stala téměř bezchybnou. 7/10 [KVIFF 2014]

    • 16.8.2015  12:39

    Nová inkarnace Fantastické čtyřky je bez přehánění největším zklamáním letošního roku. Film určitě netrpí nedostatkem výraziva. I tak, místo aby jej režisér Trank řádně využíval, raději stráví polovinu filmu rozpačitým přešlapováním, jakoby se nedovedl rozhodnout mezi temnou realistickou instalací a lehkým letním kýčem. Výsledkem této nerozhodnosti je jakási amorfní všehochuť, podivně kombinující hluboký psychologický náhled s prvoplánovými superhrdinskými klišé. A ačkoliv scénář nepostrádá hlavu ani patu, cítím se jako divák hluboce uražen hromadou drobných nesrovnalostí, nad kterými jsem podle scénáristy měl mávnout rukou. Chemie mezi postavami na mě působí vynuceně a unyle. Není divu, že mě výkon žádného z herců neoslovil. Kamera je žalostně průměrná, snad jen občasně tónovaná do zajímavých odstínů. Málokdy mě film přesvědčí o své zbytečnosti, nicméně tentokrát si v skrytu duše přeji, aby tvůrci byli bývali raději pokračovali v původní neúspěšné filmové sérii. Anebo konečně přišli s něčím originálním. 3/10

    • 10.7.2015  23:00

    Dokument věrně přibližuje život i dílo legendárního filmaře a animátora prostřednictvím rozhovorů s jeho nejbližšími, ukázek jeho tvorby, historických záběrů z natáčení a soudobou demonstrací technik trikového filmu. Pozitivisticky tónované vyprávění mi celkově přišlo lehké, laskavé a jen místy až příliš čecháčkovské. 8/10 [KVIFF 2015]

    • 6.7.2013  00:28

    Originální námět, na mě zde však působí až příliš mnoho různých motivů najednou. Přesto musím ocenit výkon Robin Wright, kuriozní animace a působivé ztvárnění jiného světa. 8/10 [KVIFF 2013]