CiTrus007

CiTrus007

Petr Mánek

okres Praha
Nekonvenční ajťák, občasný jazz pianista a ukecaný milovník filmu

homepage
Twitter: petrmanek

45 bodů

Moje komentáře

    • 20.4.2013  21:49

    Reacher mě zaskočil. Čekal jsem nablýskanou mainstreamovou detektivku ražení Mission Impossible, dostal jsem mírně natažený, nízkorozpočtový a tak trochu zadumaný remake Sherlocka Holmese poamericku. Cruise za ta léta rozhodně nezapomněl, jak hrát drsňáka. Jako Reacher ale navíc chce získat titul mistra dedukce, improvizace a vypočítaného rizika (jako Holmes). O to se snaží při odhalování spletité sítě náznaků, stop a slepých uliček (také jako Holmes). A nemohu zapomenout na Cruisovo oblíbené "do what's right" (opět jako Holmes). Po technické stránce toho nelze moc vytknout. Je to dobře napsané a McQuarrie si dal záležet, aby to vypadalo, jak zamýšlel. Scénář pobaví a neurazí. Kamera, hudba i herci jsou průměrní až mírně nadprůměrní. Dle očekávání, celý film táhne především Cruise a sekunduje mu Rosamund Pike (která od bondgirl dost přibrala), příjemným překvapením pro mě byl postarší Duvall jako emeritní dědeček. Má hlavní výtka celému tomuto dílku se týká dynamiky. Je to sice detektivka, mohla by ale gradovat přece jen trochu rychleji - prvních 20 minut je opravdu porod. Přesto je to ale ucházející podívaná. Jack Reacher nepřináší nic nového, částečně kopíruje zavedenou šablonu, dělá to ale zatraceně dobře a rozhodně nepůsobí kýčovitě. Navíc si člověk z kina odnese pár scén, které jen tak nezapomene (zmíním třeba všemi opěvovanou koupelnu). Za to všechno mu dávám 80% a 4/5.

    • 30.6.2013  22:52

    Roztahaná lyrika s třešničkou podivnosti a mystična navrchu. Úvodní fantasy titulky sice diváka navnadí, zbytek snímku ale hořce zklame. Verbeek vytvoří velmi hustou a neprostupnou atmosféru, do které promítne skromně jednoduchý život hlavní postavy. Ten se v rámci celkem originální zápletky pokusí rozebrat a přestavět. Není ale z čeho vařit, a tak se zoufale snaží všemi možnými prostředky zaujmout unuděné oko divákovo. V důsledku na plátně defilují kamenné, chladné a vcelku nezajímavé postavy, které na sebe vrhají utichlé pohledy do tmava a navazují nucené dialogy. Film se šourá minutu po minutě a končí bohužel stejně unyle a neochuceně, jak začal. Rozhodně tu byl určitý potenciál využít originální a nevšední zápletky, zůstává ale z větší části nevyužit. Jediné, co mi trochu učarovalo, byl vizuální kontrast mezi civilizační hi-tech architekturou s opojně nasvícenými nočními kluby a přírodní zamyšlenou noční krajinou. Tento film ale dle mého měl na víc. 3/10

    • 2.9.2016  22:43
    Jason Bourne (2016)
    ***

    Přestože film natočila původní dvojice Damon-Greengrass, úplný návrat do stylu starých bourneovských filmů se nekoná. Tvůrci sice tu a tam zahrají na nostalgickou notu původní hudbou či prostřihy do minulosti, tím však propast mezi filmy spíše prohloubí. Zatímco původní filmy se snažily o realismus, Jason Bourne si hraje s elektronickými pozlátky z bondovek. Tématem už není špionská hra na honěnou, ale souboj jednoho agenta s celou jeho bývalou agenturou. Místo minimalismu se snímek snaží ukázat co nejvíce ze všech stran, čímž divákovi podstatně ubírá na představivosti. A postupné budování napětí, díky kterému filmy jako Agent bez minulosti působily tak dramaticky a mysteriózně, vystřídaly nekončící akční scény, které bez vhodného pozadí začnou působit unyle. To vše je navíc značně znepřehledněno rozklepanou kamerou Barryho Ackroyda, která snímku ubírá na produkční hodnotě. Nový Jason Bourne není žádný zázrak, je to průměrná akční podívaná. 6/10

    • 4.7.2014  21:10

    Možná nemám buňky na artovou kinematografii, ale s Germanem jsme si opravdu nesedli. Jeho dílo má sice jednu z nejkrásnějších černobílých kamer, které jsem kdy viděl. Na druhou stranu ale také propadá ve všech ostatních aspektech. Ve vizuálu nemohu odpustit naturalisticky nechutné vykreslení středověku jako období primitivních obličejů pomazaných výkaly a bahnem, které samo o sobě neslouží k vyjádření idejí hlubších než sociálních. Z hlediska scénáristického zase nelze prominout strnulost - typický hřích spojený s obsáhlou knižní předlohou. Tři hodiny je opravdu moc. 2/10 [KVIFF 2014]

    • 6.6.2013  00:02

    Pro mě jeden velký debakl. Refn se zřejmě pokusil o další experiment a tentokrát se mu to šeredně vrátilo. Celému filmu dominuje extrémně unuděná a opilá atmosféra. Postavy na sebe neustále vrhají mlčenlivé pohledy, které trvají věčnost. Když už někdo naváže dialog, nestojí to za nic, a že by se samotní herci přetrhli, to také nemohu říct. Ikonický karaoke vrah Pansringarm udržuje pokerface, místy se tváří skoro jako Kim-Čong-Il, kdežto Gosling zase obměňuje tisíc a jeden pohled do kamery. Zatímco herecké výkony jsou poněkud unylé, dynamika snímku je velmi kontrastní. Refn chvílemi diváka kolébá a nudí až k usnutí, chvílemi mu zase trhá bubínky řvem lidí, kterým jsou vypichovány oči, řezány uši a všemožné končetiny. Celým snímkem se také nese velmi naturalistické pojetí násilí, a tak jsme já i sousedi se slabšími žaludky u některých scén instinktivně přivírali oči - nechť je to varování pro slabší nátury. Scénář je velmi surrealistický, dalo by se říci až avantgardní; přesto je však velmi prázdný a vyústění celé zápletky je nedotaženo velmi neuspokojivým způsobem. Po všech těch výtkách ale musím na tomto filmu jednu věc vychválit, a to audiovizuál. Na zpočátku zvláštně potmavlé obrazy nočního života asijské metropole si rychle zvyknete a opojně saturované barvy prostupující každý záběr se v některých chvílích úžasně snoubí s dekadentně laděným soundtrackem. Dvojice Smith-Martinez se asi doopravdy vyřádila. Bohužel to ale filmu pomáhá jen okrajově. Podle trailerů jsem očekával trochu něco jiného a ještě jednou musím podotknout, že jsem byl dosti zklamán. Byl jsem ale zklamán hodně originálním způsobem. Za Goslinga, občasný vtípek a uhrančivou kameru dávám 3/10.

    • 18.5.2013  22:38

    Pohádková dvojka mě příjemně překvapila. Wirkola si tentokrát dal záležet a vytvořil solidní středověkou řežbu, která diváka chytne a nepustí do poslední vteřiny. Dva profi zabijáci, stádo hnusných čarodějnic a různé moderní hračky jako vystřižené z Van Helsinga (2004) - to jsou hlavní devízy tohoto filmu. Renner se do své role diabetického zabijáka dokonale vžil a jeho výkon je bez chybičky, objevem tohoto filmu je pro mě ovšem Gemma Arterton, která nejenže dobře vypadá, ale umí taky solidně hrát a drsňácké hlášky sype jak z rukávu. Sluší se také doplnit, že se Wirkola zřejmě inspiroval u Tarantina v pojetí krve, a tak červená cáká ve většině scén na všechny strany. Pokud vám tedy nevadí drobné znásilnění původního Grimmovského námětu a máte rádi dobře natočená akční jatka, tohle je film, který letos nesmíte vynechat! Guilty pleasure roku. 8/10

    • 29.10.2014  18:33
    John Wick (2014)
    ****

    Chtěl bych věřit, že John Wick je jiskrou naděje v současné temné éře akční tvorby. Film sice začíná velmi rozpačitě a neobratně, pak ale upoutá nejen úsměvným humorem, ale i kvalitní akcí. Reevesův herecký výkon mi vcelku lahodil – jeho titulní postava byla dostatečně prokreslená, lidská, ale zároveň i chladnokrevná a nemilosrdně vypočítavá. Díky těmto kvalitám jsem nakonec mávnul rukou i nad takovými kiksy, jako třeba byly úvodní pokusy o emoce nebo miniromance s bíglem. Dále jsem si liboval ve scénáři, zejména propracovanosti světa, do kterého byl Wick zasazen – ruská mafie s trezorem v kostele, zločinecký hotel nabízející služby všeho druhu, strategické hrátky zabijáků, to všechno mě jen dále přesvědčovalo o skutečnosti celého Wickova světa. V neposlední řadě mě snímek oslovil z hlediska stylu, který spojil vybledlý design prostředí s pestrobarevnou noční kamerou a syntetickou hudbou, která dokonale sedí k některým bojovnějším scénám. Snad to bude stát za druhý díl! 8/10

    • 10.1.2016  11:47
    Joy (2015)
    ****

    Trochu moderní pohádka, trochu trpké životopisné drama a trochu "Vlčice z Wall Street". Film Joy je pestrou kombinací životních útrap hlavní hrdinky, která si i pod tíhou dospělých problémů dovedla udržet dětské sny a jednoho dne se je rozhodla následovat. Z herců si kromě Jennifer Lawrence v titulní roli mojí pozornost získal především její nestárnoucí filmový partner Bradley Cooper a hvězdný Robert De Niro. Režisér Russel už po několikáté předvedl, že s herci dovede výborně pracovat. Tentokrát však chyboval ve scénáři. Tím narážím z části na jeho charakteristické poklesy a výpadky v dynamice a na divoké vypavěčské skoky v posledních deseti minutách, kterých obecenstvo mohl milosrdně ušetřit pro dobro všech. Kromě těchto kazů však Joy považuji za kvalitní dobové vyprávění. 7/10

    • 7.2.2015  10:18

    Novodobá popelka pod taktovkou autorů Matrixu se bohužel totálně vymknula kontrole. Wachowští se zřejmě nechali unést svým fantastickým vesmírným královstvím a tak trochu pozapomněli na klíčové komponenty filmu. Jen tak si dovedu vysvětlit svojí neschopnost soucítit s hlavními postavami. Channing Tatum byl scénářem zredukován na postavu s emocionální kapacitou Terminátora, což mu vůbec neprospělo. Zvláště pak ve spojení s inertní Milou Kunis bych býval ocenil jakýkoli romantický kontakt, který by dovedl zastínit podivné okamžiky pseudo-procítěného žvatlání. Ještě hůře dopadl Redmaynův padouch, jehož se mi chtělo každou chvíli litovat. Pokud odhlédnu od scénáře a hereckého obsazení, musím vyzdvihnout kvalitu speciálních efektů a vědeckofantastických serepetiček, které nepůsobí příliš vědecky, ale rozhodně se na ně dá dívat. I tak ale ve mě film zanechal smíšené, převážně negativní pocity. Věštím mu osud Zlatého kompasu. 5/10

    • 26.5.2013  20:15
    Já, legenda (2007)
    ****

    Hezky natočené dílko, které smyslně a realisticky popisuje slasti i strasti post-apokalyptického života v NYC. Po delší době vidíme konečně pořádný herecký výkon ze strany Willa Smithe, který se své one-man-show role zhostil opravdu dobře. Film rozhodně není kvůli jediné hlavní postavě příliš prázdný a v příhodných chvílích až lyricky naplňuje diváka atmosférou přírody rozmáhající se v srdci velkoměsta. Vše se ale mění v noci, kdy jakoby Lawrence přepnul do hororového režimu se snahou diváka vyděsit za každou cenu. V tom mu pomáhá právě ta lyrická denní idylka, na kterou si až příliš rychle zvyknete. Upozorňuji, že tak rychlý přechod z plochého klidna do extrémně dechberoucí hrůzy může u slabších spoluobčanů způsobit zdravotní komplikace. Na filmu oceňuji opravdovost a uvěřitelnost. Na druhou stranu by se mi líbil trochu větší spád příběhu - to je ale bohužel daň všech filmů s knižní předlohou. 7/10

    • 13.2.2011  19:24
    Já, robot (2004)
    ****

    Zajímavé akční sci-fi doplněné nezaměnitelným Willem Smithem dost věrohodně ukazuje, jak by mohl svět za pár (desítek) let vypadat.... Celý příběh ještě prožitek umocňuje - doporučuji!

    • 10.7.2015  23:26

    Tradiční zápletka, netradiční rozuzlení. Krásný zpěv doprovází neuvěřitelně zvrácený vidlácký příběh o zamilovaném eunuchovi. I přes skvělý scénář a slušnou režii by mě více potěšilo, kdyby film býval více pracoval s náznaky a nemusel nutně zobrazovat úplně všechno. 6/10 [KVIFF 2015]

    • 16.11.2013  12:00

    Extrémně realistické dokumentární drama precizně vykresluje dobrodružné, ale místy i nelichotivé dopady somálské krize. Odehrává se ve třech dějstvích. To první sleduje životy Phillipse a Somálců, snaží se jejich pohnutky racionálně vysvětlit a morálně ospravedlnit. Jakmile však dojde k samotnému přepadu, přepne Greengrass do režimu Die Hard. V tomto druhém aktu můžeme pozorovat jednu žánrovou kuriozitu – nehollywoodskou akci pohollywoodsku, jejíž narace má kořeny někde u Hotelu Rwanda. Poslední dějství je spíše psychologickou přetlačovanou a morální sebereflexí každé z postav. Tady někde bohužel ztrácí snímek svojí nestrannost a ostře se přiklání k americkému světonázoru. Hra myšlenek ale přesto na konci převáží a ovládne i celý epilog. Herecky i technicky je film dokonalý. Tom Hanks rozhodně mezi neznámými herci nepůsobí jako primadona a diverzita obsazení jen umocňuje realistický zážitek. Až na meziřádkovou interpretaci byl scénář napsán ve smyslu předlohy a nebýt toho přehnaného amerického vlastenectví, dal bych o bod více. 9/10

    • 30.6.2017  23:27
    Kdo je kdo v mykologii (studentský film) (2016)
    ****

    Oceňuji originální za vlasy přitažený námět, důmyslnou výpravu a kvalitní hudební doprovod. Celkově mi ovšem připadá, že si film v závěru trochu nevěděl rady a skončil méně uspokojivě než původně mohl. 7/10 [KVIFF 2017]

    • 3.5.2013  22:20
    Kick-Ass (2010)
    *****

    Dokonalé, velmi zábavné a hlavně vtipné. Tak dobré jsem to nečekal. 9/10

    • 20.8.2013  23:12
    Kick-Ass 2 (2013)
    *****

    Tento film mohl dopadnout buď hodně dobře nebo hodně špatně. Nyní už mohu s úlevou prohlásit, že jsem zažil opravdový Nářez. Ještě rychlejší, ještě vtipnější, o hodně krvavější a mnohem drsnější - to si může Kick-Ass 2 hrdě vytknout do štítu. Obsazení bylo opět perfektní. Hodně prostoru dostala dospělejší Chloë Grace Moretz, která se role Hit-Girl zhostila mnohem barvitěji, a tak kromě bezchybných bojových scén a bad-ass hlášek od ní vidíme i velmi solidní emoce. Jim Carrey, který byl jedním z lákadel, mě také nezklamal. Jen snad mohl zůstat na plátně o trochu déle a nevypařit se hned po třech scénách. Scénáristicky je snímek až překvapivě kohezní. Stejně jako v prvním dílu, i zde je vyprávěn příběh podle komiksu, což tvůrce drží na uzdě, a tak film rozhodně neskončil přepálený. Jedinou slabší částí byl snad krátký fekál-exkurz do amerických dívčích high-school seriálů, který ovšem měl své opodstatnění a uspokojivé vyústění, takže jej Wadlowovi klidně odpustím. Na druhou stranu oceňuji zasazení do reality a těch pár hořkých momentů. K samotnému zpracování nemám námitky. Kamera i hudba dopadly úžasně - adrenalinový střih se střídá s kvalitními komiksovými kresbičkami a do toho navíc hraje Jessie J, co víc si můžeme přát... Kick-Ass 2 je originální, smělý a má své poselství. Nelpí příliš na předchozím dílu, ani neuhýbá šíleně stranou. Zkrátka, je více než srovnatelný s jedničkou. 9/10

    • 7.7.2014  00:10
    Klauni (2013)
    ****

    Klauni jsou typicky českým hořkosladkým svědectvím o tom, jak s lidmi dovede život zamést. Hlavní atrakce, totiž trio Kaiser-Lábus-Flamand, podavá velmi ucházející výkon. Má pozornost se však během projekce stočila od herců a scénáře k samotné formě snímku. Zaujal mě například dabing Didiera Flamanda, který je v dnešní době tak trochu retro. Rád bych také zmínil dynamicky stavěnou konstrukci celého díla, která k divákovi promlouvá ve vlnách. To všechno ve mě pomohlo vzbudit dojem, že Klauni jsou i přes ohrané téma vcelku originální tvorbou. 7/10 [KVIFF 2014]

    • 20.1.2014  23:09

    Sociální studie amerického zdravotnictví otevírá hned několik kontroverzních témat najednou. Zamýšlí se nad morálkou farmaceutického průmyslu, arogantní byrokracií FDA a omezením svobody jedince, které jej může stát život. Aby to nebylo tak suché, na všechny tyto motivy nahlížíme z perspektivy lidově vyhlížejícího kovboje, který po diagnóze AIDS objeví způsob, jak se udržet při životě, a nakonec si z něj udělá živobytí. Musím říct, že McConaugheymu se tuto postavu podařilo ztvárnit velmi charakterně a spolu s Jennifer Garnerovou vytvořil sympatický pár. Nemohu také opomenout výkon nekonvenčního Jareda Leta. Scénář i technické zpracování jsou průměrné, mojí pozornost přitáhly snad jen vhodně použité zvukové efekty a barvy obrazu. Kromě toho ale film má velmi silné téma, které mě v mém kladném hodnocení utvrdilo. 7/10

    • 16.4.2016  14:08
    Kolonie (2015)
    *****

    Vyprávění o tajemné křesťanské sektě, připomínající děsivé příběhy z nacistických pracovních táborů, není nutně nejpříjemnějším filmovým zážitkem, rozhodně však má substanci. Popisuje dobrodružný útěk na svobodu zasazený do historické kulisy Pinochetovy vojenské diktatury, a akcentovaný postranní romantickou linkou. Ačkoli scénář čerpá z rozsáhlých historických pramenů, líbí se mi, že s fakty střízlivě šetří a místo nich si hraje s náznaky. Tím nejen umocňuje filmový zážitek, ale i pozvolna buduje napjatou atmosféru směrem k závěrečnému vyvrcholení. 9/10

    • 23.4.2013  10:34
    Konečná (2013)
    ***

    Extrémně kýčovité, předvídatelné a prošpikované filmovými klišé od začátku do konce, přesto si nalézá svou cestu k divákům. Schwarzenegger samozřejmě hraje prim; sice zestárl, přesto sype hlášky z rukávu a střílí jak zamlada. Zahrát normální postavu ale stále moc nedovede, i když se o to hodně snaží. Na to jsou tu ostatní herci, jejichž úkolem je zasadit vykořeněného guvernéra Kalifornie do děje a udržet ho tam za každou cenu. Je jim ale na můj vkus přenecháno až příliš mnoho času. Scénář je napsán béčkově dle očekávání, někdy je trochu plochý, někdy vyloudí úsměv a v několika situacích máte nutkání říct si WTF?! (třeba v té finální bitce, která vypadá spíš jako mačkárna v domově důchodců) Vizuál neurazí, taky toho u hranic s Mexikem není moc k vidění, film je ale o dost krvavější než dřívější Schwarzeneggerovky. Řada scén se vyplácá hned v upoutávkách, zklamáni ale z kina neodejdete... Za ucházející akci, pár vtipných momentů a nostalgické narážky na vše možné dávám 5/10 a 3*.

    • 18.12.2012  18:40
    Kuma (2012)
    *

    Už nikdy víc. Tento film postrádá jakýkoliv náznak herectví a promyšleného scénáře. Většina postav buď až směšně přehrává nebo je herecky tak pasivní, že nastavuje kameře turecký poker face, v němž mimochodem podle mého trumfnuli i Kristen Stewart. Zasazení a téma je originální, příběh ale trpí patologickou předvídatelností a chronickým nedostatkem vyhranění. A když už se zdá, že by se na předpovědi v obecenstvu dalo sázet ve velkém, scénárista zřejmě svůj omyl vytuší a otočí kormidlem tak nekvalifikovaně a nesmyslně, že se z toho citlivější diváci už nevzpamantují. Výsledkem celé této směsi je rakouský paskvil, který střídá postavené nudné záběry s jednou nebo dvěmi vygradovanými násilnickými scénami, které pateticky odděluje vypravěčskými fade-outy do černé. Při každém z nich jsem doufal, že přijdou závěrečné titulky. Doufal jsem ale dlouho marně, protože tento "výtvor" není jen špatně zpracovaný, ale je taky natáhnutý až do neúnosné míry. A dovolím si citovat souseda: "Měl jsem pocit, že mi jde IQ dolu s každou další vteřinou." Podtrženo sečteno, šikovný střihař by z toho udělal půlhodinový díl do telenovely a navíc by od toho nikdo nic nečekal. Tímto bych si dovolil varovat všechny, co to ještě neviděli. Nechoďte na to, jenom vyhodíte peníze!

    • 13.7.2014  19:33

    Ačkoli byl film natočen jako adaptace velmi originálního příběhu, vůbec mě neoslovil. Třicetiletá Kumiko uniká od nudné práce a rodiny, která na ní klade jen samé povinnosti, k dobrodružnému hledání pokladu, který někde někdo zakopal ve filmu, jenom proto, že byl opatřen nálepkou: "This is a true story." Problém mám zejména s formou narace - film exponuje mnohem více informací, než potřebujeme znát, a v důsledku tak působí staticky, indiferentně a nudně. Zellner se to sice snaží zachránit škatulkou "indie" a celkem zdařilou interakcí mezi postavami v Americe. Mě to však nepřesvědčilo a navíc pro mě čas plynul mnohem pomaleji. Kamera i zvuk bohužel také žádná sláva, jediným zajímavým aspektem tak zůstává herecký výkon hlavní představitelky. 4/10 [KVIFF 2014]

    • 10.7.2015  23:40
    Kámoš (2014)
    ***

    Úsměvná povídka o dvou stárnoucích kamarádech, které jednoho dne rozdělí žena. Film nám nejprve vymaluje téměř homosexuální svazek dvou osamělých staříků, z nichž následně udělá dokonalé osly ve společnosti něžného pohlaví. Závěr však podle mého názoru přišel příliš brzy, čímž snímek ochudil o hlavní pointu. 7/10 [KVIFF 2015]

    • 11.7.2015  00:21
    Kázeň (2014)
    *****

    Prostřednictvím rozsáhlé hádky se tvůrci podařilo velmi trefně parodovat archetypy lidí, se kterými se každý z nás v životě zcela jistě setkal. Ať už se jedná o šílenou právničku, která dogmaticky hájí zájmy dětí, snědého francouze, kterého mají všichni za imigranta, afektovanou matku, výbušného rasistu, rozmazlenou dcerku nebo podrážděného souseda, prvotní facka zahájí nezadržitelnou řetězovou reakci potyček a šarvátek, která je vtipnou kritikou dnešní společnosti. Film disponuje dobrým spádem a skvělým sarkasmem. 9/10 [KVIFF 2015]

    • 9.7.2016  17:04
    Lampedusa (2016)
    **

    Snímek je lyrickou mozaikou portrétů postav, která se postupně prohlubuje a spojuje. Tato výpravná forma je bezesporu umělecká, je však také neuvěřitelně zdlouhavá a utlumená. Dvě hodiny byly na můj vkus až moc. Jedinou sílu vidím v kameře, která na mě působila téměř uhrančivě. Kompozice obrazů se zdá být pečlivě promyšlena a každý záběr by si zasloužil místo na výstavě černobílé fotografie. 4/10 [KVIFF 2016]

    • 4.7.2012  23:45

    Překvapivě dlouhý, nikoliv však nudný snímek. Jemně netradičně uvozen a proložen hudební overturou, jejímž účelem je naladit diváka do správné nálady. V celém filmu se objevuje příjemný britský i "arabský" humor, který prakticky vyvažuje unylejší nebo naopak bojovnější scény. Druhá část je ale na můj vkus trochu méně zábavná. [KVIFF 2012]

    • 11.7.2014  22:09

    "Sněhoborec" byl pro mě velmi silným flmovým zážitkem. Co se zprvu tvářilo jako čistokrevná sociální balada, proměnilo se nakonec v pestrobarevný sci-fi / steampunk zážitek zavdávající si v pohádkovosti s Karlíkem a továrnou na čokoládu, v morálce s Matrixem a v bojovnosti s Hunger Games. Film spočívá z většiny v tom, že postupně prolézáme vagóny čehosi, co dovede tisíckrát přebít nejvyrumělkovanější sen každého šotouše. Po cestě pozorujeme bídu i luxus, krásu i ohavnost, upřímnost i pokrytectví až nakonec dokráčíme k velkým opancéřovaným dveřím, za kterými náš vyvolený Neo zjistí děsivou věc. Tento snímek mě i přes svou délku naprosto uchvátil dokonalým audiovizuálem, originálním a svižným scénářem a překvapivě kvalitním hereckým obsazením. Navrch toho všeho přidávám půl hvězdičky za české cameo v sauně. 9/10 [KVIFF 2014]

    • 19.11.2010  08:34
    Let Fénixe (2004)
    ***

    Očekával jsem napínavý příběh s překvapivým rozuzlením, ale našel jsem i jiné rysy. Scénáristicky je film zasazen do nehostinné pouště, takže se vyvíjí spíše vztahy jednotlivých postav. A vyvíjí se celkem zajímavým směrem. Přesto film není nijak nudný – řekl bych, že Moore hezky vyvážil celý film. Člověk není nijak příliš vtažen do příběhu, ale zároveň ani neusne. Taky musím zmínit Hugha Laurieho, kterého tento film zachytil těsně před mým oblíbeným Housem.

    • 30.6.2017  23:15
    Listopad (2017)
    *****

    Bizarní pohled do každodenní reality estonského venkova inspirovaný tvorbou A. Kivirähka. Kromě mistrovské práce s černobílou kamerou a syrových pobaltských přírodních motivů se snímek pyšní nečekanou dávkou situační komiky. 9/10 [KVIFF 2017]

    • 15.10.2012  19:40
    Looper (2012)
    ****

    Akční sci-fi pro milovníky časových serepetiček a složitých konstruktů. Jestli se rozhodujete pouze na základě Gordon-Levitta a Willise, tak nedostanete, co očekáváte. Levitt už není takový jako v Inception (kde se mi líbil), a Willis, od kterého byste čekali Johna McClane po sto dvacáté třetí, se spíš snaží vytvořit postavu, která bude mít s Levittem něco společného. Pokud jste jako já, tenhle film oceníte jen tehdy, až dáte hlavní protagonisty stranou a začnete se soustředit na samotný příběh a jeho okolnosti. Ani blíže nespecifikovaný stroj času, pípací žabičky nebo divně narovnaná upilovaná brokovnice totiž tuhle věc neženou dopředu. Film rozhodně není špatný. Trpí ale, jako většina akcí, na příliš silném kontrastu mezi honičkami a nicneděláním. Na druhou stranu, místy najdete hezké scenérie, zajímavé vychytávky, extrémně originální část o dospívání Levitta, až se z něj stane Willis (s černými vlasy vypadá fakt divně), nebo třeba pár typicky willisovských gagů (u jednoho jsem měl pocit, že si tak trochu hraje na terminátora). Kameře a režii asi nevytknu skoro nic (až na ten přílišný kontrast). Dá se na to dívat a působí to přirozeně, to mi stačí. V každém případě, zajímavá věc. Ale Forresta Gumpa to fakt netrumfne. 4/5