giallo

giallo

Giallo fan and collector

Česko
My color is yellow!!

69 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 23.5.2017  22:29

    A kvůli tomuhle zrušili vysněný projekt Neila Bloodkampa? Že to mělo blbý scénář ? Epic fail. PS: Scott je skvělý režisér, kterému podkopávájí nohy tupé scénáře a Ty CGI vetřelce si mohli odpustit.

    • 23.4.2017  19:54

    Začátky velikána Mária Bava byly velice úsměvné a to lepší měl ještě daleko před sebou. I tak stojí tenhle moster biják za shlédnutí. V porovnání s o rok mladšími Upíry jsou, ale krvelačné bestie ve všech směrech vyspělejší film.

    • 20.4.2017  16:33

    Já nestíhám žasnout nad tolika pozitivními ohlasy. Vážně se to všem tak líbilo? Dobrá, přiznávám, jde o nejlepší Francův film, který jsem viděl a nakonec dávál celkem i smysl, ale pořád jde o nesmírně odflaknutý slasher, kterých se natočily desítky ne-li stovky lepších. A všemi protěžované gore efekty tedy dle mého názoru nejsou vůbec povedené.

    • 26.3.2017  12:21
    Phenomena (1985)
    *****

    Argento zraje jako víno a i v dnešní době po více jak 30 letech má pořad něco do sebe. Ta atmosféra Phenomeny je prostě opojná...Alpy, kvílející Goblini, brutální vrah a mladá Jennifer. Filmový zážitek. Po druhém shlédnutí musím jít s hodnocením nahoru. Do konce 80. let neměl prostě Argento v horrorech konkurenci.

    • 4.3.2017  20:51

    Na rozdíl od drtivé většiny zdejších giallo "fans" mě Spirits of Death tedy vůbec neslovil. Strohý scénář, který dával hercům tvůrčí prostor, se mi vyloženě nelíbil a atmosféra založená na gotickém hradě byla soustavně narušována nevhodnými scénami. Film natočený čistě jen proto, aby se svezl na giallo vlně 70. let.

    • 5.1.2017  12:01

    Vstup Alberta De Martina do žánru giallo thrillerů, dá-li se zdejší snímek do této skupiny řadit, nebyl nijak výjimečný. Ano, Martino se chce lišit a tak jsou klasické postupy postaveny na hlavu stejně jako v jeho pozdějším L' Assassino... è al telefono. To je, bohužel, ale všechno. Zpracování a příběh samotný je nezabavný spíše až nudný a femme fatale Barbara Bouchet nemůže zachránit zbytek snímku. Snímek lze doporučit pouze kompletistům tohoto žánru.

    • 19.12.2016  22:26

    Opravdu jsem se snažil, a to mám podobné filmy v oblibě, ale Helga je vážně odpad nejhrubšího zrna. To tvůrci nemohli myslet vážně. Dejte si raději originál!

    • 23.7.2016  09:38

    Vstup Luciana Ercoliho na pole žánru gialla byl velmi pozvolný, jeho vrchol přišel až o několik let později. Le Foto proibite di una signora per bene je totiž z ranku těch giall, které ještě nebyly ovlivněny tvorbou D. Argenta, nýbrž ranné tvorby U. Lenziho. Zní to všechno hrozně složitě, ale jde o nekomplikovaný thriller bez kapky krve a většího napětí. Hlavní spiknutí je pro znalého diváka v celku jasné a lehce odhalitelné....Zkrátka zapomenutelný kousek, kterých se točily, jak na běžícím pásu.

    • 30.6.2016  12:12

    U solidního prvního dílu Purpurových řek totálně selhal nepovedený závěr. U druhého dílu selhává všechno a to hned už od začátku. Tolik pitomých oslých můstků a nesmyslů se jen tak v jednom filmu nevidí. Některé scény snad ani tvůrci nemohli myslet vážně....Žalostný propad.

    • 3.5.2016  20:37

    Bandité v Miláně jsou bez pochyby základní kámen žánru poliziotteschi. O tom není pochyb a rozhodně šlo ve své době o velmi povedený film. Nicméně rozkolísanost filmu, která spočívá v reportážně stylizované rekonstrukci a akční složce, tříští film do nesourodého celku. Film tak osciluje mezi dvěma polohami, které ve výsledku sráží celkový dojem a kompaktnost filmu....

    • 18.4.2016  21:03

    Velké zneuctění kultovní klasiky příšernou fušeřinou. Tohle si Romero nezasloužil...

    • 10.4.2016  21:02

    La casa della paura je velmi obskurní giallo, které naladí svým uchylným plakátem. Divák pak má velká očekávání, která nejsou, bohužel, naplněna. Do záhadného domu totiž tvůrci nechávají nakouknout jen velmi málo, což je velká škoda. Jednoduchý děj se tak odehrává především na ubytovně, kde hlavní hrdinka pomáhá nalezt zmizelou mladou slečnu. Jak už zmiňuje Kangax, z rámci žánru jde o ne moc typické giallo, které si nezakládá na maskovaném vrahovi, ale na tajemném vraždícím spolku. Tento motiv se ve žlutých detektivkách nevyskytuje moc často a v případě jiných filmů to bývá zajímavé zpestření. Zde tomu tak není, především díky velmi slabému a místy až nudnému scénaři. Na rok 1973 jde ale určitě o pozoruhodný počin, který si měl zasloužit lepší péči.

    • 10.2.2016  15:08

    Je známo, že subžánr slasherů začal nepřekonatelným Carpiho Halloweenem v roce 1978. Pravdou ale zůstává, že už o čtyři roky dříve natočil Bob Clark své temné Black Christmas (1974). To all a good night je tak alespoň dle mého názoru jasně přiznaný pokračovatel Clarkova průkopnického díla. Paralel včetně opuštěného divčího internátu, Vánoc, vraždícího maniaka je tu více než dost. Bohužel, kvalitativně jde o násobně slabšího následovatele, předevsím díky scénáři, logice hlavních postav a slabé atmosféře. Nejzajímavějším tak na tom snímku zůstává jméno režiséra Davida "psychopata" Hessa jakož to kultovního záporáka z The Last House on the Left nebo Hitch Hike.

    • 13.1.2016  18:27
    Interrabang (1969)
    **

    Sexy letní "giallo", které oplývá slunečnou a pohodovou atmosférou. To jsou veškerá pozitiva, která jsem našel. Jde totiž jinak o velmi nudný a nezáživný kousek, který nemá co nabídnout...A ta pointa, úplně mimo mísu. Velmi nadhonocený film zde na CSFD (71%).

    • 4.1.2016  18:49

    Jeden z dalších pokusů o to, svést se na vražedné vlně Halloweenu. Když dva dělají totéž, tak to bohužel není totéž a u Carpiho to platí dvojnásob...

    • 6.12.2015  23:06

    To jsem zvědavý, kdy bude americký remake. U Old boye to netrvalo ani moc dlouho...

    • 1.11.2015  19:33

    Velmi milé překvapení. To že brakový režisér "céčkových" porno filmů Joe D'Amato začínal s atmosferickými horory, bylo pro mě zajímavým zjištěním. Vůbec nic jsem od gotického gialla La Morte ha sorriso all'assassino nečekal a byl jsem přitom odměněn solidním kouskem. Určitě ne každému divákovi tenhle film sedne, jde totiž místy o psychadelické až halucinogenní giallo, které má pomalejší tempo. K tomu je hlavní příběh v celku zamotaný a může vyznít že místy nedává úplný smysl. Vše není doslovně řečeno a je nutné si některé věci domyslet. Kamera mi navozovala místy tvorbu L. Fulciho (a nešlo jen o detailní snímání očí) a to beru rozhodně za velký klad. Co dodat, snad jen zkusite tenhle zajímavý atmosferický kousek a třeba si trochu narovnáte optiku nad odepisovaným Joe D'Amatem....

    • 29.10.2015  22:31

    Tleskám. Konečně novodobý český horor, který není trapný, funguje a může obstát i mimo české publikum. Leoš Noha je výborný a ten sociální přesah místy fakt vtipnej. Myslel jsem si, že se toho ani nedočkám, díky Andy Fehu. 3,5*

    • 26.10.2015  20:33

    Ještě předtím než Fabio Testi natočil fenomenální poliziotteschi Luca il contrabbandiere spojil své síly několikrát s režisérem Castellarim. Jedním z výsledků je i zdejší La Via della droga, která má velice podobný námět (pašování drog) jako i již zmiňovaná Fulciho perla. Velká škoda je jen pomalého a velmi zmateného úvodu filmu, jinak vše šlape jak má. Pořádná akce, honičky a přestřelky a do toho celou dobu kvílející soundtrack od Goblinů! Skoro by si tenhle film zasloužil absolutorium... PS: Testi se snad pro tyhle drsné poliziotteschi narodil a spolu s Francem Nerem to byli nekorunovaní králové žánru! PS2: Vykreslení narkomanů bylo vážně zábavné.

    • 24.10.2015  13:52

    Film rozhodně vhodný jen pro velké fanoušky D'Amata a Eastmana. Pro běžné diváka totiž půjde jen o velmi špatný mix hororu a porna a jeho kvality nedocení...Zkrátka italský trash jak poleno.

    • 19.10.2015  18:40

    La Polizia è sconfitta je poliziotteschi tak jak ho mají všichni rádi, a tak jak má být. Přímočaré, nekompromisní, akční a spořádným záporákem. Neprávem zaponemutá perla tohoto subžánru...

    • 2.9.2015  22:32
    Barbar Conan (2011)
    *

    Jeden z nejhorších remaků vůbec...Na tohle se čekalo skoro 30 let? To s tím mohli v klidu ještě počkat....

    • 2.9.2015  17:47

    Bohužel, Martinův pokus oprášit giallo žánr a navázat tak na jeho plodnou a úspěšnou kariéru 70. let se vůbec nepovedl. A já si jen kladu otázku proč? Proč do tohohle Martino vůbec šel? Otřesné zpracování, nulová pointa, kiksy v ději, toporní herci, tohle přeci režisér Martinova fromátu zvládal levou zadní. Tak proč? V porovnání nové tvroby Argenta (Giallo, Non ho sonno) a Martina jasně vítězí Maestro Argento...

    • 18.6.2015  15:50
    Death Spa (1989)
    odpad!

    Existují dvě skupiny brakových hororů. První skupina je tak špatná, až je vlastně celkem vtipná a s trochou nadsázky i velmi zabávná. Pak existuje druhá skupina, která je prostě jenom špatná...

    • 17.6.2015  22:15

    Sex and Fury patří mezi moje nejoblíbenější explotační filmy vůbec. Bohužel, velká očekávání po skvělém prvním Suzukiho díle naplněna nebyla. Hlavní problém tkví v tom, že tomu chybí drajv a hravost prvního dílu. Většinou tomu bývá tak, že druhý díl je větší a bombastičtější, ale tady mi to přišlo přesně naopak. Velká škoda nevyužitého potenciálu Reiko Ike...

    • 18.5.2015  19:06

    Na začátku osmdesátých let měl žánr gialla to nejlepší již dávno za sebou. Žánr byl již značně vyčerpaný a vyčpělý, točilo se jen čisté řemeslo bez žádné invence a k tomu v otřesné formě. Lamberto Bava svým příspěvkem patří tedy rozhodně k tomu lepšímu, co je v té době možné vidět. Což v jeho případě znamená lepší průměr. Mně osobně se Bavův režijní styl nelíbí, především pak jeho pozdější tvoba hraničí až určitým nevkusem... La Casa con la scala nel buio je ale nicméně atmosfericky velmi zdařilé a režisér ví, kdy správně přitvrdit na pilu. Jakl už zmiňují ostatní, větší zkrácení a vygradování by filmu jen pomohlo. Příběhově je to totiž liché, navíc s průhlednou pointou. Po herecké stránce naprosto sterilní. I přes mé všechny vítky, zaplať pán bůh za ty dary...

    • 18.5.2015  18:35

    George Miller se musel snad utrhnout ze řetězu všemu a všem. Jinak si nedokážu vysvětlit, že natočil tak dech beroucí postapokalyptický akčňák, který se ničím nesere a jde maximálně na dřeň. Oprášení téhle kultovní značky dopadlo bez nadsázky geniálně. Skvělé akční scény, spolu s působivou dynamikou a propracovanout atmosférou se vyrovnají kultovnínu druhému dílu, ne-li ho nepřevyšují. Povinnost viděť v kině!

    • 26.4.2015  11:09
    Upíři (1957)
    **

    Na svojí dobu šlo určitě o velmi dobrý film, o tom není pochyb. Stavba příběhu je velice zajímavá, a to co začíná jako krimi se později přesune skoro až do gotického hororu a vyvrcholí to variací na "krvavnou paní". Bohužel, dnes už tento horor nemá v podstatě co nabídnout a zub času si na něm vybral svoji daň. Mně by akorát zajímalo, jak hodně se na něm Mario Bava podílel....

    • 18.4.2015  12:55
    Lèvres de sang (1975)
    odpad!

    Typický Rollin. Nulový děj se surrealistickým nádechem a spousty nahých žen...Celý film vydrží jen ti nejzdatnější.

    • 30.3.2015  19:14

    La Ragazza di Cortina je velmi podivný "devadesátkový" thriller, který byl poměrně oblíbený v této době (i takový S. Martino natočil několik podobných děl). To že se tento film snaží maskovat jako novodobé giallo, poznají asi jen filmoví fanoušci žánru. Bohužel, ať tento paskvil, pojmenujeme jako cokoliv, film selhává na všech frontách. Děj filmu je velmi nezajímavý, oslí můstky bijí do očí a herecké kvarteto spíše znepříjemňuje celý požitek filmu. Právem zapomenutý "klenot"...

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace