giallo

giallo

Giallo fan and collector

Česko
My color is yellow!!

65 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 3.12.2012  20:03

    Klasický béčkový námět, který dokazáli italští tvůrci přetesat v atmosferický horrorový kousek, to jsem rozhodně od There Was a Little Girl nečekal. Ovidio G. Assonitis natočil svého "Občana Kana", aniž by to od něj kdy vůbec někdo čekal (Tentacoli a Piranha mluví za vše). Předvším skvělá práce s kamerou, výborné lekačky a pěkný dějový zvrat, který by byl možná lepší až v poslední čtvrtině filmu, zdobí tenhle kouskek. Mrzelo mě jen, že Ortolani vykrádá sám sebe (po kolikáté už recykluje Cannibal Holocaust?) a slabší gore-efekty. Ale jinak velká spokojenost a naprostý souhlas s Kangaxovým hodnocením.

    • 25.11.2012  10:00

    Upřímě řečeno, musím konstatovat, že je mi velmi líto, co začal v 90. letech velký mistr Sergio Martino točit. Nechci teď naznačovat, že jde v případě Spiando Marina o špatný film, ale jeho filmy ze 70.let jsou prostě klenoty! Kultovní klenoty ať už jde o gialla nebo o poliziotteschi. V 90. letech Martino zakotvil ve vodách erotických thrillerů (dále např. Graffiante desiderio), které vyšperkovával pěknými děvuchami a notně trapnými mnohokrát omletými scénáři. To mě na Spiando Marině mrzí nejvíce, protože v dřívějších dobách platil tento režisér co se týče point a promyšlených scénářů na špičku....Škoda, ale i tak děkuji maestrovi za tenhle zářez. Na pomezí mezi 2-3*.

    • 17.11.2012  11:51
    Kat z Bronxu (1989)
    *

    K apokalyptickým béčkům mě přivedl již před hodně dlouhou dobou sám velký John Carpenter svým Útěkem z New Yorku, který považuji za nejlepší film v daném subžánru. Od shlédnutí zmiňovaného kousku systematicky vyhledávám především italskou produkci, která v tomto oboru byla tahounem žánru. Zdejší Bronx Executioner leží na pomyslném proti pólu toho lepšího, co lze vidět. Už dávno jsem se odprostil od toho, že film bude kvalitně zpracovaný s promyšleným scénářema a áčkovými hvězdami a spokojím se s pěkně ujetým béčkovým trashem, který má nablblý scénář. Kata ale vystihuje jediné slovo a tím je nuda. Opravdu nic tak děsně nudného bez absolutně žádného scénáře jsem neviděl. Dvě strany tu válčí o nic. A to je vše. Tečka. Zpracování je to tak na úrovni Ed Woodových filmů jen v 80.letech. Otřesný zážitek, pro spravení nálady doporučuji kouzelné trashe I Predatori di Atlantide nebo 2019 - Dopo la caduta di New York.

    • 14.11.2012  20:21

    Kterak bodrá dcérenka s velkým čínským srdcem thajským boxem ke štěstí přišla. Tak teď vážně, pro mě je tohle jen slaboučkým odvarem proti geniálnímu řezníkovi Sonny Chibovi. S ním se tohle malé, ač velmi hezké pískle nemůže rovnat! Tsurugi forever!

    • 5.11.2012  21:54

    Čtyřka Wrong Turn je rozhodně unikát. Na slasherové scéně po roce 2000 nepamatuju něco tak opravdu tupého. Jedna nesmyslná scéna střídá druhou, hlavní postavy jednají proti logice a nad vším tím paskvilem bdí ruka impotentního scénáristy/režiséra O´Briena. Nicméně horrorově je to celkem dobře zvládnuté a s velmi milou a nečekanou lekačku nakonec nemůžu jít pod 2*.

    • 14.10.2012  21:57

    Často se v giallo vodách stávalo, že se jeden film inspiroval druhým, Argentův Pták s křišťálovým peřím budíž zářným příkladem. Tvůrci zdejšího "devítkového" kousku se s ničím moc nepárali a vzali si na mušku jen dva roky před tím zpracované Agátiny Černoušky (L' Assassino ha riservato nove poltrone). Jistě, divadlo bylo vyměněno za vkusný prosluněný ostrov (i já jsem jako kolega Pepua vzpomenul na nezapomenutelného Eastmanova Antropophaguse), ale základní kostra zůstala stejná. Opuštený ostrov s devití hosty (opravdu velmi vypečená rodinka) a mezi nimi zabiják lačnící po krvy. Jeho pohnutky jsou z úvodu filmu zcela zřejmé a hra na kočku a myš začíná...Z pohledu žlutí neposkrvněného diváka půjde určitě o velmi pěkný fimový zážitek, neboť atmosféra funguje, dámské osazenstvo je přímo excelentní a tak nějak si tenhle film krásně sefruje na giallo vlně. Pak jsou tu "ale", které já jakož to milovník žlutě přehlédnout nemohu. Tvůrci se vůbec neobtěžovali s žádnou příběhou invencí, a tak je odhalení vraha více méně jasná žáležitost. Přitažené za vlasy jsou zase rodinné reálie, kdy každý z rodiny spí skoro s každým. Vraždy jsou až na výjimku velmi jednodušše zpracované a na gore-efektech se také šetřilo. Předchozí zpracování Agáty Christie budiž tedy nepokořeno, ale velmi slušivých 3,5* si tenhle kousek rozhodně zaslouží. PS: Zmiňoval jsem už, že dámské osazenstvo bylo excelentní :-)?

    • 22.9.2012  09:50
    Angustia (1987)
    *****

    Smekám a tleskám tomuhle zapomenutému originálnímu horroru. Ten nápad je prostě geniální a když nevíte, do čeho jdete tak jako já, budete velmi překvapeni! Už jen proto si tenhle film zaslouží absolutní hodnocení, ale navíc je i skvěle zpracovaný s pěkně úchylnou hudbou a lahůdkovými herci. Delikatesa.

    • 11.9.2012  20:38
    Mausoleum (1983)
    odpad!

    Asi takhle, gumový démon posedne vyumělkovanou kozu, které začnou zeleně svítit oči a ta se rozhodne festovně to vytmavit svému okolí......Děkuji, není zač, odpad třídím za Vás! Ne, vážně zdejší milovníci trashových osmdesátek prominou, ale tenhle film není nic jiného než naprosté dno horrorové žumpy. Je to nablbé, špatně natočené a peníze na triky došly hned na začátku. A já jsem hold tvor zvědavý a neustále si ty prsty musím pálit s takovými braky...

    • 8.9.2012  19:38

    V našich končinách neznámý žánr Poliziotteschi, tentokrát ve své méně výbušnější a akčnější formě, to je La Polizia sta a guardare. Je to vyloženě velká škoda, že je film pojat spíše jako psychologické drama, protože Ciprianiho doprovod si o to vyloženě říká. Všechno má ty nejlepší předpoklady, jen kdy se do toho vložila "boží" ruka Lenziho...Roma a mano armata je hold jen jedna.

    • 1.9.2012  22:00

    Bídná 80.léta v italské horrorové kinematografii přinesla mnoho špatného, ať už zmutované krokodýly, přerostlé žraloky a nebo nenažrané kanibaly. Do těchto vod patří i zdejší krokodýl zabiják, který reprezentuje špinavé dno téhle stoky. Dějové snesitelné, jinak ale neskutečně debilní výplach, kterému nasazuje korunu na hlavu těžce nesnesitelná poslední třetina. Hořícího krokodýla s kůži z kevlaru, který miluje surfing, jsem teda vážně ještě neviděl...

    • 11.8.2012  16:56

    Postupem času, kdy jsem shlédnul už poměrně velkou část Wallacovek, musím konstatovat, že šlo o velmi špatné filmy. Od mého "nadšení" (Tajemný mnich) se můj barometr propadá někam až do "ať už to proboha skončí" (Mnich s bičem). Je to neuvěřitelná nuda, která se tisíckrát omýlá dokola. A kolovrátek se znovu točí dokola: "tajemný vrah", trapná 10x viděná pointa, všude samé tajné vchody, neskutečně trapný inspektor po 101....Děs! Jen ten Edi Arrent tady chyběl.

    • 11.8.2012  16:46
    Průseráři (1994)
    **

    Tak jsem zamáčknul nostalgickou slzu a přetrpěl tuhle hovadinu. Vzpomínky na slavnou dvojci zůstávají, ale nechal bych už je na pokoji. Upřímě řečeno, Hill není dobrý režisér a jeho syn je ještě o mnoho horší scénárista. Jednu * za Hilla a jednu * za Spencra. Děkuji pánové a sbohem.

    • 8.8.2012  19:14

    Dost dobře nesdílím zdejší nadšení horrorových fanoušků tohoto dílka. Amaterské, nudné, sice brutální ale jinak velmi slabý kousek z žánru explotation. Kultovní aura zcela pochopitelná vzhledem k roku vzniku, nicméně spolu s Cravenovým The Last House on The Left jde o velmi přeceněnované horrory. Pro vývoj horroru i přes to obrovský milník...

    • 14.7.2012  12:12
    Skalpy (1987)
    ***

    Nemožné se stalo možným! Největší trasherské dou Fragasso a Mattei natočili "dobrý" film! A nejde o horror, kterých zkazily mraky, ale western vykrádající vysoce ceněný Soldier Blue. Z italského spaghetti weternu zbyly v té době sice již jen doutnající zbytky, ale to pánům vůbec nevadilo a šli si svojí vykradačskou cestou. Výsledkem jejich práce jsou Skalpy, které mají jednoduchý příběh, na poměry dobré zpracování, ale především výborné exteriéry a krásnou hlavní hrdinku. Není toho mnoho, ale vzhledem ke znalosti režisérských "klenotů" dávám palec nahoru.

    • 7.7.2012  20:12
    Laid to Rest (2009)
    **

    Těžce otřepaný slasher, který po milionprvé rozeHrává krvé orgie tentokrát trochu drsnější způsobem. Brutalita je nastavena na maximální úrovni a nože nabroušeny jako nikdy jindy. Ale co naplat, amatérské zprácování, které podtrhuje hlavní prkenná hrdinka to táhne hluboko do bahna. Doufám, že tohle nebude slasher série nového tisíciletí. Rest in peace Kevin Gage!

    • 26.6.2012  18:56

    Jeden z mnoha dementních trashových slasheru, kterých se v plodných 80. letech točily kopy. Do žánru nepřináší nic nového (akční vložku tedy rozhodně nepočítám) pouze tuny viděného. Logika na bodě mrazu, slabé gore a primitvní scénář se kloubí s osmdesátkovou atmosférou levných VHS. Ještě že to nemá pokračování...Hail to the Halloween and Friday the 13th!

    • 19.6.2012  22:43

    V době, když už byl gotický horror dávno uzavřenou kapitolou a v módě byli maskovaní manici v kožených rukavicích se pokusil Antonio Margheriti o jeho resuscitaci. Šel na to velice chytře a tradiční gotický horror propojil s tehdy trendy giallem. Zkušenosti v té době měl již značné z obou žánrů a těžit inspiraci mohl již z desítek žlutých filmů. A stejně tak jako čerpal na začátku své kariéry u mistra horroru Maria Bavy, se opět k němu vrácí. Barevná stylizace značně odkazuje na Sei donne per l'assassino, stejně tak jako tradiční žluté rekvizity. Dokonce i hudební doprovod Rize Ortolaniho je jedním velkým pomrkáváním na další Bavův klenot (La Frusta e il corpo). Prostě pocta Bavově geniální tvorbě. Jen to grafické násilí a napětí tomu chybělo... Což se bohužel odrazilo i mém hodnocení. Margheritimu se sice gotický žánr tímto filmem nepovedl resuscitovat, nicméně se mu povedl natočit řemeslně kvalitní kousek, který lze vřele doporučit.

    • 14.6.2012  18:39

    Černý kůň italské kinematografie, který je zajímavým spojením okultního horroru a gialla, to byl pro mě film Nero Venezio. Nebo jsem aspoň měl o něm přesně takovu představu z různých fór. Bohužel pravda je úplně někde jinde. Jde o velmi rozvláčný okultní horror s velmi specifickou atmosférou (mně osobně vůbec neseděla) a s giallem nemá film vůbec nic společného. Karlosem zmiňovaná inspirace u Rosemary's Baby tu rozhodně je, ale kvalitativně se mu Nero Venezio nemůže rovnat, ač antichrist spatří světlo světa poměrně brzy. Z mého pohledu jediné, co vyzvihlo tenhle film z šedivého bahna jsou gore-efekty, a sice legendární likvidační scéna novorozeněte, která rozhodně utkví v paměti. Z milosti a z lásky k italskému filmu jsem trochu přimhouřil oči a zaokrouhlil tentokrát nahoru....Pro běžného diváka půjde dle mého soudu o méně stravitelné sousto....

    • 10.6.2012  12:45
    Prometheus (2012)
    ****

    Ridley Scott rozhodně nezklamal. Vizuálně podmanivý, příběhový zajímavý a atmosferický chladný, to je Prometheus. Rozhodně tenhle film se docení až s odstupem času, tak jako Ridleyho Blade Runner nebo Carpantrova Věc a už teď se velice těším na Director´s Cut. Píšu to nerad, ale asi raději bych viděl pokračování Vetřelce než jeho "prequel". Silné 4. PS: Viděno ve 3D, které vůbec nemuselo být.

    • 7.6.2012  20:49
    Exorcismo (1975)
    **

    Tak i Naschy občas šlápnul vedle...Španělská horrorová legenda se nechala naverbovat do levné, ale hlavně velmi nudné a nepovedené kopie Exorcisty. V které nic nefunguje, napětí je nulové a konec velmi nepovedený. Opravdu velmi slabé...

    • 2.6.2012  16:35

    "Zombie Walks" je další z řady tuctových Wallacovek, které Vohrer mlátil v 60. letech jednu za druhou. Tahle ničím nezaujme, ničím neurazí a mezi ostatními se ztratí úplně bez problému. Šedý průměr nic víc. Já pořád čekám a hledám, kdy se konečně Vohrer vyrovná Reinlovu Mnichu a ono pořád nic....

    • 27.5.2012  18:14

    Britské studio Hammer jako vždy nezklamalo. Velice dobrý námět převedený do velice šlušné formy, kazí jen zub času, který si už ukrojil velký kus...

    • 13.5.2012  20:39

    Na začátku 90. let bylo jméno Lucio Fulcio už opravdu velice známé a bez problémů dokázalo natáhnout kvanta gore-chtivých diváků. Maestro tak zaštiťoval různé horrory ať už zdejší Bloody Psycho nebo třeba i s "giallovým" nádechem Masakr. Bohužel, kvalitativně nejde zdejší brak s Fulciovými filmy vůbec srovnávat. I jeho nejméně povedené kousky jsou o světelné kroky zábavnější než Lucchettiho paskvil. V tom filmu nefunguje vůbec nic a je jen nesmírně nudný a natahovaný. Hnusný flusanec do divákovi tváře! Zlaté Krysyčky nebo Porno Holocaust.

    • 10.5.2012  16:56

    No co si budeme nalhávat, Krysy jsou trash jako poleno a to rovnou z dílny toho nepovolanějšího tedy Bruna Matteie. Ale za to zábavný trash! Scénář je děravý jako řešeto, herci hrají smrtelně vážně a co rozhovor, tak to perla sama. Nejvíc mě v tomto směru pobavilo, že hlavní hrdinové objevují okolní svět a jsou to primitivové, co nic neznají, ale jaké nemoci krysy šíří to vědí jako z encyklopedie. A tak je to i se vším ostatním...prostě nablá konina, která pobaví aniž by chtěla. PS: Myslím, že záměrem bylo natočit mix Šíleného Maxe a zvířecího horroru, ale tak nějak to tomu Matějovi nevyšlo :-).

    • 6.5.2012  21:17
    Skinheads (1993)
    ****

    K filmu Skinheads jsem nepřistupoval tak asi jako jiní, a sice že jsem chtěl vidět film o skinheadech. Já jsem si řekl, že dám poslední šanci Claudiu Fragassovi a pokud mě ani jeho "nelépe" hodnoceným filmem nepřesvědčí, tak se už s ním přestanu ztrácet čas. Inu v 80. letech patřil Fragassi mezi nejtěžší horrorové trashaře a ve svém výkvětu má takové perly jako Zombi 3 nebo Zombi 4. A po shlédnutí Úniku z temnot, který byl spíše očistec pro diváka, jsem nad ním skoro zlámal hůl. Ale nakonec jsem mu tu šanci dal a dostavilo se mi milé překvapení. Sonda do života mladého povaleče, který se jen fláká a až vstup ke skinheadům mu dá "nějaký" řád je velmi povedená. Psychologie postav by mohla být sice promakanější, nosná myšlenka lépe uchopená a některé reálie jsou trochu přitažené za uši, ale jinak jde o zajímavý a hlavně dobře natočený film. Objektivně 3* ale vzhledem k okolnostem za 4*. PS: Já tedy na rozdíl o některých zdejších uživatelů považuji Kult hákové kríže za nejlepší kritiku fašizmu a celé té speudologie.!

    • 29.4.2012  09:39
    Bambola, La (TV film) (1973)
    **

    Posledním dílem ze série La Porta Sul Bui je zdejší La Bambola. Příběh vypraví o uteklém schizofrením pancientovi z psychiatrické léčebny, který je velmi nebezpečný. Policie ihned rozjíždí pátrání, ale uprchlíka se nedaří chytit. První oběť labilního monstra na sebe nenechává dlouho čekat (krásná euro babe Erika Blanc) a policie je čím dál tím bezradnější...Od završení celé mini série jsem očekával pořádný trumf nakonec. Bohužel, Bambola jím opravdu není. Jednoduchoučký příběh, který v úvodu okomentuje sám Argento a vyzvoní, to co by neměl. Tím pádem diváka připraví o tu jedinou zajímavou věc, která by jinak aspoň trochu pozvedla tu nudnou šeď. Noc nic. Jediným světlým bodem tak zůstává zmíněná Erika Blanc, která se, bohužel, moc na plátně neohřeje. Na konec musím konstatovat, že i přes jinak velmi dobrou italskou produkci, je tahle série výjimkou, která se moc nepovedla i přes invence Daria Argenta...

    • 24.4.2012  21:54
    La Belle Captive (1983)
    odpad!

    Fuj to jsem si zase s Alainem Robbe - Grilletem naběhnul. Tyhle jeho surrealistická "díla" jdou absolutně mimo mě. Kdybych věděl, že jde o autora Successive Slidings of Pleasure vyhnul bych se obloukem. Už v životě nechci od tohoto režiséra nic vidět, pro někoho jde o umění, pro mě k uzoufání nesnasitelnou nudu!

    • 23.4.2012  20:28

    Útěk z New Yorku byl v 80. letech opravdu neuvěřitelná pecka, která strhla velkou vlnu post-apokalypických béček. Deodato také neodolal a přispěl svojí troškou do mlýna v podobě zdejších Nájezdníků. Vzal to pěkně od podlahy a dal do kupy jeden z nejtrashovějších scénářů, který kdy vznikl. Punkeři, jako vyšití z Mad Maxe, si to díky vytažené ruské ponorce skze časovou bránu šinou do našeho světa a chtějí zvěstovat své zkázonosné poselství. Natrhout prdel, se jim vydává rozličná skupinka, která šmelcuje šmejdy po desítkách. Vskutku nádherný trash, který dokážou natočit snad jen italové! Fandům žánru bych doporučil ještě obdobnou perlu z dílny Sergia Matina, a to 2019 - Dopo la caduta di New York.

    • 21.4.2012  22:16

    Sonny nezklamal ani ve "vážnějším" dramatu, které bylo okeřeněno jeho klasicky výbornou akcí. První půlku se "Street fighter" teprve zahříval, ale od brutální kastrace jela Killing Maschine naplno. Pro fanoušky povinnost!

    • 9.4.2012  18:11

    Jestli někdo na přelomu 80. a 90. let opravdu uměl točit gialla, tak to byl Ruggero "kanibal" Deodato. V jeho podání ale nejsou gialla koncipována, tak jak je běžný divák zvyklý. Na Bavova maskovaného vraha v rukavicích rovnou zapomeňte, spíše bych přirovnal jeho styl k pre-giallům, které byly točeny v průběhu 60. a na přelomu 70. let. To znamená thriller se zajímavým spiknutím a vražednými intrikami. V Deodatově provedení okořeněné navíc gore-scénami a sloní dávkou štiplavé erotiky, která velice výrazně podtrhuje budovanou atmosféru zaplivaného postkomunistického Rumunska. Pro milovníky giall a obskurních záležitostí jasná volba! P.S.:Hudební doprovod je opravdu skvostný!

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace