CiTrus007

CiTrus007

Petr Mánek

okres Praha
Nekonvenční ajťák, občasný jazz pianista a ukecaný milovník filmu

homepage
Twitter: petrmanek

45 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 6.12.2015  01:09

    Steven Spielberg po letech konečně vyprodukoval film, který opět stojí za řeč. Jeho právnické drama zasazené do napjatého období studené války může se svojí dvouapůlhodinovou stopáží působit příliš závažně a upovídaně. Mohu však dosvědčit, že jsem se při jeho sledování ani minutu nenudil. Režisér skvěle pracuje s atmosférou, kterou s patosem podmalovává historickou kulisou rozděleného Berlína, několikanásobně umocněnou charakteristicky tónovanou kamerou. Film tak jako celek vytváří věrnou dobovou mozaiku, do které postarší protagonisté bez potíží zapadnou. Tom Hanks v hlavní roli působí hodně průměrně a vyrovnaně, místy má skvělou chemii s ostatními herci (zejména s Markem Rylancem), jindy zas jen nezaujatě recituje repliky. Nad tím se však příliš nepozastavuji. Mojí pozornost na sebe strhnul scénář, který kromě komplikovaného dobového politikaření pravidelně upouští páru prostřednictvím nebývale civilních, místy až úsměvných dialogů. 9/10

    • 7.7.2015  17:19
    Mustang (2015)
    ****

    Snímek se pokouší podat autentickou zprávu o tradičním tureckém patriarchálním despotismu vůči mladým dívkám. Místy skvěle zobrazuje vesnický folklór skrze malé absurdní epizodky, ke konci však sklouzne k manipulativnímu vyjadřování a při snaze zoufale předat ústřední myšlenku ženské vzájemnosti se oddálí od uvěřitelného. Až na nepřirozené dějové figury v závěrečné části je však film řemeslně dobře natočen. Zvláště bych rád vyzdvihnul skvělou dějovou kohezi a dynamický spád vypravování. 7/10 [KVIFF 2015]

    • 10.7.2015  00:47
    Prach (2015)
    *

    Tento film mě totálně minul. Krásná výtvarná kamera sice měla něco do sebe, jinak to ale byl děs a nuda. Žádná pointa, jenom ubulené zírání do prázdna a do přírody za zvuku cvrčků a osiky. Postav bylo zbytečně mnoho, a tak jejich charaktery nebyly příliš propracované a při interakci působily velmi mělce. Dialog mezi nimi navíc často úplně chyběl a když už se výjimečně dostavil, působil zcela nuceně a prostoduše. Z této rétoriky, která byla rozličnou přírodní výplní nastavena na nesnesitelných devadesát minut, jsem málem umřel nudou ještě dříve než chorý otec na plátně. 2/10 [KVIFF 2015]

    • 9.7.2015  17:17
    Proradní (2015)
    **

    Přepálený historický hnus. Očekával bych, že snímek pojednávající o temném období korejských dějin, které někteří zamlčují a jiní srovnávají s holocaustem, bude k dějinnému materiálu přistupovat s větší pokorou. Místo toho si však režisér náramně libuje v doslovném zobrazování krveprolití a podobně jako pomatený tyran, o kterém sám vypráví, chaoticky přeskakuje mezi jatky a pornem. Spolu se zbytečně energickým střihem, přesycenou kamerou, uřvanými dialogy a šílenou rétorikou mě tato zvrácená velkoformátová podívaná příliš nenadchla. Byly by bývaly stačily jen náznaky. 4/10 [KVIFF 2015]

    • 5.4.2015  21:00

    James Wan vnesl do zavedené hollywoodské série řadu změn. A přestože nedovedu jednoznačně říci, zda jí tím spíše pomohl či uškodil, seznávám, že se mi jeho výtvor vcelku zamlouvá. Film upoutal zájem veřejnosti zejména kvůli smrti Paula Walkera. Tomuto tématu bych se raději obloukem vyhnul a spíše upozornil na herectví Jasona Stathama, kterému se velice dobře podařilo ztvárnit akční postavu, i přestože nedostal tolik prostoru před kamerou. Rovněž nemá smysl rýpat se ve scénáři a hledat neoriginality, dějové či fyzikální chyby, protože těmi je film vysloveně prošpikován. Jediné, co tedy zbývá k posouzení je celkový dojem po stránce zábavní, hudební a audiovizuální, a ten je naštěstí velmi dobrý. Až závěrečný sentimentální sestřih všech dílů mi pomohl pochopit, jak rozsáhlou proměnou tato filmová série prošla. Od závodního žánru se filmy Rychle a zběsile postupně propracovaly k žánru loupežnímu, filosofii rodiny a nakously i tak neuchopitelné otázky, jako je například problém dobra a zla. Z toho důvodu si troufám říci, že tato filmová série nestagnuje, má stále světu co říci, a změna, která po tomto dílu bude nejspíše následovat, může otevřít nové a zajímavé obzory. 8/10

    • 24.7.2015  14:34

    Taylor udělal Terminátorovi to samé, co Abrams Star Treku. Chytrým scénáristickým obratem je obří dědictví z osmdesátek pryč a z výdělečné filmové série je rázem tabula rasa. Bohužel to, co jí nyní zaplnilo, nedopadlo tak stylově jako u sousedů. Herecky ve filmu nevnímám žádné komplikace, a to ani u postaršího ex-guvernéra Kalifornie Schwarzeneggera. Horší je však příběh, který si do poslední minuty není jist svoji strukturou ani vyzněním. Proto všem divákům radím, ať před promítáním raději utlumí vyšší funkce mozkové, neboť je určitě nebudou potřebovat. 7/10

    • 9.7.2015  16:40
    Tělo (2015)
    ****

    Ačkoli je téma poněkud pochmurné, ne-li přímo depresivní, režisérka s ním naložila neuvěřitelně jemně a laskavě. Trocha absurdity a lidské přirozenosti totiž vždy skvěle rozehřeje bledou realitu, do které jsou ústřední postavy uvrženy. Dobře stylizované záběry spolu s velmi slušným herectvím vytvořily perfektní klima pro hořký, místy úsměvný příběh dvou zcela odlišných figur, které k sobě znovu hledají cestu. Závěr se však dostavil příliš rychle. 8/10 [KVIFF 2015]

    • 10.7.2015  23:17

    Drama o odvykání lze natočit více způsoby. Tento snímek šel cestou subtilního výraziva, vybledlé kamery a mysteriózního scénáře, který se v příhodných chvílích opírá o prolínání halucinací s realitou. Pozoruhodná je také chemie mezi ústředními postavami a jejich herecké výkony obecně. Nelíbilo se mi snad jen, že závěr byl natolik podivný, že jeho interpretace zůstává otevřena veřejnosti. 7/10 [KVIFF 2015]

    • 13.7.2015  17:39

    Při prvním čtení anotace mě napadlo, že ztřeštěnější námět jsem na festivalu ještě nepotkal, má nízká očekávání však byla záhy překonána. Snímek láskyplně vypráví příběh, který, ač založen na úplně absurdní premise, vlastně dává dokonalý smysl a skvěle zapadá do biblických příběhů, jak je známe. Díky jemně přihlouplé zápletce, slušným hercům a dobré režii je Zbrusu Nový zákon odlehčenou, místy sarkastickou zábavou, nad kterou nedoporučuji příliš přemýšlet. 9/10 [KVIFF 2015]

    • 10.7.2015  01:03

    Vím, že Dekameronů už tu je hodně, toto však byl můj první a nemohu říci, že by se mi úplně nelíbil. Film sice režií a střihem vykazuje prvky silného amatérismu a hudební doprovod v určitých momentech působí velmi uboze, dobře zvládnutá dynamika filmu a ucházející herecké výkony však od těchto nedostatků lehce odpoutají pozornost. Jediná zbývající věc, která mě tedy vysloveně bije do očí, je výprava spolu s kostýmy, které spíše navozují dojem, že renesanční Florencie byla krásně čistá a barevná, ačkoli realita musela být často mnohem vybledlejší a umazanější. 5/10 [KVIFF 2015]

    • 29.10.2015  17:38
    ČTTV (TV pořad) (2015)
    ****

    Odkaz České sody znovu ožil!

    • 6.6.2015  17:23

    Zatímco většina diváků nového Šíleného Maxe přijala s otevřenou náručí, já se konzervativně držím zpět. I když film opravdu dodal, co inzeroval – tedy dynamickou šílenou podívanou pro automobilové fetišisty spojenou s násilnými choutkami nejvyššího kalibru – vůbec jsem se při projekci nebavil. Hlavní potíž tkvěla nejspíš v tom, že mě ani tři scénáristé najednou nedovedli přinutit vcítit se do libovolné figury, a tak mi v průběhu filmu na nikom nezáleželo. To považuji za zásadní scénáristickou chybu, a nemohu proto na nového Maxe pět ódy a dožadovat se dalšího dílu. Uznávám, že Sealeho pouštní kamera, herecký výkon Charlize Theron a poskapokalyptické auto-serepetičky nejdou jen tak přejít a film mi i v některých chvílích vyloudil malý úsměv na rtech (nikdy nezapomenu na toho ohnivého kytaristu). To však samo o sobě nestačí. 4/10

    • 4.7.2015  01:17

    Lyrická přírodní meditace nad Ruskem, jeho minulostí a budoucností, dokumentuje prostý život listonoše, od kterého se v odlehlých končinách žádá více než pouhé doručování dopisů. Film, který oslavuje vlastenectví, obyčejnost a vesnický způsob života, se může pyšnit zejména uhrančivými plnými barvami kamery a širokými přírodními scenériemi. 6/10 [KVIFF 2015]

    • 3.4.2014  08:36

    Nový Kapitán není ani tak pokračováním starého Kapitána jako spíše vykleštěním Avengers. Samozřejmě, film se na správných místech na svého předchůdce náležitě odkazuje. Je ale také o dost akčnější, dynamičtější a epičtější, čímž zmíněný pokladní trhák přinejmenším připomene. Rozšíření herecké sestavy mu podle mého názoru také velmi prospělo. Dobře totiž na plátně fungují Samuel L. Jackson i Scarlett Johansson. Na snadě je tedy otázka, zda v té epické změti události a postav na starého dobrého Kapitána zbyl vůbec nějaký čas. Já myslím, že ne. Takovou chybu totiž udělal již předchozí film a velmi mu to uškodilo, protože i přes všechno to americké vlastenectví je Kapitán sám o sobě jen nudnou figurkou. Marvel tedy dovádí svůj prototyp univerzálního superhrdinského filmu do dokonalosti. Ukazuje se, že už vůbec nezáleží na tom, jak se film jmenuje, nebo o čem v něm běží. S rostoucími hodnoceními, podle kterých se v Marvelu zřejmě řídí, klesá originalita, a tak jejich nová produkce postupně začíná připomínat ony legendární Baťovy cvičky. I když se však jedná o masovou produkci, musím uznat, že tento kus se povedl. 8/10

    • 13.7.2014  20:01

    Cynicky láskyplná encyklopedie žárlivosti, vzteku a pomsty se skládá ze šesti dějově izolovaných epizod, které by mohly platit za samostatné krátkometrážní filmy. V každé z nich se Szifrón rozhodl mučit obyčejného člověka neuvěřitelně nešťastnými náhodami, dokud z něj nevyrobí zakomplexovanou a pomstychtivou bestii schopnou čehokoliv. Nutno říci, že co se stane potom, je vždy zobrazeno velmi syrovým a bezprostředním způsobem, kterému zároveň nechybí pořádná dávka humoru. Nejvíce se mi líbil procítěný příběh o Ing. Dynamitovi, nejméně ukecaná historka o mladém autovrahovi a dlouhé vyprávění o (ne)šťastné svatbě. 8/10 [KVIFF 2014]

    • 4.7.2015  17:34

    Kolik podivných náhod se musí sejít, abyste mohli podezírat vlastní matku, že není tím, za koho se vydává? A jak s ní potom naložíte? Tvůrci k oběma otázkám přistoupili vcelku nekonvenčně. Poetickou přírodní idylu dvou mladých bratrů na prázdninách prostupuje zprvu nepatrný pocit odcizení, který vlivem dalších pozoruhodných střetů získává na intenzitě i závažnosti. Toto mystérium je skvěle vybudováno a pečlivě udržováno. Ve spojení s přírodními obrazy a nevinnými hrami vytváří optimální klima strachu a úzkosti. Všechna podezření se utvrzují v závěrečné půlhodině, kdy napětí kulminuje formou zdlouhavě násilných, možná až naturalistických pasáží, které vedou k závěrečnému překvapení. Scénáristicky dobře promyšlený snímek mě zaujal zejména dobrou výpravou, hypnoticky saturovanou kamerou a dunivým doprovodem. 7/10 [KVIFF 2015]

    • 4.7.2014  20:45
    Doma (2014)
    ***

    Portrét bohatší řecké rodinky měl původně vyprávět o komplikovaných mezilidských vztazích. Místo toho však diváka hned od počátku zavalí přetahovaná přírodní lyrika prokládaná plochými hereckými výkony. Jediným kvalitním aspektem celého snímku tak zůstává epicky postavená kamera a rafinovaně vybarvené obrazy. 5/10 [KVIFF 2014]

    • 28.4.2014  23:50
    Doupě (2014)
    ***

    Zdá se, že sociální tématika je v Hollywoodu poslední dobou čím dál populárnější. Tuto skutečnost potvrzuje i Bessonův scénář zasazený do reálně zbankrotovaného Detroitu. Přesto se však do popředí dostává hlavně akční sekvence s Paulem Walkerem a Davidem Bellem v hlavních rolích. Ze samotné akční složky filmu mám smíšené pocity. Bojové scény jsou kvalitní, honičkám dominuje free running a rychlá auta hezky odkazují na Walkerovu sérii Rychlých a zběsilých. Celé mi to přesto připadá trochu nerealistické, nadnesené a neuvěřitelné. Když ale odhlédnu od této závady, zbytek filmu do sebe zapadne bez větších problémů. Potíže nastanou až při vyvrcholení. Chápu, co se Besson snaží říci, podle mého vkusu to ale dělá příliš kostrbatě a šlo by to i elegantněji. K hereckým výkonům nemám připomínek, uchvátila mě snad jen barevná kompozice obrazu a zvukový doprovod, který vhodně dotváří atmosféru ghetta. Celkově tedy Doupě nepovažuji za propracovanou akci nebo film s velkou myšlenkou, nýbrž za místy úsměvnou lehkou akční zábavu a poslední kompletní film zesnulého Paula Walkera. 6/10

    • 9.7.2014  01:40

    Co film ve svém titulu inzeruje, to se mu i daří dodat. Miroslav Krobot zkrátka natočil frašku o nijakosti zapadákova, která diváka ukolébává pozvolným scénářem a ubíjí svým ryzím vidláctvím. Ačkoli je v ní humor na několika pečlivě izolovaných místech přítomen, není příliš propracován a bohužel má úrovní blíže k trilogii Slunce, seno, ... Po nadějně střižené upoutávce přiznávám, že jsem zklamán. 5/10 [KVIFF 2014]

    • 25.1.2015  12:15

    I přes pocit malé rezervy v podobě nevyužitého potenciálu Poeova díla mi Andersonovo zpracování celkově lahodilo. Hustotu atmosféry v povídce se filmařům podařilo napodobit tak dobře, že hrůza, kterou jsem při sledování první části zažil, nepůsobila ani trochu uměle. Bohužel v závěru filmu i tato musela být přebita hollywoodským akčním klišé a zejména poslední čtvrtina na mě působila jako podivná všehochuť, v níž se klasické Poeovy figury najednou přeměnily do stereotypů současných akčních filmů. Nutno však říci, že jsem neodcházel zklamán, neboť epilog tento nedostatek téměř dovedl napravit. Herecké obsazení mi přišlo znamenité. Ačkoli jsem se těšil, že bude dáno více prostoru například Michaelu Caineovi, kamera se soustředila hlavně na Kate Beckinsale a Jima Sturgesse. I tak však musím ocenit krásnou výpravu spojenou s příjemným hudebním doprovodem, které alespoň v úvodu dodaly filmu nádech 19. století. 7/10

    • 25.9.2014  12:07
    Equalizer (2014)
    ***

    Snímek mě zabavil, při jeho sledování jsem se však nemohl ubránit pocitu, že nevyužil svůj plný potenciál a upadl do jakési stylové nerozhodnosti. Na jedné straně se Fuqua snaží naplnit formát obvyklého akčního béčka, film ale trochu spontánně inklinuje k civilnímu dramatu á la Bourne. Tento fenomén prostupuje celým filmem, nejmarkantnější však je ve chvílích, když se hlavního protagonisty umírající mafiáni vyptávají, co je on vlastně zač. Místo typické drsňácké hlášky, kterou byste od béčka čekali, tam McCall jen stojí a kouká, jakoby tu větu někdo těsně před natáčením vyškrtnul ze scénáře. Kromě této významné vady, která ovlivňuje především střih a dynamiku, však nemám moc dalších připomínek. Film je zajímavý hlavně hereckými výkony Denzela Washingtona a Chloë Grace Moretz, kterou jsem do závěrečné scény málem nepoznal. Potěšila mě také stínová kamera a velmi decentní hudba. 6/10

    • 4.8.2014  23:19

    Do třetice bohužel žádná sláva, Postradatelným zkrátka došel dech. Ve třetí inkarnaci se Rockymu dostala pod ruku opět sehraná parta osvědčených bouchačů. Zdá se mi však, že pod taktovkou Patricka Hughese se nedaří vydojit tu kvalitu, které byl v předchozích dvou dílech přehršel. Část starých osvědčených postav odešla a zbytek je z naprosto neznámých důvodů zatlačen do kouta. Mezi nováčky je odzbrojující padouch Mel Gibson, ale i ukecaný a nanervyjdoucí cirkusák Antonio Banderas. A potom tu je ještě banda neznámých mlaďochů, kolem kterých se točí většina filmu a kteří i přesto nikoho nezaujmou. Scénář je napsán poněkud nesmyslně, což jen podtrhuje beznadějnost některých akčních scén. 5/10

    • 9.7.2014  23:23
    Fair Play (2014)
    ****

    Po delší době jsem narazil na další slušný kousek skomírajícího československého filmového průmyslu. Velmi se mi líbil původní námět, scénář však působí na můj vkus trochu přímočaře, zvláště pak ve spojení s poněkud průměrnými hereckými výkony. I přesto bych ale rád ocenil hlavní myšlenku a důležité morální dilema, které svým uměleckým počinem Andrea Sedláčková připomněla. Rád bych také vyzdvihl dokonalou realističnost celého příběhu, která jde ruku v ruce s velmi střízlivým a chladnokrevně objektivním vykreslením přidušených osmdesátých let a všudypřítomného totalitního režimu. To také souvisí s tmavou, kontrastní a studenou kamerou, která se v mých očích stala téměř bezchybnou. 7/10 [KVIFF 2014]

    • 16.3.2014  11:43

    Film má velmi solidní základ. Tvůrčí skupina Anderson-Anderson-Yeoman se již několikrát osvědčila, a tak se rozhodně nemůžeme divit, že se s ní opět setkáváme po pouhém roce. Tentokráte nám však nenabízí malou produkci, ale dílo rozsahem hodno samotného Victora Huga. Grandhotel snad může tímto připomínat toliko zprofanovaného Forresta Gumpa. Přesto zde ale nacházím jeden zásadní rozdíl: tento snímek se neomezuje a dává to divákovi okázale najevo. Zmíním například objemné obsazení filmu, jehož hvězdnosti nelze vytknout ani jedno jméno. Kromě toho se však Grandhotel může pyšnit další ctností – je propracován od začátku do konce. Interiéry, exteriéry, filmová hudba i knír Billa Murraye, na vše byl kladen důraz a vše bylo promyšleno do poslední drobnosti. Naposled se zastavím u kamery, ta Yeomanova mě totiž nepřestává uchvacovat. Jeho promptní, suše střižené záběry dodávají filmu dynamiku a spád, který by se u tak rozsáhlé příběhové linie snadno vytratil. Když tedy uvážím Grandhotel Budapešť jako celek, musím uznat, že je to jeden z nejlepších snímků, které jsem za poslední rok měl tu čest navštívit. 10/10

    • 7.12.2014  23:54

    Právě jsem zhlédl dvouhodinovou upoutávku na poslední díl a nejsem tak zklamán, jak jsem původně čekal. Samozřejmě, i tento film se mi snažil vsugerovat, že válku je možno proplakat až k vítězství, že revoluce uspěje jen s dobrým filmovým štábem a že před vojenskou výpravou je stylový outfit důležitější než dobrá výzbroj. Přes to všechno mě ale potěšilo, že třetí díl dovedl konečně překročit stín svých předchůdců tím, že se přestal centrovat kolem samotných Her a všech hloupých drobností s nimi spojených a místo nich zvolil komornější schéma, více zaostřené na psychologii postav. I zde se však dal najít zakopaný pes spočívající v bezvýraznosti většiny hereckých výkonů a obecné neschopnosti scénáristy vlichotit alespoň jednu postavu do divákovy přízně. Jediné, proti čemu snad nemohu nic namítnout, je kamera, efekty a hudební doprovod, které působí o píď kvalitněji než u předchozích dílů, zvláště pak v poslední době mnohokrát skloňovaný kus The Hanging Tree a závěrečný song od Lorde. S opatrným optimismem tedy očekávám závěrečný díl, ve kterém se snad od Francise Lawrence dočkáme dostatečně epického zakončení. Do té doby mu mohu nabídnout pouze bílou růži a 5/10.

    • 3.6.2014  18:55

    Po přečtení knihy od Johna Greena jsem se velmi opodstatněně obával o osud této filmové adaptace. Nutno však říci, že se mé obavy ukázaly jako zcela zbytečné. Scénář byl zpracován opravdu pečlivě a až na pár malých zaškobrtnutí na začátku a nejistou dynamiku těsně před vyvrcholením vytváří krásnou klenbu příběhu. Titulní pár, Shailene Woodley a Ansel Elgort, vytvořili lidské a přístupné postavy, které mezi sebou našly emocionální a intimní pouto navzdory společnému prokletí. Jejich vztah ovšem není pouze romantický, je navíc i intelektuální, za což si zaslouží můj skromný obdiv. Tuto lahodící harmonii čas od času skvěle naruší Dafoeův cynický ožrala se svým švédským hip hopem nebo filosofickým problémem drezíny. Jsem velmi rád, že tento film netrpí skoro žádným z obvyklých symptomů knih adaptovaných do filmové podoby. Chtěl bych také ocenit dokonalý výběr hudebního doprovodu, hlubokou a charakteristicky barevnou kameru a zachování silné myšlenky, která se prosazovala na pozadí celého příběhu. Tento film nevypravuje o ideálu – ukazuje, jak se dá žít, když na život nezbývá čas. 8/10

    • 6.11.2014  00:17
    Interstellar (2014)
    *****

    Ačkoli jsem očekával čistě vědeckofantastickou zábavu, Interstellar mě zasáhnul na emoční rovině. Musím uznat, že sourozencům Nolanovým se scénář filmu opravdu povedl. Jejich příběh je výrazný, dynamický, procítěný a na konci dokonale zamotaný sám do sebe. Jeho síla stojí hlavně na charakteristickém zjevu, který McConaughey rozšiřuje, aniž by se obtěžoval s rozsáhlejší expozicí vlastní postavy. Můj obdiv si také zaslouží Jessica Chastain a Anne Hathaway, jejichž výstup byl ve správných chvílích opravdu dechberoucí. Po technické stránce nemohu filmu nic vytýkat. Nolanovi se podařilo odolat a nevyužívat epické vesmírné pohledy v každém druhém záběru. I přesto mě digitální zjevy krásného vesmíru spolu s vědecky přesnými ruchy a kontrastní hudbou Hanse Zimmera úplně uhranuly. V tomto aspektu bude Interstellar nejspíše srovnáván s Gravitací, já bych jej však spíše připodobnil ke klasice 2001: Vesmírná odysea a Spielbergově A.I. Tak či tak, bavil jsem se opravdu královsky a u závěrečných titulků jsem měl co rozdýchávat. 9/10

    • 29.10.2014  18:33
    John Wick (2014)
    ****

    Chtěl bych věřit, že John Wick je jiskrou naděje v současné temné éře akční tvorby. Film sice začíná velmi rozpačitě a neobratně, pak ale upoutá nejen úsměvným humorem, ale i kvalitní akcí. Reevesův herecký výkon mi vcelku lahodil – jeho titulní postava byla dostatečně prokreslená, lidská, ale zároveň i chladnokrevná a nemilosrdně vypočítavá. Díky těmto kvalitám jsem nakonec mávnul rukou i nad takovými kiksy, jako třeba byly úvodní pokusy o emoce nebo miniromance s bíglem. Dále jsem si liboval ve scénáři, zejména propracovanosti světa, do kterého byl Wick zasazen – ruská mafie s trezorem v kostele, zločinecký hotel nabízející služby všeho druhu, strategické hrátky zabijáků, to všechno mě jen dále přesvědčovalo o skutečnosti celého Wickova světa. V neposlední řadě mě snímek oslovil z hlediska stylu, který spojil vybledlý design prostředí s pestrobarevnou noční kamerou a syntetickou hudbou, která dokonale sedí k některým bojovnějším scénám. Snad to bude stát za druhý díl! 8/10

    • 10.7.2015  23:26

    Tradiční zápletka, netradiční rozuzlení. Krásný zpěv doprovází neuvěřitelně zvrácený vidlácký příběh o zamilovaném eunuchovi. I přes skvělý scénář a slušnou režii by mě více potěšilo, kdyby film býval více pracoval s náznaky a nemusel nutně zobrazovat úplně všechno. 6/10 [KVIFF 2015]

    • 13.7.2014  19:33

    Ačkoli byl film natočen jako adaptace velmi originálního příběhu, vůbec mě neoslovil. Třicetiletá Kumiko uniká od nudné práce a rodiny, která na ní klade jen samé povinnosti, k dobrodružnému hledání pokladu, který někde někdo zakopal ve filmu, jenom proto, že byl opatřen nálepkou: "This is a true story." Problém mám zejména s formou narace - film exponuje mnohem více informací, než potřebujeme znát, a v důsledku tak působí staticky, indiferentně a nudně. Zellner se to sice snaží zachránit škatulkou "indie" a celkem zdařilou interakcí mezi postavami v Americe. Mě to však nepřesvědčilo a navíc pro mě čas plynul mnohem pomaleji. Kamera i zvuk bohužel také žádná sláva, jediným zajímavým aspektem tak zůstává herecký výkon hlavní představitelky. 4/10 [KVIFF 2014]