Gilmour93

Gilmour93

Radek Zdráhal

okres Zlín
Private Joker

177 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 29 57 84 112
    • 15.11.2018  13:54

    „Utržena v rozpuku, neměla by padnout v temný hrob..“ Více mlhy než měli Darabont s Carpenterem dohromady, ale nebude se krájet, nýbrž škrtit hedvábnou punčochou. Jonesův Junkie Sherlock Holmes na stopě foot fetišisty s velkým F představuje jakýsi můstek mezi klasickým zpracováním a populární sérií dvojice Gatiss, Moffat, teda alespoň co se týká detektivovy sebestřednosti. No a když se můžou na začátku 20. století kouřit v Londýně cigarety s filtrem, proč by se nemohla porušit i nějaká ta pravidla pátera Knoxe.. Výkon anémického Everetta je přijímán rozporuplně, ale za mě dobrý. Jen jsem čekal, kdy Watsonovi prokousne aortu..

    • 15.11.2018  13:42

    Velmi chudý příbuzný Hell or High Water (možná i proto, že A.Grenier vypadá jako brácha Chrise Pinea), který se ztrácí ve zpomalených cákancích krve, třesoucí se kameře a autorské nekompetenci. Stojan na paruku Cage ze všeho nejvíc připomíná vysloužilého pornoherce z Karl-Marx-Stadtu, který kvůli bolavým zádům už není schopen autofelace. Jeho dealer z Long Beach by ho měl začít trochu šetřit..

    • 13.11.2018  12:39
    Equalizer 2 (2018)
    ***

    Pokud se nechováte slušně, nezištně pomáhající strýček Bobby vám dá na vybranou. Bolest způsobená zraněním, nebo bolest ze ztráty. Je jasné, co si zlotřilci po ukázce jeho schopností vyberou, ale to ještě neví, že tou druhou možností myslel ztrátu krve.. Denzel hledající ztracený čas je jako tradičně nekompromisní válec a když vyzvedne černošského mladíka z doupěte gangu a dává mu životní lekci, vytáhne ze sebe i to nejlepší z Alonza Harrise. Předvídatelnost a zdlouhavé hurikánové finále sice sráží hodnocení, ale už bych se v té kritice raději nebabral, aby nedojel sečtělý dobroděj Robert McCall a nepřizpůsobil mou levačku k permanentnímu vulkánskému pozdravu..

    • 12.11.2018  13:37

    Tour de Meurtre. Odskočit si z amatérského cyklistického závodu, zavraždit manželku a poté se vrátit do pelotonu, jako by se nechumelilo? Tohle je slovy Mirka Dušína nečestné a nesportovní..! Dejme stranou, že zločin dost riskantně spoléhá na nepřítomnost svědků a samozřejmá existence druhých klíčů od auta je dlouho ignorována. Díky Brasseurovi, který se snaží celou dobu vysvléct Trintignanta ze žlutého trikotu, se to chvílemi mění až v krimikomedii a právě odlehčený rám příběhu umožní, abyste svižně dorazili až do finiše a překvapeně koukali, komu při závěrečném spurtu spadl řetěz..

    • 12.11.2018  13:22
    Hřbitov pro cizince (TV film) (1991)
    ****

    Člověk si někdy říká, jaké ti lidé v dané přítomnosti měli „štěstí“, že moc nevěděli, co je v dalších letech a dekádách čeká.. Nabízí se srovnání se Sebechlebského Baladou o pilotovi a v něm Dudkův počin vítězí na poli lidského rozměru postav. Výlet uniformovaného lazebníka Pepíčka Dvořáka na Hradčany za Klementem nemá ve své tragikomice chybu.. „Největší bludy hlásaj ty, co jim sami věřej…“

    • 9.11.2018  11:49

    Zrození národa je bolestivý proces.. Spike Lee už od počátku kariéry vysílá v pravidelných intervalech svůj „distress signal“ a protože tak činí inteligentně a s nadhledem, mám ho rád. Jako správný vypravěč sice nenechal pravdu, aby zkřížila cestu dobré historce, ale to vůbec není na škodu, když příběh Rona Stallwortha, černého rytíře bílé kamélie, je jen prostředkem k reflexi dnešní doby plné rukojmích strachu a názorových extrémů. V tomto ohledu mi přijde nejlepší scéna ještě někdy před půlkou, když seržant Trapp zmiňuje Archieho Bunkera ze seriálu All in the Family a „předpovídá“ budoucí vývoj směrem k obsazení Bílého domu. Polopatičnost Leeovi nevyčítám, naopak oceňuji, že se problém snaží nabídnout tak širokému publiku, že se nad ním zamyslí třeba i ti, co ctí „holy white Protestant values“ a přitom nejsou schopni kritického myšlení..

    • 7.11.2018  12:35
    Sprosťárny (2013)
    ***

    Fucking Spelling Bee, aneb co v AZ-kvízu s Alešem Zbořilem neuvidíte.. Bateman se ve svém režijním debutu celkem úspěšně snaží udržet balanc mezi oplzlým humorem a morální rovinou, nicméně sám se převtělil v takového asociálního šmejda, že při odhalení jeho motivů cítíte spíš lítost než uspokojení (mimochodem c-o-m-p-l-a-c-e-n-c a nakonec y). Ten plakát pro odečítače ze rtů je ovšem prvotřídní..

    • 6.11.2018  12:27

    Kdo: Henriksen s androidím kukučem vs. blábolivý bratr Julie Roberts v x-té roli psychopata. Kde: motely a dálnice Kalifornie a Nevady. Důvod: značně pofidérní.. Někde ve třetině mně bleskla hlavou myšlenka, co by mohlo být v kufříku a co by mohlo být v batohu a přál si, ať to Salva nenechá dojít až tam. A co myslíte, že ten Jeepers Creeper udělal? Ale co, kde spává krokodýl, tam opice nesere.. Když už fatální autostop, tak jedině s tulipánkem Rutgerem..

    • 5.11.2018  12:55
    Balada o pilotovi (TV film) (2018)
    ***

    Posledních pět minut je včetně závěrečné scény s deskou a telefonem výborných, škoda jen, že se naléhavost tématu utopila ve fádním podání rodinného dramatu a přesvícených záběrech. Apropo, dvě ze tří zásad rozsévačů rudého moru by měly platit i v našem současném postoji směrem k němu. Nezapomenout. Neodpustit. Na trpělivost už dávno není místo..

    • 5.11.2018  12:51

    Lino Venturovi sedí na rameni motýl poznání a čím více k němu přibližuje ruku, aby se ho dotknul, tím je pravděpodobnější, že uletí a nikdy už jej nespatří.. Rodák z Parmy jako muž, který věděl příliš málo, je ve své úspornosti přesvědčivý i v pruhovaném pyžamu a Derayovi se daří i pomocí noirových postupů stavět místy surreální labyrint paranoie. Poslední scénu si však mohl odpustit, zas tak vzácný ten motýl nebyl.. Mimochodem, nelze si nevzpomenout na Polanskeho, jak nechal o deset let později Harrisona Forda „franticovat“ po Paříži. Nutno mu přičíst k dobru, že byl divácky vstřícnější a lépe si pohrál s absurditou situace..

    • 5.11.2018  09:13

    Spolu s oběma Mzdami strachu kult filmů o náklaďácích a jejich olejem a potem páchnoucích odvážných šoférech. Natočit něco tak sexistického by dnes už neprošlo, protože ženy jsou tu jen za coury, co mají udělat večeři či nabídnout tělo a co si budeme nalhávat, ten chlapské kamarádství utužující konec jim na kreditu také nepřidal. Kromě akčních scén to samozřejmě stojí na hereckých výkonech. Lino Ventura je vizáží přímo předurčen pro řidičák C+E, domestik Blier má cisternu naplněnou vtipem a Belmondo v roli rošťáka Rocca je prostě Belmondem (dabing Jana Třísky nádherně zvýrazňuje to uličnictví). Škoda, že finanční možnosti nedovolily barvu, protože marocké scenérie by v ní byly poutavější a nemuseli bychom přes dvě třetiny filmu čekat na to, až nám Hervé řekne, že ten fungl nový fešácký náklaďák značky MacGuffin je červený..

    • 26.10.2018  13:18

    Francouz Lacheau chce být jako Američan Sandler, ale vychází mu z toho komedie spíše německého ražení, což je sám o sobě varovný signál o velikosti prsních svalů Chong Liho. Narkolepsií v dodávce a vysazením před penzionát končí výčet vtipných momentů, zbytek je poněkud bezradná snaha o bláznivou komedii, která se navíc rozkládá ve své romantické složce. Schválně si tipněte, jestli padne věta: „Slib mi, že mi nebudeš lhát..“ Se vzpomínkou na Belmondovy Veselé Velikonoce, kde se také předly pavučiny lží, ale o poznání inteligentněji, jsem zamáčkl slzu a sám sebe se zeptal, jestli je nyní nutné, aby agresivní kočka napadla visící varlata a hořící pes letěl nákopem do bazénu. Asi je..

    • 25.10.2018  12:14
    Oddělen (2011)
    ***

    Jeho srdce je loutna zavěšená, sotva se ho dotkneš, zní.. Překonávající se kantor Brody ví, že my všichni, naše bytí, je domem Usherů. Pravda je krutá, byť jsou tu jiskřičky naděje v podobě zájmu a snahy zachránit; třeba jen jednoho ze sta, i to by dávalo smysl. Proč ale ta forma horečnatého snu a přehnaná vyhrocenost? To sebemrskačské tlení v bažině deprese chvílemi odtrhávalo od reality.. „One of the hardest jobs I have is throwing cold water on young children's dreams. Ralph, you're not a kangaroo.” (Seymour Skinner)

    • 24.10.2018  13:11
    Karbon (2017)
    ***

    Podílet se na stínové ekonomice v oblasti drog, bílého masa či zbraní, to smrdí průserem, tak proč nezkusit karusel s emisními povolenkami.. Klasické story o vzestupu a pádu byznysmena za hranou zákona, u kterého se můžete dohadovat, jestli mimo vlivů závisti, osobních problémů a hloupých kolegů stojí za „úpadkem“ hamižnost nebo prostě jen pocit, že mám pořád málo. Ze všech Marchalových filmů nejméně čitelný rukopis není problémem, to spíš otravný francouzský rap, uspěchaná poslední půlhodina a obsazení postrádající charisma. Dát konec na začátek může být kontraproduktivní, ale tady to má své místo, abyste hádali, kdo stiskl spoušť. Troufám si tvrdit, že budete překvapení.. Apropo, Depardieu se s nedávnými rolemi obézního Gala natolik ztotožnil, že jeho pupek nyní zabere polovinu rozlohy Rudého náměstí. Úplně se děsím, že si vedle něj ještě stoupne Seagal a Vladimir se nebude mít kudy dostat do práce..

    • 23.10.2018  13:02
    Single Man (2009)
    ***

    Mačká vrcholně estetické aranžmá hrdlo obsahu, nebo slouží jako přirozené prostředí pro vnitřní prázdnotu a osamělost? Doteď si nejsem jist, ale že strach je nástrojem manipulace, včetně té, co provádíme sami na sobě, to je neoddiskutovatelné. Otázkou zůstává, jestli by zvládl Ford to samé s údržbářem ze slévárny, který je niterně trhán ztrátou milence a ve specifický den svého života blíže pozná mladého prodavače lahůdek z Kauflandu. Jenže, koho by zajímal obstarožní teplouš, když může mít stárnoucího gaye.. Vyprahlý Colin Firth famózní v každém svém decentním gestu..

    • 22.10.2018  13:26

    Borniche kontra Buisson. První musí dopadnout toho druhého, jinak brunátnému nadřízenému rupne cévka (krásné klišé kriminálek) a pošle ho na venkov chytat zloděje slepic. Nelze se pak divit, že Delonova postava vypaluje jednu za druhou (až dehet prostupuje skrz obrazovku) a bezohledně směrem k uklízečce típá vajgly na podlaze kanceláře. Je to totiž stres chytnout někoho jako je Trintignantův psychopat (záporák z rodu Schneiderů a L´Epervierů), protože už jen jeho pohled naznačuje, jak by si náramně užil, kdyby vás mohl rozřezat pilkou.. Klasické francouzské krimi o mravenčí práci Sureté, která se převážně skládá z mačkání práskačů a informátorů, dokud z nějakého nekápne božská. Nutno pochválit nezvyklý Abrhámův dabing a to nejen proto, že když měl Delon v hubě žváro, on ho měl ušislyšně taky..

    • 19.10.2018  11:22

    Odlehčený tón a absence padoucha s odhodláním deratizovat lidstvo jsou fajn, stejně jako Douglasova sada angličáků „Pym my ride“ a vůbec hravost s miniaturizací při akčních sekvencích, nicméně Peña bez kobercovky kolem huby a především celková všednost úzce spjatá s přesyceností tématem zapříčinily, že jsem se často ztrácel v kvantové pustině. Cink do pokladny a MCU pás běží dál..

    • 18.10.2018  11:27
    Kazišuci (2018)
    ***

    Guardians of the Hymen. John Cena představuje dobrosrdečného, ale nepříliš chápavého Draxe, Leslie Mann je přecitlivělá Gamora se zdravější barvou v obličeji, Barinholtz, vypadající jako nejhnusnější syn pana a paní Wahlbergových, je ukecaný mýval Rocket a hlavním, prakticky nezastavitelným padouchem je lilek v kombinaci se stromy a vločkami.. Jako otec dvou dcer se plně dokážu vžít do pocitů rodičů cockblockerů a právě při jejich šílených akcích komediální složka vesměs funguje. Kecy puberťaček, explicitní mačkání koulí a tradiční morální prozření už tolik vzruchu nepřinesou..

    • 17.10.2018  12:29

    Další studie toho, že peníze nekazí charakter, jen jej obnaží.. Wolskiho šedivé vyblinkané filtry vše až urputně stylizují do retra, náhradník Plummer v roli bezcharakterního magnáta s kamenným srdcem nemá moc co hrát, předražený Wahlberg může hrát leda s dětmi mikádo a celý tento příběh o pomíjivé moci peněz a stockholmsko-kalábrijských syndromech působí hrozně bezkrevně. R.Scott si Scarpův scénář vybral kvůli provokativnosti Gettyho příběhu, ale prachsprostá rutina ji rozmělnila v prach. Skoro se chce říct, že největší trik, který kdy ďábel Spacey předvedl, bylo sáhnout na kolínko nezletilého chlapce a pak…ze Všech prachů světa zmizel..

    • 16.10.2018  12:14
    Trója: Legendy a záhady (TV film) (2008)
    ***

    Stálo za vším Paridovo stání, nebo ekonomicko-mocenské boje mezi Mykénami a Trójou? Existovalo něco jako Trojský kůň, nebo vše vyřešilo zemětřesení v režii Poseidóna na koňském spřežení (odtud ten kůň)? Choval by se Paris tak zbaběle, kdyby věděl, že ho za pár století ztvární přední hollywoodský herec charakterních rolí a toporného výrazu? Zajímavé možná v okamžiku, kdy odhalování „různých“ Trójí na jednom místě připomíná loupání cibule, jinak se ze Schliemanna udělal zlata chtivý buran a z Homéra slepec, který možná nakonec „viděl“, jak to kdysi dávno bylo. Forma dokumentu, kdy hodně času zabírají obrazy současné krajiny a rekonstrukce v podání ochotníků, není příliš šťastná. Klidně by stačila jen audio stopa..

    • 16.10.2018  12:12
    Labyrint - Série 3 (série) (2018)
    ***

    Pozor, komentář obsahuje spoiler, který může zkazit divácký zážitek, a nebo jej naopak učinit intenzivnějším..! Švehlíkovi to koukalo z očí už od prvního dílu, ale samotné rozuzlení mě, přiznávám se, zaskočilo. Motto tohohle téměř dokonalého zločinu mohlo být: „Hlavně nenápadně“.. Od druhé série je tu mírný kvalitativní posun směrem nahoru, nicméně Labyrint už začíná trpět na ohleděnost a repetitivnost. Langmajerova jednotka malého nasazení by sice se svými postupy nenašla vraha, i kdyby oběti rozřezával pilou a přibíjel na kříž u nich v kantýně, přesto si zaslouží tvůrci pochvalu za to, že v našich končinách dokážou pro hlavní divácky proud vytvořit lehce mysteriózní krimiseriál, který není směšný až trapný.

    • 15.10.2018  11:48

    Koncert se nekonal. Richard dlouho nehraje první housle a chvílemi je to vtipné jak soutěž ve stepu uprostřed minového pole. Nějaký hezký tón občas vyloudí Cosma s Panovou flétnou a myšlenkově dezorientovaný paroháč Maurice (Jean Carmet), ale třeba proti Le magnifique je to jen zkouška nástrojů komorního tělesa. Píšete tu, že je to o hodně lepší než americký remake. Myslíte to se Snipesem, jak se v budoucnosti demoličně bitkuje se Stallonem? Jak se to jen jmenovalo..? Černý blondýn s velkou botou..?

    • 12.10.2018  12:31
    Pochyby (2008)
    ****

    Tak sáhl malý Donald otci Flynnovi na jeho dlouhé…nehty, nebo ne..? Pěkně divadelně a Deakinsovou precizní optikou nechat diváka na mučivých pochybách až do samého konce. Ne snad proto, abychom věděli, že pochyby mohou být stejně mocným a vytrvalým poutem jako jistota, ale proto, abychom poznali, že když už jednou na střeše rozříznete polštář naplněný peřím obvinění, vítr ho tak rozfouká, že jej už nikdy nesesbíráte a to je myslím i vzhledem k současné popularitě honů na všemožné čarodějnice velmi naléhavá myšlenka. Apropo, sice to není podstatou Shanleyho komorního dramatu, ale mám pocit, že k „poklesku“ došlo. Modus operandi s posunutím o obci dál a povýšením tomu napovídá..

    • 11.10.2018  12:24
    La Meute (2010)
    **

    Francouzský masakr buranskou matrónou a latexovými bubáky.. Sama myšlenka přesunu od hixploitationu ke krmení kvičících zmutovaných havířů bez sklonů k metrosexualitě je zajímavým bodem, ovšem co je to platné, když její realizace působí i přes přátelskou stopáž zmateně a křečovitě. Laugier a Bustillo už jistě mají na sezení anonymních sadistů nachystanou pro pana režiséra židli..

    • 10.10.2018  11:02

    Prairie Madness. Husák a Hlinomaz vezou podivnou, mulami taženou sanitkou tři pacientky pro iowského doktora Chocholouška. Politování hodné filmové nedopatření, ke kterému dochází maximálně jednou za deset let.. Drsný, nehostinný úhor s pár stébly humoru, na který tu a tam zasvítí paprsek naděje. Uznání T.L.Jonesovi za tvůrčí odvahu přijít s vzácností, která o síle žen vypoví víc než Wonder Woman a Captain Marvel dohromady..

    • 9.10.2018  12:05

    Protesty, basketbal, gangy, rap, vysedávání před domem jak tetiny na vsi, největší obavy z vlastních žen, všechno je stereotypně na svém místě. A pak je tu drogový dealer, co jako Drsnej Shaft neohroženě chrání neighborhood. Co na tom, že profituje na prodeji fetu našim dětem, hlavně že postřílí pár bílých neonacistů podporovaných tím největším boogeymanem, americkou vládou. Dobu reflektující blaxploitation (události v Charlottesville 2017), které svou tupou angažovaností akorát dělá medvědí službu širšímu podtextu. DeMonacův projekt očisty je už vycuclý jak žumpa..

    • 8.10.2018  12:34

    První střet bude u mě zcela určitě i posledním. Bezduchá třenice mezi Shreky, co to přehánějí s nandrolonem a aliancí ztepilých šermířů a kouzlících bankovních úředníků byla jen dvěma hodinami mrhání času (co je to ovšem proti týdnům, co na hře strávili rudooký pařani). Dojímaní, strach, ohromení, zábava, plastické postavy, nic z toho tam není. Všimli jste si stále častějšího jevu, že ve filmech podobného ražení není nikdo nad padesát? Kde byl někdo jako hrdý král Théoden? Kde byl někdo, jako jsou členové řádu Istari? Vždyť hromy blesky metající Foster jako Gandalf Rezavý a Saruman Zelený byl spíše k politování. Duncan Jones se snažil vyrovnat trilogiím Jacksona, ale ten si ho maže na lembas ve všech ohledech..

    • 4.10.2018  10:18

    Stát se minulostí, je vždycky lepší, než ztratit budoucnost. Jako tenká nit se táhne myšlenka o vzletných rodičovských slovech, které se časem stávají jen lží ve větru.. Ač mlhavá pointa nezůstane pozorným skryta (vztah „vlčího“ vojáka a jeho šílené ženy), může to někomu přijít jako soubor více, či méně sugestivních scén, ze kterého nakonec nevzejde funkční celek. Já si to nemyslím. Saulnier chtěl natočit žánrový hybrid, jenž zavede diváka na zvláštní místo, ze kterého se sice nemusí vrátit se všemi odpověďmi, ale zůstane v něm zážitek, že tam byl a byl něčeho svědkem. Tohle se nebude líbit..

    • 3.10.2018  10:44
    Escobar (2017)
    ***

    Až příliš tradičně pojatá biografie zločince, kdy se nejdřív pobaví publikum omamným vzestupem a pobytem na vrcholu, aby pak přišlo vystřízlivění, obyčejně končící „hrdinovou“ přirozenou smrtí, tedy přirozenou pro život, který žil.. Překročit stín podobných filmů byl pro de Aranou vzhledem k zvolené formě úkol, který snad ani nechtěl splnit, takže ke štěstí musí stačit výkony odpudivého Bardema s pupkem přes půl Medellínu, mamonuchtivé vypravěčky Cruz a tiché vody Sarsgaarda. A mimochodem, jestli chcete do svého komentáře vměstnat nějakou originální poznámku, napište, že je to horší než seriál Narcos..

    • 2.10.2018  12:17
    Bent (2018)
    **

    Kája Urban přijal drsňáckou image Gerarda Butlera a jako z lochu propuštěný copkiller se snaží očistit své jméno a duši.. Moresco servíruje tuctové krimi bez barvy, chuti a zápachu a jedinou dobrou hlášku si ukradne z noiru Out of the Past. V podstatě mohl hrát hlavní roli Seagal, jen by museli sehnat o pár čísel větší koženou bundu..

<< předchozí 1 2 3 4 29 57 84 112
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace