Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (312)

plakát

Captain Clegg (1962) 

Výborné! Já tleskám. Captain Clegg je rozhodně jeden z nejlepších horrorů, které kdy kladiváři natočili, ne-li ten nejlepší. Skvělý Cushing, který hraje vyčuraného pastora, parádní atmoška, stylové prostředí k tomu, bohužel, slabší vyustění s jasnou pointou. Ale jinak opravdu velké překvapení!

plakát

Cementerio del terror (1985) 

Mohl by fungovat horror propojující žánry slasher se zombie horrorem duchucený Evil Deadem? Inu mohl, ale v tomto případě tomu rozhodně není. Tohle je totiž neskutečná srajda, plná nelogičností, chyb, nudy a trapných osmdesátkových artiklů. Ať se tenhle horror zahrabe zpátky pod zem k těm umorousaným zombáků. Jak už to tak vypadá, tak jsem asi jako jeden z mála, kterému se tenhle splácanec vůbec nelíbil! Fuj! Narvěte mi Fulciho do žil a to rychle!

plakát

Cesta rajské smrti (1977) 

Ještě předtím než Fabio Testi natočil fenomenální poliziotteschi Luca il contrabbandiere spojil své síly několikrát s režisérem Castellarim. Jedním z výsledků je i zdejší La Via della droga, která má velice podobný námět (pašování drog) jako i již zmiňovaná Fulciho perla. Velká škoda je jen pomalého a velmi zmateného úvodu filmu, jinak vše šlape jak má. Pořádná akce, honičky a přestřelky a do toho celou dobu kvílející soundtrack od Goblinů! Skoro by si tenhle film zasloužil absolutorium... PS: Testi se snad pro tyhle drsné poliziotteschi narodil a spolu s Francem Nerem to byli nekorunovaní králové žánru! PS2: Vykreslení narkomanů bylo vážně zábavné.

plakát

Clerks 2: Muži za pultem (2006) 

Tak tohle byla važně pecka!! Už dlouho jsem se takhle nezasmál. Po celkem "nudném" konverzačním prvním dílu nám přichystal Kevin Smith tohle. Druhý díl je jasně lepší ve všech směrech ať už dějem, hudebním doprovodem nebo již zmiňovanými konverzačními tématy + extra bonus v podobě krásné Rosario Dawson.

plakát

Coffy (1973) 

No osobně jsem od tohohle kulťáku čekal mnohem víc (akcí a prasečinkami se celkem šetří), ale na plné čáře to zachraňuje mega ale opravdu mega velká kočka Pam Grier. Na ní jsem teda mohl oči nechat a už sháním další filmy s ní.

plakát

Col cuore in gola (1967) 

Veliké zklamání. Od režiséra kontorverzních děl jako Caligula či Salon Kitty jsem čekal film minimálně ve stylu Gore in Venice, navíc když tento snímek je v rámci giallo žánru jeho jediný zářez. Začátek filmu přitom vypadá docela nadějně. Hlavní hrdina se zakouká do pohledné dívky a po krátkém sledování ji nachází nad tělem vyděrače, kvůli kterému možná zemřel její otec. Oba se pak snaží nalézt kompromitující fotografii, kterou vyděrač vyfotil a kterou by teď mohl mít vrah. Brass se při tom snaží jít ve stopách Michelangela Antonioniho a do snímku zakomponoval mnohé z jeho Zvětšeniny (film je zasen do UK, část snímku je zasazená do fotoateliéru s pěknými fofomodelkami, bratr hlavní hrdinky se dosti podobá hlavnímu hrdinovi ze Zvětšeniny a v neposlední řadě se snaží reflektovat společnost a témata té doby: hippies, Vietnam, drogy, sex). I díky tomu má film roztříštěný scénář s velkými dírami a nelogičnostmi. Dobou atmosféru snímku se Tinto snaží navodit místy psychadelickou hudbou, barevnými filtry, komiksovými prostřihy, obrazovku rozdělenou do více částí. Tím však u mě body nezískal, ba naopak. Vím, že to tenkrát bylo v módě, ale v jeho provedení je to opravdu otřesné. Ostatní výbava filmu jako herci, kamera, výtvárná stránka nestojí vůbec ani za řeč. Za 1* , víc si film opravdu nezaslouží.

plakát

Crows Zero (2007) 

Další Miikeho šílenost podpořená výborným audio-vizuálním zpracováním, která i přes děravý příběh a šílený střih drží pohromadě. A to hlavně díky režisérově umu a jeho nápadům, které mě vždy dokáží překvapit. Jen tak dál Miike.

plakát

Černá, bílá (1973) 

Černá a bílá je pro mě velké zklamání, ale i přesto je to dobrá pecka, která mísí WIPko a film Útěk v řetězech. Místo několika dějových linií to chtělo více Pam ( . )( . ) a méně ostatního. Takhle jen za 3*.

plakát

Černá kočka (1981) 

V celku povedená Fulciovina, která zaujme dobrou kamerou, hudbou a konzistentním příběhem (co u jiných autorů ne třeba psát, u Lucia se musí vyzdvihnout). Kdyby maestro přidal více promakanějších gore scén a ubral záběru do očí, šel bych s hodnocením i výše.

plakát

Černé brýle (2022) 

Asi již poslední giallo tečka za plodnou a úspěšnou tvorbou tohoto velkého tvůrce. Bohužel, ne moc povedená a je mi to docela líto, protože si jeho poslední kousek zasloužil o něco lepší péči než jeho předposlední giallo, průměrné Giallo. Začátek filmu přitom vypadá nadějně (trochu mi připomenul úvod jiného žánrového filmu Macchie Solari). Hned poté nástup maskovaného zabijáka podpořeného slušným soundtrackem, trochu krve, představení hlavní hrdinky proč ne...Ale čím více se dále příběh rozvijí, tím více dostává logika na prdel (sledování telefonu neexistuje, cvičený pes jako zabiják, zpomalená policajtka, hadi ve vodě - wtf? atd.). Škoda, velká škoda. V kontextu Argentovi předchozí tvorby si myslím, že by se mohly více docenit jeho předešlé filmy, které jsou dle mého názoru velmi podhodnocené:  Non ho sonno, Trauma a hlavně pak:  La terza madre. Díky moc za všechny filmy maestro!