giallo

giallo

Giallo fan and collector

Česko
My color is yellow!!

65 bodů

Moje komentáře

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
    • 30.3.2011  18:23

    Už v roce 1975, tedy v období po největším boomu gialla (71 až 74), tvůrci hledali jakým způsobem v tomto žánru dále pokračovat. Přeci jenom oblíbené giallo náměty byly už v té době zpracovány několikrát a tak Mario Caiano jako i Sergio Martino přichází s mixem gialla a poliziotteschi. Jde tedy o údernou (předvším v Martinově podání) detektivku s klasickými prvky gialla. V Calling All Police Cars jde o vyšetřování zmizelé, potažmo v pozdější fázi filmu zavražděné mladé dívky. Tu zabije neznámý vrah velice hrubým způsobem (ohledání této mrtvé dívky považuji za nejlepší část filmu) a policejní tým se snaží ono monstrum vypátrat. Ve filmu jsou poměrně detailně a i celkem věrohodně vyobrazeny detektivní postupy, které nebývají v giallo žánru až tak běžné. Především díky tomu, plyne první polovina filmu velice pomalu a vrah zatím pouze vyčkává na další oběti.....Jak již zmiňuje Kangax, Caino se silně inspiruje Dallamovou triologií, kterou tento režisér/scénárista dovedl skoro k dokonalosti. Především Solange v tomto ohledu patří ke špičce žánru a porovná-li se tento snímek s jakýmkoliv z již zmiňované triologie, nemůže se jim vůbec rovnat. Největší vinu na tom dle mého názoru nese nulová atmosféra, odfláknutá pointa a stále se opakující podprůměrná hudba. No nezbývá než konstatovat , že Caino není žádný Dallamo a už vůbec ne Martino. Velice dlouho jsem váhal, kolik udělit tomuto fláku hvězdiček, ale protože jsem mnohem povedenějším dal tři hvězdičky, zde musím jít dolu.

    • 6.4.2013  20:19

    Castellari se s tím moc nesral a prostě si jednoduše natočil vlastní verzi kultovního béčka Útěku z New Yorku. Jednoduchou a velmi dobře známou zápletku o záchraně prezidenta respektivě prezidentovi dcery, jen zasadil do roku 1990. Do toho přimíchal válku gangů o Bronx (Válečníci) a postapokaliptický koktejl byl hotov. Škoda jen, že chybí výraznější syntenzátory a propracovanější akční složka. Ale králové béčkových produkcí Eastman a Williamson vyloženě potěšili a já jako milovník podobných trashů jsem byl navýsost spokojen. "Dost mi lezete na nervy!" "Bacha nebo ti ukopnu hlavu!"

    • 23.12.2011  12:15
    50/50 (2011)
    *****

    Užasné!.................... Opravdu nádherné civilní drama s lehce komickou příchutí, kterému vládne perfektní herecké obsazení. Bez nucení přiznávám, že ve scéně, kdy Adam najde Kylovu knihu o rakovině jsem ukápnul i já. Zážitek roku!

    • 28.12.2014  10:42

    V rámci filmové tvorby Sergia Garroneho je Le Amanti del mostro jedno z jeho lepších děl, s přihlédnutím na na jeho WIP pak rozhodně. Žánrově se jedná o gotický horor, tak jako např. La Mano che nutre la morte. Tento snímek zmiňuji záměrně, protože jeho režisérem je také Garrone a hlavní hvězdou opět Kinski. Paralel je v obou filmech víc než dost, dokonce jak zmiňuje už i Karlos stejných záběrů. Bohužel, oba filmy mají slabou audio-vizuální stránku a tam, kde La Mano che nutre la morte zachraňoval výborný příběh, zde příběh selhává....Zlatý Bava a Fulci! Za 2,5*.

    • 17.6.2013  22:28
    Amer (2009)
    **

    Geniální pocta Giallu a nebo nepochopený a přepálený Art? Já sám mám s Amer velký problém a tento nelehký úkol neumím prozatím rozklíčovat. Dechberoucí sekvence střídají nudné pasáže, bezdějový snímek vytvhávají z letargie "malé pointy". Neustálé pomrkávání po giallo diváku je všudy přítomné, počínaje třeba Fulciho fetištickým snímání očí a konče brilatní hudební kompozicí...Jako celek ale jen velmi těžko stravitelné. Jak už to vypadá, šel jsem asi proti proudu, ale zůstal jsem jen napůl cesty....Pro mě žánr gialla navždy hold zůstane spjatý pouze a jen se 70. lety a jeho vrholem v podobě Profondo Rosso. Druhá projekce nutná!

    • 22.9.2012  09:50
    Angustia (1987)
    *****

    Smekám a tleskám tomuhle zapomenutému originálnímu horroru. Ten nápad je prostě geniální a když nevíte, do čeho jdete tak jako já, budete velmi překvapeni! Už jen proto si tenhle film zaslouží absolutní hodnocení, ale navíc je i skvěle zpracovaný s pěkně úchylnou hudbou a lahůdkovými herci. Delikatesa.

    • 3.3.2010  23:10

    Velice povedené giallo, které je o proti jiným kouskům o fous mysterióznější a navíc připomene variaci na deset malých černoušků/indiánů. Jinak základní artikly žánru nechybí, maskovaný vrah řádí jako o život a připraví spoustu vypečených vražd. Jedna mi velice asociovala Solange, hádejte která :-)? K tomu velice slušná atmosféra (bohužel ale není přítomná po celou dobu snímku) a samozřejmě také nesmí chybět "žlutá" pointa. Suma sumárum za 4, ale kdyby se tohle nápadu a prostředí chopil Argento, tak z toho by vytloukl naprostý kult!!

    • 21.2.2012  20:01

    Komentář obsahuje spoilery! L' Assassino è ancora tra noi. Proslulé, určitou kultovní aurou opředené giallo, které je velmi často spojováno s tím nejhrubším, co v žánru strarého dobrého gialla vzniklo. V 80. letech byl tento specifický žánr už značně vyčerpaný a režiséři proto inkliminovali ke dvěma jednoduchým věcem. Někteří přitvrdili v zobrzení násilí (Lo Squartatore di New York) a někteří v zobrazení erotiky (La Sorella di Ursula). Zhlediska uspokojení diváka, proto bylo nejlepší, vydat se oběmi cesty (Giallo a Venezia) nebo zdejší L' Assassino è ancora tra noi. Režisér Teti navíc ještě přidává určítý punc tím, že hlavní příběh zakládá na skutečných událostí, které hýbaly tehdejší Itálií. Konkrétně ve Florincii řádil masový vrah, který zabíjel mladé páry, jenž si jako místo milostných schůzek vybíraly oblíbený zapadlý lesopark. Ve filmu se na stopu manikaovi vydává studentka kriminalistiky, která se rozhodne šíleným vraždám věnovat svojí diplomovou práci a pokusit se ho tak i zastavit. Stává se tak terčem maniaka, který brutálním způsobem upokouje své choutky...Námět i příběh je proto velmi dobrý a patří rozhodně k tomu zajímavějšímu, co v žánru vzniklo. Bohužel zpracování filmu je na nižší úrovni, vše je velice tmavé a nuzné. Nevím, zda to měl být záměr tvůrců, ale u mě se to minulo účinkem. Všemi zmiňované gore-efekty mi přišly průměrné, ale v kombinaci se syrovým a značně depresivním hudebním doprovedem měly hloubku. Kámenem úrazu se tak stává pomalé tempo, kterému hned od začátku dojde dech a skoro nic se na plátně neděje. Zkrátka, abych to neokecával, dostaví se nuda. Je to docela škoda, protože závěr filmu byl velmi povedený a konec s určitým pošilháním směřem k divákovi v kině, byl dobrý. 2,5* P.S.: Přijde vám divné, že řádil v Itálii masový vrah, v zemi kdy vznilo na 300 žánrových giallo snímků, ve kterých se kuchalo jak o život? Mně tedy ne...

    • 17.8.2013  20:18

    Toto giallo od Alberta De Martina je jedním z mnoha, které tento spíše druhořadý režisér natočil. Na začátku své kariéry se chtěl Martino od ostatních tvůrců vyhranit a odlišit, a proto se vyhýbal klasickým postupům jak např. ve zdejším L'Assassino... è al telefono tak i ve svém debutu L'Uomo dagli occhi di ghiaccio. Maskovaný zabiják (perfektně vybraný Telly Savalas) proto ani masku nenasadí a hned od začátku divák ví, s kým hlavní hrdinka bojuje o holý život. Jí je divadelní herečka Eleanor, která po střetu se zmiňovaným zabijákem ztrácí pamět. Postupnými střípky se pak snaží složit mozaiku své paměti a zjišťuje, proč chce někdo její smrt a jak do toho všeho zapadá autonehoda, která se stala jejímu milenci před pěti lety. Příběh je proto velmi zajímavý, svojí stavbou jistě připomene známější gialla L' Uomo senza memoria nebo La Corta notte delle bambole di vetro. Atmosféra je vystavěna především výborným hudebním doprovodem od Stelvia Ciprianiho a dále také umístěním do netradiční Belgie jako hlavním místem dění. Tvůrci si ale, bohužel, moc nepohráli se závěrem filmu díky jednoduše odhlalitelnému spiknutí a korunu tomu nasazuje dosti neštastně za vlasy přitažená pointa...

    • 12.4.2014  20:40
    Assault (1971)
    ***

    Příjemný dobový thriller/krimi...V podstatě jde o takovou odpověď na italské giallo v podání anglické školy (tak jako později natočil Brian De Palma americký Dressed to Kill). Samozřejmě nelze říct, jestli to byla jen náhoda nebo to bylo cílené...Nicméně film rozhodně připomene "Nude Si Muore" nebo "What Have You Done to Solange?". A účast staré giallo harcovnice Suzy Kendall (The Bird with the Crystal Plumage, Torso, The Death Dealer) není také určitě náhodou. Solidní průměr i bez krve a grafického násilí...

    • 21.8.2018  19:29
    Ator, pán ohně (1982)
    odpad!

    Smekám před Joem, do čeho se pustil....měl ale raději zůstat u svého dobrého porna. Do konce Atora vydrží jen ti nejlepší a další díly vydrží snad už jen opravdoví masochosti.

    • 23.8.2009  23:47

    Turecká kinematografie je kapitola sama pro sebe. Začíná v mnoha ohledech kultovními Hvězdnými válkami a končí zdejší napodobeninou italského gialla. Pro mě jakož to sběratele všeho, co je spojené s giallem to byla samozřejmost. Samozřejmost, která byla ale velkým omylem. Turečtí tvůrci hold zůstanou tvůrci turečtí a do těch italských jim bude vždycky hodně chybět. Něco tak natvrdlého jako je tohle, jsem dlouho neviděl. Vše se sype doslova pod rukama, přičemž režisér i kameramam na tom mají lví podíl! A ty herecké projevy! Pane bože, děs nejhrubšího zrna. Ještě bych si rád rýpnul do děje, který se snaží vykrát kultovní pecky z dílny velkého Martina. Konkretně jde o The Strange Vice of Mrs. Wardh, z které je použita kompletně hlavní linie. Co a jak konkretně raději nebudu zmiňovat, abych zbytečně nespoileroval, nicméně i tady se vyskytují nelogičnosti a kiksy. Ještě bych snad dopnil vykradení vedlejší linie z Case of the Scorpion's Tail. A co je tedy opravdu dobrého na tomhle paskvilu? Tak to je jednoznačně konec! Ten je tak idiotský, až jsem se musel smát jak blázen. Hold turecká perla mezi jeho exportním zbožím. The worst giallo i have ever seen! PS: Znalý divák jistě pozná ukradený hudební Morriconeho doprovod z Violent City.

    • 29.4.2012  09:39
    Bambola, La (TV film) (1973)
    **

    Posledním dílem ze série La Porta Sul Bui je zdejší La Bambola. Příběh vypraví o uteklém schizofrením pancientovi z psychiatrické léčebny, který je velmi nebezpečný. Policie ihned rozjíždí pátrání, ale uprchlíka se nedaří chytit. První oběť labilního monstra na sebe nenechává dlouho čekat (krásná euro babe Erika Blanc) a policie je čím dál tím bezradnější...Od završení celé mini série jsem očekával pořádný trumf nakonec. Bohužel, Bambola jím opravdu není. Jednoduchoučký příběh, který v úvodu okomentuje sám Argento a vyzvoní, to co by neměl. Tím pádem diváka připraví o tu jedinou zajímavou věc, která by jinak aspoň trochu pozvedla tu nudnou šeď. Noc nic. Jediným světlým bodem tak zůstává zmíněná Erika Blanc, která se, bohužel, moc na plátně neohřeje. Na konec musím konstatovat, že i přes jinak velmi dobrou italskou produkci, je tahle série výjimkou, která se moc nepovedla i přes invence Daria Argenta...

    • 1.2.2012  19:13
    Bandidos (1967)
    ***

    Jak už to tak vypadá, tak nejenom Argetno (scénáře), Fulci nebo Martino začínali s westerny. I Massimo Dallamano si šlapal stejnou cestičku, která ho dovedla až na samý vrchol giallo žánru. Rozhodně i jeho Banditos jsou srovnatelné například s Tempo di massacro nebo Arizona Colt Returns. Jde tedy o v celku dobrý žánrový snímek, který drží pevně v rukou především živelný Luigi Pistilli a díky němu stojí se na fim podívat. Jinak klasická cesta za pomstou na 1001 způsob....

    • 3.5.2016  20:37

    Bandité v Miláně jsou bez pochyby základní kámen žánru poliziotteschi. O tom není pochyb a rozhodně šlo ve své době o velmi povedený film. Nicméně rozkolísanost filmu, která spočívá v reportážně stylizované rekonstrukci a akční složce, tříští film do nesourodého celku. Film tak osciluje mezi dvěma polohami, které ve výsledku sráží celkový dojem a kompaktnost filmu....

    • 2.9.2015  22:32
    Barbar Conan (2011)
    *

    Jeden z nejhorších remaků vůbec...Na tohle se čekalo skoro 30 let? To s tím mohli v klidu ještě počkat....

    • 27.6.2014  22:14

    Zklamání...To že režisér formátu Di Lea, jenž má vé své tvorbě to nejlepší a nejzásadnější z poliziotteschi žánru, kdysi začínal s takhle špatnými giallem, bych nikdy nevěřil. Mělo to být něco velkého s hodně erotiky, K. Kinskim v jedné z jeho kreací, tajuplným sídlem a šokující pointou. Místo toho je to jen utahané, nesmyslné a plné nelogičností....Vřele mohu doporučit jen fanouškům žánru a kompletistům.

    • 28.12.2009  23:54

    Argento chtěl složit malý pomníček žánru, který ho proslavil a vynesl na vrchol, bohužel, ale zůstal jen u jeho hrubých základů. Mistr sice s grácií recykluje všechny možné prvky žánru a navíc přidává svůj osobitý režijní styl(ikdyž už značně proředěný), ale ani to není všechno. A proč, když jindy to u něj stačí? Jednoduše, díky pointě!! Žádná totiž není, úplně se na ní rezignovalo(navíc důvody vrahova běsnění jsou shrnuty do snad minutové scény). Pořádná pointa představuje hlavní důvod, proč giallo-filmy sleduji a jsou mojí srdcovou záležitostí. Hodnocení, ale zakončím pozitivně a Argenta pochválím, protože je to přeci jen krok ku předu oproti karetnímu hráči. Friend need a table.

    • 31.3.2010  15:53
    Bez motivu (1971)
    *****

    Snímek "Bez motivu" je nekompromisní atmosferický detektivní thriller na hranicích s giallo žánrem, který zrovna v té době zažíval svůj největší boom v Itálii. Jeho vliv je na něm velmi dobře vidět (vraždy, které na první pohled nic nespojuje; maniak řádící tentokrát s puškou; silná audio-vizuální stránka; propojení detektiva s vraždami atd.), ale protože jde o film francouzský, tak obsahuje i prvky typické pro Francouze. Ve výsledku tak jde o místy až mysteriozní thriller, který navíc ozdobil italský génius Morricone. PS: Pro mě jako velkého giallo harcovníka byl onen motiv a rozuzlení příběhu po poskytnutí informací jasný třetinu před koncem filmu. Ale i přes to jsem hltal každý další záběr. 4,5*

    • 4.3.2017  20:51

    Na rozdíl od drtivé většiny zdejších giallo "fans" mě Spirits of Death tedy vůbec neslovil. Strohý scénář, který dával hercům tvůrčí prostor, se mi vyloženě nelíbil a atmosféra založená na gotickém hradě byla soustavně narušována nevhodnými scénami. Film natočený čistě jen proto, aby se svezl na giallo vlně 70. let.

    • 12.2.2011  17:14

    La Bimba di Satana je kouzelný italský trash, který musí potěšit všechny milovníky starých atmosferických horrorů. Příběh je velice jednoduchý a sleduje mladou Miriu, které na začátku filmu umírá matka. Ta se do ní postupně skrze svého ducha dostává a likviduje ostatní osazenstvo starého hradu. A to v podobě feťáckého otce, satanistického sluhy, invalidního strýce a lesbické jeptišky, prostě takové normální rodinky. Hlavní ale na snímku je působivá atmosféra podporovaná podmanivou hudbou, starým sídlem a nahými herečkami. Ty jsou opravdu na filmovém plátně tak z 90% nahé a je tedy nač se dívat. Prostě trash jako poleno :-). Pokud by se Vám film líbil jako mě, mohu doporučit podobné italské fláky a sice: Patrick vive ancora nebo třeba Tragic Ceremony.

    • 30.8.2008  15:27
    Blade Runner (1982)
    *****

    Nejlepší film všech dob, u kterého i po několikátem shlédnutí nacházím stale nové věci. Takovou atmosféru, která na mě dýchla z filmu, nemá žádný jiný. PS: Nejoblíbenější scéna filmu je jasná a to Battyho proslov : I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die.

    • 11.11.2011  21:24
    Blood Beach (1980)
    ****

    Ač k horrorům z 80. let přistuji spíše skepticky, tak tento mě velice zaujal už poutavým plakátem. A musím říci, že mě velice potěšil. Blood Beach má prostě atmosféru a ta dokáže divy! Autoři také velice obratně vytěžili maximum z neznáma, kdy divák nemá do poslední chvíle potuchy s čím se to vlastně bojuje. Palec nahoru a ostatní nedostatky a nejsou malé, budíž tak odpuštěny.

    • 1.2.2012  19:05
    Blood Rage (1987)
    **

    Blood Rage. Působivý název, za kterým se ale skrývá standardní slasher selanka. Zajímavá snad jen vysokým bodycountem na ploše 82 minut a celkem obstojnými gore-efekty. Jinak těžce nudné a ničím nezajímavé dílko s otřesnými osomdesátkovými artikly, které tak bytostně nesnáším. Jo a proti Jasnovi je Terry velký břídil a mačetu by mu měl fofrem vrátit...

    • 13.5.2012  20:39

    Na začátku 90. let bylo jméno Lucio Fulcio už opravdu velice známé a bez problémů dokázalo natáhnout kvanta gore-chtivých diváků. Maestro tak zaštiťoval různé horrory ať už zdejší Bloody Psycho nebo třeba i s "giallovým" nádechem Masakr. Bohužel, kvalitativně nejde zdejší brak s Fulciovými filmy vůbec srovnávat. I jeho nejméně povedené kousky jsou o světelné kroky zábavnější než Lucchettiho paskvil. V tom filmu nefunguje vůbec nic a je jen nesmírně nudný a natahovaný. Hnusný flusanec do divákovi tváře! Zlaté Krysyčky nebo Porno Holocaust.

    • 20.6.2011  18:15
    Bordel SS (1978)
    **

    Bodrel SS je klasickým zástupcem "obstarožního" porna, jehož název zavání pěknou úchylárnou ve stylu Tinta Brasse a jeho Salónu Kitty. Tvůrci ať se snažili, seč mohli, tak dějovou linii vytvořili velice chudou a nuznou. V ní sledujeme německé tažení napříč Evropou ať to úspěšné, tak i to neuspěšné. Tyto části jsou ztvárněny velice amatérsky a především nudně. Ve zbytku času sledujeme wermachtské oficíry při navštěvách francouzského bordelu, který je zmíněn již v názvu filmu. Ovšem i tyto části jsou nudné a odfláknuté. K nějakému tomu šukání sice dojde, ale jde o šeď a nudu. Nejzajímavější artiklem na filmu tak samozřejmě zůstává francouzská diva Brigitte Lahaie, známá převším z filmů Jeana Rollina. Bohužel, zde ale odbarvená na rezavo, pro mě ztratila část svého sexapealu, nicméně i přesto je to jediné, zač stojí se na tenhle trash podívat....PS: Na film se na internetu válejí EN titulky, ale pro pochopení děje nejsou asi až tak nutné :-)

    • 22.9.2011  23:26

    Alfred Vohrer byl jedním z neplodnějších režisérů, který zpracovával Wallacovy příběhy. Když byly tyto detektivky na vrcholu, Vohrer točil i 3 za rok. A The Hunchback of Soho tím dle mého názoru velice trpí. Vše je odfláklé, děj je místy zmatený, na všechno se hrozně spěchá. Atmosféra je nulová, pointa nezajímavá, mysteriozní stránka filmu úplně chybí a tak nějak mi bylo celkem jedno, jak to dopadne. Inu, jak jsem se už přesvědčil v Hexerovi nebo Creature with the blue hand, Vohrer byl jen druhá liga proti Reinlovi. Takhle by Wallacovky neměly být točeny! 2,5 *

    • 23.4.2017  19:54

    Začátky velikána Mária Bava byly velice úsměvné a to lepší měl ještě daleko před sebou. I tak stojí tenhle moster biják za shlédnutí. V porovnání s o rok mladšími Upíry jsou, ale krvelačné bestie ve všech směrech vyspělejší film.

    • 9.2.2009  11:30

    Nedoceněný žánrový klenot Maria Bavy. 96 minut brutální adrenalinové jízdy, u které s každou vteřinou stoupá napětí a houstne atmosféra. A George Eastman je pro mě dokonalou třešničkou na tomhle delikátním dortu. Chrochty chrocht.

    • 1.3.2012  18:23

    Výborné! Já tleskám. Captain Clegg je rozhodně jeden z nejlepších horrorů, které kdy kladiváři natočili, ne-li ten nejlepší. Skvělý Cushing, který hraje vyčuraného pastora, parádní atmoška, stylové prostředí k tomu, bohužel, slabší vyustění s jasnou pointou. Ale jinak opravdu velké překvapení!

<< předchozí 1 2 3 4 6 8 10
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace