Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Horor
  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi

Recenze (312)

plakát

Projekt A (1983) 

Opravdu smekám před umem Jackieho Chana. To co předvádí v tomto filmu, je opravdu neskutečné a skok z cca 7 metrů na zem bere dech i dnes po více než skoro 30 letech. Nejlepší J.CH. film vůbec! Díky za něj a dnešní srajdy, co točí, budiš odpuštěny!

plakát

El carnaval de las bestias (1980) 

Pozor: Pro velké znalce obsahuje komentář spoilery. V roce 1985 je Paul Naschy na vrcholu své režisérské kariéry a právě v této době točí i jeho "mastrpiece" v podobě Human Beasts. Paul sice není Argento, ale má značné zkušenosti a hlavně scénář ve svých rukou. Tím narážím na to, že Naschy to vzal pěkně od podlahy a vykradl opravdu mnoho dobrých italských a španělských filmů. Tak především hlavní dějová linie o zákeřném kriminálníkovi, který se nebojí ničeho a okrade japonskou yakuzu o diamanty, je jasnou inspirací akčního Muerte de un quinqui (Paul hlavní role). Prvních polovina filmu, tak vypadá jako dobrá udérná akční naháněčka v pěkných exteriérech. Jenže právě v této době nastává scénáristický zlom a film se přesune na tajuplné sídlo, kde neznámý maniak vraždí "nahodilé" oběti. Tato část je jasná inspirace giallo filmem Blue Eyes of the Broken Doll (Paul hlavní role). A mě jakož to giallo maniakovi zaplesalo srdce. Prostě jedna pocta vedle druhé. Finále celého filmu mě pak už totálně sestřelilo a bylo mi jasné odkud vané vítr tentokrát (The Perfume of the Lady in Black). Prostě pro diváka, který miluje italské/španělské staré horrory a má je nakoukané tak jako já, je to pocta jako hrom. A za to přihazuji jednu hvězdu navrh a dávám plné hodnocení. Soudem oka běžné diváka to bude určitě průměrný film a užijí si ho jen ti znalí.

plakát

La bimba di Satana (1982) 

La Bimba di Satana je kouzelný italský trash, který musí potěšit všechny milovníky starých atmosferických horrorů. Příběh je velice jednoduchý a sleduje mladou Miriu, které na začátku filmu umírá matka. Ta se do ní postupně skrze svého ducha dostává a likviduje ostatní osazenstvo starého hradu. A to v podobě feťáckého otce, satanistického sluhy, invalidního strýce a lesbické jeptišky, prostě takové normální rodinky. Hlavní ale na snímku je působivá atmosféra podporovaná podmanivou hudbou, starým sídlem a nahými herečkami. Ty jsou opravdu na filmovém plátně tak z 90% nahé a je tedy nač se dívat. Prostě trash jako poleno :-). Pokud by se Vám film líbil jako mě, mohu doporučit podobné italské fláky a sice: Patrick vive ancora nebo třeba Tragic Ceremony.

plakát

Lady Terminator (1989) 

Tak tenhle film vážně nemá obdoby a musím říct, že lepší trash jsem v životě neviděl a to už mám něco nakoukáno!! Tenhle remake schválený samotným Cameronem má snad úplně všechno, posuďte sami: Terminátorka oživená hadem, který jí vleze do vagíny se speciální schopností ukosnout chlapům ptáky; indonéská policie vybavená standardně automatickou M16; gangestři, kteří umějí čurat 2 metry do vzduchu; hlavní hrdina jenž startuje auta bez klíčů a mnoho dalšího. A k tomu geniálně zpracované klasické scény z terminátora 1 a sice ta vyřezáním oka a zúčtování na policejní stanici (stačí mít 2 zásobníky s 500 náboji a body count jde jednodušše nad 70). No prostě, kdo se chce pobavit a má terminátora 1 v malíku, nemůže udělat chybu. PS: Já se začal soustavně řechtat hned už u titulků, kdy byla hlavní herečka uvedena zároveň jako make-up specialistka. Let's teach her a lesson!

plakát

Torzo (1973) 

Torso je alespoň pro mě vrcholem Martinovy tvorby giallo-filmů a zaslouží si jen ty největší superlativy. Tento režisér vždy bral giallo po svém a nikdy jeho žádný film neobsahoval všechny složky žánru najednou. V Torsu tak došlo k symbolickému propojení všech atributů a vznikl snímek hodný "Argentovské" genialitě. Jako hlavní námět si Martino vybral vraždy mladých a krásných studentek, které masakruje maskované idividum. Toto téma bylo v rámci žánru častokrát zpracováváno ať už hůře, či lépe, ale Martino se s ním popasoval ze všech nejlíp. Snímek totiž nabil erotičnem a dechberoucími kráskami, které odhazují své svršky, tak jak si to divákovo oko přeje. Při vražedných scénách se navíc režisérovi povedla velice dobrá gradace scén doplněná slušnými gore-efekty a nebojím se říci, že první dva mordy dívek jsou na špici žánru. Nejde se také nezmínit o perfektním hudebním doprovodu od Maurizia De Angelise, který je rozhodně jeden z nejpovedenějších, co jsem měl možnost slyšet. Tvůrci filmu navíc tutu hudbu přiměřeně dávkují a napínavé scény jsou díky tomu ještě napínavější. Abych to celé nějak shrnul, musím říci, že všechny stránky filmu jsou opravdu precizně zpracovány a dovedeny k dokonalosti, díky čemuž dochází k perfektní alchimii a každý milovník žánru, musí vrnět blahem. PS: Možná malá výtka k tomu, že chyběla krásná režisérova žena Edwich Fenech, ale to je asi tak vše.

plakát

Gekitocu! Sacudžin ken (1974) 

Pořádný natřes, který stokrát strčí do kapsy podobné napodobitele (Sister Street Fighter). Sonny zde nehraje žádnýho klaďase, ale pořádnýho šmejda, který nejde pro krev daleko. A když se rve (jako, že pořád), tak je opravdu na co dívat (ruce, krky, vazy se lámou jak na běžícím páse). Díky tomu jsem překousnul i ty šílené přehrávané grimasy a slabší děj. Rozhodně v rámci žánru nezapomenutelná pecka, kterou doporučuji všema deseti.

plakát

La residencia (1969) 

No nezbývá než hluboce smeknout a poklonit se před tímto geniálním skvostem!! Režisér Serrador totiž mistrně bere a komponuje to nejlepší jak z gotického hororu (atmosféra starého sídla, rušivé místy až děsivé zvuky, které podporuje vydatně déšť) tak i gialla (luxusně provedené a natočené vraždy, skvělou pointu či neznámou identitu vraha) a dýchá díky tomu Argentovi velice slušně na paty. Vážně nemám filmu co vytknout a jen vřele, ale opravdu vřele doporučuji tento zapomenutý klenot nejen všem žlutě postiženým jedincům!

plakát

Bez motivu (1971) 

Snímek "Bez motivu" je nekompromisní atmosferický detektivní thriller na hranicích s giallo žánrem, který zrovna v té době zažíval svůj největší boom v Itálii. Jeho vliv je na něm velmi dobře vidět (vraždy, které na první pohled nic nespojuje; maniak řádící tentokrát s puškou; silná audio-vizuální stránka; propojení detektiva s vraždami atd.), ale protože jde o film francouzský, tak obsahuje i prvky typické pro Francouze. Ve výsledku tak jde o místy až mysteriozní thriller, který navíc ozdobil italský génius Morricone. PS: Pro mě jako velkého giallo harcovníka byl onen motiv a rozuzlení příběhu po poskytnutí informací jasný třetinu před koncem filmu. Ale i přes to jsem hltal každý další záběr. 4,5*

plakát

Zombieland (2009) 

Perfektní zábava jaká už tu dlouho nebyla. Nečekal jsem nic a dostal maximální nářez!!! Ani jsem už nedoufal, že někdo zase vůbec dokáže smíchat tak vzácný koktejl z žánrů horror/komedie (zdravím Jacksona a Raimiho). PS: Ema je maximální kočka, slinty slint.

plakát

La coda dello scorpione (1971) 

Jóó musím uznat, že Martino byl přes pointy vážně machr. Jak ten si mě zase povodil, to snad ani není možný. A já mu to sežral i s navijákem. Tím, že jsem viděl předchozí Martinův giallo kousek Lo Strano vizio della Signora Wardh, jsem si myslel, že jen svým způsobem recykluje látku(úvodní představení vraha nevraha). Jenže chyba lávky a já si tak mohl užít jedno z nejlepších giall, které jsme měl tu možnost vidět (k dnešnímu dni 42 zářezů). Jinak se v mých očích pravě v tomhle kousku Martino přiblížil nejvíce žánrovým hranicím gialla (maskovaný vrah s nožem v ruce, geniální pointa, skvělá audio-vizuální stránka, povedené vraždy) a já tak chrochtal maximálním blahem!! Brilantní pecka, kterou doporučuje pět z pěti Argentů!!!