CiTrus007

CiTrus007

Petr Mánek

okres Praha
Nekonvenční ajťák, občasný jazz pianista a ukecaný milovník filmu

homepage
Twitter: petrmanek

45 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 24.11.2013  12:29
    jOBS (2013)
    ****

    Silně emotivní jOBS dokázal z osobnosti skutečného Jobse vytěžit to nejdůležitější – vizi, inspiraci a rebelování. Ukazuje jeho slavné garážové začátky, přerod malé improvizované firmičky do velké korporace a Jobsův následný několikaletý exil. Bohužel ale také vynechá celou řadu důležitých událostí jeho života a za horizont samotného Applu zajde pouze sporadicky. Kvůli tomu se z něj stává spíše celovečerní dokumentární reklama. Na druhou stranu, všichni herci včetně Kutchera předvádějí velmi kvalitní výkony a k technickému zpracování také nemám připomínek. Problémový je tedy pouze scénář. Ten je rozhodně nekompletní a podle některých i historicky nepřesný. Musím předem podotknout, že člověk bez hlubších znalostí jobsovské problematiky nepocítí ani jeden ze zmíněných nedostatků. Já ale četl životopis od Isaacsona, a tak si mohu rýpnout, že na spočítání věcí, které scénárista Whiteley přeskočil, mi obě ruce nestačí. Potom asi už nikoho nepřekvapí, jak skuteční žijící účastníci příběhu (Woz) mohou jít ještě dál a tvrdit, že se věci měly ve skutečnosti úplně jinak. I přesto je ale film velmi slušnou celovečerní zábavou a když si nebudete příliš lámat hlavu nad drobnostmi, stane se z něj poutavý a energický příběh o šílenci, který chtěl změnit svět. 8/10

    • 17.7.2013  23:04

    Čekal jsem tisící recyklaci patetického patriotismu jako v Olympus Has Fallen – nikdy jsem se asi nemýlil více. Emmerich se tentokrát odvázal a po prvních 30 minutách nudné expozice odpálil bombu, která celý snímek přetavila do zvláštního koktejlu Die Hard, Policajta z Beverly Hills a guilty pleasure hraničícím s parodií sama sebe. Nacházíme tedy Channinga McClana, jak v usmoleném tílku prochází Bílý dům se samopalem v ruce společně s Barrackem Foxxem, který po rychlém vystřízlivění z vážnosti prezidentování obuje Jordans a hodí se do pohody. Společně se schovávají, utíkají, procházejí úžasně vybavenými místnostmi a hlavně drsně zabíjejí ikonické padouchy. Co víc si můžeme přát? Například malou přechytračelou Joey King a.k.a. Chloë Moretz 2., nerozhodnou a panikařící vládu, která jmenuje dva nové prezidenty v jedné hodině, nejtrapnější product placement všech dob, trapného hackera nebo nejkýčovitější únik kulce desetiletí. Tento film zkrátka nabízí vše, jen si nemůžete být jisti, jak moc vážně to s vámi Emmerich myslí. Když ale po tolika vtipných drsňárnách nechá vše zachránit malou holčičkou mávající prezidentskou vlajkou před rozbořeným Bílým domem ve slow motion, máte jasno.... – O třídu výš než Olympus Has Fallen a svým osobitým humorem neodolatelné. 9/10

    • 23.1.2014  00:46

    Má očekávání se bohužel nenaplnila. Špinavý trik měl exkluzivní obsazení, dobrého režiséra, originální zápletku a tudíž i tu nejlepší vyhlídku stát se retro-variací na mé oblíbené Dannyho parťáky. Místo toho ale Russell upustil od akce a rozhodl se pro podstatně nudnější dvouhodinovou tlachárnu. Co naplat, že Christian Bale předvedl nejkvalitnější výkon, který jsem u něj doposud viděl. Jeho práce se společně s prací ostatních protagonistů ztratila v nekonečném víru dialogů a scén, který se zamotává sám do sebe, způsobuje zmatky a diváka udrží u plátna jen proto, že chvilkami vyvrhuje nějaký ten střípek dokonalosti. Je to obrovská škoda, hlavně kvůli všem těm jednotlivostem, které mi padly do oka a které mě potěšily. Předně jde o volbu dobově laděné hudby a velmi pečlivě dekorované prostředí, pak také všechny herecké výkony ústředních pěti protagonistů a velmi osobitý humor, který celou dvouhodinku příjemně okoření. 7/10

    • 21.8.2013  12:20

    Sem tam nějaká ta historická událost pro uvěřitlenost, jinak bezúčelné bitky zabalené do směšně závažného obalu. Kdyby Bekmambetov zahrál spíše na strunu guilty pleasure, mohlo to dopadnout jako Jeníček a Mařenka. 4/10

    • 9.4.2013  17:15
    Avengers (2012)
    ****

    Není špatné, mohlo ale být lepší (a dosáhnout na 5 hvězdiček). Mám vlastně problém jenom se scénářem, vše ostatní je dobré. Kamera i herci na jedničku. Jen ten příběh: trochu s patosem, trochu takový, jak si asi Američan může představit zotročení Německa superpadouchem. Přesto má film i své světlé momenty. Stark perlí jednu úžasnou hlášku za druhou, Thorovi i Cpt. America se podařilo podat solidní výkony. Hulk s Rennerem jsou trochu neteční a stojí divně stranou. Black Widow pózuje více než bojuje, proti ní ale nic nemám. Špatný není taky čestný bad-ass Samuel Jackson. Podtrženo sečteno, není to vůbec špatné. Je to ale pro mainstreamové diváky, nic pro znalce a absolutní začátečníky...

    • 4.1.2013  20:09
    Bídníci (2012)
    *****

    Nejsem sice nijak příliš orientován na muzikály ani na romantiku, tento film mě však na začátku chytl, pevně držel a nepustil až do konce. Režisér Královy řeči, hvězdné obsazení a herecké výkony jsou bez diskuze jednou ze záruk této adaptace - byl jsem ale příjemně překvapen, když jsem zjistil, že Wolverine a Gladiátor umí taky celkem slušně zpívat (tím bych rád utišil i další zlé jazyky, které tady fňukají o tom, že si zašli na muzikál a ono se tam zpívalo). Kromě toho se vše vesměs drží Hugova originálu, který poskytuje úžasný příběh. Hudba je taky původní a zde bych rád vypíchnul, že se spolu se zpěvem herců dá opravdu poslouchat. Ačkoli to nejsou žádní zpěváci, orchestrální podklad je klasický a neochvějný a nikde není příliš slyšet žádný kiks. Filmových efektů pomálu, nikde mi ale nic nechybělo, ani sem příliš nic velkolepého nečekal, jen sem tam člověk rozpozná nějakou tu zelenou obrazovku. Vyvrcholení bylo epické, emocionální i lidské - celkově dotažené do dokonalosti. A dovětek byl ještě lepší (neodpustím si odkaz na "šťastné" zakončení Titaniku, kde si všechny zemřelé postavy ve snu Rose navzájem hezky zatleskají). Kromě toho taky nemohu zapomenout na komickou dvojku Beatrix LeStrange a Borata, kteří to čas od času pořádně rozjedou. Příjemně mě překvapila Samantha Barks, která se, ačkoli vytažena z divadelního prostředí, na stříbrném plátně zabydlela rychle a dodává celku alespoň podle mě třešničku na dortu. Kdybych to měl shrnout, film na mě opravdu zapůsobil tak, jak to dokázalo jen málo ostatních. Hooper se vypracovává k dokonalosti a nejen díky němu je celé dílko krásně vyvážené i osobité. Díky Hugovi příběh nepostrádá myšlenku a rozmanitost. Vše má spád a zapadá do sebe jako hodinky. Herecké obsazení nemohlo být lepší. Prostě paráda!

    • 1.7.2013  22:05

    První film v mém životě, který mě donutil prchnout z kinosálu ještě před závěrečnými titulky. Gratuluji Acevedovi! 0/10 [KVIFF 2013]

    • 1.7.2012  02:47

    Řemeslně dobře zpracovaný, upoutá vizuálem a hlavně krásnými protagonistkami Miny, Lucy a Tanyi. Lekačky i krvavé scény jsou podle očekávání vyváženě strašidelné a hlavně neočekávatelné (což je na dnešní dobu celkem vzácnost). Příběh ale kvůli kvalitní porci hrůzy vůbec nezůstává pozadu... V mém pohledu jeden z mála novějších Drákulů s velkým D. [KVIFF 2012]

    • 20.4.2013  21:49

    Reacher mě zaskočil. Čekal jsem nablýskanou mainstreamovou detektivku ražení Mission Impossible, dostal jsem mírně natažený, nízkorozpočtový a tak trochu zadumaný remake Sherlocka Holmese poamericku. Cruise za ta léta rozhodně nezapomněl, jak hrát drsňáka. Jako Reacher ale navíc chce získat titul mistra dedukce, improvizace a vypočítaného rizika (jako Holmes). O to se snaží při odhalování spletité sítě náznaků, stop a slepých uliček (také jako Holmes). A nemohu zapomenout na Cruisovo oblíbené "do what's right" (opět jako Holmes). Po technické stránce toho nelze moc vytknout. Je to dobře napsané a McQuarrie si dal záležet, aby to vypadalo, jak zamýšlel. Scénář pobaví a neurazí. Kamera, hudba i herci jsou průměrní až mírně nadprůměrní. Dle očekávání, celý film táhne především Cruise a sekunduje mu Rosamund Pike (která od bondgirl dost přibrala), příjemným překvapením pro mě byl postarší Duvall jako emeritní dědeček. Má hlavní výtka celému tomuto dílku se týká dynamiky. Je to sice detektivka, mohla by ale gradovat přece jen trochu rychleji - prvních 20 minut je opravdu porod. Přesto je to ale ucházející podívaná. Jack Reacher nepřináší nic nového, částečně kopíruje zavedenou šablonu, dělá to ale zatraceně dobře a rozhodně nepůsobí kýčovitě. Navíc si člověk z kina odnese pár scén, které jen tak nezapomene (zmíním třeba všemi opěvovanou koupelnu). Za to všechno mu dávám 80% a 4/5.

    • 18.12.2012  18:40
    Kuma (2012)
    *

    Už nikdy víc. Tento film postrádá jakýkoliv náznak herectví a promyšleného scénáře. Většina postav buď až směšně přehrává nebo je herecky tak pasivní, že nastavuje kameře turecký poker face, v němž mimochodem podle mého trumfnuli i Kristen Stewart. Zasazení a téma je originální, příběh ale trpí patologickou předvídatelností a chronickým nedostatkem vyhranění. A když už se zdá, že by se na předpovědi v obecenstvu dalo sázet ve velkém, scénárista zřejmě svůj omyl vytuší a otočí kormidlem tak nekvalifikovaně a nesmyslně, že se z toho citlivější diváci už nevzpamantují. Výsledkem celé této směsi je rakouský paskvil, který střídá postavené nudné záběry s jednou nebo dvěmi vygradovanými násilnickými scénami, které pateticky odděluje vypravěčskými fade-outy do černé. Při každém z nich jsem doufal, že přijdou závěrečné titulky. Doufal jsem ale dlouho marně, protože tento "výtvor" není jen špatně zpracovaný, ale je taky natáhnutý až do neúnosné míry. A dovolím si citovat souseda: "Měl jsem pocit, že mi jde IQ dolu s každou další vteřinou." Podtrženo sečteno, šikovný střihař by z toho udělal půlhodinový díl do telenovely a navíc by od toho nikdo nic nečekal. Tímto bych si dovolil varovat všechny, co to ještě neviděli. Nechoďte na to, jenom vyhodíte peníze!

    • 15.10.2012  19:40
    Looper (2012)
    ****

    Akční sci-fi pro milovníky časových serepetiček a složitých konstruktů. Jestli se rozhodujete pouze na základě Gordon-Levitta a Willise, tak nedostanete, co očekáváte. Levitt už není takový jako v Inception (kde se mi líbil), a Willis, od kterého byste čekali Johna McClane po sto dvacáté třetí, se spíš snaží vytvořit postavu, která bude mít s Levittem něco společného. Pokud jste jako já, tenhle film oceníte jen tehdy, až dáte hlavní protagonisty stranou a začnete se soustředit na samotný příběh a jeho okolnosti. Ani blíže nespecifikovaný stroj času, pípací žabičky nebo divně narovnaná upilovaná brokovnice totiž tuhle věc neženou dopředu. Film rozhodně není špatný. Trpí ale, jako většina akcí, na příliš silném kontrastu mezi honičkami a nicneděláním. Na druhou stranu, místy najdete hezké scenérie, zajímavé vychytávky, extrémně originální část o dospívání Levitta, až se z něj stane Willis (s černými vlasy vypadá fakt divně), nebo třeba pár typicky willisovských gagů (u jednoho jsem měl pocit, že si tak trochu hraje na terminátora). Kameře a režii asi nevytknu skoro nic (až na ten přílišný kontrast). Dá se na to dívat a působí to přirozeně, to mi stačí. V každém případě, zajímavá věc. Ale Forresta Gumpa to fakt netrumfne. 4/5

    • 1.7.2013  22:33
    M.O. (studentský film) (2012)
    ****

    Snímek se může pyšnit originálním námětem, úsměvným scénářem, nasládlou narací a velmi uspokojivým rozuzlením. Po technické stránce je dokonalý. 9/10 [KVIFF 2013]

    • 6.4.2013  16:23

    Tarantino jako vždycky nezklamal, filmu se po řemeslné stránce nedá vůbec nic vytknout. Krásná kamera, dokonalý soundtrack, super herci a k tomu všemu ještě typický Tarantinovský pohled na svět, který známe ze všech jeho dřívějších filmů. Příběh je úžasně scénáristicky vyvážený, má spád, a nikdy se mi nestalo, že bych se u filmu nudil. Nemám, co říct, než: "jen tak dál!"... A ještě jedna dobrá poznámka nakonec. Řekl bych, že tenhle film (stejně jako každá Tarantinovka) není pro všechny - pokud jste ale začali u Kill Billa, a líbil se vám, tohle si taky určitě zamilujete.

    • 15.3.2013  22:44

    3 hvězdičky za nápad a úžasné CGI. Jinak se obávám, že to je dvouhvězdičková zábava. Samotný příběh je klasický lovestory nesmělého mladíka s Kirsten Dunst, který je ale tak natahovaný, vytěžovaný a překrucovaný, že to snad už uměleji ani nejde. Bohužel to celkem efektivně zkazí veškerou námahu designerů, filmařů a herců, která je opravdu znát. A ještě abych nezapomněl, přidávám drobné mínus za zuby Timothy Spalla.

    • 2.7.2012  22:48

    Dobrý, místy vtipný, ale i vážný dokument v lehkém stylu. Situaci líčí věrohodně, fakta ale podává přirozeným způsobem, který člověka očistí od starostí a příjemně naladí. [KVIFF 2012]

    • 11.8.2013  22:06

    Nízkorozpočtový Trosečník Forrest Gump z Indie mě příjemně překvapil. Navzdory knižní předloze rozhodně netrpí typickými syndromy. Místo toho se může chlubit pozvolnou dynamikou, solidní dějovou kohezí a dokonalými CG-zviřátky. Pan Miranda si zřejmě vůbec dal za kamerou záležet a ve spolupráci s kolegy ze speciálních efektů pro nás připravil nezapomenutelnou a uchvacující podívanou hraničící s vizuálem Avataru. Tímto mu skládám velikou poklonu. Dost práce však bylo také odvedeno před kamerou - Sharmův herecký výkon je (s výjimkou nudnější expozice) na vysoké úrovni, zvláště pak když uvážíme, že polovina filmu je jen o něm a virtuálním tigrovi, kterého si při natáčení musel domýšlet. Režisérsky je film zvládnutý dobře - nemám výhrad. Moc se mi také líbí scénáristický obrat na konci. 9/10

    • 11.11.2012  18:28
    Skyfall (2012)
    ****

    Zajímavé. Hodně lidí tento film tento film vidí jako dva styly sešité dohromady. Já vidím vcelku funkční kombinaci, která rozhodně nemá jenom dvě podoby. Čas od času je to sice nechvalně známá "Craigovština", to bylo ale omezeno na minimum. Craigův Bond se v průběhu tří filmů změnil a z toho odřeného kovboje, který Bonda nikterak nepřípomíná, se stala vcelku příhodná napodobenina Brosnana nebo Conneryho, ne však dokonalá - k tomu má dost daleko. V každém případě, film je celkem strhující. A mě na jeho konci čekal celkem tvrdý okamžik prozření. Uvědomil jsem si, že Brosnanův Bond s Judi Dench jako M, kterého jsem tak dlouho zastával a opěvoval, není tím původním. Rozhodně je mu blíže než výkon Craiga, ale o to tu nejde. Craigovo éra zde nepůsobí jako pokus o dalšího konečného Bonda. Spíše jako překlenovací období, které se Bondova dobrodružství snaží zasadit do správných kolejí. Nebudu prozrazovat úplný konec, postačí ale říci, že Skyfall svému slibu dostál a kromě toho, že nabídne poutavou zápletku (ne)bondovky, jeho vyústěním se stane stará dobrá flemingovská rutina - M/Bond/Moneypenny se vším, co k tomu patří.

    • 1.7.2013  23:26

    Úžasný duet dvou hlavních postav, stylové bowlingové sólo a znatelný vývoj charakteru na obou stranách. Zvládnout tohle všechno tak rychle musel být opravdu kumšt, Chritensen si s tím však nějak zázračně poradil. Kromě toho také chválím soundtrack a některé záběry. 8/10 [KVIFF 2013]

    • 2.8.2012  20:24

    Pecka každým coulem... Na svého předchůdce sice nemá, je ale lepší než jednička. Bane není jako chaotický Joker, ale spíš hodně robustní záporácký buldozer s velkou výdrží a vtipným hlasem. Zezačátku jsem měl pocit, jako když přeskakuje deska na gramofonu - z linie do linie, bez jakéhokoliv smyslu či vyššího principu. Celá zápletka ale postupem času nabývá na rychlosti takřka exponenciálně, až nakonec gramofon přeskakuje tak rychle, že se vám v určitou chvíli dají všechny části skládačky dohromady. Vyvrcholení je zajímavé, ale očekávatelné. Mě konkrétně během filmu padli do oka herci z Inception - člověk takovou sebranku jen tak nezapomene (pozn. aut. myšleno v dobrém). Režisérsky dobře zvládnuté, scénáristicky chvalitebné (pár jizviček by se našlo). Jinak mě trochu mrzí, že i Nolan musel sáhnout po archetypu sexy kočky v upnutém oblečku, aby udržel divákovu pozornost (ne, že by se mi Anne Hathaway nelíbila; beru to spíš jako znak kýčovitého pozlátka moderního holywoodu). Celkem: 5* s odřenými prsy.

    • 17.7.2013  12:43

    Russelova adaptace bohužel trpí klasickým syndromem knižního filmu. Jemně rozevláté, dynamicky neurčité a nevyhrocené pojetí příběhu způsobí v divákovi podvědomý pocit nejistoty a nedůvěry k materiálu. Ten je však rychle zatlačen nejprve Cooperovou bláznivou etudou a poté mistrně ztvárněným romantickým tandemem s Jennifer Lawrence. Jak ale čas ubíhá, pomalejší spád opět vyvolá otázku, zda opravdu nešly některé scény vyřešit lépe nebo úplně vypustit. Závěr snímku mě uspokojil, šlo z něj ale podle mého vytěžit mnohem více zvláště po technické a dynamické stránce. Kromě hereckých výkonů také chválím nepříliš kýčovitou obyčejnost prostředí a příjemný a nevtíravý soundtrack. Abych to shrnul: herecky je film naprosto úžasný, kazí to ale trochu roztahaný scénář. Proto dávám silné 4 hvězdy. 8/10

    • 2.7.2012  22:55
    V mlze (2012)
    ***

    Tady něco visí ve vzduchu, a není to smrt ani utrpení. Na tomto snímku mi nevoní především ruský k smrti nudící styl střihu a vyprávění. Scény, kde na sebe protagonisté mlčky zírají, jsou střídány pouze okamžiky, kdy s někým bojují. Nevím, ale doufám, že ruský film má na víc než na napůl polykané dialogy a ohlušující přestřelky... [KVIFF 2012]

    • 4.7.2013  15:56
    Ve stínu (2012)
    *****

    Tento snímek ve mě vzkřísil naději v současnou českou kinematografii (přestože se jedná o dosti rozsáhlou koprodukci). Do ponuré atmosféry 50. let Ondříček rozehrál designovou detektivku, ve které zkřížil Pouta s Četnickými humoreskami a Herculem Poirotem. Nejprve nevinně a Trojanovsky, ke konci vážně a eticky proplouvá mafiánskou StB, měnovou reformou a monstrprocesy, aby nakonec z celého příběhu nevyvodil nic jiného než mravní poslání pro nás pro všechny. To vše navíc v pečlivě zpracované podobě. Zejména chválím ústřední výkon Ivana Trojana, uhrančivou kameru a dechberoucí autentičnost všeho od dějinného pozadí, esesáka/svědka až po originální cigarety a pražské barabizny. Právě díky všem těmto prvkům je celý snímek tak děsivě temný a realistický, až si po titulkách skoro nedovedete oddělit dějinná fakta od filmařské fikce. Přesto ale mám jednu připomínku - zápletka mi připadá trochu jednoduchá a předvídatelná (to ale není u českých filmů nic nového, že?). Za úžasně zpracovanou a navíc morálně korektní podívanou dávám 9/10 [KVIFF 2013]

    • 30.6.2013  17:27

    Snímek je otevřeným oknem do židovské komunity, barvitě a realisticky vykresluje její pozitivní i stinné stránky. Rama Burshtein se soustředí hlavně na motiv rodiny, její důležitost a autoritu. Na sourodou společnost lidí, kteří si navzájem pomáhají a vlastně táhnou za jeden provaz, zároveň ale sledují každý po straně své vlastní zájmy. Do popředí staví jemně šablonovitý příběh nevěsty proti své vůli, kterou se snaží odlišit od předchozích několika stovek zevrubnou psychoanalýzou neobvyklých postav. Ty do sebe zapadají a ačkoli se nejedná o žádné dechberoucí herecké výkony, působí autenticky jako v hraném dokumentu. Irit Sheleg věnovala tomuto filmu asi nejvíce úsilí ze všech herců, není pak tedy podivem, že kolem sebe soustřeďuje většinu děje. Tím by se zdálo, že pohledná Hasas Yaron přichází o prostor, ta se ale snaží kromě sňatku utéci snad i z hlavní role a místy plaše vrhá pohledy do záběru. Nebrání jí to ale ve smělém comebacku v příhodném okamžiku, kdy naopak Sheleg ustupuje do pozadí. Nejlépe snad zvládla Burshtein technickou část filmu - k té asi nemám vůbec žádné připomínky. Kamera je působivá, nasvětlení i barevnost scén dobře vyvážená. Pečlivě dávkovaný soundtrack je samozřejmě židovsky laděn a je v dokonalé symbióze se zbytkem filmu. Příjemně mě překvapilo, že režisérka diváka nepodceňuje a sugestivně prostřihává některé scény, dávaje tak obecenstvu příležitost k doplnění děje. Bohužel ale možná právě pod stejnou záminkou nechala celý hodinu a půl dlouhý snímek bez znatelné pointy. Musím také ocenit pár cynicky a ironicky laděných momentů, jimiž film protkala (např. rabína a troubu nebo rodinnou pomoc požidovsku hned na začátku). 7/10 [KVIFF 2013]

    • 4.7.2015  17:57
    A co teď? (2011)
    *****

    Snímek vykresluje poetický, místy ale děsivě skutečný portrét zapadlé vesničky ležící v zemi, kde se již řadu let občané vraždí pouze kvůli odlišnému vyznání. Autorka tragikomicky konfrontuje módní náboženskou segregaci s lidským rozměrem věci skrze optiku ubohých žen, které musí po skončení bojů své druhy pochovávat. Na pacifistickou strunu zahraje v okamžiku, kdy rozličným ženštinám dojde trpělivost, spolčí se s místními duchovními a typickými ženskými zbraněmi násilnosti ukončí. S trochou nadsázky Slunce, seno a granátomet. 9/10 [KVIFF 2015]

    • 4.7.2012  23:51
    Alpy (2011)
    ***

    Nic komerčního, tohle je pravá filmařská ujetina. Celkem mě překvapilo, že tohoto počinu jsou schopni zrovna Řekové. Nicméně, musím předestřít, že tento film skýtá pro diváky i mnoho dalších překvapení. Kdo je tedy vyhledává a rád se nechává vykolejit, je zde na správném místě. Já se přiznám, že jako konzervativnější člověk jsem byl poněkud zaskočen. Tři hvězdičky za originální nápad (za zbytek dvě). [KVIFF 2012]

    • 5.7.2011  07:33

    Tak takovouhle sprchu jsem dostal naposledy u Sucker Punch... Toto je alternativní underground viděný alternativním pohledem režisérky. Proto se nikdo nedivte, když podotknul, že je to opravdu dost ujeté. Osobám se srdečními potížemi nedoporučuji. [KVIFF 11]

    • 19.10.2012  10:22
    Bojovnice (2011)
    **

    Nic moc. První čtvrtka plná nenávisti, druhá přetéká pochybnostmi, třetí přinese odhalení a ta poslední vůbec nezasytí. Německá kinematografie s Wnendtem v čele opět dokázala, jak surrealisticky a kontrastně dokáže vyplnit hodinu a půl prostoru. Není to můj šálek kávy...

    • 1.7.2013  22:17
    Doma (2011)
    **

    Meditativní rozplyzlost snoubená s germánskými krajinkami a městskou špinavostí. Zajímavá kamera, nezajímaví herci a netradiční zápletka. Konec je však nesrozumitelný a mě neuspokojil. 3/10 [KVIFF 2013]

    • 1.7.2012  23:18
    Domov (2011)
    ***

    Dom přináší zajímavý kontrast. Jednak nicneříkající mrtvou step, jednak skomírající ale početnou rodinku, která uprostřed ní přežívá desítky let, a v neposlední řadě nestabilní prvek mafie, který přitáhne syn - zločinec. Na pár místech pobaví lehkými a nevtíravými situačními gagy, jinde zase zaujme střetem osobností. V každém případě, konec stojí za to, a ačkoliv je Dom v tomto ohledu trochu zvláštní, mně se líbí. [KVIFF 2012]

    • 5.7.2011  07:37

    Upřímně, tohle jsem moc nepochopil. Film se přelévá z téměř nehybných a uspávavě konverzačních scén až k příliš opravdovému bojování. Nedoporučuji příznivcům konvenčního filmového zážitku... [KVIFF 11]