Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (312)

plakát

Il rosso segno della follia (1970) 

Jsem velký fanda Maria Bavi a považuji ho za člověka, který pomohl definovat mnoho horrorových žánrů a svými postupy v podstatě ukázal všem ostatním jak se to má dělat. Proto mě mrzí, že tohle “giallo” je tak odfláknuté a pod standardem tohoto velikána. Nebavilo mě to, nemá to atmosféru a rozhodně nedoporučuji tenhle kousek. Bava toho natočil spoustu lepšího ….

plakát

Černé brýle (2022) 

Asi již poslední giallo tečka za plodnou a úspěšnou tvorbou tohoto velkého tvůrce. Bohužel, ne moc povedená a je mi to docela líto, protože si jeho poslední kousek zasloužil o něco lepší péči než jeho předposlední giallo, průměrné Giallo. Začátek filmu přitom vypadá nadějně (trochu mi připomenul úvod jiného žánrového filmu Macchie Solari). Hned poté nástup maskovaného zabijáka podpořeného slušným soundtrackem, trochu krve, představení hlavní hrdinky proč ne...Ale čím více se dále příběh rozvijí, tím více dostává logika na prdel (sledování telefonu neexistuje, cvičený pes jako zabiják, zpomalená policajtka, hadi ve vodě - wtf? atd.). Škoda, velká škoda. V kontextu Argentovi předchozí tvorby si myslím, že by se mohly více docenit jeho předešlé filmy, které jsou dle mého názoru velmi podhodnocené:  Non ho sonno, Trauma a hlavně pak:  La terza madre. Díky moc za všechny filmy maestro!

plakát

La polizia brancola nel buio (1975) 

Tak začneme těmi pozitivy: jde o giallo, nic ví nic míň. Negativa: je to utahané, celé spiknutí a pointa je o ničem, žádné gore jen fialová barva místo krve. Nejvíc mě přijde zavádějící název, kdy se policie objeví na scéně až na konci filmu. Tak nějak mi začíná vycházet rovnice, že kdykoliv se turci pustili do gialla = sračka.

plakát

Válečníci roku 2072 (1984) 

Opravdu měl tohle Fulci za potřebí točit? Je to laciné a je to vidět na každém kroku, je to nepovedené a ty miniatury to jen podtrhují a je to hlavně nudné a natahované. Smutný úpadek Fulciho kariéry, který bohužel trval až do jeho smrti…

plakát

Macchie solari (1975) 

Macchie Solari (v překladu sluneční skvrny) je velmi netypické giallo nejen svým názvem, ale i svým obsahem. Vše je zahaleno totiž "mysteriózním hávem", kdy erupce na slunci nutí lidi páchat sebevraždy a do tohoto zvláštního období se přimotá mladá lékařka se svoji diplomovou prací v márnici. Ta v ní postupně rozmotává záhadnou smrt milenky svého otce, dál bych raději již nespoileroval. Námět je proto velmi zajímavý a neotřelý a posunuje tak tento žánr do svěžích vod. Na druhou stranu scénář nakládá s hlavními postavami dost nezdařile a jejich chování je často dost zarážející a stává se, že se prostě některé postavy objeví na úplně nesmyslném místě. V rámci žánru bych jistě vyzdvihl dusnou atmosféru a výborný konec filmu, který hezky rozplete celé to klubíčko, které do té doby nedává moc smysl. V rámci tvorby Armando Cripina určitě jeho nejlepší film i giallo. 3*

plakát

Alla ricerca del piacere (1972) 

Giallo, které působí spíše jako jedno z ranných kousků ze 60. let, i když se psal již rok 1972, nabízející nepovedenou zápletku a spoustu erotiky. Bohužel, nebavilo

plakát

L'etrusco uccide ancora (1972) 

Upřímně, nesdílím moc nadšení ostatních. Ano, námět byl super a jde o zajímavé oživení žánru, ale film na mě působil dost nekompaktně a scénář nebyl dotažený do konce. Možná jsem viděl nějakou zkrácenou anglickou verzi, protože až popis filmu na zahraničních webech mi vysvětlil některé nelogičnosti... Každopádně gore scén bylo pomálu (Karlos asi viděl opravdu jinou verzi), téma Etrusků nebylo ve výsledku moc vytěženo a nejvíce pak filmu sráží kvality herecké obsazení. Škoda, závěrečná scéna v katakombách byla super a občas i ta atmosféra tam byla....2,5*

plakát

El asesino está entre los trece (1973) 

Giallo, které je určené jen pro nadšené fanoušky žánru a kompletisty, ostatním vřele nedoporučuji. Ve své podstatě jde jen o velmi nudně zpracovaný příběh Agathy Christie, který je plný zdlouhavých dialogů a nulové atmosféry. Šáhněte raději po nedoceněném kousku L'assassino ha riservato nove poltrone .

plakát

Čtyři mouchy na šedém sametu (1971) 

Quatro mosche di velluto grigio byl pro mě úplně finální střípek do celé Argentovi giallo tvorby a zároveň je tento film i posledním tzv. Zvířecí trilogie. No a na úvod musím konstatovat lehké zklamání, které asi pramenilo z faktu, že během 2 let tento tvůrce natočil 3 filmy, a to si prostě muselo vybrat svoji daň. Celý film na mě působil jakoby šitý horkou jehlou, a to počínaje scénářem (celá část spjata s profesorem a B. Spencerem byla jen výplň na prodloužení délky filmu, jinak Spencer tam byl jen snad kvůli jeho jménu, vtipné momenty absolutně se nehodící) a konče nezajímavý hereckým obsazením. Hudebně jeden zajímavý motiv, ale celkově na Morriocneho dost slabé, Goblini se dle mého názoru hodí k Argetovi více. Aspoň, že kamera a Dariovi pověstné detaily byly na jeho dobré standardu. Pořad jde ale v rámci žánru o nadprůměrný snímek a při lepším sestříhaní filmu by mohl působit kompaktněji a divácky přívětivěji. 3*

plakát

La bambola di Satana (1969) 

Takový nevinný pokus o giallo. Málo napětí, málo násilí, cudná nahota a v celku jasná pointa od začátku (s jedním malým ale dobrým twistem). Ferruccio Casapinta hold ještě nebyl ovlivněn Argentem, a proto film nemá žádnou atmosféru navzdory možnostem využití gotického hororu. Škoda....