Gilmour93

Gilmour93

Radek Zdráhal

okres Zlín
Private Joker

177 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 29 56 84 111
    • 20.9.2018  12:52

    Máš v hlavě vymeteno! Máš v hlavě vymeteno! A ty dobře víš, milý Shane, proč to slyšíš dvakrát.. Marně hledám nějaká pozitiva. Snad jen, že zpětně ocením i Hopkinsovu dvojku a že Boyd Holbrook, samozřejmě v lepším filmu, by mohl být nový Steve McQueen. Možná.. Zvolený „fresh“ koncept komediálních buddy hlášek a sci-fi ala Marvel/DC Comics (pravda, v erkovém obalu) snad ani nemohl dopadnout jinak a Blackovi, tvrdícímu, že Predátorovi vrátí důstojnost, bych doporučil udržet tu svou a zopakovat po samurajském stylu to, co vesmírný lovec udělal s jeho střevy v osmdesátém sedmém. Trapný, retardovaně sestřihaný výsměch kultovní značce. Budu dělat, že se tyhle necelé dvě hodinky v mém životě nestaly..

    • 19.9.2018  10:43

    Čarodějka ze země Ozarks a její bludná odysea za otcem, který má osud potomků ve vlastních rukou.. Neotesaný výlet do ghetta s neviditelným plotem, kde mimo přežívání jsou jedinými zájmy střílení veverek, vaření metamfetaminu a udržování rodinných vazeb (děkuji paní režisérce, že bendžo vytáhla až pár minut před koncem). Vzpomenete si na McCarthyho Lestera Ballarda, podíváte se na místo, kde se narodíte do sraček a proto vám tolik nepřijde, že v nich jste a vybaví se vám myšlenka z Flashbacks of a Fool, že jediná věc, na kterou potřebujete kuráž, je zůstat.. Ještě víc než mladičká Jennifer Lawrence mě zaujal král malých loserů John Hawkes..

    • 18.9.2018  13:03

    „Nobody focks you sober!“ Podivný střih, uhrančivá psychopatka Kelly Wenham, funkční humorná struna (především zásunuchtivý anglický Gyllenhaal), jedna ostrá mezipohlavní pranice a dojemné vítězství neposkvrněnosti. Jako lehce hororová komedie o panické panice splnilo Dvojitý rande svůj účel s nadhledem..

    • 17.9.2018  13:53

    Nečekal jsem žádného Shakespeara, ale příběh je i na akční béčko krajně prostoduchý (obzvláště mimo mříže lapáku), Matthew Reese má kouzlo osobnosti muže z reklamy na Voltaren gel a kontaktní souboje působí až příliš strojeně (za všechny kuchyňský Pussy Riot). To už byl přesvědčivější manažer podlah Lundgren s mimikry sluhy Igora..

    • 14.9.2018  11:25
    Mrakodrap (2018)
    **

    Skleněný očistec. Protetický Dwayne dajhárduje pod dohledem dojatého hongkongského publika tak vehementně, že kdyby mu nechali trošku více času, oblepil by textilní lepící páskou celý ten pyšný činžák, až by plamenům došel dech. Snůška pitomých klišé, která překvapí jedině v okamžicích, kdy přijde s takovou pitomostí, že ji nemohl nikdo čekat. Škoda, že se toho nedožili Steve McQueen a Paul Newman, aby viděli, jak je to jednoduché..

    • 13.9.2018  11:56

    Pouťové Zlomené květiny, ze špejlí a krepového papíru. Od Vejdělka další půvabná filmová kurvička, která nedá každému, protože si své zákazníky na té naší české ulici vždycky najde sama.. Sice to je jen bezvýznamný detail, ale nasnímání matky s dcerou v interiéru jedoucí volhy působí, že jsou v kokpitu nízko letícího letadla..

    • 13.9.2018  11:54

    Rekvizitní sázka na osmdesátkové retro, která atmosféru udržuje elektronickou hudbou a pozornost honibrckým hecováním, ale abych šel s hodnocením výše, museli by autoři část svého fanboyovství vyměnit za schopnost vyprávět a taky přijít s lepším koncem. Buď operaci Mack Attack ukončit zcela optimisticky, a nebo ponechat závěr s tím, že se vynechá scéna odhalení na policejní stanici, která z následného počínání Cape May Slayera udělala už cosi téměř nadpřirozeného (třeba nechápu, jak se za dané situace dostal k policejnímu autu, když ipswichtí cajti měli evidentně jen jedno s číslem 010). Stejně tak mi hlava nebere, proč si Randy Disher nezavolal k rozlousknutí případu pana Monka. Sanfranciská sbírka fobií by to měla za pár minut a ještě by Eatsovi roztřídila pornočasáky podle čísel..

    • 11.9.2018  13:23
    Labyrint - Série 1 (série) (2015)
    ****

    Oceňuji, že Strach je svůj. Že se nesnaží o bezútěšnou formu severských kousků, kdy slunce svítí pouze kolem oběda a to jen v červenci či nekopíruje od CSI seriálů epileptické hrátky se světlem, střihem a zoomováním stejně jako kriminálky s ministrem obrany. Jede si to své, vy musíte brát v potaz skromnost technických podmínek a vnímat.. Lze vytknout pár drobností. Jednak nesnáším, když mi pár dílů před koncem, a to rychlejc než bys řekl Hieronymus Bosch, odstraní favorita na pachatele, to především! Občas rušil zbytečně hlasitý tok myšlenek vyšetřovatelů, tu a tam vyvstaly castingové otazníky (Kotek) či chyběl cit pro odlehčení, přičemž to poslední je pochopitelně silně subjektivní. Já bych třeba ke konci šestého dílu, když se šéf Donutil chystá i s pistolí poprvé do terénu, nechal pronést jizlivého detektiva Grossmanna: „Podívej se na něj, na Serpica…“, ale ve světle, či spíše stínu současné české seriálové tvorby jsou to jen zanedbatelné záležitosti. Nyní prosím o druhou sérii, kdy se vrah bude inspirovat obrazy Františka Ringo Čecha..

    • 11.9.2018  13:19

    Nezkušený jedinec vtažen do víru hrátek tajných služeb, aby se v něm pěkně po hitchcockovsku (hmm, tak určitě) nejdříve plácal a potom briskně zorientoval. Měl to o to snadnější, že celý madridský policejní sbor se raději věnoval karetnímu turnaji, než aby je nějak obtěžoval.. Mám čtyři teorie, co bylo kufrovým MacGuffinem. 1.) Smotaný facehugger a Ripleyová ho chtěla zlikvidovat, 2.) Kryptonit, protože Jor-Elův syn byl celou dobu za pěkného otloukánka. Obě tyto teorie se ale nezdají pravděpodobné. Spíš bych věřil, že tam byl zavřený El Mechriho režisérský um, protože jsem si jej za celou dobu nevšimnul a nebo čtvrtá možnost, byl v něm scénář, protože to často vypadalo, že se jej styděli použít. A nebo je tu ještě pátá, trochu bláznivá teorie, že Bruce si scénář četl až na place a po jisté scéně ukončující jeho španělské vakace se nasral, zbylé stránky vytrhl a snědl..

    • 10.9.2018  13:24

    Ne tolik charismatický starší brácha Pelíšků, spoléhající na řetězení historek z dob, kdy „kurvy jedny komunardské“ stály u kormidla a lid angažovaně vesloval výměnou za lepší kajuty. Inženýr Kvído prudce antikoncepční, Šafránková občas zahláškuje a truhlář Vetchý až moc tlačí na pilu. Za nejlepší moment považuji ochmatávání cecků Mirjany Bendové v peřejích a následný střih na vařící se párky..

    • 10.9.2018  13:17

    Mají smělé ambice dobývat, vládnout a napakovat se a dokud je při jejich podvodném plánu provází veselá mysl, tak se vše daří. Když však pragmatismus vystřídá velikášství, spálí pod sebou mosty.. Indické dobrodružství o drobném imperialismu, přátelství, zničujících touhách a také o tom, že žádný strom neroste až do nebe (i když je anglický). Kámoši jak hrom jsou Michael a Sean a především ten první mě neúnavně bavil svou výřečností. Třeba když zadal matematickou úlohu: „Jak oddělit 5 Afghánců od 3 mezků, aby zbyli 2 Angličani?“ Připomnělo to společné procvičování počtů Harmoniky a členů Frankovy bandy na nádraží..

    • 7.9.2018  13:00
    Upgrade (2018)
    ****

    Hardcore Grey. Tenhle STEM umí víc než přehledy volebních preferencí politických stran. V těle kvadruplegika je HALem i HOLLYm, aby se na konci převážil na stranu, která k tomu konceptu sedla. Kamera se interesantně drží trhavé „robotické“ trajektorie, násilí mísí prvky černého humoru s explicitou, vyobrazení blízké technokratické budoucnosti je ve svém minimalismu perfektní a Šural v hlavní (hmatatelné) záporné roli byl stejně na vyliskání jako ve sparťanském dresu. Motiv pomsty na pozadí pokročilých technologií a rozpadu společnosti, „Specs“ Whannell ví, co je to známka kyberpunku..

    • 6.9.2018  13:26
    Smrt panen (1999)
    ****

    Žena. Zbožňované, půvabné stvoření, které je před námi pořád pár let napřed a v období dětství a dospívání to jde nejvíc vidět.. Zakleté princezny, naivní rytíři a ve vznášejících se záclonách času ztracená tragédie, jejíž smysl je stejně nepochopitelný jako neznámý. Nejkřehčí období lidského života zachyceno podobně poetickou optikou jako v Dangerous Live of Altar Boys. Být dívka a potkat zjeva Hartnetta s účesem Antona Chigurha, můj klín by byl suchý jak Údolí smrti..

    • 6.9.2018  13:21

    Huňatý Will v krajně nezvyklé roli. Fackován životem, vyhozen i s věcmi na trávník před vlastní dům, neustále si udržující hladinku alkoholu i sebelítosti. Všechno musí pryč, ale ještě není vše ztraceno.. Taková ta klasika „feel good in bad times“ včetně tradičních melancholických kytarových tónů, ve které Rush nepřijde s ničím podnětným či světoborným, ovšem nelze vyloučit, že osudy ztroskotance na malém ostrůvku uprostřed oceánu piva a životních proher může brát někdo osobněji.. K výkonu hlavního představitele mám jen to, že jeho herecký projev je poměrně lehce měřitelný a vyjadřuje se na tzv. Ferrellově stupnici. Jeden stupeň se rovná netečnému až otupělému výrazu. Čím více se obličej snaží o komično, tím více stupňů. Maximum jsou dva stupně, kterých Will dosahuje drtivou většinu kariéry. Tohle byl jeden stupeň a nějak mě nepřesvědčil..

    • 4.9.2018  11:47
    Synkhole (2017)
    **

    Audience Time Trap, also known as Shithole.. Dvě zaměnitelné blondýnky ve vhodném speleologickém oděvu, ztepilý ragbista s archeologickými sklony, třináctiletá dívka a protivný obézní pubertální vloger uvíznou v jeskyni, kde včera již znamená zítra. Trocha toho tlachání a tápání ve studánce mládí, než se objeví přerostlý motorkář s žebříkem z Baumaxu, „psycho Flintstoneovi“ a nastane konec, nad jehož podstatou ani nemáte chuť přemýšlet. Holt, když se snoubí nedostatek peněz s nedostatkem talentu, je tu problém a nebo Plán 9 z vesmíru. Možná mám přehnané nároky, ale žánr nízkorozpočtového sci-fi je v posledních letech mrtvý jak Listerovy chuťové buňky po kuřeti Vindaloo..

    • 3.9.2018  13:45

    Aster tam dostal něco, co drtivé většině hororů nejen doby současné zoufale schází. Atmosféru.. Plíživého děsu, nekomfortního tajemna a něčeho mrazivě iracionálního jako se to povedlo v nedávném Farrellově ententýky The Killing of a Sacred Deer. Zatímco vyšinutá mamá T.Collette se doplňuje se stoickým taťuldou G.Byrnem, A.Wolff se přesvědčivě propadá do temnoty, Stetsonův soundtrack minimalisticky brnká na nervy a sám pan režisér dosti nepředvídatelně stupňuje cosi, co by v méně sugestivním podání skončilo v žánrovém zapomnění. Překvapil mě rychlým zmizením postavy, které jsem se měl nejvíc děsit i třeba jednoduchým trikem „přepínače“ dne a noci (to je ten moment, při kterém by se postava Lance Henriksena z Dead Man posrala hrůzou). Tak trochu retro pointa byla bez problémů vzata na milost. Osedlejte velblouda, hail Paimon!

    • 30.8.2018  12:55

    Kdyby byla nezáživnost sportovní disciplínou, mohl by Egoyan úspěšně reprezentovat Arménii, nebo Kanadu, protože případ West Memphis Three nefunguje ve vyšetřovací, soudní ani osobní rovině. Moc tomu nepomáhá ani slaboučký scénář, který je mimo chvíle, kdy se servírují doložená fakta, bezradný. Obsazení vedlejších rolí hvězdami nižší svítivosti je na nebývalé úrovni (Durand, Enos, Koteas, Greenwood, Rex Linn), ale zároveň mohu říct, že tak slabého Firtha jsem doposud neviděl (působil jak leklá anglická ryba na arkansaském suchu). Vedle třeba Prisoners od Villeneuva to připomíná televizní inscenaci, která (stejně jako spousta dalších filmů podle skutečné události) vydá ze sebe to nejlepší až při dovětku před závěrečnými titulky..

    • 29.8.2018  10:29

    Když Jake potkal Lainey.. Lehce explicitní, místy i docela inteligentní komedie, v které je ústřední dvojice paradoxně poněkud natvrdlá a trvá jí, než se dobere k očekávaným žánrovým koncům a poznání, že souložení je snadné, ale vybudovat funkční vztah jde ztuha.. Stejně je nespravedlivé, že sukničkář i děvka dělají to samé a přitom označení té druhé je mnohem více pejorativní..

    • 28.8.2018  12:17

    Tři věci pro mě byly nové. Že je Korsika region rázovity, že i teroristé mají své dny (zápalná šnůra z tampónů) a že ještě lepší než korsické salámy je Caterina Murino (byť je ze Sardinie). Nenáročná komedie z rodiště Napoleona, která si střílí z různých autonomistických hnutí a přitom velebí hrdost Korsičanů. Dvojici Reno, Clavier to docela klape a druhý jmenovaný si tímto u mě částečně napravil reputaci po smrdutém Jacquouilleovi..

    • 27.8.2018  13:26
    Máš ji! (2018)
    ***

    Každý si umí hrát, ale pravé umění spočívá v tom, abychom věděli, kdy máme přestat.. Originální námět ve vysychající studnici žánru přinesl občasné záchvěvy humoru (suché glosy Hannibala Burresse) a také zamyšlení, jestli vzhledem k počtu zpomalených záběrů a holubicím na svatebním obřadu není Jeff Tomsic pseudonymem Johna Woo. Škoda poněkud bezvýznamných rolí ženské sekce (novinářské křoví, šílená manželka, afektovaná Jerryho nastávající), sexuálních narážek a huličských vtipů, které to srážely na úroveň produkce Wayansů i konce, který sice byl lidský, ale nepasoval do dosavadní crazy roviny. Ještě že je nenapadlo, aby si každý květen společně oprášili hru na doktory. To bychom asi u ratingu R nezůstali..

    • 24.8.2018  13:12

    Souvislost mezi pašováním diamantů, vraždami a seznamem ukradených předmětů budiž tělocvičnou pro malé šedé buňky, ale proč proboha toho namistrovaného Belgičana nenapadlo vyslechnout tu myš? Díl s opravdu libozvučným originálním názvem, nicméně přivedl mě k zjištění, že mám raději filmová zpracování. Nejsou totiž tolik zatížená stereotypem a tvůrčí suchopárností, při které nesoustředěně přemýšlíte, jestli monsieur Poirot hrozí větší nebezpečí od výparů z lepidla na kníry, či anglické stravy..

    • 23.8.2018  12:57
    Modrý samet (1986)
    ***

    Když všeobjímající láska dohlíží na souboj dobra a zla, Frank Booth si už nezapíchá.. Laura Dern ještě nevypadá jako kostlivec z kabinetu učitele přírodopisu, MacLachlan je o jeden odstín méně zelenější bratr pana Data, hrubián Hopper nadužívající „that word“ je velmi nestabilní a když I.Rossellini při natáčení scény znásilnění roztáhne nohy a k překvapení herce Dennise je naostro, nelze se divit, že se sahá po kyslíkové masce (předpokládám, že patřila jemu a ve scénáři původně nebyla).. Rozsáhlá symbolika, červené záclony a zvědavost, která přinese vidění věcí, které byly vždycky skryté. Dobře vím, že Lynch umí vtáhnout podmanivým audiovizuálem i vzrušující podivností a právě nedostatek charismatu tuhle sametovou neo-noir historku připravuje v mých očích o působivost..

    • 22.8.2018  12:54

    Sedm zbytečných. Hudební motiv Denzelova US Marshala ala Goldsmithův Alien byl fajn, ale tím veškerý výčet pozitiv končí. Expozice nájemné sedmičky, při které jen občas od boku vystřelí Pizzolatto, je odfláknutá a o jejich motivacích se příliš nedozvíme (mimochodem, ta Chisolmova se na konci ukáže stejně pragmaticky sobecká jako ta Coburnova v Důvod žít a zemřít), kýčovitý Fuqua z toho dělá Wild West Avengers a tolik opěvovaný finální akční nářez je nepřehledně sestřihaný až chaotický. No a pak je tu etnické rozdělení v čase, které by si zasloužilo hlubší analýzu. V roce 1960 hispánský bandita obtěžuje chudé hispánské vesničany a ti si k obraně najmou bílé pistolníky (Brynnerův Chris byl Cajun). A teď? Bílý kapitalistický arcibídák terorizuje chudé bílé vesničany a ti si k obraně najmou sedmičlennou skupinu s minoritním počtem bílých. Jaká je pravděpodobnost, že bledá trojice ve složení PTSD trpící jižanský zbabělec, na alkoholu závislý falešný hráč a obézní vrah obsadí na deathlistu medailové příčky? Stejně tak zaujme detail, že Bogueova početná banda je na jinak pestrém Divokém západě zcela bílá (až na jednu indiánskou výjimku, která jako ostuda rasy dojde potrestání). Je to další reflexe doby, která degeneruje přehnanou korektností, medvědími službami a falešnými pocity ublíženosti a viny? Docela by mě zajímalo, kam tohle za dalších 56 let dospěje. Teď vím jistě to, že western určený pro mainstreamové publikum je v jednadvacátém století mrtvý jak Calvera..

    • 20.8.2018  12:12

    Hodný, zlý Kojak a sedm ošklivých.. Dobývání nedobytné konfederační pevnosti tlupou nápadně připomínající pětinu kopy nemytých se snaží ctít zásady spaghetti westernů. Mlčenlivý hrdina má motiv a plán, jeho parťák z donucení se umí ze všeho vykecat, Ortolani si bere co nejvíc z Morriconeho a aby toho nebylo málo, na scéně se objeví i McBainova farma z Tenkrát na západě, ovšem co si budeme nalhávat, na ty nejlepší žánrové kusy se to bez přesvědčivého režijního vedení a charismatických postav dívá zdola. Spoiler: Savalasův zpomalený skon, u kterého na prahu smrti ještě dostal migrénu, lze směle zařadit mezi nejtrapnější filmová úmrtí historie..

    • 20.8.2018  12:07

    Americká vláda to přehnala s chemtrails a tenhle kdysi skvělej národ už nepatří Bohu, ale gangům. Jmenovitě to jsou Popravčí, Prostěradláci, postarší plesnivci Pluhoši, pošahaní pouťoví Plejeři a zdánlivě nevinní, od břicha dolů bodné rány zasazující Prckové. A proti nim ta nejdrsnější tlupa severovýchodu Pár v rozvodovém řízení, toho času na cestě do Milwaukee.. Nelson se pokusil snímku vštípit jistou osobitost, ale v postapo prostředí zužovaném morálním úpadkem zbytečně zůstával u rádoby psychologické zdi a pitoreskních výjevů. Ke konci se jeho šílené maxování zvrhlo v solidní béčkový shot-out a je škoda, že se takhle nevyprofilovalo už od samého začátku. P.S.: Vím, že už je deset let po smrti, ale přísahám, že jsem viděl Roye Scheidera..

    • 17.8.2018  12:14

    Je nezvyk nenalézt v Richardových úzkých škvírečkách dobro a při pohledu na sexuální apetit jeho postavy, která klátí prostitutky, manželky kolegů, klientů z podsvětí a snad i ty vlastní, lze v názvu objevit jistý dvojsmysl. Stejně tak objevíte skutečnost, že ve druhé půli začne scénář vykazovat známky lehké mentální retardace a některé momenty sklouzávají až k parodii (Garciovy projevy žárlivosti či „Stevene, to byla moje noha.“). Je mi líto, ale Figgisovi se to tak rozsypalo, že zapomenete kroutit hlavou nad nejslizštějším z Baldwinů i ptačími hnízdy na hlavách neatraktivních hereček..

    • 16.8.2018  12:45

    Mainstreamový experimentátor čapl vlastní iPhone a za necelých 14 dní natočil něco, co se ani v nejmenším nesnaží zakrýt svůj béčkový původ (liknavé jednání policie či dlouho hladký průběh stalkerova plánu budiž příkladem). Nečekejte házení stolků na hydroterapii skrz okna, ale v některých momentech je to docela působivé a Soderbergh potvrdil, že jeho tvůrčí záběr je opravdu široký. Apropo, Claire Foy k roli patří jak Valium do chřtánu..

    • 15.8.2018  13:49

    Takovou investigativní činnost mládeže jsme tu neměli od Velkého případu malého detektiva a policejního psa Kykyna, ale neuvěřil jsem tomu. Pro dospělé příliš dětské, pro děti příliš dospělé. Zvolený koncept to měl odlišit od něčeho jako Soukromé pasti, ale ve své nesmyslnosti se nakonec stal slabinou..

    • 13.8.2018  13:03

    Sice přicházejí v míru, ale zvolené místo průzkumu jim přinese jen neklid a korozi.. Fatální střetnutí nepříliš vyspělé mimozemské civilizace s jednotkou retardovaných francouzských četníků je postaveno na situačním humoru, záměnách a teatrálních výstupech. Fougasse Lefebvre byl napučený, tak si musíme nostalgicky vystačit s plechovým zvukem bouchání do zad, zlověstným hudebním sci-fi motivem, Cruchotovými ksichty a zeleným, silou vůle dohromady držícím Citroënem Méhari. Dá si někdo dvě deci Elfu..?

    • 13.8.2018  12:59
    BrainStorm (TV film) (2008)
    ***

    Trio Strach, Epstein, Trojan dlouho jede v sympatickém dramedy módu, aby se v poslední třetině jejich pohádka pro dospělé zadrhla v obecné šabloně a zjednodušení. V jisté chvíli přijde zjištění, že je potřeba užívat si života plnými doušky, trávit čas s bližními a nezabývat se malichernostmi. Vše se rozzáří, ledy tají a vztahy se doslova upgradují. Až by si jeden myslel, že péče o nemocného rodiče je překážkou, která vás o výše uvedené možnosti v plném rozsahu připraví. Tímto pojetím drží BrainStorm sám sebe pod krkem, ale jinak dobrý..

<< předchozí 1 2 3 4 29 56 84 111
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace