Gilmour93

Gilmour93

Radek Zdráhal

okres Zlín
Private Joker

172 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 28 54 81 107
    • 26.4.2018  13:25

    V úvodu jsem zapnul počítadlo aforismů a začal se trýznit. Nudou, nedostatkem citu pro vtipnost, pseudoproblémy softbalistky s opožděným mentálním vývojem, tradičně afektovaným slunečníkem Wilsonem, po Meg Ryan druhou nejpřeceňovanější herečkou amerických romantických filmů i Nicholsonem v roli trapného panáka, který na konci odmítl dopadnout z okna hned vedle autobusové zastávky. Pokud má žánr romantické komedie dlouhodobý problém s šedivou průměrností, tohle bylo natřeno několika jejími vrstvami..

    • 25.4.2018  12:56
    Wildling (2018)
    **

    Klidně si nechám prohryznout krkavici Beniciem Del Torem, pochcat kalhoty Jackem Nicholsonem či zblokovat střelu Michaelem J.Foxem, ale todle ne.. Bel Powley sice v závěru působila animálně a po depilaci křovinořezem se mohla s mladým přítelem pokusit i o druhé dítě, nicméně ani docela obstojný vizuál nedokázal překrýt sterilitu a nedotaženost. Ať už jde o motivy tělesné transformace či vyloučení ze společnosti, čistě subžánr vlkodlačího hororu nebo romanci pro teenagery, není tam nic, z čeho by byli fanoušci Twilightu zmatení.. Pozitivum možná najdou tolkienští nerdové, protože teď už ví, že samici vrrka neochočí ani Arwen ani Gríma Červivec..

    • 24.4.2018  12:22

    Tyhle vzkazky o pomalovaných macho borcích na obou stranách zákona, co nemají bicepsy, ale přímo tricepsy, mám upřímně rád, takže jsem byl v klidu a Gudegastovi dlouho odpouštěl to neobratné kráčení v precizně vyšlapaných losangeleských stopách Manna a Ayera (povrchně vykreslené charaktery, nakousnutá rodinná pozadí šumící do ztracena, loupež počítající s předpokladem, že všechny Murphyho zákony odjely na dovolenou). Když však přišel čas na „Donnieho parťáky“ (v originále Fräulein´s Football Eleven), přestal jsem být tranquillo..

    • 23.4.2018  12:24
    The House (2017)
    ***

    Když trvale(!) oblečený Will Ferrell metamorfuje v Sama Rothsteina, hoří Jeremy Renner a Nicky Santoro si kope vlastní díru v poušti.. Dřímal v tom asi větší potenciál, ale „Casino Blbagio“ uběhne tak rychle, že ho Federální komise pro dohled nad hazardem a trapným humorem ani nestačí zavřít.. Mantzoukase házím do škatulky za Galifianakisem. Na štítku bude stát „Vousatí řečtí bohové smíchu a idiocie s nezapamatovatelným příjmením“..

    • 19.4.2018  10:38
    Hostiles (2017)
    ***

    Hostiles mělo všechny předpoklady líbit se mi, ale naplnilo je jen částečně. Navnadí bezskrupulózní úvod s napadením farmy, Takayanagi kraluje krajinomalbami pro velká plátna, nehostinnost zdivočelého západu je krutě všudypřítomná a Baleův obličejový minimalismus kyselé prdele je doveden k dokonalosti. Dokonce i Huron Magua se vrátil z věčných lovišť, aby byl do nich eskortován jako Cheyenne! Tak proč to sakra nefunguje!? Je to možnou uživatelskou záměnou meditativnosti za rozvleklost? Nebo klišovitými a nepůvodními dialogy (slyšel jsem správně citaci Williama Munnyho z Unforgiven)? Nebo snad za tím stojí ten dějový oblouk, kdy se nenávistí okoralý zabiják indiánů promění na člena hnutí Red Lives Matter? Ne, že by to nebylo možné, ale ten přerod musí působit přirozeně..

    • 18.4.2018  13:38
    Terrifier (2017)
    ****

    Voalá…Grindhouse! Přistupte blíž a zahrajte si hru s postavami, které dobrovolně přijímají role myší naháněné halloweenskou kočkou, odmítají ji zabít, kdykoliv se objeví příležitost a umírají způsoby, při kterých se vaše večeře může vrátit ke vstupu (bourání blondýny zaživa).. Když s úctou k Savinimu klasické triky a maskérská práce drtivě zválcují CGI, má to něco do sebe. Dávám navíc jednu ostrou, krví zbrocenou hvězdu a to hned ze tří důvodů. Mám zrovna slabou (žánrovou) chvilku, synťáky jsou prostě boží a ten sadistický zkurvenec s malinkatým černým kloboučkem je opravdu děsivý. Je fakt, že se bojím všech klaunů s výjimkou Krustyho (tomu jde o peníze, ne o vraždění), ale to nic nemění na tom, že Art the Clown má v sobě potenciál stát se obskurní ikonou..

    • 17.4.2018  12:29
    Braven (2018)
    **

    Složte větu ze slov a slovních spojení: Oeding - za koule - si zaslouží - za Braven - lepidlem Den Braven - do průvanu - pověsit.. Barbar Lang a Conan Momoa slibovali mnohé, ale tahle tupá variace na Cliffhangera (civil má něco, co chtějí zločinci, sníh, výhoda znalosti prostředí) nemá co nabídnout. Teda pokud nevyhledáváte smích. Ten přijde, když do akce vstoupí nasraná maminka lučištnice či když drvoštěp Joe tak dlouho hledá využití pro past na medvěda, až jej najde. Nastolený trend mohla završit pointa, že ta ozbrojená skupina byla jen spolek myslivců starající se o lesní zvěř a v těch sáčcích byla krmná sůl.. Apropo, není Momoův nadočnicový oblouk ve skutečnosti brada Roberta Z´Dara?

    • 16.4.2018  13:05
    Útěk (1972)
    ***

    Jako správný chiropraktik napraví bolavou krční páteř zlodějíčka z nádraží pár údery loktem do nosu, bledě vypadající partnerce hbitě prokrví tváře a pomocí brokovnice se pečlivě stará o to, aby gangsteři netrpěli nedostatkem železa. Doktor McCoy se docela snaží, ale nikdy nebudu z McQueena připosraný jak mistr zastavárny Rick Harrison. Bohužel jsem jako první viděl remake Donaldsona, takže některé nestandardní scény (švédská veterinářská trojka, peníze v bezpečnostní skříňce a koneckonců konec) neměly ten patřičný dopad. To by ani tak nevadilo, ale ta manýra, kdy se strýček Sam dostával hluboko pod průměrnou délku záběru 3,5 sekundy, někdy působila až legračně..

    • 13.4.2018  13:23
    Nikdys nebyl (2017)
    ****

    U can´t touch this. Hammer time! Lynne Ramsay do toho zase jde nekompromisně až na dřeň a skrz postavu veterána Joea předvádí, že když dlouhodobě zažíváte psychickou i fyzickou bolest, snáze ji dopřejete i druhým. Zlověstně plíživé profilování zpustlého lovce pedofilů pomocí halucinací, flashbacků i „mimopracovního“ života, brutální násilí, co chytře není moc na očích (záběry přes kamery bezpečnostního systému, těla ležící po ataku), Greenwood vnášející hudební „Drive“ Cliffa Martineze a některé působivé scény (proud vzduchu a tělo v pytli na zadním sedadle auta) dávají divákovi dostatek prostoru k přivolání výtahu do pekla plného utrpení. Škoda jen nepříliš funkčně vykresleného vztahu unesená - zachránce, klišé v podobě zla z vysokých politických kruhů a pocitu neúplnosti, který lehce otupuje intenzitu. Takhle jsme se zasekli v podzemních garážích, ale to je pro duševní zdraví diváků možná dobře..

    • 12.4.2018  11:38

    Do vyhořelého života jiskru přinášející zločin a potměšilý trest. Allenova další půjčka od Dostojevského už není přehlídkou nějakých břitkých slovních výměn, ale spíše zamyšlení nad ohebností morálky a fatalitou možnosti volby. Pravda trochu předvídatelné a woodyovsky snobské (krásně reprezentováno rozmazleným idealismem postavy E.Stone), ale ta stařecká nenechavá autorská ruka má ve své osobitosti pořád co nabídnout. U epilogu Jill mi scházelo, že v rámci terapie napsala knihu o kauzalitě a determinismu, ve které „verbálně masturbuje“ nad tím, kdo Abea upozornil na rozhovor u vedlejšího stolu v bistru..

    • 11.4.2018  14:15

    Udavači udávají, zloději kradou, zabijáci zabíjejí a milenci milují.. Jeden ze stavebních kamenů La Nouvelle Vague přišel ve své době s něčím, co nám nyní přijde naprosto přirozené (dlouhé záběry, poskočný střih, postsynchrony) a stylistické prostředky povýšil na úroveň vyprávěného příběhu. Ten se sice občas utápí v trivialitě a dialozích o lejnu (nedivím se, že Tarantino z Godarda uchcává), ale novátorská forma, zdánlivě nevinná femme fatale Seberg a frajírek, sexuální loudil a unavený Baby Bogard Belmondo dávají zapomenout na to, že celá ta existenciálně-kriminální romance stojí na stejné vodě, jako pokleslý žánr z kterého čerpá. Doteď nechápu, že známé gesto z filmu nebylo použito v reklamě na jelení lůj..

    • 10.4.2018  11:40
    Humr (2015)
    ***

    To eye or not to eye, that is the question.. Černá absurdní fašisticko-dystopická podivnost, která zajíždí do společenské kategorizace partnerských vztahů a přitom si rochní v poznatku, že ani jedna z cest není absolutním vítězstvím a ve druhém plánu ještě stačí ironizovat všemožná hnutí odporu, co se bouří proti nastaveným pravidlům, ale sama se jinými svazují. Co tím vším chtěl nekonvenční Lanthimos říct je celkem jasné, ale oproti The Killing of a Sacred Deer u mě nezafungovalo to pojetí. Možná by přineslo potřebnou empatii, kdyby všechny postavy nebyly jak na čtyři tužkové baterky, ale to už by byl docela jiný příběh mimo autorský záměr.. P.S.: Tělnatý korýš Colin perfektní. Jeho případná proměna na humra by byla jen kosmetickou úpravou..

    • 9.4.2018  14:14

    Nastává konec světa dle eschatologie, nebo si jen Bůh otevírá řetězec second handů? Když se zaměřuje na dětské velikosti, proč si nevzal toho nerudného islamofobního liliputa? Proč chybí mezi jmény scénáristů Ned Flanders? Proč na konci, kdy zastavili čumákem půl metru od cisterny, si všichni stoupli pár metrů od letadla a mezi ohnisky menších požárů si nevzrušeně povídali? Chápu. Když jde o Zjevení svatého Jana, požární bezpečnost jde stranou.. Nicolasův kulomet tragikomických rolí se ne a ne zaseknout. Prý mizeli i lidé z kin v průběhu představení, ale bylo to včetně oblečení..

    • 9.4.2018  14:09

    Tohle šlo postavit jedině na hercích. Tradičně dokonale přirozená K.S.Thomas a Pio Marmaï jakožto zoufalý trouba s příjmením psychiatra, který je uznávanou světovou kapacitou přes trauma, PTSD a jeden syndrom vzniknuvší ve švédské bance, odvedou kus poctivé práce a vy můžete přehodnocovat, kdo je vlastně v čích rukou až do zvláštního finále s nejasnou motivací hlavní hrdinky. Měla to už od začátku připravené jako akt pomsty? Neuspokojil ji? Nebo jí snad vyžral ledničku? Cokoliv si přejete..

    • 6.4.2018  12:14

    Vybrat do rolí mikrobiologů herce, kteří nejsou úplně beauty, ale přitom by byli mezi ostatními rozcuchanými vědátory s dioptrickými brýlemi považováni za sexy krasavce, se castingu podařilo zkušeně. Teď už jen aby nepadla hláška o tom, že oči jsou brána do duše. No, vydrželo jim to do 75.minuty.. Tradiční střet vědy a duchovna tady končí remízou, nicméně nepřestává platit, že když se už nemůžete spolehnout na racionalismus, vrhnete se do široka otevřené náruče víry, ve které si každý najde to, co potřebuje. Na melodram a trendy spiritualismus sázející Cahill mě bohužel vtáhl tak zanedbatelným způsobem, že jsem postupně začal přemýšlet nad premisou „Lež má krátké nohy“.. Když variace na reinkarnační téma, tak lehce hororová Audrey Rose s Anthonym Hopkinsem..

    • 5.4.2018  13:19

    Dovolte mi na úvod citovat výňatek ze smluvních přepravních podmínek společnosti Metro-North Railroad: „…pověřená osoba je oprávněna vyloučit z přepravy: a) osobu, která se na výzvu neprokáže platným jízdním dokladem a nesplní povinnost zaplatit jízdné a přirážku, b) osobu pod vlivem alkoholu nebo jiných omamných látek, c) osobu, která pro mimořádné znečištění oděvu nebo obuvi může být spolucestujícím na obtíž, d) Liama Neesona..“ Vždyť ten démon prostředků hromadné dopravy řádí takovým způsobem, že na něj museli zavolat manžele Warrenovy..! Už úvodní střihová koláž denní rutiny naznačila, že parafínový Collet-Serra tentokrát nemá svůj den. Thrillerová pasáž, kdy pojišťovák na dlažbě přijme výzvu a bloumá po vlaku jak průvodčí se stařeckou demencí, ještě tolik smíchu nevyvolá, ale od kytarové rubačky se to definitivně zvrhne a přehodí výhybku z trati Non-Stopu na slepou kolej. Neeson lítá mezi vagóny jak za časů Qui-Gon Jinna, digitální triky jsou brutálně nepřirozené a vyvrcholení překvapí snad jen diváky s bílou holí. Nejhorší ovšem je, že Liam vypadá poněkud unaveně a já mám obavy, aby ho v dalších filmech nezačali cestující pouštět sednout..

    • 3.4.2018  13:12
    Dialog s doprovodem děl (TV film) (1982)
    ****

    „Poručík Clifford! Sežeňte někde nějakou láhev a odpusťte si komentář. Odchod!“ Střet otupělé ješitnosti a houževnatého idealismu. Řinčení verbálních zbraní týlových krys, aby se nebrala naděje a ta nebyla jen iluzí.. Vadilo mi velké zrcadlo i to, jak Vinklář ve vděčnější roli převyšoval Preisse, ovšem jako zamyšlení nad tím, za kolika ztracenými životy v historii lidstva stála nadutá přezíravost, to funguje perfektně.. Boj doktora Fleminga byl toho času marný, ale může ho uklidnit, že kdyby léčbu frontových ran řešil s generálem Melchettem z Černé zmije, nechá se po pár minutách dobrovolně zabalit do goblénu a vyhodit z okna. A měli bychom po penicilinu..

    • 3.4.2018  13:03

    Duo Cuarón & Lubezki složilo obrazovou poemu, která i přes nepříliš bohatý obsah dokáže přinutit k zamyšlení (i s ohledem na křesťanský symbolismus) a zároveň si hlasitě žádá o minimálně jedno extra zhlédnutí, kdy tolik nevnímáte postavy a jen se zaměříte na dokonalou „anti-Blade Runner“ mizanscénu. Single-shot scény jako lesní přepadení, porod či zuřivá pouliční bitva jsou super, ale mě dostaly dva jiné momenty. Mesiáš, který pro lidstvo vždy přináší mír jen do dalšího výstřelu a Ruby Tuesday v podání Franca Battiata nesoucí kruté poselství, že svět už není jako dřív. Je trošku děsivé, jak se depresivní vize P.D.Jamesové a A.Cuaróna začínají zhmotňovat..

    • 29.3.2018  13:24
    Váha vody (2000)
    ***

    Though they sink through the sea, they shall rise again. Though lovers be lost, love shall not.. And death shall have no dominion.. Citování velšského básníka Dylana Thomase se tomu snaží vetknout nějakou hloubku, ale ona v okolí New Hampshire ani té výletní lodi prostě není. Zůstává jen historický krimi případ televizních parametrů, Bitter Moon light na jachtě a jejich vratké vzájemné propojení. P.S.: Informace z obsahu, že Penn byl za roli nominován na Oscara, je nesmysl. A i kdyby to byla pravda, musím říct, a to mám Seana v úctě, že předvedl jen standardní, ničím zajímavý výkon. To by ho ten rok mohl dostat i Sandler za Little Nicky..

    • 28.3.2018  13:39

    Američané ho mají ve Fort Knoxu, Rusové ve státní bance, Kanaďané na poličkách s trofejemi a my? My ho máme v srdci.. Profesionalismus zahraniční produkce, zběsilé tempo těžící z funkčního poměru archív - mluvící hlavy 4:1 a emotivní dopad. Přidanou hodnotou pro mě byli zdrcený Lou, nadhled a návrh na epitaf od Marca Crawforda, křížovkář Brett Hull, vtipné a zároveň obdivné filozofování Erica Lindrose ohledně nájezdu na Haška („Myslím, že nevěděl, co udělám. A když to nevěděl on, jak jsem to měl vědět já?“) a především prostor pro Theorena Fleuryho, který s kusem pravdy a imagem Jeffa Goldbluma otvíral staré rány stejně neurvale, jako si kdysi počínal na ledě. Některé věci byly notoricky známé, ale právě proložení glosami Severoameričanů spjatých s hokejem mi přineslo hrdost a ujištění, že to všechno nebyl jen sen. Ať už za tím stála Hlinkova taktika dostat o jeden gól míň než soupeř, litvínovské jádro, gumová páteř Dominika, fax od staré paní, nebo to, že Růžička junior byl jako dítě ubrečená bábovka, troufám si tvrdit, že něco jako Nagano se už nikdy nebude opakovat. Ale víte co.. Hlavně se z toho neposrat..

    • 27.3.2018  13:20

    „All men are created equal. But then, a few became firefighters..” Americké „pay tribute“ filmy to u nás budou mít vždycky těžké a budou muset snášet poznámky o přehnaném patosu a náborovém charakteru, ale kdyby všechny byly jako ten o Granite Mountain Hotshots, byl by možná klid. Kosinski nabízí heroizaci v únosných mezích, perfektní vizuál, herecké tahouny v rolích pracovních i domácích lídrů, neotřelost zobrazovaného povolání a díky dobré práci s postavami i neskutečně emotivní konec, který zapůsobí i při znalosti události Yarnell Hill Fire (pohledy a reakce v tělocvičně ala „Proč ty? Proč ne on?“ jsou opravdu síla). Dívej se a uč se, Petere Bergu..

    • 26.3.2018  13:17

    „I´m only temporary.“ - „You're more temporary than you think.“ Šerif bez respektu, zkušeností a vůle zabíjet, když je potřeba a jeho chvilkový mentor, který by výše uvedené mohl rozdávat po hrstech. Nikterak objevně, ale přitom chytře napsaný příběh, výrazná hudba Elmera Bernsteina (některé prvky si poté ukradl do Sedmi statečných), pár nekompromisních scén (doktor McCord přijíždí na svou oslavu), slušivá černobílá a pochopitelně Fonda, který v roli dobrosrdečného lovce odměn dává další štempl na výjimečnost zcela antagonické role Franka v Tenkrát na západě. Henry je pravý kovboj a ne ten faggot s šátečkem kolem krku, co hrál ve filmech s názvy Rio něco a neměl ani příjmení..

    • 26.3.2018  13:11
    Zobani (TV film) (1993)
    ***

    Aladár „Kokot“ Makula a Seneca Cejnar v zoufalé vzpouře proti nepsanému a armádou tiše tolerovanému systému „výchovy“ bažantů. Poměrně věrný popis postupů, při kterých rozum s lidskou důstojností nebyly doma a zakomplexovaní idioti měli pré, docela fungoval mezi zdmi kasáren (i po stránce sarkasmu či psychologického vývoje), ovšem to závěrečné nahánění před čárou bylo už přes čáru. Na rozdíl od jiných mě Etzlerův výkon příliš nezaujal. Všechny ty bufety, sahary a „vojín se stará, vojín má“ přednášel způsobem, jako by měl pod kanadami prkna jeviště..

    • 23.3.2018  13:16

    Že rockové máničky z rozpadající se kapely nenosí v kuchyni cvokhausu síťky na vlasy je vzhledem k budoucímu porušení pracovních a bezpečnostních předpisů zanedbatelný problém. Stejně tak říznutí do prstu při krájení masa.. Nalákal mě S. Craig Zahler podepsaný pod scénářem, ale až na drobné výjimky (černý hlídač nemusí mít při výpadku proudu paralyzér, protože je ve tmě zvýhodněn barvou pleti) je první půlka poněkud rozvleklá a nezachránila by ji ani přítomnost Zdeňka Pohlreicha, který by jim řekl, že trpět v práci není žádný umění. Když lunetici s vynechanou medikací začnou konečně řádit, dostane to pořádné grády a vám je jasné, že jeden sanitární den nebude v kuchyni stačit, ovšem na nápravu celkového dojmu to po tak dlouho trvající pasivitě nestačilo. Detaily na čelist Richarda Brakea byly impozantní. Taky jste si vzpomněli na Gigerovu slavnou stvůru..?

    • 22.3.2018  12:34
    Polda (TV seriál) (2016)
    **

    Vzpomínáte, jak v Hard to Kill vilná ošetřovatelka nadzvedla pokrývku a obdivovala přirození komatózního Seagala? Míša Bříza vzhledem k tápání ve vztahu s psycholožkou něčím takovým nedisponuje, ale zato je po probuzení z dvacetiletého šlofíka ihned jako rybka! Občas to zaboduje nějakou hláškou mačosaura Matáska či výběrem songů, ale po formální stránce působí Polda hrozně „ordinačně“ a samotné kriminální případy budí dojem, že je napsal jezevčík P.D. Jamesové..

    • 21.3.2018  09:58
    47 metrů (2016)
    **

    Budeme-li se bavit o tom kovovém zařízení s příkrmy, které spustila posádka lodi do moře, nezbývá nic jiného, než zalitovat, že jim to žralok nesežral i s navijákem.. Sestry, co si musí něco dokázat, neztrácejí kyslík zbytečnými řečmi, když ten začne docházet (což nám ukazuje digitální měřák), tak to musí ještě publiku sdělit, aby v tom měli všichni jasno a technických aspektů potápění se to drží tak striktně, že jsem jen čekal, kdy se z magické hlubiny vynoří delfín s Jacquesem Mayolem a dají skrze svá ústa těm dvěma vzduch z vlastních dýchacích orgánů. Ano, je to chvílemi napínavé (tomandandy) a žraločí nenažranost částečně vysvětlí závěrečná scénáristická finta, ale na rozdíl od realistického The Reef v tom většinu času vidím jen přihlouplé plácání na dně nádrže plné brokolice.. Scházel mi epilog, kdy by Stuart Lise sdělil, že to nemyslel vážně, když jí řekl, že je nudná, ale stejně se s ní rozejde, protože má velký zadek..

    • 20.3.2018  12:51
    Annihilation (2018)
    ***

    Bioložka Natalí ekosystém odhalí! Garland káže o sebedestrukci na molekulární úrovni a přitom pije víno, které si vyššími smysly a vizuálním buketem sice hraje na luxusní odrůdu, ale kvalitou je někde u průměrných epizod The Outer Limits.. Výklady se to na sociálních sítích jenom hemží, takže přihodím i svůj (pozor, následující text vyzrazuje děj). Když pětičlenné kowomando inženýrek nakráčelo vstříc neznámému smrtelnému nebezpečí ozbrojené automaty, ale bez přileb (!), nebylo to proto, aby měly pěkné hlavy, ale proto, že to všechno bylo podobenství nevěry, kterou při vzplanutí základních pudů provází iracionálnost. Když se doma v úvodu objeví zmatený Kane, o nevěře své partnerky Leny už ví a udělalo to z něj jiného člověka, než kterým byl doposud. Zároveň slouží jako pozvánka, kterou sama sobě poslala jeho žena, aby se mohla vydat na odyseu, jejíž druhotným cílem je vyrovnat se s hříchem. Zbylé čtyři ženy jsou kamarádky, které ji od nevěry odrazují, nebo ji naopak kryjí a problém, do kterého je zatáhla, ovlivňuje i jejich životy. Prvotním cílem je dorazit k dlouhému, pevnému, žulovému majáku. Ano, jedná se o falický symbol, metaforu vyvinutého přirození jejího vědátorského nabíječe. Povšimněte si, že v rámci klamání tělem je maják bílý (no, možná je tak i normálně, aby byl na pobřeží dobře vidět). Zde dochází k vyvrcholení, kdy Lena najde titěrné ostatky svého manžela krčící se uvnitř obřího lighthouse penisu, zavrhne své egoistické nevěrné nové Já a maják chtíče a sexuálního uspokojení se proměňuje i se svým okolím v popel vzpomínek a viny. Nakonec se Lena a Kane setkávají a po prodělané zkušenosti už ani jeden není tím člověkem, co předtím.. Ha! A teď mi to zkuste někdo vyvrátit!

    • 19.3.2018  13:43
    Normal (2009)
    ***

    The Silence of the Content, aneb Julius Ševčík v zajetí filmových –ismů a vlastních artových ambicí. Chápu, že i formou se dá bůhvíco sdělit, ale tahle byla tak zahleděná do sebe, že na to neměla čas. Škoda, protože Kňažko vypadal, že by na svých bedrech utáhl ledasco. Když kvičel jak dvojitě píchané prase, měnila by z něj spodky i agentka Starlingová..

    • 19.3.2018  13:39
    Obojek (1991)
    **

    V pubertě jsem naivně řešil, proč neudělali nějaký centrální bod, od kterého se nikdo nesmí vzdálit na sto yardů, nebo proč neutekli všichni vězni zaráz v hroznovém seskupení, ale teď už dobře vím, že nic z toho neměli ve scénáři.. Dokud se realizují nápravná opatření v táboře Holliday a chmatákovi Hauerovi zahřívají urinou tekutou samotku, má to ve svých béčkových parametrech zvláštní kouzlo. Jakmile se však inženýr Ruměnka s nastrčenou Slonovinou vydali na útěk v explozivních řetězech, udržovaly mou pozornost už jen záběry na sexy zadek Mimi Rogers. Rutinér Teague by si za zprasení vcelku originálního námětu zasloužil jméno Hnědka a pár týdnů v plováku..

    • 16.3.2018  12:20
    Network (1976)
    ****

    „This was the story of Howard Beale: The first known instance of a man who was killed because he had lousy ratings..“ Obtížně hodnotitelné píchnutí do žaludku komerčních masmédií a jejich otupělých konzumentů. Lumetovo dílo neoplývá kompaktností a některé satirické prvky se vedle vážných scén jen rozpačitě krčí v koutě, ale ty myšlenky, co v něm zazní, nelze ignorovat. Když postavy plní role pouličních kazatelů (první vystoupení Bealea ve vlastní show či dollar-system speech Neda Beattyho v potemnělé zasedačce) nebo když konfrontují reálný život s tím uvnitř zvrácené bubliny mediálního byznysu (skvělý William Holden dává sbohem neméně skvělé Faye Dunaway v roli odporně ambiciózní kariéristky), musíte chtě nechtě uznat, že tohle všechno má až děsivě nadčasovou platnost.. Taky jste si vzpomněli na naše ředitelské bohoslužby, ve kterých se každé sobotní poledne s železnou pravidelností ukazovaly hostie sledovanosti a kázalo k slepě věřícím? Každé zboží má svého kupce. Tohle moudrého a tohle zase tupce..

<< předchozí 1 2 3 4 28 54 81 107
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace