Gilmour93

Gilmour93

Radek Zdráhal

okres Zlín
Private Joker

168 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 27 52 78 103
    • 23.11.2017  13:06

    „There are two types of people in the world: The people who naturally excel at life. And the people who hope all those people die in a big explosion...“ Zajatec ve světě vlastního pozérství a křehkého sebevědomí, pocit nepochopení a ublíženosti, kladení přehnaného důrazu na maličkosti spojené s ignorací důležitých věcí a bolestné hledání vlastní identity v tom nepřejícím, neférovém světě. Prošel si tím v těch letech kdekdo a umět se vrátit v čase, byli bychom určitě chytřejší.. Divácky vstřícnější verze Zwigoffova Přízračného světa, takže ani nepřekvapí, že autoři nenašli odvahu k méně optimistickému konci. Hailee Steinfeld v roli teenagerky, která tolik touží po sympatiích, až dělá všechno pro to, aby je nezískala, působila naprosto přirozeně, improvizující Harrelson v roli dějepisářské vrby svým postojem „být nad věcí, nezištně pomáhat“ zase naplnil mou představu učitelského ideálu..

    • 22.11.2017  13:49
    Wheelman (2017)
    ****

    Zase noc, zase BMW, zase rodinné vztahy. Akorát se nyní řidič nevěnuje managementu betonování, ale přežití a auto kromě rekvizity plní i funkci užitečného nástroje.. Ostrá jízda, noha, co nesleze z plynu a skoro plná nádrž za málo peněz, tak to mám rád. Při hodnocení zařazuji čtverku na truc Zdeňku Pohlreichovi, který tvrdí, že nejde grillovat v autě. Frank je borec a je mi záhadou, proč se mu zatím vyhýbá nějaká zásadnější role..

    • 21.11.2017  10:26
    Wonder Woman (2017)
    ***

    Šestákové dobrodružství přinášející nostalgii a naivní ideály stejně jako první kapitán Mérika či Sky Captain and the World of Tomorrow, citelný ženský vklad autorky Zrůdy (výsměch mužskému šovinismu), funkční zasazení do historického (sic nepříliš reálného) rámce a pulsující srdce hlavní hrdinky, které svou čistotou do našeho světa nepatří. Logika jednání nebožské stafáže sice pláče a natahuje se čas, než Diana ukáže Áreovi „nedovolené bránění“ a pošle ho na dobu neurčitou na trestnou lavici, ale kvůli Gal Gadot se to vzpíraní tanků uprostřed tradičního finálního digisajrajtu dá vydržet. U BvS jsem napsal, že pokud umí Wonder Woman vařit, má u mě šanci. Beru zpět. Vařit budu já; ona ať odpočívá a ve volných chvílích zachraňuje svět..

    • 20.11.2017  13:35

    Nehledejte za tím thriller nebo dobrodružství, tenhle pouštní duel mladého stopaře a senila neznajícího skrupulí a finanční tísně měl plně erotický rozměr. Efebofilní Douglas se ihned zamiluje a při pohledu na fotku průvodcovy přítelkyně začne žárlit. Několikrát nabídne nemalý finanční obnos či kariérový růst výměnou za povolnost, dokonce i kávu loungo a když je odmítnut, pod pohrůžkou násilí mladíka svleče do spodního prádla, aby se pak mohl desítky minut vilně kochat jeho tělem. Už jsem jen čekal, že stopaři doporučí na spáleniny od slunce jogurt, ale protože ho v ledničce svého luxusního vozu nemá, tak…no raději nemyslet. Všimněte si i podtextu vlézání do různých děr a skulin, čehož chce starý lovec ve vztahu s mladým masem „reach“, ale není mu dopřáno. Tahle osudová přitažlivost má pak očekávanou žárlivou dohru v ložnici mladíkovy přítelkyně.. Z části reklamní blok na nelidový Mercedes-Benz, z části reklama na Panthenol. Celkově komerční sdělení, že Jean-Baptiste Léonetti je neskutečný babral, jehož film spaluje nudou víc než oskar nad mohavskou pouští..

    • 20.11.2017  13:30

    Na hraně Vřískotu, aneb campus bitch se krok za krokem poučuje z krizového vývoje.. Zmatenost, deprimovanost, pocit šílenství, uvědomění si stavu, chvilkový postoj „I don´t give a fuck“, přeměna nevýhody ve výhodu, twist, přerod osobnosti dokonán. Reakce uvízlého v čase se za sebe řadí podle očekávaného mustru, ale prostřednictvím tempa, nadhledu a zábavných momentů dovede Landon svůj slasherový timeloop do zdárného konce. Nutno poznamenat, že rozuzlení bylo stejně nečekané jako nelogické, protože rozumně uvažující člověk by si hned druhý den sehnal kvér a u podchodu svému vrahovi s maskou tlustého děcka ukázal, jak je pošetilé brát si na přestřelku nůž.. P.S.: Srovnání s Groundhog Day je na místě, nicméně klíčový rozdíl spatřuji v tom, že tady se nečekalo na sviště, ale na bobra. No a jestli bude ještě šest týdnů zima, nebo brzy jaro, se nedozvěděl nikdo..

    • 16.11.2017  12:02

    Zkrotit příšeru z japonského folklóru bylo snadné, americké kosmické monstrum vytěžující po dekády peníze z fanouškovských planet je už těžším soustem.. Generický akční film z prostředí vesmíru, v kterém mohou nerušeně umírat nové postavy, protože si to taťka Lucas takhle přeje. A co je nejhorší, je vám to lhostejné. Když se ozve dech nemocného muže napojeného na plicní ventilaci a na zakouřené chodbě se rozsvítí červená zářivka, je už na nějaké vzbuzování emocí pozdě.. Zatímco Abrams byl se svou podřimující sílou servilní k původní sérii, Edwards se snažil SW vtisknout vlastní, jakousi špinavě-nepohádkovou tvář. Pro další tvůrce je varováním, že ani jeden přístup bez schopnosti propašovat to dávné kouzlo moc nefunguje..

    • 15.11.2017  10:14

    „Chewie…we´re home.“ Technická stránka (byť je to vzhledem k tvůrčímu týmu a producentskému zázemí očekávanou samozřejmostí). Hra na nostalgickou strunu a každým obrazem prostupující respekt ke kultovní sérii. Midi-chloriany naplněná Daisy Ridley. Chybějící nutkání poslat C-3PO do křemíkového nebe (asi to bylo tou červenou rukou). To byl výčet kladů a teď k temné straně Abramsova brnkání na Lucasovu kosmickou mandolínu. V čitelném a přitom nepříliš logickém dějovém prostoru nefungují emoční páky, které by Star Wars doposud nepolíbené panny přivedly k zájmu o původní kusy. Pokud temná strana síly zafunguje jen na pár sekund, kdy se na plátně objeví jistý artefakt s průvodním hudebním podkresem, něco je ve far, far away galaxii špatně. A tímto se dostáváme k hlavnímu problému. Nevýraznému Nesithovi, který vypadal, že princezna Leia kdysi navštívila Show Jana Krause a po natáčení podlehla na červeném gauči moderátorovu šarmu. Kdyby Han Solo dostal více času, mohl si udělat otcovské testy.. Abramsova snaha o moderní most ke kořenům je chvályhodná, ale podobně jako mostům na First Order´s Starkiller Base tomu chybí zábradlí, kterého by se dalo pevně chytnout. Síla dál spí..

    • 14.11.2017  12:13
    Wind River (2017)
    ****

    „Wolves don´t kill unlucky deer. They kill the weak ones.“ Poslední část American Frontier Trilogy svého na expozici alergického autora nezapře. Nehostinné prostředí formující charaktery, zaměření na jejich vykreslení na úkor složitější zápletky, víra v inteligenci publika, podvratné pohrávání si se strukturou vyprávění. Neowestern o místě, které neodpouští slabost a původ, humánní příběh o vzájemném propojení bolesti ze ztráty a síly jít dál. Jsou tam slabší místa, ty ale navždy překryje sníh a ticho..

    • 13.11.2017  13:50

    Bezstarostné dítě překročilo práh bolestné dospělosti.. Lucas vypustil milostné vrkání a lepkavé infantilní odbočky a přišel s přímočarou, dějově mnohem sevřenější jízdou na téma osudovost, která i přes papírem šustící fráze rezonuje v silných jednotlivostech (Anakin drcen dvěma mlýnskými kameny, genocida Jediů, tóny Dartha Williamse, provázaný konec motivující ihned zasednout ke staré sérii). Ve tmě (úmyslně nepíši světle) třetí epizody lze zaměření předchozích dvou, když ne odpustit, tak alespoň pochopit.. Když jsme u té fatality a činění rozhodnutí, které formují budoucnost, škoda, že Kenobi nenaučil svého padawana používat ochranu. Oba tu teď ještě mohli být a Homer Simpson by nenaštval lidi, co čekali v řadě před kinem..

    • 13.11.2017  13:42

    Waititi Reggae. Rude boys and girls, sociálně-imigrační podtext (není důležité místo, ale člověk) a hlavně jedna velká show, u které jako by si Taika řekl: „Hej, Marvele, co děláme v temnotách, když můžeme vyjít na světlo zábavy!“ Vždyť kdo by před pár lety řekl, že Ódinson bez svých dvou jediných citových vazeb (nářadí a kadeře) bude hýřit vtipem, až zastíní i svého nevlastního bratra? Po stopách Starlordovy party, sebeironicky, hravě a s odvahou přiměřeně devalvovat zaběhnuté dějové vzorce i vlastní mytologické podhoubí. A konečně někoho napadlo, že i Hulk by měl dát své potrhané džíny občas do prádla. Snad nebyla zrovna poblíž nenechavá ruka Kevina Spaceyho..

    • 13.11.2017  13:33
    Homeboy (1988)
    ***

    Nemusíte znát odrůdy jablek a semitské národy, když máte srdce na dlani, aneb prostoduchý druhořadý boxer jako životem otloukaný loser, který za trochu lásky šel by otok mozku kraj.. Klasické téma, při kterém se Rourke vypsal a vyhrál ze svých životních zkušeností, nicméně vložená upřímnost umírá na vlastní neumění přenést se na papír (nefunkční postavy, klišovitá koncepce) a Seresinovu režisérskou bezradnost. Chtěl bych vidět souboj Johnny Walker vs. Rocky Balboa v AZ-kvízu. Jasná remíza..

    • 13.11.2017  13:28

    No vida, nakonec se čekalo na fešáka s křídly a jeho creepmobil o 9 let míň, ale výsledek je žalostný. Triky syfylitické, herci příšerní (Salva snad s nimi ani neumí pracovat), nějaké logické propojení mezi scénami neexistuje, po atmosféře úvodu jedničky ani památky a arcidémon v červeném tričku z výprodeje je tady pouze za ňoumu a stín kdysi tajemného zla. Z návalů letargie a lhostejnosti mě bohužel nevytrhlo ani hodně prostoru pro dnes už legendární, rezem zabarvený truck Chevy COE a jeho nervy cukající klaksonek. Vidím to tak, že smuteční řeč jsem již pronesl, na počest zesnulého zazněl poslední Salva a Creeper míří pod zem. Sbohem. Nejméně na 23 let, vzhledem k trendu ideálně navěky..

    • 9.11.2017  12:07

    Pubické ochlupení přítomno, koule nikoliv.. Nelichotivý kredit animovaného ušopleska ze Skryté hrozby tady převzal Anakin se zapálenými lejtky (vyjádření emoční nestability je v podání jelita Christensena naprostou katastrofou), příběh je na úrovni venezuelské telenovely o zakázané lásce, uměle vypadající triky přehlcují divácké vjemy a když Gandalf Yoda bojuje se Sarumanem z doků, vypadá při tom jako světluška v zavařovací sklenici. Co si budeme nalhávat, v tomhle kosmobraku se stopovým množstvím kouzla starších dílů odvedl hodnotnou práci pouze John Williams a George Lucas jako režisér potvrdil, že fungující úspěšná značka snadno překryje průměrnost..

    • 8.11.2017  12:27
    1922 (2017)
    ***

    Když to všechno děláte pro druhé, někdy si ani nestačíte všimnout, kolik za tím stojí egoismu.. Trademark autora literární předlohy (nadpřirozené prvky jako mocnitel útrap lidského svědomí) tady docela funguje a přesvědčivě stvrdí, že nemožnost „deratizace“ mysli farmáře Wilfreda Jamese bude tím nejvyšším trestem.. Držení těla, zpustlý vzhled, barva hlasu, mluva (vypadalo to na srolovaný kukuřičný list mezi spodním rtem a dolní dásní). Tím vším se Thomas Jane, jakožto nebraský balík, co se češe, čistí zuby i utírá zadek klasem kukuřice, ponořil do role vskutku ukázkově. S adaptacemi Kinga se v posledních měsících roztrhl pytel kostí a ta od Hilditche rozhodně patří k těm zdařilejším..

    • 7.11.2017  13:19

    Verneuil zkušeně narýsoval rovnoramenný kriminální trojúhelník o ramenech Gabin a Ventura a základně Delon. Naproti ní jako hlavní vrchol leží únos letadla, úhly povahy při základně jsou shodné. Bod D je dle očekávání nakonec vymazán a zůstává přímka procházející body G a V. Nutno doplnit, že ke vzniku této dokonale rovné křivky přispělo i to, že bod D stačil protnout několik bodů G, které nebyly znázorněny.. Francouzskou geometrii já rád a jsem ochoten odpustit i mistru Morriconemu, že atmosféru odhodlaných mužů na obou stranách zákona narušoval zvukem, který ze všeho nejvíc připomínal čertíka hopsajícího z krabičky..

    • 6.11.2017  13:05

    Vyprávěj - Speciální čarodějnický díl.. Vedlejší postavy, vyznění jednotlivých scén a vůbec celková forma zatvrzele směřují do stanice odcizení a lhostejnosti. Tenhle tvůrčí záměr je vzhledem k hlavní postavě naprosto legitimní, nicméně černobílá, žhavý lesbický sex, vysoká spotřeba tabákových výrobků a předlouhé statické záběry sami o sobě na nové vlně nezasurfují. Chtělo to troufalejší postoj v otázce bestie / oběť, méně tvůrčí oddanosti zaběhnutým artovým postupům a více takových okamžiků, jako když odcházející svědci odhalovali jeviště popravy..

    • 2.11.2017  12:03
    Městem chodí Mikuláš (TV film) (1992)
    ***

    Personál dětského oddělení si na noční službě uvědomil, že místo chlastání, pletení, večírků a opakovaných kontrol technického stavu polského Fiatu za plotem nemocnice, lze něco udělat i pro radost druhých. Kachyňův komorní příběh o lidských strastech, slabostech, touhách a zoufalé snaze skrýt to všechno před okolím měl v mé paměti jakousi zvláštní auru, ale ta teď po x-letech prakticky zmizela. Tohle nemám rád...

    • 31.10.2017  13:02

    Tvrdit, že Reynolds je schopný herec, je stejný nesmysl, jako kdybyste řekli, že je Salma náctiletá šereda nordického typu, ale naštěstí je tu jeden mothafucka element, který tu nevyrovnanou buddy movie drožku táhne koňskou silou. Vysvětlí mi někdo, jak to ten důchodce dělá, že je pořád ve stejné formě, jako když snídal Big Kahuna burgery?! Scény jako „Láska na první pohled za doprovodu Lionela Richieho“ (La Cucaracha Jackson při ní hází neuvěřitelné pohledy) či bitka v železářství dávají trochu zapomenout na pomalejší rozjezd, levně vypadající digiprotlak a pro zvolený styl poněkud nemístnou povahu teroru diktátora Oldmana (zabití dítěte, kamion v davu). Tím mísením nyní docela citlivých témat a ujeté nadsázky kola Hughesova povozu kapánek zaskřípala.. Apropo, kdyby to Whitney nepřeháněla s kokainem, mohl nyní čela hitparád okupovat hit „I will always hate you“..

    • 30.10.2017  13:36
    Policajt (1972)
    ****

    Chladné, odtažité, přesto pozornost poutající. Asi jsem ještě neviděl film, kde by kamerový filtr i celkové vyznění tak korespondovaly s barvou očí hlavního hrdiny (mimochodem, Delon zde působil, jako kdyby 2x denně dostával kapačku s 500ml Arogantinu). Z americké noir školy nepokrytě čerpající Melville neměl zapotřebí plýtvat slovy, za jeho postavy mluvily pohledy, činy a strohé konce. Jeho minimalistický Policajt jako by byl protipólem pozdějších Belmondových živelných kriminálek, avšak atraktivitou si s nimi v ničem nezadá. Dvacetiminutová, striktně procedurální scéna loupeže ve vlaku je naprostá lahůdka a na plukovníkovi Trautmanovi jsem visel, i když si při ní zrovna česal vlasy..

    • 30.10.2017  13:24

    Emočně prázdné galaktické politikaření zalité kvantem dětinskosti, triků a pohádkových barviček, ale i titěrné záblesky temnoty či atraktivní VC Tattoine. Budu slepě věřit, že zaměření na desetileté děti byla jen úmyslná hra, vedle které měla za čas vyniknout osudovost sithské vendety.. Ať je to tak, či onak, jsem si jist, že George měl při režírování v jedné ruce figurku Chewbaccy, druhou měl položenou na počítadle bankovek a na tváři úsměv člověka, který si plní sny a ještě je za to slušně odměněn (co na tom, že ty sny za moc nestojí).. P.S: I v moudrých, vnitřním klidem naplněných očích mistra Yody jsem četl větu: „Zabít ušatého kreténa, já chci.“ Jar Jar Stinks!

    • 27.10.2017  11:16

    Někdo by si mohl myslet, že se jedná o medailonek Vojtěcha Filipa, ale my VHS pamětníci dobře víme, odkud fouká vítr svobody.. Otevřeně protisovětské ladění, slabomyslně působící skříň značky Lundgren, která by se z fleku mohla stát sortimentem IKEI, M. Emmet Walsh jako buranský US zpravodaj a trochu té přemrštěné akce, po které africký lid utlačující soudruzi budou navráceni domů v dřevěných truhličkách. V roce 1987 byl natočen i Predátor a docela by mě zajímalo, kdo jako první stojí za využitím Long Tall Sally od Little Richarda..

    • 26.10.2017  10:20

    Černý Gerald si dal mat a bílá královna po boji vítězí.. Příliš zbytečných minut (především flashbacky), příliš oblečení na životně hrající žužu Gugino a příliš sebedůvěry Flanagana, že tenhle otrocký způsob adaptace Kinga bude po psychologické stránce fungovat. Mimochodem, není nad to, když si s partnerem nejupřímněji popovídáte, až když je mrtvý..

    • 24.10.2017  12:38

    De facto Bronson na americký způsob. Extraordinární, bez nějakých uměleckých ambicí a s kouzelně béčkovou motivací hlavního hrdiny. Zahlerův další uvědomělý grindhouse potvrdil, že autor umí napsat výživné dialogy a iluzorní filmové násilí přeměňuje minimálním počtem střihů na intenzivní krutost, od které nemůžete odtrhnout oči. Je pravda, že s příjezdem do šatlavy Dona Johnsona odchází příběh poněkud do prdele, ale když děláte z dozorců a vězňů holky z porcelánu, nemůžete myslet na Pulitzerovu cenu za literaturu.. Vince Vaughna jsem měl za týpka, který jen šaškuje se Stillerem a Wilsonem, ale jako cílevědomý táta Koala si u mě vydobyl patřičný respekt..

    • 23.10.2017  11:01

    Panoptikum uhelných monster, invalidní zápletka, kulhající humor. Cypovina, na kterou jsem čuměl jak Jakeš na klíče. Tak nějak se z toho může zdát, že v rámci ochrany lidského genofondu by ten rázovitý region měli obehnat vysokým plotem, nastražit nášlapné miny a nepouštět nikoho dovnitř ani ven, ale já dobře vím, že to všechno byla jen taková lidová zábava a filmová fikce. Bo..?

    • 19.10.2017  13:04
    Sněhulák (2017)
    ****

    Nepolíben knižní předlohou jsem měl o vrahovi jasno celkem brzy. Zahradník! Kdo jiný má blíž k zelenině, která se používá při stavbě sněhuláka? Další průběh mi však mé jasno, přiznávám se, poněkud zatemnil.. Tinker Taylor Snowman Spy. Nevyřčenost, náznaky, slepé uličky a přinucení diváka ke hledání ledabyle načrtnutých motivací. Estét Alfredson se drží svého narativního stylu jako klíště (tady mu dokonce pomohl vyjít se ctí z natáčecích problémů) a to může nejedno očekávání žánrových standardů šeredně rozmetat. Když si přidám Beltramiho dramatickou hudbu, opotřebovaného Fassbendera a Beebeho studie ostrosti a skandinávských mostů, jsem ochoten odpustit i spotřební finále, kdy se všichni důležití sejdou na jednom místě, aby si vše vysvětlili. Ťuky, ťuky na hrníček naznačuje, že za dveřmi je Leopard. Rád jej pozvu dál..

    • 17.10.2017  12:36
    Zde Harold (2014)
    ***

    Amatérský únosce poháněný zoufalstvím z plastů a imbusů a jeho švédská oběť, která paradoxně nezahoří stockholmským syndromem.. Potenciál tam bezesporu byl, i lidskost se skrývala pod studeným sněhovým příkrovem, leč po stránce humoru se Harold jevil příliš kavárensky a těžkopádně. Chci českou volnou předělávku s Krobotem, který jako zkrachovalý malovýrobce hnojiv unese agrofertního Andyho. Režie Vít Klusák, scénář Julius Šuman, název „Kobliha, nebo život!“ Jestli říkáte, že by to nebyla bomba, tak lžetě..

    • 16.10.2017  13:33
    Černý orel (1988)
    *

    Americký Japonec vs. sovětský Belgičan. Jinými slovy nudný černý kos proti ztepilému soudruhovi, který v nezapomenutelné scéně na lodi s rozpaženým rozkrokem mezi dvěma barely hází nože a přihlížející okouzlené soudružce tím zvyšuje humiditu.. Tragikomické béčko, nezáživné v každé své minutě a s choreografií na úrovni souboje Pavla Trávníčka s čarodějnicí Jamambou. Ovšem pozor! Udělat roznožku v obleku, aniž by povolily švy a vylezlo nádobíčko, tomu se, dámy a pánové, říká kumšt..

    • 13.10.2017  12:57
    Jackals (2017)
    **

    Svéřepí Šakali zavile stáli u lesní chaty (plné blbých lidí).. Více než půlku zabere nezáživný rodinný exorcismus plný přemlouvání, sypání popele na hlavu a vzhledem k situaci někdy až překvapivě klidného chování a ten očekávaný zbytek ani na moment nepřijde s něčím, co by vás donutilo hned ráno objednat bezpečnější zámek na dveře. Když si připočtete trestuhodně nevyužitý retro prostor a odfláknutý konec, dojdete k závěru, že nejděsivější byla nebohá Deborah připomínající Leatherface. Nepotěšil jste mě, Greutert a ani já vás nepotěším..

    • 12.10.2017  12:08
    Ten kluk (2007)
    ***

    Flashbacky pozvolna odkrývající co a proč (jen hlas, láhev a dým z cigarety brilantně vykreslily absenci otce jako vzoru) se prolínají ze současností, která poukazuje na obtížnost začlenění a vzhledem k povaze společnosti i nulovou možnost rehabilitace dětského zločince. Crowley mě docela otrávil vedením kocoura Garfielda, který mluvou, obličejovou mimikou a řečí těla měl za každou cenu vzbudit soucit a lítost. Bez téhle tendenčnosti by mi A Boy přišel mnohem zajímavější..

    • 11.10.2017  10:21

    Nebohý Jonathan Harker znova zažívá, že ho chtějí sát Draculovy nevěsty, aneb Female Games U.S.. Heleďte, Rothbíček, že vy jste chtěli něco na způsob Hanekeho, ale v takové té light omáčce pro mládež lapenou v sociálních sítích? No musím vám povědět, že do jeho intenzity máte daleko jako pan Reeves do charakterního herce Olivierova typu.. Home invasion umírající na smrtící kombinaci přehnaného sebevědomí a tuposti. Chce se říct, že mělo i naprosto blbou pointu, ale ono je problém ji vůbec najít! Zatím pln marných nadějí čekám, kdy Eli filmařsky dospěje..

<< předchozí 1 2 3 4 27 52 78 103
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace