giallo

giallo

Giallo fan and collector

Česko
My color is yellow!!

64 bodů

Moje komentáře

    • 4.10.2010  19:50

    "Itálie plná gangsterů" je v celku povedené poliziesco, které kráčí ve stopách svých lepších a slavnějších bratříčků (Roma a mano armata a Roma violenta). Jde tedy o třetí "volné" pokračování o nekompromisním inspektorovi Bettim(Maurizio Merli), který tentokrát bojuje proti nebezpečnému gangsterovi Albertellimu (John Saxon). Jako v každém správném poliziescu nechybí honičky, přestřelky, loupeže, vendety atd. Z těchto scén bych vyzvihl zejména tu s práskačem, kterého ganstři přiváží za auto a následně zlikvidují a také jednu auto-honičku (tržnice). Jinak oproti prvním dvoum dílům rapidně klasla výbušnost, vynálezavost a také brutalita jednotlivých scén. Girolami se tak nedokázal vyrovnat svému předchozímu dílu natož pak Lenzimu. Navíc snímku chybí pořádný záporák alá Tomas Milian z Roma a mano armata, John Saxon byl hold takový čajíček. Z těchto důvodů dávám pouze tři hvězdičky, ale za zkouknutí snímek rozhodně stojí.

    • 17.6.2015  22:15

    Sex and Fury patří mezi moje nejoblíbenější explotační filmy vůbec. Bohužel, velká očekávání po skvělém prvním Suzukiho díle naplněna nebyla. Hlavní problém tkví v tom, že tomu chybí drajv a hravost prvního dílu. Většinou tomu bývá tak, že druhý díl je větší a bombastičtější, ale tady mi to přišlo přesně naopak. Velká škoda nevyužitého potenciálu Reiko Ike...

    • 22.4.2014  20:13

    Tenhle film si prostě musíte zamilovat. Kde jinde totiž najdete dinosaury, hvězdné války, postapokalyptickou budoucnost, nový design rogala a jednoho vyfénovaného barbara? NIKDE! Ultimátní záležitost...

    • 17.12.2009  22:05

    Dobrý nápad utopený v tuně trapných vtipů. Aspoň, že Ted dostal, co si zaslouží a hned 2 krát :-).

    • 31.8.2014  21:40
    Jméno (2012)
    ****

    Všichni mají své problémy...

    • 23.1.2010  22:27
    Kanibalové (1980)
    *****

    Ahh, velice tvrdý a hnusný film i po 30 letech, který byl svojí formou nadčasový a právem může být označen za kultovní. Deodato mistrně natočil syrový film plný surovosti, jenž i dnes dokáže šokovat a zároveň nutí diváky přemýšlet. Kdo je skutečně zvrácený? Jsme to my a nebo amazonští kanibalové........PS: Všiměte si, že záhada Blair witch je docela pěkná vykrádačka tohohle snímku a hudební skóre Ortolaniho je dnes již legendární.

    • 16.3.2012  22:50

    Rozhodně ne tak špatný film, jak by se mohlo ze zdejšího hodnocení zdát. Ale na režiséra Martinova formátu je to těžká křeč a strmý propad o několik tříd. Příběh obsahuje všechny žánrové klišé a ničím rozhodně nevyniká a k tomu hodně přemrštěná stopáž.. A ty absolutně se nehodící scénky si tvůrci mohli odpustit (masturbující divoška, prase). No abych to nějak shrnul, na trashové výplody Franca to nemá, ale Martino asi prodělal nějakou lobotomii či co..

    • 28.12.2011  10:27
    Kanibalský sex (1980)
    odpad!

    Jestliže Deodatovo jméno zazářilo a zároveň shořelo s jediným filmem a to Cannibal Holocaust, tak Francovo jméno se s každým jeho filmem utápí v hlubší stoce. Ne vážně Franco byl a je špatný režisér a tenhle film to nanejvýš jenom potvrzuje. Jemu i na tak v celku jednoduchém žánrovém kanibalském filmu nešlape vůbec nic. Kolikrát já jsem si za film řekl WTF? Ale pojďme k věci. Příběh je na poměry celkem asi jako jediný, u které se dá s přimhouřenými oči říct, že je v pořádku. Zato ale scénáristické kopance už bily do očí (např. jachta, v níž je žena, která chce dva hlavní hrdiny nejdřív zabít a hned po chvíli na to s jedním rozdává, jako by se nechumelilo). Další položka-střih! Vysvětlil někdy někdy někdo tomu člověkovi, jak se vůbec používá? Ne a na to vsadím krk! Tady to tak neskutečným způsobem bylo do očí až děs. No herecké obsazení bych raději přešel, přeci jenom jsem nepočítal, že by do trashové filmu získal nějaké lepší herce. Do čeho si ale rýpnout musím, tak to je, že ten matlal naverboval do rolí kanibalů směsku černochů, bělochů a hispánců?!? Já si myslel, že si snad dělá prdel! K hudbě bych napsal snad jen to, že se o ní postaral sám maestro a to mluví za vše. Své hodnocení bych asi uzavřel otázkou, kde na to Franco bral prachy? Takový Uwe Boll 70. letech řekl bych.

    • 4.3.2012  12:01

    Tak i poslední díl o karate řezníkovi Oyamovi se velice povedl. Sonny Chiba jako vždy září a je jak utržený ze řetězu. Jeho živelné herectví neskutečně zvedá úroveň filmu a lze tak odpustit jednodušší děj, otravné dějové linky (děti) i vykrádačky kde čeho (Enter The Dragon). Zdejší hodnocení si rozhodně film nezaslouží a proto trochu přitlačím a ty lepší tři zaokrouhlím na čtyři :-).

    • 17.3.2009  18:00

    Bohužel nejslabší Argentův kousek na poli gialla (a možná i jeho celé kariéry). Celý snímek stojí a padá se scénářem, který dopadnul opravdu tragicky a tím i film. K lepšímu hodnocení Karetního hráče nepomohl ani sám mistr Argento, jeho jindy znamenitý rukopis, zde není vůbec vidět. Kde jsou režisérovi hrátky s kamerou, výborná atmosféra často budovaná za pomoci hudby od Goblinů nebo výtvarná stránka??? Bohužel nikde. Jediné, co stojí za to vyzvihnout, jsou 2 scény a to ta na lodi a ve skleníku. Snad jeho další giallo film (Giallo 2009) dopadne lepé, Dario veřím ti.

    • 17.11.2012  11:51
    Kat z Bronxu (1989)
    *

    K apokalyptickým béčkům mě přivedl již před hodně dlouhou dobou sám velký John Carpenter svým Útěkem z New Yorku, který považuji za nejlepší film v daném subžánru. Od shlédnutí zmiňovaného kousku systematicky vyhledávám především italskou produkci, která v tomto oboru byla tahounem žánru. Zdejší Bronx Executioner leží na pomyslném proti pólu toho lepšího, co lze vidět. Už dávno jsem se odprostil od toho, že film bude kvalitně zpracovaný s promyšleným scénářema a áčkovými hvězdami a spokojím se s pěkně ujetým béčkovým trashem, který má nablblý scénář. Kata ale vystihuje jediné slovo a tím je nuda. Opravdu nic tak děsně nudného bez absolutně žádného scénáře jsem neviděl. Dvě strany tu válčí o nic. A to je vše. Tečka. Zpracování je to tak na úrovni Ed Woodových filmů jen v 80.letech. Otřesný zážitek, pro spravení nálady doporučuji kouzelné trashe I Predatori di Atlantide nebo 2019 - Dopo la caduta di New York.

    • 12.12.2011  22:34

    To že není Miike normální jsem věděl, ale tímhle filmem mě přesvedčil, že to je opravdu magor. Vymyslet takovouhle šílenost, kdy režisér smíchá hodně černou komedií s muzikálem a horrorem, to tedy opravdu smekám. Bohužel samotné provedení je hodně "nuzné" a je vidět, že ten rok si Miike své trumfy už vyplácal (Ichi the Killer a Visitor Q). Jednu hvězdičku dávám za námět a druhou za animovanou část. Pokud nejste fanoušci Miikeho tak jako já, ruce pryč!

    • 7.4.2009  23:09

    Hned při dlouhých úvodních titulcích filmu jsem si myslel, že jsem si spletl film a dívám se na nějaký dokument o zvěrstevech, která se páchájí na dětech. Dle názvu filmu jsem totiž očekával nějaký španělský horror o vrahu malých dětí. Jenže tento film není ani jedním ani druhým. Ve skutečnosti je to velice atmosferický snímek, který je mixem loňského povedeného horroru Eden Lake a pro někoho kultovního D´Amantova Antropophaguse. Who can kill a child má jako Eden lake stejné hlavní hrdiny a záporáky, atmosférou vylidněného prosluněného města s všudy přítomným zlem se zase přibližuje Antropophagusi. Mě se tento mix velice líbil a za unhappy konec přidávám hvězdičku navrh.

    • 24.9.2009  21:55

    Fulci ohlednutí za jeho kariérou s velkým nadhledem. Samotný námět, kdy režisér hraje sám sebe a začíná šílet ze svých filmů a představ mi přišel výborný a neotřelý. Do toho spousta gore scének, které se přelévají ve splatter za vydatné podpory frizziho hudby (když ve filmu zazněl motiv z The beyond, běhal mi mráz po zádech). Normálně bych dal za 3, ale za ten feeling, který na mě sálal, dávám 4.

    • 1.9.2012  22:00

    Bídná 80.léta v italské horrorové kinematografii přinesla mnoho špatného, ať už zmutované krokodýly, přerostlé žraloky a nebo nenažrané kanibaly. Do těchto vod patří i zdejší krokodýl zabiják, který reprezentuje špinavé dno téhle stoky. Dějové snesitelné, jinak ale neskutečně debilní výplach, kterému nasazuje korunu na hlavu těžce nesnesitelná poslední třetina. Hořícího krokodýla s kůži z kevlaru, který miluje surfing, jsem teda vážně ještě neviděl...

    • 13.3.2009  14:08

    Do tohoto Bavova filmu jsem vkládal velká očekávání (po velkém zklamaní od Five Dolls for an August Moon), která se bohužel vyplnila jen z půlky. A Bay of Blood je krvavé giallo, které v půlce děje vyústí ve slasher. Ona první "giallová" polovina filmu mě velice bavila, skvělé vraždy, dobrá atmosféra. Zatímco druhá "slasherová" půlka už onu atmosféru ztráci a na scénu přichází až moc překombinovaný děj. Škoda, Bavovo Six Women for the Murderer zůstává nepřekonáno.

    • 10.5.2012  16:56

    No co si budeme nalhávat, Krysy jsou trash jako poleno a to rovnou z dílny toho nepovolanějšího tedy Bruna Matteie. Ale za to zábavný trash! Scénář je děravý jako řešeto, herci hrají smrtelně vážně a co rozhovor, tak to perla sama. Nejvíc mě v tomto směru pobavilo, že hlavní hrdinové objevují okolní svět a jsou to primitivové, co nic neznají, ale jaké nemoci krysy šíří to vědí jako z encyklopedie. A tak je to i se vším ostatním...prostě nablá konina, která pobaví aniž by chtěla. PS: Myslím, že záměrem bylo natočit mix Šíleného Maxe a zvířecího horroru, ale tak nějak to tomu Matějovi nevyšlo :-).

    • 18.4.2010  15:58

    Luxusní "žlutý" trip po totalitní Praze, aneb psychadelické Ladovo (jak příhodné jméno pro naše končiny) giallo po československu. "Krátka noc skleněných panenek" je poctivé atmosferické giallo s velmi netradičně vystavěným příběhem, které pojednává o novináři Moorovi. Ten je nalezen v pražském parku polomrtvý a po převozu do nemocnice prohlášen za mrtvého. Jenže on ve skutečnosti mrtvý není a díky jeho flashbackům, tak začíná šílená jízda po Praze 70. let. Divák se tak dočká jednak zaručených trade marků žánru (vraždy mladých dívek; dusivé atmosféry podporované Moricconeho hudbou; novináři, který vyšetřuje na vlastní pěst; nahoty atd.) a jednak také reálií nám velice blízkým. Z nich bych především zmínil nejrůznější pražské památky (Orloj, Malou Stranu, Zlatou uličku atd.), dobové věci (Rudé Právo, vysílaní ČSTV, uplácení kde koho), ale hlavně ten neskutečný feeling komunistické Prahy (ikdyž malinko přikrášlený). Film bych shrnul asi tak, že nejde o absolutní špičku v žánru, ale rozhodně by si ho neměl nechat ujít přínivec žluté filmografie. P.S.1: V rámci žánru má film nejblíže k All the colors of the dark či Plot of fear. P.S. 2: Můj padesátý zářez na žluté pažbě!

    • 3.4.2013  21:58

    Giallo vody byly, co se týče začátku 70. let, velmi průzračné díky Mario Bavovi respektive Dario Argentovi. Režisér zdejšího snímku, Duccio Tessari pak platil doslova za hurikán, který zaběhnuté postupy stavěl na hlavu. Už v předchozím režisérově giallo snímku Una Farfalla con le ali insanguinate divák na začátku filmu zjištuje identitu vraha a postupným rozplétání zapleklitého příběhu vychází najevo, že jím může být i někdo jiný. V L'Uomo senza memoria je s divákem opět rozhrozehraná zapeklitá hra. Tentokrát se děj točí okolo ztráty paměti hlavního hrdiny Teda. Ten postupným pátráním odhaluje střípky v jeho rozbité paměti a zjišťuje tak proč mu usiluje o život neznámý zabiják, jak je do toho zapletena jeho manželka a kdo je tajemný muž s dalekohledem. Příběh je tak opět hlavní devizou filmu, stejně jako již ve vzpomínaném předchozím žánrovém kousku. Trochu zamrzí vleklejší prostřední část, ve které se ztrácí tempo, ale všemi zmiňované finále rozhodně stojí za to. Zběhlejšímu giallo divákovi film svým náped určitě připomene La Corta notte delle bambole di vetro a osobně si myslím, že tento film byl i malou inspirací. Nicméně Tessari opět nezklamal a už se těším na jeho poslední giallo,které jsem neviděl (La Morte risale a ieri sera). 3,5*

    • 18.3.2009  22:45

    Killer must strike again je lehce naprůměrné giallo, které je ale velice blízké spíše thrilleru. Film má ovšem geniální začátek a hned úvodní titulky se skvělou hudbou navodí perfektní zneklidňující atmosféru. Ta pokračuje seznámením s vrahem (perfektně vybraný Antonie Saint-John) a jeho vtažením do děje. Do této doby je vše perfektní. Jakmile se, ale na scénu dostane milenecká dvojice, film začne neuvěřitelně nudit. Ten už pak nevzkřísí ani finále v opuštěním domě (bohužel bez gore-efektů a s velice slabým vyústěním). I přes to všechno ve mě film, díky začátku a jiným drobnostem (v žánru gialla-žlutý byt hlavního antihrdiny):-)), zanechal dobrý dojem. Za 3*.

    • 24.4.2012  21:54
    La Belle Captive (1983)
    odpad!

    Fuj to jsem si zase s Alainem Robbe - Grilletem naběhnul. Tyhle jeho surrealistická "díla" jdou absolutně mimo mě. Kdybych věděl, že jde o autora Successive Slidings of Pleasure vyhnul bych se obloukem. Už v životě nechci od tohoto režiséra nic vidět, pro někoho jde o umění, pro mě k uzoufání nesnasitelnou nudu!

    • 31.7.2013  21:42

    Je mi líto, ale musím jít s hodnocením proti proudu. Ač jsem velkým milovníkem a obdivovatelem euro horroru, především pak toho italského a španělského, u toho francouzského jsem se již po několikáte spálil. Zajímavé téma je rozmělněné velmi pomalým tempem a absolutně se nehodící atmosférou. Achilovou patou je pak "snovost", kterou tak nemám rád a která ve mě tolik evokovala snímky Jeana Rollina. Vzhledem k zdejším nadšeným ohlasům jde asi jen o můj sugestivní dojem...Nicméně z francouského horroru bych doporučil nedostižný Don't Deliver Us from Evil.

    • 27.4.2010  00:21

    No nezbývá než hluboce smeknout a poklonit se před tímto geniálním skvostem!! Režisér Serrador totiž mistrně bere a komponuje to nejlepší jak z gotického hororu (atmosféra starého sídla, rušivé místy až děsivé zvuky, které podporuje vydatně déšť) tak i gialla (luxusně provedené a natočené vraždy, skvělou pointu či neznámou identitu vraha) a dýchá díky tomu Argentovi velice slušně na paty. Vážně nemám filmu co vytknout a jen vřele, ale opravdu vřele doporučuji tento zapomenutý klenot nejen všem žlutě postiženým jedincům!

    • 18.5.2015  19:06

    Na začátku osmdesátých let měl žánr gialla to nejlepší již dávno za sebou. Žánr byl již značně vyčerpaný a vyčpělý, točilo se jen čisté řemeslo bez žádné invence a k tomu v otřesné formě. Lamberto Bava svým příspěvkem patří tedy rozhodně k tomu lepšímu, co je v té době možné vidět. Což v jeho případě znamená lepší průměr. Mně osobně se Bavův režijní styl nelíbí, především pak jeho pozdější tvoba hraničí až určitým nevkusem... La Casa con la scala nel buio je ale nicméně atmosfericky velmi zdařilé a režisér ví, kdy správně přitvrdit na pilu. Jakl už zmiňují ostatní, větší zkrácení a vygradování by filmu jen pomohlo. Příběhově je to totiž liché, navíc s průhlednou pointou. Po herecké stránce naprosto sterilní. I přes mé všechny vítky, zaplať pán bůh za ty dary...

    • 9.2.2009  11:34

    Po první projekci zatím tohle giallo jen za 4. Na můj vkus byla prostřední čast filmu dost rozvleklá a utahaná, navíc mi tam chyběly nějaké ty vraždy. Naštěstí konec filmu byl fantastický a ikdyž jsem všemu úplně neporozuměl a nepochopil jsem chování a cíle některých postav, tak na mě film zanechal dobrý dojem. PS:Už se těším na drouhou projekci, ta mi to snad objasní:-)

    • 11.2.2010  23:41

    Jóó musím uznat, že Martino byl přes pointy vážně machr. Jak ten si mě zase povodil, to snad ani není možný. A já mu to sežral i s navijákem. Tím, že jsem viděl předchozí Martinův giallo kousek Lo Strano vizio della Signora Wardh, jsem si myslel, že jen svým způsobem recykluje látku(úvodní představení vraha nevraha). Jenže chyba lávky a já si tak mohl užít jedno z nejlepších giall, které jsme měl tu možnost vidět (k dnešnímu dni 42 zářezů). Jinak se v mých očích pravě v tomhle kousku Martino přiblížil nejvíce žánrovým hranicím gialla (maskovaný vrah s nožem v ruce, geniální pointa, skvělá audio-vizuální stránka, povedené vraždy) a já tak chrochtal maximálním blahem!! Brilantní pecka, kterou doporučuje pět z pěti Argentů!!!

    • 2.1.2010  20:38

    Skvělé! Jiné slovo se pro tohle giallo ani nehodí. Brilatně vystavěný příběh o kravé legendě, ve kterém se to mnoha sexy vedlejšími postavami jenom híří. Navíc dvě příběhové linie, chytrá pointa plná zvratů a je z toho jedno z nejzamotanějších giallo filmů vůbec. Pro gore maniaky tu také něco(plot) a až to začíná zavánět kultem. Možná to snad i je, to bych ale nesměl mít nakoukaného Argenta(neskutečná stylizace a kamera) a prostě nemůžu jinak než "pouze" za 4. PS: Chybou režie jde vraha odhalit dříve, ale nebudu zbytečně spoilerovat, abych nekazil zážitek. Velké thx Kangaxovi.

    • 23.6.2010  13:18

    La Donna Del Lago je velice povedené "pre-giallo", které sice nemá obroušené hrany, tak jako jsme zvyklí u podobný filmů daného subžánru, ale za to s velice zvláštní a ponurou atmosférou, kterou se nemůže žádný jiný snímek pyšnit. Příběh sleduje spisovatel Bernarda, který se vrací do svého oblíbeného letoviska za dívkou, do které se při předchozí návštěvě zamiloval. Tilde, tak se jmenuje ona dívka, ale zemřela za záhadných okolností a Bernard se vydává na vlastní pěst vyřešit tuto záhadu. Toť děj v kostce. Filmu vévodí již zmiňovaná ponurá atmosféra, která velice připomíná Bavovy "gotické" klenoty a to nejen díky všudy přítomnému větru. Dále nesmím opomenout skvělou hudební složku, která přesně vystihuje atmosféru filmu a navozuje opravdu nepříjemné pocity. Mé druhé setkání s Luigim Bazzonim a určitě ne poslední.

    • 10.5.2009  22:01

    Na začátek musím říct, že moc nemusím tento subžánr starých gotických horrorů, ale Bava mě tímto fimem dokázal přesvědčit. Kam se na něj hrabe o mnoho známější Roger Corman. Jakou atmosféru dokázal vytřískat jen s kamerou a hudbou, je neuvěřitelné. Byl jsem na vážkách dát za 5*. Bravo Bavo!!!!

    • 24.2.2010  23:57

    V celku slušné giallo, které má ale až příliš roztahanou a tudíž nudnou první polovinu.Tak nějak mi to celé připomínalo Death Walks on High Heels. No ono aby také ne, když to natočil stejný režisér a hlavní hrdinkou je opět Suzan Scott. Tam se také první půlka neskutečně táhla a až konec byl správně "žlutý". Rejža sice tentokrát nepropadl Suzaniným křivkám, ale ani přes to se mu nepodařilo udržet kompaktnější děj. No ještě že Ercoli uměl aspoň ty konce, které mu vycházejí vždy na jedničku. Jediné co mě na tomhle kousku mrzí, že se takovým způsobem zazdil potenciálně skvělý killer (pařát s ostny jako maniakova zbraň byla fakt dobrá).

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace